abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 25 maart 2010 @ 22:47:40 #151
18653 crew  D.
pi_79590702
Ik ben nog BMW maagd

Maar ik heb gehoord dat ze best lekker rijden
pi_79590706
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 22:40 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Haha ja mooi man, inderdaad aan de pomp. "6 cyl?!?!? "

Fantastisch. Dan vertel ik uiteraard trots als een pauw dat het inderdaad de 2.5L cyl is!

Petje is voornamelijk als ik 'm doortrek , want tsjah..hij brult nou eenmaal en kennelijk is dat petje.

edit: ik ga die van mij overnieuw zwart spuiten
Optrekken vind je ook niet erg toch
iets met drempels
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_79591055
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 22:47 schreef justmattie het volgende:

[..]

Optrekken vind je ook niet erg toch
iets met drempels
Optrekken is tof

Heb je wel ff gezien dat ik die drempel op het eind gewoon wéér nam?!
pi_79591324
Toen ging ik ook weer weg dus dat heb ik gemist
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  vrijdag 26 maart 2010 @ 08:11:26 #155
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79596819
Sinds een paar dagen lekt mijn auto wat olie. Als de auto een tijdje heeft stil gestaan, ligt er een hoeveelheid van een paar drupjes tot een bescheiden plasje onder.

Zijn er hier veel voorkomende oorzaken van, of is er niets over te zeggen?
pi_79597547
Blijft tof om bij een stoplicht te staan met andere BMW's Stonden er net met zijn zevenen, allemaal zwart en "nieuw"....sta ik daar met een paupergroene E46 met sjonnievelgen



Betrap me er alleen ALTIJD op, dat wanneer ik er 2 zie, ik probeer aan te sluiten, no matter the speed. Meer mensen last van dit syndroom?
  vrijdag 26 maart 2010 @ 08:54:52 #157
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79597571
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 08:53 schreef Bowny het volgende:
Blijft tof om bij een stoplicht te staan met andere BMW's Stonden er net met zijn zevenen, allemaal zwart en "nieuw"....sta ik daar met een paupergroene E46 met sjonnievelgen



Betrap me er alleen ALTIJD op, dat wanneer ik er 2 zie, ik probeer aan te sluiten, no matter the speed
Haha dan ben je nog best veel bezig denk ik, want er rijden best nog aardig wat bimmers rond.
  Moderator vrijdag 26 maart 2010 @ 09:14:37 #158
18653 crew  D.
pi_79597955
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 08:11 schreef Alicey het volgende:
Sinds een paar dagen lekt mijn auto wat olie. Als de auto een tijdje heeft stil gestaan, ligt er een hoeveelheid van een paar drupjes tot een bescheiden plasje onder.

Zijn er hier veel voorkomende oorzaken van, of is er niets over te zeggen?
Waarschijnlijk 'zweet' de koppakking.
Wij hebben het ook bij één van onze auto's, en da's geen goedkoop grapje omdat ie dan vervangen moet worden.
  Moderator vrijdag 26 maart 2010 @ 09:16:09 #159
18653 crew  D.
pi_79597990
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 08:53 schreef Bowny het volgende:


Betrap me er alleen ALTIJD op, dat wanneer ik er 2 zie, ik probeer aan te sluiten, no matter the speed. Meer mensen last van dit syndroom?
Ik denk dat dat BMW eigen is, want ik heb het nooit
  vrijdag 26 maart 2010 @ 09:17:34 #160
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79598025
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:14 schreef D. het volgende:

Waarschijnlijk 'zweet' de koppakking.
Wij hebben het ook bij één van onze auto's, en da's geen goedkoop grapje omdat ie dan vervangen moet worden.


Aan wat voor kosten moet ik dan denken?

Is het vervangen van een koppakking dan zo verschrikkelijk duur?
  Moderator vrijdag 26 maart 2010 @ 09:21:05 #161
18653 crew  D.
pi_79598122
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:17 schreef Alicey het volgende:

[..]



Aan wat voor kosten moet ik dan denken?

Is het vervangen van een koppakking dan zo verschrikkelijk duur?
Ik heb geen idee. Mijn garagehouder zei dat het duur was, maar ik heb niet gevraagd hoe duur

Daarbij kan het per auto verschillen, en het ging hier om een 106'je, dus verwacht dat het voor een BMW ook wel aan de prijs zal zijn
pi_79598145
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:17 schreef Alicey het volgende:

[..]



Aan wat voor kosten moet ik dan denken?

Is het vervangen van een koppakking dan zo verschrikkelijk duur?
500-800 euro, afhankelijk van waar je het laat doen.

Koppakking setje is niet eens zo duur, 150-250? Het zit 'm in de man-uren. De hele bende moet uit elkaar. Ik had ook wat druppels op de bodemplaat, was gelukkig alleen een lekkend oliefilterhuis.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 09:23:34 #163
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79598185
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:21 schreef Bowny het volgende:

500-800 euro, afhankelijk van waar je het laat doen.

Koppakking setje is niet eens zo duur, 150-250? Het zit 'm in de man-uren. De hele bende moet uit elkaar. Ik had ook wat druppels op de bodemplaat, was gelukkig alleen een lekkend oliefilterhuis.
Tjeempie, dat zijn geen leuke bedragen. Ik hoop dat het dan ergens anders vandaan komt.. Anders misschien er een tijdje mee door rijden en dan een keer een hobbyist naar laten kijken...
  vrijdag 26 maart 2010 @ 09:24:17 #164
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79598196
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:21 schreef D. het volgende:

[..]

Ik heb geen idee. Mijn garagehouder zei dat het duur was, maar ik heb niet gevraagd hoe duur

Daarbij kan het per auto verschillen, en het ging hier om een 106'je, dus verwacht dat het voor een BMW ook wel aan de prijs zal zijn
Hmm, even snel wat gegoogled. Het zit hem vooral in het werk en met name bij injectiemotoren is dat nogal wat werk.
  Moderator vrijdag 26 maart 2010 @ 09:24:40 #165
18653 crew  D.
pi_79598203
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:21 schreef Bowny het volgende:

[..]

500-800 euro, afhankelijk van waar je het laat doen.

.
I rest my case
pi_79609661
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:21 schreef Bowny het volgende:

[..]

500-800 euro, afhankelijk van waar je het laat doen.

Koppakking setje is niet eens zo duur, 150-250? Het zit 'm in de man-uren. De hele bende moet uit elkaar. Ik had ook wat druppels op de bodemplaat, was gelukkig alleen een lekkend oliefilterhuis.
Koppakking is als 't goed is rond de 100 euro. Die prijs die jij noemt is meer inclusief kop vlakken, wat lang niet altijd hoeft als de bende niet is krom getrokken en slechts de koppakking lek is. Het is gewoon veel werk.

Ergo: een beun zoeken.

Het kost geen 800 euro, tenzij je het bij de dealer laat doen misschien.

Ter vergelijking: ik laat mijn distributieriem, spanrollen, v-snaren etc vervangen voor ¤200, INCLUSIEF materiaal.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 14:50:05 #167
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79609975
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 14:42 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Koppakking is als 't goed is rond de 100 euro. Die prijs die jij noemt is meer inclusief kop vlakken, wat lang niet altijd hoeft als de bende niet is krom getrokken en slechts de koppakking lek is. Het is gewoon veel werk.

Ergo: een beun zoeken.

Het kost geen 800 euro, tenzij je het bij de dealer laat doen misschien.

Ter vergelijking: ik laat mijn distributieriem, spanrollen, v-snaren etc vervangen voor ¤200, INCLUSIEF materiaal.
Maar is dat bij een garage of bij een beunhaas?
pi_79610057
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 14:50 schreef Alicey het volgende:

[..]

Maar is dat bij een garage of bij een beunhaas?
Bij iemand die ik ken, een beunhaas.

Dat zei ik volgens mij ook ergens

edit: Ken jij niet zo iemand? Anders iemand via een bmw-forum of iets dergelijks!
  vrijdag 26 maart 2010 @ 14:53:45 #169
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79610118
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 14:52 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Bij iemand die ik ken, een beunhaas.

Dat zei ik volgens mij ook ergens
Dat zei je inderdaad, maar ik raakte verward door "tenzij je het door de dealer laat doen"
pi_79610610
Wat ik me net bedenk: als een koppaking (ietwat) lekt, gaat het blok vaak zweten. Het gaat niet meteen echt lekken ofzo, helemaal niet in plasjes.

Ik zou eerst eens naar je carter kijken of er niet een scheur in zit, bij je peilstok en/of naar de leidingen. Spoel het desnoods schoon (het motorruim) en kijk waar de olie vandaan komt.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 15:10:54 #171
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79610838
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:05 schreef Maharbal het volgende:
Wat ik me net bedenk: als een koppaking (ietwat) lekt, gaat het blok vaak zweten. Het gaat niet meteen echt lekken ofzo, helemaal niet in plasjes.

Ik zou eerst eens naar je carter kijken of er niet een scheur in zit, bij je peilstok en/of naar de leidingen. Spoel het desnoods schoon (het motorruim) en kijk waar de olie vandaan komt.
Ik heb geen brug staan ofzo..

Maar wat houdt dat "zweten" precies in?
pi_79612060
Waar woon je?
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 26 maart 2010 @ 15:47:37 #173
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79612343
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Waar woon je?
Schiedam
pi_79612606
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:10 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik heb geen brug staan ofzo..

Maar wat houdt dat "zweten" precies in?
Ik bedoel gewoon dat 't kleine hoeveelheden olie zou verliezen, alsof iemand of iets zweet. Dat zie je vaak aan het blok als er kleine olielijntjes of iets dergelijks ergens vandaan komen.

Een lekke koppakking (kan op verschillende manieren "lek" zijn) veroorzaakt niet een gigantische oliepoel, tenzij er een krater van een paar cm in zit..wat ik me niet kan voorstellen want dan had er ergens veel ergere schade moeten zijn. Een kop die krom is getrokken door hitte of iets dergelijks.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 15:56:22 #175
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79612759
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:53 schreef Maharbal het volgende:

Ik bedoel gewoon dat 't kleine hoeveelheden olie zou verliezen, alsof iemand of iets zweet. Dat zie je vaak aan het blok als er kleine olielijntjes of iets dergelijks ergens vandaan komen.

Een lekke koppakking (kan op verschillende manieren "lek" zijn) veroorzaakt niet een gigantische oliepoel, tenzij er een krater van een paar cm in zit..wat ik me niet kan voorstellen want dan had er ergens veel ergere schade moeten zijn. Een kop die krom is getrokken door hitte of iets dergelijks.
Wat is veel en wat is weinig olie? Vanochtend lagen er kleine plasjes (ongeveer 2-3 cm in doorsnee, niet echt nat). Dat is van ongeveer anderhalve dag..
pi_79612836
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:56 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wat is veel en wat is weinig olie? Vanochtend lagen er kleine plasjes (ongeveer 2-3 cm in doorsnee, niet echt nat). Dat is van ongeveer anderhalve dag..
Zie het maar zo: als jij zweet, laat jij dan ook overal plasjes zweet achter?

Zweten is dus minimaal, het drupt niet eens..het zweet gewoon en het is vooral te zien aan/op het blok.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 16:11:50 #177
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79613339
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:58 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Zie het maar zo: als jij zweet, laat jij dan ook overal plasjes zweet achter?
Als ik net een stuk heb hardgelopen en vervolgens langer dan anderhalve dag op dezelfde plek blijf staan, wellicht wel.
quote:
Zweten is dus minimaal, het drupt niet eens..het zweet gewoon en het is vooral te zien aan/op het blok.
mkay.. dan zal dit meer dan zweten zijn.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 16:29:35 #178
30927 metallicattim
-=Hypocrisy=-
pi_79614065
Ik vind bovenstaand, toch beduidend meer dan zweten! Zweten, dan is het blok gewoon nat van de olie, maar het drupt niet, zeker niet in plasjes! Elk ouder blok zweet in principe wel wat, dat is ook niet zo erg. maar als het druppelt dan is er zeker meer aan de hand en als je er niks aan doet, wordt het alleen maar erger
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_79614126
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 16:29 schreef metallicattim het volgende:
Ik vind bovenstaand, toch beduidend meer dan zweten! Zweten, dan is het blok gewoon nat van de olie, maar het drupt niet, zeker niet in plasjes! Elk ouder blok zweet in principe wel wat, dat is ook niet zo erg. maar als het druppelt dan is er zeker meer aan de hand en als je er niks aan doet, wordt het alleen maar erger
En dat is precies wat ik zeg. Een koppakking die "gewoon" lekt, zweet en laat geen plasjes achter.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 16:33:53 #180
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_79614221
Ik hoor er dit topic niet echt bij met mijn m20b20
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 26 maart 2010 @ 16:52:47 #181
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_79614989
ja, staat een fout in tt moet zijn m30b25

Ik krijg een bout niet los van m'n rem. Muurvast. Wd40 is nu aan 't inwerken.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
  Moderator vrijdag 26 maart 2010 @ 16:53:09 #182
18653 crew  D.
pi_79615004
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 16:33 schreef Catch22- het volgende:
Ik hoor er dit topic niet echt bij met mijn m20b20
Ach, ik weet niet eens wat een m20b20 is
  vrijdag 26 maart 2010 @ 16:54:27 #183
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79615065
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 16:53 schreef D. het volgende:

[..]

Ach, ik weet niet eens wat een m20b20 is
Een blok van BMW.
pi_79615183
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 16:52 schreef tha_rizzo het volgende:
ja, staat een fout in tt moet zijn m30b25

Ik krijg een bout niet los van m'n rem. Muurvast. Wd40 is nu aan 't inwerken.
Er staat niks fout in de TT. De M20B25's in dit topic rijden op dit moment tenminste
  Moderator vrijdag 26 maart 2010 @ 16:57:48 #185
18653 crew  D.
pi_79615187
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 16:54 schreef Alicey het volgende:

[..]

Een blok van BMW.
Ow, die heb ik geen, dus ook geen verstand van
  vrijdag 26 maart 2010 @ 17:01:12 #186
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_79615319
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 16:57 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Er staat niks fout in de TT. De M20B25's in dit topic rijden op dit moment tenminste
Sterf. Ik krijg dat kutding echt niet los. Heb al bijna 200ml van dat spul erop gegooid, en grof geweld helpt ook niet.

Waarom moesten m'n remmen zo nodig vastroesten?
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
  vrijdag 26 maart 2010 @ 17:02:24 #187
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_79615362
iemand nog tips? Ik sta nu buiten bij m'n auto nog te verzinnen hoe dat ding loskomt
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_79615373
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 17:01 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Sterf. Ik krijg dat kutding echt niet los. Heb al bijna 200ml van dat spul erop gegooid, en grof geweld helpt ook niet.

Waarom moesten m'n remmen zo nodig vastroesten?
Omdat je niet genoeg rijdt

Oké oké, die was te.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 17:20:20 #189
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_79615977
lul. Lang leve een buurman die WEL sterk is. Nu de schijf eraf halen. En het regent hier nu
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_79616066
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 17:20 schreef tha_rizzo het volgende:
lul. Lang leve een buurman die WEL sterk is. Nu de schijf eraf halen. En het regent hier nu


Snel voordat het weer vastroest!
pi_79618337
Met de flex lukt het toch wel Rizzo
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  vrijdag 26 maart 2010 @ 19:22:29 #192
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_79620310
Met de flex?

Echt, ik mag weer naar de sportschool, zelfs een duif is sterker
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_79624434
Oh, er was een nieuw topic.
pi_79638227
Duiven zijn cool. Wij hadden vroeger een duif en die viel een kat aan.
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 27 maart 2010 @ 11:05:43 #195
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_79638533
Duiven zijn vliegende ratten. Ow, en ik haat remmen. Echt. Ik haat de persoon die ze heeft uitgevonden.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_79638594
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 11:05 schreef tha_rizzo het volgende:
Duiven zijn vliegende ratten. Ow, en ik haat remmen. Echt. Ik haat de persoon die ze heeft uitgevonden.
Je kan ook wel zonder joh
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  zaterdag 27 maart 2010 @ 11:22:10 #197
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_79638866
het is een beetje frustrerend, maar volgens mij merkten jullie dat al. Er zit een klein beetje beweging in de schijf. Niet veel. Dat wordt nog uren duwen en trekken...
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
  zaterdag 27 maart 2010 @ 13:24:44 #198
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_79641910
zit hard aan de rem te trekken, gaat ie eindelijk mee, ik denk 'yes!!', blijkt ik de beschermkast mee te hebben genomen. Die was dus rot... Maw, rem zit nog muurvast en ik moet oppassen dat ik niet alles lostrek...
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_79642107
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 13:24 schreef tha_rizzo het volgende:
zit hard aan de rem te trekken, gaat ie eindelijk mee, ik denk 'yes!!', blijkt ik de beschermkast mee te hebben genomen. Die was dus rot... Maw, rem zit nog muurvast en ik moet oppassen dat ik niet alles lostrek...
Beschermkast? Bedoel je de stofhoes?
  zaterdag 27 maart 2010 @ 14:17:56 #200
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_79643320
beschermkap, die direct achter de schijf zit.
Ow, het is eindelijk gelukt. De schijf zit er nu weer op, geschuurd en wel. Zodadelijk even een rondje rijden.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')