Stop die hand maar weer in je broek? Die logica mis ik eventjes, maar zal wel aan mij liggen.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 13:33 schreef SHE het volgende:
Ik doelde op het optische Rex...als je goed leest geef ik zelf al een paar pagina's terug aan , dat in mijn beleving de auto niet aanzienlijk sneller gemaakt kan worden
dus stop die hand maar weer in je broek
quote:En ja ik weet dat ik motorisch toch geen bizarre winst ga boeken, maar wellicht zijn er meer wegen die naar rome leiden
Het zal ook wel aan mij liggen dat ik hierin lees dat je hem toch sneller wil maken...quote:chippen vind ik onzin, mijn info zegt me dat het zinloos is...dus watkunnen we op vermogen verzinnen?
het is waar wat hij zegt... t schiet gewoon niet op, je hebt ook geen VANOS enzo, het potentieel van het blok is miniem aangezien het het meest "kale" blok van BMW is wat er te krijgen valt... geen VANOS, 8kleppen en dan toch standaard al redelijk wat vermogen voor een 1600je... daar valt niet veel meer uit te halen zonder drastische maateregelen...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 08:53 schreef Lamme_Sterfkanarie het volgende:
hip. alweer een nieuw topic.
die 316 motorisch tunen zou ik nooit doen. Bende geld d'r tegenaan en dan heb je nog een langzaam hok.
quote:Op woensdag 26 oktober 2005 23:02 schreef Repeat het volgende:
Als je toch nog meer performance wilt kan je altijd nog de Hartge 5 liter conversion doen400hp en 500nm
![]()
Dit keer heelhouden dat dingquote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:22 schreef Youp het volgende:
een beetje het hele vorige topic zonder mij volposten he! klojo's!
[..]
het is waar wat hij zegt... t schiet gewoon niet op, je hebt ook geen VANOS enzo, het potentieel van het blok is miniem aangezien het het meest "kale" blok van BMW is wat er te krijgen valt... geen VANOS, 8kleppen en dan toch standaard al redelijk wat vermogen voor een 1600je... daar valt niet veel meer uit te halen zonder drastische maateregelen...
gewoon lekker rondknallen in het dingetje, misschien wat wegligging verbeteren en als je dat wil wat optisch aanpassen maar motorisch alles origineel laten..
trouwens ik wil ook nog een keer naar de ring... met mn Tii'tjewanneer hij weer af is...
hij is nog niet afquote:Op donderdag 27 oktober 2005 23:27 schreef yup het volgende:
[..]
Dit keer heelhouden dat ding
Wil ook naar de ring, maar heb er geen tijd voor(en geld
)
En dan weer in kreukels rijdenquote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:22 schreef Youp het volgende:
een beetje het hele vorige topic zonder mij volposten he! klojo's!
[..]
het is waar wat hij zegt... t schiet gewoon niet op, je hebt ook geen VANOS enzo, het potentieel van het blok is miniem aangezien het het meest "kale" blok van BMW is wat er te krijgen valt... geen VANOS, 8kleppen en dan toch standaard al redelijk wat vermogen voor een 1600je... daar valt niet veel meer uit te halen zonder drastische maateregelen...
gewoon lekker rondknallen in het dingetje, misschien wat wegligging verbeteren en als je dat wil wat optisch aanpassen maar motorisch alles origineel laten..
trouwens ik wil ook nog een keer naar de ring... met mn Tii'tjewanneer hij weer af is...
in GOEDE niet afgetrapte versjonniede staat toch wel n 2500 euro..quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:53 schreef Repeat het volgende:
hmmm ik begin nu toch weer naar een E30 325i te neigen ipv een E36 325i
Natuurlijk een stuk goedkoper en voor een eerste auto lijkt me dan best een belangrijk argumentHijs ook weer 150kg lichter dan de E36 en dat scheelt toch weer in de wegenbelasting en verzekering ed neem ik aan
![]()
Onderdelen en onderhoud zullen ook wel goedkoper zijn dus het moet wel een E30 worden...
