DeaDLocK2K | dinsdag 6 september 2016 @ 19:33 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | |
Peterselieman | dinsdag 6 september 2016 @ 19:34 |
Niet zo somber. Op treinengebied is het in Nederland juist erg interessant, omdat er veel gebeurt. Veel nieuwe infra opgeleverd of staat op het punt om opgeleverd te worden. Op treinengebied rijdt de ene na de andere FLIRT het land binnen in diverse liveries, net als de TRAXX die je steeds vaker ziet en het reactiveren van het DDM-1. Verder de modernisering van diverse treinstellen. Daarnaast is Abellio nu toegelaten als vervoerder in Nederland. Gebeurt best veel de laatste tijd en dat is alleen nog maar Nederland | |
#ANONIEM | dinsdag 6 september 2016 @ 19:36 |
Ben zelf ook wel benieuwd wat de IC-NG gaat worden. | |
b2py | dinsdag 6 september 2016 @ 19:37 |
Iets van Alstom iig! | |
#ANONIEM | dinsdag 6 september 2016 @ 19:38 |
Gister weer eens met een Alstom-stoptrein geweest. Beetje kleine ramen maar heel goed geluids-geïsoleerd dus perfect om in slaap te sukkelen. Met IC-waardige stoelen erin kan dat best wat moois worden. | |
Peterselieman | dinsdag 6 september 2016 @ 19:39 |
eerst komt de SNG van CAF nog | |
Peterselieman | dinsdag 6 september 2016 @ 19:44 |
In Engeland heeft GREAT Western Railway in de spitstreinen tussen London Paddington en Hayes & Harlington voor het eerst elektrisch materieel ingezet. Langzaam maar zeker zal de route uitgebreid worden als meer delen van de elektrificatie richting Oxford, Newbury, Bristol, en South Wales gereed komt http://www.railjournal.co(...)ectric-services.html | |
James1988 | dinsdag 6 september 2016 @ 19:45 |
En dan is er natuurlijk nog het aanhoudende geblunder op de HSL waarmee we ons kunnen vermaken | |
Peterselieman | dinsdag 6 september 2016 @ 19:52 |
Arriva zit nu met een leuk probleem op het traject Almelo - Mariënberg - Hardenberg. De dienst wordt normaal uitgevoerd met twee Lintjes. Geen probleem, want die mogen gewoon solo tussen het elektrisch mat doorrijden. Maar als er eentje stuk gaat dan komt er een GTW uit de Achterhoek en laat dat mat nou nog niet solo over het geëlektrificeerde net mogen rijden, dus Arriva moet dan of een koppeltje GTW's inzetten of een van de diensten inkorten tot Mariënberg | |
Prins_Pils | dinsdag 6 september 2016 @ 19:54 |
Huh wat, waar is die onzin nou weer goed voor Zal wel inkorten worden dan. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 6 september 2016 @ 19:54 |
Opheffen en bus invoeren op die spoorlijn. | |
Dr_Flash | dinsdag 6 september 2016 @ 19:56 |
Rail Away Brazil NU op 2 | |
James1988 | dinsdag 6 september 2016 @ 20:08 |
De hekwerken in Breda horen bij het ontwerp:
| |
Prins_Pils | dinsdag 6 september 2016 @ 20:21 |
Dus je kunt een hengeltje uitwerpen uit je raam en een zelfgevangen vissie bakken | |
Dr_Flash | dinsdag 6 september 2016 @ 20:24 |
"een door riet geïnspireerd hek" Wat is dat toch met die architecten. Omhooggevallen flikkers. | |
Peterselieman | dinsdag 6 september 2016 @ 20:33 |
detectie en dergelijke | |
Peterselieman | dinsdag 6 september 2016 @ 20:36 |
tenzij ze een oplossing zoals onze Oosterburen in willen voeren. In Sachsen gaan vanaf volgend jaar als proef 13 Desiro's rijden die omgebouwd zijn van DMU naar bicourant. Bij succes worden er meer omgebouwd die ook in andere concessies kunnen gaan rijden. http://www.railjournal.co(...)e-hybrid-trains.html | |
Dr_Flash | dinsdag 6 september 2016 @ 20:45 |
Bimode bedoel je? | |
Peterselieman | dinsdag 6 september 2016 @ 20:46 |
ja | |
Peter | dinsdag 6 september 2016 @ 20:46 |
Foto van de goede man flikker? | |
Duvel | dinsdag 6 september 2016 @ 20:48 |
Fapse. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 6 september 2016 @ 20:48 |
De meeste architecten zijn niet Ted eah. | |
b2py | dinsdag 6 september 2016 @ 20:49 |
Welcome to Architecture 101! | |
derLudolf | dinsdag 6 september 2016 @ 21:09 |
Waarom wordt een diesel gtw niet gedetecteerd en een elektrische wel? In de Achterhoek rijden ze toch ook niet altijd gekoppeld? | |
b2py | dinsdag 6 september 2016 @ 21:17 |
Stroom die vanaf de trein komt verbetert de detectie | |
James1988 | dinsdag 6 september 2016 @ 21:18 |
Ah, het wiel moet weer eens opnieuw worden uitgevonden. Nog vorig jaar heeft Bombardier proeven gedaan met een batterijtrein. | |
derLudolf | dinsdag 6 september 2016 @ 21:18 |
Nou dat is dan heel makkelijk op te lossen zou ik zeggen... | |
Peterselieman | dinsdag 6 september 2016 @ 21:19 |
Prikspanningsspoorstroomlopen, detectielussen, pedalen en assentellers worden ingezet om op diesellijnen het materieel beter te detecteren https://nl.wikipedia.org/wiki/Treindetectie | |
derLudolf | dinsdag 6 september 2016 @ 21:19 |
Je hebt veel verschillende soorten wielen | |
DeaDLocK2K | dinsdag 6 september 2016 @ 21:20 |
Een proef doen en een subserie creëren lijkt me niet het wiel nog een keer uitvinden. | |
Duvel | dinsdag 6 september 2016 @ 21:21 |
En je kunt de trein uitrusten met een TCA. | |
James1988 | dinsdag 6 september 2016 @ 21:21 |
Ja ok, daar heb je gelijk in. Wat DB gaat doen is inderdaad wat groter dan één omgebouwd treinstel. | |
_serial_ | dinsdag 6 september 2016 @ 21:49 |
Ohhhh ik doe ook nog aardig mee | |
bork | woensdag 7 september 2016 @ 00:19 |
Lego al in in 1980 | |
Zelus | woensdag 7 september 2016 @ 03:34 |
Onlangs kreeg ik een email van de NS met daarin het verzoek om wat vragen te beantwoorden over een eventueel nieuw abonnement: NS flexibel abonnement. Meer mensen deze email ontvangen van de NS? | |
_serial_ | woensdag 7 september 2016 @ 06:37 |
Naast de sloot andere mail over abonnementen en enquêtes, nee | |
HaverMoutKoekje | woensdag 7 september 2016 @ 06:38 |
ja ik | |
b2py | woensdag 7 september 2016 @ 06:58 |
En wat stond er verder in dan? | |
JDude | woensdag 7 september 2016 @ 07:14 |
Die betonbak ligt er (voor het publiek zichtbaar) al twee jaar en nét voor de opening wordt het opeens een vijver met riethek. Oké. | |
DeaDLocK2K | woensdag 7 september 2016 @ 09:14 |
Oh fuck, volgende week wordt het natuurlijk een stuk drukker in m'n trein. | |
Anthonie24 | woensdag 7 september 2016 @ 09:32 |
want? | |
DeaDLocK2K | woensdag 7 september 2016 @ 09:55 |
Dan rijdt de Sprinter uit Apeldoorn niet verder dan Alluhmuhlooo. Of is dat alleen buiten de spits? | |
Peterselieman | woensdag 7 september 2016 @ 10:17 |
alleen buiten de brede spits | |
dennistd | woensdag 7 september 2016 @ 11:13 |
En pas vanaf december. Het op zaterdag niet meer doorrijden naar Enschede gaat nu al wel gebeuren. | |
Dr_Flash | woensdag 7 september 2016 @ 11:35 |
Leuk man, eerst voor een vermogen die lijn gaan electrificeren en er dan met steeds minder treinen op gaan rijden | |
TemulMelvin | woensdag 7 september 2016 @ 12:09 |
Da's de andere lijn he. Apeldoorn-Enschede wordt ingekort, Zwolle-Enschede die geelectrificeerd wordt niet. Daar gaan juist extra spitstreinen rijden. | |
Peterselieman | woensdag 7 september 2016 @ 12:19 |
op de actuele vertrektijden van Hardenberg:Dat laatste | |
Prins_Pils | woensdag 7 september 2016 @ 12:28 |
Ik wist helemaal niet dat er nu al doorgereden werd naar Hdb joh, dacht dat ze dat pas in december gingen doen | |
Peterselieman | woensdag 7 september 2016 @ 12:31 |
https://www.prorail.nl/pr(...)almelo-en-hardenberg | |
Zelus | woensdag 7 september 2016 @ 12:33 |
Alleen vragen over een eventueel nieuw abonnement, verder niks. Een soort enquête. | |
#ANONIEM | woensdag 7 september 2016 @ 13:51 |
Over een maand ga ik in China met de trein. Zwarte vrijdag, dus bijna alles volgeboekt, dus ik kon alleen nog maar een kaartje hiervoor kopen: F*ck, is toch eigenlijk niks voor mij [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2016 13:51:49 ] | |
Peterselieman | woensdag 7 september 2016 @ 13:59 |
wa kost da voor een reisje? | |
#ANONIEM | woensdag 7 september 2016 @ 14:12 |
95 euro voor 500 km, dus dat valt eigenlijk zelfs nog wel mee. | |
Dr_Flash | woensdag 7 september 2016 @ 14:15 |
"Igen, de patser in de rooie pooiersstoel" | |
Peterselieman | woensdag 7 september 2016 @ 14:33 |
ja, voor zoveel luxe is dat best schappelijk nog | |
James1988 | woensdag 7 september 2016 @ 14:34 |
Mag zo de OP in | |
b2py | woensdag 7 september 2016 @ 14:41 |
derLudolf | woensdag 7 september 2016 @ 14:43 |
Dat is flink opgeknapt dus. Nu nog fatsoenlijke treinstellen | |
Peterselieman | woensdag 7 september 2016 @ 14:44 |
| |
derLudolf | woensdag 7 september 2016 @ 14:45 |
Niet verkeerd nie. Ook best schappelijk geprijsd Hoe lang ben je onderweg? 2 uurtjes? | |
#ANONIEM | woensdag 7 september 2016 @ 14:47 |
Kleine 3 uur. Enige goedkopere alternatief was de nachttrein geweest. Vertrek 22:05, aankomst 8:10, nog 1 staanplaatskaartje beschikbaar. | |
James1988 | woensdag 7 september 2016 @ 14:48 |
Staan in een nachttrein | |
Dr_Flash | woensdag 7 september 2016 @ 15:09 |
Laten we er "op de rooie pooierstroon" van maken. Even wat reputatie inhalen niewaar | |
#ANONIEM | woensdag 7 september 2016 @ 15:20 |
Ik had je vorige post ook al wel gelezen hoor mevrouw. | |
Peterselieman | woensdag 7 september 2016 @ 16:05 |
James, ga je ook een ritje maken door de straten van Breda? http://www.bndestem.nl/re(...)schoffelen-1.6346076 | |
b2py | woensdag 7 september 2016 @ 19:01 |
Geen grote ingrepen Schiphol: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)den-4176760-a1520172 | |
b2py | woensdag 7 september 2016 @ 19:05 |
Is er een luchthaven met minstens zoveel verbindingen en OV in de wereld? | |
Dr_Flash | woensdag 7 september 2016 @ 19:35 |
En nu maar 230 posts wachten of je hget ook echt gaat worden | |
James1988 | woensdag 7 september 2016 @ 19:40 |
Ik ben benieuwd of ik aan boord mag | |
Dr_Flash | woensdag 7 september 2016 @ 19:42 |
Temidden van de Paarse Heide.. | |
James1988 | woensdag 7 september 2016 @ 19:44 |
En zo is het maar net. | |
greavy | woensdag 7 september 2016 @ 20:00 |
En anders ga je toch heerlijk met de SSN mee naar Roosendaal en terug? Er zijn nog kaartjes, aldus BN de Stem en BelcrumSpoort. | |
Bitlord | woensdag 7 september 2016 @ 21:51 |
Of een rondje met mn museumbus. Ik rijd zondag door Breda. | |
dennistd | woensdag 7 september 2016 @ 21:58 |
Voor zover ik weet alleen voor genodigden Edit: ook voor NVBS-leden
| |
dennistd | woensdag 7 september 2016 @ 21:59 |
Ik ben er zondag ook, kom wel ff een rondje meerijden | |
derLudolf | woensdag 7 september 2016 @ 22:02 |
Speelt het blikken harmonieorkest in een grote regenton? | |
dennistd | woensdag 7 september 2016 @ 22:08 |
Is dat niet onder de groene hemel? | |
derLudolf | woensdag 7 september 2016 @ 22:23 |
Jij bent hier degene die de hele dag 100%NL luistert | |
dennistd | woensdag 7 september 2016 @ 23:31 |
Nee, ik heb de hele dag Radio 2 op staan. 100% NL luister ik maar zelden | |
derLudolf | woensdag 7 september 2016 @ 23:34 |
Jaja | |
dennistd | woensdag 7 september 2016 @ 23:47 |
James? http://nos.nl/artikel/213(...)e-station-breda.html | |
James1988 | woensdag 7 september 2016 @ 23:54 |
Dat is niet mijn toren | |
bork | donderdag 8 september 2016 @ 00:11 |
he he, zou eens tijd worden http://www.1von150.de/ http://www.1von150.de/duisburg/ Zo komt Duisburg Hbf eruit te zien, hopelijk (voor degenen die niet in die aftandse IC naar Berlijn willen is Duisburg de overstap richting Berlijn) | |
derLudolf | donderdag 8 september 2016 @ 00:13 |
ICB naar Hannover een daar overstappen op ICE toch? Scheelt een kwartier. | |
bork | donderdag 8 september 2016 @ 00:14 |
? ICE naar Keulen en dan overstappen op ICE naar Berlijn dat doe ik/wij. | |
derLudolf | donderdag 8 september 2016 @ 00:17 |
Maar ik zou via Deventer gaan. Of zelfs in Dld beginnen en dan in Rheine instappen | |
b2py | donderdag 8 september 2016 @ 07:41 |
Die FLIRT komt trouwens niet naar Breda | |
JDude | donderdag 8 september 2016 @ 07:54 |
En de wietkwekerij is ook al opgeruimd. Gelukkig hebben ze om één voor twaalf die vijver nog aangelegd, kan het feestje tenminste echt in het water vallen. | |
DeaDLocK2K | donderdag 8 september 2016 @ 08:26 |
Maar net op spoor 11 in Zwolle was er wel een! | |
Dr_Flash | donderdag 8 september 2016 @ 08:33 |
Barbaar | |
#ANONIEM | donderdag 8 september 2016 @ 09:38 |
Blijkbaar hebben ze het na 10 jaar eindelijk voor elkaar om de huidige overkapping ondanks monumentenstatus te mogen slopen. | |
James1988 | donderdag 8 september 2016 @ 10:58 |
Awwh | |
Peterselieman | donderdag 8 september 2016 @ 11:50 |
Als doorgewinterde Alstom-fan zal James het vast wel waarderen dat de Franse spoorwegen samen met Alstom de volgende generatie TGV gaan ontwikkelen. Deze moet in aanschaf en in operatie 20% goedkoper worden, 25% energiezuiniger worden en 90% van het treinstel moet te recyclen zijn. In dienst stelling is voorzien voor medio 2022. http://www.railjournal.co(...)service-in-2022.html | |
James1988 | donderdag 8 september 2016 @ 11:56 |
En de EU vindt dat prima? | |
Prins_Pils | donderdag 8 september 2016 @ 12:20 |
Wachtwat, heeft die kap monumentenstatus? | |
b2py | donderdag 8 september 2016 @ 12:22 |
Zijn ze in Nederland ook mee bezig. Staatsbedrijven zoals KNMI mogen niet bieden op openbare aanbestedingen omdat ze geen winst mogen maken. Dit belemmert de positie van die instelling wel heel erg waardoor gezonde bedrijfsvoering ook in het geding komt. | |
JDude | donderdag 8 september 2016 @ 12:36 |
AnsaldoTilburg bellen, dat spul recycelt zichzelf. | |
dennistd | donderdag 8 september 2016 @ 12:50 |
Bron? | |
derLudolf | donderdag 8 september 2016 @ 12:55 |
Stek het in de brand. Co2 uitstoot, groeien plantjes (vezelhennep) van, kun je nieuwe treintjes bouwen | |
Mr_Klaasje | donderdag 8 september 2016 @ 13:08 |
Ik vraag me af of het stand zou houden bij de Rechter als een Bombardier of Siemens een rechtszaak aanspant. Ik denk alleen niet dat de EU zich daar actief mee gaat bemoeien zolang het geen gezeur oplevert. | |
b2py | donderdag 8 september 2016 @ 13:33 |
https://twitter.com/NS_online/status/773563706076725248 | |
Zug-Chef | donderdag 8 september 2016 @ 15:20 |
Vijfdaagse trip naar het oosten.... deel 2..... Deel 1 staat /hier De Citynightline Zürich-Berlijn zal half december 2016 in zijn huidige vorm op houden te bestaan. De Oostenrijkse Spoorwegen (ÖBB) introduceren wel een nieuwe nachttrein op deze route maar deze zal na Berlijn nog doorrijden naar Hamburg, wat de aankomsttijd in Berlijn vermoedelijk niet ten goede zal komen. Ondanks de alweer korter wordende dagen wilde ik toch nog een mogelijkheid benutten de huidige CNL in Berlijn vast te leggen. Tot mijn geluk zat er op vrijdag 26 augustus 2016 geen gewone rode 101 voor deze trein maar een van de weinig overgebleven, en tevens nieuwe, werbe-101'en voor. DB-lok 101 004 maakt reclame voor ziektekostenverzekeraar Bahn-BKK, in principe bedoeld voor spoorwegpersoneel. Met aan de haak CNL 470 en IC 61470 uit Zürich HB wordt hier het oude Stellwerk bij Berlin Greifswalder Straße gelegen aan de S-Bahn Innenring gepasseerd op weg naar Berlin-Lichtenberg. De S-Bahn Innenring in Berlijn wordt veel gebruikt voor overbrengingsritten vanaf een van de omliggende opstelterreinen naar het Berliner Hauptbahnhof v.v. Aan de oostkant van Berlijn worden met name de ICE's en IC's in Rummelsburg gereinigd. Aan de westkant gebeurt dit in Grunewald met de EC's uit Warschau en Praag. Op de as Hamburg-Berlijn-Dresden-Praag rijden dagelijks zes Eurocity-treinparen, waarvan er drie beginnen en eindigen in Hamburg, een in Kiel en twee Berlijn als begin en eindpunt hebben. De eerste Eurocity van de dag uit Praag vertrekt even voor half 7 's ochtends uit de Tsjechische hoofdstad en arriveert omstreeks 11:00 in de Duitse hoofdstad. Nadat de reizigers de trein hebben verlaten vertrekt de trein naar het opstelterrein Grunewald in West-Berlijn. Op vrijdag 26 augustus 2016 is het DB-lok 101 053 dat hier met het leegmat van EC 178 ter hoogte van de Epiphanienkirche in Berlin-Westend passeert. De trein is strak op tijd en dat is maar goed ook. Veel tijd is er namelijk niet over, want over twee uur moet de trein alweer gereed zijn voor vertrek terug naar Tsjechië. Als gevolg van werkzaamheden aan het spoor en het nieuw te bouwen Regionalbahnhof Ostkreuz was er eind augustus 2016 gedurende een week slechts zeer beperkt treinverkeer mogelijk tussen Ostbahnhof en Grünauer Kreuz. Als gevolg hiervan werden onder andere een deel van de RE1-treinen Magdeburg-Frankfurt/Oder v.v. en de Eurocity treinen van/naar Polen omgeleid via de S-Bahn Innenring. In plaats van het Hauptbahnhof hebben deze treinen nu Gesundbrunnen als begin- en eindpunt. Net als de Eurocity uit Praag wordt ook de Eurocity uit Warschau schoongemaakt in Berlin-Grunewald waardoor ook deze trein via de Innenring moest rijden. Een klein half uur na de trein uit Praag kon zo op dezelfde stek ook de PKP 570 001 met het leegmat van EC 46 gefotografeerd worden. Door werkzaamheden aan het spoor bij Berlin Ostkreuz werden eind augustus 2016 gedurende een week de Eurocity-treinen naar Warschau omgeleid over de Innenring via Gesundbrunnen en Lichtenberg. PKP lok 5 370 003, een van de 6 in originele Husarz-kleurstelling rondrijdende loks is hier met EC 45 naar Warszawa Wschodnia onderweg als het het oude Stellwerk van Berlin Greifswalder Straße passeert. Niet alleen de Eurocity-treinen worden omgeleid via Gesundbrunnen-Lichtenberg, maar ook meerdere treinen van de RE1 tussen Magdeburg/Brandenburg en Frankfurt/Oder. Terwijl het overgrote deel van de treinen op deze lijn met loks van de serie 182 wordt gereden is er één omloop die nog met een 112 rijdt. Precies deze omloop passeerde even voor half 3 op de S-Bahn Innenring ter hoogte van S-Bahnhof Landsberger Allee. We zien de 112 132 met RE 18183 van Brandenburg Hbf naar Frankfurt/Oder op weg naar de eerstvolgende stop te Berlin Lichtenberg. De omgeleide RE1 naar Frankfurt/Oder werd enkele minuten later gevolgd door de eveneens omgeleide Eurocity 55 van Berlin-Gesundbrunnen naar Gdynia Główna. Onder aanvoering van PKP lok 5 370 001, met totaalreclame voor telekombedrijf T-mobile, passeert het geheel hier nabij S-Bahnhof Landsberger Allee. Vanaf de Landsberger Allee is het maar een klein stukje lopen naar de Storkower Straße. Dit is mooi te combineren met de eerstvolgende omgeleide Eurocity van de dag. PKP 5 370 005 heeft EC 44 uit Warschau aan de haak en heeft zojuist Berlin Lichtenberg achter zich gelaten en is de Innenring opgereden bij S-Bahnhof Frankfurter Allee. Meteen na dit station duikt het hoofdspoor onder de S-Bahn sporen wat op de achtergrond te zien is. De trein heeft nog slechts een kleine 10 minuten te gaan voordat eindpunt Berlin Gesundbrunnen bereikt is. Direct na de klik was het einde van de korte trip naar Berlijn alweer in zicht. Rond 17.00 zou de laatste Eurocity van de dag mij naar de Tsjechische hoofdstad Praag brengen. Deel 3 volgt komend weekend. | |
b2py | donderdag 8 september 2016 @ 15:36 |
Wauw | |
derLudolf | donderdag 8 september 2016 @ 15:59 |
Erg gaaf Ook enkel echte treinen | |
James1988 | donderdag 8 september 2016 @ 18:23 |
Daar issie dan, HTM 8 'Ooievaar', in de Bredase Speelhuislaan: Van de opening van het station zelf heb ik geen foto's of video's, ik zag genoeg camera's dus ik heb vooral gekeken. | |
Dr_Flash | donderdag 8 september 2016 @ 18:57 |
jeej | |
Dr_Flash | donderdag 8 september 2016 @ 19:39 |
Dalek allemaal weer aan den buisch gecluysterd vriendjes? 19.55-20.30 uur RAIL AWAY Serie over markante spoorlijnen,afl.: Brazilië: Curitiba - Morretes. De zuidelijke stad Curitiba is een van de groenste steden ter wereld. Het is het startpunt van de Serra Verde Express,die afdaalt van bijna 1000 meter hoogte tot aan zeeniveau in de stad Morretes. | |
mart_83 | donderdag 8 september 2016 @ 19:59 |
* mart_83 zapt exact het intro in! | |
DeaDLocK2K | donderdag 8 september 2016 @ 20:05 |
Ik heb bedacht dat de RailAway stem de stationsomroepen mag gaan doen. | |
Prins_Pils | donderdag 8 september 2016 @ 20:09 |
Ik zit ook te kijken Bijzonder! 'Als de champagne genuttigd is, wordt het tijd voor het ontbijt' | |
DeaDLocK2K | donderdag 8 september 2016 @ 20:14 |
Ik was al weer helemaal vergeten dat we daar koloniën hebben gehad. | |
Prins_Pils | donderdag 8 september 2016 @ 20:15 |
Nooit geweten | |
Prins_Pils | donderdag 8 september 2016 @ 20:20 |
Ik vind die bruggen doodeng! | |
Dr_Flash | donderdag 8 september 2016 @ 20:32 |
| |
MTL | vrijdag 9 september 2016 @ 11:38 |
In Spanje zijn er zeker drie doden gevallen, waaronder de machinist, bij een treinongeluk: http://nos.nl/l/2130880
[ Bericht 13% gewijzigd door MTL op 09-09-2016 11:46:19 ] | |
James1988 | vrijdag 9 september 2016 @ 15:06 |
Zwitserland: vanaf december mogen Traxx-locomotieven niet meer via de Gotthardroute rijden (ook niet via de nieuwe basistunnel), er zijn te veel storingen met de ETCS-installatie op de machines wat zorgt voor vertragingen. https://www.facebook.com/(...)0&id=270856339684060 | |
MTL | vrijdag 9 september 2016 @ 15:19 |
Pijnlijk, heel erg pijnlijk voor Bombardier. Die hebben al zoveel problemen met hun software en dan nu dit ook nog eens er bij De druk om VR09/SR09 nu snel af te krijgen en toegelaten te krijgen wordt alleen maar groter voor Bombardier en lijkt mij dan alleen maar de kans te vergroten dat er weer meer fouten in de software sluipen (en dat is al een pijnlijk dossier omdat ze meerdere malen targets niet halen/hebben gehaald). [ Bericht 21% gewijzigd door MTL op 09-09-2016 15:29:17 ] | |
b2py | vrijdag 9 september 2016 @ 15:57 |
Ze hoeven iig hun energie daar niet op te spitsen | |
Peter | vrijdag 9 september 2016 @ 18:18 |
Vertraagde trein en de mcn probeert er wat vertraging uit te rijden tussen lelydorp en Zwolle. Met 147 kmh door de tunnel sjezen | |
Dr_Flash | vrijdag 9 september 2016 @ 18:24 |
Komende drie dagen tunnel "gestremd" wegens "onderzoek" naar een "incident dat de veiligheid had kunnen beïnvloeden" | |
James1988 | vrijdag 9 september 2016 @ 18:49 |
Dit is toch ook de reden dat de Beneluxtrein niet vanaf december al via Breda gaat rijden? Gaat TBL1+ wel lukken? Zo niet, dan kunnen we de Benelux wel vergeten. Infrabel gaat vanaf dienstregeling 2017 namelijk krokodillen weghalen op lijnen waar TBL1+ en ETCS aanwezig is. Dat waren ze dit jaar al van plan, maar dat is uitgesteld op verzoek van de NMBS. | |
MTL | vrijdag 9 september 2016 @ 18:53 |
TBL1+ gaat er via een los kastje bijgezet worden (ook dat lukte Bombardier niet om het op tijd te integreren). Een aantal locs zijn ook al daarvan voorzien (maar het is nog uitgeschakeld). En inderdaad, Bombardier heeft de software niet op tijd klaar, dus kan de Traxx nog niet over de HSL rijden in België. | |
Dr_Flash | vrijdag 9 september 2016 @ 18:56 |
Homies Niet vergeten zomedalek
| |
Peterselieman | vrijdag 9 september 2016 @ 19:17 |
Met SW31 voor de SLT ging het ook al zo goed | |
_serial_ | vrijdag 9 september 2016 @ 19:29 |
Zou daar inmiddels al wat meer over duidelijk zijn over hoe dat zo gruwelijk kon misgaan ? | |
#ANONIEM | vrijdag 9 september 2016 @ 21:00 |
Deze kwam op dumpert voorbij Afgezien van dat de filmer zo van Somda lijkt te komen. Snap ik het probleem van de machinist niet. Die spurts reflecteren als een gek. Zelfs met de camera op de voorkant gericht is de kans op herkenning niet bijster groot. Lekker laten filmen toch? [ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2016 21:04:36 ] | |
James1988 | vrijdag 9 september 2016 @ 21:11 |
Ik zie het probleem ook niet echt. Als ik machinist zou zijn zou ik het juist leuk vinden als iemand mijn trein filmt (vanaf een veilige plek natuurlijk). | |
dennistd | vrijdag 9 september 2016 @ 21:21 |
James, is dit vlak nog altijd braakliggend? https://www.google.nl/map(...)/data=!3m1!1e3?hl=nl | |
James1988 | vrijdag 9 september 2016 @ 21:29 |
Neen, dat is inmiddels een bouwplaats. Op de hoek Belcrumweg/Stationslaan wordt het nieuwe gerechtsgebouw gebouwd (oplevering 2018). Tussen het gerechtsgebouw en het station komt 5Tracks, waar ze ook al bezig zijn. | |
dennistd | vrijdag 9 september 2016 @ 21:30 |
Hmm, geen plek voor een drone dus... Dan maar een OV-fiets pakken en richting Westerparklaan fietsen, daar is nog wel een stuk onbebouwd bij het spoor. | |
James1988 | vrijdag 9 september 2016 @ 21:39 |
Je zou misschien nog kunnen kijken of de zuidkant van het spoor (Belcrumweg/Academiesingel) wat is, daar is niks gebouwd voor zover ik weet. Al is dat misschien weer niet ideaal vanwege het licht? | |
Dr_Flash | vrijdag 9 september 2016 @ 21:39 |
Wat is er zo verschrikkelijk boeiend aan Breda Dennis? | |
dennistd | vrijdag 9 september 2016 @ 21:40 |
Ff de SSN filmen/fotograferen die daar morgen op en neer rijdt naar Roosendaal. | |
James1988 | vrijdag 9 september 2016 @ 21:41 |
Het voormalige CSM-terrein (suikerfabriek, langs de Markkade) is braakliggend, afgezien van een 'kunstwerk'* gebeurt daar niks voor zover ik weet. * De woorden "Ik ga via Breda" op een stokje | |
Dr_Flash | vrijdag 9 september 2016 @ 21:43 |
kan je dan niet beter een braak stukje in die vork bij Roosendaal zoeken, misschien met het oude seinhuis erbij nog? | |
Prins_Pils | vrijdag 9 september 2016 @ 21:48 |
Dennis, doe jij ook d'n feesboek van OdR? Staan tijden op van de 766 | |
Dr_Flash | vrijdag 9 september 2016 @ 21:49 |
Dennis doet geen feesboek | |
Dr_Flash | vrijdag 9 september 2016 @ 21:49 |
NIET OP SOMDA ZEGGEN : o ANders gaat je kop teraf | |
Prins_Pils | vrijdag 9 september 2016 @ 21:50 |
Oh. In dat geval:
| |
Prins_Pils | vrijdag 9 september 2016 @ 21:51 |
Zal ik voor de garp een account aanmaken en dat doen? Om te kijken wat er gebeurt?
| |
greavy | vrijdag 9 september 2016 @ 21:51 |
Dennis beheert toch wel de FB van afdeling Twente? | |
Dr_Flash | vrijdag 9 september 2016 @ 21:51 |
Kratje wedden dat je binnen 48 uur een ban aan je kanarie hebt hangen | |
Prins_Pils | vrijdag 9 september 2016 @ 21:53 |
Oh de Kameel komt ook naar Breda. Van Maliebaan naar Utje Hbf via Amersfoort, Weeps en Bijlmer-ArenA, welja Utrecht Maliebaan v 8.40 Amersfoort 8.59/9.29 Weesp 9.56 Amsterdam Bijlmer 10.08 Utrecht Centraal 10.28 ’s-Hertogenbosch a.11.17/21 Breda a 11.55 (ook weer via OdR op fb) | |
James1988 | vrijdag 9 september 2016 @ 21:55 |
Dienstregeling van de SSN-ritten staat op Somda: http://www.somda.nl/drgls/1217/ | |
Prins_Pils | vrijdag 9 september 2016 @ 21:56 |
*wrijft in ogen* Whaaaaat | |
dennistd | vrijdag 9 september 2016 @ 22:07 |
Klopt, overigens samen met twee medebestuursleden van de afdeling. Het beheren van pagina's is ook de enige reden dat ik een account heb daar... Ik zie nu trouwens dat er ook nog werkzaamheden Nijmegen-Den Bosch zijn waardoor ik nog een half uur langer onderweg ben naar Breda... Heb morgenavond nog wat anders te doen dus ik laat de SSN maar schieten dan. Zondag maar naar Jamesstad | |
greavy | vrijdag 9 september 2016 @ 22:09 |
Ik ben morgen in functie op/rond de stoomtrein ergens (deurwacht of bij de souvenirverkoop) | |
James1988 | vrijdag 9 september 2016 @ 22:11 |
Dan kom ik wel even Hoi zeggen | |
greavy | vrijdag 9 september 2016 @ 22:17 |
slag 1,2 en 5 deurwacht. Tijdens slag 3 en 4 bij de souvenirverkoop ergens op het station. | |
Prins_Pils | vrijdag 9 september 2016 @ 22:26 |
Jullie zijn wel lekker bezig met tijden plaatsen vanavond Panoramading komt hierheen
| |
dennistd | vrijdag 9 september 2016 @ 22:36 |
Ik zie dat de tuin en het seinhuis van wijlen Riekje van Waterhuizen dit weekend geopend zijn: http://www.openmonumenten(...)meer-spoorwegmuseum/ | |
b2py | zaterdag 10 september 2016 @ 08:18 |
Bier bij James? | |
dennistd | zaterdag 10 september 2016 @ 16:42 |
Handig....
| |
Peterselieman | zaterdag 10 september 2016 @ 17:07 |
Een STS-passage in Uithuizermeeden gisteravond. Volgens Arriva reed de machinist door het rode sein heen en gingen daardoor de bomen niet naar beneden. Trein is op de overweg tot stilstand gekomen http://www.rtvnoord.nl/ni(...)-reed-door-rood-sein | |
b2py | zaterdag 10 september 2016 @ 17:37 |
Bizar dat een STS passage kan leiden tot een openstaande overweg. Dat zijn toch twee verschillende systemen die onafhankelijk van elkaar functioneren? | |
Peterselieman | zaterdag 10 september 2016 @ 17:43 |
Onder normale omstandigheden zouden de bomen tijdig neergedaald zijn, maar bij een STS-passage of een seinstoring gebeurt dit niet en moet je de overweg aanrijden om de bomen te kunnen laten dalen. | |
Dr_Flash | zaterdag 10 september 2016 @ 18:04 |
Het is niks als ik weer eens in het westen ben. Maar het is meteen weer een enorme tiefeszooi | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 10 september 2016 @ 18:40 |
Nee hoor. Als in de aankondiging van een overweg een bediend sein staat, sluit de overweg niet voor een trein zolang dat sein niet bediend wordt. De overweg kan nog steeds worden aangereden (sluit als de trein bijna op de overweg is), zodat we nog steeds veilig een aanwijzing STS kunnen afgeven. | |
greavy | zaterdag 10 september 2016 @ 20:08 |
Zo, James nog ff gesproken in Breda. Die vanuit zijn huiskamer naar buiten mensen stond te bespieden, en, ik hem zag vanaf de SSN-stand en even zwaaide. Anderhalve minuut later stond hij naast mij. Enne, Dennis. Jou vrienden van de NVBS mogen wel eens collegialer worden. Hadden onze standtafel gepikt omdat hun "meer ruimte" nodig hadden (aldus de organisatie BelcrumSpoort die dat allemaal wel best vond, maar wij hadden voor de zekerheid een eigen tafel mee (gelukkig). Oh, en chaotisch dat de organisatie was betreffende de stoomtreinen kaartjesverkoop. Die droeftoeters gingen "ergens in het station" rondlopen en moest je maar zoeken om nog kaartjes te kopen als je die nog niet had. En dat "ergens" kon buiten, in de tunnel of op het perron zijn. Maar als de trein er niet was, zaten ze in de trein en kon je geen kaartjes kopen (en dat stond nergens aangegeven) | |
James1988 | zaterdag 10 september 2016 @ 20:44 |
Ik heb echt een ideale plek | |
hemarookworst | zaterdag 10 september 2016 @ 21:11 |
Is de spits (rond 8.30) beetje te doen tussen Duisburg hbf en Dusseldorf Airport of is het net zo erg als de Randstad? | |
James1988 | zaterdag 10 september 2016 @ 21:12 |
Ga er maar vanuit dat het daar ook druk is. Het Ruhrgebied is net zoals de randstad. | |
greavy | zaterdag 10 september 2016 @ 21:12 |
Druk. Maar daar komt er (in 99,99999%) geen Flirt2 aan terwijl er een Dosto-stam met 6 rijtuigen gepland staat | |
bork | zaterdag 10 september 2016 @ 21:17 |
Op het busstation in Waalwijk staat een NS-incheck/uitcheck mobiel ding??? Kon helaas geen foto maken. | |
_serial_ | zaterdag 10 september 2016 @ 21:22 |
Klopt, is vanwege NS-spitsbussen http://www.ns.nl/reisinfo(...)/ns-spitsbussen.html | |
bork | zaterdag 10 september 2016 @ 22:03 |
ok, en nog voordelig ook . thx! | |
JDude | zaterdag 10 september 2016 @ 22:19 |
Ik vind het maar een raar verhaal. Die drie man en een paardenkop die vanuit Waalwijk of Veghel naar Utrecht reizen gaan echt geen reet uitmaken voor de drukte in de treinen. NS kost het alleen maar geld en Arriva (bus) is reizigers kwijt. | |
dennistd | zaterdag 10 september 2016 @ 23:23 |
Pas vanaf 6 april Arnhem-Emmerich:http://www.abellio.de/de/(...)io-bereitet-sich-auf | |
dennistd | zaterdag 10 september 2016 @ 23:27 |
En van de veiligheidsregio's mag de ICE over de Betuweroute (tussen Meteren en Elst): http://www.gelderlander.n(...)etuweroute-1.6367176 | |
TemulMelvin | zaterdag 10 september 2016 @ 23:28 |
Dat het niet december zou zijn was al bekend tijdens de aanbesteding. Meen dat er toen uit werd gegaan van de zomer van 2017. Zou dus mooi eerder zijn. | |
dennistd | zaterdag 10 september 2016 @ 23:30 |
Nou ja, er moest uiterlijk juni 2017 gestart worden met de dienst naar Arnhem volgens mij. Vooral bedoeld om tegenslagen op te vangen, maar de bedoeling was in principe zo snel mogelijk na aanvang van de concessie (op ingangsdatum dienstregeling 2017). | |
James1988 | zondag 11 september 2016 @ 00:04 |
Deze dagen is het feest in Breda, na meer dan 4 jaar bouwen is het stationscomplex 'af' en wordt er uitgebreid feest gevierd. Tijd voor wat foto's! Het feest begon woensdagavond met de officieuze opening van de vernieuwde Willemstraat, waarmee de stad Breda een mooie boulevard van station tot binnenstad heeft gekregen. De lantaarnpalen kunnen alle kleuren van de regenboog tonen, waarmee Breda de sfeer van de straat kan aanpassen aan de gelegenheid. (Foto: Luuk Koenen / dichtbij.nl) Op donderdagochtend begon het feest al vroeg. Het Bredaas mannenkoor heb ik gemist (om 7:00 ben ik écht nog niet wakker), maar het NS Harmonieorkest maakte de ochtend een stuk aangenamer. Speciaal voor de opening heeft de stichting BelcrumSpoort de HTM 8, beter bekend als 'Ooievaar', van de Stoomtram Hoorn-Medemblik naar Breda gehaald. Deze locomotief is ooit nog gebouwd door de Machinefabriek Breda, en is nu dus weer even 'thuis'. Om 15:30 begon het officiële openingsfeest: na enkele toespraken van de burgemeester, de CEO's van NS en ProRail, de staatssecretaris en de gedeputeerde van de provincie Noord-Brabant werd een speciaal gecomponeerd lied ter hore gebracht waarin Breda de hemel in werd geprezen (terecht). Aan het einde van het lied was er een luide paukenslag waarmee het station officieel werd geopend. Dat moest gevierd worden! BelcrumSpoort heeft het voor elkaar gekregen om een oudgediende naar Breda te halen: de DE20, het directievoertuig van de Nederlandse Spoorwegen. Meteen naast de DE20 staat een SLT naar Utrecht, een mooi contrast tussen het 'neusje van de zalm' en een doodordinaire trein waar soms wat hotemetoten in zitten.
De vergaderzaal in de DE20. In de cabine van de DE20 zijn heel veel knopjes en metertjes te zien. Naast de DE20 is ook de 766, beter bekend als een Mat '54 van de Stichting Hondekop-Vier, aanwezig. Dit treinstel is een aantal jaren terug door NS geschonken aan deze stichting, die hem vervolgens helemaal heeft opgelapt en in oude kleuren heeft teruggebracht. Op de achtergrond is een Traxx te zien die later naar Amsterdam is gegaan. Het interieur van de 766. Op zaterdag reed de SSN een vijftal retourritten tussen Breda en Roosendaal onder de naam 'BN DeStem Express'. BN DeStem is dé krant voor de regio Breda en omstreken, kaartjes konden exclusief via hun worden gekocht. Omdat de watertanks van de locomotieven niet groot genoeg zijn om Rotterdam - Breda + 5x Breda - Roosendaal v.v. + Breda - Roosendaal te kunnen rijden, moest er twee keer worden bijgetankt. Dit gebeurde door na aankomst in Breda de trein leeg te gooien, via de opstelspoortjes naar spoor 2 te gaan (waar geen perron is), en later weer terug te gaan naar spoor 6. Leden van de stichting BelcrumSpoort hebben ook zelf een locomotief in elkaar gezet, "Marc". Dit schattige locje trok vooral bekijks van kleine kindjes* die de grootste lol hadden met het ritje van misschien 25 meter. * Ja, ik heb er ook op gezeten | |
dennistd | zondag 11 september 2016 @ 00:26 |
Dat spul van Machinefabriek Breda is heel wat degelijk dan van die andere treinenbouwer met 'Breda' in de naam Ik zal het morgen eens gaan aanschouwen | |
Prins_Pils | zondag 11 september 2016 @ 00:51 |
Wie of wat is toch dat 'Belcrum'? Leuke foto's wel | |
derLudolf | zondag 11 september 2016 @ 00:55 |
Nou inderdaad. Hadden ze daar maar HSL's laten bouwen | |
James1988 | zondag 11 september 2016 @ 00:56 |
Belcrum is de naam van de wijk in Breda die aan de noordkant van het station ligt. Deze wijk: | |
dennistd | zondag 11 september 2016 @ 00:56 |
https://www.facebook.com/(...)0180/?type=1&theater | |
Prins_Pils | zondag 11 september 2016 @ 00:59 |
Ah. Helder | |
Dr_Flash | zondag 11 september 2016 @ 07:29 |
Waarbij je je kunt afvragen "which is which?" | |
b2py | zondag 11 september 2016 @ 09:31 |
Gaaf James! | |
dennistd | zondag 11 september 2016 @ 10:29 |
Een losse VIRM-IV is duidelijk wat te klein voor de IC Enschede-Schiphol van 9:46.... Staanplaatsen op zondagmorgen Ik zit zelf al vanaf Enschede eerste klas, maar na Almelo mochten daar ook al tweede klas reizigers plaatsnemen | |
b2py | zondag 11 september 2016 @ 10:37 |
Zit je nu tussen de proleten? | |
dennistd | zondag 11 september 2016 @ 10:39 |
Ja. En allemaal enge mensen bij mij in de buurt waar je normaal altijd een vierzitter voor jezelf hebt. | |
Dr_Flash | zondag 11 september 2016 @ 10:44 |
Tsja, en het is niet alsof ze niet al 10 jaar lang reizigersgegevens bijhouden. "Om het aanbod nog beter op uw vraag te kunnen afstemmen!" | |
#ANONIEM | zondag 11 september 2016 @ 10:47 |
Finland een optie? http://finnishnightmares.blogspot.de/2016/02/where-to-go.html http://i.imgur.com/FpV0Whf.jpg [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2016 10:52:10 ] | |
dennistd | zondag 11 september 2016 @ 11:49 |
Zo erg is het ook weer niet, maar dat op een zondagmorgen zelfs niet iedereen een zitplaats heeft is natuurlijk van de gekke... | |
Dr_Flash | zondag 11 september 2016 @ 14:07 |
Gratis! Ik woon sinds een paar dagen nu vijf jaar in mijn eigen huis hier op de welbekende lokatie Tijd voor wat nieuws aan de muur. Zit er aan te denken om wat mooie foto's van wat andere reizen af te laten drukken op canvas. Van natuur en zo. Een vallei in Wales, een gletsjer op Spitsbergen, een persconferentie in Napels (okee die laatste was een geintje ). Wat kan ons dat bommen? Nou, waarschijnlijk niet zo veel. Maar er komen dus 9 volstrekt UNIEKE pareltjes vrij. Echte Dr_Flash'en . Vol met stationsnaambordjes. En misschien heeft iemand daar wel belangstelling voor. Okee hoe groot zijn ze? Ze zijn 30 x 30 cm, en 3 cm dik, en voorzien van een ophangoog. Op elke collage staan gemiddeld een dikke 180 bordjes, voornamelijk uit Nederland, Duitsland en Zwitserland, maar ook uit andere Europese landen ("om het hoekje" gaat het verder): Uniek zeg je. Waar kan ik uit kiezen? Dit zijn ze. En wat moet dat kosten? Gratis bij afhalen in Deventer, bij opsturen 10 ¤ per stuk inclusief verpakking- en verzendkosten. Maximaal één per persoon, first come, first serve. Gaaf, ik wil die ene! Stuur mij een PM of DM met welke je onder "die ene" verstaat, en of je komt halen of opgestuurd wilt hebben. Dan regelen we het daarna wel. Nou ik vind het maar stom. Dan rot je maar op naar KLB [ Bericht 1% gewijzigd door Dr_Flash op 11-09-2016 15:29:02 ] | |
greavy | zondag 11 september 2016 @ 14:12 |
Dusss. Er zijn treinkaartjes voor de stoomtrein verkocht op zondag 11 september voor de pendelritten bij Breda. En u raadt het al: Deze dag rijdt er geen stoomtrein. Net als dat er voor gister kaartjes verkocht waren voor treinen die niet reden (ivm waternemen, was allang gecommuniceerd met BelcrumSpoort). | |
ziggyziggyziggy | zondag 11 september 2016 @ 14:17 |
Ik vind het heel stoer, maar mijn significant other krijg ik nooit overtuigd. Dus helaas. | |
Dr_Flash | zondag 11 september 2016 @ 14:25 |
Tjeetje, één zo'n ding aan de muur niet? Heb je geen man cave? | |
Prins_Pils | zondag 11 september 2016 @ 14:38 |
Ja, leuk! Even kiezen Edit: ik wil nummer 2 wel | |
Dr_Flash | zondag 11 september 2016 @ 14:47 |
Kom maar halen. Nu | |
Duvel | zondag 11 september 2016 @ 14:51 |
Er reed laatst nog zo'n ding over de Betuweroute, ze zullen nog bezig zijn met testen? | |
greavy | zondag 11 september 2016 @ 14:58 |
Ja. Men is ook bij de Betuweroute diverse testen aan het doen. Er gaat namelijk een deel opengesteld worden voor reizigerstreinen bij omleidingen. Het deel dat opengesteld wordt mag niet door tunnels gaan vanwege de beperktere noodwegen (zijn gebouwd op 4 personen, dus niet op een volle trein). Er gaat dus gereden worden via Geldermalsen en Elst. Men kan (en mag) dus niet gelijk door van/naar Zevenaar Oost, en moet dus altijd via Arnhem blijven rijden. Als Arnhem-Zevenaar eruit ligt, moet men dus altijd nog omleiden via Venlo. Gebeurt dus alleen bij stremmingen tussen Utrecht en Arnhem. | |
James1988 | zondag 11 september 2016 @ 14:58 |
Oei | |
greavy | zondag 11 september 2016 @ 15:00 |
Zo waren er voor gister kaartjes verkocht voor 10:39 en 11:39 uit Breda naar Roosendaal en terug, maar toen stonden wij water te tanken (wat ook al een vermogen kost, tegenwoordig). Dat was al vroeg gecommuniceerd. Iets met teveel hooi op de vork nemen en dus zulke fouten nemen? Het schijnt dat er voor vandaag "maar" 50 kaartjes verkocht waren, omdat de fout vroeg ontdekt was. Maar waarom die mensen geen bericht gehad hebben? | |
b2py | zondag 11 september 2016 @ 15:00 |
Welke reizigerstreinen behalve ICE? | |
greavy | zondag 11 september 2016 @ 15:01 |
Tsja, in theorie naast de ICE (nog) niks, maar eventueel een chartertrein kan dus ook straks. | |
JDude | zondag 11 september 2016 @ 15:02 |
Niet veel lijkt me, met 25 kV op de waslijn. | |
Duvel | zondag 11 september 2016 @ 15:04 |
Ik had het over de Flirt van Abellio. | |
Duvel | zondag 11 september 2016 @ 15:04 |
En ETCS. | |
b2py | zondag 11 september 2016 @ 15:06 |
Vandaar mijn vraag | |
James1988 | zondag 11 september 2016 @ 15:08 |
CNL (zolang die nog rijdt) zou ook kunnen | |
b2py | zondag 11 september 2016 @ 15:11 |
Het is natuurlijk een interessante aangezien het stationsproject Driebergen-Zeist is aangevangen & Ede-Wageningen in de nabije toekomst gaat starten. Zou je een mooie omleidingsroute hebben naar Arnhem e.v. | |
Peterselieman | zondag 11 september 2016 @ 15:21 |
Precies. Kost je slechts een half uur extra | |
b2py | zondag 11 september 2016 @ 15:22 |
Treinvervangend busvervoer ook dus daar win je niets op | |
James1988 | zondag 11 september 2016 @ 15:23 |
Zou dat sneller zijn dan vervangende bussen? | |
dcm360 | zondag 11 september 2016 @ 15:24 |
Wat betreft capaciteit in de spits zijn treinen sowieso handiger dan bussen. Als het even lang duurt is er dus alsnog winst. | |
Dr_Flash | zondag 11 september 2016 @ 15:24 |
Een trein waar 500 man al in zit, een half uurtje om sturen vs bussen dieper stuk ergens vandaan getoverd moeten worden? Ja, dat is wel sneller | |
James1988 | zondag 11 september 2016 @ 15:27 |
Dus: haal een paar stammen uit de IC Direct en stuur die naar Arnhem. | |
Peterselieman | zondag 11 september 2016 @ 15:29 |
jawel, want anders moeten mensen tweemaal overstappen. nu kunnen ze blijven zitten en het capaciteitsverhaal zoals al gezegd | |
Peterselieman | zondag 11 september 2016 @ 15:30 |
Enige verschil met normaal is dat ze dan wel rijden | |
greavy | zondag 11 september 2016 @ 15:34 |
Ook die doet/deed testritten op de Betuweroute. Omdat die al de systemen heeft om daar te mogen rijden, wilden ze naast de ICE óók die Flirt testen. | |
Peter | zondag 11 september 2016 @ 15:36 |
| |
Prins_Pils | zondag 11 september 2016 @ 15:59 |
Dankjewel Fles! | |
Dr_Flash | zondag 11 september 2016 @ 16:22 |
en hij hangt ook alweer mooi Wie volgt? | |
Zug-Chef | zondag 11 september 2016 @ 18:00 |
Ik Van de afgelopen trip van twee weken geleden, waarvan deel 3 nog online moet komen... | |
Dr_Flash | zondag 11 september 2016 @ 18:01 |
Oh, dat bedoelde ik niet | |
Dr_Flash | zondag 11 september 2016 @ 18:02 |
Had je tussen Hannover en Hamburg ook die bespottelijke omroepfragmentjes? | |
Zug-Chef | zondag 11 september 2016 @ 18:04 |
Nee ben niet in Hannover geweest dit keer. Welke omroepfragmentjes bedoel je? | |
Zug-Chef | zondag 11 september 2016 @ 18:08 |
Route ging dit keer wel beide keren via Groningen-Leer-Bremen. Maar heen via Langwedel-Soltau-Munster(Örtze)-Uelzen-Bad Bodenteich-Gifhorn-Braunschweig-Magdeburg-Potsdam-Berlin-Dresden-Praag. En terug ging met de EC/ICE/IC via Dresden-Berlin-Hamburg-Bremen. | |
James1988 | zondag 11 september 2016 @ 18:08 |
Tweakers is op bezoek geweest bij één van hun leden, die heeft z'n verzameling LEGO-treinen geautomatiseerd. Gathering of the Tweakers - Almightyarjen's geautomatiseerde Lego-treinen | |
Dr_Flash | zondag 11 september 2016 @ 18:08 |
Bij de Metronom hadden ze echt überkoddige fragmentjes om de stations aan te kondigen. Langwedel is bijv. bekend om eoa jaarlijkse veemarkt, dan wordt Langwedel dus aangekondigd door een veeboer die luidkeels over de markt zijn koe staat aan te prijzen, en oh ja de trein rijdt ook Langwedel binnen! Als je in Langwedel moet zijn, moet je nu wel een beetje van je luie reet komen en uitstappen! Inclusief veemarkt-geroezemoes op de achtergrond Keileuk | |
Zug-Chef | zondag 11 september 2016 @ 18:11 |
Oh dat is wel geinig inderdaad zeg. Wel bizar hoor.. haha. Ben dit maal niet met de Metronom gereden maar met de Erixx en DB heen en met DB Fernverkehr terug. | |
greavy | zondag 11 september 2016 @ 18:51 |
15 April 2016 - Tijdens de meerdaagse SSN-reis was er ook een uitstapje naar de Dollnitzbahn. Omdat het reisgezelschap te groot was, werd er in 2 afgehuurde extra treinen gesplitst, en zodoende kon ik de eerste trein die voor de SSN reed klikken in Oschatz. 15 April 2016 - Tijdens de meerdaagse SSN-reis was er ook een uitstapje naar de Dollnitzbahn. Omdat het reisgezelschap te groot was, werd er in 2 afgehuurde extra treinen gesplitst, en zodoende kon ik de eerste trein die voor de SSN reed klikken in Oschatz. | |
greavy | zondag 11 september 2016 @ 19:22 |
Kosten voor de SSN (en andere verbruikers dan de brandweer) om een brandput te gebruiken om water te tanken in Nederland zijn ook flink gestegen: Zit ergens rond de ¤500 per keer en ¤0,30 per kuub water. | |
Dr_Flash | zondag 11 september 2016 @ 19:26 |
Stoomtractie is dan ook zoooo 1940-'45 | |
greavy | zondag 11 september 2016 @ 19:27 |
Maar blijft wel het mooiste | |
Dr_Flash | zondag 11 september 2016 @ 20:00 |
James1988 | zondag 11 september 2016 @ 20:06 |
Dat is goedkoop hoor, een huishouden betaalt het drievoudige per m3 water. Geef mij maar derde rail | |
greavy | zondag 11 september 2016 @ 20:16 |
Hebben we 20 kuub water nodig, kost dat ¤506. Per keer. Betaal jij echt zoveel ???? | |
James1988 | zondag 11 september 2016 @ 20:19 |
Mijn vastrecht is gelukkig een stuk lager, maar mijn aansluiting levert dan ook wat minder water tegelijk https://www.brabantwater.(...)rinkwatertarief.aspx | |
Dr_Flash | zondag 11 september 2016 @ 20:19 |
Dat gaat ook wat ver, ik kom rond de 70 cent per kuub uit, inclusief BTW. Zonder belasting en vastrecht. Maar dan krijgen wij DRINKwater he. Zo'n oud lijk kan best met grondwater uit de voeten. | |
greavy | zondag 11 september 2016 @ 20:22 |
Het is inderdaad geen schoon drinkwater. Het is gewoon bluswater, en dat kan je vaak ook niet drinken. | |
dennistd | zondag 11 september 2016 @ 20:32 |
Over het algemeen komt bluswater gewoon uit de waterleiding hoor. Niet voor niets dat na een grote brand er vaak bruin water uit de kraan komt: er wordt dan zoveel water aan het net onttrokken dat de afzetting in de leiding loslaat. | |
Dr_Flash | zondag 11 september 2016 @ 20:44 |
Over het algemeen komt bluswater uit een tankautospuit, een sloot of een rivier. | |
James1988 | zondag 11 september 2016 @ 20:52 |
Dat hangt af van waar er geblust moet worden, lijkt me. Je gaat geen slang leggen naar de dichtstbijzijnde rivier als je gewoon een aansluitpunt hebt. | |
hemarookworst | zondag 11 september 2016 @ 21:03 |
Kwam deze tegen, indrukwekkend geluid! Alsof je er zelf middenin staat. Ik denk dat degene die hier geweest zijn dat wel kunnen beamen | |
GlennQuagmire | zondag 11 september 2016 @ 23:24 |
Je bedoelt dit soort ongein? | |
Prins_Pils | zondag 11 september 2016 @ 23:44 |
Lieve help Echt, wie zit DAAR nou op te wachten Ik moet er niet aan denken om dat als pendelaar elke dag aan te moeten horen.. | |
dennistd | maandag 12 september 2016 @ 00:38 |
HTM-locomotief 8 is gebouwd in 1904 bij Machinefabriek Breda, voorheen Backer en Rueb. De vierkante tramlocomotief 'Ooievaar' is dan ook een zogenaamd Backertje. Normaal gesproken rijdt de loc zijn kilometers tussen Hoorn en Medemblik bij de SHM, maar ter gelegenheid van de opening van het nieuwe station van Breda pendelde de loc op en neer over de Speelhuislaan: de stamlijn die de verbinding was tussen het spoorwegnet en onder andere de Backer en Rueb-fabriek. Bij gebrek aan omloopsporen wordt de terugweg vanaf het station geduwd afgelegd. Voor de veiligheid wordt bij overwegen de rode vlag getoond aan automobilisten: zij zullen hier ondanks de geplaatste Andreaskruisen niet snel een tram verwachten. En hoewel het traject slechts stapvoets afgelegd wordt zou een ongeval toch grote gevolgen hebben. Na 133 jaar is het gedaan met de Bedevaartstreinen naar Lourdes. De trein, al sinds 1883 het belangrijkste vervoermiddel naar Lourdes, heeft het af moeten leggen tegen de bus en het vliegtuig. NMBS-loc 1354 heeft de eer om onder grote belangstelling van hobbyisten en de media de trein het land uit te trekken. Volgende week komt de trein nog terug, maar daarna is het echt over en uit. Terwijl op de achtergrond het tijdelijk weer in dienst gestelde DDM-1 onderhouden wordt staan de nieuwe FLIRT3's voor NS nog te wachten op hun eerste inzet in de reizigersdienst. Lang zal het niet meer gaan duren: de opleiding voor de machinisten zou al gestart zijn. De dienst tussen Maastricht en Luik wordt al een tijdje verzorgd door Breaks, die de oude Klassiekjes afgelost hebben. Hoe lang hier nog Breaks te zien zullen zijn is ook maar afwachten: het plan is om Arriva de dienst naar Luik over te laten nemen, waarmee een doorgaande sneltrein Aachen-Heerlen-Maastricht-Luik zal ontstaan. In hoeverre het zal lukken is nog de vraag: de Belgen (en vooral hun Waalse vakbonden) zijn niet zo happig op concurrentie. Stel je voor dat er straks ook nog echt gewerkt moet gaan worden! [ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 12-09-2016 00:51:12 ] | |
Prins_Pils | maandag 12 september 2016 @ 00:49 |
Tof | |
James1988 | maandag 12 september 2016 @ 00:52 |
Ik heb vanmiddag nog een rondje door de Belcrum gemaakt met de historische bussen, Bitlord was de chauffeur van mijn bus De diepladers om het trammetje naar huis te brengen stonden al klaar. | |
dennistd | maandag 12 september 2016 @ 00:54 |
Ik had ook wel met Bitlord mee willen rijden, maar ik moest/wou nog naar Maastricht toe voor de Lourdes-trein. Ben vanaf de Speelhuislaan door de Noord Beveland Expres van TCR naar het station gebracht, de chauffeur wou me daar wel even heen brengen (had geen zin in weer een eind sjouwen, dat heb ik in Maastricht uiteindelijk wel gedaan). | |
dennistd | maandag 12 september 2016 @ 02:59 |
Oh ja, filmpje: | |
derLudolf | maandag 12 september 2016 @ 08:41 |
"Door logistieke problemen rijdt de trein van Hardenberg naar Almelo niet" Wat is een logistiek probleem? Lintje deaudt? | |
Prins_Pils | maandag 12 september 2016 @ 10:49 |
Lijkt me wel dan.. | |
dennistd | maandag 12 september 2016 @ 11:50 |
Misschien had de machinist op weg naar het werk de auto kapot? | |
bork | maandag 12 september 2016 @ 14:20 |
Rail season tickets cost 10% of net pay
| |
Dr_Flash | maandag 12 september 2016 @ 14:47 |
Denk dat ik dat ook wel haal. Maar who cares? Reiskostenvergoeding yolo | |
DeaDLocK2K | maandag 12 september 2016 @ 14:55 |
Ja maar voor die prijs heb je hier een landelijke kaart. | |
Dr_Flash | maandag 12 september 2016 @ 14:56 |
Voor 11 % van je netto loon? Ik niet hoor. | |
DeaDLocK2K | maandag 12 september 2016 @ 14:57 |
Wat is het precies, 3600 per jaar ofzo? | |
Dr_Flash | maandag 12 september 2016 @ 15:07 |
332 euro per maand. Vroegah was het dan 10 maanden betalen voor een jaar reizen, maar ik kan zo snel niet vinden of dat nog zo is. Anyway: Als ik een nettoloon zou krijgen waar dat 11 % van was, dan gaf ik vanavond een buurtfeest | |
James1988 | maandag 12 september 2016 @ 15:08 |
Altijd Vrij kost ¤ 332 per maand, als je ook met de ICd wilt reizen komt er nog eens ¤ 51 per maand bij voor de toeslagen. In het VK heb je geen soortgelijke abonnementen, maar die zou ook niemand gebruiken. Dat land is friggin' groot | |
DeaDLocK2K | maandag 12 september 2016 @ 15:46 |
BahnCard 100 bestaat toch ook? | |
Dr_Flash | maandag 12 september 2016 @ 16:14 |
Maar goed, niemand meer zo'n ding? PTA / Het grote treinentopic #1012 Uw OP wordt gewijzigd, een ogenblik gelul Anders donder ik ze gewoon in de kliko zodra de nieuwe wandversierselen binnen zijn | |
bork | maandag 12 september 2016 @ 17:49 |
Alstom wil haar fabriek in Belfort sluiten, dan komt Hollande natuurlijk in actie http://www.reuters.com/article/us-alstom-plant-idUSKCN11H0C1 | |
James1988 | maandag 12 september 2016 @ 18:00 |
Alstom heeft al jaren geen locs meer verkocht in West-Europa. Terwijl Siemens en Bombardier de markt veroverden met de Traxx en Vectron hebben die Fransozen echt ontzettend de boot gemist. | |
Dr_Flash | maandag 12 september 2016 @ 18:12 |
de boot OOK al | |
Peterselieman | maandag 12 september 2016 @ 18:19 |
Is het niet een beetje een algeheel Frans probleem? Dat bedrijven uit dat land er veelal niet in slagen om zich aan te passen aan de huidige tijd? Zie ook Air France-KLM, waar bij de Franse tak al vijftien jaar belabberd presteert ... | |
Salatrel | maandag 12 september 2016 @ 18:48 |
de bedrijven willen wel maar de werknemers niet | |
hemarookworst | maandag 12 september 2016 @ 18:50 |
Waren al die nieuwe tramlijnen in verscheidene steden die destijds werden ontwikkeld ook niet onderdeel van een reddingsplan van de Franse overheid om Alstom te redden? Hier een leuk stukje over de opkomst van beter eten in stations: http://favorflav.com/nl/r(...)eten-op-ns-stations/ | |
Peterselieman | maandag 12 september 2016 @ 19:42 |
In Amsterdam stromen vanaf medio 2019 63 trams van CAF in. Verder ligt er een optie voor nog eens 60 stuks http://over.gvb.nl/nieuws/gvb-selecteert-fabrikant-nieuwe-trams | |
ReisT | maandag 12 september 2016 @ 20:02 |
Ik wil "Amersfoort Vathorst" wel aan mijn muur hangen. | |
Woods | maandag 12 september 2016 @ 20:03 |
De huidge Combino van Siemens was een ramp. Verkeerde draaistellen met scheuren en gekraak als gevolg. Zijn geloof ik allemaal voorzien van nieuwe draaistellen. | |
Dr_Flash | maandag 12 september 2016 @ 20:09 |
Dat begint heel langzaam een dingetje te worden he, jij en ik en Amersfoort Vathorst Is prima joh, halen of opsturen? | |
Prins_Pils | maandag 12 september 2016 @ 20:10 |
Die Combino's piepen en kraken nog steeds dat het een lieve lust is | |
DeaDLocK2K | maandag 12 september 2016 @ 20:22 |
En het slijt allemaal alsnog 2 keer sneller dan bij blokkendozen. | |
ReisT | maandag 12 september 2016 @ 21:07 |
Ja, mijn keus was snel gemaakt Ik kom 'm wel een keertje halen. | |
Dr_Flash | maandag 12 september 2016 @ 21:09 |
Uitstekend | |
Duvel | maandag 12 september 2016 @ 21:25 |
Ja, zo te zien groot nieuws. | |
Dr_Flash | maandag 12 september 2016 @ 21:40 |
Ja logisch. Als "slapend geld vangen" vervangen wordt door "slapend geen geld vangen" an wordt het misschien eens tijd om wat te gaan doen | |
_serial_ | maandag 12 september 2016 @ 22:12 |
Morgen reparatie spoorstaafbreuk Moerdijkbrug | |
derLudolf | maandag 12 september 2016 @ 23:09 |
Komt er trouwens een spoorbrug in Coevorden over het Coevorden-Vechtkanaal? Ze maken zijn druk bezig met peilers in het kanaal aan het plaatsen. Locatie is ongeveer hier https://goo.gl/maps/aWhummUHUEk | |
bork | maandag 12 september 2016 @ 23:09 |
Sucha Beskidzska I like maar geen idee wanneer ik die ooit kom afhalen, vandaar geen reactie | |
bork | maandag 12 september 2016 @ 23:11 |
7.33 Thalys naar Lille zit ik net safe hoop ik | |
b2py | maandag 12 september 2016 @ 23:12 |
Je gaat met de Thalys niet over die brug | |
b2py | maandag 12 september 2016 @ 23:13 |
Ja, staat wel iets op de Prorail site daarover | |
bork | maandag 12 september 2016 @ 23:14 |
oef thx | |
Peterselieman | maandag 12 september 2016 @ 23:25 |
ja. Zo kunnen cargo's van/naar rechtstreeks richting terminal rijden in plaats van dat er bij het station eerst nog kopgemaakt moet worden. | |
derLudolf | maandag 12 september 2016 @ 23:32 |
Aha, kijk aan dat dacht ik al. Kan dat uit voor die paar goederentreinen per week? | |
Peterselieman | maandag 12 september 2016 @ 23:42 |
Wat zou jij doen als er een zak geld beschikbaar is en je de stad Coevorden met deze oplossing kunt verbeteren? | |
derLudolf | maandag 12 september 2016 @ 23:48 |
Een HSL verbinding met Bad Bentheim natuurlijk Maar goed, wellicht trekt het extra bedrijvigheid aan | |
Peterselieman | maandag 12 september 2016 @ 23:55 |
Het bespaart tijd en je kunt langere treinen samenstellen. Dat is grote winst. Enige nadeel is dat er nog geen waslijn komt te hangen op en nabij de brug. | |
dennistd | dinsdag 13 september 2016 @ 01:26 |
Het wachtspoor tussen het wissel op de hoofdlijn en de brug krijgt wel bovenleiding, en is lang genoeg voor de hele trein. Trein kan dus gewoon binnenrijden en als de BE-dieselloc er is stroomafnemers neer en de terminal op getrokken worden. Andersom kan de trein door een BE-dieselloc vanaf de terminal naar het wachtspoor geduwd worden, waar de dieselloc afgekoppeld wordt, de stroomafnemers van de e-loc omhoog en het pad naar Zwolle afgewacht kan worden. De dieselloc kan dan al weer terug naar de terminal. | |
dennistd | dinsdag 13 september 2016 @ 02:22 |
http://www.ns.nl/reisinfo(...)ht-lage-zwaluwe.htmlIC Defect tussen Schiphol en Roosendaal? Of moet het zijn 'reist u met de IC direct (toeslagvrij) via Breda'? | |
b2py | dinsdag 13 september 2016 @ 06:58 |
Ongetwijfeld, foutje vet spannend | |
Dr_Flash | dinsdag 13 september 2016 @ 09:16 |
Ik hoor dat ze die spoorstaaf eerst los moeten maken, dan lassen, dan nog een tijdje uitharden en dan terugplaatsen. Is het niet veel handiger om de kapotte eruit te halen en een nieuwe erin te stoppen? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 13 september 2016 @ 09:16 |
Betalen BE en de lokale Euregio niet ook mee? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 13 september 2016 @ 09:17 |
Iets op dat ding is gegoten dus misschien kan het wel niet anders. | |
#ANONIEM | dinsdag 13 september 2016 @ 09:24 |
Voor zover ik weet is toch vooral de constructie verstevigd? Ze hebben geen draaistellen en bovendien alle zware elektro op het dak en daar was in de statische berekeningen geen rekening mee gehouden ofzo. En toen hebben ze wat extra stalen balken geplaatst maar eigenlijk is het hele principe verkeerd. En in bijv. Praag zijn alle lagevloerstrams van dat soort type alweer eruit gegooid en die nieuwe trams mét draaistellen vervangen (terwijl de oude hoge-vloer-trams ook nog rijden). [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2016 09:25:18 ] | |
Dr_Flash | dinsdag 13 september 2016 @ 09:38 |
Als je een gelaste kunt terugstoppen kun je ook een nieuwe terugstoppen? | |
Duvel | dinsdag 13 september 2016 @ 09:49 |
Die moet dan toch ook weer ergens gelast worden? | |
Dr_Flash | dinsdag 13 september 2016 @ 10:09 |
oh aan een andere staaf? | |
derLudolf | dinsdag 13 september 2016 @ 10:18 |
Klopt, ze zaten vaak wel behoorlijk aan de max van wat er in Coevorden op het station paste. Volgens mij is er aan die sporen een paar jaar geleden ook wat wat veranderd/verlengd | |
Peterselieman | dinsdag 13 september 2016 @ 10:18 |
Wat ik van de verhalen op Somda begrepen heb zitten er drie zwakke plekken in de railconstructie op de brug, dus een blinde kan voorspellen dat het nog veel vaker mis zal gaan daar. | |
derLudolf | dinsdag 13 september 2016 @ 10:19 |
Geen idee, maar zal ongetwijfeld zo zijn. | |
Peterselieman | dinsdag 13 september 2016 @ 10:20 |
Het wachtspoor is het oude hoofdspoor voor zover ik begrepen heb, dus om daar de bovenleiding te laten hangen is wel handig ja. | |
Peterselieman | dinsdag 13 september 2016 @ 10:45 |
Er zijn weer wat FLIRTs onderweg naar Nederland Als ik het goed begrepen heb moet er dan tot december dit jaar nog één NS FLIRT komen, waarna de rest in de maanden erna volgt. Afgelopen weekend is ook een FLIRT voor Arriva het land binnen geslopen, waardoor zij volgens mij nu op vijf of zes van de 15 zitten | |
b2py | dinsdag 13 september 2016 @ 11:24 |
Vol. |