abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31714290
Met als vaste bezoeker.
The gum you like, is coming back in style.
pi_31716961
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 13:33 schreef SHE het volgende:
Ik doelde op het optische Rex...als je goed leest geef ik zelf al een paar pagina's terug aan , dat in mijn beleving de auto niet aanzienlijk sneller gemaakt kan worden


dus stop die hand maar weer in je broek
Stop die hand maar weer in je broek? Die logica mis ik eventjes, maar zal wel aan mij liggen.
quote:
En ja ik weet dat ik motorisch toch geen bizarre winst ga boeken, maar wellicht zijn er meer wegen die naar rome leiden
quote:
chippen vind ik onzin, mijn info zegt me dat het zinloos is...dus watkunnen we op vermogen verzinnen?
Het zal ook wel aan mij liggen dat ik hierin lees dat je hem toch sneller wil maken...
Dus meis, ik zal me er niet meer mee bemoeien, want blijkbaar kun je daar niet tegen en moet je dan wat flauwe opmerkingen gaan maken. Tis jouw feestje, de auto is toch al niet mijn smaak.
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 08:53:39 #4
125047 Lamme_Sterfkanarie
tweet tweet en dan ineens niet
pi_31717154
hip. alweer een nieuw topic.

die 316 motorisch tunen zou ik nooit doen. Bende geld d'r tegenaan en dan heb je nog een langzaam hok. Ook optisch niet. Het wordt toch niets zolang d'r geen fantsoenlijke kont aan zit
Ik heb het godverdomme gehad met die onkunde van je!
pi_31730798
BMW-tvp
pi_31731705
Same here
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_31738652
een beetje het hele vorige topic zonder mij volposten he! klojo's!
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 08:53 schreef Lamme_Sterfkanarie het volgende:
hip. alweer een nieuw topic.

die 316 motorisch tunen zou ik nooit doen. Bende geld d'r tegenaan en dan heb je nog een langzaam hok.
het is waar wat hij zegt... t schiet gewoon niet op, je hebt ook geen VANOS enzo, het potentieel van het blok is miniem aangezien het het meest "kale" blok van BMW is wat er te krijgen valt... geen VANOS, 8kleppen en dan toch standaard al redelijk wat vermogen voor een 1600je... daar valt niet veel meer uit te halen zonder drastische maateregelen...

gewoon lekker rondknallen in het dingetje, misschien wat wegligging verbeteren en als je dat wil wat optisch aanpassen maar motorisch alles origineel laten..

trouwens ik wil ook nog een keer naar de ring... met mn Tii'tje wanneer hij weer af is...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_31738887
zoals ik al zei in het vorige topic:
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 23:02 schreef Repeat het volgende:
Als je toch nog meer performance wilt kan je altijd nog de Hartge 5 liter conversion doen 400hp en 500nm
pi_31738895
als je geld teveel hebt enz


tevens verkapte tvp
  donderdag 27 oktober 2005 @ 22:45:23 #10
11102 knep
Mountainfreak
pi_31739503


tvp
pi_31741128
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 22:22 schreef Youp het volgende:
een beetje het hele vorige topic zonder mij volposten he! klojo's!
[..]

het is waar wat hij zegt... t schiet gewoon niet op, je hebt ook geen VANOS enzo, het potentieel van het blok is miniem aangezien het het meest "kale" blok van BMW is wat er te krijgen valt... geen VANOS, 8kleppen en dan toch standaard al redelijk wat vermogen voor een 1600je... daar valt niet veel meer uit te halen zonder drastische maateregelen...

gewoon lekker rondknallen in het dingetje, misschien wat wegligging verbeteren en als je dat wil wat optisch aanpassen maar motorisch alles origineel laten..

trouwens ik wil ook nog een keer naar de ring... met mn Tii'tje wanneer hij weer af is...
Dit keer heelhouden dat ding

Wil ook naar de ring, maar heb er geen tijd voor (en geld )
pi_31741201
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 23:27 schreef yup het volgende:

[..]

Dit keer heelhouden dat ding

Wil ook naar de ring, maar heb er geen tijd voor (en geld )
hij is nog niet af

schiet ook niet echt op momenteel
Hopeloos benzine verslaafd
pi_31742593
pi_31750273
hmmm ik begin nu toch weer naar een E30 325i te neigen ipv een E36 325i
Natuurlijk een stuk goedkoper en voor een eerste auto lijkt me dan best een belangrijk argument Hijs ook weer 150kg lichter dan de E36 en dat scheelt toch weer in de wegenbelasting en verzekering ed neem ik aan
Onderdelen en onderhoud zullen ook wel goedkoper zijn dus het moet wel een E30 worden...

Maar nu vroeg ik me af wat een beetje fatsoenlijke prijs is voor een E30 325i uit 1987-1990 ofzo... want ik heb geen idee wat die dingen (in goede staat) nog waard zijn tegenwoordig? Rond de 1000-1250e oid?
pi_31750277
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 22:22 schreef Youp het volgende:
een beetje het hele vorige topic zonder mij volposten he! klojo's!
[..]

het is waar wat hij zegt... t schiet gewoon niet op, je hebt ook geen VANOS enzo, het potentieel van het blok is miniem aangezien het het meest "kale" blok van BMW is wat er te krijgen valt... geen VANOS, 8kleppen en dan toch standaard al redelijk wat vermogen voor een 1600je... daar valt niet veel meer uit te halen zonder drastische maateregelen...

gewoon lekker rondknallen in het dingetje, misschien wat wegligging verbeteren en als je dat wil wat optisch aanpassen maar motorisch alles origineel laten..

trouwens ik wil ook nog een keer naar de ring... met mn Tii'tje wanneer hij weer af is...
En dan weer in kreukels rijden .

tvp
pi_31750308
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 11:53 schreef Repeat het volgende:
hmmm ik begin nu toch weer naar een E30 325i te neigen ipv een E36 325i
Natuurlijk een stuk goedkoper en voor een eerste auto lijkt me dan best een belangrijk argument Hijs ook weer 150kg lichter dan de E36 en dat scheelt toch weer in de wegenbelasting en verzekering ed neem ik aan
Onderdelen en onderhoud zullen ook wel goedkoper zijn dus het moet wel een E30 worden...

Maar nu vroeg ik me af wat een beetje fatsoenlijke prijs is voor een E30 325i uit 1987-1990 ofzo... want ik heb geen idee wat die dingen (in goede staat) nog waard zijn tegenwoordig? Rond de 1000-1250e oid?
in GOEDE niet afgetrapte versjonniede staat toch wel n 2500 euro.. minstens...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_31750315
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 11:53 schreef pAin het volgende:

[..]

En dan weer in kreukels rijden .

tvp
ik heb inmiddels wel leren rijden met rwd
Hopeloos benzine verslaafd
pi_31750469
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 11:54 schreef Youp het volgende:

[..]

in GOEDE niet afgetrapte versjonniede staat toch wel n 2500 euro.. minstens...
zoveel nog

best veel geld voor een auto van pak em beet 17 jaar oud....
pi_31750503
BMW 5-serie budget diesel
quote:
BMW brengt van de 520d een speciale Business Edition uit. De uitrusting is exact gelijk aan die van de normale 520d, maar het vermogen is teruggeschroefd.

In plaats van de 163 pk die de standaard BMW 520d levert, is de Business Edition teruggeschroefd naar 150 pk. Als maximaal koppel geeft BMW dezelfde 340 Nm op als bij de 163 pk versie. De prestaties zijn marginaal minder. De topsnelheid is 217 km/u terwijl de sterkere 520d 223 km/u kan. De acceleratie van 0 naar 100 in 8,9 seconden is 0,3 seconden trager. Het verbruik van 5,9 liter op 100 kilometer is exact gelijk.
De sedanversie van de 520d Business Edition kost 45.950 euro; de normale 520d is 48.500 euro. De Touring kost als Business Edition 49.350 euro terwijl die normaal 51.900 euro is. Leaseprijzen van de 520d Business Edition beginnen bij 899 euro.
bron: www.autoweek.nl

Wel vrijwel dezelfde prestaties.
V10
pi_31750548
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:02 schreef Repeat het volgende:

[..]

zoveel nog

best veel geld voor een auto van pak em beet 17 jaar oud....
Alle klassiekers zijn duur. En die status heeft zo'n auto voor mij in ieder geval wel.

Tip: Kijk eens naar een touring. Die vind ik persoonlijk mooier gelijnd en tijdlozer dan een sedan.
The gum you like, is coming back in style.
pi_31750549
en wat is het nut van het vermogen terugschroeven

ze bouwen eerst compleet dezelfde auto, dat is dus even duur, en daarna moet er nog een handeling worden verricht om het vermogen terug te schroeven... Dan zijn de productiekosten van een teruggeschroefd model toch hoger
pi_31751010
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:05 schreef Repeat het volgende:
en wat is het nut van het vermogen terugschroeven

ze bouwen eerst compleet dezelfde auto, dat is dus even duur, en daarna moet er nog een handeling worden verricht om het vermogen terug te schroeven... Dan zijn de productiekosten van een teruggeschroefd model toch hoger
Dat is niet zo'n moeite, vermogen terugschroeven. Zeker niet als er al eens 150 Pk versies van dat blok zijn geweest. Kwestie van wat settings in het motormangement omzetten. Nog geen half uur werk denk ik.

Het nut is dat je een auto goedkoper kan aanbieden zonder dat huidige eigenaren van een 520d met 163 pk beginnen te zeuren dat de auto nu opeens goedkoper aangeboden wordt.
V10
pi_31751064
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 11:55 schreef Youp het volgende:

[..]

ik heb inmiddels wel leren rijden met rwd
Das in het gewone verkeer, niet op de ring. Maar goed, jij weet zelf waar grenzen liggen hoop ik, toch blijft het zonde om met zo'n mooie klassieker op die ring te gaan rijden. Koop dan een E30 erbij ofzo, strip die tot op het bot, kooi erin, racestoelen dr in en gaan met die banaan .

* pAin haalt gekke dingen in zn hoofd en denkt er serieus over na
pi_31751115
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:05 schreef Repeat het volgende:
en wat is het nut van het vermogen terugschroeven

ze bouwen eerst compleet dezelfde auto, dat is dus even duur, en daarna moet er nog een handeling worden verricht om het vermogen terug te schroeven... Dan zijn de productiekosten van een teruggeschroefd model toch hoger
Lijkt mij puur electronisch gedaan, is opzich niet zo veel moeite en kost zeker niet veel geld. Principe van andere sturingscomputer of chip (???).
pi_31751520
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 11:53 schreef Repeat het volgende:
hmmm ik begin nu toch weer naar een E30 325i te neigen ipv een E36 325i
Natuurlijk een stuk goedkoper en voor een eerste auto lijkt me dan best een belangrijk argument Hijs ook weer 150kg lichter dan de E36 en dat scheelt toch weer in de wegenbelasting en verzekering ed neem ik aan
Onderdelen en onderhoud zullen ook wel goedkoper zijn dus het moet wel een E30 worden...

Maar nu vroeg ik me af wat een beetje fatsoenlijke prijs is voor een E30 325i uit 1987-1990 ofzo... want ik heb geen idee wat die dingen (in goede staat) nog waard zijn tegenwoordig? Rond de 1000-1250e oid?
Vind je niet.

Been there done that.nl

Of ze zijn compleet geragt of ze kosten de hoofdprijs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')