Maar nu vroeg ik me af wat een beetje fatsoenlijke prijs is voor een E30 325i uit 1987-1990 ofzo... want ik heb geen idee wat die dingen (in goede staat) nog waard zijn tegenwoordig? Rond de 1000-1250e oid?
zoveel nogquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:54 schreef Youp het volgende:
[..]
in GOEDE niet afgetrapte versjonniede staat toch wel n 2500 euro..minstens...
bron: www.autoweek.nlquote:BMW brengt van de 520d een speciale Business Edition uit. De uitrusting is exact gelijk aan die van de normale 520d, maar het vermogen is teruggeschroefd.
In plaats van de 163 pk die de standaard BMW 520d levert, is de Business Edition teruggeschroefd naar 150 pk. Als maximaal koppel geeft BMW dezelfde 340 Nm op als bij de 163 pk versie. De prestaties zijn marginaal minder. De topsnelheid is 217 km/u terwijl de sterkere 520d 223 km/u kan. De acceleratie van 0 naar 100 in 8,9 seconden is 0,3 seconden trager. Het verbruik van 5,9 liter op 100 kilometer is exact gelijk.
De sedanversie van de 520d Business Edition kost 45.950 euro; de normale 520d is 48.500 euro. De Touring kost als Business Edition 49.350 euro terwijl die normaal 51.900 euro is. Leaseprijzen van de 520d Business Edition beginnen bij 899 euro.
Alle klassiekers zijn duur. En die status heeft zo'n auto voor mij in ieder geval wel.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:02 schreef Repeat het volgende:
[..]
zoveel nog![]()
![]()
best veel geld voor een auto van pak em beet 17 jaar oud....
Dat is niet zo'n moeite, vermogen terugschroeven. Zeker niet als er al eens 150 Pk versies van dat blok zijn geweest. Kwestie van wat settings in het motormangement omzetten. Nog geen half uur werk denk ik.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:05 schreef Repeat het volgende:
en wat is het nut van het vermogen terugschroeven
ze bouwen eerst compleet dezelfde auto, dat is dus even duur, en daarna moet er nog een handeling worden verricht om het vermogen terug te schroeven... Dan zijn de productiekosten van een teruggeschroefd model toch hoger
Das in het gewone verkeer, niet op de ring. Maar goed, jij weet zelf waar grenzen liggen hoop ik, toch blijft het zonde om met zo'n mooie klassieker op die ring te gaan rijden. Koop dan een E30 erbij ofzo, strip die tot op het bot, kooi erin, racestoelen dr in en gaan met die banaanquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:55 schreef Youp het volgende:
[..]
ik heb inmiddels wel leren rijden met rwd
Lijkt mij puur electronisch gedaan, is opzich niet zo veel moeite en kost zeker niet veel geld. Principe van andere sturingscomputer of chip (???).quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:05 schreef Repeat het volgende:
en wat is het nut van het vermogen terugschroeven
ze bouwen eerst compleet dezelfde auto, dat is dus even duur, en daarna moet er nog een handeling worden verricht om het vermogen terug te schroeven... Dan zijn de productiekosten van een teruggeschroefd model toch hoger
Vind je niet.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:53 schreef Repeat het volgende:
hmmm ik begin nu toch weer naar een E30 325i te neigen ipv een E36 325i
Natuurlijk een stuk goedkoper en voor een eerste auto lijkt me dan best een belangrijk argumentHijs ook weer 150kg lichter dan de E36 en dat scheelt toch weer in de wegenbelasting en verzekering ed neem ik aan
![]()
Onderdelen en onderhoud zullen ook wel goedkoper zijn dus het moet wel een E30 worden...
Maar nu vroeg ik me af wat een beetje fatsoenlijke prijs is voor een E30 325i uit 1987-1990 ofzo... want ik heb geen idee wat die dingen (in goede staat) nog waard zijn tegenwoordig? Rond de 1000-1250e oid?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |