Daar heb je zeker gelijk in en in zulke gevallen loont het ook niet. Dat is echter een kosten/baten analyse. Feit is, dat als je bereid bent zelf het gereedschap aan te schaffen, je het met voldoende research ook wel zelf kan doen. Want de dealer heeft z'n kennis ook uit een boek of een infobulletin. Gereedschap koop je, onderdelen kun je zelf ook bestellen. Filtertjes, remblokken, draagarmen, dat soort spul kun je allemaal prima zelf doen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:55 schreef k_man het volgende:
[..]
Da's overigens niet waar. Althans, niet op een redelijke manier. De auto van mijn broertje vertoonde een defect aan de motor, waarmee hij terug is gegaan naar de handelaar waar hij de auto gekocht heeft. Het moest onder garantie verholpen worden. De handelaar heeft ervoor gekozen het defect zelf te herstellen, maar kon dit niet doen zonder gebruik te moeten maken van de dealer voor zowel kennis, gereedschap, als onderdelen. Als je specifiek gereedschap aan moet schaffen voor een klus die je waarschijnlijk slechts één keer zult doen, moet je je afvragen of het niet aantrekkeljiker is het gewoon door de dealer te laten oplossen.
Wat ben je dan uiteindelijk kwijt voor zoiets incl. heel de importkosten?quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:14 schreef Mikkie het volgende:
330i uit Duitsland
Wat een heerlijke complete bak zeg! Alle goede mods al doorgevoerd en LPG. Helaas is ie nog echt wel buiten budget... Beetje pingelen hou je nog steeds een minimale prijs over van 11k inclusief invoer (er vanuit gaande dat er te pingelen is tot onder 10k). Helaas krijg ik m'n 320d daarvoor niet verkocht, anders wist ik 't wel .
Kosten voor de import bedragen ongeveer 300 euro (platen, keuringen etc.). Daarbij komt echter nog de BPM (en da's weer per auto verschillend, op deze auto ongeveer 900 euro).quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:26 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Wat ben je dan uiteindelijk kwijt voor zoiets incl. heel de importkosten?
Als ik dan toch zoveel geld zou betalen zou ik nog een half jaartje flink doorsparen voor een nieuwer model van +/- 2005.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:46 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Kosten voor de import bedragen ongeveer 300 euro (platen, keuringen etc.). Daarbij komt echter nog de BPM (en da's weer per auto verschillend, op deze auto ongeveer 900 euro).
Daar heb je dan ook wel weer een punt. Nieuwere generatie motoren enzo, meer power uit minder inhoud.quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:02 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Als ik dan toch zoveel geld zou betalen zou ik nog een half jaartje flink doorsparen voor een nieuwer model van +/- 2005.
Heb zelf in m'n hoofd een beetje een bovengrens van 9000 euro, als het dan toch boven de 10k uit gaat komen, dan ook maar meteen een paar duizend euro doorsparen
Maar een heel andere auto.quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:02 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Als ik dan toch zoveel geld zou betalen zou ik nog een half jaartje flink doorsparen voor een nieuwer model van +/- 2005.
Heb zelf in m'n hoofd een beetje een bovengrens van 9000 euro, als het dan toch boven de 10k uit gaat komen, dan ook maar meteen een paar duizend euro doorsparen
Waarom is dat beter?quote:Op donderdag 17 maart 2011 10:39 schreef Mikkie het volgende:
... Nieuwere generatie motoren enzo, meer power uit minder inhoud.
Efficiënter blok . Het hoeft niet per se beter te zijn, maar het is wel lekker als je uit een doorsnee auto gewoon al lekker wat pk's haalt, zodat je geen topmotor nodig hebt om toch bij momenten lekker mee te kunnen komen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 18:59 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Waarom is dat beter?
Nb. kan dat "beieren" na dinsdagavond niet uit de TT weggehaald worden?
Meekomen is voor saaie mensenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:47 schreef Hyperdude het volgende:
Ik vind de 335i toch echt een grotere vooruitgang dan het gemiddelde nwe. 4 cylinder benzine BMW (of van ander een andere merk) blok.
Diesel is wellicht een ander verhaal.
Om mee te kunnen komen het je genoeg aan een 111i.
Heiden!quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:08 schreef Hyperdude het volgende:
Gezien de huidige drukte en omdat je daardoor toch niet door kan rijden, ben ik ook bezig met mijn laatste 6 cylinder, vrees ik.
Maar die gaat nog wel ff mee.
Hopelijk.
Uhuh!quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:50 schreef tha_rizzo het volgende:
Haarbal, dan liever dit:
[ afbeelding ]
Eerder snel wegrijden met het schaamrood op de kaken. Wat een velgen zeg. Maar goed ik vind BMW's dan ook het mooiste in originele staat.quote:
Het kan zijn dat de kleppen opnieuw gesteld moeten worden.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:13 schreef Bouke-p het volgende:
vraagje voor de kenners, ik ben van plan een 728 E23 te kopen maar bij t proefritje tikte de motor nogal. Geen geluid van lagers of wat dan ook, het werd ook minder bij gas geven en toen de motor warm werd. Ik heb gelezen dat de injectoren van deze blokken nogal herrie maken en dat dat normaal is. Iemand hier ervaring mee?
De auto starte ook prima en trekt/loopt ook gewoon prima.
Is het een V8 of een V12?quote:Op maandag 21 maart 2011 12:56 schreef dylanrr het volgende:
Hallo, ik heb ook een BMW
Het is een 750i, en rijdt heerlijk, baal alleen een beetje van de stijgende benzineprijs...
Ding loopt bij redelijk rustig rijden 1 op 5.
Maarja, dat wordt opgeheven als je het gaspedaal intrapt, dan boeit de benzineprijs helemaal niks meer. Raar is dat.
Het is wel een oudje trouwens, van 1995.
Ik deed 'm altijd in de wasbox ivm krassen in de wasstraat, maar heb laatst alsnog krassen gekregenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 12:21 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Is het een V8 of een V12?
Voor de rest:
Wanneer jullie je auto wassen he, hoe krijg je je auto bij de wasbox net zo schoon als bij een wasstraat?
Ik heb de laatste 2 keer mijn auto gewassen bij de wasbox maar ik reed weer nat naar huis waardoor de auto binnen 1 week vies is geworden(stof)
Bij de wasstraat blijft mijn auto echt 1 maand schoon.
HIj liegt ook niet om zijn verbruik. Ik wed dat de meeste 325, 525jes in de stad 1 op 7 lopen maar het stiekem niet willen toegeven.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Nou ja rustig is relatief. Cruise control 120 km/u zal ie wel een beter verbruik halen maar goed je rijdt natuurlijk ook vaak binnenstad en dat is fataal met een 750i
Ik had het ooit eerder hier gepost over dat mijn 323ti meer toeren maakt op de 100kmh dan mijn 523i Automaat. MIjn 323ti gaat 2500 toeren in zijn 5 100 en mijn oude e39 ging 100 met 2000 toeren.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:17 schreef YoshiBignose het volgende:
50 in z'n 5 is volgens mij verbruiksmeter niet zuinig. In z'n 4 al nauwelijks beter dan 3.
Dat hoef ik inderdaad ook niet te doen, maar mijn dieseltje doet 50 in de 4 prima. Moet je alleen niet vlot vooruit willen, want daarvoor zijn de toeren dan echt te laag.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:17 schreef YoshiBignose het volgende:
50 in z'n 5 is volgens mij verbruiksmeter niet zuinig. In z'n 4 al nauwelijks beter dan 3.
