Heb je bij die 19" ook nog een sportonderstel besteld?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 18:00 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of ik de Alpina Dynamic velgen mooi moet vinden (heb ze nog niet in werkelijkheid gezien). Onder m'n 330i heb ik 19" Alpina Classics besteld.
Nee, het probleem is dat het leasecontract van mijn huidige auto (een Peugeot 307 2.0 16V) pas in januari 2006 afloopt. Met een veel betere auto in het vooruitzicht begin ik wel erg ongeduldig te wordenquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 18:02 schreef Youp het volgende:
[..]
E46 of E90 btw?
en zit daar zo'n lange wachttijd op?
ik heb wel foto's van een 6 met alpina classicsquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 18:20 schreef M5 het volgende:
[..]
Ik vind de Alpina Dynamic's ook niet mooi. Maar er zijn geen foto's van de Alpina B6 met Alpina Classic velgen.
dat rijdt als een bom, geloof mequote:Op dinsdag 25 oktober 2005 18:23 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:
[..]
Nee, het probleem is dat het leasecontract van mijn huidige auto (een Peugeot 307 2.0 16V) pas in januari 2006 afloopt. Met een veel betere auto in het vooruitzicht begin ik wel erg ongeduldig te worden.
De auto is een E90 330i Dynamic Executive met 19" Alpina's, alu interieurlijsten, Terra leder (achteraf inbouw) en Logic 7 audio. Ik heb alleen nog in een 320d en een 325i (helaas met automaat) gereden dus de 330i wordt nog een verrassing qua prestaties en geluid.
Comfort (als in een soft onderstel dat alle oneffenheden wegstrijkt) kan me niet zoveel boeien. Het sportonderstel op 17" wielen vond ik erg comfortabel in vergelijking met mijn verlaagde 307 XSI, die nogal onbehouwen gedempt is. Vergeleken met de harde 18" runflats (die ik anders zou hebben genomen) zullen normale 19" banden niet veel oncomfortabeler zijn, gok ik zo. De 19" Alpina Classics waren te mooi om te laten staan en als je ze buiten de bijtelling kunt houden en korting krijgt vanwege de standaard 17" velgen in het Dynamic Executive pakket (die de dealer terugneemt), dan vallen de extra kosten ten opzichte van 18" af-fabriek wel mee.
Ik denk er optisch niet zo heel veel verschil is tussen 19" op een E90 en 18" op een E46.
ja eigenlijk is gewone banden monteren onder een run flat onderstel alleen maar beter voor je wegligging... runflats onder een gewoon onderstel is gevaarlijkquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 19:07 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:
De Alpina-velgen zijn alleen geschikt voor normale banden. Het voordeel hiervan is trouwens dat de banden niet duurder zijn dan 18" runflats. Dat het onderstel is afgesteld op stugge runflat banden is misschien ook wel gunstig voor het confort (vergeleken met een onderstel dat voor normale banden is ontwikkeld) als er 19" non-runflats worden gemonteerd, die ook erg stug zullen zijn. Ik heb niet gereden met die 19" velgen, maar zoals gezegd ben ik geen aansteller dus ik verwacht niet dat ik teleurgesteld zal zijn. Ik vind het wel prettig als er wat informatie wordt doorgespeeld over het kwaliteit van het wegdek. Zolang het maar niet tot gevolg heeft dat je uit zes richtingen rammels hoort in het interieur, zoals bij mijn 307.
Het is trouwens al een geweldige ervaring om van een 307 in een 3-serie te stappen en het gevoel te krijgen dat een interieur daadwerkelijk degelijk is geconstrueerd, in plaats van dat het op goed geluk door een stel Fransozen in elkaar is geklikt.
ja kan wel dat er foto's zijn, maar niet van een Alpina B6. dat bedoelde ikquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 18:41 schreef Youp het volgende:
[..]
ik heb wel foto's van een 6 met alpina classicsin het alpina boekje... is gaaf hoor
wel maximaal 19" voor de 6 serie... voor de 7er is dat 21"......
dat zijn ook dynamicsquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 19:22 schreef M5 het volgende:
[..]
ja kan wel dat er foto's zijn, maar niet van een Alpina B6. dat bedoelde ikdaar ligt 20" onder btw.
Ok, alle mods zijn nu al origineel BMW...dat heb ik bewust gedaan..inzake garantiequote:Op dinsdag 25 oktober 2005 17:51 schreef Youp het volgende:
[..]
als het materiaal dat je kopen gaat allemaal origineel van bmw is (en dat is wel aan te raden ivm garanties, waardevastheid van de auto enzo) gaat het je BAKKEN vol met geld kosten..... een origineel sport interieurtje zal wellicht een kleine 4000-5000 euro kosten compleet...
vermogen winnen kan je het beste uit je hoofd zettendat is tegenwoordig toch niet echt meer mogelijk zonder grote investeringen en verlies van garantie op je motor... chippen zou eventueel kunnen maar dat is dan ook het enige.. een uitlaat heeft geen zin tenzij je een paar duizend euro wilt neertellen voor een of ander high performance systeem met uitlaatspruitstuk, katalysatoren en de hele mikmak... want je kat er weer even onder schroeven voor de apk is bij zo'n ding niet te doen
en daarnaast krijg je problemen met het motormanagement...
ik adviseer je om als je geld teveel hebt alleen een origineel bmw sportinterieur er in te stoppen en andere (liefst originele bmw of alpina) velgen er onder te zetten...
ik werk momenteel bij bmw
optische tuning zou ik gewoon laten bij het originele bmw sport spul dat er al op zit... maarja smaken verschillen natuurlijk...
motorische upgrades zijn sowieso no go... alleen een chipje is wel leuk en aardig maar wederom geen garantie meer dan... en om nou te zeggen dat je harder gaat... je zal maximaal misschien 0,1 seconde winst boeken op 0-100 denk ik...quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 20:23 schreef SHE het volgende:
[..]
Ok, alle mods zijn nu al origineel BMW...dat heb ik bewust gedaan..inzake garantie
Maar ik wil verder,....jij zegt NO GO?
uitlaatje mag toch wel?
Tenminste dat...skirts lijkt me ook geen prob toch? En ja ik weet dat ik motorisch toch geen bizarre winst ga boeken, maar wellicht zijn er meer wegen die naar rome leiden
Enlighten me !
Ondanks dat voor veel BMW-ers de compact geen echte BMW is, ben ik verliefd op mijn topaasje....en ik wil 'm graag NOG mooier maken dan ie al is![]()
Je bedoelt een E30 dash ipv een een Astra dash!?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 20:40 schreef Youp het volgende:
bij de E36 was alles in een budget uitvoering... zat een opel astra like dash in en alle componenten waren low budget.. alles rammelde ook enzo, dat was echt een triest excuus voor een BMW
mooi, doen danquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 21:10 schreef SHE het volgende:
hoho..ik wil geen sjonnie mods...en de skirts zijn mijns inziens juist heel netjes
geen tierlantijntjes, wel alles netjes afgewerkt..so help me out here![]()
tof!quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 18:23 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:
[..]
Nee, het probleem is dat het leasecontract van mijn huidige auto (een Peugeot 307 2.0 16V) pas in januari 2006 afloopt. Met een veel betere auto in het vooruitzicht begin ik wel erg ongeduldig te worden.
De auto is een E90 330i Dynamic Executive met 19" Alpina's, alu interieurlijsten, Terra leder (achteraf inbouw) en Logic 7 audio. Ik heb alleen nog in een 320d en een 325i (helaas met automaat) gereden dus de 330i wordt nog een verrassing qua prestaties en geluid.
Comfort (als in een soft onderstel dat alle oneffenheden wegstrijkt) kan me niet zoveel boeien. Het sportonderstel op 17" wielen vond ik erg comfortabel in vergelijking met mijn verlaagde 307 XSI, die nogal onbehouwen gedempt is. Vergeleken met de harde 18" runflats (die ik anders zou hebben genomen) zullen normale 19" banden niet veel oncomfortabeler zijn, gok ik zo. De 19" Alpina Classics waren te mooi om te laten staan en als je ze buiten de bijtelling kunt houden en korting krijgt vanwege de standaard 17" velgen in het Dynamic Executive pakket (die de dealer terugneemt), dan vallen de extra kosten ten opzichte van 18" af-fabriek wel mee.
Ik denk er optisch niet zo heel veel verschil is tussen 19" op een E90 en 18" op een E46.
lol noem jij dat foutquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 20:40 schreef Youp het volgende:
[..]
motorische upgrades zijn sowieso no go... alleen een chipje is wel leuk en aardig maar wederom geen garantie meer dan... en om nou te zeggen dat je harder gaat... je zal maximaal misschien 0,1 seconde winst boeken op 0-100 denk ik...
uitlaat mag natuurlijk wel, maar hint, ga daarvoor echt niet in je bumper zagenen zorg dat je er een hebt met een echte goede degelijke pasvorm (dus niet het eerste beste goedkope remus achtige prul wat je tegenkomt)...
en tsjah skirts mogen ook wel.. maar hou het subtiel aub, 99,99% van alle bodymods van "sjonnie-auto's" verneuken de lijn van een auto gewoon totaal en dat ziet niet uit.. net zoals een imitatie E46 M3 bumper op een E36 3-serie sjonniemobiel hangen.. ronde vormen op een auto met scherpe hoeken... no go
-edit-
voorbeeldje van fout... [afbeelding]
overigens is een E46 Compact wel een hoop meer BMW dan zn voorganger de E36...de E46 heeft nl. het interieur en alle techniek van een gewone E46... bij de E36 was alles in een budget uitvoering... zat een opel astra like dash in en alle componenten waren low budget.. alles rammelde ook enzo, dat was echt een triest excuus voor een BMW
Als we de booskijkers en voorbumper vervangen door het origineel, hebben we hier te maken met een mooi en ogenschijnlijk gaaf exemplaar van een e36 coupe. Zeer slecht gekozen voorbeeld dus.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 20:40 schreef Youp het volgende:
-edit-
voorbeeldje van fout... [afbeelding]
Idd alleen voorkant is verneukt, de rest is nog goedquote:Op woensdag 26 oktober 2005 00:25 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Als we de booskijkers en voorbumper vervangen door het origineel, hebben we hier te maken met een mooi en ogenschijnlijk gaaf exemplaar van een e36 coupe. Zeer slecht gekozen voorbeeld dus.![]()
optisch tunen is zeker niet overrated...wat ik bv bij 100% tuning heb gezien ik Ahoy, waren toch rpima ideetjes..quote:Op woensdag 26 oktober 2005 00:14 schreef jp84 het volgende:
ik vind het ook prachtig om te zien dat die 3 series die zo jhonnie zijn uitgebouwd, geen knaak meer waard zijn
dat hele jhonnie tuning gebeuren is een beetje over z'n hoogtepunt.
Absoluut. Maar zie er maar eens aan te komen, betaalbaar welteverstaan.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 00:58 schreef zoalshetis het volgende:
doe mij maar gewoon een oude bmw, zeg maar van 20 jaar geleden. die oude 635csi bijvoorbeeld, jummie.
zo onbetaalbaar zijn ze niet. en vaak vallen de kilometers die ermee gereden zijn ook mee. wel flink in de buidel tasten kwa benzine gebruik.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 01:02 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Absoluut. Maar zie er maar eens aan te komen, betaalbaar welteverstaan.
Of ze onbetaalbaar zijn, hangt van je portemonnee af. Voor mij in ieder geval wel, als student/starter.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 01:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zo onbetaalbaar zijn ze niet. en vaak vallen de kilometers die ermee gereden zijn ook mee.
zeker weten? of in theorie ?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 01:10 schreef yup het volgende:
Chippen is onzin met atmo motor, echt vermogen eruit halen kost geld, en niet een beetje ook. Dus dat vind ik niet echt een aandrader.
Knopjes parade op stuur > haal stuur zonder knopjes. Volgens mij kan het er zo op als de airbag stekker erop kan (dus denk wel dat een E46 stuur eropkan?)...
welke zijn dat ook alweer. ik kan me van die dikke grote ronde wielen herinneren.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 01:06 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Of ze onbetaalbaar zijn, hangt van je portemonnee af. Voor mij in ieder geval wel, als student/starter.
Wat me trouwens opvalt aan de huidige oer-6-series, is dat bijna geen enkel exemplaar nog de originele wielen heeft.
nogal voor de hand liggend...323..DUHquote:Op woensdag 26 oktober 2005 01:23 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Vriend van mij heeft er ook zo'n Hartge pijp onder. Bruut geluid komt daar vanaf, al heeft hij wel een zes-cilinder.
Weet je trouwens wat een stoere kar is? De 323ti compact. Collectors item zo'n beetje, gezien de tweedehands-prijzen.
Nou een zwaardere motor is niet per definitie een betere auto hoor. De 323 heeft naast de fenomenale prestaties, ook een fantastische bak, onderstel, wegligging en het is een waardige investering voor een tweedehands gezien de occasionprijzen.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 01:28 schreef SHE het volgende:
[..]
nogal voor de hand liggend...323..DUH
Een zwaardere motor is alleen interessant als je een hard/doorrijder bent.quote:ik vind het juist leuk om van de underdog iets leuks te maken...en geloof me, mijn meisje laat me nooit in de steek hoor![]()
pop, ik ben dan wel een vrouwtje, maar ik heb mijn race licentie...ik ken de nuernburg ring op mijn broekzak en weet best hoe ik een auto op zijn staart trapquote:Op woensdag 26 oktober 2005 01:32 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Nou een zwaardere motor is niet per definitie een betere auto hoor. De 323 heeft naast de fenomenale prestaties, ook een fantastische bak, onderstel, wegligging en het is een waardige investering voor een tweedehands gezien de occasionprijzen.
[..]
Een zwaardere motor is alleen interessant als je een hard/doorrijder bent.
Pittig wijffie.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 01:40 schreef SHE het volgende:
[..]
pop, ik ben dan wel een vrouwtje, maar ik heb mijn race licentie...ik ken de nuernburg ring op mijn broekzak en weet best hoe ik een auto op zijn staart trap
Moet lukken. Als je alles maar goed overlegd hier.quote:ik ontbreek alleen alle technische knowhow om van mijn dame een sletje te maken. En ik persoonlijk, geloof dat je zelfs van een 316 een vixen kan maken....sky's the limit toch?![]()
De ring als je broekzak kennen? Dat lijkt me niet. Sabine, die kent hem pas als haar broekzakquote:Op woensdag 26 oktober 2005 01:40 schreef SHE het volgende:
[..]
pop, ik ben dan wel een vrouwtje, maar ik heb mijn race licentie...ik ken de nuernburg ring op mijn broekzak en weet best hoe ik een auto op zijn staart trap
Als je sneller wil moet je een andere kopen, een 316 is niet snel te maken. Dat zegt iedereen je, maar je blijft je vraag steeds herhalenquote:ik ontbreek alleen alle technische knowhow om van mijn dame een sletje te maken. En ik persoonlijk, geloof dat je zelfs van een 316 een vixen kan maken....sky's the limit toch?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |