ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Heel het treinengedoe is gewoon een aflopende zaak
Niet zo somber.
Op treinengebied is het in Nederland juist erg interessant, omdat er veel gebeurt. Veel nieuwe infra opgeleverd of staat op het punt om opgeleverd te worden. Op treinengebied rijdt de ene na de andere FLIRT het land binnen in diverse liveries, net als de TRAXX die je steeds vaker ziet en het reactiveren van het DDM-1. Verder de modernisering van diverse treinstellen. Daarnaast is Abellio nu toegelaten als vervoerder in Nederland.
Gebeurt best veel de laatste tijd en dat is alleen nog maar Nederland
Gister weer eens met een Alstom-stoptrein geweest. Beetje kleine ramen maar heel goed geluids-geïsoleerd dus perfect om in slaap te sukkelen. Met IC-waardige stoelen erin kan dat best wat moois worden.
In Engeland heeft GREAT Western Railway in de spitstreinen tussen London Paddington en Hayes & Harlington voor het eerst elektrisch materieel ingezet. Langzaam maar zeker zal de route uitgebreid worden als meer delen van de elektrificatie richting Oxford, Newbury, Bristol, en South Wales gereed komt
Arriva zit nu met een leuk probleem op het traject Almelo - Mariënberg - Hardenberg. De dienst wordt normaal uitgevoerd met twee Lintjes. Geen probleem, want die mogen gewoon solo tussen het elektrisch mat doorrijden.
Maar als er eentje stuk gaat dan komt er een GTW uit de Achterhoek en laat dat mat nou nog niet solo over het geëlektrificeerde net mogen rijden, dus Arriva moet dan of een koppeltje GTW's inzetten of een van de diensten inkorten tot Mariënberg
Bus- en treinstation vormen één grote ruimte, slechts gescheiden door een smalle vijver met daarin een door riet geïnspireerd hek. Bij de rondleiding was de waterbak nog leeg, donderdag moet hij klaar zijn.
tenzij ze een oplossing zoals onze Oosterburen in willen voeren. In Sachsen gaan vanaf volgend jaar als proef 13 Desiro's rijden die omgebouwd zijn van DMU naar bicourant. Bij succes worden er meer omgebouwd die ook in andere concessies kunnen gaan rijden.
Op dinsdag 6 september 2016 20:36 schreef Peterselieman het volgende: tenzij ze een oplossing zoals onze Oosterburen in willen voeren. In Sachsen gaan vanaf volgend jaar als proef 13 Desiro's rijden die omgebouwd zijn van DMU naar bicourant. Bij succes worden er meer omgebouwd die ook in andere concessies kunnen gaan rijden.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 7 september 2016 03:34 schreef Zelus het volgende: Onlangs kreeg ik een email van de NS met daarin het verzoek om wat vragen te beantwoorden over een eventueel nieuw abonnement: NS flexibel abonnement.
Meer mensen deze email ontvangen van de NS?
Naast de sloot andere mail over abonnementen en enquêtes, nee
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Op woensdag 7 september 2016 03:34 schreef Zelus het volgende: Onlangs kreeg ik een email van de NS met daarin het verzoek om wat vragen te beantwoorden over een eventueel nieuw abonnement: NS flexibel abonnement.
Die betonbak ligt er (voor het publiek zichtbaar) al twee jaar en nét voor de opening wordt het opeens een vijver met riethek. Oké.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op woensdag 7 september 2016 12:28 schreef Prins_Pils het volgende: Ik wist helemaal niet dat er nu al doorgereden werd naar Hdb joh, dacht dat ze dat pas in december gingen doen
Op woensdag 7 september 2016 13:51 schreef Igen het volgende: Over een maand ga ik in China met de trein. Zwarte vrijdag, dus bijna alles volgeboekt, dus ik kon alleen nog maar een kaartje hiervoor kopen:
Op woensdag 7 september 2016 13:51 schreef Igen het volgende: Over een maand ga ik in China met de trein. Zwarte vrijdag, dus bijna alles volgeboekt, dus ik kon alleen nog maar een kaartje hiervoor kopen:
Speciaal voor NVBS-leden is het mogelijk een ritje achter de Ooievaar te maken op het straatspoor. Hiervoor kun je je met je lidmaatschapskaart melden bij de stoomtram. Meerijden kan op basis van beschikbare plaatsen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
(voor degenen die niet in die aftandse IC naar Berlijn willen is Duisburg de overstap richting Berlijn)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
ICB naar Hannover een daar overstappen op ICE toch? Scheelt een kwartier.
? ICE naar Keulen en dan overstappen op ICE naar Berlijn dat doe ik/wij.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
En de wietkwekerij is ook al opgeruimd. Gelukkig hebben ze om één voor twaalf die vijver nog aangelegd, kan het feestje tenminste echt in het water vallen.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Als doorgewinterde Alstom-fan zal James het vast wel waarderen dat de Franse spoorwegen samen met Alstom de volgende generatie TGV gaan ontwikkelen. Deze moet in aanschaf en in operatie 20% goedkoper worden, 25% energiezuiniger worden en 90% van het treinstel moet te recyclen zijn.
Thanks to a change in the law in 2014, French state-owned companies can now work in collaboration with private sector partners during the design phase of a project in order to minimise costs. In return, the industrial partner has a guarantee that it will be awarded a contract when the joint development phase has been completed.
Zijn ze in Nederland ook mee bezig. Staatsbedrijven zoals KNMI mogen niet bieden op openbare aanbestedingen omdat ze geen winst mogen maken. Dit belemmert de positie van die instelling wel heel erg waardoor gezonde bedrijfsvoering ook in het geding komt.
AnsaldoTilburg bellen, dat spul recycelt zichzelf.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ik vraag me af of het stand zou houden bij de Rechter als een Bombardier of Siemens een rechtszaak aanspant. Ik denk alleen niet dat de EU zich daar actief mee gaat bemoeien zolang het geen gezeur oplevert.