quote:
Op donderdag 11 maart 2010 20:28 schreef Catch22- het volgende:ik ben ook niet zon fan van de e36.
Tenzij ze helemaal in kleur gespoten bumpers hebben en gewoon strak zijn, geen poespas.
En dan kan een coupe/cabrio mij zelfs nog wel warm krijgen.
Over het roestverhaal; het is erg moeilijk om het 'goed' te doen. Je weet nooit precies hoe het metaal eraan is.
Enige dat zekerheid biedt is het wegslijpen en nieuwe stukken inlassen. Maar dat kost veel tijd (dagje per wielkast).
Lapmiddelen zijn er meer, maar dan weet je nooit wanneer het terugkomt.
Vandaar dat ik ook zei dat het wel "goed" moet gebeuren. Tekeer gaan met een staalborstel op een boormachine totdat het echt helemaal blank is helpt, en dat is ook wat ik wil gaan doen. Als je door blijft gaan totdat je metaal ziet, zit je meestal wel goed.
Komt het een jaar of wat later terug, dan heb je tot die tijd tijd om het fatsoenlijk te (laten) doen. Tot die tijd het maar laten rotten is geen optie, omdat het zich alleen maar gaat verspreiden. Ik zou het zonde vinden om het nu zo te laten, want het wordt alleen maar erger en lelijker. Een beetje strakker maken en het stoppen dan wel afremmen is altijd beter dan gewoon niks doen, onder het motto van "het is een lapmiddel" (wat het niet per sé hoeft te zijn).