SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Bier.![]()
Niet zo somber.quote:Op dinsdag 6 september 2016 19:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heel het treinengedoe is gewoon een aflopende zaak
Op treinengebied is het in Nederland juist erg interessant, omdat er veel gebeurt. Veel nieuwe infra opgeleverd of staat op het punt om opgeleverd te worden. Op treinengebied rijdt de ene na de andere FLIRT het land binnen in diverse liveries, net als de TRAXX die je steeds vaker ziet en het reactiveren van het DDM-1. Verder de modernisering van diverse treinstellen. Daarnaast is Abellio nu toegelaten als vervoerder in Nederland.
Gebeurt best veel de laatste tijd en dat is alleen nog maar NederlandAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Gister weer eens met een Alstom-stoptrein geweest. Beetje kleine ramen maar heel goed geluids-geïsoleerd dus perfect om in slaap te sukkelen. Met IC-waardige stoelen erin kan dat best wat moois worden.![]()
eerst komt de SNG van CAF nogquote:Op dinsdag 6 september 2016 19:36 schreef Igen het volgende:
Ben zelf ook wel benieuwd wat de IC-NG gaat worden.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
In Engeland heeft GREAT Western Railway in de spitstreinen tussen London Paddington en Hayes & Harlington voor het eerst elektrisch materieel ingezet. Langzaam maar zeker zal de route uitgebreid worden als meer delen van de elektrificatie richting Oxford, Newbury, Bristol, en South Wales gereed komt
http://www.railjournal.co(...)ectric-services.htmlAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Arriva zit nu met een leuk probleem op het traject Almelo - Mariënberg - Hardenberg. De dienst wordt normaal uitgevoerd met twee Lintjes. Geen probleem, want die mogen gewoon solo tussen het elektrisch mat doorrijden.
Maar als er eentje stuk gaat dan komt er een GTW uit de Achterhoek en laat dat mat nou nog niet solo over het geëlektrificeerde net mogen rijden, dus Arriva moet dan of een koppeltje GTW's inzetten of een van de diensten inkorten tot Mariënberg
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
De hekwerken in Breda horen bij het ontwerp:quote:Bus- en treinstation vormen één grote ruimte, slechts gescheiden door een smalle vijver met daarin een door riet geïnspireerd hek. Bij de rondleiding was de waterbak nog leeg, donderdag moet hij klaar zijn.![]()
Dus je kunt een hengeltje uitwerpen uit je raam en een zelfgevangen vissie bakkenquote:Op dinsdag 6 september 2016 20:08 schreef James1988 het volgende:
De hekwerken in Breda horen bij het ontwerp:
[..]
doei![]()
"een door riet geïnspireerd hek"![]()
Wat is dat toch met die architecten. Omhooggevallen flikkers.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
detectie en dergelijkequote:Op dinsdag 6 september 2016 19:54 schreef Prins_Pils het volgende:
Huh wat, waar is die onzin nou weer goed voor
Zal wel inkorten worden dan.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
tenzij ze een oplossing zoals onze Oosterburen in willen voeren. In Sachsen gaan vanaf volgend jaar als proef 13 Desiro's rijden die omgebouwd zijn van DMU naar bicourant. Bij succes worden er meer omgebouwd die ook in andere concessies kunnen gaan rijden.
http://www.railjournal.co(...)e-hybrid-trains.htmlAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Foto van de goede man flikker?quote:Op dinsdag 6 september 2016 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
"een door riet geïnspireerd hek"![]()
Wat is dat toch met die architecten. Omhooggevallen flikkers.
dag![]()
Waarom wordt een diesel gtw niet gedetecteerd en een elektrische wel?quote:In de Achterhoek rijden ze toch ook niet altijd gekoppeld?
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Stroom die vanaf de trein komt verbetert de detectiequote:Op dinsdag 6 september 2016 21:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom wordt een diesel gtw niet gedetecteerd en een elektrische wel?In de Achterhoek rijden ze toch ook niet altijd gekoppeld?
![]()
Ah, het wiel moet weer eens opnieuw worden uitgevonden.quote:Op dinsdag 6 september 2016 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
tenzij ze een oplossing zoals onze Oosterburen in willen voeren. In Sachsen gaan vanaf volgend jaar als proef 13 Desiro's rijden die omgebouwd zijn van DMU naar bicourant. Bij succes worden er meer omgebouwd die ook in andere concessies kunnen gaan rijden.
http://www.railjournal.co(...)e-hybrid-trains.html
Nog vorig jaar heeft Bombardier proeven gedaan met een batterijtrein.![]()
Nou dat is dan heel makkelijk op te lossen zou ik zeggen...quote:Op dinsdag 6 september 2016 21:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Stroom die vanaf de trein komt verbetert de detectieKranplätze müssen verdichtet sein![]()
Prikspanningsspoorstroomlopen, detectielussen, pedalen en assentellers worden ingezet om op diesellijnen het materieel beter te detecterenquote:Op dinsdag 6 september 2016 21:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom wordt een diesel gtw niet gedetecteerd en een elektrische wel?In de Achterhoek rijden ze toch ook niet altijd gekoppeld?
https://nl.wikipedia.org/wiki/TreindetectieAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Je hebt veel verschillende soorten wielenquote:Op dinsdag 6 september 2016 21:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ah, het wiel moet weer eens opnieuw worden uitgevonden.
Nog vorig jaar heeft Bombardier proeven gedaan met een batterijtrein.
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Een proef doen en een subserie creëren lijkt me niet het wiel nog een keer uitvinden.quote:Op dinsdag 6 september 2016 21:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ah, het wiel moet weer eens opnieuw worden uitgevonden.
Nog vorig jaar heeft Bombardier proeven gedaan met een batterijtrein.Bier.![]()
En je kunt de trein uitrusten met een TCA.quote:Op dinsdag 6 september 2016 21:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Prikspanningsspoorstroomlopen, detectielussen, pedalen en assentellers worden ingezet om op diesellijnen het materieel beter te detecteren
https://nl.wikipedia.org/wiki/TreindetectieNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Ja ok, daar heb je gelijk in. Wat DB gaat doen is inderdaad wat groter dan één omgebouwd treinstel.quote:Op dinsdag 6 september 2016 21:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Een proef doen en een subserie creëren lijkt me niet het wiel nog een keer uitvinden.![]()
Ohhhh ik doe ook nog aardig meequote:Op woensdag 15 juni 2016 14:26 schreef b2py het volgende:
Hier alvast leuke statistieken!
[ afbeelding ] Top 100 voor reeks "Treinentopic" van 14-06-2011 t/m 14-06-2016
nr / aantal posts / gebruiker
034 00862 _serial_
klik hier voor meer stats
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Lego al in in 1980quote:Op dinsdag 6 september 2016 21:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ah, het wiel moet weer eens opnieuw worden uitgevonden.
Nog vorig jaar heeft Bombardier proeven gedaan met een batterijtrein.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Onlangs kreeg ik een email van de NS met daarin het verzoek om wat vragen te beantwoorden over een eventueel nieuw abonnement: NS flexibel abonnement.
Meer mensen deze email ontvangen van de NS?![]()
Naast de sloot andere mail over abonnementen en enquêtes, neequote:Op woensdag 7 september 2016 03:34 schreef Zelus het volgende:
Onlangs kreeg ik een email van de NS met daarin het verzoek om wat vragen te beantwoorden over een eventueel nieuw abonnement: NS flexibel abonnement.
Meer mensen deze email ontvangen van de NS?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
ja ikquote:Op woensdag 7 september 2016 03:34 schreef Zelus het volgende:
Onlangs kreeg ik een email van de NS met daarin het verzoek om wat vragen te beantwoorden over een eventueel nieuw abonnement: NS flexibel abonnement.
Meer mensen deze email ontvangen van de NS?![]()
![]()
Die betonbak ligt er (voor het publiek zichtbaar) al twee jaar en nét voor de opening wordt het opeens een vijver met riethek. Oké.quote:Op dinsdag 6 september 2016 20:08 schreef James1988 het volgende:
De hekwerken in Breda horen bij het ontwerp:
[..]It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
want?quote:Op woensdag 7 september 2016 09:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh fuck, volgende week wordt het natuurlijk een stuk drukker in m'n trein....maar niet heus HAAAAAAA! _O-![]()
Dan rijdt de Sprinter uit Apeldoorn niet verder dan Alluhmuhlooo. Of is dat alleen buiten de spits?quote:Bier.![]()
alleen buiten de brede spitsquote:Op woensdag 7 september 2016 09:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dan rijdt de Sprinter uit Apeldoorn niet verder dan Alluhmuhlooo. Of is dat alleen buiten de spits?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
En pas vanaf december. Het op zaterdag niet meer doorrijden naar Enschede gaat nu al wel gebeuren.quote:Op woensdag 7 september 2016 10:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
alleen buiten de brede spitsPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Leuk man, eerst voor een vermogen die lijn gaan electrificeren en er dan met steeds minder treinen op gaan rijden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Da's de andere lijn he. Apeldoorn-Enschede wordt ingekort, Zwolle-Enschede die geelectrificeerd wordt niet. Daar gaan juist extra spitstreinen rijden.![]()
op de actuele vertrektijden van Hardenberg:Dat laatstequote:31032 08.45 Arriva Stoptrein Almelo 2 -------------- Voorste treindeel tot Mariënberg
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ik wist helemaal niet dat er nu al doorgereden werd naar Hdb joh, dacht dat ze dat pas in december gingen doen
doei![]()
https://www.prorail.nl/pr(...)almelo-en-hardenbergquote:Op woensdag 7 september 2016 12:28 schreef Prins_Pils het volgende:
Ik wist helemaal niet dat er nu al doorgereden werd naar Hdb joh, dacht dat ze dat pas in december gingen doenAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Over een maand ga ik in China met de trein. Zwarte vrijdag, dus bijna alles volgeboekt, dus ik kon alleen nog maar een kaartje hiervoor kopen:
F*ck, is toch eigenlijk niks voor mij![]()
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2016 13:51:49 ]![]()
wa kost da voor een reisje?quote:Op woensdag 7 september 2016 13:51 schreef Igen het volgende:
Over een maand ga ik in China met de trein. Zwarte vrijdag, dus bijna alles volgeboekt, dus ik kon alleen nog maar een kaartje hiervoor kopen:
[ afbeelding ]
F*ck, is toch eigenlijk niks voor mij
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
95 euro voor 500 km, dus dat valt eigenlijk zelfs nog wel mee.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wa kost da voor een reisje?![]()
ja, voor zoveel luxe is dat best schappelijk nogquote:Op woensdag 7 september 2016 14:12 schreef Igen het volgende:
[..]
95 euro voor 500 km, dus dat valt eigenlijk zelfs nog wel mee.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Mag zo de OP inquote:Op woensdag 7 september 2016 14:15 schreef Dr_Flash het volgende:
"Igen, de patser in de rooie pooiersstoel"![]()
![]()
Dat is flink opgeknapt dus. Nu nog fatsoenlijke treinstellenquote:Op woensdag 7 september 2016 12:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
https://www.prorail.nl/pr(...)almelo-en-hardenberg
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
quote:Op woensdag 7 september 2016 14:15 schreef Dr_Flash het volgende:
"Igen, de patser in de rooie pooiersstoel"
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Niet verkeerd nie. Ook best schappelijk geprijsdquote:Op woensdag 7 september 2016 13:51 schreef Igen het volgende:
Over een maand ga ik in China met de trein. Zwarte vrijdag, dus bijna alles volgeboekt, dus ik kon alleen nog maar een kaartje hiervoor kopen:
[ afbeelding ]
F*ck, is toch eigenlijk niks voor mij![]()
Hoe lang ben je onderweg? 2 uurtjes?
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Kleine 3 uur.quote:Op woensdag 7 september 2016 14:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Niet verkeerd nie. Ook best schappelijk geprijsdHoe lang ben je onderweg? 2 uurtjes?
Enige goedkopere alternatief was de nachttrein geweest. Vertrek 22:05, aankomst 8:10, nog 1 staanplaatskaartje beschikbaar.![]()
![]()
Laten we er "op de rooie pooierstroon" van maken. Even wat reputatie inhalen niewaarquote:
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik had je vorige post ook al wel gelezen hoor mevrouw.quote:Op woensdag 7 september 2016 15:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Laten we er "op de rooie pooierstroon" van maken. Even wat reputatie inhalen niewaar![]()
![]()
James, ga je ook een ritje maken door de straten van Breda?
http://www.bndestem.nl/re(...)schoffelen-1.6346076Altijd onderweg naar het avontuur![]()
En nu maar 230 posts wachten of je hget ook echt gaat wordenquote:Op woensdag 7 september 2016 15:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik had je vorige post ook al wel gelezen hoor mevrouw.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik ben benieuwd of ik aan boord magquote:Op woensdag 7 september 2016 16:05 schreef Peterselieman het volgende:
James, ga je ook een ritje maken door de straten van Breda?
http://www.bndestem.nl/re(...)schoffelen-1.6346076![]()
![]()
Temidden van de Paarse Heide..quote:Op woensdag 7 september 2016 19:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of ik aan boord mag![]()
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
En anders ga je toch heerlijk met de SSN mee naar Roosendaal en terug? Er zijn nog kaartjes, aldus BN de Stem en BelcrumSpoort.![]()
Voor zover ik weet alleen voor genodigdenquote:Op woensdag 7 september 2016 19:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of ik aan boord mag
Edit: ook voor NVBS-ledenquote:Speciaal voor NVBS-leden is het mogelijk een ritje achter de Ooievaar te maken op het straatspoor. Hiervoor kun je je met je lidmaatschapskaart melden bij de stoomtram. Meerijden kan op basis van beschikbare plaatsen.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Ik ben er zondag ook, kom wel ff een rondje meerijdenquote:Op woensdag 7 september 2016 21:51 schreef Bitlord het volgende:
Of een rondje met mn museumbus. Ik rijd zondag door Breda.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Is dat niet onder de groene hemel?PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Nee, ik heb de hele dag Radio 2 op staan. 100% NL luister ik maar zeldenquote:Op woensdag 7 september 2016 22:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jij bent hier degene die de hele dag 100%NL luistertPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Jajaquote:Op woensdag 7 september 2016 23:31 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nee, ik heb de hele dag Radio 2 op staan. 100% NL luister ik maar zelden
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Dat is niet mijn torenquote:Op woensdag 7 september 2016 23:47 schreef dennistd het volgende:
James? http://nos.nl/artikel/213(...)e-station-breda.html![]()
![]()
he he, zou eens tijd worden http://www.1von150.de/
http://www.1von150.de/duisburg/
Zo komt Duisburg Hbf eruit te zien, hopelijk
(voor degenen die niet in die aftandse IC naar Berlijn willen is Duisburg de overstap richting Berlijn)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
ICB naar Hannover een daar overstappen op ICE toch? Scheelt een kwartier.quote:Op donderdag 8 september 2016 00:11 schreef bork het volgende:
he he, zou eens tijd worden http://www.1von150.de/
http://www.1von150.de/duisburg/
Zo komt Duisburg Hbf eruit te zien, hopelijk
(voor degenen die niet in die aftandse IC naar Berlijn willen is Duisburg de overstap richting Berlijn)
[ afbeelding ]Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
? ICE naar Keulen en dan overstappen op ICE naar Berlijn dat doe ik/wij.quote:Op donderdag 8 september 2016 00:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
ICB naar Hannover een daar overstappen op ICE toch? Scheelt een kwartier.I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Maar ik zou via Deventer gaan. Of zelfs in Dld beginnen en dan in Rheine instappenquote:Op donderdag 8 september 2016 00:14 schreef bork het volgende:
[..]
? ICE naar Keulen en dan overstappen op ICE naar Berlijn dat doe ik/wij.
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
En de wietkwekerij is ook al opgeruimd. Gelukkig hebben ze om één voor twaalf die vijver nog aangelegd, kan het feestje tenminste echt in het water vallen.quote:Op donderdag 8 september 2016 07:41 schreef b2py het volgende:
Die FLIRT komt trouwens niet naar BredaIt's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Maar net op spoor 11 in Zwolle was er wel een!quote:Op donderdag 8 september 2016 07:41 schreef b2py het volgende:
Die FLIRT komt trouwens niet naar BredaBier.![]()
Barbaarquote:Op woensdag 7 september 2016 22:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Speelt het blikken harmonieorkest in een grote regenton?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Blijkbaar hebben ze het na 10 jaar eindelijk voor elkaar om de huidige overkapping ondanks monumentenstatus te mogen slopen.quote:Op donderdag 8 september 2016 00:11 schreef bork het volgende:
he he, zou eens tijd worden http://www.1von150.de/
http://www.1von150.de/duisburg/
Zo komt Duisburg Hbf eruit te zien, hopelijk
(voor degenen die niet in die aftandse IC naar Berlijn willen is Duisburg de overstap richting Berlijn)
[ afbeelding ]![]()
![]()
Awwhquote:Op donderdag 8 september 2016 07:41 schreef b2py het volgende:
Die FLIRT komt trouwens niet naar Breda![]()
Als doorgewinterde Alstom-fan zal James het vast wel waarderen dat de Franse spoorwegen samen met Alstom de volgende generatie TGV gaan ontwikkelen. Deze moet in aanschaf en in operatie 20% goedkoper worden, 25% energiezuiniger worden en 90% van het treinstel moet te recyclen zijn.
In dienst stelling is voorzien voor medio 2022.
http://www.railjournal.co(...)service-in-2022.htmlAltijd onderweg naar het avontuur![]()
En de EU vindt dat prima?quote:Thanks to a change in the law in 2014, French state-owned companies can now work in collaboration with private sector partners during the design phase of a project in order to minimise costs. In return, the industrial partner has a guarantee that it will be awarded a contract when the joint development phase has been completed.![]()
![]()
Wachtwat, heeft die kap monumentenstatus?quote:Op donderdag 8 september 2016 09:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Blijkbaar hebben ze het na 10 jaar eindelijk voor elkaar om de huidige overkapping ondanks monumentenstatus te mogen slopen.![]()
doei![]()
Zijn ze in Nederland ook mee bezig. Staatsbedrijven zoals KNMI mogen niet bieden op openbare aanbestedingen omdat ze geen winst mogen maken. Dit belemmert de positie van die instelling wel heel erg waardoor gezonde bedrijfsvoering ook in het geding komt.quote:![]()
AnsaldoTilburg bellen, dat spul recycelt zichzelf.quote:Op donderdag 8 september 2016 11:50 schreef Peterselieman het volgende:
90% van het treinstel moet te recyclen zijn.It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Bron?quote:Op donderdag 8 september 2016 07:41 schreef b2py het volgende:
Die FLIRT komt trouwens niet naar BredaPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Stek het in de brand. Co2 uitstoot, groeien plantjes (vezelhennep) van, kun je nieuwe treintjes bouwenquote:Op donderdag 8 september 2016 12:36 schreef JDude het volgende:
[..]
AnsaldoTilburg bellen, dat spul recycelt zichzelf.
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Ik vraag me af of het stand zou houden bij de Rechter als een Bombardier of Siemens een rechtszaak aanspant. Ik denk alleen niet dat de EU zich daar actief mee gaat bemoeien zolang het geen gezeur oplevert.quote:![]()
Vijfdaagse trip naar het oosten.... deel 2.....
Deel 1 staat /hierDe Citynightline Zürich-Berlijn zal half december 2016 in zijn huidige vorm op houden te bestaan. De Oostenrijkse Spoorwegen (ÖBB) introduceren wel een nieuwe nachttrein op deze route maar deze zal na Berlijn nog doorrijden naar Hamburg, wat de aankomsttijd in Berlijn vermoedelijk niet ten goede zal komen.
Ondanks de alweer korter wordende dagen wilde ik toch nog een mogelijkheid benutten de huidige CNL in Berlijn vast te leggen. Tot mijn geluk zat er op vrijdag 26 augustus 2016 geen gewone rode 101 voor deze trein maar een van de weinig overgebleven, en tevens nieuwe, werbe-101'en voor.
DB-lok 101 004 maakt reclame voor ziektekostenverzekeraar Bahn-BKK, in principe bedoeld voor spoorwegpersoneel. Met aan de haak CNL 470 en IC 61470 uit Zürich HB wordt hier het oude Stellwerk bij Berlin Greifswalder Straße gelegen aan de S-Bahn Innenring gepasseerd op weg naar Berlin-Lichtenberg.De S-Bahn Innenring in Berlijn wordt veel gebruikt voor overbrengingsritten vanaf een van de omliggende opstelterreinen naar het Berliner Hauptbahnhof v.v. Aan de oostkant van Berlijn worden met name de ICE's en IC's in Rummelsburg gereinigd. Aan de westkant gebeurt dit in Grunewald met de EC's uit Warschau en Praag.
Op de as Hamburg-Berlijn-Dresden-Praag rijden dagelijks zes Eurocity-treinparen, waarvan er drie beginnen en eindigen in Hamburg, een in Kiel en twee Berlijn als begin en eindpunt hebben.
De eerste Eurocity van de dag uit Praag vertrekt even voor half 7 's ochtends uit de Tsjechische hoofdstad en arriveert omstreeks 11:00 in de Duitse hoofdstad. Nadat de reizigers de trein hebben verlaten vertrekt de trein naar het opstelterrein Grunewald in West-Berlijn.
Op vrijdag 26 augustus 2016 is het DB-lok 101 053 dat hier met het leegmat van EC 178 ter hoogte van de Epiphanienkirche in Berlin-Westend passeert. De trein is strak op tijd en dat is maar goed ook. Veel tijd is er namelijk niet over, want over twee uur moet de trein alweer gereed zijn voor vertrek terug naar Tsjechië.Als gevolg van werkzaamheden aan het spoor en het nieuw te bouwen Regionalbahnhof Ostkreuz was er eind augustus 2016 gedurende een week slechts zeer beperkt treinverkeer mogelijk tussen Ostbahnhof en Grünauer Kreuz. Als gevolg hiervan werden onder andere een deel van de RE1-treinen Magdeburg-Frankfurt/Oder v.v. en de Eurocity treinen van/naar Polen omgeleid via de S-Bahn Innenring. In plaats van het Hauptbahnhof hebben deze treinen nu Gesundbrunnen als begin- en eindpunt.
Net als de Eurocity uit Praag wordt ook de Eurocity uit Warschau schoongemaakt in Berlin-Grunewald waardoor ook deze trein via de Innenring moest rijden. Een klein half uur na de trein uit Praag kon zo op dezelfde stek ook de PKP 570 001 met het leegmat van EC 46 gefotografeerd worden.Door werkzaamheden aan het spoor bij Berlin Ostkreuz werden eind augustus 2016 gedurende een week de Eurocity-treinen naar Warschau omgeleid over de Innenring via Gesundbrunnen en Lichtenberg.
PKP lok 5 370 003, een van de 6 in originele Husarz-kleurstelling rondrijdende loks is hier met EC 45 naar Warszawa Wschodnia onderweg als het het oude Stellwerk van Berlin Greifswalder Straße passeert.Niet alleen de Eurocity-treinen worden omgeleid via Gesundbrunnen-Lichtenberg, maar ook meerdere treinen van de RE1 tussen Magdeburg/Brandenburg en Frankfurt/Oder.
Terwijl het overgrote deel van de treinen op deze lijn met loks van de serie 182 wordt gereden is er één omloop die nog met een 112 rijdt. Precies deze omloop passeerde even voor half 3 op de S-Bahn Innenring ter hoogte van S-Bahnhof Landsberger Allee. We zien de 112 132 met RE 18183 van Brandenburg Hbf naar Frankfurt/Oder op weg naar de eerstvolgende stop te Berlin Lichtenberg.De omgeleide RE1 naar Frankfurt/Oder werd enkele minuten later gevolgd door de eveneens omgeleide Eurocity 55 van Berlin-Gesundbrunnen naar Gdynia Główna. Onder aanvoering van PKP lok 5 370 001, met totaalreclame voor telekombedrijf T-mobile, passeert het geheel hier nabij S-Bahnhof Landsberger Allee.
Vanaf de Landsberger Allee is het maar een klein stukje lopen naar de Storkower Straße. Dit is mooi te combineren met de eerstvolgende omgeleide Eurocity van de dag.
PKP 5 370 005 heeft EC 44 uit Warschau aan de haak en heeft zojuist Berlin Lichtenberg achter zich gelaten en is de Innenring opgereden bij S-Bahnhof Frankfurter Allee. Meteen na dit station duikt het hoofdspoor onder de S-Bahn sporen wat op de achtergrond te zien is. De trein heeft nog slechts een kleine 10 minuten te gaan voordat eindpunt Berlin Gesundbrunnen bereikt is.
Direct na de klik was het einde van de korte trip naar Berlijn alweer in zicht. Rond 17.00 zou de laatste Eurocity van de dag mij naar de Tsjechische hoofdstad Praag brengen.
Deel 3 volgt komend weekend.![]()
Daar issie dan, HTM 8 'Ooievaar', in de Bredase Speelhuislaan:
Van de opening van het station zelf heb ik geen foto's of video's, ik zag genoeg camera's dus ik heb vooral gekeken.![]()
![]()
Dalek allemaal weer aan den buisch gecluysterd vriendjes?![]()
19.55-20.30 uur RAIL AWAY
Serie over markante spoorlijnen,afl.:
Brazilië: Curitiba - Morretes.
De zuidelijke stad Curitiba is een van
de groenste steden ter wereld.
Het is het startpunt van de Serra Verde
Express,die afdaalt van bijna 1000
meter hoogte tot aan zeeniveau in de
stad Morretes.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
* mart_83 zapt exact het intro in!quote:Op donderdag 8 september 2016 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Dalek allemaal weer aan den buisch gecluysterd vriendjes?![]()
19.55-20.30 uur RAIL AWAY
Serie over markante spoorlijnen,afl.:
Brazilië: Curitiba - Morretes.
De zuidelijke stad Curitiba is een van
de groenste steden ter wereld.
Het is het startpunt van de Serra Verde
Express,die afdaalt van bijna 1000
meter hoogte tot aan zeeniveau in de
stad Morretes.Dit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.![]()
Ik zit ook te kijkenBijzonder!
'Als de champagne genuttigd is, wordt het tijd voor het ontbijt'
doei![]()
quote:Op donderdag 8 september 2016 20:09 schreef Prins_Pils het volgende:
Ik zit ook te kijkenBijzonder!
'Als de champagne genuttigd is, wordt het tijd voor het ontbijt'
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
In Spanje zijn er zeker drie doden gevallen, waaronder de machinist, bij een treinongeluk:
http://nos.nl/l/2130880twitter:
[ Bericht 13% gewijzigd door MTL op 09-09-2016 11:46:19 ]![]()
Zwitserland: vanaf december mogen Traxx-locomotieven niet meer via de Gotthardroute rijden (ook niet via de nieuwe basistunnel), er zijn te veel storingen met de ETCS-installatie op de machines wat zorgt voor vertragingen.
https://www.facebook.com/(...)0&id=270856339684060![]()
Pijnlijk, heel erg pijnlijk voor Bombardier. Die hebben al zoveel problemen met hun software en dan nu dit ook nog eens er bij
De druk om VR09/SR09 nu snel af te krijgen en toegelaten te krijgen wordt alleen maar groter voor Bombardier en lijkt mij dan alleen maar de kans te vergroten dat er weer meer fouten in de software sluipen (en dat is al een pijnlijk dossier omdat ze meerdere malen targets niet halen/hebben gehaald).
[ Bericht 21% gewijzigd door MTL op 09-09-2016 15:29:17 ]![]()
Vertraagde trein en de mcn probeert er wat vertraging uit te rijden tussen lelydorp en Zwolle. Met 147 kmh door de tunnel sjezen
dag![]()
Komende drie dagen tunnel "gestremd" wegens "onderzoek" naar een "incident dat de veiligheid had kunnen beïnvloeden"quote:Op vrijdag 9 september 2016 18:18 schreef Peter het volgende:
Vertraagde trein en de mcn probeert er wat vertraging uit te rijden tussen lelydorp en Zwolle. Met 147 kmh door de tunnel sjezen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Dit is toch ook de reden dat de Beneluxtrein niet vanaf december al via Breda gaat rijden?quote:Op vrijdag 9 september 2016 15:19 schreef MTL het volgende:
Pijnlijk, heel erg pijnlijk voor Bombardier. Die hebben al zoveel problemen met hun software en dan nu dit ook nog eens er bij
De druk om VR09/SR09 nu snel af te krijgen en toegelaten te krijgen wordt alleen maar groter voor Bombardier en lijkt mij dan alleen maar de kans te vergroten dat er weer meer fouten in de software sluipen (en dat is al een pijnlijk dossier omdat ze meerdere malen targets niet halen/hebben gehaald).
Gaat TBL1+ wel lukken? Zo niet, dan kunnen we de Benelux wel vergeten. Infrabel gaat vanaf dienstregeling 2017 namelijk krokodillen weghalen op lijnen waar TBL1+ en ETCS aanwezig is. Dat waren ze dit jaar al van plan, maar dat is uitgesteld op verzoek van de NMBS.![]()
TBL1+ gaat er via een los kastje bijgezet worden (ook dat lukte Bombardier niet om het op tijd te integreren). Een aantal locs zijn ook al daarvan voorzien (maar het is nog uitgeschakeld). En inderdaad, Bombardier heeft de software niet op tijd klaar, dus kan de Traxx nog niet over de HSL rijden in België.![]()
Homies![]()
Niet vergeten zomedalek
quote:19.55-20.30 uur RAIL AWAY
Serie over markante spoorlijnen overal
ter wereld,afl.:Brazilië:Rio de Janeiro
Wie Rio de Janeiro zegt,zegt zon,zee,
strand en Corcovado.De tandradtrein
neemt de kijker mee naar 'Christus de
Verlosser',het kenmerkende standbeeld
dat hoog boven de stad uittorent.
Ook gaan we aan boord van de Santa
Teresa Tram door een lommerrijke wijk.
In 2011 ontspoorde een tram toen de
remmen het begaven en het voertuig op
volle snelheid bergafwaarts ging.In de
jaren daarna is de lijn gerenoveerd en
voorzien van nieuwe trams.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Met SW31 voor de SLT ging het ook al zo goedquote:Op vrijdag 9 september 2016 15:19 schreef MTL het volgende:
Pijnlijk, heel erg pijnlijk voor Bombardier. Die hebben al zoveel problemen met hun software en dan nu dit ook nog eens er bij
De druk om VR09/SR09 nu snel af te krijgen en toegelaten te krijgen wordt alleen maar groter voor Bombardier en lijkt mij dan alleen maar de kans te vergroten dat er weer meer fouten in de software sluipen (en dat is al een pijnlijk dossier omdat ze meerdere malen targets niet halen/hebben gehaald).
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Zou daar inmiddels al wat meer over duidelijk zijn over hoe dat zo gruwelijk kon misgaan ?quote:Op vrijdag 9 september 2016 19:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Met SW31 voor de SLT ging het ook al zo goedwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Deze kwam op dumpert voorbij
Afgezien van dat de filmer zo van Somda lijkt te komen. Snap ik het probleem van de machinist niet. Die spurts reflecteren als een gek. Zelfs met de camera op de voorkant gericht is de kans op herkenning niet bijster groot. Lekker laten filmen toch?
[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2016 21:04:36 ]![]()
Ik zie het probleem ook niet echt. Als ik machinist zou zijn zou ik het juist leuk vinden als iemand mijn trein filmt (vanaf een veilige plek natuurlijk).![]()
James, is dit vlak nog altijd braakliggend? https://www.google.nl/map(...)/data=!3m1!1e3?hl=nlPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Neen, dat is inmiddels een bouwplaats. Op de hoek Belcrumweg/Stationslaan wordt het nieuwe gerechtsgebouw gebouwd (oplevering 2018). Tussen het gerechtsgebouw en het station komt 5Tracks, waar ze ook al bezig zijn.quote:Op vrijdag 9 september 2016 21:21 schreef dennistd het volgende:
James, is dit vlak nog altijd braakliggend? https://www.google.nl/map(...)/data=!3m1!1e3?hl=nl![]()
Hmm, geen plek voor een drone dus... Dan maar een OV-fiets pakken en richting Westerparklaan fietsen, daar is nog wel een stuk onbebouwd bij het spoor.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Je zou misschien nog kunnen kijken of de zuidkant van het spoor (Belcrumweg/Academiesingel) wat is, daar is niks gebouwd voor zover ik weet. Al is dat misschien weer niet ideaal vanwege het licht?![]()
Wat is er zo verschrikkelijk boeiend aan Breda Dennis?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ff de SSN filmen/fotograferen die daar morgen op en neer rijdt naar Roosendaal.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Het voormalige CSM-terrein (suikerfabriek, langs de Markkade) is braakliggend, afgezien van een 'kunstwerk'* gebeurt daar niks voor zover ik weet.
* De woorden "Ik ga via Breda" op een stokje![]()
kan je dan niet beter een braak stukje in die vork bij Roosendaal zoeken, misschien met het oude seinhuis erbij nog?quote:Op vrijdag 9 september 2016 21:40 schreef dennistd het volgende:
Ff de SSN filmen/fotograferen die daar morgen op en neer rijdt naar Roosendaal.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
NIET OP SOMDA ZEGGEN : oquote:
ANders gaat je kop teraf
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Oh. In dat geval:quote:quote:Het restauratieverslag van de 766 gelezen in de actuele Op de Rails en wil je het treinstel zien? Dat kan, want het is morgen en zondag in Breda. De overbrenging morgen vindt als volgt plaats:
Watergraafsmeer v 8.28
Utrecht C 8.57
’s-Hertogenbosch 9.31
Breda a 10.12
Tijden uiteraard onder voorbehoud!doei![]()
Zal ik voor de garp een account aanmaken en dat doen? Om te kijken wat er gebeurt?quote:Op vrijdag 9 september 2016 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NIET OP SOMDA ZEGGEN : o
ANders gaat je kop terafSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.doei![]()
quote:Op vrijdag 9 september 2016 21:51 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Zal ik voor de garp een account aanmaken en dat doen? Om te kijken wat er gebeurt?Kratje wedden dat je binnen 48 uur een ban aan je kanarie hebt hangenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Oh de Kameel komt ook naar Breda. Van Maliebaan naar Utje Hbf via Amersfoort, Weeps en Bijlmer-ArenA, welja
Utrecht Maliebaan v 8.40
Amersfoort 8.59/9.29
Weesp 9.56
Amsterdam Bijlmer 10.08
Utrecht Centraal 10.28
’s-Hertogenbosch a.11.17/21
Breda a 11.55
(ook weer via OdR op fb)doei![]()
Klopt, overigens samen met twee medebestuursleden van de afdeling. Het beheren van pagina's is ook de enige reden dat ik een account heb daar...quote:Op vrijdag 9 september 2016 21:51 schreef greavy het volgende:
Dennis beheert toch wel de FB van afdeling Twente?
Ik zie nu trouwens dat er ook nog werkzaamheden Nijmegen-Den Bosch zijn waardoor ik nog een half uur langer onderweg ben naar Breda... Heb morgenavond nog wat anders te doen dus ik laat de SSN maar schieten dan. Zondag maar naar Jamesstad
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Jullie zijn wel lekker bezig met tijden plaatsen vanavondquote:Op vrijdag 9 september 2016 22:07 schreef dennistd het volgende:
[..]
Klopt, overigens samen met twee medebestuursleden van de afdeling. Het beheren van pagina's is ook de enige reden dat ik een account heb daar...Panoramading komt hierheen
quote:Morgen maakt het Panorama Rail Restaurant een ander rondje dan normaal. We hebben wat richttijden voor je:
Amsterdam Centraal v 18.15
Amersfoort 19.00
Deventer 19.40
Arnhem 20.15
Wolfheze 20.30
Utrecht C 21.00
Amsterdam a 21.30doei![]()
Ik zie dat de tuin en het seinhuis van wijlen Riekje van Waterhuizen dit weekend geopend zijn: http://www.openmonumenten(...)meer-spoorwegmuseum/PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Forum Opties Forumhop: Hop naar: