abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94569748
quote:
Op donderdag 24 maart 2011 20:03 schreef YoshiBignose het volgende:
Deze wil ik 8-)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Succes met de zoektocht... :P
My car is like drugs and sex in one: Dope as F*ck
pi_94570481
Alle bmw's kunnen erg nette bakken zijn mits ze een beetje origineel, mooi uitgevoerd en goed onderhouden zijn.
en niet een belachelijke kleur hebben natuurlijk.

Probleem is wel.. je zet er iets te grote velgen op en het is meteen een pauperbak.

Vind de e46 wel erg mooi nog steeds. zolang je er niet te veel aan pimpt en als je niet rijdt als een pauper zal je niet snel gezien worden als een pauper.
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_94575355
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 23:44 schreef Okeuj het volgende:
Even de eer redden van de E92:

[ afbeelding ]

Kan toch echt weinig tegen op! :P

Dit komt toch wel aardig in de buurt wat mij betreft :P
pi_94576266
E46 M3 CSL > E92 M3 :P
Facts don't care about your feelings
pi_94577050

Ongeveer 3 weken terug trouwens overgestapt van e30 ('89) naar een e46 ('02), dat verschil merk je ook wel *)
  donderdag 24 maart 2011 @ 23:17:23 #81
157960 Okeuj
Ich habe es nicht gewusst
pi_94580381
Het filmpje hierboven is precies de reden waarom ik voor de e92 gekozen heb. Ding is heerlijk te cruisen en vlamt echt wel als het moet. Op het circuit heb je zeker liever de CSL, maar aangezien ik daar maar zelden zit, verkies ik toch de "allrounder".
Nee echt niet.
  donderdag 24 maart 2011 @ 23:22:22 #82
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_94580643
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 23:17 schreef Okeuj het volgende:
Het filmpje hierboven is precies de reden waarom ik voor de e92 gekozen heb. Ding is heerlijk te cruisen en vlamt echt wel als het moet. Op het circuit heb je zeker liever de CSL, maar aangezien ik daar maar zelden zit, verkies ik toch de "allrounder".
Is die Le Mans Interlagos blauwe E92 van jou? _O_
pi_94581388
quote:
17s.gif Op donderdag 24 maart 2011 23:22 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Is die Le Mans Interlagos blauwe E92 van jou? _O_
Ik zie het ook nu pas staan in de OP:

- M
Okeuj, E92 M3

Kan me voorstellen dat een CSL voor een 'daily' iets teveel van het goede is, errug gaaf ding die M3 :Y)
Je woont niet meer in NL aan die kentekenplaat te zien?
  donderdag 24 maart 2011 @ 23:47:22 #84
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_94581763
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 23:38 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Ik zie het ook nu pas staan in de OP:

- M
Okeuj, E92 M3

Kan me voorstellen dat een CSL voor een 'daily' iets teveel van het goede is, errug gaaf ding die M3 :Y)
Je woont niet meer in NL aan die kentekenplaat te zien?
Voor een dagelijkse auto lijkt me deze M3 al stukken meer in onderhoud kosten dan een 335i of d, of valt dit mee?
  vrijdag 25 maart 2011 @ 01:00:44 #85
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_94584441
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 23:17 schreef Okeuj het volgende:
Het filmpje hierboven is precies de reden waarom ik voor de e92 gekozen heb. Ding is heerlijk te cruisen en vlamt echt wel als het moet. Op het circuit heb je zeker liever de CSL, maar aangezien ik daar maar zelden zit, verkies ik toch de "allrounder".
Moet je ook reëel in zijn. Los van dat de keuze M3 vs. CSL voor de meesten hier nooit aan de orde zal zijn, is de CSL gewoon meer hardcore dan de M3. Leuk voor trackdays enzo, maar dagelijks...nee.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 01:02:15 #86
157960 Okeuj
Ich habe es nicht gewusst
pi_94584474
Hij staat nog op Amerikaanse platen, maar hij is al in Nederland; ben nu druk bezig om mn vergunning vrijstelling BPM te krijgen van de douane/belastingdienst.

Kosten vallen wel mee tov een 335. In Amerika kon je juist weer leeglopen op een 335i omdat er hier een problemen met de injectoren en brandstofpomp waren, al heeft BMW daar geloof ik wel een recall op gedaan. Maar je bent voor bepaalde dingen wel weer meer kwijt aan onderhoud, maar van de andere kant zit je met een 335i weer met twee turbo's. Ook geen goedkoop grapje als die vervangen moeten worden... Qua verbruik zit ik gemiddeld rond de 1 op 8 a 9; maar zo gek veel rijd ik ook weer niet (15-20d km p/jaar).







Nee echt niet.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 07:32:44 #87
325757 HFdude
Lancia fan, BMW rijder...
pi_94586685
Nice!
  vrijdag 25 maart 2011 @ 17:44:20 #88
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_94607250
Hopelijk is mijn E46 morgen klaar (sinds maandag bij de garage, alweer; pas 2 weken gereden van de 4 weken dat ik 'm heb). Olielekkage is verholpen (was een pakking, ik weet niet meer welke maar het was niet de nokkenas), airbag van de passagier is gerepareerd (nieuwe mat) en achter komt nog een nieuw set schokdempers (Monroe). Laatstgenoemde moet ik helaas wel zelf betalen maar ik heb toch een goeie deal kunnen maken.

Het enige wat niet verholpen is, is een uitlaat beugel die weggerot is. Deze zit onder de milieu bak bij de lambda sonde maar voor dat onderdeel moet ik blijkbaar bij BMW zelf zijn of laten lassen op een of andere manier. Maar goed, dat is nog wel eenvoudig te verhelpen op een later moment denk ik zo. Het voornaamste is weer voltooid.

Het smoren van de motor is niet meer voorgekomen verder, hopelijk blijft dat ook zo... Vreemd vind ik het wel, maar misschien dat er ergens vuil zat? Het enige wat we gedaan hebben is het inspuiten van de LMM met WD-40 maar meer ook niet.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 23:07:22 #89
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_94622305
Kun je me eens laten weten wat er voor die airbagmat op de bon staat? Ik heb er laatst een dummyplug in geprikt en de melding laten resetten. Gevolg: de airbag gaat altijd af als ik een aanrijding heb, of er nou iemand op de passagiersstoel zit of niet. Positief als ik ben, ga ik er vanuit dat ik ķf geen aanrijding krijg, of 'm dan wel zo in de poeier rij dat ik me om die airbag ook niet meer druk hoef te maken... Was twee tientjes voor een dummy, begreep dat een nieuwe mat + inbouw tegen de 300 euro kon lopen :{. Functionaliteit is nagenoeg hetzelfde, alleen wat meer risico voor mij nu.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 23:13:02 #90
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_94622585
Er zit een heel algoritme achter om de airbag af te laten gaan. Ga je daarmee lopen spelen, gaat je systeem in noodmodus en gaat hoogstwaarschijnlijk wel af, maar wellicht niet op de juiste tijd.
Waardoor je passagier alsnog het dashboard kopt of zijn gezicht heerlijk verbrand!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 23:16:06 #91
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_94622755
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 23:07 schreef Mikkie het volgende:
Kun je me eens laten weten wat er voor die airbagmat op de bon staat? Ik heb er laatst een dummyplug in geprikt en de melding laten resetten. Gevolg: de airbag gaat altijd af als ik een aanrijding heb, of er nou iemand op de passagiersstoel zit of niet. Positief als ik ben, ga ik er vanuit dat ik ķf geen aanrijding krijg, of 'm dan wel zo in de poeier rij dat ik me om die airbag ook niet meer druk hoef te maken... Was twee tientjes voor een dummy, begreep dat een nieuwe mat + inbouw tegen de 300 euro kon lopen :{. Functionaliteit is nagenoeg hetzelfde, alleen wat meer risico voor mij nu.
Tja ze hadden 't eerst door gesoldeerd bij mij, want ik had ook zoiets van; liever gaat ie overbodig af dan niet... maar achteraf denk ik: het gaat hier om 3 airbags, toch een prijzig grapje. Dus nu zit er een nieuwe mat in, de kosten ik meen 160 euro.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 23:24:51 #92
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_94623248
Waarom gaan die airbag lampjes dan spontaan branden en waarom moet dat zo idioot veel kosten om ze weer op orde te krijgen? In een auto waar nog niet mee gebotst is mogen daar toch geen fouten in optreden?
  vrijdag 25 maart 2011 @ 23:26:33 #93
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_94623343
De lampjes gaan niet spontaan branden en ik vermoed dat het in slechte contacten/stekkers zit?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 23:32:56 #94
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_94623667
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 23:13 schreef daNpy het volgende:
Er zit een heel algoritme achter om de airbag af te laten gaan. Ga je daarmee lopen spelen, gaat je systeem in noodmodus en gaat hoogstwaarschijnlijk wel af, maar wellicht niet op de juiste tijd.
Waardoor je passagier alsnog het dashboard kopt of zijn gezicht heerlijk verbrand!
Het enige dat zo'n dummy-unit doet, ik het systeem laten denken dat er iemand op de bestuurdersstoel zit. Meer is het niet. De werking van het systeem wordt verder niet beīnvloed, dus de veiligheid is net zo goed als voorheen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 23:24 schreef Microtubuli het volgende:
Waarom gaan die airbag lampjes dan spontaan branden en waarom moet dat zo idioot veel kosten om ze weer op orde te krijgen? In een auto waar nog niet mee gebotst is mogen daar toch geen fouten in optreden?
Simpelweg klotekwaliteit. De mat ging bij mij kapot in een tijd dat er niemand recent op de stoel had gezeten, gewoon ineens *poef* een lampje, vanuit het niets. Een nieuwe mat kost rond de 80 euro begreep ik, maar de hele stoel moet eruit, bekleding moet eraf e.d., daarna nog de melding resetten... je betaalt dus vooral bizar veel uurloon.

quote:
2s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 23:16 schreef TommyGun het volgende:
Tja ze hadden 't eerst door gesoldeerd bij mij, want ik had ook zoiets van; liever gaat ie overbodig af dan niet... maar achteraf denk ik: het gaat hier om 3 airbags, toch een prijzig grapje. Dus nu zit er een nieuwe mat in, de kosten ik meen 160 euro.
Is ook prijzig, maar ja. Er zijn op Marktplaats en eBay voldoende airbagunits te koop, mocht je e.e.a. zelf willen repareren. Maar ik ga er gewoon vanuit dat ik die hele airbag niet nodig heb, omdat ik denk zelf geen ongeluk te veroorzaken. Mocht ik het wel doen: dan rij ik 'm waarschijnlijk zo hard in de poeier dat de auto toch totaled is. Zo niet: MP en eBay :P. En als een ander 'm veroorzaakt en tegen mij aan boemelt, kan diegene dus opdraaien voor de reparatiekosten... da's niet mijn probleem.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 23:33:52 #95
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_94623701
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 23:26 schreef daNpy het volgende:
De lampjes gaan niet spontaan branden en ik vermoed dat het in slechte contacten/stekkers zit?
In een 'premium' auto mag je toch geen slechte contacten verwachten? Mijn vader had destijds ook een hoop gezeik gehad met de elektronica van zijn E39 en ik heb er al vaker slechte verhalen over gehoord, toch jammer dat het daar dan op fout moet lopen.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 23:36:17 #96
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_94623815
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 23:33 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

In een 'premium' auto mag je toch geen slechte contacten verwachten? Mijn vader had destijds ook een hoop gezeik gehad met de elektronica van zijn E39 en ik heb er al vaker slechte verhalen over gehoord, toch jammer dat het daar dan op fout moet lopen.
Boschstekkers van eind jaren 90 zijn van zeer slechte kwaliteit, in meerdere auto's. BMW, Alfa etc hebben er allemaal problemen mee. Erg vervelend, maar je weet vantevoren niet dat na 10 jaar stekkers het laten afweten.

Ik ben het met je eens dat het bij BMW eigenlijk niet zou mogen gebeuren, maar als je soms hoort wat er bij dealers vandaag de dag allemaal gebeurt :X :X
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 23:36:35 #97
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_94623830
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 23:32 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Het enige dat zo'n dummy-unit doet, ik het systeem laten denken dat er iemand op de bestuurdersstoel zit. Meer is het niet. De werking van het systeem wordt verder niet beīnvloed, dus de veiligheid is net zo goed als voorheen.
Ok :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 23:41:36 #98
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_94624047
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 23:36 schreef daNpy het volgende:

[..]

Boschstekkers van eind jaren 90 zijn van zeer slechte kwaliteit, in meerdere auto's. BMW, Alfa etc hebben er allemaal problemen mee. Erg vervelend, maar je weet vantevoren niet dat na 10 jaar stekkers het laten afweten.

Ik ben het met je eens dat het bij BMW eigenlijk niet zou mogen gebeuren, maar als je soms hoort wat er bij dealers vandaag de dag allemaal gebeurt :X :X
So true. Ik vind het ook bizar, maar als je de verhalen van tegenwoordig hoort dan valt het wel mee. Sowieso gaat het qua autotechniek de verkeerde kant op: in een doorsnee Audi A4 kun je niet eens meer een lamp verwisselen zonder de voorbumper te demonteren. Waar zijn we nou mee bezig...?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 23:42:58 #99
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_94624099
Met het feit dat de auto voor álles naar de dealer moet. Bij wijze van ook voor banden oppompen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 23:46:39 #100
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_94624281
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 23:42 schreef daNpy het volgende:
Met het feit dat de auto voor álles naar de dealer moet. Bij wijze van ook voor banden oppompen.
Ik vertik het. Je wordt steeds meer uitgekleed daar. Niet alleen omdat ik de dealer te duur vind, maar ook gewoon omdat het kan, probeer ik steeds meer klein onderhoud zelf te doen. Laatst wat liters olie besteld, filtertjes e.d. moeten nog binnen komen. De volgende olieservice doe ik zelf, dus als het goed is en alles blijft heel, zie ik pas weer over 30k een garage! Dan is rijden nog leuk... zelf beunen kost je vijf tientjes aan materiaal... de universele garage 120 euro en de dealer 150-200 waarschijnlijk. Makkelijk verdiend en je leert er ook nog wat van, waar je in de toekomst alleen maar profijt van kan hebben :).
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')