Is dat nodig dan?quote:Op maandag 21 december 2009 13:10 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat maakt het niet mogelijk te differentieëren naar plaats en tijdstip, cq naar uitstoot.
Duurt dan niet lang voor de koppeling met het CJIB komt en dan is het feestje helemaal compleetquote:Op maandag 21 december 2009 13:38 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Is dat nodig dan?
Camiel wilde ook een spitheffing gaan hanteren, alsof iedereen voor de lol in de file staat?
Met KM-heffing wordt alles duurder, provinciën mogen belastingen heffen die ze mislopen als de MRB gaat vervallen.
Het wordt duurder en dat de staat weet waar je bent zijn al twee punten waar ik tegen ben.
quote:Op maandag 21 december 2009 16:03 schreef Maharbal het volgende:
Gvd, ik kwam zostraks aanrijden uit Groningen. Gooi de auto hier voor de deur neer...stap uit. Moeder zegt dat zij haar auto niet verder krijgt, ding stond een stukje van huis...nou ik denk ik ga dat 's oplossen.
Heb 2+ uur lopen scheppen als een idioot, een strook redelijk sneeuwvrij geschept met een lengte van ~3 auto's. Ik denk, laat ik mijn auto eens achter die van m'n moeder zetten, want die moet morgen ermee weg....krijg ik gvd m'n eigen auto niet meer van de plaats. Aflopende straat ftl, achterkant schuift steeds naar beneden tegen de stoep aan, en ik kom dus niet meer "omhoog". Op een gegeven moment was alleen m'n achterkant tegen de stoep aan geschoven terwijl m'n voorkant "omhoog" aan het klimmen was, het gevolg was dat ik haaks op de straat stond met m'n neus midden op de rijbaan
.
Zonet dacht ik...laat ik maar even strooizou kopen dan. Bij de praxis natuurlijk uitverkocht....dus alternatief: 3 pakjes Jozo. Helpt natuurlijk voor geen meter..
Zucht, ik ga straks nog maar eens proberen m'n auto van de plaats te krijgen. Anders zal ik matjes/karton ofzo onder de achterwielen moeten gooien.
wow prachtige auto!quote:Op maandag 21 december 2009 13:41 schreef Chooselife het volgende:
Nogmaals. Pas gekocht, haal ik vandaag op:
BMW 735i Automaat
Bouwjaar 9-'86
2 Duitse eigenaren hiervoor.
Ex Jahreswagen.
Uitgebreide boordcomputer
ABS
Cruise Control
Schuif/kanteldak
Electrische stoelen
Electrische spiegels
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Momenteel komen Oldtimers niet in aanmerking voor km-heffing, dat wil zeggen dat auto's die voor '86 op de weg zijn verschenen nu met de schrik vrijkomen. Het zou mij echter niks verbazen als ook dit om zeep wordt geholpen.quote:Op maandag 21 december 2009 17:00 schreef SameOldGrind het volgende:
wat is een jahreswagen?
en hoe zit dat met die km heffing, zoals het er nu uit ziet 86 en < taxvrij maar uit vorig topic kan ik dus concluderen dat eurlings dit ook wil gaan veranderen? dus ook km heffing 86 en < ??
quote:Op maandag 21 december 2009 16:17 schreef Maharbal het volgende:
TVP en copy paste van een post van me in een andere topique.
[..]
Ik zat vandaag en gisteren al in een ander topic te opperen voor een Range Rover Vogue met winterbanden.quote:Op maandag 21 december 2009 17:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik ga 't niet meer proberen vandaag. Morgen weer een dag.
masterbakquote:Op maandag 21 december 2009 13:41 schreef Chooselife het volgende:
Nogmaals. Pas gekocht, haal ik vandaag op:
BMW 735i Automaat
Bouwjaar 9-'86
2 Duitse eigenaren hiervoor.
Ex Jahreswagen.
Uitgebreide boordcomputer
ABS
Cruise Control
Schuif/kanteldak
Electrische stoelen
Electrische spiegels
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ja dan baal je dus wel als een stekker als je juist een auto met dat bj hebt gekocht met in het achterhoofd dus ook lekker taxvrij kunnen rijden uiteraardquote:Op maandag 21 december 2009 17:42 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Momenteel komen Oldtimers niet in aanmerking voor km-heffing, dat wil zeggen dat auto's die voor '86 op de weg zijn verschenen nu met de schrik vrijkomen. Het zou mij echter niks verbazen als ook dit om zeep wordt geholpen.
Anywho, Eurlings doet veel goede dingen, alleen dit is een enorm fout voorstel en mag van mij er niet doorkomen. En ik heb nog het geluk dat ik een oude auto heb.
Ik gok 2 vliegen in 1 klap.quote:Op maandag 28 december 2009 09:37 schreef tha_rizzo het volgende:
Net maar eventjes alles op een rij gezet wat ik in 2010 aan m'n Vijfje wil doen, het lijkt niet veel maar ik heb ook maar het budget van een arm studentje
.Benzinelucht, er komt nog een kleine onverbrande benzinelucht uit de auto. Even kijken wat het probleem is en of het op is te lossen.
....Benzineslang, in het motorcompartiment moet de slang worden vervangen. Dit is door iemand van 't forum opgevallen de vorige keer dat m'n Vijfje op de brug stond.
What the hell?quote:Op maandag 28 december 2009 10:10 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik gok 2 vliegen in 1 klap.![]()
Fixen zou ik niet te lang mee wachten; voordat je het weet heb je een brandje onder je motorkap.
Hoeveel km. heeft je vijfje gelopen? Ik vind het nogal een waslijst nl.
Dat lijstje van mij is alleen voor 2010 hèquote:Op maandag 28 december 2009 13:56 schreef Maharbal het volgende:
[..]
What the hell?![]()
Ik vind het lijstje niet meer dan normaal voor zo'n oude auto, ik zou het bijna onder normaal onderhoud scharen.
En waarschijnlijk kom je niet van dat olieverbruiken af rizzo, daar hebben die oudere dingen vaker mee te maken. Het kan wel minder worden gemaakt, maar verbruiken zal ie waarschijnlijk altijd (die van mij doet eeeuh, 250ml op ~800/900 km dus een kleine liter per 3000/3500, wat erg acceptabel en "weinig" is.)
Mijn lijstje uit een ander topic, het is grotendeels cosmetisch van aard:
- Beginnende roest weghalen bij wielkastranden
- Roest weghalen bij kentekenplaatverlichting
- H&R -35mm veren monteren
- Nieuwe Alpine 9880R radio
- Bestuurdersstoel zitgedeelte moet een nieuw stofje op
- Alle kleine schroefjes en klemmetjes die ik mis (voor interieur en M-tech set) plaatsen
- Centrale vergrendeling aan de praat krijgen (misschien met afstandbediening er bij)
- 16 of 17 inch Azev A's
- Nieuwe distributieriem
- Misschien hier en daar even kijken naar wat rubbers in het onderstel
- Zorgen dat kachelblower het weer op 4 standen doet
- Waarschijnlijk nieuwe koplampen
- Nieuwe versnellingsbakpook
- Nieuwe "handrem-console", eentje zonder casettedeck
- Chromen tellerringen + wijzers rood maken
Lekker in de lente met fatsoenlijk weer aan de slag!
Radio komt binnen een maand en de H&R veren liggen hier al in een doos, klaar om binnen hopelijk een week gemonteerd te worden. De Azev A's in februari/maart en de rest gaandeweg.
quote:Op maandag 28 december 2009 13:56 schreef Maharbal het volgende:
[..]
What the hell?![]()
Ik vind het lijstje niet meer dan normaal voor zo'n oude auto, ik zou het bijna onder normaal onderhoud scharen.
De waarheid ligt in het midden kennelijk.quote:Op maandag 28 december 2009 15:20 schreef tha_rizzo het volgende:
Dat lijstje van mij is alleen voor 2010 hèCosmetisch mag er ook nog veel gebeuren.
Maar ik wil het olieverbruik naar een acceptabel niveau krijgen, op het e28-forum ben ik 't lachertjeik heb de meest slechte e28
Ik heb daar dan ook honderden "probleem"-topics geopend
...
Hij is niet in optimale staat, en ik wil 'm weer optimaal krijgenquote:Op maandag 28 december 2009 15:26 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
[..]
De waarheid ligt in het midden kennelijk.
Lijkt mij een heel aardig lijstje voor een wat oudere auto met achterstallig onderhoud.
Sowieso, voor het olieprobleem (lek & verbruik) mag ik 't motorblok helemaal nakijken. Ik hoop dat 't blijft bij een paar rubbertjes. De onverbrande benzinelucht opsporen (als 't niet aan 't slangetje ligt).quote:Op maandag 28 december 2009 15:44 schreef Maharbal het volgende:
Zo schokkend lijkt mij dat lijstje iig niet, zo ingrijpend zijn die dingen toch niet?
Ik heb nog veloursbekleding, en vreemd genoeg; de bekleding is in uitermate goede staat. Afgezien van het een beetje platte op bestuurdersstoel zijn er geen gebruikssporen.quote:Op maandag 28 december 2009 15:46 schreef Hyperdude het volgende:
Heb na één winter in een onverwarmde garage wel eens een auto gehad waarvan het leer al wit uitgeslagen was. Die van jou heeft 7 jaar stilgestaan las ik ergens hierboven; zag die er nog een beetje behoorlijk uit van binnen?
Als je de kap opengooit dan zie je 'm zitten. Achter een enorm schot.quote:Op maandag 28 december 2009 15:57 schreef Maharbal het volgende:
http://link.marktplaats.nl/305103679
Een olielek opsporen is altijd wel vervelend inderdaad. Ik weet niet hoe het met de ventilatie van een E28 zit, maar bij mijn E30 zit de blower of in het motorcompartiment tegen de "firewall" (volgens mij heet ie zo) aan, of binnenin achter/in het dashboard (en hier kom je al wel veel lastiger bij).
Ja.quote:Op maandag 28 december 2009 16:03 schreef fransbreda het volgende:
Hedde geen foto van je beamer riz?
Ja normaliter ziet ie hier ook achter een schot en een soort plastic kap, dus je kunt dat ding niet rechtstreeks zien zitten....maar de kap welquote:Op maandag 28 december 2009 16:02 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Als je de kap opengooit dan zie je 'm zitten. Achter een enorm schot.
Ik kan er waarschijnlijk alleen maar bij als m'n dash eruit gaat, maar dat ga ik nog eens navragen
Ik zie wel boutjes in de kap. Nu is de vraag of heel die kap eraf kan. Ik ga het even navragen bij m'n vrinden van 't e28-forumquote:Op maandag 28 december 2009 16:09 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja normaliter ziet ie hier ook achter een schot en een soort plastic kap, dus je kunt dat ding niet rechtstreeks zien zitten....maar de kap wel.
quote:Op maandag 28 december 2009 16:13 schreef fransbreda het volgende:
[..]
Zou U dan misschien zo vriendelijk willen zijn deze te plaatsen op fok!?
Ja, dat is precies wat ik zei: differentiëren naar plaats en tijdstip.quote:Op maandag 21 december 2009 13:38 schreef tha_rizzo het volgende:
Is dat nodig dan?
Camiel wilde ook een spitheffing gaan hanteren, alsof iedereen voor de lol in de file staat?
Ik heb pas nog een hele handleiding gedownload. Het zal wel goed komenquote:Op maandag 28 december 2009 16:57 schreef Hyperdude het volgende:
Anders koop je een handleiding op ebay.de/Marktplaats
Moet ook wel lukken onder ¤20 denk ik.
http://cgi.ebay.de/BMW-5e(...)?hash=item3ca8420a76
Ik dacht al dat model maar wist t niet zeker.quote:Op maandag 28 december 2009 16:22 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
U vraagt, wij (ik en m'n andere ik) beoordelen of wij uw vraag kunnen voldoen
Bingo!!quote:Op maandag 28 december 2009 22:25 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik gok een 318i
Ik zal er maar niks over zeggen, ik heb een beetje iets tegen Amerikaanse auto'squote:Op dinsdag 29 december 2009 13:12 schreef fransbreda het volgende:
[..]
Bingo!!
Die chevrolet heb ik wel spijt dat ik em heb weggedaan, niet zo super bijzonder mooi maar was volgens mij de enigste in nederland.
olie? blower? huh?quote:Op maandag 28 december 2009 15:57 schreef Maharbal het volgende:
http://link.marktplaats.nl/305103679
Een olielek opsporen is altijd wel vervelend inderdaad. Ik weet niet hoe het met de ventilatie van een E28 zit, maar bij mijn E30 zit de blower of in het motorcompartiment tegen de "firewall" (volgens mij heet ie zo) aan, of binnenin achter/in het dashboard (en hier kom je al wel veel lastiger bij).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |