abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 december 2009 @ 13:32:22 #1
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
  maandag 21 december 2009 @ 13:38:45 #2
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_75877175
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:10 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat maakt het niet mogelijk te differentieëren naar plaats en tijdstip, cq naar uitstoot.
Is dat nodig dan?
Camiel wilde ook een spitheffing gaan hanteren, alsof iedereen voor de lol in de file staat?

Met KM-heffing wordt alles duurder, provinciën mogen belastingen heffen die ze mislopen als de MRB gaat vervallen.
Het wordt duurder en dat de staat weet waar je bent zijn al twee punten waar ik tegen ben.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_75877242
Nogmaals. Pas gekocht, haal ik vandaag op:

BMW 735i Automaat
Bouwjaar 9-'86
2 Duitse eigenaren hiervoor.
Ex Jahreswagen.

Uitgebreide boordcomputer
ABS
Cruise Control
Schuif/kanteldak
Electrische stoelen
Electrische spiegels

pi_75879978
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:38 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Is dat nodig dan?
Camiel wilde ook een spitheffing gaan hanteren, alsof iedereen voor de lol in de file staat?

Met KM-heffing wordt alles duurder, provinciën mogen belastingen heffen die ze mislopen als de MRB gaat vervallen.
Het wordt duurder en dat de staat weet waar je bent zijn al twee punten waar ik tegen ben.
Duurt dan niet lang voor de koppeling met het CJIB komt en dan is het feestje helemaal compleet
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_75884030
TVP en copy paste van een post van me in een andere topique.
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:03 schreef Maharbal het volgende:
Gvd, ik kwam zostraks aanrijden uit Groningen. Gooi de auto hier voor de deur neer...stap uit. Moeder zegt dat zij haar auto niet verder krijgt, ding stond een stukje van huis...nou ik denk ik ga dat 's oplossen.

Heb 2+ uur lopen scheppen als een idioot, een strook redelijk sneeuwvrij geschept met een lengte van ~3 auto's. Ik denk, laat ik mijn auto eens achter die van m'n moeder zetten, want die moet morgen ermee weg....krijg ik gvd m'n eigen auto niet meer van de plaats. Aflopende straat ftl, achterkant schuift steeds naar beneden tegen de stoep aan, en ik kom dus niet meer "omhoog" . Op een gegeven moment was alleen m'n achterkant tegen de stoep aan geschoven terwijl m'n voorkant "omhoog" aan het klimmen was, het gevolg was dat ik haaks op de straat stond met m'n neus midden op de rijbaan .

Zonet dacht ik...laat ik maar even strooizou kopen dan. Bij de praxis natuurlijk uitverkocht....dus alternatief: 3 pakjes Jozo . Helpt natuurlijk voor geen meter..

Zucht, ik ga straks nog maar eens proberen m'n auto van de plaats te krijgen. Anders zal ik matjes/karton ofzo onder de achterwielen moeten gooien.
pi_75885505
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:41 schreef Chooselife het volgende:

BMW 735i Automaat
Bouwjaar 9-'86
Ex Jahreswagen.

ABS
Cruise Control
Schuif/kanteldak
Electrische stoelen
Electrische spiegels

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
wow prachtige auto!

@maharbal lol
pi_75885849
wat is een jahreswagen?

en hoe zit dat met die km heffing, zoals het er nu uit ziet 86 en < taxvrij maar uit vorig topic kan ik dus concluderen dat eurlings dit ook wil gaan veranderen? dus ook km heffing 86 en < ??
  maandag 21 december 2009 @ 17:42:19 #8
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_75887645
quote:
Op maandag 21 december 2009 17:00 schreef SameOldGrind het volgende:
wat is een jahreswagen?

en hoe zit dat met die km heffing, zoals het er nu uit ziet 86 en < taxvrij maar uit vorig topic kan ik dus concluderen dat eurlings dit ook wil gaan veranderen? dus ook km heffing 86 en < ??
Momenteel komen Oldtimers niet in aanmerking voor km-heffing, dat wil zeggen dat auto's die voor '86 op de weg zijn verschenen nu met de schrik vrijkomen. Het zou mij echter niks verbazen als ook dit om zeep wordt geholpen.

Anywho, Eurlings doet veel goede dingen, alleen dit is een enorm fout voorstel en mag van mij er niet doorkomen. En ik heb nog het geluk dat ik een oude auto heb.
  maandag 21 december 2009 @ 17:42:41 #9
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_75887660
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:17 schreef Maharbal het volgende:
TVP en copy paste van een post van me in een andere topique.
[..]

pi_75887743
quote:
Op maandag 21 december 2009 17:42 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Ik ga 't niet meer proberen vandaag. Morgen weer een dag .
  maandag 21 december 2009 @ 18:18:07 #11
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_75888845
quote:
Op maandag 21 december 2009 17:44 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik ga 't niet meer proberen vandaag. Morgen weer een dag .
Ik zat vandaag en gisteren al in een ander topic te opperen voor een Range Rover Vogue met winterbanden.
Het is geen BMW, maar het is wel een dikke auto met nog echte off road qualities.
pi_75888977
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:41 schreef Chooselife het volgende:

BMW 735i Automaat
Bouwjaar 9-'86
Ex Jahreswagen.

ABS
Cruise Control
Schuif/kanteldak
Electrische stoelen
Electrische spiegels

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
masterbak
Facts don't care about your feelings
pi_75892745
omg net heerlijk hier in het gemoedelijke brabant waar het net nog heeft gesneeuwd met moeders handgeschakelde e36 op pad geweest. Heerlijk schuiven door de straten echt genieten

beat: 3 uur over amsterdam-tilburg gedaan vandaag, waarvan 1,5 uur stapvoets tussen adam en utrecht gereden

chooselife: stiekem heel erg benieuwd hoeveel je voor die bak hebt betaald. Heeft ook een mooie kleur vind ik.
pi_75892843
quote:
Op maandag 21 december 2009 17:42 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Momenteel komen Oldtimers niet in aanmerking voor km-heffing, dat wil zeggen dat auto's die voor '86 op de weg zijn verschenen nu met de schrik vrijkomen. Het zou mij echter niks verbazen als ook dit om zeep wordt geholpen.

Anywho, Eurlings doet veel goede dingen, alleen dit is een enorm fout voorstel en mag van mij er niet doorkomen. En ik heb nog het geluk dat ik een oude auto heb.
ja dan baal je dus wel als een stekker als je juist een auto met dat bj hebt gekocht met in het achterhoofd dus ook lekker taxvrij kunnen rijden uiteraard
pi_75901644
oeps, net schuivend door de bocht lekker raggen door de sneeuw, politie achter me raampje open. 'niet spelen op de weg he, kan je je rijbewijs kosten'
pi_75902363
Facts don't care about your feelings
  maandag 28 december 2009 @ 09:37:16 #17
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_76131421
Net maar eventjes alles op een rij gezet wat ik in 2010 aan m'n Vijfje wil doen, het lijkt niet veel maar ik heb ook maar het budget van een arm studentje

• Ventilator, deze is het net begonnen met het falen. Er komt een rotgeluid uit, je hoort 'm aanlopen.
  • Olieprobleem, het lekken en verbruiken van olie. Ik wil er dit jaar meer inzicht in hebben waar het probleem ligt en waar mogelijk het al op te lossen.
  • Benzinelucht, er komt nog een kleine onverbrande benzinelucht uit de auto. Even kijken wat het probleem is en of het op is te lossen.
  • Check control, met name het lampje wat weergeeft dat m'n kentekenverlichting niet brandt. Heel vreemd, soms brandt 'ie wel en soms weer niet. Geen touw aan vast te knopen.
  • Fuseekogels, deze moeten gewoon vervangen worden.
  • Veerpoten, achter moeten de veerpoten nog worden vervangen.
  • Benzineslang, in het motorcompartiment moet de slang worden vervangen. Dit is door iemand van 't forum opgevallen de vorige keer dat m'n Vijfje op de brug stond.
  • Punten bijwerken met Hamerite.
  • Tempo, even met iemand anders van het forum mijn oude tempo nakijken; ondanks dat de helft het niet deed was die toch fijner, las lekkerder af en die was aangesloten op Check Control, iets wat de huidige tempo die in m'n auto zit niet heeft (die komt uit een "goedkopere" 520i)
  • De auto door APK krijgen; niet geheel onbelangrijk.

Hierna komt pas alle cosmetische aanpassingen en m'n zetels vernieuwen/vervangen. Ik heb nu velours comfortstoelen ik zit te denken om lichtlederen sportstoelen te nemen, maar dat kost een paar duiten...
  • Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
      maandag 28 december 2009 @ 10:10:38 #18
    70357 Hyperdude
    #MakeLanciaGreatAgain
    pi_76132084
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 09:37 schreef tha_rizzo het volgende:
    Net maar eventjes alles op een rij gezet wat ik in 2010 aan m'n Vijfje wil doen, het lijkt niet veel maar ik heb ook maar het budget van een arm studentje
    .
  • Benzinelucht, er komt nog een kleine onverbrande benzinelucht uit de auto. Even kijken wat het probleem is en of het op is te lossen.
    ....
  • Benzineslang, in het motorcompartiment moet de slang worden vervangen. Dit is door iemand van 't forum opgevallen de vorige keer dat m'n Vijfje op de brug stond.
  • Ik gok 2 vliegen in 1 klap.
    Fixen zou ik niet te lang mee wachten; voordat je het weet heb je een brandje onder je motorkap.

Hoeveel km. heeft je vijfje gelopen? Ik vind het nogal een waslijst nl.
    How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
      maandag 28 december 2009 @ 10:21:51 #19
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_76132328
    Dat is lastig, ik heb er een half jaar geleden een unit ingegooid die toen op 216.6xx stond, die staat nu op iets van 222.5xx. De originele bak stond bij aanschaf op 242.xxx

Maar wat ook niet geheel onbelangrijk is dat de auto dik 7,5 jaar stil heeft gestaan in een houten schuurtje. Ik ben niet aan alle punten toegekomen dit jaar, echter heb ik wel het één en ander gedaan, zover ik het heb kunnen doen

De lijst is overigens kleiner dan dat ik aanvankelijk dacht
    pi_76139057
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 10:10 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ik gok 2 vliegen in 1 klap.
    Fixen zou ik niet te lang mee wachten; voordat je het weet heb je een brandje onder je motorkap.

Hoeveel km. heeft je vijfje gelopen? Ik vind het nogal een waslijst nl.
    What the hell?
    Ik vind het lijstje niet meer dan normaal voor zo'n oude auto, ik zou het bijna onder normaal onderhoud scharen.

En waarschijnlijk kom je niet van dat olieverbruiken af rizzo, daar hebben die oudere dingen vaker mee te maken. Het kan wel minder worden gemaakt, maar verbruiken zal ie waarschijnlijk altijd (die van mij doet eeeuh, 250ml op ~800/900 km dus een kleine liter per 3000/3500, wat erg acceptabel en "weinig" is.)

Mijn lijstje uit een ander topic, het is grotendeels cosmetisch van aard:

- Beginnende roest weghalen bij wielkastranden
    - Roest weghalen bij kentekenplaatverlichting
    - H&R -35mm veren monteren
    - Nieuwe Alpine 9880R radio
    - Bestuurdersstoel zitgedeelte moet een nieuw stofje op
    - Alle kleine schroefjes en klemmetjes die ik mis (voor interieur en M-tech set) plaatsen
    - Centrale vergrendeling aan de praat krijgen (misschien met afstandbediening er bij)
    - 16 of 17 inch Azev A's
    - Nieuwe distributieriem
    - Misschien hier en daar even kijken naar wat rubbers in het onderstel
    - Zorgen dat kachelblower het weer op 4 standen doet
    - Waarschijnlijk nieuwe koplampen
    - Nieuwe versnellingsbakpook
    - Nieuwe "handrem-console", eentje zonder casettedeck
    - Chromen tellerringen + wijzers rood maken

Lekker in de lente met fatsoenlijk weer aan de slag!

Radio komt binnen een maand en de H&R veren liggen hier al in een doos, klaar om binnen hopelijk een week gemonteerd te worden. De Azev A's in februari/maart en de rest gaandeweg.
      maandag 28 december 2009 @ 15:20:11 #21
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_76142606
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 13:56 schreef Maharbal het volgende:

[..]

What the hell?
    Ik vind het lijstje niet meer dan normaal voor zo'n oude auto, ik zou het bijna onder normaal onderhoud scharen.

En waarschijnlijk kom je niet van dat olieverbruiken af rizzo, daar hebben die oudere dingen vaker mee te maken. Het kan wel minder worden gemaakt, maar verbruiken zal ie waarschijnlijk altijd (die van mij doet eeeuh, 250ml op ~800/900 km dus een kleine liter per 3000/3500, wat erg acceptabel en "weinig" is.)

Mijn lijstje uit een ander topic, het is grotendeels cosmetisch van aard:

- Beginnende roest weghalen bij wielkastranden
    - Roest weghalen bij kentekenplaatverlichting
    - H&R -35mm veren monteren
    - Nieuwe Alpine 9880R radio
    - Bestuurdersstoel zitgedeelte moet een nieuw stofje op
    - Alle kleine schroefjes en klemmetjes die ik mis (voor interieur en M-tech set) plaatsen
    - Centrale vergrendeling aan de praat krijgen (misschien met afstandbediening er bij)
    - 16 of 17 inch Azev A's
    - Nieuwe distributieriem
    - Misschien hier en daar even kijken naar wat rubbers in het onderstel
    - Zorgen dat kachelblower het weer op 4 standen doet
    - Waarschijnlijk nieuwe koplampen
    - Nieuwe versnellingsbakpook
    - Nieuwe "handrem-console", eentje zonder casettedeck
    - Chromen tellerringen + wijzers rood maken

Lekker in de lente met fatsoenlijk weer aan de slag!

Radio komt binnen een maand en de H&R veren liggen hier al in een doos, klaar om binnen hopelijk een week gemonteerd te worden. De Azev A's in februari/maart en de rest gaandeweg.
    Dat lijstje van mij is alleen voor 2010 hè Cosmetisch mag er ook nog veel gebeuren.

Maar ik wil het olieverbruik naar een acceptabel niveau krijgen, op het e28-forum ben ik 't lachertje ik heb de meest slechte e28
    Ik heb daar dan ook honderden "probleem"-topics geopend

Kan jij trouwens niet je casettedeck eruit halen? Ik had 'm los bij m'n auto gekregen en die is gewoon (de)monteerbaar
      maandag 28 december 2009 @ 15:26:24 #22
    70357 Hyperdude
    #MakeLanciaGreatAgain
    pi_76142881
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 13:56 schreef Maharbal het volgende:

[..]

What the hell?
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 15:20 schreef tha_rizzo het volgende:

Dat lijstje van mij is alleen voor 2010 hè Cosmetisch mag er ook nog veel gebeuren.

Maar ik wil het olieverbruik naar een acceptabel niveau krijgen, op het e28-forum ben ik 't lachertje ik heb de meest slechte e28 Ik heb daar dan ook honderden "probleem"-topics geopend
    ...
    De waarheid ligt in het midden kennelijk.
    Lijkt mij een heel aardig lijstje voor een wat oudere auto met achterstallig onderhoud.
      maandag 28 december 2009 @ 15:41:17 #23
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_76143551
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 15:26 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

[..]

De waarheid ligt in het midden kennelijk.
    Lijkt mij een heel aardig lijstje voor een wat oudere auto met achterstallig onderhoud.
    Hij is niet in optimale staat, en ik wil 'm weer optimaal krijgen
    Het zijn minder punten dan dat ik had verwacht, maar het kan nog aardig in de kosten gaan lopen. Hoe dan ook, ik zie 't als mijn taak om de auto weer fier rond te laten rijden Dus eigenlijk naar "nieuwstaat" (in hoeverre dat mogelijk is)
    pi_76143698
    Zo schokkend lijkt mij dat lijstje iig niet, zo ingrijpend zijn die dingen toch niet?

Mijn "casettedeck" zit als het ware in de console met de handrem, dus volgens mij niet apart monteerbaar. Ik zoek wel een pic.

[ Bericht 44% gewijzigd door Maharbal op 28-12-2009 15:55:06 ]
      maandag 28 december 2009 @ 15:46:00 #25
    70357 Hyperdude
    #MakeLanciaGreatAgain
    pi_76143767
    Heb na één winter in een onverwarmde garage wel eens een auto gehad waarvan het leer al wit uitgeslagen was. Die van jou heeft 7 jaar stilgestaan las ik ergens hierboven; zag die er nog een beetje behoorlijk uit van binnen?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')