Wat betekent dat überhaupt?quote:Op zondag 4 september 2016 23:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als stoptreinlijn is de HSL volkomen zinloos, dat bedoel ik.
Waar wordt het te moeilijk voor je? Bij "Als", of daarna pas?quote:
Je maakt een statement, gaat niet in op een reactie, doet nog een statement en wanneer je geen instemmend geknik krijgt open je een persoonlijke aanval.quote:Op zondag 4 september 2016 23:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waar wordt het te moeilijk voor je? Bij "Als", of daarna pas?
mja, het kan er wel voor zorgen dat de nieuwe Benelux Breda niet aan hoeft te doen en die trein een aantrekkelijker product kan wordenquote:Op zondag 4 september 2016 23:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als stoptreinlijn is de HSL volkomen zinloos, dat bedoel ik.
Dat zijn er wel meer PSM, beloftes breken gebeurt ook maar moeten we het dan maar allemaal slikken?quote:Op zondag 4 september 2016 23:10 schreef Peterselieman het volgende:
en ja, ik weet dat uit overheidsdocumentatie gebleken is dat een trein tussen Breda en Antwerpen met stop op Noorderkempen als verliesgevend bestempeld is.
Nee. Rover heeft zich met de nieuwe Benelux behoorlijk voor het karretje laten spannen en daar hebben ze nu nog steeds spijt vanquote:Op zondag 4 september 2016 23:14 schreef bork het volgende:
[..]
Dat zijn er wel meer PSM, beloftes breken gebeurt ook maar moeten we het dan maar allemaal slikken?
De Spoorwegen zetten dus geen vervangende bussen in, zoek zelf maar naar vervangende busroutesquote:Just to remind people the international services now the summer season is over have withdrawn after running last night (03/09) to allow for engineering works between Ni¨ and Pre¨evo to continue;
The following services will not run:
07.35 Beograd to Skopje
18.50 Beograd to Thessaloniki
08.20 Skopje to Beograd
18.30 Thessaloniki to Beograd
NO replacement bus services operate with passengers advised to use scheduled bus services.
Ik snap je reactie, maar je gaat niet inhoudelijk in op mijn argumenten, terwijl je ze dondersgoed begrijpt. Voor de volledigheid: wat ik bedoel, is dat een stoptrein via de HSL, een lijn juist bedoeld om door te rijden (denk aan opvolgtijden) en dus voorzien van geen weinig stops, niet zinnig is. Daarbij betwijfel ik of Den Bosch wel op Antwerpen georiënteerd is, ik verwacht dat veel meer van Roosendaal en Bergen op Zoom, maar die hebben minder hard gelobbyd voor een aansluiting op de HSL.quote:Op zondag 4 september 2016 23:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je maakt een statement, gaat niet in op een reactie, doet nog een statement en wanneer je geen instemmend geknik krijgt open je een persoonlijke aanval.
Dat had ik niet achter jou gezocht.
2quote:Op maandag 5 september 2016 08:08 schreef b2py het volgende:
'Onnodig veel'? Hoeveel zijn dat er in vergelijking met het aantal reizigers dat er significant op vooruit gaat?
Stuur ff een mailtje naar de architect, want die heeft ze vast niet opgenomen in z'n ontwerp dus dan laat ie ze zo weer weghalen. Doen ze met nuttige dingen ook namelijk...quote:Op maandag 5 september 2016 01:55 schreef James1988 het volgende:
De afdeling Hekwerken heeft inmiddels station Breda gevonden
Tussen het busstation en het treinstation worden groene hekken geplaatst.
Vergeet je nu Antwerpen Luchtbal niet?quote:Op zondag 4 september 2016 22:43 schreef Duvel het volgende:
Ja maar als daar echt animo voor was, was het dan niet al lang gebeurd? Sowieso: een sprinter Den Bosch - Tilburg - Tilburg West - Tilburg Reeshof - Gilze=Rijen - Breda - Noorderkempen - Antwerpen Centraal??
Nee joh, haal dat doorgaande stuk spoor maar weg. Al dat grachtengordelvolk reist maar via Breda om naar België of Frankrijk te gaan.quote:Op maandag 5 september 2016 12:36 schreef Salatrel het volgende:
haal dat ongebruikte stuk spoor weg ben je ook van het gezeik af... die brabo's gaan maar lekker met de bus naar antwerpen
Wil je al dat gekke volk in je stadje hebben?quote:Op maandag 5 september 2016 12:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee joh, haal dat doorgaande stuk spoor maar weg. Al dat grachtengordelvolk reist maar via Breda om naar België of Frankrijk te gaan.
Dan is de sloopkogel zo door Breda gehaald en is die plaats verworden tot een voetnoot in de geschiedenisquote:Op maandag 5 september 2016 12:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee joh, haal dat doorgaande stuk spoor maar weg. Al dat grachtengordelvolk reist maar via Breda om naar België of Frankrijk te gaan.
Grachtengordelvolk gaat soberzo vliegen naar België of Frankrijk.quote:Op maandag 5 september 2016 12:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee joh, haal dat doorgaande stuk spoor maar weg. Al dat grachtengordelvolk reist maar via Breda om naar België of Frankrijk te gaan.
Sla Dieren dan ook over, daar hebben ze fietsen genoegquote:Op maandag 5 september 2016 12:06 schreef dennistd het volgende:
[..]
Vergeet je nu Antwerpen Luchtbal niet?![]()
Ik denk dat een trein Zwolle - Wijhe - Olst - Deventer - Zutphen - Dieren - Arnhem - Nijmegen - Oss - Den Bosch - Tilburg - Breda - Noorderkempen - Antwerpen Centraal toch iets nuttiger zou zijn. Het sprintertje Utrecht-Breda trek je dan door naar Roosendaal in aansluiting op deze IC.
Foutje, moet kunnenquote:Op maandag 5 september 2016 13:09 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag hebben er minder treinen gereden tussen Hilversum en Weesp. De reden was dat een lege SGM richting Amsterdam bij Crailoo rechtsaf werd gestuurd. Niet handig als je afhankelijk bent van waslijn. Twee andere stellen hebben redding moeten brengen
quote:Serie over markante spoorlijnen overal
ter wereld.Afl.:Brazilië:Ouro Preto-
Mariana,São João del Rei-Tiradentes
We reizen we door de deelstaat Minas
Gerais,dwars door een gebied waar een
paar eeuwen geleden volop de goudkoorts
heerste.Deze goudkoorts is nog terug te
zien in de vele kerken en koloniale
gebouwen.
Bepalend voor de geschiedenis van
dit gebied was ook de rol van Joaquim
Jose da Silva Xavier,beter bekend als
Tiradentes.Deze tandarts was aanvoerder
van het verzet tegen de Portugese
koloniale overheersers.
Ja, is mij ook wel eens overkomen. Klote, maar waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt.quote:
Mooi, zo vanuit de vliegende hoogwerkerquote:Op maandag 5 september 2016 13:08 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
Als een van de laatste treinen tijdens Terug naar Toen kwam de pas sinds kort weer rijvaardige 44 1593 met een sleep goederenwagens van Eerbeek naar Loenen als trein 778. De 44'er zou samen met de 50 0073 als losse loctrein van Loenen naar Eerbeek gaan, maar de 50'er bleef achter in Loenen terwijl de 44'er achterop de (flink vertraagde) reizigerstrein naar Dieren meeging. Een geluk bij een ongeluk, want de planning was dat de 50 0073 als voorspanloc zou dienen bij deze trein, die nu dus alleen door de fraaie 44 1593 getrokken werd.
Ja, heb toen ik ze langs zag rijden gistermorgen nog wel even heel demonstratief de drone in de lucht gehouden, in het kader van zo kan het ook. Ze schijnen trouwens tegen de 600 euro voor dat ding betaald te hebben...quote:Op maandag 5 september 2016 18:27 schreef greavy het volgende:
[..]
Mooi, zo vanuit de vliegende hoogwerker
NUquote:Op maandag 5 september 2016 14:39 schreef Dr_Flash het volgende:
De Paralympische Spelen komen eraanIk weet niet of het er wat mee te maken heeft, maar de Rail Aways over Brazilië worden herhaald. Vanavond al deze:
[..]
Schöne Bilderquote:Op maandag 5 september 2016 19:24 schreef Zug-Chef het volgende:
Vijfdaagse trip naar het oosten.... deel 1.....
[ link | afbeelding ]De reis richting Praag werd in meerdere etappes (en over meerdere dagen) afgelegd. De eerste tussenstop was op het fraaie centraal station van Bremen. Tijdens een stop van zo'n 45 minuten passeerde de voor de EVB rijdende MWB-taurus 182 912 met een containertrein naar Bremerhaven op 23 augustus 2016.
[ link | afbeelding ]Siemens Mobility bouwt in opdracht van de Deutsche Bahn sinds 2011 in totaal 170 nieuwe hogesnelheidstreinen type ICE4. Er komt zowel een 7-delige als een 12-delige variant, waarvan laatstgenoemde per december 2017 in dienst genomen zou moeten gaan worden. Toelating vindt plaats in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland op basis van maximaal 250km/u.
Doel is dat de ICE4 in eerste instantie de oudste generatie IC-treinen aflost maar ook de relatief oude ICE1 en ICE2 worden uiteindelijk vervangen door de ICE4. De eerste stellen ICE4 zijn inmiddels afgebouwd en rijden testritten door Duitsland.
Op woensdag 24 augustus 2016 kwam ik stel 9005 (412 005) tegen bij Eilsleben op weg richting Magdeburg en vermoedelijk Berlijn.
[ link | afbeelding ]De Havelländische Eisenbahn (HVLE) is een goederenvervoerder uit Berlijn maar is ook ver daarbuiten actief. Het locomotievenpark kenmerkt zich door de fraaie oranje outfit die nagenoeg alle loks dragen. Toch is het niet eenvoudig om er een plaatje van te krijgen, want echt vaste treinen rijden ze niet. Een portie geluk, of voorkennis is dus benodigd.
Ik had woensdag 24 augustus 2016 het geluk dat er niet 1 of 2 maar zelfs 3 bestickerde HVLE-loks voor deze uit Ermewa silowagens bestaande koolstoftrein zaten. De 246 001, 185 583 en 246 010 passeren hier het stationnetje en de boog van Ovelgünne op weg richting Magdeburg.
[ link | afbeelding ]Door de bovenleidingsstoring van de vorige dag hebben veel Intercity-treinen tussen Magdeburg en Hannover moeten omrijden via Wolfsburg. Hierdoor kwam het kopmaken in Magdeburg te vervallen. Als gevolg hiervan reden op donderdag 25 augustus 2016 meerdere treinen andersom. Zo ook de 146 552 met IC 2235 uit Emden naar Leipzig, hier met lok voor richting Magdeburg.
[ link | afbeelding ]Het regionale treinverkeer tussen Braunschweig en Magdeburg bestaat uit een uurdienst van de Elbe-Saale-Bahn van DB Regio. Sinds begin van dit jaar zijn de oude loks van de serie 112, 114 en 143 niet meer vast voor deze trein te vinden, want de serie 146.1 heeft hier zijn intrede gemaakt. Heel soms wordt er nog wel een omloop met een oudere lok gereden. Zo ook op donderdag 25 augustus 2016 toen de 114 035 met RB 17917 zojuist uit Ovelgünne is vertrokken richting Magdeburg Hbf.
[ link | afbeelding ]Halverwege de middag passeerde deze korte militaire trein beladen met 6 Panzerhaubitze 2000-tanks. De militaire voertuigen zijn beladen op wagens van het depot Münster(Örtze), gelegen tussen Uelzen en Bremen maar ik heb geen idee of deze trein ook daarheen ging.
Trekkende kracht was tot mijn geluk wederom een ex-DB-Regio 143'er, namelijk de 143 807 die pas sinds 19 augustus 2016 van DB Regio naar DB Cargo is overgegaan. Blijkbaar had men nog niet de moeite genomen het bestemmingsdisplay in de lok aan te passen...
Deel 2 volgt....
Het is wel een geinig ding, met strengelspoor en zo (op de foto dus geen strengelspoor).quote:
quote:Op maandag 5 september 2016 21:58 schreef b2py het volgende:
Zo wordt FNV spoor toch wel het lachtertje van de spoorwereld. In andere dubbeldekkers is zwartrijden namelijk veel hoger dan in andere treinen, traplopen is veel te zwaar ()
http://www.treinenweb.nl/(...)enweb.nl+-+Nieuws%29
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |