abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215500925
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 november 2024 22:35 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Mooi, maar spotify via je telefoon muziek laten afspelen is toch veel fijner?
Ben na 3 jaar betalen voor spotify en wellicht 4x gebruiken, gestopt met dat lidmaatschap.
Radio staat vastgeroest op Hilversum 2 ;)

Maar zo nu en dan wat Gn'R of Fogerty door de speakers, dikke prima!
pi_215501139
Met die muziek zou je eerder een Corvette of Dodge Challenger associëren. Maar fijn dat het opgelost is.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_215511200
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 20:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
Met die muziek zou je eerder een Corvette of Dodge Challenger associëren. Maar fijn dat het opgelost is.
Don't judge the music by the car, she drives ;)

Zag wel wat verontwaardigde blikken in Santpoort dat ik mijn Heidi op de parkeerplaats afsloot, na het indrukken van de op-slot-knop op je sleutel gaat ze helemaal op stil, en de 'used to love her' van GnR door de auto heen jengelde :Y) Ik ging even naar de plaatselijke drogist voor een nieuwe badmuts O-) . Zoals je leest, ik ben echt een bad-ass BMW-rijder. Gebruik zelfs mijn clignoteur!
I know, ik haal het gemiddelde omlaag 8-)
pi_215661019

Er is bijna Black Friday actie voor de BMW Store, ook Service Inclusive Pakket zal 20% verlaagd worden.

Connected Booster pack, RTTI e.d.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_215686227
In Barneveld staat een BMW 316i in Estoril blauw te koop. iets geks met deze auto: 23 eigenaren! In 2016 is de auto 13 keer van eigenaar gewisseld.

Bekijk deze YouTube-video

Schaderapport heb ik nog niet opgevraagd, ben benieuwd.
Barneveld is een uur rijden, een proefrit aanvragen en naar de eerste beste garage rijden voor inspectie is een optie.
pi_215688322
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2024 09:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
In Barneveld staat een BMW 316i in Estoril blauw te koop. iets geks met deze auto: 23 eigenaren! In 2016 is de auto 13 keer van eigenaar gewisseld.

Schaderapport heb ik nog niet opgevraagd, ben benieuwd.
Barneveld is een uur rijden, een proefrit aanvragen en naar de eerste beste garage rijden voor inspectie is een optie.
Ik zou hier wel mee oppassen, eigenlijk raad ik je aan om een ODB scanner mee te nemen waar bijvoorbeeld Carly of BIMMERCODE te gebruiken om zodoende enige gewiste errorcodes te achterhalen.

Omdat het een handbak is kijk vooral als je testrit gaat maken hoe de koppeling aanvoelt en of hij met vol gas hapert of iets.
Dit kan indicatie geven dat koppeling/vliegwiel vervangen moet worden en je zo paar duizend euro verder bent.

Ik denk dat de reden is dat deze 23 eigenaren heeft gehad voornamelijk mee te maken heeft dat het een auto is die wel er mooi uitziet, maar uiteindelijk voor veel BMW rijders net iets te langzaam is.
Kijk ook of hij niet toevallig geremapt is in de sportstand.

Het N13B16 blok heb ik ook gehad in mijn F21 coupe en deze heeft aardig wat kosten met zich meegebracht. (had remap op 220pk)

Het zijn niet de meest vertrouwde blokken om eerlijk te zijn. Afhankelijk van hoeveel KM je er mee wil rijden en in hoeveel jaar.

Als ze richting de 2 ton gaan qua KM stand zijn ze al een stuk minder interessant omdat velen dan afschikken en denken dat er binnenkort de distributieketting vervangen moet worden, deze zit in het blok zelf. Reken op minstens 1500 euro aan kosten als dit moet gebeuren.

Het is wel een mooie auto en ziet er van de foto's alleen beetje uit dat de "pook" versleten is.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_215688385
Dank voor de tips.

Er is sowieso geknutseld aan de auto. De originele BMW display is vervangen door een goedkoop Chinees scherm.

Het is een import-auto. Als dat vliegwiel bijgeluiden of vibraties afgeeft dan kan de auto zomaar meer kilometers gemaakt hebben dan de teller aangeeft.
pi_215688460
23 eigenaren, waarvan 17 autobedrijven volgens de kentekenapp die ik altijd raadpleeg. Dan ziet het er al weer heel anders uit, al hebben ze hem niet allemaal heel lang gehad en is de huidige tenaamgestelde ook een particulier die hem pas 2 weken heeft. Dat is dan wel weer apart.

quote:
14s.gif Op dinsdag 26 november 2024 15:09 schreef epicbeardman het volgende:
Ik denk dat de reden is dat deze 23 eigenaren heeft gehad voornamelijk mee te maken heeft dat het een auto is die wel er mooi uitziet, maar uiteindelijk voor veel BMW rijders net iets te langzaam is.
Stock is ie al wel sneller op de 0-100 dan mijn E90 320i volgens de fabriek :P En daar heb je dus ook nog een 316i en 318i van. Mijne heeft wel 15pk meer en weegt 15kg minder, dus blijkbaar is zo'n geblazen 1.6 toch een stuk efficiënter dan mijn atmosferische 2.0.
pi_215688569
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 15:33 schreef Irritatie100 het volgende:
23 eigenaren, waarvan 17 autobedrijven volgens de kentekenapp die ik altijd raadpleeg. Dan ziet het er al weer heel anders uit, al hebben ze hem niet allemaal heel lang gehad en is de huidige tenaamgestelde ook een particulier die hem pas 2 weken heeft. Dat is dan wel weer apart.
[..]
Stock is ie al wel sneller op de 0-100 dan mijn E90 320i volgens de fabriek :P En daar heb je dus ook nog een 316i en 318i van. Mijne heeft wel 15pk meer en weegt 15kg minder, dus blijkbaar is zo'n geblazen 1.6 toch een stuk efficiënter dan mijn atmosferische 2.0.
Had zelf nog geen kenteken check gedaan, wel vreemd dat hij nu geregistreerd staat als particulier ingeschreven en niet bij autobedrijf. Mss bedrijf nog te klein om te registreren als autohandelaar?

https://centraalbeheer.fi(...)is?kenteken=2-ZNV-19

Hier een mooie overview voor @spectrumanalyser als je nog niet had gezien.

Import in 2016 is niet zo erg, als hij in 2020+ was geimporteerd zou hij nog wel eens red flag kunnen krijgen omdat hij "teruggedraaid" was of iets. Wat wel voor kan komen is hij dat hij binnen eerste jaar schade heeft gehad in duitsland (repareerbaar) en toen geimporteerd en hersteld is op de markt gezet is in Nederland. Echter is het de vraag of je hem daar voor wil laten gaan als het optisch in orde is allemaal.

Qua KM stand is het nog prima te doen, als je 10-15k per jaar rijdt en hem 2 jaar houdt heb je 160k/170k op de teller over 2 jaar en is hij vast nog wel rond de 10k euro's te verkopen. Zeker als je goed onderhoudt.

Chinees/ander navigatie systeem hoeft niet slecht te zijn als hij ook android auto/apple carplay heeft.
pi_215688646
dubbel
pi_215733815
quote:
In gedachte wel, zit hem al jaren te "overwegen" maar toch wel duur :P

Deze is trouwens nog veel toffer:

https://bmwdrivingexperience.nl/product/m-race-track-training/

Ze hebben aardig wat keuzes:

https://bmwdrivingexperience.nl/
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_215740216
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 12:32 schreef DX11 het volgende:

[..]
In gedachte wel, zit hem al jaren te "overwegen" maar toch wel duur :P

Deze is trouwens nog veel toffer:

https://bmwdrivingexperience.nl/product/m-race-track-training/

Ze hebben aardig wat keuzes:

https://bmwdrivingexperience.nl/
DOEN!
Heb een top-dag gehad!
Nu ff spaarvarken vetmesten voor de circuittraining!

Hier ga je geen spijt van krijgen!
pi_215742637
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 19:54 schreef Nielojram75 het volgende:

[..]
[ link | afbeelding ]

Thx voor jullie input ;)
(Zit je op een voornamelijk mannelijk forum, vind je een BMW-pijlertje en iedereen blijft stil...)

Enfin, mijn garagemannetje heeft deze beauty vanmorgen opgehaald, na zijn zegeningen, want ik koop hem via hem, dus hij moet garantie verlenen. Geen nieuwe, maar wel 2 eigenaren, waarvan de laatste extra lief is geweest om haar 9 jaar 's nachts in de garage te laten slapen, geen poepelegein vbw APK (rapport gekocht via finnik) , dealer-onderhouden, amper-gelopen-continental bandjes, km-stand NAP, gewoon een knappe bak.
Maandag ga ik haar ophalen.
Je suis in love, maintenant :S___D
Gefeliciteerd met je nieuwe auto! Ziet er mooi uit. 13 jaar valt ook mee. Hoeveel kilometer op de teller? welk model is het btw (kon ik zo snel ook niet lezen).

Viel spass :)
pi_215751208
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 23:15 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Gefeliciteerd met je nieuwe auto! Ziet er mooi uit. 13 jaar valt ook mee. Hoeveel kilometer op de teller? welk model is het btw (kon ik zo snel ook niet lezen).

Viel spass :)
151.000 NAP, F10. Dealer (Dusseldorf) onderhouden, heb de printjes in de auto, van de uitgelezen sleutel.
Ben zo blij met haar, maarja, mega-upgrade na een achttien-jarige polo _O-

Alsof je in een doos woont, en je opeens een villa kan ( en gaat) kopen })
pi_215752456
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 20:26 schreef Nielojram75 het volgende:

[..]
151.000 NAP, F10. Dealer (Dusseldorf) onderhouden, heb de printjes in de auto, van de uitgelezen sleutel.
Ben zo blij met haar, maarja, mega-upgrade na een achttien-jarige polo _O-

Alsof je in een doos woont, en je opeens een villa kan ( en gaat) kopen })
F10 en dan welk model precies?
520i?

Hoeveel kilometers heb je nu gereden (ongeveer) en wat zijn de plus- en minpunten? Leuk dat je een auto hebt kunnen kopen waar je echt gepassioneerd over bent. Hopelijk vallen de onderhoudskosten mee!
pi_215759347
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 22:48 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
F10 en dan welk model precies?
520i?

Hoeveel kilometers heb je nu gereden (ongeveer) en wat zijn de plus- en minpunten? Leuk dat je een auto hebt kunnen kopen waar je echt gepassioneerd over bent. Hopelijk vallen de onderhoudskosten mee!
523.
Ik rij gemiddeld 50 km per dag heen-en-weer, en in het weekend is het te verwaarlozen.

Ik heb deze wagen in onderhoud bij de lokale garagist, die zelf ook raced met BMW's, ik ga echt niet naar Dusseldorf of Poelgeest. Ik zorg dat ik sowieso minimaal ¤1000 op de spaar heb voor de beurt en APK.

Deze wagen is altijd dealeronderhouden, dusseldorf, heb de stempeltjes, en de printjes met de uitgelezen sleutel, en welke poepelegein eruit kwam. Finnik-rapport aangeschaft, voor de koop, en de APK kwam ze glansrijk doorheen.

Ik snap dat zo'n wagen wat duurder, qua sap, verzekering, wb, en onderhoud is, maar ik kan het leijen ;)

Ik zie wel hoever we komen zonder astronomische bedragen.
pi_215817561
Klopt het dat je de ruitensproeierpomp helemaal niet hoort als de vloeistof bevroren is?
Anders maar eens op zoek naar de zekering van het pompje.
pi_215830569
Goed. De ruitenwissers werken, alleen de ruitensproeier doet niets. Ik hoor de pomp niet. Reservoir zit geheel vol, nu met ruitenvloeistof voor de winter.

Dan zou ik denken, misschien is er een zekering door. Fijn dat het schema van de zekeringen niet overeen komt met wat ik aantref. Als ik het tabelletje moet geloven dan gaat het om de zekering op plek 48, en daar zit geen zekering bij mijn auto.

Nouja, danmaar zonder werkende ruitensproeier naar de APK. Ik meld het wel even bij de monteur.
pi_215831317
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 21:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
Nouja, danmaar zonder werkende ruitensproeier naar de APK. Ik meld het wel even bij de monteur.
Dat is volgens mij gewoon afkeur...
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_215831394
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 22:17 schreef DX11 het volgende:

[..]
Dat is volgens mij gewoon afkeur...
yup. zal even een nieuw pompje in moeten. het is nu verrot koud om dat hier buiten op de parkeerplaats te gaan rotzooien. laat het de garage doen.
pi_215840274
Ter info: de pomp van de ruitensproeier krijgt aansturing van een module, en gaat daarom niet via een zekering.
De zogenaamde Junction box electronics (JBE) module. Er is dus geen aparte zekering voor de ruitensproeier.
pi_217746912

Die X3 M50 wil ik wel, ik vind de achterkant van de 2025 X3 ook echt goed geslaagd. IRL is het echt mooi afgewerkt. Ben niet fan van de Kia koplampen tho.

De vorige generaties kunnen medeweggebruikers echt zien dat er een BMW achter hen zit en ze deze moeten voorlaten natuurlijk of aan de kant gaan. Bij deze nieuwe generatie niet.

Beste, heb deze maar dan geen yellow DRL.

[ Bericht 8% gewijzigd door epicbeardman op 25-05-2025 15:02:35 ]
pi_217825462
THE FASTEST TUNED HOT HATCH 3.. RS3 v M140i v GOLF R v A45 AMG

En de Audi, Merc, VW zijn allemaal 4wiel aangedreven. De M140i wint met RWD only (gewicht) maar zegt wel wat voor grip dat ding heeft.

Ferrari SF90 v 1,000hp Golf R & BMW M240i: DRAG RACE

BMW _O_
pi_218179991
Wie heeft er hier ervaring met bmw sayar ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')