abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 maart 2010 @ 14:45:08 #251
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_79706853
Ik zou beginnen met het monteren van non-RunFlat banden
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 29 maart 2010 @ 17:37:13 #252
76511 Xtr3mE
X to the Z
pi_79713926
quote:
Op maandag 29 maart 2010 09:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Die zijn inderdaad wel mooi en 17 inch met 225 overal is prima. Als ik niet gecrasht was reed ik daar ook nog op, maar toen kwam toevallig een mooie 18 inch deal op mijn pad en die vind ik ook zeker niet misstaan hoor.

[ afbeelding ]
Is ook niks mis mee eerlijk gezegd.
welke banden maat (dikte) heb je Yoshi ? 50 ?
En is je coupe verlaagd?
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
pi_79715477
Ja verlaagd met Eibach pro kit. Voor 225, achter 255.

225/40 255/35 dacht ik, als je dat bedoelt.

[ Bericht 34% gewijzigd door YoshiBignose op 29-03-2010 18:38:07 ]
Facts don't care about your feelings
  maandag 29 maart 2010 @ 20:24:28 #254
76511 Xtr3mE
X to the Z
pi_79720765
Ah oke, duidelijk. Je moet dus eigenlijk wel verlagen als je 18 eronder zet anders staat het te hoog op de wielen schat ik. Heb je ook een foto van de voorkant? (zij-voorkant)
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
pi_79723698
Mwah de coupe staat standaard al redelijk laag, dus ik denk dat het met 18 inch nog NET wel kan, maar die subtiele verlaging is toch net wat beter. Maar ik had waarschijnlijk ook geen verlagingsset eronder gedaan als mn achterveren niet verhoogd waren (welke aap doet dat?).

Heb deze foto nog:



Zoals je ziet is het voor best wel laag hoor, vind ik. Hoeft van mij echt niet lager. En mooie GSM camera, met groene waas aan linkerkant. 5 megapixel maar troep dat het is
Facts don't care about your feelings
pi_79726536


pi_79726603
quote:
Op maandag 29 maart 2010 21:22 schreef YoshiBignose het volgende:
Mwah de coupe staat standaard al redelijk laag, dus ik denk dat het met 18 inch nog NET wel kan, maar die subtiele verlaging is toch net wat beter. Maar ik had waarschijnlijk ook geen verlagingsset eronder gedaan als mn achterveren niet verhoogd waren (welke aap doet dat?).

Heb deze foto nog:

[ afbeelding ]

Zoals je ziet is het voor best wel laag hoor, vind ik. Hoeft van mij echt niet lager. En mooie GSM camera, met groene waas aan linkerkant. 5 megapixel maar troep dat het is
Achterveren waren waarschijnlijk "verhoogd" door andere toplagers in verband met het slechte wegen pakket (stevigere en dikkere toplagers, waardoor de achterkant hoger komt te staan).
pi_79727796
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:19 schreef Bowny het volgende:


[ afbeelding ]
Hey cool Mooi de E36 erachter weggeshopt
Facts don't care about your feelings
  maandag 29 maart 2010 @ 22:51:25 #259
76511 Xtr3mE
X to the Z
pi_79728239
Staat hem goed
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
  maandag 29 maart 2010 @ 22:56:46 #260
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_79728539
Ik heb een M-onderstel met 225/40/18 onder mijn E46 vind ik nog comfortabel genoeg.
Verschil 17 Inch met 18 Inch qua comfort vind ik niet erg groot.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 30 maart 2010 @ 15:47:00 #261
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79749110
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:23 schreef Alicey het volgende:

Tjeempie, dat zijn geen leuke bedragen. Ik hoop dat het dan ergens anders vandaan komt.. Anders misschien er een tijdje mee door rijden en dan een keer een hobbyist naar laten kijken...
Nouja, het blijkt dus een lekke koppakking onder het deksel van de distributieriemketting te zijn. Kosten 600 euro incl. een kleine beurt. Niet helemaal wat ik gehoopt had, maar het had erger gekund..

[ Bericht 0% gewijzigd door Alicey op 30-03-2010 16:15:26 ]
pi_79751214
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 15:47 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nouja, het blijkt dus een lekke koppakking onder het deksel van de distributieriemketting te zijn. Kosten 600 euro incl. een kleine beurt. Niet helemaal wat ik gehoopt had, maar het had erger gekund..
Lekke koppakking onder het deksel van de distributieketting?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 16:38:06 #263
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79751322
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 16:36 schreef Turquaz52 het volgende:

Lekke koppakking onder het deksel van de distributieketting?
Dit is wat me is bijgebleven van wat de garage mij verteld heeft. Het kan zijn dat ik het niet helemaal goed reproduceer..
  dinsdag 30 maart 2010 @ 16:44:04 #264
30927 metallicattim
-=Hypocrisy=-
pi_79751604
Nee, onder het kleppendeksel zit de kleppendekselpakking, onder de cilinderkop zit de koppaking, die zie je niet zitten als je de kleppendeksel eraf haalt

Maar 600 euro voor een lekke koppakking te fixen is een aardig bedrag. Ligt er sterk aan hoeveel er krom is e.d.
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
  dinsdag 30 maart 2010 @ 16:50:16 #265
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79751819
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 16:44 schreef metallicattim het volgende:
Nee, onder het kleppendeksel zit de kleppendekselpakking, onder de cilinderkop zit de koppaking, die zie je niet zitten als je de kleppendeksel eraf haalt

Maar 600 euro voor een lekke koppakking te fixen is een aardig bedrag. Ligt er sterk aan hoeveel er krom is e.d.
Dan zal het wel een kleppendekselpakking zijn, schat ik. Tja, bij garages is het werk altijd de ellende.. Het was ook niet helemaal het bedrag waar ik op gehoopt had, maar de hoogte zit hem meer er in dat de halve inhoud van de motorkap er uit moet.
pi_79752061
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 16:44 schreef metallicattim het volgende:
Nee, onder het kleppendeksel zit de kleppendekselpakking, onder de cilinderkop zit de koppaking, die zie je niet zitten als je de kleppendeksel eraf haalt

Maar 600 euro voor een lekke koppakking te fixen is een aardig bedrag. Ligt er sterk aan hoeveel er krom is e.d.
Nee, 600 euro is een mooi bedrag. Vergeet niet dat deze motoren kettingen hebben ipv. riem wat er een stuk moeilijker is en wat ervaring vereist om het op tijd te zetten
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_79752505
zoek een beunhaas zou ik zeggen
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_79753895
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 17:08 schreef piekartz87 het volgende:
zoek een beunhaas zou ik zeggen
Dit.

Dan kan het waarschijnlijk voor de helft / 2/3e van de prijs!
pi_79754087
Stelletje cheapo's hier!

600 is een net bedrag voor koppakking en beurt hoor. Bij de beun kom ik voor dit soort "delicate" klussen echt niet, voor je het weet sta je er weer.

Je rijdt BMW, dus betalen zal je!
pi_79754445
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 17:51 schreef Bowny het volgende:
Stelletje cheapo's hier!

600 is een net bedrag voor koppakking en beurt hoor. Bij de beun kom ik voor dit soort "delicate" klussen echt niet, voor je het weet sta je er weer.

Je rijdt BMW, dus betalen zal je!
Ik wil niet vervelend doen, maar veel BMW dealers raken al helemaal in paniek omdat ze niet hun standaard diagnoseapparaat kunnen gebruiken om een E30/E34/E39 of whatever fatsoenlijk uit te lezen. De meeste know-how zit dus toch echt bij de beunen (die ook nog eens actief zijn in het wereldje van je betreffende auto) omdat die het vaak al veel actiever (en specialistischer) hebben meegemaakt.

En Alicey heeft dus een E34.
pi_79754694
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 18:02 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik wil niet vervelend doen, maar veel BMW dealers raken al helemaal in paniek omdat ze niet hun standaard diagnoseapparaat kunnen gebruiken om een E30/E34/E39 of whatever fatsoenlijk uit te lezen. De meeste know-how zit dus toch echt bij de beunen (die ook nog eens actief zijn in het wereldje van je betreffende auto) omdat die het vaak al veel actiever (en specialistischer) hebben meegemaakt.

En Alicey heeft dus een E34.
Wat voor blok ligt er in de E34 van Alicey? En voor een koppakking ga ik liever na een dealert dan de beun. Ik doe het natuurlijk eerder zelf, maar dat terzijde..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_79755155
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 18:09 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Wat voor blok ligt er in de E34 van Alicey? En voor een koppakking ga ik liever na een dealert dan de beun. Ik doe het natuurlijk eerder zelf, maar dat terzijde..
En bij de dealert laten ze het de eerste de beste stagiair doen, terwijl de beun (die vaak al jarenlang ervaring heeft met de E30 en/of vroeger zelf hoofdmonteur was) het zelf doet. Hmmm, lastige keuze.

Met oudere auto's zijn "beunen" / gespecialiseerde garages (met vaak erg schappelijke prijzen) en gewoon liefhebbers die constant dingen lopen te doen voor andere liefhebbers veel meer waard dan de dealer. Aardig pluspunt is dat het een aantal keer goedkoper is.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 18:28:47 #273
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_79755519
koppakking vervangen is meer werk dan het lastig is volgens mij.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_79755579
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 18:28 schreef Catch22- het volgende:
koppakking vervangen is meer werk dan het lastig is volgens mij.
Het is inderdaad gewoon die hele bende er weghalen dat het langst duurt. Ik denk niet dat Alicey haar kop weer gevlakt moet worden, anders heeft ze het wel erg bont gemaakt.
pi_79757269
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 18:02 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik wil niet vervelend doen, maar veel BMW dealers raken al helemaal in paniek omdat ze niet hun standaard diagnoseapparaat kunnen gebruiken om een E30/E34/E39 of whatever fatsoenlijk uit te lezen. De meeste know-how zit dus toch echt bij de beunen (die ook nog eens actief zijn in het wereldje van je betreffende auto) omdat die het vaak al veel actiever (en specialistischer) hebben meegemaakt.

En Alicey heeft dus een E34.
Ik respecteer ieders beslissing hoor, misschien heb ik een te negatieve associatie bij het woord "beun"

Vergeet niet dat ik de dealer ook verafschuw, die krijgen geen cent aan man-uren van mij. Doe dus alles bij de specialist, niet dat die zo extreem goedkoop is, maar dat terzijde.
pi_79757571
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 18:20 schreef Maharbal het volgende:

Met oudere auto's zijn "beunen" / gespecialiseerde garages (met vaak erg schappelijke prijzen)
Wat zijn eigenlijk jullie definities van "schappelijke prijzen"? Die van mij is 69 ex.
pi_79757980
Wat? 69 ex. per uur? Belachelijk... Van den Hengel in A'dam is 59 ex. en dat vind ik al prijzig.

Gelukkig ken ik een beun master die het doet voor 20 inc. yippie

[ Bericht 38% gewijzigd door YoshiBignose op 30-03-2010 19:39:34 ]
Facts don't care about your feelings
pi_79758008
Geld moet rollen he......

Maar goed, voor sommige klussen is het idd veel te duur. Probeer voortaan ook zoveel mogelijk zelf te doen in een DHZ-garage.
pi_79758263
Yup geld moet rollen. Of zoals een oude wijze Chinees ooit tegen mij zei: "met veel geld ben je een draak, zonder geld ben je een worm".
Facts don't care about your feelings
pi_79759428
Hangt er van af. Ik ken een paar mensen die doen klussen voor me voor ~¤17,50 per uur.

Ik ken hier ook een bmw specialist in de buurt (Franeker), die doen heel veel oude bmw's. Dat is gewoon een garage en die rekent ¤30 ex, wat ook erg schappelijk is voor een garage/specialist.

Beun is inderdaad misschien negatief geladen. Ik noem alles buiten "officiele dealers" / "officiele garages" beun, terwijl die "beunen" vaak ook gewoon als (hoofd)monteur werken bij genoemde dealers haha.
pi_79761788
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 19:59 schreef Maharbal het volgende:

Beun is inderdaad misschien negatief geladen. Ik noem alles buiten "officiele dealers" / "officiele garages" beun, terwijl die "beunen" vaak ook gewoon als (hoofd)monteur werken bij genoemde dealers haha.
Ahhhh, dat soort beunen.....ja, die mogen prima aan mijn auto sleutelen hoor, graag zelfs!

Ik dacht bij een beun altijd aan een louche autohandelaar die een garage heeft voor "erbij", lol!
  dinsdag 30 maart 2010 @ 21:10:12 #282
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_79763274
Klussers dus

Beunen zijn sjaakies die pandaatjes e.d. last voor de hobby
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 30 maart 2010 @ 21:21:13 #283
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79763894
Een goede klusser heb ik graag, maar aangezien ik die op dit moment niet heb kies ik liever voor een garage die me eerder een goed gevoel heeft gegeven..

Dus zodoende..
  dinsdag 30 maart 2010 @ 21:23:24 #284
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79764019
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 18:09 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Wat voor blok ligt er in de E34 van Alicey?
Een 4 cylinder 1,8 liter blok.. Voor de rest weet ik het niet. Kan ik dat ergens terugvinden? Het is er eentje uit '95, als dat nog helpt..
quote:
En voor een koppakking ga ik liever na een dealert dan de beun. Ik doe het natuurlijk eerder zelf, maar dat terzijde..
Mijn zou het eventueel ook wel zelf kunnen, maar het eerste probleem is dat we geen garagebox of iets hebben, zodat we het snel zouden moeten doen. Het tweede probleem is dat we amper tijd hebben om iets te doen...
  dinsdag 30 maart 2010 @ 21:23:52 #285
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79764048
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 18:30 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Het is inderdaad gewoon die hele bende er weghalen dat het langst duurt. Ik denk niet dat Alicey haar kop weer gevlakt moet worden, anders heeft ze het wel erg bont gemaakt.
Uh... Mijn kop gevlakt?
pi_79764638
Een 4 cilinder E34 is wel jammer
Facts don't care about your feelings
pi_79764680
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 21:10 schreef Catch22- het volgende:
Klussers dus

Beunen zijn sjaakies die pandaatjes e.d. last voor de hobby
quote:
beun
 beu·nen beunde, h gebeund beunhazen, m.n. zwart bijverdienen
@ Alicey: als je motor te warm wordt (KVS op of whatever) dan kan je kop krom trekken door de hitte, waardoor dus ook vaak je koppakking gaat lekken. Wat ze dan vaak eerst moeten doen is de kop vlakken (gewoon vlak maken) zodat de koppakking weer goed afsluit.
pi_79765987
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 21:35 schreef Maharbal het volgende:

[..]


[..]

@ Alicey: als je motor te warm wordt (KVS op of whatever) dan kan je kop krom trekken door de hitte, waardoor dus ook vaak je koppakking gaat lekken. Wat ze dan vaak eerst moeten doen is de kop vlakken (gewoon vlak maken) zodat de koppakking weer goed afsluit.
Heb je de onderdelen al binnen gekregen ?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_79768453
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 21:57 schreef justmattie het volgende:

[..]

Heb je de onderdelen al binnen gekregen ?
Vorige week al ergens.

Hij is vandaag bij HVJ die de onderdelen morgen zal monteren. Donderdag wordt ie uitgelijnd en dan heb ik 'm weer. Ik kan er helaas niet bij zijn, moet werken etc.
pi_79768577
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 22:38 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Vorige week al ergens.

Hij is vandaag bij HVJ die de onderdelen morgen zal monteren. Donderdag wordt ie uitgelijnd en dan heb ik 'm weer. Ik kan er helaas niet bij zijn, moet werken etc.
HJV Jammer dat je er niet bij kan zijn maar goed, die kosten moeten ook weer gefinancierd worden he
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_79768791
Ja HJV, maar ik typ uit automatisme ALTIJD HVJ, vraag me niet waarom...ik typ te snel.
pi_79768840
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 22:44 schreef Maharbal het volgende:
Ja HJV, maar ik typ uit automatisme ALTIJD HVJ, vraag me niet waarom...ik typ te snel.
* justmattie mompelt iets over MSN en vriendin in het buitenland ?
HVJ schatje
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_79768859
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 22:44 schreef justmattie het volgende:

[..]

* justmattie mompelt iets over MSN en vriendin in het buitenland ?
HVJ schatje
Nee
pi_79769051
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 22:45 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Nee
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  woensdag 31 maart 2010 @ 07:23:28 #295
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79775514
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 21:35 schreef Maharbal het volgende:

@ Alicey: als je motor te warm wordt (KVS op of whatever) dan kan je kop krom trekken door de hitte, waardoor dus ook vaak je koppakking gaat lekken. Wat ze dan vaak eerst moeten doen is de kop vlakken (gewoon vlak maken) zodat de koppakking weer goed afsluit.
Hmm k, dat klinkt nog duurder..
  woensdag 31 maart 2010 @ 07:23:51 #296
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79775518
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 21:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Een 4 cilinder E34 is wel jammer
Wat is er jammer aan?
pi_79775607
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 07:23 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wat is er jammer aan?
Dat die van jou wel rijdt en die van hem niet (en ook niet zal doen)
  woensdag 31 maart 2010 @ 07:55:07 #298
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79775730
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 07:36 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Dat die van jou wel rijdt en die van hem niet (en ook niet zal doen)
Oh, op die manier.
  woensdag 31 maart 2010 @ 08:47:10 #299
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_79776350
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 07:23 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wat is er jammer aan?
Ik heb er ook 1 gehad (94'er 518i LPG Exec II, donkerblauw, mijn oude liefde) en het reed super. Niet snel, maar door het gas wel enigzins draagelijk, financieel gezien.

Een 6 cilinder is veel mooier, maar een 518i is wel leuk
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 31 maart 2010 @ 09:30:06 #300
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79777232
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 08:47 schreef Catch22- het volgende:

Ik heb er ook 1 gehad (94'er 518i LPG Exec II, donkerblauw, mijn oude liefde) en het reed super. Niet snel, maar door het gas wel enigzins draagelijk, financieel gezien.

Een 6 cilinder is veel mooier, maar een 518i is wel leuk
Qua comfort en rijden heb ik niets te klagen over de auto. Vermogen mis ik soms wel als ik op korte afstand wil inhalen, maar dat maakt het aan de andere kant weer een beetje spannend. Verder heb ik een behoorlijk bedrag open staan bij een niet nader genoemde publieke instelling in Leeuwarden. Met meer vermogen was dat bedrag misschien nog wel hoger geweest ook..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')