Daar heb je zeker gelijk in en in zulke gevallen loont het ook niet. Dat is echter een kosten/baten analyse. Feit is, dat als je bereid bent zelf het gereedschap aan te schaffen, je het met voldoende research ook wel zelf kan doen. Want de dealer heeft z'n kennis ook uit een boek of een infobulletin. Gereedschap koop je, onderdelen kun je zelf ook bestellen. Filtertjes, remblokken, draagarmen, dat soort spul kun je allemaal prima zelf doen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:55 schreef k_man het volgende:
[..]
Da's overigens niet waar. Althans, niet op een redelijke manier. De auto van mijn broertje vertoonde een defect aan de motor, waarmee hij terug is gegaan naar de handelaar waar hij de auto gekocht heeft. Het moest onder garantie verholpen worden. De handelaar heeft ervoor gekozen het defect zelf te herstellen, maar kon dit niet doen zonder gebruik te moeten maken van de dealer voor zowel kennis, gereedschap, als onderdelen. Als je specifiek gereedschap aan moet schaffen voor een klus die je waarschijnlijk slechts één keer zult doen, moet je je afvragen of het niet aantrekkeljiker is het gewoon door de dealer te laten oplossen.
Wat ben je dan uiteindelijk kwijt voor zoiets incl. heel de importkosten?quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:14 schreef Mikkie het volgende:
330i uit Duitsland
Wat een heerlijke complete bak zeg! Alle goede mods al doorgevoerd en LPG. Helaas is ie nog echt wel buiten budget... Beetje pingelen hou je nog steeds een minimale prijs over van 11k inclusief invoer (er vanuit gaande dat er te pingelen is tot onder 10k). Helaas krijg ik m'n 320d daarvoor niet verkocht, anders wist ik 't wel.
Kosten voor de import bedragen ongeveer 300 euro (platen, keuringen etc.). Daarbij komt echter nog de BPM (en da's weer per auto verschillend, op deze auto ongeveer 900 euro).quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:26 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Wat ben je dan uiteindelijk kwijt voor zoiets incl. heel de importkosten?
Als ik dan toch zoveel geld zou betalen zou ik nog een half jaartje flink doorsparen voor een nieuwer model van +/- 2005.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:46 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Kosten voor de import bedragen ongeveer 300 euro (platen, keuringen etc.). Daarbij komt echter nog de BPM (en da's weer per auto verschillend, op deze auto ongeveer 900 euro).
Daar heb je dan ook wel weer een punt. Nieuwere generatie motoren enzo, meer power uit minder inhoud.quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:02 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Als ik dan toch zoveel geld zou betalen zou ik nog een half jaartje flink doorsparen voor een nieuwer model van +/- 2005.
Heb zelf in m'n hoofd een beetje een bovengrens van 9000 euro, als het dan toch boven de 10k uit gaat komen, dan ook maar meteen een paar duizend euro doorsparen
Maar een heel andere auto.quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:02 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Als ik dan toch zoveel geld zou betalen zou ik nog een half jaartje flink doorsparen voor een nieuwer model van +/- 2005.
Heb zelf in m'n hoofd een beetje een bovengrens van 9000 euro, als het dan toch boven de 10k uit gaat komen, dan ook maar meteen een paar duizend euro doorsparen
Waarom is dat beter?quote:Op donderdag 17 maart 2011 10:39 schreef Mikkie het volgende:
... Nieuwere generatie motoren enzo, meer power uit minder inhoud.
Efficiënter blokquote:Op donderdag 17 maart 2011 18:59 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Waarom is dat beter?
Nb. kan dat "beieren" na dinsdagavond niet uit de TT weggehaald worden?![]()
Meekomen is voor saaie mensenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:47 schreef Hyperdude het volgende:
Ik vind de 335i toch echt een grotere vooruitgang dan het gemiddelde nwe. 4 cylinder benzine BMW (of van ander een andere merk) blok.
Diesel is wellicht een ander verhaal.
Om mee te kunnen komen het je genoeg aan een 111i.
Heiden!quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:08 schreef Hyperdude het volgende:
Gezien de huidige drukte en omdat je daardoor toch niet door kan rijden, ben ik ook bezig met mijn laatste 6 cylinder, vrees ik.
Maar die gaat nog wel ff mee.
Hopelijk.![]()
Uhuh!quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:50 schreef tha_rizzo het volgende:
Haarbal, dan liever dit:
[ afbeelding ]
Eerder snel wegrijden met het schaamrood op de kaken. Wat een velgen zeg. Maar goed ik vind BMW's dan ook het mooiste in originele staat.quote:
Het kan zijn dat de kleppen opnieuw gesteld moeten worden.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:13 schreef Bouke-p het volgende:
vraagje voor de kenners, ik ben van plan een 728 E23 te kopen maar bij t proefritje tikte de motor nogal. Geen geluid van lagers of wat dan ook, het werd ook minder bij gas geven en toen de motor warm werd. Ik heb gelezen dat de injectoren van deze blokken nogal herrie maken en dat dat normaal is. Iemand hier ervaring mee?
De auto starte ook prima en trekt/loopt ook gewoon prima.
Is het een V8 of een V12?quote:Op maandag 21 maart 2011 12:56 schreef dylanrr het volgende:
Hallo, ik heb ook een BMW![]()
Het is een 750i, en rijdt heerlijk, baal alleen een beetje van de stijgende benzineprijs...
Ding loopt bij redelijk rustig rijden 1 op 5.
Maarja, dat wordt opgeheven als je het gaspedaal intrapt, dan boeit de benzineprijs helemaal niks meer. Raar is dat.![]()
Het is wel een oudje trouwens, van 1995.
Ik deed 'm altijd in de wasbox ivm krassen in de wasstraat, maar heb laatst alsnog krassen gekregenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 12:21 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Is het een V8 of een V12?
Voor de rest:
Wanneer jullie je auto wassen he, hoe krijg je je auto bij de wasbox net zo schoon als bij een wasstraat?
Ik heb de laatste 2 keer mijn auto gewassen bij de wasbox maar ik reed weer nat naar huis waardoor de auto binnen 1 week vies is geworden(stof)
Bij de wasstraat blijft mijn auto echt 1 maand schoon.
HIj liegt ook niet om zijn verbruik. Ik wed dat de meeste 325, 525jes in de stad 1 op 7 lopen maar het stiekem niet willen toegeven.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Nou ja rustig is relatief. Cruise control 120 km/u zal ie wel een beter verbruik halen maar goed je rijdt natuurlijk ook vaak binnenstad en dat is fataal met een 750i
Ik had het ooit eerder hier gepost over dat mijn 323ti meer toeren maakt op de 100kmh dan mijn 523i Automaat. MIjn 323ti gaat 2500 toeren in zijn 5 100 en mijn oude e39 ging 100 met 2000 toeren.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:17 schreef YoshiBignose het volgende:
50 in z'n 5 is volgens mij verbruiksmeter niet zuinig. In z'n 4 al nauwelijks beter dan 3.
Dat hoef ik inderdaad ook niet te doen, maar mijn dieseltje doet 50 in de 4 prima. Moet je alleen niet vlot vooruit willen, want daarvoor zijn de toeren dan echt te laag.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:17 schreef YoshiBignose het volgende:
50 in z'n 5 is volgens mij verbruiksmeter niet zuinig. In z'n 4 al nauwelijks beter dan 3.
Hoe betaal (en verzeker) je in godsnaam een 750i op je 18equote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:46 schreef dylanrr het volgende:
Zakelijk rijden zit er voor mij niet in, ben nog 18, maar idd ze zijn goedkoop om aan te schaffen, rijden is wel errug prijzig. Ik rijd gelukkig niet veel, woon nog thuis, en werk 60 uur per week. Dan is het net te doen. Wat mij eraan herinnerd, dat ik jullie nog foto's verschuldigd ben, morgen ben ik vrij, dan maak ik wel een paar mooie in het zonnetje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |