abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94198054


Voorgaande delen:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13a, 13b, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28
29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48

Modellen:

1-serie:
• Oksel, E87 118d
• Scorpie, E87, 118i (in bestelling)

3-serie:
• dnzl, E30 316
• piekartz87, 2x E30 316i
• Gkhn, E30 320i
• Catch22-, E30 320i
• Jaapie1993, E30 320i
• Youp, E30 320i
• metallicattim, E30 318iA, E30 325i
rival, E30 330i, E30 325i, E30 325e, E30 318i
Twista101, E36 316i
Mavi86, E36 316i
• Fransbreda, E36 316i
justmattie, E36 316i
• Teamlead, E36 318tds
SingleCoil, E36 318i
Turquaz52, E36 318i, E36 323i
• Gokhan03, E36 323ti compact
• MrTorture, E36 325i
YoshiBignose, E46 318ci, E21 320/6
Xtr3mE, E46 318ci
• TommyGun E46 318i
• Maharbal, E46 325i
• Mikkie, E46 320d
• Peewee, E46 320d
• xaban06, E46 320td
• Vuurmuis, E46 325ci
Hyperdude, E46 330i
• Boegschroef, E92 320d, E30 320i, E30 323i baur
Nelisb, E90 320d
• Moody, E92 335i

5-serie:
Rizzeau, E28 525i
Alicey, E34 518i
• mighty_myte, E34 520i
• disyn, E39 520i
• Lezzer, E39 525i
eevebe, E39 528i
• M.O.D, E39 540i
• Boegschroef, E60 525d
• B4llistic, E60 530d
• tong_poh, E60 535d
• HFdude, E61 535d
Rizkant, E39 528i

6-serie:
-

7-serie:
• Chooselife, E32 735i
Tarado, E38 740i

8-serie:
-

X:
von_Preussen, E70 X5 3.0d

Z:
• minispilie, E36/7 Z3 1.9
• lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio
k_man, E85 Z4
oYo, E89 Z4 35i

M
• Okeuj, E92 M3

Motorrad
-

Onderdelen
Meer onderdelen

Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast.



[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2011 17:29:32 ]
pi_94198110
Ik werk zodadelijk de OP even bij, dus nu nog geen gezeur daarover graag. :P

Edit: fertig! *O*

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2011 17:31:19 ]
  woensdag 16 maart 2011 @ 17:06:41 #3
137676 TommyGun
Stik er maar in!
  woensdag 16 maart 2011 @ 17:26:43 #4
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_94199586
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2011 16:55 schreef k_man het volgende:

[..]

Da's overigens niet waar. Althans, niet op een redelijke manier. De auto van mijn broertje vertoonde een defect aan de motor, waarmee hij terug is gegaan naar de handelaar waar hij de auto gekocht heeft. Het moest onder garantie verholpen worden. De handelaar heeft ervoor gekozen het defect zelf te herstellen, maar kon dit niet doen zonder gebruik te moeten maken van de dealer voor zowel kennis, gereedschap, als onderdelen. Als je specifiek gereedschap aan moet schaffen voor een klus die je waarschijnlijk slechts één keer zult doen, moet je je afvragen of het niet aantrekkeljiker is het gewoon door de dealer te laten oplossen.
Daar heb je zeker gelijk in en in zulke gevallen loont het ook niet. Dat is echter een kosten/baten analyse. Feit is, dat als je bereid bent zelf het gereedschap aan te schaffen, je het met voldoende research ook wel zelf kan doen. Want de dealer heeft z'n kennis ook uit een boek of een infobulletin. Gereedschap koop je, onderdelen kun je zelf ook bestellen. Filtertjes, remblokken, draagarmen, dat soort spul kun je allemaal prima zelf doen.

Ik zeg niet dat het nooit loont om naar de dealer te gaan hoor. Die kan vaak snel een diagnose stellen en kan sommige klussen drie keer zo snel uitvoeren als jijzelf, puur door de routine. Ook heeft de dealer specialistisch gereedschap waardoor e.e.a. makkelijker is. Enige wat ik zeg, is zo lang het bij schroef- en kluswerk zonder elektronica blijft, dat iemand die bij de dealer met twee handen werkt in de basis niets meer kan, als wat Jan Lul thuis ook kan met twee handen. Alleen kost het Jan Lul een stuk meer voorbereiding en inleeswerk. Maar daar staat tegenover dat je geen 75 ex BTW hoeft neer te leggen.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 16 maart 2011 @ 18:07:59 #5
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_94201410
Maar de extra handigheidjes lees je vaak nergens.
Wie maakt er hier schuine kantjes aan zijn remblokken bij het plaatsen van nieuwe, om maar een dwarsstraat te noemen? Er zijn duizenden dingetjes, hendigheidjes en belangrijke zaken waar je op moet letten die niet in de boeken staan, maar op ervaring aankomen. En werken met airbags is niet iets waar boerenlulmetooktweehanden even aan moet zitten voor de auto verkocht wordt imo.

Wie doet er hier zelf een "grote beurt" en wát doe je dan?

Deze vraag zal net zoveel verschillende antwoorden opleveren als er mensen antwoord geven.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 16 maart 2011 @ 19:14:43 #6
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_94204740
330i uit Duitsland

Wat een heerlijke complete bak zeg! Alle goede mods al doorgevoerd en LPG. Helaas is ie nog echt wel buiten budget... Beetje pingelen hou je nog steeds een minimale prijs over van 11k inclusief invoer (er vanuit gaande dat er te pingelen is tot onder 10k). Helaas krijg ik m'n 320d daarvoor niet verkocht, anders wist ik 't wel ;).
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 16 maart 2011 @ 19:26:09 #7
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_94205349
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:14 schreef Mikkie het volgende:
330i uit Duitsland

Wat een heerlijke complete bak zeg! Alle goede mods al doorgevoerd en LPG. Helaas is ie nog echt wel buiten budget... Beetje pingelen hou je nog steeds een minimale prijs over van 11k inclusief invoer (er vanuit gaande dat er te pingelen is tot onder 10k). Helaas krijg ik m'n 320d daarvoor niet verkocht, anders wist ik 't wel ;).
Wat ben je dan uiteindelijk kwijt voor zoiets incl. heel de importkosten?
  woensdag 16 maart 2011 @ 19:46:04 #8
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_94206658
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:26 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Wat ben je dan uiteindelijk kwijt voor zoiets incl. heel de importkosten?
Kosten voor de import bedragen ongeveer 300 euro (platen, keuringen etc.). Daarbij komt echter nog de BPM (en da's weer per auto verschillend, op deze auto ongeveer 900 euro).
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:01:13 #9
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_94207638
Ik zou zo'n oude 330 niet meer kopen.
Vorige week: nieuwe carterontluchting = 3,5 uur
Deze week nwe schijven + blokken + nwe radiator.
Nu moet ik er weer 100000 km. mee door tuffen om uit de kosten te komen. :(
;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_94211518
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:46 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Kosten voor de import bedragen ongeveer 300 euro (platen, keuringen etc.). Daarbij komt echter nog de BPM (en da's weer per auto verschillend, op deze auto ongeveer 900 euro).
Als ik dan toch zoveel geld zou betalen zou ik nog een half jaartje flink doorsparen voor een nieuwer model van +/- 2005.
Heb zelf in m'n hoofd een beetje een bovengrens van 9000 euro, als het dan toch boven de 10k uit gaat komen, dan ook maar meteen een paar duizend euro doorsparen :P
Too much is never enough!
  donderdag 17 maart 2011 @ 10:39:14 #11
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_94230113
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:02 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Als ik dan toch zoveel geld zou betalen zou ik nog een half jaartje flink doorsparen voor een nieuwer model van +/- 2005.
Heb zelf in m'n hoofd een beetje een bovengrens van 9000 euro, als het dan toch boven de 10k uit gaat komen, dan ook maar meteen een paar duizend euro doorsparen :P
Daar heb je dan ook wel weer een punt. Nieuwere generatie motoren enzo, meer power uit minder inhoud.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_94243572
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:02 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Als ik dan toch zoveel geld zou betalen zou ik nog een half jaartje flink doorsparen voor een nieuwer model van +/- 2005.
Heb zelf in m'n hoofd een beetje een bovengrens van 9000 euro, als het dan toch boven de 10k uit gaat komen, dan ook maar meteen een paar duizend euro doorsparen :P
Maar een heel andere auto.

Ik heb meer dan dat uitgegeven aan m'n coupé, maar het moest en zou een E46 worden. Is gewoon een mooier model :)
  donderdag 17 maart 2011 @ 18:59:19 #13
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_94249649
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 10:39 schreef Mikkie het volgende:
... Nieuwere generatie motoren enzo, meer power uit minder inhoud.
Waarom is dat beter? :)

Nb. kan dat "beieren" na dinsdagavond niet uit de TT weggehaald worden? :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 17 maart 2011 @ 19:12:28 #14
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_94250343
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 18:59 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Waarom is dat beter? :)

Nb. kan dat "beieren" na dinsdagavond niet uit de TT weggehaald worden? :')
Efficiënter blok :). Het hoeft niet per se beter te zijn, maar het is wel lekker als je uit een doorsnee auto gewoon al lekker wat pk's haalt, zodat je geen topmotor nodig hebt om toch bij momenten lekker mee te kunnen komen.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 09:47:54 #15
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_94280058
Ik vind de 335i toch echt een grotere vooruitgang dan het gemiddelde nwe. 4 cylinder benzine BMW (of van ander een andere merk) blok.

Diesel is wellicht een ander verhaal.

Om mee te kunnen komen het je genoeg aan een 111i. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_94280193
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 09:47 schreef Hyperdude het volgende:
Ik vind de 335i toch echt een grotere vooruitgang dan het gemiddelde nwe. 4 cylinder benzine BMW (of van ander een andere merk) blok.

Diesel is wellicht een ander verhaal.

Om mee te kunnen komen het je genoeg aan een 111i. :P
Meekomen is voor saaie mensen :+
  vrijdag 18 maart 2011 @ 10:08:34 #17
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_94280685
Gezien de huidige drukte en omdat je daardoor toch niet door kan rijden, ben ik ook bezig met mijn laatste 6 cylinder, vrees ik. :@

Maar die gaat nog wel ff mee.
Hopelijk. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_94281934
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 10:08 schreef Hyperdude het volgende:
Gezien de huidige drukte en omdat je daardoor toch niet door kan rijden, ben ik ook bezig met mijn laatste 6 cylinder, vrees ik. :@

Maar die gaat nog wel ff mee.
Hopelijk. :P
Heiden!

Kwam er net achter dat ik in net minder dan een maand ~3.000km heb gereden tegen 10,3L op 100k. Met de huidige benzineprijs durf ik niet om te rekenen :D.

Tering, je moet er wat voor over hebben haha
  vrijdag 18 maart 2011 @ 10:47:02 #19
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_94281945
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 09:52 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Meekomen is voor saaie mensen :+


?
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_94281975
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 10:47 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
?
Zoiets ja :D
  vrijdag 18 maart 2011 @ 10:50:45 #21
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_94282094
Haarbal, dan liever dit:

Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_94283068
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 10:50 schreef tha_rizzo het volgende:
Haarbal, dan liever dit:

[ afbeelding ]
Uhuh!

Of

Kun je ook wel mee 'meekomen'
pi_94285120
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 11:18 schreef Maharbal het volgende:

[..]
Kun je ook wel mee 'meekomen'
Eerder snel wegrijden met het schaamrood op de kaken. Wat een velgen zeg. Maar goed ik vind BMW's dan ook het mooiste in originele staat.
Too much is never enough!
pi_94285181
Die velgen vind ik ook niet zo mooi, maar ik heb ff geen tijd om uitgebreid plaatjes te gaan zoeken op m'n werk ;)
pi_94287513
vraagje voor de kenners, ik ben van plan een 728 E23 te kopen maar bij t proefritje tikte de motor nogal. Geen geluid van lagers of wat dan ook, het werd ook minder bij gas geven en toen de motor warm werd. Ik heb gelezen dat de injectoren van deze blokken nogal herrie maken en dat dat normaal is. Iemand hier ervaring mee?

De auto starte ook prima en trekt/loopt ook gewoon prima.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:08:06 #26
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_94289977
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 13:13 schreef Bouke-p het volgende:
vraagje voor de kenners, ik ben van plan een 728 E23 te kopen maar bij t proefritje tikte de motor nogal. Geen geluid van lagers of wat dan ook, het werd ook minder bij gas geven en toen de motor warm werd. Ik heb gelezen dat de injectoren van deze blokken nogal herrie maken en dat dat normaal is. Iemand hier ervaring mee?

De auto starte ook prima en trekt/loopt ook gewoon prima.
Het kan zijn dat de kleppen opnieuw gesteld moeten worden. :)
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_94290035
Zou ook nog goed kunnen ja, maar zouden die bij een warme motor niet juist luidruchtiger worden? mischien klinkt dat blok ook wel normaal hoor, ze schijnen nogal flink wat herrie te maken van nature.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:28:17 #28
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_94290792
Ik heb er ook last van af en toe. Ik maak me er verder niet al te veel zorgen over :+

In other news: WTF!!!!!!
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_94376108
Vraagje, bij de E36 318is is de motor losgeschoten van de steunen. Snap niet echt hoe het kan, maar die zit nu dus scheef en los? Hierdoor draait die fan ook niet helemaal want wordt geblokkeerd door dat plastic. KAN ik daar nog een stukje mee rijden om garage te bereiken of is dat echt te riskant? De motor lijkt nog wel vast te zitten, snap niet echt hoe maar zit iig wel scheef en bij die steunen zie je dat het gebroken is en er naast zit.
Facts don't care about your feelings
  zondag 20 maart 2011 @ 14:57:48 #30
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_94376306
Motorsteun afgebroken, niet meer mee rijden lijkt me, je weet niet wat er klem zit.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 21 maart 2011 @ 11:05:34 #31
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_94412233
Zitten alle slangen e.d. nog wel vast? Dan zou ik het risico misschien wel nemen, maar echt verstandig is het niet... je kunt natuurlijk het nodige in de soep draaien.

Anderzijds kun je je ook even laten slepen. Dat scheelt je eventuele motorschade, maar als het maar een paar km is scheelt het je ook weer gezeik met een autoambulance. Tenzij de garage je gratis wil komen ophalen natuurlijk.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_94415524
Alles zit nog vast en alles loopt gewoon goed, alleen draait die fan dus niet :P Misschien inderdaad gewoon even slepen met een touwtje, beter het zekere van het onzekere nemen. Het is inderdaad niet zo ver weg.
Facts don't care about your feelings
pi_94415789
Hallo, ik heb ook een BMW *O*
Het is een 750i, en rijdt heerlijk, baal alleen een beetje van de stijgende benzineprijs...
Ding loopt bij redelijk rustig rijden 1 op 5.
Maarja, dat wordt opgeheven als je het gaspedaal intrapt, dan boeit de benzineprijs helemaal niks meer. Raar is dat. :Y
Het is wel een oudje trouwens, van 1995.
pi_94417311
Wel het mooiste model 7-serie ooit gemaakt :P Foto's please :)
Facts don't care about your feelings
pi_94418324
Als ik vanavond m'n telefoon weer terug heb, zal ik er een paar maken.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 09:37:46 #36
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_94458674
Lekker hoor Dylan! Maar ik neem aan dat je dan per jaar niet zo heel veel km's maakt? ;)
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_94463242
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 12:56 schreef dylanrr het volgende:
Hallo, ik heb ook een BMW *O*
Het is een 750i, en rijdt heerlijk, baal alleen een beetje van de stijgende benzineprijs...
Ding loopt bij redelijk rustig rijden 1 op 5.
Maarja, dat wordt opgeheven als je het gaspedaal intrapt, dan boeit de benzineprijs helemaal niks meer. Raar is dat. :Y
Het is wel een oudje trouwens, van 1995.
Is het een V8 of een V12?

Voor de rest:
Wanneer jullie je auto wassen he, hoe krijg je je auto bij de wasbox net zo schoon als bij een wasstraat?
Ik heb de laatste 2 keer mijn auto gewassen bij de wasbox maar ik reed weer nat naar huis waardoor de auto binnen 1 week vies is geworden(stof)
Bij de wasstraat blijft mijn auto echt 1 maand schoon.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 13:02:01 #38
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_94464428
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 12:21 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Is het een V8 of een V12?

Voor de rest:
Wanneer jullie je auto wassen he, hoe krijg je je auto bij de wasbox net zo schoon als bij een wasstraat?
Ik heb de laatste 2 keer mijn auto gewassen bij de wasbox maar ik reed weer nat naar huis waardoor de auto binnen 1 week vies is geworden(stof)
Bij de wasstraat blijft mijn auto echt 1 maand schoon.
Ik deed 'm altijd in de wasbox ivm krassen in de wasstraat, maar heb laatst alsnog krassen gekregen :(

Ik zorg eigenlijk altijd dat ik na de wasstraat/wasbox een stuk snelweg meepak waar ik 'm even goed doortrap, dan is het vocht er grotendeels wel vanaf en hecht stof en vuil dus ook minder makkelijk. Een waxbehandeling helpt daarbij wel (let op: niet op je ruiten spuiten :P).
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_94469905
Een 750i is altijd een V12, vandaar de 1 op 5 he.
Facts don't care about your feelings
pi_94470146
Allemachtig een v12.

Jammer dat dat soort auto's niet meer echt realistisch meer zijn om elke dag in te rijden.
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_94470771
Mwah, de dagwaarde is vrij laag, dus met 35% bijtelling is het op zich nog te doen en dan rijd je dus een dikke bak. Er vanuit gaande dat je het zakelijk kan rijden dan :P
Facts don't care about your feelings
pi_94471172
Een dikke maar oude bak :P

Erg vette bak dat wel hoor. maar 1 op 5 als je rustig aan doet... pff...
Zou ik niet eens meer leuk vinden ook al kon ik het betalen.
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_94472238
Nou ja rustig is relatief. Cruise control 120 km/u zal ie wel een beter verbruik halen maar goed je rijdt natuurlijk ook vaak binnenstad en dat is fataal met een 750i :P
Facts don't care about your feelings
pi_94483230
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 16:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Nou ja rustig is relatief. Cruise control 120 km/u zal ie wel een beter verbruik halen maar goed je rijdt natuurlijk ook vaak binnenstad en dat is fataal met een 750i :P
HIj liegt ook niet om zijn verbruik. Ik wed dat de meeste 325, 525jes in de stad 1 op 7 lopen maar het stiekem niet willen toegeven.
Scheelt dus niet veel met een 750i :)

Maargoed ik haal zelf soms een gemiddeld verbruik van 1 op 10 maar dan rij ik ook een beetje onnozel zoals 50 in zn 5 als het verkeer lekker vlotjes gaat.
pi_94485234
50 in z'n 5 is volgens mij verbruiksmeter niet zuinig. In z'n 4 al nauwelijks beter dan 3.
Facts don't care about your feelings
pi_94490912
Zakelijk rijden zit er voor mij niet in, ben nog 18, maar idd ze zijn goedkoop om aan te schaffen, rijden is wel errug prijzig. Ik rijd gelukkig niet veel, woon nog thuis, en werk 60 uur per week. Dan is het net te doen. Wat mij eraan herinnerd, dat ik jullie nog foto's verschuldigd ben, morgen ben ik vrij, dan maak ik wel een paar mooie in het zonnetje.
pi_94490917
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 21:17 schreef YoshiBignose het volgende:
50 in z'n 5 is volgens mij verbruiksmeter niet zuinig. In z'n 4 al nauwelijks beter dan 3.
Ik had het ooit eerder hier gepost over dat mijn 323ti meer toeren maakt op de 100kmh dan mijn 523i Automaat. MIjn 323ti gaat 2500 toeren in zijn 5 100 en mijn oude e39 ging 100 met 2000 toeren.
Met mijn E39 kon ik in zijn 2 125kmh en met mijn e36 85kmh.
Heel stiekem denk ik dat er een andere diff onder zit.

Wanneer ik met mijn 323ti 50 ga in zijn 5 dan gaat hij met 1500 toeren ongeveer en dat voelt niet traag aan. Ik geef dan ook heel licht gas. Het is niet zo dat hij gaat stotteren of dat ik de koppakking eruit blaas.
Ik zal het de volgende keer filmen dan begrijpen jullie het wel.
Ik weet van mijn oude e39 dat wanneer ik in een hoge versnelling zit en het gas dieper intrap, dat hij met moeite snelheid maakte maar het verbruik heel erg steeg dan vergeleken met een lagere versnelling omdat dat dus lichter is.
Vandaar dat als ik 50 ga in zijn 5 dat het verkeer vlot moet gaan en niet moet remmen en gasgeven.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 23:30:44 #48
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_94493350
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 21:17 schreef YoshiBignose het volgende:
50 in z'n 5 is volgens mij verbruiksmeter niet zuinig. In z'n 4 al nauwelijks beter dan 3.
Dat hoef ik inderdaad ook niet te doen, maar mijn dieseltje doet 50 in de 4 prima. Moet je alleen niet vlot vooruit willen, want daarvoor zijn de toeren dan echt te laag.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_94495379
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 22:46 schreef dylanrr het volgende:
Zakelijk rijden zit er voor mij niet in, ben nog 18, maar idd ze zijn goedkoop om aan te schaffen, rijden is wel errug prijzig. Ik rijd gelukkig niet veel, woon nog thuis, en werk 60 uur per week. Dan is het net te doen. Wat mij eraan herinnerd, dat ik jullie nog foto's verschuldigd ben, morgen ben ik vrij, dan maak ik wel een paar mooie in het zonnetje.
Hoe betaal (en verzeker) je in godsnaam een 750i op je 18e :')
Facts don't care about your feelings
  woensdag 23 maart 2011 @ 01:12:49 #50
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_94496403
Bwhehehe... Independer.nl levert voor tienduizend km per jaar, enkel WA op een 750i, 150 euro per maand aan premie op _O-
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')