Is ook niks mis mee eerlijk gezegd.quote:Op maandag 29 maart 2010 09:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Die zijn inderdaad wel mooi en 17 inch met 225 overal is prima. Als ik niet gecrasht was reed ik daar ook nog op, maar toen kwam toevallig een mooie 18 inch deal op mijn pad en die vind ik ook zeker niet misstaan hoor.
[ afbeelding ]
Achterveren waren waarschijnlijk "verhoogd" door andere toplagers in verband met het slechte wegen pakket (stevigere en dikkere toplagers, waardoor de achterkant hoger komt te staan).quote:Op maandag 29 maart 2010 21:22 schreef YoshiBignose het volgende:
Mwah de coupe staat standaard al redelijk laag, dus ik denk dat het met 18 inch nog NET wel kan, maar die subtiele verlaging is toch net wat beter. Maar ik had waarschijnlijk ook geen verlagingsset eronder gedaan als mn achterveren niet verhoogd waren (welke aap doet dat?).
Heb deze foto nog:
[ afbeelding ]
Zoals je ziet is het voor best wel laag hoor, vind ik. Hoeft van mij echt niet lager. En mooie GSM camera, met groene waas aan linkerkant. 5 megapixel maar troep dat het is
Nouja, het blijkt dus een lekke koppakking onder het deksel van de distributieriemketting te zijn. Kosten 600 euro incl. een kleine beurt. Niet helemaal wat ik gehoopt had, maar het had erger gekund..quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:23 schreef Alicey het volgende:
Tjeempie, dat zijn geen leuke bedragen.Ik hoop dat het dan ergens anders vandaan komt.. Anders misschien er een tijdje mee door rijden en dan een keer een hobbyist naar laten kijken...
Lekke koppakking onder het deksel van de distributieketting?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:47 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nouja, het blijkt dus een lekke koppakking onder het deksel van de distributieriemketting te zijn. Kosten 600 euro incl. een kleine beurt. Niet helemaal wat ik gehoopt had, maar het had erger gekund..
Dit is wat me is bijgebleven van wat de garage mij verteld heeft. Het kan zijn dat ik het niet helemaal goed reproduceer..quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:36 schreef Turquaz52 het volgende:
Lekke koppakking onder het deksel van de distributieketting?
Dan zal het wel een kleppendekselpakking zijn, schat ik.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:44 schreef metallicattim het volgende:
Nee, onder het kleppendeksel zit de kleppendekselpakking, onder de cilinderkop zit de koppaking, die zie je niet zitten als je de kleppendeksel eraf haalt
Maar 600 euro voor een lekke koppakking te fixen is een aardig bedrag. Ligt er sterk aan hoeveel er krom is e.d.
Nee, 600 euro is een mooi bedrag. Vergeet niet dat deze motoren kettingen hebben ipv. riem wat er een stuk moeilijker is en wat ervaring vereist om het op tijd te zettenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:44 schreef metallicattim het volgende:
Nee, onder het kleppendeksel zit de kleppendekselpakking, onder de cilinderkop zit de koppaking, die zie je niet zitten als je de kleppendeksel eraf haalt
Maar 600 euro voor een lekke koppakking te fixen is een aardig bedrag. Ligt er sterk aan hoeveel er krom is e.d.
Ik wil niet vervelend doen, maar veel BMW dealers raken al helemaal in paniek omdat ze niet hun standaard diagnoseapparaat kunnen gebruiken om een E30/E34/E39 of whatever fatsoenlijk uit te lezen. De meeste know-how zit dus toch echt bij de beunen (die ook nog eens actief zijn in het wereldje van je betreffende auto) omdat die het vaak al veel actiever (en specialistischer) hebben meegemaakt.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:51 schreef Bowny het volgende:
Stelletje cheapo's hier!
600 is een net bedrag voor koppakking en beurt hoor. Bij de beun kom ik voor dit soort "delicate" klussen echt niet, voor je het weet sta je er weer.
Je rijdt BMW, dus betalen zal je!![]()
Wat voor blok ligt er in de E34 van Alicey? En voor een koppakking ga ik liever na een dealert dan de beun. Ik doe het natuurlijk eerder zelf, maar dat terzijde..quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:02 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik wil niet vervelend doen, maar veel BMW dealers raken al helemaal in paniek omdat ze niet hun standaard diagnoseapparaat kunnen gebruiken om een E30/E34/E39 of whatever fatsoenlijk uit te lezen. De meeste know-how zit dus toch echt bij de beunen (die ook nog eens actief zijn in het wereldje van je betreffende auto) omdat die het vaak al veel actiever (en specialistischer) hebben meegemaakt.
En Alicey heeft dus een E34.
En bij de dealert laten ze het de eerste de beste stagiair doen, terwijl de beun (die vaak al jarenlang ervaring heeft met de E30 en/of vroeger zelf hoofdmonteur was) het zelf doet. Hmmm, lastige keuze.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:09 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Wat voor blok ligt er in de E34 van Alicey? En voor een koppakking ga ik liever na een dealert dan de beun. Ik doe het natuurlijk eerder zelf, maar dat terzijde..
Het is inderdaad gewoon die hele bende er weghalen dat het langst duurt. Ik denk niet dat Alicey haar kop weer gevlakt moet worden, anders heeft ze het wel erg bont gemaakt.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:28 schreef Catch22- het volgende:
koppakking vervangen is meer werk dan het lastig is volgens mij.
Ik respecteer ieders beslissing hoor, misschien heb ik een te negatieve associatie bij het woord "beun"quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:02 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik wil niet vervelend doen, maar veel BMW dealers raken al helemaal in paniek omdat ze niet hun standaard diagnoseapparaat kunnen gebruiken om een E30/E34/E39 of whatever fatsoenlijk uit te lezen. De meeste know-how zit dus toch echt bij de beunen (die ook nog eens actief zijn in het wereldje van je betreffende auto) omdat die het vaak al veel actiever (en specialistischer) hebben meegemaakt.
En Alicey heeft dus een E34.
Wat zijn eigenlijk jullie definities van "schappelijke prijzen"? Die van mij is 69 ex.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:20 schreef Maharbal het volgende:
Met oudere auto's zijn "beunen" / gespecialiseerde garages (met vaak erg schappelijke prijzen)
Ahhhh, dat soort beunen.....ja, die mogen prima aan mijn auto sleutelen hoor, graag zelfs!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:59 schreef Maharbal het volgende:
Beun is inderdaad misschien negatief geladen. Ik noem alles buiten "officiele dealers" / "officiele garages" beun, terwijl die "beunen" vaak ook gewoon als (hoofd)monteur werken bij genoemde dealers haha.
Een 4 cylinder 1,8 liter blok.. Voor de rest weet ik het niet. Kan ik dat ergens terugvinden?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:09 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Wat voor blok ligt er in de E34 van Alicey?
Mijnquote:En voor een koppakking ga ik liever na een dealert dan de beun. Ik doe het natuurlijk eerder zelf, maar dat terzijde..
Uh... Mijn kop gevlakt?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:30 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het is inderdaad gewoon die hele bende er weghalen dat het langst duurt. Ik denk niet dat Alicey haar kop weer gevlakt moet worden, anders heeft ze het wel erg bont gemaakt.
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:10 schreef Catch22- het volgende:
Klussers dus
Beunen zijn sjaakies die pandaatjes e.d. last voor de hobby
@ Alicey: als je motor te warm wordt (KVS op of whatever) dan kan je kop krom trekken door de hitte, waardoor dus ook vaak je koppakking gaat lekken. Wat ze dan vaak eerst moeten doen is de kop vlakken (gewoon vlak maken) zodat de koppakking weer goed afsluit.quote:beun
beu·nen beunde, h gebeund beunhazen, m.n. zwart bijverdienen
Heb je de onderdelen al binnen gekregenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:35 schreef Maharbal het volgende:
[..]
[..]
@ Alicey: als je motor te warm wordt (KVS op of whatever) dan kan je kop krom trekken door de hitte, waardoor dus ook vaak je koppakking gaat lekken. Wat ze dan vaak eerst moeten doen is de kop vlakken (gewoon vlak maken) zodat de koppakking weer goed afsluit.
Vorige week al ergens.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:57 schreef justmattie het volgende:
[..]
Heb je de onderdelen al binnen gekregen?
HJVquote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:38 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Vorige week al ergens.
Hij is vandaag bij HVJ die de onderdelen morgen zal monteren. Donderdag wordt ie uitgelijnd en dan heb ik 'm weer. Ik kan er helaas niet bij zijn, moet werken etc.
* justmattie mompelt iets over MSN en vriendin in het buitenlandquote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:44 schreef Maharbal het volgende:
Ja HJV, maar ik typ uit automatisme ALTIJD HVJ, vraag me niet waarom...ik typ te snel.
Neequote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:44 schreef justmattie het volgende:
[..]
* justmattie mompelt iets over MSN en vriendin in het buitenland?
HVJ schatje![]()
Hmm k, dat klinkt nog duurder..quote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:35 schreef Maharbal het volgende:
@ Alicey: als je motor te warm wordt (KVS op of whatever) dan kan je kop krom trekken door de hitte, waardoor dus ook vaak je koppakking gaat lekken. Wat ze dan vaak eerst moeten doen is de kop vlakken (gewoon vlak maken) zodat de koppakking weer goed afsluit.
Oh, op die manier.quote:Op woensdag 31 maart 2010 07:36 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat die van jou wel rijdt en die van hem niet (en ook niet zal doen)
Ik heb er ook 1 gehad (94'er 518i LPG Exec II, donkerblauw, mijn oude liefde) en het reed super. Niet snel, maar door het gas wel enigzins draagelijk, financieel gezien.quote:
Qua comfort en rijden heb ik niets te klagen over de auto.quote:Op woensdag 31 maart 2010 08:47 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb er ook 1 gehad (94'er 518i LPG Exec II, donkerblauw, mijn oude liefde) en het reed super. Niet snel, maar door het gas wel enigzins draagelijk, financieel gezien.
Een 6 cilinder is veel mooier, maar een 518i is wel leuk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |