abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 september 2016 @ 23:03:41 #151
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165095229
quote:
2s.gif Op zondag 4 september 2016 23:02 schreef Duvel het volgende:

[..]

Als stoptreinlijn is de HSL volkomen zinloos, dat bedoel ik.
Wat betekent dat überhaupt?
  zondag 4 september 2016 @ 23:04:51 #152
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_165095277
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 23:03 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wat betekent dat überhaupt?
Waar wordt het te moeilijk voor je? Bij "Als", of daarna pas?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 4 september 2016 @ 23:07:32 #153
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165095358
quote:
15s.gif Op zondag 4 september 2016 23:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waar wordt het te moeilijk voor je? Bij "Als", of daarna pas?
Je maakt een statement, gaat niet in op een reactie, doet nog een statement en wanneer je geen instemmend geknik krijgt open je een persoonlijke aanval.

Dat had ik niet achter jou gezocht.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 4 september 2016 @ 23:08:22 #154
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165095388
quote:
2s.gif Op zondag 4 september 2016 23:02 schreef Duvel het volgende:

[..]

Als stoptreinlijn is de HSL volkomen zinloos, dat bedoel ik.
mja, het kan er wel voor zorgen dat de nieuwe Benelux Breda niet aan hoeft te doen en die trein een aantrekkelijker product kan worden
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 4 september 2016 @ 23:10:12 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165095442
en ja, ik weet dat uit overheidsdocumentatie gebleken is dat een trein tussen Breda en Antwerpen met stop op Noorderkempen als verliesgevend bestempeld is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 4 september 2016 @ 23:14:37 #156
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_165095576
quote:
14s.gif Op zondag 4 september 2016 23:10 schreef Peterselieman het volgende:
en ja, ik weet dat uit overheidsdocumentatie gebleken is dat een trein tussen Breda en Antwerpen met stop op Noorderkempen als verliesgevend bestempeld is.
Dat zijn er wel meer PSM, beloftes breken gebeurt ook maar moeten we het dan maar allemaal slikken?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 4 september 2016 @ 23:15:46 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165095597
quote:
3s.gif Op zondag 4 september 2016 23:14 schreef bork het volgende:

[..]

Dat zijn er wel meer PSM, beloftes breken gebeurt ook maar moeten we het dan maar allemaal slikken?
Nee. Rover heeft zich met de nieuwe Benelux behoorlijk voor het karretje laten spannen en daar hebben ze nu nog steeds spijt van
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 5 september 2016 @ 01:55:36 #158
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165097117
De afdeling Hekwerken heeft inmiddels station Breda gevonden -O-

Tussen het busstation en het treinstation worden groene hekken geplaatst. :{
  maandag 5 september 2016 @ 05:10:35 #159
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_165097341
quote:
Just to remind people the international services now the summer season is over have withdrawn after running last night (03/09) to allow for engineering works between Ni¨ and Pre¨evo to continue;

The following services will not run:
07.35 Beograd to Skopje
18.50 Beograd to Thessaloniki

08.20 Skopje to Beograd
18.30 Thessaloniki to Beograd

NO replacement bus services operate with passengers advised to use scheduled bus services.
De Spoorwegen zetten dus geen vervangende bussen in, zoek zelf maar naar vervangende busroutes
pi_165097584
Net zo zinloos als het IC Den Haag - Venlo v.v. over de HSL sturen, en Dordrecht overslaan, en geen fatsoenlijk alternatief inleggen, onnodig veel reizigers worden hierdoor gedupeerd.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_165097720
'Onnodig veel'? Hoeveel zijn dat er in vergelijking met het aantal reizigers dat er significant op vooruit gaat?
  maandag 5 september 2016 @ 08:17:56 #162
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_165097789
quote:
13s.gif Op zondag 4 september 2016 23:07 schreef James1988 het volgende:

[..]

Je maakt een statement, gaat niet in op een reactie, doet nog een statement en wanneer je geen instemmend geknik krijgt open je een persoonlijke aanval.

Dat had ik niet achter jou gezocht.
Ik snap je reactie, maar je gaat niet inhoudelijk in op mijn argumenten, terwijl je ze dondersgoed begrijpt. Voor de volledigheid: wat ik bedoel, is dat een stoptrein via de HSL, een lijn juist bedoeld om door te rijden (denk aan opvolgtijden) en dus voorzien van geen weinig stops, niet zinnig is. Daarbij betwijfel ik of Den Bosch wel op Antwerpen georiënteerd is, ik verwacht dat veel meer van Roosendaal en Bergen op Zoom, maar die hebben minder hard gelobbyd voor een aansluiting op de HSL.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 5 september 2016 @ 08:18:10 #163
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_165097794
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 08:08 schreef b2py het volgende:
'Onnodig veel'? Hoeveel zijn dat er in vergelijking met het aantal reizigers dat er significant op vooruit gaat?
2
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_165100205


2
  Redactie Sport maandag 5 september 2016 @ 12:03:51 #165
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165100754
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 01:55 schreef James1988 het volgende:
De afdeling Hekwerken heeft inmiddels station Breda gevonden -O-

Tussen het busstation en het treinstation worden groene hekken geplaatst. :{
Stuur ff een mailtje naar de architect, want die heeft ze vast niet opgenomen in z'n ontwerp dus dan laat ie ze zo weer weghalen. Doen ze met nuttige dingen ook namelijk...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport maandag 5 september 2016 @ 12:06:43 #166
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165100824
quote:
10s.gif Op zondag 4 september 2016 22:43 schreef Duvel het volgende:
Ja maar als daar echt animo voor was, was het dan niet al lang gebeurd? Sowieso: een sprinter Den Bosch - Tilburg - Tilburg West - Tilburg Reeshof - Gilze=Rijen - Breda - Noorderkempen - Antwerpen Centraal??
Vergeet je nu Antwerpen Luchtbal niet? O-)
Ik denk dat een trein Zwolle - Wijhe - Olst - Deventer - Zutphen - Dieren - Arnhem - Nijmegen - Oss - Den Bosch - Tilburg - Breda - Noorderkempen - Antwerpen Centraal toch iets nuttiger zou zijn. Het sprintertje Utrecht-Breda trek je dan door naar Roosendaal in aansluiting op deze IC.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_165101424
haal dat ongebruikte stuk spoor weg ben je ook van het gezeik af... die brabo's gaan maar lekker met de bus naar antwerpen
  maandag 5 september 2016 @ 12:45:34 #168
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165101653
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 12:36 schreef Salatrel het volgende:
haal dat ongebruikte stuk spoor weg ben je ook van het gezeik af... die brabo's gaan maar lekker met de bus naar antwerpen
Nee joh, haal dat doorgaande stuk spoor maar weg. Al dat grachtengordelvolk reist maar via Breda om naar België of Frankrijk te gaan. ^O^
  maandag 5 september 2016 @ 13:04:12 #169
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_165102041
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 11:36 schreef Adrie072 het volgende:
[ afbeelding ]

2
Droge boterham.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator maandag 5 september 2016 @ 13:07:03 #170
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165102096
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 12:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nee joh, haal dat doorgaande stuk spoor maar weg. Al dat grachtengordelvolk reist maar via Breda om naar België of Frankrijk te gaan. ^O^
Wil je al dat gekke volk in je stadje hebben? :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 september 2016 @ 13:07:05 #171
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165102097
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 12:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nee joh, haal dat doorgaande stuk spoor maar weg. Al dat grachtengordelvolk reist maar via Breda om naar België of Frankrijk te gaan. ^O^
Dan is de sloopkogel zo door Breda gehaald en is die plaats verworden tot een voetnoot in de geschiedenis _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_165102116
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 12:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nee joh, haal dat doorgaande stuk spoor maar weg. Al dat grachtengordelvolk reist maar via Breda om naar België of Frankrijk te gaan. ^O^
Grachtengordelvolk gaat soberzo vliegen naar België of Frankrijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator maandag 5 september 2016 @ 13:08:07 #173
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165102119
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 12:06 schreef dennistd het volgende:

[..]

Vergeet je nu Antwerpen Luchtbal niet? O-)
Ik denk dat een trein Zwolle - Wijhe - Olst - Deventer - Zutphen - Dieren - Arnhem - Nijmegen - Oss - Den Bosch - Tilburg - Breda - Noorderkempen - Antwerpen Centraal toch iets nuttiger zou zijn. Het sprintertje Utrecht-Breda trek je dan door naar Roosendaal in aansluiting op deze IC.
Sla Dieren dan ook over, daar hebben ze fietsen genoeg :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport maandag 5 september 2016 @ 13:08:57 #174
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165102139
Als een van de laatste treinen tijdens Terug naar Toen kwam de pas sinds kort weer rijvaardige 44 1593 met een sleep goederenwagens van Eerbeek naar Loenen als trein 778. De 44'er zou samen met de 50 0073 als losse loctrein van Loenen naar Eerbeek gaan, maar de 50'er bleef achter in Loenen terwijl de 44'er achterop de (flink vertraagde) reizigerstrein naar Dieren meeging. Een geluk bij een ongeluk, want de planning was dat de 50 0073 als voorspanloc zou dienen bij deze trein, die nu dus alleen door de fraaie 44 1593 getrokken werd.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 september 2016 @ 13:09:10 #175
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165102141
Vandaag hebben er minder treinen gereden tussen Hilversum en Weesp. De reden was dat een lege SGM richting Amsterdam bij Crailoo rechtsaf werd gestuurd. Niet handig als je afhankelijk bent van waslijn. Twee andere stellen hebben redding moeten brengen _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator maandag 5 september 2016 @ 14:34:08 #176
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165103733
quote:
10s.gif Op maandag 5 september 2016 13:09 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag hebben er minder treinen gereden tussen Hilversum en Weesp. De reden was dat een lege SGM richting Amsterdam bij Crailoo rechtsaf werd gestuurd. Niet handig als je afhankelijk bent van waslijn. Twee andere stellen hebben redding moeten brengen _O-
Foutje, moet kunnen :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165103827
De Paralympische Spelen komen eraan :Y Ik weet niet of het er wat mee te maken heeft, maar de Rail Aways over Brazilië worden herhaald. Vanavond al deze:

quote:
Serie over markante spoorlijnen overal
ter wereld.Afl.:Brazilië:Ouro Preto-
Mariana,São João del Rei-Tiradentes
We reizen we door de deelstaat Minas
Gerais,dwars door een gebied waar een
paar eeuwen geleden volop de goudkoorts
heerste.Deze goudkoorts is nog terug te
zien in de vele kerken en koloniale
gebouwen.

Bepalend voor de geschiedenis van
dit gebied was ook de rol van Joaquim
Jose da Silva Xavier,beter bekend als
Tiradentes.Deze tandarts was aanvoerder
van het verzet tegen de Portugese
koloniale overheersers.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 september 2016 @ 18:13:25 #178
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_165108396
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 14:34 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Foutje, moet kunnen :P
Ja, is mij ook wel eens overkomen. Klote, maar waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 5 september 2016 @ 18:27:20 #179
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_165108855
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 13:08 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
Als een van de laatste treinen tijdens Terug naar Toen kwam de pas sinds kort weer rijvaardige 44 1593 met een sleep goederenwagens van Eerbeek naar Loenen als trein 778. De 44'er zou samen met de 50 0073 als losse loctrein van Loenen naar Eerbeek gaan, maar de 50'er bleef achter in Loenen terwijl de 44'er achterop de (flink vertraagde) reizigerstrein naar Dieren meeging. Een geluk bij een ongeluk, want de planning was dat de 50 0073 als voorspanloc zou dienen bij deze trein, die nu dus alleen door de fraaie 44 1593 getrokken werd.
Mooi, zo vanuit de vliegende hoogwerker :+
  Redactie Sport maandag 5 september 2016 @ 18:32:03 #180
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165108999
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 18:27 schreef greavy het volgende:

[..]

Mooi, zo vanuit de vliegende hoogwerker :+
Ja, heb toen ik ze langs zag rijden gistermorgen nog wel even heel demonstratief de drone in de lucht gehouden, in het kader van zo kan het ook. Ze schijnen trouwens tegen de 600 euro voor dat ding betaald te hebben... :o
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 5 september 2016 @ 18:34:37 #181
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_165109073
Per dag is dat ding een euro of 200-250. En vrijdag al opgehaald en zondag teruggebracht volgens mij.
  maandag 5 september 2016 @ 18:50:04 #182
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165109569
Je moet het er maar voor over hebben.

Ik weet wel leukere dingen waar ik 600 euro aan zou uitgeven, maar dat ben ik.
  maandag 5 september 2016 @ 18:51:02 #183
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_165109595
Ja, maar als je weet over wie je het hier hebt... Batenburg en de gebroeders Zwoferink oa. Die zijn echt die-hard. Die gaan ook voor één foto 1200 kilometer rijden.
  maandag 5 september 2016 @ 19:01:51 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165109900
Oh, die lui. Nou snap ik het.
pi_165110191
Batenburg zegt me niets, die anderen dan weer wel
  maandag 5 september 2016 @ 19:12:17 #186
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_165110199
En Zwoferink hoort bij RailMagazine enzo, dus verbaas je er niet over dat er foto's vanaf hoogte prominent in beeld staan bij de volgende editie.
pi_165110378
Dat lees ik gelukkig niet :Y
pi_165110469
Vijfdaagse trip naar het oosten.... deel 1.....

De reis richting Praag werd in meerdere etappes (en over meerdere dagen) afgelegd. De eerste tussenstop was op het fraaie centraal station van Bremen. Tijdens een stop van zo'n 45 minuten passeerde de voor de EVB rijdende MWB-taurus 182 912 met een containertrein naar Bremerhaven op 23 augustus 2016.

Siemens Mobility bouwt in opdracht van de Deutsche Bahn sinds 2011 in totaal 170 nieuwe hogesnelheidstreinen type ICE4. Er komt zowel een 7-delige als een 12-delige variant, waarvan laatstgenoemde per december 2017 in dienst genomen zou moeten gaan worden. Toelating vindt plaats in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland op basis van maximaal 250km/u.

Doel is dat de ICE4 in eerste instantie de oudste generatie IC-treinen aflost maar ook de relatief oude ICE1 en ICE2 worden uiteindelijk vervangen door de ICE4. De eerste stellen ICE4 zijn inmiddels afgebouwd en rijden testritten door Duitsland.

Op woensdag 24 augustus 2016 kwam ik stel 9005 (412 005) tegen bij Eilsleben op weg richting Magdeburg en vermoedelijk Berlijn.

De Havelländische Eisenbahn (HVLE) is een goederenvervoerder uit Berlijn maar is ook ver daarbuiten actief. Het locomotievenpark kenmerkt zich door de fraaie oranje outfit die nagenoeg alle loks dragen. Toch is het niet eenvoudig om er een plaatje van te krijgen, want echt vaste treinen rijden ze niet. Een portie geluk, of voorkennis is dus benodigd.

Ik had woensdag 24 augustus 2016 het geluk dat er niet 1 of 2 maar zelfs 3 bestickerde HVLE-loks voor deze uit Ermewa silowagens bestaande koolstoftrein zaten. De 246 001, 185 583 en 246 010 passeren hier het stationnetje en de boog van Ovelgünne op weg richting Magdeburg.

Door de bovenleidingsstoring van de vorige dag hebben veel Intercity-treinen tussen Magdeburg en Hannover moeten omrijden via Wolfsburg. Hierdoor kwam het kopmaken in Magdeburg te vervallen. Als gevolg hiervan reden op donderdag 25 augustus 2016 meerdere treinen andersom. Zo ook de 146 552 met IC 2235 uit Emden naar Leipzig, hier met lok voor richting Magdeburg.

Het regionale treinverkeer tussen Braunschweig en Magdeburg bestaat uit een uurdienst van de Elbe-Saale-Bahn van DB Regio. Sinds begin van dit jaar zijn de oude loks van de serie 112, 114 en 143 niet meer vast voor deze trein te vinden, want de serie 146.1 heeft hier zijn intrede gemaakt. Heel soms wordt er nog wel een omloop met een oudere lok gereden. Zo ook op donderdag 25 augustus 2016 toen de 114 035 met RB 17917 zojuist uit Ovelgünne is vertrokken richting Magdeburg Hbf.

Halverwege de middag passeerde deze korte militaire trein beladen met 6 Panzerhaubitze 2000-tanks. De militaire voertuigen zijn beladen op wagens van het depot Münster(Örtze), gelegen tussen Uelzen en Bremen maar ik heb geen idee of deze trein ook daarheen ging.

Trekkende kracht was tot mijn geluk wederom een ex-DB-Regio 143'er, namelijk de 143 807 die pas sinds 19 augustus 2016 van DB Regio naar DB Cargo is overgegaan. Blijkbaar had men nog niet de moeite genomen het bestemmingsdisplay in de lok aan te passen...

Deel 2 volgt....
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 september 2016 @ 19:28:03 #189
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165110549
Fraai, Zug ^O^
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 5 september 2016 @ 19:30:49 #190
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_165110605
_O_
doei
pi_165111318
quote:
14s.gif Op maandag 5 september 2016 14:39 schreef Dr_Flash het volgende:
De Paralympische Spelen komen eraan :Y Ik weet niet of het er wat mee te maken heeft, maar de Rail Aways over Brazilië worden herhaald. Vanavond al deze:

[..]

NU :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 september 2016 @ 20:04:33 #192
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_165111547
Ik fiets elke dag langs de rangeerterrein de Binckhorst. :')
Ik zie daar al 4 dagen een Intercity Direct combinatie (NS en NMBS) met twee locomotieven ( NS TRAXX) voor en achter weg te roesten.

En wat een herrie zeg, als de trein op zijn dooie gangetje van HS Den Haag naar Voorburg rijdt. _O-
Uiteraard weet ik dat er geen trein van HS Den Haag naar Voorburg gaat. :')

[ Bericht 3% gewijzigd door PandaDrop op 05-09-2016 20:19:56 ]
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  maandag 5 september 2016 @ 20:51:26 #193
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_165113125
Kennen jullie deze?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_165113549
nog niet :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator maandag 5 september 2016 @ 21:07:17 #195
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165113750
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 19:24 schreef Zug-Chef het volgende:
Vijfdaagse trip naar het oosten.... deel 1.....

[ link | afbeelding ]De reis richting Praag werd in meerdere etappes (en over meerdere dagen) afgelegd. De eerste tussenstop was op het fraaie centraal station van Bremen. Tijdens een stop van zo'n 45 minuten passeerde de voor de EVB rijdende MWB-taurus 182 912 met een containertrein naar Bremerhaven op 23 augustus 2016.

[ link | afbeelding ]Siemens Mobility bouwt in opdracht van de Deutsche Bahn sinds 2011 in totaal 170 nieuwe hogesnelheidstreinen type ICE4. Er komt zowel een 7-delige als een 12-delige variant, waarvan laatstgenoemde per december 2017 in dienst genomen zou moeten gaan worden. Toelating vindt plaats in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland op basis van maximaal 250km/u.

Doel is dat de ICE4 in eerste instantie de oudste generatie IC-treinen aflost maar ook de relatief oude ICE1 en ICE2 worden uiteindelijk vervangen door de ICE4. De eerste stellen ICE4 zijn inmiddels afgebouwd en rijden testritten door Duitsland.

Op woensdag 24 augustus 2016 kwam ik stel 9005 (412 005) tegen bij Eilsleben op weg richting Magdeburg en vermoedelijk Berlijn.

[ link | afbeelding ]De Havelländische Eisenbahn (HVLE) is een goederenvervoerder uit Berlijn maar is ook ver daarbuiten actief. Het locomotievenpark kenmerkt zich door de fraaie oranje outfit die nagenoeg alle loks dragen. Toch is het niet eenvoudig om er een plaatje van te krijgen, want echt vaste treinen rijden ze niet. Een portie geluk, of voorkennis is dus benodigd.

Ik had woensdag 24 augustus 2016 het geluk dat er niet 1 of 2 maar zelfs 3 bestickerde HVLE-loks voor deze uit Ermewa silowagens bestaande koolstoftrein zaten. De 246 001, 185 583 en 246 010 passeren hier het stationnetje en de boog van Ovelgünne op weg richting Magdeburg.

[ link | afbeelding ]Door de bovenleidingsstoring van de vorige dag hebben veel Intercity-treinen tussen Magdeburg en Hannover moeten omrijden via Wolfsburg. Hierdoor kwam het kopmaken in Magdeburg te vervallen. Als gevolg hiervan reden op donderdag 25 augustus 2016 meerdere treinen andersom. Zo ook de 146 552 met IC 2235 uit Emden naar Leipzig, hier met lok voor richting Magdeburg.

[ link | afbeelding ]Het regionale treinverkeer tussen Braunschweig en Magdeburg bestaat uit een uurdienst van de Elbe-Saale-Bahn van DB Regio. Sinds begin van dit jaar zijn de oude loks van de serie 112, 114 en 143 niet meer vast voor deze trein te vinden, want de serie 146.1 heeft hier zijn intrede gemaakt. Heel soms wordt er nog wel een omloop met een oudere lok gereden. Zo ook op donderdag 25 augustus 2016 toen de 114 035 met RB 17917 zojuist uit Ovelgünne is vertrokken richting Magdeburg Hbf.

[ link | afbeelding ]Halverwege de middag passeerde deze korte militaire trein beladen met 6 Panzerhaubitze 2000-tanks. De militaire voertuigen zijn beladen op wagens van het depot Münster(Örtze), gelegen tussen Uelzen en Bremen maar ik heb geen idee of deze trein ook daarheen ging.

Trekkende kracht was tot mijn geluk wederom een ex-DB-Regio 143'er, namelijk de 143 807 die pas sinds 19 augustus 2016 van DB Regio naar DB Cargo is overgegaan. Blijkbaar had men nog niet de moeite genomen het bestemmingsdisplay in de lok aan te passen...

Deel 2 volgt....
Schöne Bilder
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 5 september 2016 @ 21:08:27 #196
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_165113800
quote:
14s.gif Op maandag 5 september 2016 21:01 schreef Dr_Flash het volgende:
nog niet :)
Het is wel een geinig ding, met strengelspoor en zo (op de foto dus geen strengelspoor).

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_165115099
Heel erg mooi Zug!
pi_165115361
Zo wordt FNV spoor toch wel het lachtertje van de spoorwereld. In andere dubbeldekkers is zwartrijden namelijk veel hoger dan in andere treinen, traplopen is veel te zwaar ( :'))

http://www.treinenweb.nl/(...)enweb.nl+-+Nieuws%29
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 september 2016 @ 22:16:14 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165115921
En ondertussen zit de HC rustig in de eerste klas een uitgebreid gesprek te voeren
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_165115984
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 21:58 schreef b2py het volgende:
Zo wordt FNV spoor toch wel het lachtertje van de spoorwereld. In andere dubbeldekkers is zwartrijden namelijk veel hoger dan in andere treinen, traplopen is veel te zwaar ( :'))

http://www.treinenweb.nl/(...)enweb.nl+-+Nieuws%29
:? Argument van FNV vind ik best steekhoudend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')