Hoe betaal (en verzeker) je in godsnaam een 750i op je 18equote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:46 schreef dylanrr het volgende:
Zakelijk rijden zit er voor mij niet in, ben nog 18, maar idd ze zijn goedkoop om aan te schaffen, rijden is wel errug prijzig. Ik rijd gelukkig niet veel, woon nog thuis, en werk 60 uur per week. Dan is het net te doen. Wat mij eraan herinnerd, dat ik jullie nog foto's verschuldigd ben, morgen ben ik vrij, dan maak ik wel een paar mooie in het zonnetje.
Als je de connecties hebt dan kan het wel. Ik verzekerde mijn 523i ook op mijn eigen naam en betaalde voor enkel WA 30 euro per maand(+5 inzittenden dekking). Nu betaal ik dat nog steeds met mijn 323tiquote:Op woensdag 23 maart 2011 01:12 schreef Mikkie het volgende:
Bwhehehe... Independer.nl levert voor tienduizend km per jaar, enkel WA op een 750i, 150 euro per maand aan premie op
Valt me nog mee... m'n broertje (21) wilde laatst z'n E36 318is verzekeren en toen zeiden ze nee want hij heeft 2 deuren, als ie 4 deuren heeft dan mag het wel. Of een andere maatschappij zei: teveel pk (140) en eentje gaf niet eens een reden maar mocht gewoon niet.quote:Op woensdag 23 maart 2011 01:12 schreef Mikkie het volgende:
Bwhehehe... Independer.nl levert voor tienduizend km per jaar, enkel WA op een 750i, 150 euro per maand aan premie op
Aan wat voor connecties moet ik denken dan? Je kent iemand die daar werkt?quote:Op woensdag 23 maart 2011 01:40 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Als je de connecties hebt dan kan het wel. Ik verzekerde mijn 523i ook op mijn eigen naam en betaalde voor enkel WA 30 euro per maand(+5 inzittenden dekking). Nu betaal ik dat nog steeds met mijn 323ti
Mijn oude werkgever waar ik als parttime als programmeur werkte was tussenpersoon voor verzekeringen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:25 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Valt me nog mee... m'n broertje (21) wilde laatst z'n E36 318is verzekeren en toen zeiden ze nee want hij heeft 2 deuren, als ie 4 deuren heeft dan mag het wel. Of een andere maatschappij zei: teveel pk (140) en eentje gaf niet eens een reden maar mocht gewoon niet.
[..]
Aan wat voor connecties moet ik denken dan? Je kent iemand die daar werkt?
Prachtig, de eerste eckte Bimmer in dit deeltje!quote:Op woensdag 23 maart 2011 19:53 schreef Moody het volgende:
Zoals beloofd de foto's.
Ik heb nog geen eigen foto's gemaakt, deze komen uit de brochure:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou dat ook niet maar persoonlijk heb ik hier veel meer mee dan met bv een 20 jaar oude 7-serie. Maar ik ben wel benieuwd hoe ik hier tegenaan kijk over 15 jaar, of ik hem dan nog zo schitterend vind of dat ik het niets meer vind zoals nu een E36 coupé. Hoewel ik me het laatste bijna niet voor kan stellen, heeft misschien ook te maken met het volk wat daar nu in rondrijdt.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh alleen als je een dikke nieuwe bak koopt is het een echte bimmer?
Mooie kar man!quote:Op woensdag 23 maart 2011 19:53 schreef Moody het volgende:
Zoals beloofd de foto's.
Ik heb nog geen eigen foto's gemaakt, deze komen uit de brochure:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ook, alleen moeten we wel reëel zijn en kan de gemiddelde fok-user geen nieuwe 3-serie betalen, dus dan is een e46 al helemaal niet verkeerd . Net als een e39 ofzo.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:18 schreef Microtubuli het volgende:
Nou dat ook niet maar persoonlijk heb ik hier veel meer mee dan met bv een 20 jaar oude 7-serie.
Helemaal mee eens, en zeker in Le Mans Blau Of is dit montego?quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:44 schreef Okeuj het volgende:
Even de eer redden van de E92:
[ afbeelding ]
Kan toch echt weinig tegen op!
Het is eigenlijk allemaal overkill want met al die vlakke stukken en snelheidslimieten hier heb je niet veel nodig . Punt is vooral dat je weet dat het kan, je hébt de power voor de enkele keer dat je het wil aanspreken .quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:50 schreef Moody het volgende:
Ik reed vandaag toevallig achter een zwarte E92 M3.
Ik vind een 335i al overkill voor het Nederlandse verkeer, maar die kun je tenminste nog redelijk economisch gebruiken (1:10 moet kunnen). Een M3 "moet" je gewoon mee raggen, anders had je net zo goed 20-30k kunnen besparen
Interlagosquote:Op woensdag 23 maart 2011 23:46 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, en zeker in Le Mans Blau Of is dit montego?
Succes met de zoektocht...quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:03 schreef YoshiBignose het volgende:
Deze wil ik
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:44 schreef Okeuj het volgende:
Even de eer redden van de E92:
[ afbeelding ]
Kan toch echt weinig tegen op!
Is die Le Mans Interlagos blauwe E92 van jou?quote:Op donderdag 24 maart 2011 23:17 schreef Okeuj het volgende:
Het filmpje hierboven is precies de reden waarom ik voor de e92 gekozen heb. Ding is heerlijk te cruisen en vlamt echt wel als het moet. Op het circuit heb je zeker liever de CSL, maar aangezien ik daar maar zelden zit, verkies ik toch de "allrounder".
Ik zie het ook nu pas staan in de OP:quote:Op donderdag 24 maart 2011 23:22 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Is die Le Mans Interlagos blauwe E92 van jou?
Voor een dagelijkse auto lijkt me deze M3 al stukken meer in onderhoud kosten dan een 335i of d, of valt dit mee?quote:Op donderdag 24 maart 2011 23:38 schreef Tom_ het volgende:
[..]
Ik zie het ook nu pas staan in de OP:
- M
Okeuj, E92 M3
Kan me voorstellen dat een CSL voor een 'daily' iets teveel van het goede is, errug gaaf ding die M3
Je woont niet meer in NL aan die kentekenplaat te zien?
Moet je ook reëel in zijn. Los van dat de keuze M3 vs. CSL voor de meesten hier nooit aan de orde zal zijn, is de CSL gewoon meer hardcore dan de M3. Leuk voor trackdays enzo, maar dagelijks...nee.quote:Op donderdag 24 maart 2011 23:17 schreef Okeuj het volgende:
Het filmpje hierboven is precies de reden waarom ik voor de e92 gekozen heb. Ding is heerlijk te cruisen en vlamt echt wel als het moet. Op het circuit heb je zeker liever de CSL, maar aangezien ik daar maar zelden zit, verkies ik toch de "allrounder".
Tja ze hadden 't eerst door gesoldeerd bij mij, want ik had ook zoiets van; liever gaat ie overbodig af dan niet... maar achteraf denk ik: het gaat hier om 3 airbags, toch een prijzig grapje. Dus nu zit er een nieuwe mat in, de kosten ik meen 160 euro.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:07 schreef Mikkie het volgende:
Kun je me eens laten weten wat er voor die airbagmat op de bon staat? Ik heb er laatst een dummyplug in geprikt en de melding laten resetten. Gevolg: de airbag gaat altijd af als ik een aanrijding heb, of er nou iemand op de passagiersstoel zit of niet. Positief als ik ben, ga ik er vanuit dat ik óf geen aanrijding krijg, of 'm dan wel zo in de poeier rij dat ik me om die airbag ook niet meer druk hoef te maken... Was twee tientjes voor een dummy, begreep dat een nieuwe mat + inbouw tegen de 300 euro kon lopen . Functionaliteit is nagenoeg hetzelfde, alleen wat meer risico voor mij nu.
Het enige dat zo'n dummy-unit doet, ik het systeem laten denken dat er iemand op de bestuurdersstoel zit. Meer is het niet. De werking van het systeem wordt verder niet beïnvloed, dus de veiligheid is net zo goed als voorheen.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:13 schreef daNpy het volgende:
Er zit een heel algoritme achter om de airbag af te laten gaan. Ga je daarmee lopen spelen, gaat je systeem in noodmodus en gaat hoogstwaarschijnlijk wel af, maar wellicht niet op de juiste tijd.
Waardoor je passagier alsnog het dashboard kopt of zijn gezicht heerlijk verbrand!
Simpelweg klotekwaliteit. De mat ging bij mij kapot in een tijd dat er niemand recent op de stoel had gezeten, gewoon ineens *poef* een lampje, vanuit het niets. Een nieuwe mat kost rond de 80 euro begreep ik, maar de hele stoel moet eruit, bekleding moet eraf e.d., daarna nog de melding resetten... je betaalt dus vooral bizar veel uurloon.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:24 schreef Microtubuli het volgende:
Waarom gaan die airbag lampjes dan spontaan branden en waarom moet dat zo idioot veel kosten om ze weer op orde te krijgen? In een auto waar nog niet mee gebotst is mogen daar toch geen fouten in optreden?
Is ook prijzig, maar ja. Er zijn op Marktplaats en eBay voldoende airbagunits te koop, mocht je e.e.a. zelf willen repareren. Maar ik ga er gewoon vanuit dat ik die hele airbag niet nodig heb, omdat ik denk zelf geen ongeluk te veroorzaken. Mocht ik het wel doen: dan rij ik 'm waarschijnlijk zo hard in de poeier dat de auto toch totaled is. Zo niet: MP en eBay . En als een ander 'm veroorzaakt en tegen mij aan boemelt, kan diegene dus opdraaien voor de reparatiekosten... da's niet mijn probleem.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:16 schreef TommyGun het volgende:
Tja ze hadden 't eerst door gesoldeerd bij mij, want ik had ook zoiets van; liever gaat ie overbodig af dan niet... maar achteraf denk ik: het gaat hier om 3 airbags, toch een prijzig grapje. Dus nu zit er een nieuwe mat in, de kosten ik meen 160 euro.
In een 'premium' auto mag je toch geen slechte contacten verwachten? Mijn vader had destijds ook een hoop gezeik gehad met de elektronica van zijn E39 en ik heb er al vaker slechte verhalen over gehoord, toch jammer dat het daar dan op fout moet lopen.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:26 schreef daNpy het volgende:
De lampjes gaan niet spontaan branden en ik vermoed dat het in slechte contacten/stekkers zit?
Boschstekkers van eind jaren 90 zijn van zeer slechte kwaliteit, in meerdere auto's. BMW, Alfa etc hebben er allemaal problemen mee. Erg vervelend, maar je weet vantevoren niet dat na 10 jaar stekkers het laten afweten.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:33 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
In een 'premium' auto mag je toch geen slechte contacten verwachten? Mijn vader had destijds ook een hoop gezeik gehad met de elektronica van zijn E39 en ik heb er al vaker slechte verhalen over gehoord, toch jammer dat het daar dan op fout moet lopen.
Okquote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:32 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Het enige dat zo'n dummy-unit doet, ik het systeem laten denken dat er iemand op de bestuurdersstoel zit. Meer is het niet. De werking van het systeem wordt verder niet beïnvloed, dus de veiligheid is net zo goed als voorheen.
So true. Ik vind het ook bizar, maar als je de verhalen van tegenwoordig hoort dan valt het wel mee. Sowieso gaat het qua autotechniek de verkeerde kant op: in een doorsnee Audi A4 kun je niet eens meer een lamp verwisselen zonder de voorbumper te demonteren. Waar zijn we nou mee bezig...?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Boschstekkers van eind jaren 90 zijn van zeer slechte kwaliteit, in meerdere auto's. BMW, Alfa etc hebben er allemaal problemen mee. Erg vervelend, maar je weet vantevoren niet dat na 10 jaar stekkers het laten afweten.
Ik ben het met je eens dat het bij BMW eigenlijk niet zou mogen gebeuren, maar als je soms hoort wat er bij dealers vandaag de dag allemaal gebeurt
Ik vertik het. Je wordt steeds meer uitgekleed daar. Niet alleen omdat ik de dealer te duur vind, maar ook gewoon omdat het kan, probeer ik steeds meer klein onderhoud zelf te doen. Laatst wat liters olie besteld, filtertjes e.d. moeten nog binnen komen. De volgende olieservice doe ik zelf, dus als het goed is en alles blijft heel, zie ik pas weer over 30k een garage! Dan is rijden nog leuk... zelf beunen kost je vijf tientjes aan materiaal... de universele garage 120 euro en de dealer 150-200 waarschijnlijk. Makkelijk verdiend en je leert er ook nog wat van, waar je in de toekomst alleen maar profijt van kan hebben .quote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:42 schreef daNpy het volgende:
Met het feit dat de auto voor álles naar de dealer moet. Bij wijze van ook voor banden oppompen.
+1...quote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat is het leuke aan oude auto's... je voelt of hoort iets en het blijkt er is iets stuk en je doet die motorkap open en je gaat het repareren. Tegenwoordig krijg je een melding dat er iets mis is maar je kan niet zelf kijken en als je toch onder de motorkap wilt is alles ten eerste bedekt met plastic wat je dan weer los moet halen en dan blijkt het uiteindelijk 1 of andere sensor te zijn wat je uit moet lezen via een computer. En die sensors gaan altijd vaker stuk dan het uiteindelijke onderdeel dat ze moeten meten....
Wow, euhm dit is een mijlpaal.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat is het leuke aan oude auto's... je voelt of hoort iets en het blijkt er is iets stuk en je doet die motorkap open en je gaat het repareren. Tegenwoordig krijg je een melding dat er iets mis is maar je kan niet zelf kijken en als je toch onder de motorkap wilt is alles ten eerste bedekt met plastic wat je dan weer los moet halen en dan blijkt het uiteindelijk 1 of andere sensor te zijn wat je uit moet lezen via een computer. En die sensors gaan altijd vaker stuk dan het uiteindelijke onderdeel dat ze moeten meten....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
Niet naar de wasbox. Beste manier om 'm goed (en lang) schoon te houden? Eenmalig wat duurdere spullen aanschaffen en op een zonnige dag je dag weggooien aan poetsen .quote:Op dinsdag 22 maart 2011 12:21 schreef Gokhan03 het volgende:[..]Is het een V8 of een V12?Voor de rest:Wanneer jullie je auto wassen he, hoe krijg je je auto bij de wasbox net zo schoon als bij een wasstraat?Ik heb de laatste 2 keer mijn auto gewassen bij de wasbox maar ik reed weer nat naar huis waardoor de auto binnen 1 week vies is geworden(stof)Bij de wasstraat blijft mijn auto echt 1 maand schoon.
Na het kleien alleen wax erop?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:04 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Niet naar de wasbox. Beste manier om 'm goed (en lang) schoon te houden? Eenmalig wat duurdere spullen aanschaffen en op een zonnige dag je dag weggooien aan poetsen .
Ik ga binnenkort ook weer:
Spoelen, wassen, spoelen, drogen, kleien, spoelen, drogen, wax.
En dan doe ik eigenlijk nog niet eens aan dingen zoals polijsten, maar dan kost 't hele gebeuren me al een uur of 4-6.
Yes, meestal wel. Laatste keer kleien was op m'n E30, en daar kwam nog een hoop troep vanaf eigenlijk. Lak was erna mooi weer spiegelglad.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:30 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Na het kleien alleen wax erop?
Kleien is eigenlijk nog het minst belangrijk, verwijdert vooral oppervlakkig vuil. Een cleaner moet je daarna nog gebruiken voor chemische verontreiniging dan pas is de lak echt schoon en kun je hem weer voeden en nieuwe glans geven met een goede polish (belangrijkste stap). Dan pas heb je hoogglans waar je vervolgens de wax op kunt doen om de glans te beschermen.
Mmm, misschien dat ik 't toch 'seen keer probeer dan.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:56 schreef Microtubuli het volgende:
Autoglym Super Resin Polish is niet zo duur en geeft super resultaat voor een snelle beurt, kun je gewoon met de hand opbrengen na het kleien (desnoods laat je dat kleien weg), geeft een veel diepere glans dan alleen wax erover, vooral op donkere kleuren (daarna wel waxen voor beschermlaag)
Wel veel slechte verhalen over Maaral Alkmaar gehoord verder... dus niet je auto daar kopenquote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:13 schreef Gokhan03 het volgende:
Was vandaag even naar Maaral in Alkmaar geweest om een onderdeel op te halen voor een klant van mn neef. Ik vroeg ook meteen hoe duur de raamlijsten zijn.
Per kant ongeveer 20 euro (netto, dat is exbtw neem ik aan?)
Daar werkt wel een leuke dame bij de receptie
Maargoed de medewerker printe een prijslijst voor mijn producten waar ik om vroeg, kortom goede service
quote:Op zaterdag 26 maart 2011 10:54 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Wow, euhm dit is een mijlpaal.
Ik ben het eens een keer met je eens.
Het heerlijke van oude auto's is dat je ook een stuk meer betrokken bent bij 't autorijden, de auto grijpt ook niet in (TC, ESP, ABS), en denkt ook niet na.Rijdt je E28 nou nog wel Rizzo?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facts don't care about your feelings
¤20 euro? Voor de raamlijsten?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:13 schreef Gokhan03 het volgende:
Was vandaag even naar Maaral in Alkmaar geweest om een onderdeel op te halen voor een klant van mn neef. Ik vroeg ook meteen hoe duur de raamlijsten zijn.
Per kant ongeveer 20 euro (netto, dat is exbtw neem ik aan?)
Daar werkt wel een leuke dame bij de receptie
Maargoed de medewerker printe een prijslijst voor mijn producten waar ik om vroeg, kortom goede service
Nou raamrubbers zijn wat anders. Dat zijn de rubbers waar je raam in glijd. Dat zei de dealer vandaagquote:Op zaterdag 26 maart 2011 22:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmm bedoel je niet de raamrubbers Gokhan?
Heeft die spiegel(-bevestiging) last van aluminiumrot ?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 22:28 schreef Gokhan03 het volgende:
...Heb hier ook een foto van mijn linker raamlijst:
[ afbeelding ]
...
Ach, op een zonnige dag met een muziekje erbij.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 16:18 schreef Mikkie het volgende:
Haarbal dude, 4 à 6 uur wassen? Ik vind klussen best aardig, maar daar heb ik echt het geduld niet voor. Kwam wel via bmwportal aan een contact die het als bijbeunhobby doet, dan is het voor een aardige prijs nog wel te overwegen . Alleen zo zonde dat je er maar kort van geniet, aangezien de remstof zo weer op de velgen zit en je na een regenbui het meeste resultaat alweer kwijt bent
Nou, die auto rot eigenlijk van alle klanten. Ik vraag me af hoe de vorige eigenaar ermee om is gegaan maar motorisch is hij in ieder geval perfect. Na 5000 kms die ik heb gereden is mijn oliepijl nog steeds op de max.quote:Op zondag 27 maart 2011 11:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heeft die spiegel(-bevestiging) last van aluminiumrot ?
Tijd geleden hadden ze die aanbieding ook! Toen heb ik hem besteld, ik ga als het goed is aan het einde van het jaar.quote:Op zondag 27 maart 2011 12:48 schreef Mikkie het volgende:
Iets voor de mensen hier?
http://www.1dayfly.com/
Ik denk er nog even over na. 150 euro is niet duur, maar jammer dat er nog ruim 100 euro aan kosten bij komt .
Fuck it, ik heb 't maar in een impuls besteld haha.quote:Op zondag 27 maart 2011 12:48 schreef Mikkie het volgende:
Iets voor de mensen hier?
http://www.1dayfly.com/
Ik denk er nog even over na. 150 euro is niet duur, maar jammer dat er nog ruim 100 euro aan kosten bij komt .
Yep ;Dquote:Op maandag 28 maart 2011 13:38 schreef Anne het volgende:
Wat was het dan? Rondje rijden in 4 'supercars' oid weer?
Ah, ze hebben een "misgelopen?"-pagina .
4 tot 6 uur je auto wassen? Ik heb wel wat beters te doen in het weekend.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:04 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Niet naar de wasbox. Beste manier om 'm goed (en lang) schoon te houden? Eenmalig wat duurdere spullen aanschaffen en op een zonnige dag je dag weggooien aan poetsen .
Ik ga binnenkort ook weer:
Spoelen, wassen, spoelen, drogen, kleien, spoelen, drogen, wax.
En dan doe ik eigenlijk nog niet eens aan dingen zoals polijsten, maar dan kost 't hele gebeuren me al een uur of 4-6.
Laat even weten hoe het was dan ?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 05:15 schreef Okeuj het volgende:
Ik heb hem een tijd terug ook maar gekocht toen ie online stond. Het zal pas ergens volgend jaar worden dat ik hem kan verzilveren, ben benieuwd!
Zon erbij en ik klaag niet. Beter dat dan door de krasstraat. + Wordt de auto ook nog 's schoner, beter beschermd en beter behouden.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 10:50 schreef fathank het volgende:
[..]
4 tot 6 uur je auto wassen? Ik heb wel wat beters te doen in het weekend.
Mijn ervaring is dat een wasstraat waar je "doorheen getrokken" word een stuk beter schoonmaakt dan een standaard tankstation wasstraat. Ik heb hier ook nooit krassen gekregen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:55 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zon erbij en ik klaag niet. Beter dat dan door de krasstraat. + Wordt de auto ook nog 's schoner, beter beschermd en beter behouden.
M'n vorige E30 stond gewoon nog super in de lak toen ik 'm verkocht. Kopers konden ook niet geloven dat de auto al ruim 22 jaar oud was. Mooi ook voor de verkoopbaarheid dus.
Nee.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:15 schreef HFdude het volgende:
ps, kan topicstarter de OP aanpassen?
Als het zo makelijk is, waarom doe jij het dan nietquote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat is het leuke aan oude auto's... je voelt of hoort iets en het blijkt er is iets stuk en je doet die motorkap open en je gaat het repareren. Tegenwoordig krijg je een melding dat er iets mis is maar je kan niet zelf kijken en als je toch onder de motorkap wilt is alles ten eerste bedekt met plastic wat je dan weer los moet halen en dan blijkt het uiteindelijk 1 of andere sensor te zijn wat je uit moet lezen via een computer. En die sensors gaan altijd vaker stuk dan het uiteindelijke onderdeel dat ze moeten meten....
E64?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:15 schreef HFdude het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat een wasstraat waar je "doorheen getrokken" word een stuk beter schoonmaakt dan een standaard tankstation wasstraat. Ik heb hier ook nooit krassen gekregen.
ps, kan topicstarter de OP aanpassen? Heb mn e61 ingeruild tegen een e64!
Een 6-serie cabrio! Leuk speelgoed, maar helaas heeft het laatste model een pooier-imago. Niet dat je je daar ook maar iets van moet aantrekken, maar toch . Wel grappig trouwens, de reacties die je altijd meteen krijgt als je zegt dat je een BMW rijdt. Je bent een aso etc. .quote:
Ik heb een handgeschakelde 645Ci met S pakket gekocht uit 2004 met 140k op de teller. Pooier imago is absoluut waar, moet me ook overal verantwoorden met deze auto Maar zoals je geheel terecht opmerkt, gewoon schijt aan hebben!quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:43 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Een 6-serie cabrio! Leuk speelgoed, maar helaas heeft het laatste model een pooier-imago. Niet dat je je daar ook maar iets van moet aantrekken, maar toch . Wel grappig trouwens, de reacties die je altijd meteen krijgt als je zegt dat je een BMW rijdt. Je bent een aso etc. .
Wat voor uitvoering heb je gekocht, HF?
Tja, moet je even een modje vragen, als je er zo graag in wilt. Of wachten op een volgend deel. Ik heb ook niet bedacht dat je na 48 uur niet meer kunt editten.quote:
Ok, was mij onbekend zal ff een modje zoeken!quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:03 schreef k_man het volgende:
[..]
Tja, moet je even een modje vragen, als je er zo graag in wilt. Of wachten op een volgend deel. Ik heb ook niet bedacht dat je na 48 uur niet meer kunt editten.
erg goede keus voor je budget, je zou evt ook een e39 kunnen overwegen die net groot onderhoud heeft gehad, moet ook te vinden zijn voor rond de 5-6k. Als je voor de e46 gaan zou ik wel een 6 cylinder nemen, stuk fijner in gebruik en degelijker qua onderhoud...quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:47 schreef Maxco het volgende:
Ik ben een beetje aan het kijken voor een nieuwe auto. Budget is zo'n 5500. De 3-serie e46 bevalt me opzich wel, maar kan me herinneren dat er met de eerdere modellen wat problemen waren?
Wat zeggen jullie? Een goede moet lukken of kan ik beter naar een andere merk/model kijken?
Ja hoi, wat moet ik waar precies aanpassen?quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:06 schreef HFdude het volgende:
[..]
Ok, was mij onbekend zal ff een modje zoeken!
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:15 schreef HFdude het volgende:
ps, kan topicstarter de OP aanpassen? Heb mn e61 ingeruild tegen een e64!
Hangt er vanaf wat je precies wil. De keuze van de auto is uitstekend, maar met dat budget zit je sowieso aan een sedan, en een 6cyl zit er niet snel in. Althans, een beetje nette auto's met wat optiesquote:Op woensdag 30 maart 2011 15:47 schreef Maxco het volgende:
Ik ben een beetje aan het kijken voor een nieuwe auto. Budget is zo'n 5500. De 3-serie e46 bevalt me opzich wel, maar kan me herinneren dat er met de eerdere modellen wat problemen waren?
Wat zeggen jullie? Een goede moet lukken of kan ik beter naar een andere merk/model kijken?
Het is ook de bedoeling om voor de sedan te gaan, een coupe zit er niet voor dat bedrag in had ik al gezien. Ik wil ook zeker géén 6cyl. maar ben aan het kijken naar de 316 en 318. Maar ik las ergens dat er problemen met sommige motorblokken waren, kan dat kloppen?quote:Op woensdag 30 maart 2011 20:52 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wat je precies wil. De keuze van de auto is uitstekend, maar met dat budget zit je sowieso aan een sedan, en een 6cyl zit er niet snel in. Althans, een beetje nette auto's met wat opties
Niks saais aan een E46, en veel mooier dan E36 iddquote:Op woensdag 30 maart 2011 21:46 schreef Maxco het volgende:
[..]
Het is ook de bedoeling om voor de sedan te gaan, een coupe zit er niet voor dat bedrag in had ik al gezien. Ik wil ook zeker géén 6cyl. maar ben aan het kijken naar de 316 en 318. Maar ik las ergens dat er problemen met sommige motorblokken waren, kan dat kloppen?
Het is niet zo dat ik perse een bmw wil, ben me ook op andere merken/modellen aan het oriënteren. Verder ben ik opzoek naar een model van ná 2000, dus e36 valt af (vind ik ook niet erg mooi om eerlijk te zijn).
Edit: Dus mocht het met al deze eisen een saaie e46 met gebreken worden, dan wijk ik (helaas) af naar een ander merk
Sgoed! Plan is om hem op de Ring te doen. Wel even ruim 100 euro bij betalen, maar ach. 4 rondjes ring in zulk speelgoed; altijd al een keer willen doen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 10:52 schreef Anne het volgende:
[..]
Laat even weten hoe het was dan ?
Actie komt wel vaker voorbij, maar elke keer twijfel ik weer.
Vette bak Mooie velgen ook, passen mi perfect bij ze Z3 coupe....quote:Op donderdag 31 maart 2011 02:13 schreef MadMarky het volgende:
Ik zal me hier ook eens melden. Ik rij al een tijdje in deze Z3 Coupe:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is een 3.0 uit 2000.
Ach, slijtage/onderhoud hoort er bij! Wil je dat niet dan ga je maar met de trein.quote:Op woensdag 30 maart 2011 22:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Whatever, een auto heeft ook onderhoud nodig en kost maandelijks ook geld. Als jij 5500 te besteden hebt dan wil je geen E46 4-cilinder met 2 ton op de teller die om de poepende scheet problemen heeft wat je weer geld kost. Ik heb een 318ci van na 2000 en die was iets duurder dan het budget waar jij over praat en die heeft me ook het nodige kosten door de jaren heen. Just saying... het blijft niet alleen bij het aankoopbedrag.
Je moet uiteraard altijd wat achter de hand hebben voor onderhoud, dat zonder meerquote:Op donderdag 31 maart 2011 11:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat is ook zo, maar veel mensen denken ik heb nog net wel het budget voor een nieuwer model / type terwijl met bijkomende kosten het dan heel krap gaat worden, waardoor je gaat bezuinigen op onderhoud etc. etc. Natuurlijk kun je voor 5500 ook wel een E46 sedan 4-cilinder vinden, daar zijn er zat van.
Geinig bakkie.quote:Op donderdag 31 maart 2011 02:13 schreef MadMarky het volgende:
Ik zal me hier ook eens melden. Ik rij al een tijdje in deze Z3 Coupe:
...
Het is een 3.0 uit 2000.
Bruut!quote:Op donderdag 31 maart 2011 02:13 schreef MadMarky het volgende:
Ik zal me hier ook eens melden. Ik rij al een tijdje in deze Z3 Coupe:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is een 3.0 uit 2000.
Nee dus, dit noem ik ook een eckte bimmer.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh alleen als je een dikke nieuwe bak koopt is het een echte bimmer?
quote:Op donderdag 31 maart 2011 17:33 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Bruut!
Maar draag je een helm in de auto?
Fijn, jou noem ik een eckte kneus.quote:Op donderdag 31 maart 2011 17:33 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Nee dus, dit noem ik ook een eckte bimmer.
Op het circuit wel jaquote:Op donderdag 31 maart 2011 17:33 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Bruut!
Maar draag je een helm in de auto?
Je moet z'n postgeschiedenis maar 's checken. Kort antwoord: jaquote:
Geef mij deze maar:quote:Op vrijdag 1 april 2011 15:41 schreef Hyperdude het volgende:
Rare M3
http://www.youtube.com/user/GRIPChannel#p/u/6/InzrWj6NCIg
Want een uitgesproken mening hebben staat gelijk aan trollen?quote:Op vrijdag 1 april 2011 08:31 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je moet z'n postgeschiedenis maar 's checken. Kort antwoord: ja
Ik kwam net van mijn werk en ze gingen ook random autos van de weg halen. Ik mocht wel doorrijden met mn bmwquote:Op vrijdag 1 april 2011 17:05 schreef YoshiBignose het volgende:
M'n vader leende even de E21. Werd ie direct alweer aangehouden in A'dam, even de lichten controleren en papieren etc. Opvallend genoeg pakte ze alleen maar BMW's, marokkanen en poolse auto's er tussen uit. Echt zo triest
Een tijd terug reed ik achter zo n 2002 aan met mijn E39 523i. Ik dacht hem even in te halen.quote:
Technisch erg netjes, maar gepimpte AMG velgen onder een BMW?quote:Op vrijdag 1 april 2011 20:43 schreef FalleNk810i het volgende:
Zo, zag net een filmpje met de mooiste E36 die ik ooit gezien heb, wat een monster!
BMW zelf heeft nou eenmaal geen geschikte velg voor deze wagenquote:Op zaterdag 2 april 2011 00:35 schreef MadMarky het volgende:
[..]
Technisch erg netjes, maar gepimpte AMG velgen onder een BMW?
Een uitgesproken mening hebben is prima, maar onzin verkondigen kan beter in ONZ. Ik zal er verder geen woorden aan vuil maken, want dat is niet nodig in dit topic.quote:Op vrijdag 1 april 2011 18:51 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Want een uitgesproken mening hebben staat gelijk aan trollen?
+1 ...quote:Op zaterdag 2 april 2011 10:19 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
BMW zelf heeft nou eenmaal geen geschikte velg voor deze wagen
AMG of niet, het staat er echt super onder
quote:Op zondag 3 april 2011 09:51 schreef Rizkant het volgende:
Btw...
Elke auto die M.Burroughs aanraakt
veranderd in goud als je het mij vraagt
Dat laatste is een waarheid als een koe. Moet zeggen dat het me de laatste tijd vaak opvalt dat nieuwe auto's op de foto niet goed tot hun recht komen. Daarbij is het formeel ook nog een concept natuurlijk.quote:Op zondag 3 april 2011 22:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Oke, ik vind die achterkant ook minder maar ja in het echt kan heel anders zijn.
Nee, zodra ik naar rechts kan (als het op een snelweg is) ga ik ook echt met een slakkengang naar rechts.quote:Op maandag 4 april 2011 08:41 schreef Maharbal het volgende:
Gewoon een willekeurig idioot iets...
Als er iemand echt idioot zit te kleven op plekken waar ik echt niet aan de kant kan, dan schakel ik gerust terug om vol gas weg te stuiven zodra er ruimte is...puur om die klever te irriteren. Meer mensen die dat doen?
Ja ik ga ook naar rechts dan hoor, maar gewoon met een (of twee) versnelling(en) lager en het gaspedaal op de bodem, puur om die mensen verder te kunnen irriteren...want bij het volgende rijtje auto's moeten ze weer achter mij...en reken maar dat ik dan weer netjes 120 rijdquote:Op maandag 4 april 2011 09:00 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Nee, zodra ik naar rechts kan (als het op een snelweg is) ga ik ook echt met een slakkengang naar rechts.
Prima als je sneller dan ik bent, maar zit niet in m'n kofferbak.
Voor klevers geef ik niet meer gas hoor, dat is slecht voor m'n benzineverbruikquote:Op maandag 4 april 2011 09:11 schreef TommyGun het volgende:
Gewoon wat meer gas geven en naar rechts. Treiteren schiet je niks mee op.
Ik kan dan niet meer gas geven en/of naar rechts. Met andere woorden, ik zit net zo 'vast' als de klever.quote:Op maandag 4 april 2011 09:11 schreef TommyGun het volgende:
Gewoon wat meer gas geven en naar rechts. Treiteren schiet je niks mee op.
Gefeliciteerd, leuk speelgoed . Die autootjes rijden fijn! Ik zou er zelf andere velgen op doen, maar ik weet niet (meer) of het een leaseauto is of niet?quote:Op maandag 4 april 2011 09:26 schreef Scorpie het volgende:
Afgelopen week istie binnen gekomen, de E87
Prachtig voor mijn eigen smaak natuurlijk
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is idd een leasebak, en had helaas geen budget meer.quote:Op maandag 4 april 2011 09:31 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, leuk speelgoed . Die autootjes rijden fijn! Ik zou er zelf andere velgen op doen, maar ik weet niet (meer) of het een leaseauto is of niet?
Dat valt als het goed is wel mee, en anders wil ik er gewoon nog even niet aan denken . Sommige stukken ging het wel behoorlijk boven de limiet, maar dat deden de locals ook dus ik heb maar op hen gerekendquote:Op maandag 4 april 2011 08:39 schreef YoshiBignose het volgende:
Wacht maar tot je je boetes binnen hebt
Waar ik ook zo'n hekel aan heb is als ik lekker in de cruise control 120 ga, dan kom ik op een vrachtwagen af en gaat zo'n eikel op de linkerbaan net meer gas geven waardoor ik dus klem kom te zitten en moet remmen. Echt onbegrijpelijk is dat.... als hij nou van ver kwam met een standaard snelheid dan kan ik het zelf wel incalculeren en gooi ik hem er wel voor (als ie niet te hard rijdt dat hij moet remmen ofzo dan he) maar sommige gaan gewoon gas bijgeven en zetten je klem. Triest, die verdienen eigenlijk een tikje op de achterbumperquote:Op maandag 4 april 2011 09:16 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Voor klevers geef ik niet meer gas hoor, dat is slecht voor m'n benzineverbruik
Als je gewoon snel bent en je houdt afstand ga ik wel op een normale manier naar rechts (zo snel mogelijk), anders doe ik het gewoon wat rustiger aan.
Ja eigenlijk wel, voor zover ik al last heb van bumperklevers. In m'n leasebak (Ibiza 1.6 op lpg) heb ik veel vaker onterecht mensen op m'n bumper hangen. Als ik in de Z3 rij laten de meeste mensen het welquote:Op maandag 4 april 2011 08:41 schreef Maharbal het volgende:
Gewoon een willekeurig idioot iets...
Als er iemand echt idioot zit te kleven op plekken waar ik echt niet aan de kant kan, dan schakel ik gerust terug om vol gas weg te stuiven zodra er ruimte is...puur om die klever te irriteren. Meer mensen die dat doen?
Zal ze binnenkort keer maken, is idd volledig leer, sportstoelen, anthraciete bekleding dus ook volledig zwart van binnen.quote:Op maandag 4 april 2011 09:46 schreef Mikkie het volgende:
Mooi ding hoor! Ben zelf niet echt fan van de 1-serie, maar toch . Heb je ook een interieurfoto? Ik zie al volleder, geloof ik?
[..]
Dat valt als het goed is wel mee, en anders wil ik er gewoon nog even niet aan denken . Sommige stukken ging het wel behoorlijk boven de limiet, maar dat deden de locals ook dus ik heb maar op hen gerekend
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je raekt an de dinge geweun.
quote:Op dinsdag 5 april 2011 17:20 schreef Messina het volgende:
Alle BMW-rijders zijn gekken! Kruipen overal voor, rijden 80 in woonwijken, snijden je af. Maf, allemaal maf. Erger dan golf-rijders! Bah!Je vergeet anderen van de weg drukken, rechts inhalen et cetera.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deaud moeten ze, allemaal, stuk voor stuk
Ow, we verwachten nu wel foto's van je 5erJe weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
Die schotels op de achtergrond maken het plaatje af!quote:
Google het model zou ik zeggenquote:Op dinsdag 5 april 2011 19:39 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Je vergeet anderen van de weg drukken, rechts inhalen et cetera.
Deaud moeten ze, allemaal, stuk voor stuk
Ow, we verwachten nu wel foto's van je 5er
Ja zoeen heb ik ook gekocht zeggen ze dan, wo-allah E46 is helemaal de bom . Me neef heeft er ook al een en me buurjongen ook.quote:Op dinsdag 5 april 2011 21:56 schreef YoshiBignose het volgende:
Heheheheh slotermeer. Ik zag ook al mensen met vonkelende oogjes naar mijn E46 kijken
Kun je die foto niet resizen? Bij elke refresh verschijnt 'ie groot in beeld, bibbersquote:
Onderdelenlijn???quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:25 schreef TommyGun het volgende:
1999.
De automaterialenzaken die ik gebeld heb, hebben geen van allen weet van de ruilservice / statiegeld op het huidige onderdeel. Hoe dan ook; Bosch schijnen ze ook niet allemaal te leveren, of enkel de module (Pierburg) los. WTF? Een ander merk zie ik nog even niet zitten, mede doordat ze daar ook nog rond de 140 euro voor vragen en de kans bestaat dat 'ie opnieuw ingelezen moet worden.
Bij de BMW vragen ze overigens voor het origineel 313 euro! De autosloperijen hier in de buurt bieden ook geen soelaas.
Onzin!!!!quote:Op vrijdag 8 april 2011 23:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Het houdt maar niet op met de E46's Tja de enige mooie 19" velg onder de E46 coupe vind ik, de rest staat al snel te aso.
Volgens mijn monteur is Pierburg doorgaans wel goed, dus wellicht 't overwegen waard.quote:Op vrijdag 8 april 2011 18:55 schreef Mikkie het volgende:
Een Pierburg los hoeft geen probleem te zijn, maar die mag ook weer niet te veel kosten. Losse Pierburg plaats je gewoon in de bestaande behuizing, niks met statiegeld enzo.
Je zou even moeten googlen of op BMWportal moeten kijken of je unit opnieuw ingelezen moet worden. Zo niet, dan kun je voor om en nabij de 100 euro klaar zijn geloof ik.
Mooi M uitgevoerd . Mooie auto, veel plezier ermee! Verdere specs?quote:Op vrijdag 8 april 2011 23:41 schreef Roderik_ het volgende:
Vorige week ook maar eens een BMW aangeschaft.
Vandaag de wielen eens goed aangepakt
[ afbeelding ]
Nou, ik ben eigenlijk tot de conclusie gekomen dat:quote:Op vrijdag 8 april 2011 18:55 schreef Mikkie het volgende:
Een Pierburg los hoeft geen probleem te zijn, maar die mag ook weer niet te veel kosten. Losse Pierburg plaats je gewoon in de bestaande behuizing, niks met statiegeld enzo.
Je zou even moeten googlen of op BMWportal moeten kijken of je unit opnieuw ingelezen moet worden. Zo niet, dan kun je voor om en nabij de 100 euro klaar zijn geloof ik.
Mja, het fijne kan ik je ook niet vertellen uit het blote hoofd. Heb me laatst wel even ingelezen in de perikelen rondom de diesel, maar kwam er ondertussen achter dat er niets met m'n LMM aan de hand was . Qua onderdeelnummers ben ik dus niet helemaal op de hoogte, al zien die eBay advertenties er prima uit.quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:34 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Nou, ik ben eigenlijk tot de conclusie gekomen dat:
• BMW veel te veel vraagt voor de Bosch (313 euro).
• De originele Bosch daarentegen voor +- 200 euro (nieuw) te vinden is op het internet (maf-sensors)
• Pierburg alleen losse modules verkoopt
• Waarbij bovengenoemde eerder problemen gaat geven, maar;
• De module niet zozeer het probleem is, maar juist de behuizing die de module vervuilt.
Waarmee ik met het laatste punt tot de vraag kom: wat is er dan anders aan die nieuwe behuizing die BMW zogenaamd levert? Op die van mij staat PBT-GF30 en op alle onderdelen die ik kan vinden (inclusief behuizing dus) staat datzelfde nummer... Of is dat enkel bij de diesel uitvoering?
Hoe dan ook, ik ga het liever 'safe' spelen, maar wil liever minder dan 200 euro uitgeven. Nou zijn er wel leveranciers in Duitsland, zoals http://cgi.ebay.nl/BOSCH-(...)&hash=item3cb670af00 en http://cgi.ebay.nl/Luftma(...)&hash=item19c40669b5 maar is daar iets mee dat ik over het hoofd zie?
Anders bestel ik 'gewoon' een van die twee...
Bedankt.
Bedankt voor je antwoord. (Ik had m'n post overigens nog aangepast, die nieuwe behuizing geldt alleen voor de diesels).quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:49 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mja, het fijne kan ik je ook niet vertellen uit het blote hoofd. Heb me laatst wel even ingelezen in de perikelen rondom de diesel, maar kwam er ondertussen achter dat er niets met m'n LMM aan de hand was . Qua onderdeelnummers ben ik dus niet helemaal op de hoogte, al zien die eBay advertenties er prima uit.
Als je slim bent zoek je even op BMWportal, waar je toch al lid bent. Daar lopen complete topics over de LMM en kun je de info voor jouw model er zo uit filteren. Kun je onderdeelnummers e.d. vergelijken. Voor een uitgave van 150 euro kun je vast wel een kwartiertje lezen .
Yup, zie hier: http://www.bmwportal.nl/e(...)hilit=Wel%20en%20weequote:Op zondag 10 april 2011 00:15 schreef Mikkie het volgende:
Kijk, dat is weer kennis die ik niet had (over die behuizing bij diesels), handig om te weten!
Maar als de onderdeelnummers matchen zou ik inderdaad gewoon bestellen! Montage schijnt relatief eenvoudig te zijn, dus gewoon voor gaan.
Wat is er in Godesnaam nou aso aan een gepolijste rand?quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:17 schreef MadMarky het volgende:
Dat zijn velgen in de trend van: Ik heb een E46 en doe net alsof het een E30 M3 is
Ze zien er 15 jaar te oud uit en in grote maten staan die velgen juist aso met die dikke gepolijste rand.
Mijn favorieten zijn toch wel CSL velgen (zoals Roderik heeft), BBS CH en BBS RX2 als je dan toch tweedelige wilt.
Wat voor velgen vind jij dan mooi?quote:Op maandag 11 april 2011 13:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha.. pubervelgen he wist je dat puberteit tot ongeveer je 18e is... meeste hebben dan nog geen auto. 19" BBS is het uiterste, maar deze velgen zijn weer het andere uiterste. Begrijp me niet verkeerd, ze zien er mooi uit maar verwacht geen opmerkingen van "WOW dikke bak", want hij ziet er gewoon hetzelfde uit als alle andere 1-serie leasebakken.
Laat valt wel mee hoor, meestal doe je dat in april. Het is nu misschien wel zonnig, maar het kan zomaar nog heel koud worden deze maand.
Waarom niet? Wel BMW, niet te groot. Sportief, voldoende vermogen. Degelijk, betrouwbaar. Prima re-sell waarde. Geweldig rij-gedrag. En BMW.quote:Op maandag 11 april 2011 13:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Waarom koop je een 1-serie dan ze zijn best prijzig.
Alles er tussen inquote:Op maandag 11 april 2011 14:20 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Wat voor velgen vind jij dan mooi?
Want als je 19'' BBSers niet kan waarderen en die van Oksel saai vind dan ben ik wel heel benieuwd waar je dan mee aan komt zetten..
Tja het blijft een kwestie van smaak natuurlijk. FalleNk810i zegt nietszeggend en uitstralingsloos, jij zegt lelijk aso en pauperig. Weet niet wat voor klanten jij heen moet dat een 1-serie al gewaagd is eerlijk gezegd. Zit je in de begrafenisbranche ofzoquote:Op maandag 11 april 2011 16:01 schreef Oksel het volgende:
Ja heel fijn en pimp enzo, maar ik vind het lelijk, asociaal en pauperig. Verder kan ik niet bij mijn klanten aankomen met een dikke 3/5/6/7 serie. Een 1-serie is al 'gewaagd'.
Volgens mij zijn dat toch echt CSL velgen onder die E46.quote:Op maandag 11 april 2011 15:58 schreef FalleNk810i het volgende:
Zijn allemaal van die nietszeggende velgen vind ik. Uitstralingsloos.
Alpina velgen zijn natuurlijk wel mooi, maar niet onder een 1 serie
Enne, die onder de E46 toch? Zijn ook BBSen hoor alleen dan 1 delig.
Vind dat Hamann altijd wel goed is in BMW's aanpassen
Duurzame klanten.quote:Op maandag 11 april 2011 16:12 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Tja het blijft een kwestie van smaak natuurlijk. FalleNk810i zegt nietszeggend en uitstralingsloos, jij zegt lelijk aso en pauperig. Weet niet wat voor klanten jij heen moet dat een 1-serie al gewaagd is eerlijk gezegd. Zit je in de begrafenisbranche ofzo
Ach, ik vind dat altijd zo'n kulargument.quote:Op maandag 11 april 2011 16:01 schreef Oksel het volgende:
Ja heel fijn en pimp enzo, maar ik vind het lelijk, asociaal en pauperig. Verder kan ik niet bij mijn klanten aankomen met een dikke 3/5/6/7 serie. Een 1-serie is al 'gewaagd'.
Uiteraard blijft het een kwestie van smaakquote:Op maandag 11 april 2011 16:12 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Tja het blijft een kwestie van smaak natuurlijk. FalleNk810i zegt nietszeggend en uitstralingsloos, jij zegt lelijk aso en pauperig. Weet niet wat voor klanten jij heen moet dat een 1-serie al gewaagd is eerlijk gezegd. Zit je in de begrafenisbranche ofzo
[..]
Volgens mij zijn dat toch echt CSL velgen onder die E46.
BBS is meer dit:
[ afbeelding ]
of
[ http://img412.imageshack.us/img412/907/bmw063jp0.jpg (copy/paste deze link) ]
En dat vind ik ook aso
Comfort? Omdat ze minder inveren dan een normale band?quote:Op maandag 11 april 2011 10:56 schreef Mikkie het volgende:
Hoe is het comfort van die RF's? Ik lees vaak dat je op comfort inlevert... dan maar een conventioneel reservewiel. En wat voor merk banden ligt erop?
Ja, in Duitsland denkt men: "Damn, hij rijdt een 5-serie, dan moet hij wel goed zijn"quote:Op maandag 11 april 2011 17:29 schreef Rizkant het volgende:
Moet je in Duitsland met een 1-serie aankomen bij je klanten...
Verkoop je nog maar weinig hoor!
Inveren inderdaad. Ze schijnen stugger te zijn. Wegligging heeft ook wel met comfort te maken vind ik... een auto die bijzonder spoorgevoelig is, rijdt niet lekker rustig. Maar inderdaad, 'zomaar' vervangen is ook een duur grapje.quote:Op maandag 11 april 2011 17:38 schreef k_man het volgende:
[..]
Comfort? Omdat ze minder inveren dan een normale band?
Op de Z4 horen ook RFT's, maar die worden door velen vervangen door normaal rubber. Comfort is daarbij echter nooit het argument. Het gaat dan eerder om wegligging en gevoeligheid voor spoorvorming.
Bij mij zitten ze er echter nog gewoon onder. Ik ga ze niet vervangen als er nog heel ruim profiel op zit. Rondom vervangen kost een vermogen bij deze afmetingen.
Vroeger hadden ze bij de zaak van me pa een Opel Vectra voor de NL-klanten en een BMW 5 voor de DU-klanten... precies wat je zegt....quote:Op maandag 11 april 2011 18:23 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Ja, in Duitsland denkt men: "Damn, hij rijdt een 5-serie, dan moet hij wel goed zijn"
In Nederland denkt met: "Damn, hij rijdt een 5-serie..... en dat van mijn geld? Hij is te duur, ik ga naar een ander"
Je kan de Nederlandse bedrijfscultuur niet vergelijken met de Duitse, en ik moet wel toegeven dat ik 't gros van de velgen die hier geplaatst worden ook niet mooi vind.
Ik vind dit mooie velgen
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 11 april 2011 09:04 schreef Maharbal het volgende:
Hoorde vandaag een geluid alsof 1 band (LV) veel meer 'rol lawaai' (je weet wel, als je grote banden hebt hoor je ze gewoon meer door de rolweerstand etc) maakt. Het is overigens meteen weg als ik ook maar een BEETJE naar links stuur (gewicht komt dan op rechts). Dit doet mij denken aan de wiellager, maar het geluid is ook meteen weg als ik een beetje rem. Het is ook niet een hoogtonig geluidje zoals je meestal hoort als je wiellager aan het overlijden is / overleden is.
Aanlopende rem? Bandenspanning niet hoog genoeg? ( kan dat nu niet controleren) of toch wiellager?
Die ruimte zit er zodat de auto nog kan veren.quote:Op maandag 11 april 2011 18:26 schreef FalleNk810i het volgende:
Jup, alleen te klein en te grote band en dan nog eens een ruimte tussen de band en wielkastrand waar je U tegen zegt.
Verder leuk velgje
Dat kan best een poosje duren. Ik zit al sinds oktober te wachten op post uit Duitsland.quote:Op maandag 4 april 2011 08:39 schreef YoshiBignose het volgende:
Wacht maar tot je je boetes binnen hebt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |