abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 5 september 2016 @ 14:34:08 #176
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165103733
quote:
10s.gif Op maandag 5 september 2016 13:09 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag hebben er minder treinen gereden tussen Hilversum en Weesp. De reden was dat een lege SGM richting Amsterdam bij Crailoo rechtsaf werd gestuurd. Niet handig als je afhankelijk bent van waslijn. Twee andere stellen hebben redding moeten brengen _O-
Foutje, moet kunnen :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165103827
De Paralympische Spelen komen eraan :Y Ik weet niet of het er wat mee te maken heeft, maar de Rail Aways over Brazilië worden herhaald. Vanavond al deze:

quote:
Serie over markante spoorlijnen overal
ter wereld.Afl.:Brazilië:Ouro Preto-
Mariana,São João del Rei-Tiradentes
We reizen we door de deelstaat Minas
Gerais,dwars door een gebied waar een
paar eeuwen geleden volop de goudkoorts
heerste.Deze goudkoorts is nog terug te
zien in de vele kerken en koloniale
gebouwen.

Bepalend voor de geschiedenis van
dit gebied was ook de rol van Joaquim
Jose da Silva Xavier,beter bekend als
Tiradentes.Deze tandarts was aanvoerder
van het verzet tegen de Portugese
koloniale overheersers.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 september 2016 @ 18:13:25 #178
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_165108396
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 14:34 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Foutje, moet kunnen :P
Ja, is mij ook wel eens overkomen. Klote, maar waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 5 september 2016 @ 18:27:20 #179
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_165108855
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 13:08 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
Als een van de laatste treinen tijdens Terug naar Toen kwam de pas sinds kort weer rijvaardige 44 1593 met een sleep goederenwagens van Eerbeek naar Loenen als trein 778. De 44'er zou samen met de 50 0073 als losse loctrein van Loenen naar Eerbeek gaan, maar de 50'er bleef achter in Loenen terwijl de 44'er achterop de (flink vertraagde) reizigerstrein naar Dieren meeging. Een geluk bij een ongeluk, want de planning was dat de 50 0073 als voorspanloc zou dienen bij deze trein, die nu dus alleen door de fraaie 44 1593 getrokken werd.
Mooi, zo vanuit de vliegende hoogwerker :+
  Redactie Sport maandag 5 september 2016 @ 18:32:03 #180
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165108999
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 18:27 schreef greavy het volgende:

[..]

Mooi, zo vanuit de vliegende hoogwerker :+
Ja, heb toen ik ze langs zag rijden gistermorgen nog wel even heel demonstratief de drone in de lucht gehouden, in het kader van zo kan het ook. Ze schijnen trouwens tegen de 600 euro voor dat ding betaald te hebben... :o
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 5 september 2016 @ 18:34:37 #181
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_165109073
Per dag is dat ding een euro of 200-250. En vrijdag al opgehaald en zondag teruggebracht volgens mij.
  maandag 5 september 2016 @ 18:50:04 #182
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165109569
Je moet het er maar voor over hebben.

Ik weet wel leukere dingen waar ik 600 euro aan zou uitgeven, maar dat ben ik.
  maandag 5 september 2016 @ 18:51:02 #183
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_165109595
Ja, maar als je weet over wie je het hier hebt... Batenburg en de gebroeders Zwoferink oa. Die zijn echt die-hard. Die gaan ook voor één foto 1200 kilometer rijden.
  maandag 5 september 2016 @ 19:01:51 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165109900
Oh, die lui. Nou snap ik het.
pi_165110191
Batenburg zegt me niets, die anderen dan weer wel
  maandag 5 september 2016 @ 19:12:17 #186
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_165110199
En Zwoferink hoort bij RailMagazine enzo, dus verbaas je er niet over dat er foto's vanaf hoogte prominent in beeld staan bij de volgende editie.
pi_165110378
Dat lees ik gelukkig niet :Y
pi_165110469
Vijfdaagse trip naar het oosten.... deel 1.....

De reis richting Praag werd in meerdere etappes (en over meerdere dagen) afgelegd. De eerste tussenstop was op het fraaie centraal station van Bremen. Tijdens een stop van zo'n 45 minuten passeerde de voor de EVB rijdende MWB-taurus 182 912 met een containertrein naar Bremerhaven op 23 augustus 2016.

Siemens Mobility bouwt in opdracht van de Deutsche Bahn sinds 2011 in totaal 170 nieuwe hogesnelheidstreinen type ICE4. Er komt zowel een 7-delige als een 12-delige variant, waarvan laatstgenoemde per december 2017 in dienst genomen zou moeten gaan worden. Toelating vindt plaats in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland op basis van maximaal 250km/u.

Doel is dat de ICE4 in eerste instantie de oudste generatie IC-treinen aflost maar ook de relatief oude ICE1 en ICE2 worden uiteindelijk vervangen door de ICE4. De eerste stellen ICE4 zijn inmiddels afgebouwd en rijden testritten door Duitsland.

Op woensdag 24 augustus 2016 kwam ik stel 9005 (412 005) tegen bij Eilsleben op weg richting Magdeburg en vermoedelijk Berlijn.

De Havelländische Eisenbahn (HVLE) is een goederenvervoerder uit Berlijn maar is ook ver daarbuiten actief. Het locomotievenpark kenmerkt zich door de fraaie oranje outfit die nagenoeg alle loks dragen. Toch is het niet eenvoudig om er een plaatje van te krijgen, want echt vaste treinen rijden ze niet. Een portie geluk, of voorkennis is dus benodigd.

Ik had woensdag 24 augustus 2016 het geluk dat er niet 1 of 2 maar zelfs 3 bestickerde HVLE-loks voor deze uit Ermewa silowagens bestaande koolstoftrein zaten. De 246 001, 185 583 en 246 010 passeren hier het stationnetje en de boog van Ovelgünne op weg richting Magdeburg.

Door de bovenleidingsstoring van de vorige dag hebben veel Intercity-treinen tussen Magdeburg en Hannover moeten omrijden via Wolfsburg. Hierdoor kwam het kopmaken in Magdeburg te vervallen. Als gevolg hiervan reden op donderdag 25 augustus 2016 meerdere treinen andersom. Zo ook de 146 552 met IC 2235 uit Emden naar Leipzig, hier met lok voor richting Magdeburg.

Het regionale treinverkeer tussen Braunschweig en Magdeburg bestaat uit een uurdienst van de Elbe-Saale-Bahn van DB Regio. Sinds begin van dit jaar zijn de oude loks van de serie 112, 114 en 143 niet meer vast voor deze trein te vinden, want de serie 146.1 heeft hier zijn intrede gemaakt. Heel soms wordt er nog wel een omloop met een oudere lok gereden. Zo ook op donderdag 25 augustus 2016 toen de 114 035 met RB 17917 zojuist uit Ovelgünne is vertrokken richting Magdeburg Hbf.

Halverwege de middag passeerde deze korte militaire trein beladen met 6 Panzerhaubitze 2000-tanks. De militaire voertuigen zijn beladen op wagens van het depot Münster(Örtze), gelegen tussen Uelzen en Bremen maar ik heb geen idee of deze trein ook daarheen ging.

Trekkende kracht was tot mijn geluk wederom een ex-DB-Regio 143'er, namelijk de 143 807 die pas sinds 19 augustus 2016 van DB Regio naar DB Cargo is overgegaan. Blijkbaar had men nog niet de moeite genomen het bestemmingsdisplay in de lok aan te passen...

Deel 2 volgt....
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 september 2016 @ 19:28:03 #189
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165110549
Fraai, Zug ^O^
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 5 september 2016 @ 19:30:49 #190
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_165110605
_O_
doei
pi_165111318
quote:
14s.gif Op maandag 5 september 2016 14:39 schreef Dr_Flash het volgende:
De Paralympische Spelen komen eraan :Y Ik weet niet of het er wat mee te maken heeft, maar de Rail Aways over Brazilië worden herhaald. Vanavond al deze:

[..]

NU :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 september 2016 @ 20:04:33 #192
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_165111547
Ik fiets elke dag langs de rangeerterrein de Binckhorst. :')
Ik zie daar al 4 dagen een Intercity Direct combinatie (NS en NMBS) met twee locomotieven ( NS TRAXX) voor en achter weg te roesten.

En wat een herrie zeg, als de trein op zijn dooie gangetje van HS Den Haag naar Voorburg rijdt. _O-
Uiteraard weet ik dat er geen trein van HS Den Haag naar Voorburg gaat. :')

[ Bericht 3% gewijzigd door PandaDrop op 05-09-2016 20:19:56 ]
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  maandag 5 september 2016 @ 20:51:26 #193
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_165113125
Kennen jullie deze?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_165113549
nog niet :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator maandag 5 september 2016 @ 21:07:17 #195
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165113750
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 19:24 schreef Zug-Chef het volgende:
Vijfdaagse trip naar het oosten.... deel 1.....

[ link | afbeelding ]De reis richting Praag werd in meerdere etappes (en over meerdere dagen) afgelegd. De eerste tussenstop was op het fraaie centraal station van Bremen. Tijdens een stop van zo'n 45 minuten passeerde de voor de EVB rijdende MWB-taurus 182 912 met een containertrein naar Bremerhaven op 23 augustus 2016.

[ link | afbeelding ]Siemens Mobility bouwt in opdracht van de Deutsche Bahn sinds 2011 in totaal 170 nieuwe hogesnelheidstreinen type ICE4. Er komt zowel een 7-delige als een 12-delige variant, waarvan laatstgenoemde per december 2017 in dienst genomen zou moeten gaan worden. Toelating vindt plaats in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland op basis van maximaal 250km/u.

Doel is dat de ICE4 in eerste instantie de oudste generatie IC-treinen aflost maar ook de relatief oude ICE1 en ICE2 worden uiteindelijk vervangen door de ICE4. De eerste stellen ICE4 zijn inmiddels afgebouwd en rijden testritten door Duitsland.

Op woensdag 24 augustus 2016 kwam ik stel 9005 (412 005) tegen bij Eilsleben op weg richting Magdeburg en vermoedelijk Berlijn.

[ link | afbeelding ]De Havelländische Eisenbahn (HVLE) is een goederenvervoerder uit Berlijn maar is ook ver daarbuiten actief. Het locomotievenpark kenmerkt zich door de fraaie oranje outfit die nagenoeg alle loks dragen. Toch is het niet eenvoudig om er een plaatje van te krijgen, want echt vaste treinen rijden ze niet. Een portie geluk, of voorkennis is dus benodigd.

Ik had woensdag 24 augustus 2016 het geluk dat er niet 1 of 2 maar zelfs 3 bestickerde HVLE-loks voor deze uit Ermewa silowagens bestaande koolstoftrein zaten. De 246 001, 185 583 en 246 010 passeren hier het stationnetje en de boog van Ovelgünne op weg richting Magdeburg.

[ link | afbeelding ]Door de bovenleidingsstoring van de vorige dag hebben veel Intercity-treinen tussen Magdeburg en Hannover moeten omrijden via Wolfsburg. Hierdoor kwam het kopmaken in Magdeburg te vervallen. Als gevolg hiervan reden op donderdag 25 augustus 2016 meerdere treinen andersom. Zo ook de 146 552 met IC 2235 uit Emden naar Leipzig, hier met lok voor richting Magdeburg.

[ link | afbeelding ]Het regionale treinverkeer tussen Braunschweig en Magdeburg bestaat uit een uurdienst van de Elbe-Saale-Bahn van DB Regio. Sinds begin van dit jaar zijn de oude loks van de serie 112, 114 en 143 niet meer vast voor deze trein te vinden, want de serie 146.1 heeft hier zijn intrede gemaakt. Heel soms wordt er nog wel een omloop met een oudere lok gereden. Zo ook op donderdag 25 augustus 2016 toen de 114 035 met RB 17917 zojuist uit Ovelgünne is vertrokken richting Magdeburg Hbf.

[ link | afbeelding ]Halverwege de middag passeerde deze korte militaire trein beladen met 6 Panzerhaubitze 2000-tanks. De militaire voertuigen zijn beladen op wagens van het depot Münster(Örtze), gelegen tussen Uelzen en Bremen maar ik heb geen idee of deze trein ook daarheen ging.

Trekkende kracht was tot mijn geluk wederom een ex-DB-Regio 143'er, namelijk de 143 807 die pas sinds 19 augustus 2016 van DB Regio naar DB Cargo is overgegaan. Blijkbaar had men nog niet de moeite genomen het bestemmingsdisplay in de lok aan te passen...

Deel 2 volgt....
Schöne Bilder
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 5 september 2016 @ 21:08:27 #196
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_165113800
quote:
14s.gif Op maandag 5 september 2016 21:01 schreef Dr_Flash het volgende:
nog niet :)
Het is wel een geinig ding, met strengelspoor en zo (op de foto dus geen strengelspoor).

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_165115099
Heel erg mooi Zug!
pi_165115361
Zo wordt FNV spoor toch wel het lachtertje van de spoorwereld. In andere dubbeldekkers is zwartrijden namelijk veel hoger dan in andere treinen, traplopen is veel te zwaar ( :'))

http://www.treinenweb.nl/(...)enweb.nl+-+Nieuws%29
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 september 2016 @ 22:16:14 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165115921
En ondertussen zit de HC rustig in de eerste klas een uitgebreid gesprek te voeren
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_165115984
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 21:58 schreef b2py het volgende:
Zo wordt FNV spoor toch wel het lachtertje van de spoorwereld. In andere dubbeldekkers is zwartrijden namelijk veel hoger dan in andere treinen, traplopen is veel te zwaar ( :'))

http://www.treinenweb.nl/(...)enweb.nl+-+Nieuws%29
:? Argument van FNV vind ik best steekhoudend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')