Uiteraard zal het nog steeds lekker rijden, maar de 5-serie is altijd al een cruise-bak geweest en daar hoort gewoon een rustige 6 in lijn bij. Volgens mij zal dat ook niet veel meer benzine zuipen dan die hoogtoerige 1.8 en je bent in ieder geval sneller dan 12,4 sec bij de 100 (en sneller van 100 naar 160quote:Op woensdag 31 maart 2010 09:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
Qua comfort en rijden heb ik niets te klagen over de auto.Vermogen mis ik soms wel als ik op korte afstand wil inhalen, maar dat maakt het aan de andere kant weer een beetje spannend.
Verder heb ik een behoorlijk bedrag open staan bij een niet nader genoemde publieke instelling in Leeuwarden. Met meer vermogen was dat bedrag misschien nog wel hoger geweest ook..
Het is wellicht nog wat rustiger, hoewel ik met deze motor ook niet echt klachten heb. Hoewel, als je harder dan 140 gaat dan begin je hem wel aardig te horen inderdaad.. Verbruik zal inderdaad niet veel schelen, dat is toch ook weer erg afhankelijk van hoe je rijdt.quote:Op woensdag 31 maart 2010 10:11 schreef YoshiBignose het volgende:
Uiteraard zal het nog steeds lekker rijden, maar de 5-serie is altijd al een cruise-bak geweest en daar hoort gewoon een rustige 6 in lijn bij. Volgens mij zal dat ook niet veel meer benzine zuipen dan die hoogtoerige 1.8 en je bent in ieder geval sneller dan 12,4 sec bij de 100 (en sneller van 100 naar 160)
Donequote:Op woensdag 31 maart 2010 10:20 schreef Alicey het volgende:
De historie van de topics is trouwens al 2 topics niet meer bijgehouden.
Het is geen koppakking, maar een andere soort pakking. Geen idee wat voor blok ik heb. Waar kan ik dat terug vinden?quote:Op woensdag 31 maart 2010 12:19 schreef Turquaz52 het volgende:
6 meijers voor koppakking van 518?![]()
En heeft Alicey geen M43b18, gezien het feit dat het een 95'er is?
Dan vind ik na mijn mening dat het max. 400 euro mag kosten, iig een prijs waar ik het voor zou doen..![]()
Laat ik je zo zeggen dat de koppakking het duurste pakking is van je blok.. Lijkt me sterk dat het een ander pakking is voor 6 meijers.quote:Op woensdag 31 maart 2010 13:04 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het is geen koppakking, maar een andere soort pakking. Geen idee wat voor blok ik heb. Waar kan ik dat terug vinden?
edit : Volgens een tabelletje op Wikipedia zou het de M43B18 zijn.
Ze zei 95, en dat 0,1 sec maakt mij niks uit, het gaat er om dat ze OF de M40 blok heeft met distr. riem wat appeltje eitje is met vervangen van koppakking of evt. andere reparaties, OF een m43 blok met distr. ketting..quote:Op woensdag 31 maart 2010 13:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik dacht 94. De 95 versie was dan ook maar 0,1 sec. sneller
Oh de TT sloeg op mijn blok?quote:Op woensdag 31 maart 2010 13:09 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh inderdaad die was er in de 94 versie ook alMijn fout. Kan iemand de OP aanpassen
Het gaat niet om de pakking zelf, maar om het werk om hem te verwisselen. Aan onderdelen kost het sowieso misschien iets van 100 ofzo. De 600 is overigens incl. een kleine beurt.quote:Op woensdag 31 maart 2010 13:11 schreef Turquaz52 het volgende:
Laat ik je zo zeggen dat de koppakking het duurste pakking is van je blok.. Lijkt me sterk dat het een ander pakking is voor 6 meijers.
Het is dan zeker een M43 blok, want het blok heeft een distributieketting.quote:Ze zei 95, en dat 0,1 sec maakt mij niks uit, het gaat er om dat ze OF de M40 blok heeft met distr. riem wat appeltje eitje is met vervangen van koppakking of evt. andere reparaties, OF een m43 blok met distr. ketting..
Wat ik weet is dat elke e36 tot 93 met M40 blok zijn geleverd, en de 94's met M43 (Vriend heeft M43B16, ik M43B18)
Daar ging ik al van uit, maar ehmm ff prijsopgave..quote:Op woensdag 31 maart 2010 13:13 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het gaat niet om de pakking zelf, maar om het werk om hem te verwisselen. Aan onderdelen kost het sowieso misschien iets van 100 ofzo. De 600 is overigens incl. een kleine beurt.
[..]
Het is dan zeker een M43 blok, want het blok heeft een distributieketting.
Tja, als je zelf niet de gelegenheid hebt om het te doen komen er arbeidskosten bij. Ik heb nog geen specificatie gezien, maar een heel beroerd bedrag lijkt het me niet, gezien wat er allemaal uitgehaald moet worden om op die plek te kunnen komen.quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:28 schreef Turquaz52 het volgende:
444 euro voor koppakking + kleine beurt?![]()
Eerlijk is eerlijk, je bent hard gepakt
Ik weet niet hoe het werkt, maar de TT schijnt op mijn blok te slaan en had eigenlijk M43B18 moeten zijn..quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:52 schreef D. het volgende:
Hoe zit het met die TT hier eigenlijk?
Willekeurig een model erin?
quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:44 schreef boegschroef het volgende:
Bij een koppakking vervangen komt wel meer kijken dan alleen die pakking. (zeker bij een auto van meer dan 10 jaar).
En als je het zelf doet ben je ook wel een dagje bezig. (als het blok in de auto zit)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |