Daar heb je zeker gelijk in en in zulke gevallen loont het ook niet. Dat is echter een kosten/baten analyse. Feit is, dat als je bereid bent zelf het gereedschap aan te schaffen, je het met voldoende research ook wel zelf kan doen. Want de dealer heeft z'n kennis ook uit een boek of een infobulletin. Gereedschap koop je, onderdelen kun je zelf ook bestellen. Filtertjes, remblokken, draagarmen, dat soort spul kun je allemaal prima zelf doen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:55 schreef k_man het volgende:
[..]
Da's overigens niet waar. Althans, niet op een redelijke manier. De auto van mijn broertje vertoonde een defect aan de motor, waarmee hij terug is gegaan naar de handelaar waar hij de auto gekocht heeft. Het moest onder garantie verholpen worden. De handelaar heeft ervoor gekozen het defect zelf te herstellen, maar kon dit niet doen zonder gebruik te moeten maken van de dealer voor zowel kennis, gereedschap, als onderdelen. Als je specifiek gereedschap aan moet schaffen voor een klus die je waarschijnlijk slechts één keer zult doen, moet je je afvragen of het niet aantrekkeljiker is het gewoon door de dealer te laten oplossen.
Wat ben je dan uiteindelijk kwijt voor zoiets incl. heel de importkosten?quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:14 schreef Mikkie het volgende:
330i uit Duitsland
Wat een heerlijke complete bak zeg! Alle goede mods al doorgevoerd en LPG. Helaas is ie nog echt wel buiten budget... Beetje pingelen hou je nog steeds een minimale prijs over van 11k inclusief invoer (er vanuit gaande dat er te pingelen is tot onder 10k). Helaas krijg ik m'n 320d daarvoor niet verkocht, anders wist ik 't wel.
Kosten voor de import bedragen ongeveer 300 euro (platen, keuringen etc.). Daarbij komt echter nog de BPM (en da's weer per auto verschillend, op deze auto ongeveer 900 euro).quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:26 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Wat ben je dan uiteindelijk kwijt voor zoiets incl. heel de importkosten?
Als ik dan toch zoveel geld zou betalen zou ik nog een half jaartje flink doorsparen voor een nieuwer model van +/- 2005.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:46 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Kosten voor de import bedragen ongeveer 300 euro (platen, keuringen etc.). Daarbij komt echter nog de BPM (en da's weer per auto verschillend, op deze auto ongeveer 900 euro).
Daar heb je dan ook wel weer een punt. Nieuwere generatie motoren enzo, meer power uit minder inhoud.quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:02 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Als ik dan toch zoveel geld zou betalen zou ik nog een half jaartje flink doorsparen voor een nieuwer model van +/- 2005.
Heb zelf in m'n hoofd een beetje een bovengrens van 9000 euro, als het dan toch boven de 10k uit gaat komen, dan ook maar meteen een paar duizend euro doorsparen
Maar een heel andere auto.quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:02 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Als ik dan toch zoveel geld zou betalen zou ik nog een half jaartje flink doorsparen voor een nieuwer model van +/- 2005.
Heb zelf in m'n hoofd een beetje een bovengrens van 9000 euro, als het dan toch boven de 10k uit gaat komen, dan ook maar meteen een paar duizend euro doorsparen
Waarom is dat beter?quote:Op donderdag 17 maart 2011 10:39 schreef Mikkie het volgende:
... Nieuwere generatie motoren enzo, meer power uit minder inhoud.
Efficiënter blokquote:Op donderdag 17 maart 2011 18:59 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Waarom is dat beter?
Nb. kan dat "beieren" na dinsdagavond niet uit de TT weggehaald worden?![]()
Meekomen is voor saaie mensenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:47 schreef Hyperdude het volgende:
Ik vind de 335i toch echt een grotere vooruitgang dan het gemiddelde nwe. 4 cylinder benzine BMW (of van ander een andere merk) blok.
Diesel is wellicht een ander verhaal.
Om mee te kunnen komen het je genoeg aan een 111i.
Heiden!quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:08 schreef Hyperdude het volgende:
Gezien de huidige drukte en omdat je daardoor toch niet door kan rijden, ben ik ook bezig met mijn laatste 6 cylinder, vrees ik.
Maar die gaat nog wel ff mee.
Hopelijk.![]()
Uhuh!quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:50 schreef tha_rizzo het volgende:
Haarbal, dan liever dit:
[ afbeelding ]
Eerder snel wegrijden met het schaamrood op de kaken. Wat een velgen zeg. Maar goed ik vind BMW's dan ook het mooiste in originele staat.quote:
Het kan zijn dat de kleppen opnieuw gesteld moeten worden.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:13 schreef Bouke-p het volgende:
vraagje voor de kenners, ik ben van plan een 728 E23 te kopen maar bij t proefritje tikte de motor nogal. Geen geluid van lagers of wat dan ook, het werd ook minder bij gas geven en toen de motor warm werd. Ik heb gelezen dat de injectoren van deze blokken nogal herrie maken en dat dat normaal is. Iemand hier ervaring mee?
De auto starte ook prima en trekt/loopt ook gewoon prima.
Is het een V8 of een V12?quote:Op maandag 21 maart 2011 12:56 schreef dylanrr het volgende:
Hallo, ik heb ook een BMW![]()
Het is een 750i, en rijdt heerlijk, baal alleen een beetje van de stijgende benzineprijs...
Ding loopt bij redelijk rustig rijden 1 op 5.
Maarja, dat wordt opgeheven als je het gaspedaal intrapt, dan boeit de benzineprijs helemaal niks meer. Raar is dat.![]()
Het is wel een oudje trouwens, van 1995.
Ik deed 'm altijd in de wasbox ivm krassen in de wasstraat, maar heb laatst alsnog krassen gekregenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 12:21 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Is het een V8 of een V12?
Voor de rest:
Wanneer jullie je auto wassen he, hoe krijg je je auto bij de wasbox net zo schoon als bij een wasstraat?
Ik heb de laatste 2 keer mijn auto gewassen bij de wasbox maar ik reed weer nat naar huis waardoor de auto binnen 1 week vies is geworden(stof)
Bij de wasstraat blijft mijn auto echt 1 maand schoon.
HIj liegt ook niet om zijn verbruik. Ik wed dat de meeste 325, 525jes in de stad 1 op 7 lopen maar het stiekem niet willen toegeven.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Nou ja rustig is relatief. Cruise control 120 km/u zal ie wel een beter verbruik halen maar goed je rijdt natuurlijk ook vaak binnenstad en dat is fataal met een 750i
Ik had het ooit eerder hier gepost over dat mijn 323ti meer toeren maakt op de 100kmh dan mijn 523i Automaat. MIjn 323ti gaat 2500 toeren in zijn 5 100 en mijn oude e39 ging 100 met 2000 toeren.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:17 schreef YoshiBignose het volgende:
50 in z'n 5 is volgens mij verbruiksmeter niet zuinig. In z'n 4 al nauwelijks beter dan 3.
Dat hoef ik inderdaad ook niet te doen, maar mijn dieseltje doet 50 in de 4 prima. Moet je alleen niet vlot vooruit willen, want daarvoor zijn de toeren dan echt te laag.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:17 schreef YoshiBignose het volgende:
50 in z'n 5 is volgens mij verbruiksmeter niet zuinig. In z'n 4 al nauwelijks beter dan 3.
Hoe betaal (en verzeker) je in godsnaam een 750i op je 18equote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:46 schreef dylanrr het volgende:
Zakelijk rijden zit er voor mij niet in, ben nog 18, maar idd ze zijn goedkoop om aan te schaffen, rijden is wel errug prijzig. Ik rijd gelukkig niet veel, woon nog thuis, en werk 60 uur per week. Dan is het net te doen. Wat mij eraan herinnerd, dat ik jullie nog foto's verschuldigd ben, morgen ben ik vrij, dan maak ik wel een paar mooie in het zonnetje.
Als je de connecties hebt dan kan het wel. Ik verzekerde mijn 523i ook op mijn eigen naam en betaalde voor enkel WA 30 euro per maand(+5 inzittenden dekking). Nu betaal ik dat nog steeds met mijn 323tiquote:Op woensdag 23 maart 2011 01:12 schreef Mikkie het volgende:
Bwhehehe... Independer.nl levert voor tienduizend km per jaar, enkel WA op een 750i, 150 euro per maand aan premie op
Valt me nog mee... m'n broertje (21) wilde laatst z'n E36 318is verzekeren en toen zeiden ze nee want hij heeft 2 deuren, als ie 4 deuren heeft dan mag het wel. Of een andere maatschappij zei: teveel pk (140) en eentje gaf niet eens een reden maar mocht gewoon niet.quote:Op woensdag 23 maart 2011 01:12 schreef Mikkie het volgende:
Bwhehehe... Independer.nl levert voor tienduizend km per jaar, enkel WA op een 750i, 150 euro per maand aan premie op
Aan wat voor connecties moet ik denken dan? Je kent iemand die daar werkt?quote:Op woensdag 23 maart 2011 01:40 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Als je de connecties hebt dan kan het wel. Ik verzekerde mijn 523i ook op mijn eigen naam en betaalde voor enkel WA 30 euro per maand(+5 inzittenden dekking). Nu betaal ik dat nog steeds met mijn 323ti
Mijn oude werkgever waar ik als parttime als programmeur werkte was tussenpersoon voor verzekeringen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:25 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Valt me nog mee... m'n broertje (21) wilde laatst z'n E36 318is verzekeren en toen zeiden ze nee want hij heeft 2 deuren, als ie 4 deuren heeft dan mag het wel. Of een andere maatschappij zei: teveel pk (140) en eentje gaf niet eens een reden maar mocht gewoon niet.
[..]
Aan wat voor connecties moet ik denken dan? Je kent iemand die daar werkt?
Prachtig, de eerste eckte Bimmer in dit deeltje!quote:Op woensdag 23 maart 2011 19:53 schreef Moody het volgende:
Zoals beloofd de foto's.
Ik heb nog geen eigen foto's gemaakt, deze komen uit de brochure:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou dat ook niet maar persoonlijk heb ik hier veel meer mee dan met bv een 20 jaar oude 7-serie. Maar ik ben wel benieuwd hoe ik hier tegenaan kijk over 15 jaar, of ik hem dan nog zo schitterend vind of dat ik het niets meer vind zoals nu een E36 coupé. Hoewel ik me het laatste bijna niet voor kan stellen, heeft misschien ook te maken met het volk wat daar nu in rondrijdt.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh alleen als je een dikke nieuwe bak koopt is het een echte bimmer?
Mooie kar man!quote:Op woensdag 23 maart 2011 19:53 schreef Moody het volgende:
Zoals beloofd de foto's.
Ik heb nog geen eigen foto's gemaakt, deze komen uit de brochure:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ook, alleen moeten we wel reëel zijn en kan de gemiddelde fok-user geen nieuwe 3-serie betalen, dus dan is een e46 al helemaal niet verkeerdquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:18 schreef Microtubuli het volgende:
Nou dat ook niet maar persoonlijk heb ik hier veel meer mee dan met bv een 20 jaar oude 7-serie.
Helemaal mee eens, en zeker in Le Mans Blauquote:Op woensdag 23 maart 2011 23:44 schreef Okeuj het volgende:
Even de eer redden van de E92:
[ afbeelding ]
Kan toch echt weinig tegen op!
Het is eigenlijk allemaal overkill want met al die vlakke stukken en snelheidslimieten hier heb je niet veel nodigquote:Op woensdag 23 maart 2011 23:50 schreef Moody het volgende:
Ik reed vandaag toevallig achter een zwarte E92 M3.
Ik vind een 335i al overkill voor het Nederlandse verkeer, maar die kun je tenminste nog redelijk economisch gebruiken (1:10 moet kunnen). Een M3 "moet" je gewoon mee raggen, anders had je net zo goed 20-30k kunnen besparen
Interlagosquote:Op woensdag 23 maart 2011 23:46 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, en zeker in Le Mans Blau![]()
Of is dit montego?
Succes met de zoektocht...quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:03 schreef YoshiBignose het volgende:
Deze wil ik![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:44 schreef Okeuj het volgende:
Even de eer redden van de E92:
[ afbeelding ]
Kan toch echt weinig tegen op!
Is die Le Mans Interlagos blauwe E92 van jou?quote:Op donderdag 24 maart 2011 23:17 schreef Okeuj het volgende:
Het filmpje hierboven is precies de reden waarom ik voor de e92 gekozen heb. Ding is heerlijk te cruisen en vlamt echt wel als het moet. Op het circuit heb je zeker liever de CSL, maar aangezien ik daar maar zelden zit, verkies ik toch de "allrounder".
Ik zie het ook nu pas staan in de OP:quote:Op donderdag 24 maart 2011 23:22 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Is die Le Mans Interlagos blauwe E92 van jou?
Voor een dagelijkse auto lijkt me deze M3 al stukken meer in onderhoud kosten dan een 335i of d, of valt dit mee?quote:Op donderdag 24 maart 2011 23:38 schreef Tom_ het volgende:
[..]
Ik zie het ook nu pas staan in de OP:
- M
Okeuj, E92 M3
Kan me voorstellen dat een CSL voor een 'daily' iets teveel van het goede is, errug gaaf ding die M3![]()
Je woont niet meer in NL aan die kentekenplaat te zien?
Moet je ook reëel in zijn. Los van dat de keuze M3 vs. CSL voor de meesten hier nooit aan de orde zal zijn, is de CSL gewoon meer hardcore dan de M3. Leuk voor trackdays enzo, maar dagelijks...nee.quote:Op donderdag 24 maart 2011 23:17 schreef Okeuj het volgende:
Het filmpje hierboven is precies de reden waarom ik voor de e92 gekozen heb. Ding is heerlijk te cruisen en vlamt echt wel als het moet. Op het circuit heb je zeker liever de CSL, maar aangezien ik daar maar zelden zit, verkies ik toch de "allrounder".
Tja ze hadden 't eerst door gesoldeerd bij mij, want ik had ook zoiets van; liever gaat ie overbodig af dan niet... maar achteraf denk ik: het gaat hier om 3 airbags, toch een prijzig grapje. Dus nu zit er een nieuwe mat in, de kosten ik meen 160 euro.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:07 schreef Mikkie het volgende:
Kun je me eens laten weten wat er voor die airbagmat op de bon staat? Ik heb er laatst een dummyplug in geprikt en de melding laten resetten. Gevolg: de airbag gaat altijd af als ik een aanrijding heb, of er nou iemand op de passagiersstoel zit of niet. Positief als ik ben, ga ik er vanuit dat ik óf geen aanrijding krijg, of 'm dan wel zo in de poeier rij dat ik me om die airbag ook niet meer druk hoef te maken... Was twee tientjes voor een dummy, begreep dat een nieuwe mat + inbouw tegen de 300 euro kon lopen. Functionaliteit is nagenoeg hetzelfde, alleen wat meer risico voor mij nu.
Het enige dat zo'n dummy-unit doet, ik het systeem laten denken dat er iemand op de bestuurdersstoel zit. Meer is het niet. De werking van het systeem wordt verder niet beïnvloed, dus de veiligheid is net zo goed als voorheen.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:13 schreef daNpy het volgende:
Er zit een heel algoritme achter om de airbag af te laten gaan. Ga je daarmee lopen spelen, gaat je systeem in noodmodus en gaat hoogstwaarschijnlijk wel af, maar wellicht niet op de juiste tijd.
Waardoor je passagier alsnog het dashboard kopt of zijn gezicht heerlijk verbrand!
Simpelweg klotekwaliteit. De mat ging bij mij kapot in een tijd dat er niemand recent op de stoel had gezeten, gewoon ineens *poef* een lampje, vanuit het niets. Een nieuwe mat kost rond de 80 euro begreep ik, maar de hele stoel moet eruit, bekleding moet eraf e.d., daarna nog de melding resetten... je betaalt dus vooral bizar veel uurloon.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:24 schreef Microtubuli het volgende:
Waarom gaan die airbag lampjes dan spontaan branden en waarom moet dat zo idioot veel kosten om ze weer op orde te krijgen? In een auto waar nog niet mee gebotst is mogen daar toch geen fouten in optreden?
Is ook prijzig, maar ja. Er zijn op Marktplaats en eBay voldoende airbagunits te koop, mocht je e.e.a. zelf willen repareren. Maar ik ga er gewoon vanuit dat ik die hele airbag niet nodig heb, omdat ik denk zelf geen ongeluk te veroorzaken. Mocht ik het wel doen: dan rij ik 'm waarschijnlijk zo hard in de poeier dat de auto toch totaled is. Zo niet: MP en eBayquote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:16 schreef TommyGun het volgende:
Tja ze hadden 't eerst door gesoldeerd bij mij, want ik had ook zoiets van; liever gaat ie overbodig af dan niet... maar achteraf denk ik: het gaat hier om 3 airbags, toch een prijzig grapje. Dus nu zit er een nieuwe mat in, de kosten ik meen 160 euro.
In een 'premium' auto mag je toch geen slechte contacten verwachten? Mijn vader had destijds ook een hoop gezeik gehad met de elektronica van zijn E39 en ik heb er al vaker slechte verhalen over gehoord, toch jammer dat het daar dan op fout moet lopen.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:26 schreef daNpy het volgende:
De lampjes gaan niet spontaan branden en ik vermoed dat het in slechte contacten/stekkers zit?
Boschstekkers van eind jaren 90 zijn van zeer slechte kwaliteit, in meerdere auto's. BMW, Alfa etc hebben er allemaal problemen mee. Erg vervelend, maar je weet vantevoren niet dat na 10 jaar stekkers het laten afweten.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:33 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
In een 'premium' auto mag je toch geen slechte contacten verwachten? Mijn vader had destijds ook een hoop gezeik gehad met de elektronica van zijn E39 en ik heb er al vaker slechte verhalen over gehoord, toch jammer dat het daar dan op fout moet lopen.
Okquote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:32 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Het enige dat zo'n dummy-unit doet, ik het systeem laten denken dat er iemand op de bestuurdersstoel zit. Meer is het niet. De werking van het systeem wordt verder niet beïnvloed, dus de veiligheid is net zo goed als voorheen.
So true. Ik vind het ook bizar, maar als je de verhalen van tegenwoordig hoort dan valt het wel mee. Sowieso gaat het qua autotechniek de verkeerde kant op: in een doorsnee Audi A4 kun je niet eens meer een lamp verwisselen zonder de voorbumper te demonteren. Waar zijn we nou mee bezig...?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Boschstekkers van eind jaren 90 zijn van zeer slechte kwaliteit, in meerdere auto's. BMW, Alfa etc hebben er allemaal problemen mee. Erg vervelend, maar je weet vantevoren niet dat na 10 jaar stekkers het laten afweten.
Ik ben het met je eens dat het bij BMW eigenlijk niet zou mogen gebeuren, maar als je soms hoort wat er bij dealers vandaag de dag allemaal gebeurt![]()
Ik vertik het. Je wordt steeds meer uitgekleed daar. Niet alleen omdat ik de dealer te duur vind, maar ook gewoon omdat het kan, probeer ik steeds meer klein onderhoud zelf te doen. Laatst wat liters olie besteld, filtertjes e.d. moeten nog binnen komen. De volgende olieservice doe ik zelf, dus als het goed is en alles blijft heel, zie ik pas weer over 30k een garage! Dan is rijden nog leuk... zelf beunen kost je vijf tientjes aan materiaal... de universele garage 120 euro en de dealer 150-200 waarschijnlijk. Makkelijk verdiend en je leert er ook nog wat van, waar je in de toekomst alleen maar profijt van kan hebbenquote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:42 schreef daNpy het volgende:
Met het feit dat de auto voor álles naar de dealer moet. Bij wijze van ook voor banden oppompen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |