Optrekken vind je ook niet erg tochquote:Op donderdag 25 maart 2010 22:40 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Haha ja mooi man, inderdaad aan de pomp. "6 cyl?!?!?![]()
"
Fantastisch. Dan vertel ik uiteraard trots als een pauw dat het inderdaad de 2.5L cyl is!
Petje is voornamelijk als ik 'm doortrek, want tsjah..hij brult nou eenmaal en kennelijk is dat petje.
edit: ik ga die van mij overnieuw zwart spuiten![]()
Optrekken is tofquote:Op donderdag 25 maart 2010 22:47 schreef justmattie het volgende:
[..]
Optrekken vind je ook niet erg toch
iets met drempels![]()
Haha dan ben je nog best veel bezig denk ik, want er rijden best nog aardig wat bimmers rond.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 08:53 schreef Bowny het volgende:
Blijft tof om bij een stoplicht te staan met andere BMW'sStonden er net met zijn zevenen, allemaal zwart en "nieuw"....sta ik daar met een paupergroene E46 met sjonnievelgen
![]()
![]()
Betrap me er alleen ALTIJD op, dat wanneer ik er 2 zie, ik probeer aan te sluiten, no matter the speed![]()
![]()
Waarschijnlijk 'zweet' de koppakking.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 08:11 schreef Alicey het volgende:
Sinds een paar dagen lekt mijn auto wat olie. Als de auto een tijdje heeft stil gestaan, ligt er een hoeveelheid van een paar drupjes tot een bescheiden plasje onder.
Zijn er hier veel voorkomende oorzaken van, of is er niets over te zeggen?
Ik denk dat dat BMW eigen is, want ik heb het nooitquote:Op vrijdag 26 maart 2010 08:53 schreef Bowny het volgende:
Betrap me er alleen ALTIJD op, dat wanneer ik er 2 zie, ik probeer aan te sluiten, no matter the speed. Meer mensen last van dit syndroom?![]()
![]()
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:14 schreef D. het volgende:
Waarschijnlijk 'zweet' de koppakking.
Wij hebben het ook bij één van onze auto's, en da's geen goedkoop grapje omdat ie dan vervangen moet worden.
Ik heb geen idee. Mijn garagehouder zei dat het duur was, maar ik heb niet gevraagd hoe duurquote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Aan wat voor kosten moet ik dan denken?
Is het vervangen van een koppakking dan zo verschrikkelijk duur?
500-800 euro, afhankelijk van waar je het laat doen.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Aan wat voor kosten moet ik dan denken?
Is het vervangen van een koppakking dan zo verschrikkelijk duur?
Tjeempie, dat zijn geen leuke bedragen.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:21 schreef Bowny het volgende:
500-800 euro, afhankelijk van waar je het laat doen.
Koppakking setje is niet eens zo duur, 150-250? Het zit 'm in de man-uren. De hele bende moet uit elkaar. Ik had ook wat druppels op de bodemplaat, was gelukkig alleen een lekkend oliefilterhuis.
Hmm, even snel wat gegoogled. Het zit hem vooral in het werk en met name bij injectiemotoren is dat nogal wat werk.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:21 schreef D. het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Mijn garagehouder zei dat het duur was, maar ik heb niet gevraagd hoe duur
Daarbij kan het per auto verschillen, en het ging hier om een 106'je, dus verwacht dat het voor een BMW ook wel aan de prijs zal zijn
I rest my casequote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:21 schreef Bowny het volgende:
[..]
500-800 euro, afhankelijk van waar je het laat doen.
.
Koppakking is als 't goed is rond de 100 euro. Die prijs die jij noemt is meer inclusief kop vlakken, wat lang niet altijd hoeft als de bende niet is krom getrokken en slechts de koppakking lek is. Het is gewoon veel werk.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:21 schreef Bowny het volgende:
[..]
500-800 euro, afhankelijk van waar je het laat doen.
Koppakking setje is niet eens zo duur, 150-250? Het zit 'm in de man-uren. De hele bende moet uit elkaar. Ik had ook wat druppels op de bodemplaat, was gelukkig alleen een lekkend oliefilterhuis.
Maar is dat bij een garage of bij een beunhaas?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:42 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Koppakking is als 't goed is rond de 100 euro. Die prijs die jij noemt is meer inclusief kop vlakken, wat lang niet altijd hoeft als de bende niet is krom getrokken en slechts de koppakking lek is. Het is gewoon veel werk.
Ergo: een beun zoeken.
Het kost geen 800 euro, tenzij je het bij de dealer laat doen misschien.
Ter vergelijking: ik laat mijn distributieriem, spanrollen, v-snaren etc vervangen voor ¤200, INCLUSIEF materiaal.
Bij iemand die ik ken, een beunhaas.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:50 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar is dat bij een garage of bij een beunhaas?
Dat zei je inderdaad, maar ik raakte verward door "tenzij je het door de dealer laat doen"quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:52 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Bij iemand die ik ken, een beunhaas.
Dat zei ik volgens mij ook ergens![]()
Ik heb geen brug staan ofzo..quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:05 schreef Maharbal het volgende:
Wat ik me net bedenk: als een koppaking (ietwat) lekt, gaat het blok vaak zweten. Het gaat niet meteen echt lekken ofzo, helemaal niet in plasjes.
Ik zou eerst eens naar je carter kijken of er niet een scheur in zit, bij je peilstok en/of naar de leidingen. Spoel het desnoods schoon (het motorruim) en kijk waar de olie vandaan komt.
Ik bedoel gewoon dat 't kleine hoeveelheden olie zou verliezen, alsof iemand of iets zweet. Dat zie je vaak aan het blok als er kleine olielijntjes of iets dergelijks ergens vandaan komen.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:10 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik heb geen brug staan ofzo..
Maar wat houdt dat "zweten" precies in?
Wat is veel en wat is weinig olie? Vanochtend lagen er kleine plasjes (ongeveer 2-3 cm in doorsnee, niet echt nat). Dat is van ongeveer anderhalve dag..quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:53 schreef Maharbal het volgende:
Ik bedoel gewoon dat 't kleine hoeveelheden olie zou verliezen, alsof iemand of iets zweet. Dat zie je vaak aan het blok als er kleine olielijntjes of iets dergelijks ergens vandaan komen.
Een lekke koppakking (kan op verschillende manieren "lek" zijn) veroorzaakt niet een gigantische oliepoel, tenzij er een krater van een paar cm in zit..wat ik me niet kan voorstellen want dan had er ergens veel ergere schade moeten zijn. Een kop die krom is getrokken door hitte of iets dergelijks.
Zie het maar zo: als jij zweet, laat jij dan ook overal plasjes zweet achter?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat is veel en wat is weinig olie? Vanochtend lagen er kleine plasjes (ongeveer 2-3 cm in doorsnee, niet echt nat). Dat is van ongeveer anderhalve dag..
Als ik net een stuk heb hardgelopen en vervolgens langer dan anderhalve dag op dezelfde plek blijf staan, wellicht wel.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:58 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zie het maar zo: als jij zweet, laat jij dan ook overal plasjes zweet achter?
mkay.. dan zal dit meer dan zweten zijn.quote:Zweten is dus minimaal, het drupt niet eens..het zweet gewoon en het is vooral te zien aan/op het blok.
En dat is precies wat ik zeg. Een koppakking die "gewoon" lekt, zweet en laat geen plasjes achter.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 16:29 schreef metallicattim het volgende:
Ik vind bovenstaand, toch beduidend meer dan zweten! Zweten, dan is het blok gewoon nat van de olie, maar het drupt niet, zeker niet in plasjes! Elk ouder blok zweet in principe wel wat, dat is ook niet zo erg. maar als het druppelt dan is er zeker meer aan de hand en als je er niks aan doet, wordt het alleen maar erger
Ach, ik weet niet eens wat een m20b20 isquote:Op vrijdag 26 maart 2010 16:33 schreef Catch22- het volgende:
Ik hoor er dit topic niet echt bij met mijn m20b20
Er staat niks fout in de TT. De M20B25's in dit topic rijden op dit moment tenminstequote:Op vrijdag 26 maart 2010 16:52 schreef tha_rizzo het volgende:
ja, staat een fout in tt moet zijn m30b25
Ik krijg een bout niet los van m'n rem. Muurvast. Wd40 is nu aan 't inwerken.
Sterf. Ik krijg dat kutding echt niet los. Heb al bijna 200ml van dat spul erop gegooid, en grof geweld helpt ook niet.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 16:57 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Er staat niks fout in de TT. De M20B25's in dit topic rijden op dit moment tenminste
Omdat je niet genoeg rijdtquote:Op vrijdag 26 maart 2010 17:01 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Sterf. Ik krijg dat kutding echt niet los. Heb al bijna 200ml van dat spul erop gegooid, en grof geweld helpt ook niet.
Waarom moesten m'n remmen zo nodig vastroesten?
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 17:20 schreef tha_rizzo het volgende:
lul. Lang leve een buurman die WEL sterk is. Nu de schijf eraf halen. En het regent hier nu
Je kan ook wel zonder johquote:Op zaterdag 27 maart 2010 11:05 schreef tha_rizzo het volgende:
Duiven zijn vliegende ratten. Ow, en ik haat remmen. Echt. Ik haat de persoon die ze heeft uitgevonden.
Beschermkast? Bedoel je de stofhoes?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 13:24 schreef tha_rizzo het volgende:
zit hard aan de rem te trekken, gaat ie eindelijk mee, ik denk 'yes!!', blijkt ik de beschermkast mee te hebben genomen. Die was dus rot... Maw, rem zit nog muurvast en ik moet oppassen dat ik niet alles lostrek...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |