abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79778289


Voorgaande delen:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13a, 13b, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24

Modellen:

1-serie:
  • Oksel, E87 118d

    3-serie:
  • dnzl, E30 316
  • piekartz87, E30 316i
  • Catch22-, E30 320i
  • Youp, E30 320i
  • metallicattim, E30 318iA, E30 325i
  • Maharbal, E30 325i
  • rival, E30 318iS, E30 325e, E30 325i, E36 325i
  • Fransbreda, E36 316i
  • justmattie, E36 316i
  • Teamlead, E36 318tds
  • Turquaz52, E36 318i, E36 323i
  • MrTorture, E36 325i
  • YoshiBignose, E46 318ci
  • Xtr3mE, E46 318ci
  • Hyperdude, E46 330i
  • Boegschroef, E30 320i, E30 323i baur, E92 320d

    5-serie:
  • Rizzeau, E28 525i
  • Alicey, E34 518i
  • mighty_myte, E34 520i
  • disyn, E39 520i
  • Lezzer, E39 525i
  • eevebe, E39 528i
  • M.O.D, E39 540i
  • Boegschroef, E60 525d

    6-serie:
    -

    7-serie:
  • Chooselife, E32 735i

    8-serie:
    -

    X:
    -

    Z:
  • lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio
  • k_man, E85 Z4

    M
  • Okeuj, E92 M3

    Motorrad
    -

    Onderdelen

    Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt aangepast.



    [ Bericht 0% gewijzigd door YoshiBignose op 31-03-2010 20:20:44 ]
  • Facts don't care about your feelings
    pi_79778315
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2010 09:30 schreef Alicey het volgende:

    [..]

    Qua comfort en rijden heb ik niets te klagen over de auto. Vermogen mis ik soms wel als ik op korte afstand wil inhalen, maar dat maakt het aan de andere kant weer een beetje spannend. Verder heb ik een behoorlijk bedrag open staan bij een niet nader genoemde publieke instelling in Leeuwarden. Met meer vermogen was dat bedrag misschien nog wel hoger geweest ook..
    Uiteraard zal het nog steeds lekker rijden, maar de 5-serie is altijd al een cruise-bak geweest en daar hoort gewoon een rustige 6 in lijn bij. Volgens mij zal dat ook niet veel meer benzine zuipen dan die hoogtoerige 1.8 en je bent in ieder geval sneller dan 12,4 sec bij de 100 (en sneller van 100 naar 160 )
    Facts don't care about your feelings
      woensdag 31 maart 2010 @ 10:18:22 #3
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_79778460
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2010 10:11 schreef YoshiBignose het volgende:

    Uiteraard zal het nog steeds lekker rijden, maar de 5-serie is altijd al een cruise-bak geweest en daar hoort gewoon een rustige 6 in lijn bij. Volgens mij zal dat ook niet veel meer benzine zuipen dan die hoogtoerige 1.8 en je bent in ieder geval sneller dan 12,4 sec bij de 100 (en sneller van 100 naar 160 )
    Het is wellicht nog wat rustiger, hoewel ik met deze motor ook niet echt klachten heb. Hoewel, als je harder dan 140 gaat dan begin je hem wel aardig te horen inderdaad.. Verbruik zal inderdaad niet veel schelen, dat is toch ook weer erg afhankelijk van hoe je rijdt.

    Voorlopig ben ik echter over deze bak tevreden, dus ik ruil hem pas in als het echt noodzakelijk wordt. SC is wel van plan om in de zomer een 7-serie aan te schaffen, met een forse motor er in. Misschien dat ik er dan nog van terug kom.
      woensdag 31 maart 2010 @ 10:20:56 #4
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_79778540
    De historie van de topics is trouwens al 2 topics niet meer bijgehouden.
    pi_79778633
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2010 10:20 schreef Alicey het volgende:
    De historie van de topics is trouwens al 2 topics niet meer bijgehouden.
    Done
    Facts don't care about your feelings
      woensdag 31 maart 2010 @ 10:28:06 #6
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_79778728
    pi_79779946
    Hopelijk blijft het zonnetje lekker schijnen en gaat die wind een beetje liggen, dan kan ik straks weer verder met mn 325i, moet nog een nieuwe raamgeleider plaatsen en daarna beide ramen in de elec. raammotoren plaatsen.
    Dan nog de kabelboom en heb ik eindelijk elec. ramen na 1,5 jaar tijd en zeker 3/4 jaar rondrijden zonder deurpanelen... Ik heb nl. deurpanelen zonder gat voor de raamslingers dus die heb ik er nog niet op kunnen zetten.
    <a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
    <a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
    pi_79782958
    6 meijers voor koppakking van 518?
    En heeft Alicey geen M43b18, gezien het feit dat het een 95'er is?

    Dan vind ik na mijn mening dat het max. 400 euro mag kosten, iig een prijs waar ik het voor zou doen..
    Quote van Tjabbo:
    Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
    We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
    en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
    pi_79784622
    Ik dacht 94. De 95 versie was dan ook maar 0,1 sec. sneller
    Facts don't care about your feelings
      woensdag 31 maart 2010 @ 13:04:10 #10
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_79784675
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2010 12:19 schreef Turquaz52 het volgende:
    6 meijers voor koppakking van 518?
    En heeft Alicey geen M43b18, gezien het feit dat het een 95'er is?

    Dan vind ik na mijn mening dat het max. 400 euro mag kosten, iig een prijs waar ik het voor zou doen..
    Het is geen koppakking, maar een andere soort pakking. Geen idee wat voor blok ik heb. Waar kan ik dat terug vinden?

    edit : Volgens een tabelletje op Wikipedia zou het de M43B18 zijn.
    pi_79784930
    Oh inderdaad die was er in de 94 versie ook al Mijn fout. Kan iemand de OP aanpassen
    Facts don't care about your feelings
    pi_79785027
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2010 13:04 schreef Alicey het volgende:

    [..]

    Het is geen koppakking, maar een andere soort pakking. Geen idee wat voor blok ik heb. Waar kan ik dat terug vinden?

    edit : Volgens een tabelletje op Wikipedia zou het de M43B18 zijn.
    Laat ik je zo zeggen dat de koppakking het duurste pakking is van je blok.. Lijkt me sterk dat het een ander pakking is voor 6 meijers.
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2010 13:02 schreef YoshiBignose het volgende:
    Ik dacht 94. De 95 versie was dan ook maar 0,1 sec. sneller
    Ze zei 95, en dat 0,1 sec maakt mij niks uit, het gaat er om dat ze OF de M40 blok heeft met distr. riem wat appeltje eitje is met vervangen van koppakking of evt. andere reparaties, OF een m43 blok met distr. ketting..
    Wat ik weet is dat elke e36 tot 93 met M40 blok zijn geleverd, en de 94's met M43 (Vriend heeft M43B16, ik M43B18)
    Quote van Tjabbo:
    Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
    We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
    en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
      woensdag 31 maart 2010 @ 13:12:34 #13
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_79785057
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2010 13:09 schreef YoshiBignose het volgende:
    Oh inderdaad die was er in de 94 versie ook al Mijn fout. Kan iemand de OP aanpassen
    Oh de TT sloeg op mijn blok?
      woensdag 31 maart 2010 @ 13:13:43 #14
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_79785122
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2010 13:11 schreef Turquaz52 het volgende:

    Laat ik je zo zeggen dat de koppakking het duurste pakking is van je blok.. Lijkt me sterk dat het een ander pakking is voor 6 meijers.
    Het gaat niet om de pakking zelf, maar om het werk om hem te verwisselen. Aan onderdelen kost het sowieso misschien iets van 100 ofzo. De 600 is overigens incl. een kleine beurt.
    quote:
    Ze zei 95, en dat 0,1 sec maakt mij niks uit, het gaat er om dat ze OF de M40 blok heeft met distr. riem wat appeltje eitje is met vervangen van koppakking of evt. andere reparaties, OF een m43 blok met distr. ketting..
    Wat ik weet is dat elke e36 tot 93 met M40 blok zijn geleverd, en de 94's met M43 (Vriend heeft M43B16, ik M43B18)
    Het is dan zeker een M43 blok, want het blok heeft een distributieketting.
    pi_79786895
    even een terugvindpost plaatsen
    here in hell we like to keep things informal,
    as well as infernal
    pi_79788357
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2010 13:13 schreef Alicey het volgende:

    [..]

    Het gaat niet om de pakking zelf, maar om het werk om hem te verwisselen. Aan onderdelen kost het sowieso misschien iets van 100 ofzo. De 600 is overigens incl. een kleine beurt.
    [..]

    Het is dan zeker een M43 blok, want het blok heeft een distributieketting.
    Daar ging ik al van uit, maar ehmm ff prijsopgave..

    (mijn 318 heeft zelfde motor als jou 518, dus kan misschien ietsjes anders zijn met luchtfilter&brandstoffilter)
    Koppakking - Prijs: ¤ 54,36
    Olie wissel icm filter - ¤ 50 euro
    Luchtfilter - ¤ 17,40
    Brandstof Filter - ¤ 33,78
    -------------------------------------------------+
    Totale kosten onderdelen - ¤ 155,54.
    -------------------------------------------------
    Werkloon - 600-155,54 = ¤ 444,46

    444 euro voor koppakking + kleine beurt?

    Eerlijk is eerlijk, je bent hard gepakt
    Quote van Tjabbo:
    Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
    We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
    en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
      woensdag 31 maart 2010 @ 14:35:17 #17
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_79788733
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2010 14:28 schreef Turquaz52 het volgende:

    444 euro voor koppakking + kleine beurt?

    Eerlijk is eerlijk, je bent hard gepakt
    Tja, als je zelf niet de gelegenheid hebt om het te doen komen er arbeidskosten bij. Ik heb nog geen specificatie gezien, maar een heel beroerd bedrag lijkt het me niet, gezien wat er allemaal uitgehaald moet worden om op die plek te kunnen komen.
    pi_79789117
    Bij een koppakking vervangen komt wel meer kijken dan alleen die pakking. (zeker bij een auto van meer dan 10 jaar).
    En als je het zelf doet ben je ook wel een dagje bezig. (als het blok in de auto zit)
    Als weinig helpt, help veel meer.
    Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
      Moderator woensdag 31 maart 2010 @ 14:52:22 #19
    18653 crew  D.
    pi_79789421
    Hoe zit het met die TT hier eigenlijk?

    Willekeurig een model erin?
    pi_79789589
    Weet ik veel. Hadden het over die E34 en ik zag dat vorige TT ook een motor in stond dus deed ik dit erin.
    Facts don't care about your feelings
      woensdag 31 maart 2010 @ 15:00:56 #21
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_79789796
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2010 14:52 schreef D. het volgende:
    Hoe zit het met die TT hier eigenlijk?

    Willekeurig een model erin?
    Ik weet niet hoe het werkt, maar de TT schijnt op mijn blok te slaan en had eigenlijk M43B18 moeten zijn..
    pi_79790159
    Jaja nu weet ik het wel mens
    Facts don't care about your feelings
      woensdag 31 maart 2010 @ 15:16:22 #23
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_79790454
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2010 15:09 schreef YoshiBignose het volgende:
    Jaja nu weet ik het wel mens
    Het was niet bedoeld om je pijn te doen!
    pi_79790661
    even nog over dat beunhaas gebeuren

    ik zocht het net toevallig op, en een beunhaas is inderdaad iemand die geen diploma's bezit en ze kunnen het werk daarom goedkoper verrichten.

    wat wij dan bedoelen is een zwartwerker (als diegene naast zijn gewone werk als bijvoorbeeld hoofdmonteur nog klusjes doen voor anderen)
    here in hell we like to keep things informal,
    as well as infernal
    pi_79791471
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2010 14:44 schreef boegschroef het volgende:
    Bij een koppakking vervangen komt wel meer kijken dan alleen die pakking. (zeker bij een auto van meer dan 10 jaar).
    En als je het zelf doet ben je ook wel een dagje bezig. (als het blok in de auto zit)
    Ooit onder het motorkap van een 518 gekeken?
    Een en al ruimte waar je een heel party kan organiseren, eventueel nog een landingsbaan voor een Airbus...

    Koppakking wisselen kost je hooguit 2 uurtjes af, en 2 uurtjes weer er op = 4 uurtjes. Laten we daar lekker met een pauze bij 5 noemen..

    Quote van Tjabbo:
    Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
    We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
    en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')