abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65204699
quote:
Op maandag 19 januari 2009 12:38 schreef twister_rodriguez het volgende:

[..]

hoe is t met je huidige auto is die al verkocht, jij had toch die e38 gekocht en wilde di emeteen weer wegdoen, wat was dat voor 1 ook weer... viel de snelheid tegen ofzo?
Mijn vorige 730i is in november al verkocht. Was begin 2008 ietwat optimistisch over het verloop van mijn eigen zaak en had eigenlijk medio 2008 al extra geld nodig om in een softwareproduct te investeren. Nu die investering rond is en het softwarepakket voor 99% af kan ik over ongeveer twee weken al naar Noorwegen om de eerste licenties te verkopen. Ik werk samen met een bedrijf die op hetzelfde gebied actief is als de doelgroep voor het pakket, dus we gaan van goede zaken uit.
De tijd zal het nog even leren, rij nu nog een ouwe Peugeot 306 en heb vrij weinig te verliezen.
pi_65206034
quote:
Op zondag 18 januari 2009 23:20 schreef Jimmie het volgende:

[..]

Bedoel waarom je er wintervelgen op zet, kan toch gewoon winterbanden onder die Carbonsport velgen zetten? Dat de troep op de weg velgen aantast is toch iets uit het verre verleden? Maar aan de andere kant snap ik wel dat je nooit voorzichtig genoeg kan zijn.

Lijkt me trouwens sterk dat ze slechts voor 5 auto's een heel matrijs hebben gemaakt om dit model velg te gieten, deze velg ga je ongetwijfeld terugzien op de opvolger van de 6-serie of andere modellen
De velgen zullen inderdaad opgenomen worden in een speciale uitrustingen folder ergens. Ze zijn ook gewoon bij te bestellen wanneer je er een krom rijdt. Desalniettemin blijven ze zeldzaam en duur. Winterbanden in die maat heeft trouwens weinig zin, veel te breed, in ieder geval achterop. En runflats wisselen voor de lol wil je niet. Zeker niet als je je velgen netjes wilt houden. Dus gewoon een setje 18" er bij.

In het geval van de motorkap, de uitlaten, het M-onderstel en de kleurmogelijkheid Carbonschwartz, dit zijn opties alleen voor deze 5 auto's, tenminste, dat heeft BMW-Nederland mijn baas toegezegd...
quote:
Op zondag 18 januari 2009 23:26 schreef Niek. het volgende:
Is het niet dat er 5 in Nederland zijn en dan in andere landen ook telkens maar een beperkt aantal?
Er zouden er maximaal 25 gemaakt worden en deze zouden allemaal in Nederland geleverd worden, niet in het buitenland dus. Toen de besteltermijn verlopen was stond de naald op 5 stuks. Waarvan één met het nieuwe I-drive scherm en software. Deze dus.
quote:
Op maandag 19 januari 2009 11:53 schreef twister_rodriguez het volgende:

[..]

bij mij ging de sneeuw in de velgen zitten (hier in t zuiden lag een dik pak sneeuw), stuur ging enorm trillen, toen heb ik mn 16 inch maar dr onder gegooid
Jep, 15 centimeter heeft bij ons een week gelegen, ook in de week dat we de auto kregen dus. Maar mijn ouders zitten veel in Frankrijk en willen niet overvallen worden door van dit winterse weer... Dan moet je maar zien hoe je thuis komt, ik kan je een ding vertellen.... Rijden door de sneeuw of op spekglad wegdek is een hele ervaring met een 6 serie zonder winterbanden. De achterremmen zijn oververhit voor je 10km ver bent.
Hopeloos benzine verslaafd
  maandag 19 januari 2009 @ 13:58:03 #4
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_65206912
* maedel is weer van de partij
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_65235669
@ youp

Hoezo achterremmen oververhit, auto remt het meest voor! En remmen als het glad is is ook niet echt wijs.....
pi_65250668
Ik heb inmiddels ook al wat geld gespaard, maar vroeg me af wat het zou kosten om een E39 M5 of E46 M3 uit Duitsland te halen? Ik vind ze in Nederland maar een beetje afgeragd.
pi_65252178
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:53 schreef BaDaZz het volgende:
Ik heb inmiddels ook al wat geld gespaard, maar vroeg me af wat het zou kosten om een E39 M5 of E46 M3 uit Duitsland te halen? Ik vind ze in Nederland maar een beetje afgeragd.
Auto zoeken op http://www.mobile.de/home/index.html

En voor de BPM http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php

Ik schat zo tussen de 20k en 25k
pi_65252251
Vraagje:

Binnenkort moet mijn 320i '95 op voor een inspectie II , ik ben benieuwd op hoeveel ¤¤ ik moet rekenen ?

Remmen + banden zijn nog niet aan vervanging toe.

[ Bericht 6% gewijzigd door Drifter__ op 20-01-2009 17:41:54 ]
  dinsdag 20 januari 2009 @ 17:53:16 #9
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_65253049
http://www.bpmberekenen.com/ is ook wel een handige site met info om te importeren.

Bij de dealer staan ze vanaf ¤25K. Met Europlusgarantie vanaf ¤35K. Kennelijk durven ze geen Europlus te geven op een M3 van ¤30K; wellicht een indicatie van te verwachten kosten?

Bij een particulier moet het wel lukken voor ¤5K minder. Handel zou ik met een grote boog omheen lopen tenzij 100% onderhoudshistorie bekend.

2002-2004 S4 Avant met V8 is ook wel geinig; ben je ongeveer ¤30K kwijt voordat er een NL plaat op zit.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_65265640
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 09:41 schreef veni2 het volgende:
@ youp

Hoezo achterremmen oververhit, auto remt het meest voor! En remmen als het glad is is ook niet echt wijs.....
Al eens van DSC, traction control en electronische sper gehoord?
Hopeloos benzine verslaafd
pi_65402957
* Meldt zijn aanwezigheid *

Momenteel rijdt onderstaande rond in een BMW 525d E60 (MY2009), hoewel geen beer van een motor, genoeg nm's om op natte klinkers wat plezier te hebben.
pi_65443562
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:02 schreef Teeno het volgende:

[..]

Mijn vorige 730i is in november al verkocht. Was begin 2008 ietwat optimistisch over het verloop van mijn eigen zaak en had eigenlijk medio 2008 al extra geld nodig om in een softwareproduct te investeren. Nu die investering rond is en het softwarepakket voor 99% af kan ik over ongeveer twee weken al naar Noorwegen om de eerste licenties te verkopen. Ik werk samen met een bedrijf die op hetzelfde gebied actief is als de doelgroep voor het pakket, dus we gaan van goede zaken uit.
De tijd zal het nog even leren, rij nu nog een ouwe Peugeot 306 en heb vrij weinig te verliezen.
dat zal tegenvallen reed laatst ook een 306 en een 206 u dont know what u got till its gone zeggen ze he

tvp
pi_65556218
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 01:57 schreef twister_rodriguez het volgende:

[..]

dat zal tegenvallen reed laatst ook een 306 en een 206 u dont know what u got till its gone zeggen ze he

tvp
Ik vermaak me anders goed in mn Saxotje.

Laatst reed ik wel een nieuwe 207, wat een grafbak zeg...
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 1 februari 2009 @ 17:12:39 #14
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_65629168
Bij mijn E36 heb ik door de jaren 3x een koplampglas moeten vervangen.
Bij de E46 zijn de koplampen gelukkig niet meer van glas.
Maar de mistlampen wel; en je kan, voor zover ik heb gevonden, ook geen losse glaasjes kopen.
Hele lamp kost bij BMW iets van ¤100. Heb ik op de Duitse eBay maar een nwe originele ZKW gescoord voor ¤63,- Nog duur, maar iig. toch wat goedkoper.

M-Technik mistlamp
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:20:42 #15
110074 Der_Michael
C.E.O of Derrari
pi_65705336
Vandaag mijn E46 325CI opgehaald........heerlijke bak. Zal morgen ofzo wel ffies wat foto's neergooien;)
'in this life, to earn your place you have to fight for it' - -Shakira
'I can't really imagine life without Formula One'- Michael Schumacher
'Women - always in trouble with them, but can't live without them' -Ayrton Senna
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:41:16 #16
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_65706308
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:20 schreef Der_Michael het volgende:
Vandaag mijn E46 325CI opgehaald........heerlijke bak. Zal morgen ofzo wel ffies wat foto's neergooien;)
Nice
Welk jaar?

Vraagje...
Ik heb een soort van getint glas in mijn e39 525i, en ook de binnenspiegel heeft zoiets.
Dat werkt uitstekend tegen het verblindende licht van achter op komende "ik moet zo nodig jouw sensoren in werking stellen" petjes in golfjes...
Nou zou ik wel iets dergelijks willen voor de buitenspiegels.
Weet iemand daar iets voor?
Het is een beetje die oplossing, of een nightviewbril.
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:50:24 #17
110074 Der_Michael
C.E.O of Derrari
pi_65706815
Komt uit 2001, ziet er nog zeer netjes uit, altijd dealer onderhouden dus top.....(weet dat dat niet alles zegt natuurlijk )
'in this life, to earn your place you have to fight for it' - -Shakira
'I can't really imagine life without Formula One'- Michael Schumacher
'Women - always in trouble with them, but can't live without them' -Ayrton Senna
  woensdag 4 februari 2009 @ 19:47:26 #18
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_65742611
Bangle gaat weg.
quote:
BMW: Chefdesigner Bangle ist weg
Kontrovers könnte sein zweiter Vorname sein: Chris Bangle gehört wohl zu den umstrittensten Autodesignern weltweit. Sein Bangledesign der BMW 7er-Reihe brachte Tausende von BMW-Fahrern gegen ihn auf. Im Internet wurde gar eine Petition in Umlauf gebracht, um Bangle zu stoppen. Nun geht der Meister des "unkoordinierten Blechs" mit sofortiger Wirkung von Bord.

Christopher Bangle war der Designchef von BMW.
Der Design-Chef der BMW-Group, Christopher Bangle, verlässt das Unternehmen nach knapp 17 Jahren. „Bangle will in seinem neuen Lebensabschnitt eigene Designprojekte verfolgen“, teilte BMW in München mit. Es sei immer sein Plan gewesen, sich noch einmal neuen Herausforderungen zu stellen. Er werde dem Unternehmen aber weiter verbunden bleiben. Bangle war seit 1992 für die Design-Entwicklung verantwortlich. Künftig wolle er auch Projekte außerhalb der Autobranche verwirklichen.

Bangles Nachfolger wird Adrian van Hooydonk, bisher verantwortlich für die Gestaltung der Kernmarke. Er wird ab sofort die Verantwortung für die Entwicklung aller drei Konzernmarken, also BMW, Mini und Rolls-Royce übernehmen. Wie das Unternehmen in München mitteilte, kam der 44 Jahre alte Niederländer Hooydonk nach der Ausbildung in Holland und der Schweiz im Jahr 1992 zu BMW und arbeitete von 2001 bis 2004 in Kalifornien für den Konzern. 2004 übernahm er die Leitung des BMW-Designs. Mit seinem Team entwickelte er unter anderem das Design des neuen 7er, des Konzern-Flaggschiffs, des neuen Z4 und der Konzeptstudie PAS, die auf dem Genfer Autosalon Anfang März Weltpremiere hat.

„Ich bin davon überzeugt, dass er die Designstrategie der BMW Group für alle drei Marken, die wir jahrelang gemeinsam umgesetzt haben, weiter vorantreiben wird“, sagte Bangle laut Mitteilung über seinen Nachfolger.


Bangle hat es seinem Arbeitgeber nicht einfach gemacht. „Eine Marke muss sich ändern“, sagte der Mann dem Handelsblatt. 16 Jahre lang zwar er für das BMW-Design verantwortlich, Bangle hat die Marke in das neue Jahrtausend begleitet. Zwei Generationen von BMW-Modellen und der Neustart der Kleinwagenmarke Mini sind unter seiner Ägide entstanden. Seine Fähigkeit zur Wandlung ist der Garant des Erfolges in München. Und der Erfolg hat Kontinuität. Norbert Reithofer ist mittlerweile der fünfte Konzernchef dem Bangle seine Entwürfe vorführt.

Seine jüngsten Modelle treffen den Geschmack. Die neue Dreier-Reihe, das Brot- und Butter-Auto der Bayern, verkauft sich prächtig. Das sportliche Dreiercoupé heimste vor zwei Jahren zum Verkaufsstart die Vorschusslorbeeren der Fachpresse ein. Knackige Sportwagen mit messerscharfen Linien, so hat es die BMW-Kundschaft gerne.

2001 wurde der BMW 7er aus der Feder von Chris Bangle vorgestellt.
Das war nicht immer so. „Bangle muss weg“ lauteten die Hassseiten im Internet 2001. Der damals neu gestaltete Siebener, das Flaggschiff der Münchener, schockierte das konservative BMW-Klientel. Eine Art Entenschwanz auf dem Kofferraum hatte der Amerikaner durchgesetzt, das „Bangleheck“ wurde zum Unwort des Jahres der Autopresse. „Einen Haufen unkoordiniertes Blech“ nannte ein Konkurrent den Entwurf.

„Wir mussten eine neue Sprache sprechen“, sagte Chris Bangle vor gut zwei Jahren, dem jeglicher Groll nach den erfahrenen Schmähungen fremd zu sein schien. „Mit der alten Form für unsere Autos sind wir nicht weitergekommen.“ Zwar knickte der BMW-Vorstand beim Siebener ein und ordnete einen modifizierten Kofferraum für den Siebener an. Doch die neue, zackige BMW-Linie zieht Bangle fortan konsequent durch die gesamte Modellpalette.
http://www.handelsblatt.c(...)le-ist-weg;2140030;0

Door Bangle (mede-)ontworpen BMW's:
BMW Z3 (E36, 1996-2002)
BMW 5er (E39, 1997-2004)
BMW 3er (E46, 1999-2005)
BMW X5 (E53, ab 2000)
BMW Z8 (E52, ab 2000)
BMW 7er (E65, ab 2001)
BMW Z4 (E85, ab 2003)
BMW X3 (E83, ab 2003)
BMW 5er (E60, ab 2004)
BMW 6er (E63, ab 2004)
BMW 1er (E87, ab 2004)
BMW 3er (E90, ab 2005)

Bangle Muss Weg


Daar gaat ie...

[ Bericht 2% gewijzigd door Hyperdude op 04-02-2009 19:52:38 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 5 februari 2009 @ 22:57:42 #19
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_65784815
Ik heb 't vermoeden dat de prijzen van E46 320D's de laatste weken significant gekelderd zijn; op grote schaal prijsdalingen van 10 - 20%, wat niet alleen kan liggen aan het feit dat ze feitelijk weer een jaar ouder zijn geworden. Gevolg van de kredietcrisis wellicht ... ?
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_65792674
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 22:57 schreef Demarest het volgende:
Ik heb 't vermoeden dat de prijzen van E46 320D's de laatste weken significant gekelderd zijn; op grote schaal prijsdalingen van 10 - 20%, wat niet alleen kan liggen aan het feit dat ze feitelijk weer een jaar ouder zijn geworden. Gevolg van de kredietcrisis wellicht ... ?
Vaak staan er aardige KM's op die 320D's. Dus, veel aanbod, weinig vraag = kelderende prijzen. Natuurlijk speelt heel dat kredietgelul zeker mee.
pi_65802440
tvp
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_66346250
iemand enig id waar ik in Nederland deze velg ergens op de kop kan tikken?

http://cgi.ebay.de/BMW-Alufelge-e39-mit-Continental-225-55R16-225-55-R16_W0QQitemZ120377654792QQcmdZViewItemQQptZAuto_Komplettr%C3%A4der?hash=item120377654792&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318

aanbieder is 1,5 uur rijden, tjah heb ik ook geen zin in eigenlijk..

paar weken geleden in de sneeuw zo eentje kapot gereden.. nja is toch niet wat ik momenteel eronder heb liggen maar zou wel fijn zijn om mn setje compleet te hebben en de velgenboer vroeg 155 euro om m te repareren terwijl ze op mp staan voor 200 euro per vier incl banden

ff uitzoeken hoeveel dar kost met verzenden, is miss een optie
  zondag 22 februari 2009 @ 19:07:10 #23
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_66349068
Wat is nou 1,5 uur rijden; mooi ritje door Duitsland over een paar weken?
Ik heb wel eens één velg van de Duitse eBay over laten komen via www.huifkar.de/ ; kostte toen totaal iets van ¤20 aan verzendkosten. Setje van 4 met winterbanden was toen iets van ¤60 aan verzendkosten
http://www.dparts.com heeft een enorme voorraad wielen liggen, wellicht heeft ie nog ééntje van jouw model liggen
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_66353503
ja ik had al besloten om toch te gaan, helaas net te laat voor het einde van de veiling de pc pas aangezet .. ik ga iig ebay.de de komende tijd ff in de gaten houden... want er is best veel aanbod daar
pi_66353917
ja nog ff gekeken er staat echt veel op, die huifkar is ook een goede tip trouwens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')