+1...quote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat is het leuke aan oude auto's... je voelt of hoort iets en het blijkt er is iets stuk en je doet die motorkap open en je gaat het repareren. Tegenwoordig krijg je een melding dat er iets mis is maar je kan niet zelf kijken en als je toch onder de motorkap wilt is alles ten eerste bedekt met plastic wat je dan weer los moet halen en dan blijkt het uiteindelijk 1 of andere sensor te zijn wat je uit moet lezen via een computer. En die sensors gaan altijd vaker stuk dan het uiteindelijke onderdeel dat ze moeten meten....
Wow, euhm dit is een mijlpaal.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat is het leuke aan oude auto's... je voelt of hoort iets en het blijkt er is iets stuk en je doet die motorkap open en je gaat het repareren. Tegenwoordig krijg je een melding dat er iets mis is maar je kan niet zelf kijken en als je toch onder de motorkap wilt is alles ten eerste bedekt met plastic wat je dan weer los moet halen en dan blijkt het uiteindelijk 1 of andere sensor te zijn wat je uit moet lezen via een computer. En die sensors gaan altijd vaker stuk dan het uiteindelijke onderdeel dat ze moeten meten....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
Niet naar de wasbox. Beste manier om 'm goed (en lang) schoon te houden? Eenmalig wat duurdere spullen aanschaffen en op een zonnige dag je dag weggooien aan poetsenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 12:21 schreef Gokhan03 het volgende:[..]Is het een V8 of een V12?Voor de rest:Wanneer jullie je auto wassen he, hoe krijg je je auto bij de wasbox net zo schoon als bij een wasstraat?Ik heb de laatste 2 keer mijn auto gewassen bij de wasbox maar ik reed weer nat naar huis waardoor de auto binnen 1 week vies is geworden(stof)Bij de wasstraat blijft mijn auto echt 1 maand schoon.
Na het kleien alleen wax erop?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:04 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Niet naar de wasbox. Beste manier om 'm goed (en lang) schoon te houden? Eenmalig wat duurdere spullen aanschaffen en op een zonnige dag je dag weggooien aan poetsen.
Ik ga binnenkort ook weer:
Spoelen, wassen, spoelen, drogen, kleien, spoelen, drogen, wax.
En dan doe ik eigenlijk nog niet eens aan dingen zoals polijsten, maar dan kost 't hele gebeuren me al een uur of 4-6.
Yes, meestal wel. Laatste keer kleien was op m'n E30, en daar kwam nog een hoop troep vanaf eigenlijk. Lak was erna mooi weer spiegelglad.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:30 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Na het kleien alleen wax erop?
Kleien is eigenlijk nog het minst belangrijk, verwijdert vooral oppervlakkig vuil. Een cleaner moet je daarna nog gebruiken voor chemische verontreiniging dan pas is de lak echt schoon en kun je hem weer voeden en nieuwe glans geven met een goede polish (belangrijkste stap). Dan pas heb je hoogglans waar je vervolgens de wax op kunt doen om de glans te beschermen.
Mmm, misschien dat ik 't toch 'seen keer probeer dan.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:56 schreef Microtubuli het volgende:
Autoglym Super Resin Polish is niet zo duur en geeft super resultaat voor een snelle beurt, kun je gewoon met de hand opbrengen na het kleien (desnoods laat je dat kleien weg), geeft een veel diepere glans dan alleen wax erover, vooral op donkere kleuren (daarna wel waxen voor beschermlaag)
Wel veel slechte verhalen over Maaral Alkmaar gehoord verder... dus niet je auto daar kopenquote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:13 schreef Gokhan03 het volgende:
Was vandaag even naar Maaral in Alkmaar geweest om een onderdeel op te halen voor een klant van mn neef. Ik vroeg ook meteen hoe duur de raamlijsten zijn.
Per kant ongeveer 20 euro (netto, dat is exbtw neem ik aan?)
Daar werkt wel een leuke dame bij de receptie![]()
Maargoed de medewerker printe een prijslijst voor mijn producten waar ik om vroeg, kortom goede service
quote:Op zaterdag 26 maart 2011 10:54 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Wow, euhm dit is een mijlpaal.
Ik ben het eens een keer met je eens.
Het heerlijke van oude auto's is dat je ook een stuk meer betrokken bent bij 't autorijden, de auto grijpt ook niet in (TC, ESP, ABS), en denkt ook niet na.Rijdt je E28 nou nog wel Rizzo?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facts don't care about your feelings
¤20 euro? Voor de raamlijsten?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:13 schreef Gokhan03 het volgende:
Was vandaag even naar Maaral in Alkmaar geweest om een onderdeel op te halen voor een klant van mn neef. Ik vroeg ook meteen hoe duur de raamlijsten zijn.
Per kant ongeveer 20 euro (netto, dat is exbtw neem ik aan?)
Daar werkt wel een leuke dame bij de receptie![]()
Maargoed de medewerker printe een prijslijst voor mijn producten waar ik om vroeg, kortom goede service
Nou raamrubbers zijn wat anders. Dat zijn de rubbers waar je raam in glijd. Dat zei de dealer vandaagquote:Op zaterdag 26 maart 2011 22:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmm bedoel je niet de raamrubbers Gokhan?
Heeft die spiegel(-bevestiging) last van aluminiumrotquote:Op zaterdag 26 maart 2011 22:28 schreef Gokhan03 het volgende:
...Heb hier ook een foto van mijn linker raamlijst:
[ afbeelding ]
...
Ach, op een zonnige dag met een muziekje erbij.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 16:18 schreef Mikkie het volgende:
Haarbal dude, 4 à 6 uur wassen? Ik vind klussen best aardig, maar daar heb ik echt het geduld niet voor. Kwam wel via bmwportal aan een contact die het als bijbeunhobby doet, dan is het voor een aardige prijs nog wel te overwegen. Alleen zo zonde dat je er maar kort van geniet, aangezien de remstof zo weer op de velgen zit en je na een regenbui het meeste resultaat alweer kwijt bent
Nou, die auto rot eigenlijk van alle klanten. Ik vraag me af hoe de vorige eigenaar ermee om is gegaan maar motorisch is hij in ieder geval perfect. Na 5000 kms die ik heb gereden is mijn oliepijl nog steeds op de max.quote:Op zondag 27 maart 2011 11:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heeft die spiegel(-bevestiging) last van aluminiumrot?
Tijd geleden hadden ze die aanbieding ook! Toen heb ik hem besteld, ik ga als het goed is aan het einde van het jaar.quote:Op zondag 27 maart 2011 12:48 schreef Mikkie het volgende:
Iets voor de mensen hier?
http://www.1dayfly.com/
Ik denk er nog even over na. 150 euro is niet duur, maar jammer dat er nog ruim 100 euro aan kosten bij komt.
Fuck it, ik heb 't maar in een impuls besteld haha.quote:Op zondag 27 maart 2011 12:48 schreef Mikkie het volgende:
Iets voor de mensen hier?
http://www.1dayfly.com/
Ik denk er nog even over na. 150 euro is niet duur, maar jammer dat er nog ruim 100 euro aan kosten bij komt.
Yep ;Dquote:Op maandag 28 maart 2011 13:38 schreef Anne het volgende:
Wat was het dan? Rondje rijden in 4 'supercars' oid weer?
Ah, ze hebben een "misgelopen?"-pagina.
4 tot 6 uur je auto wassen? Ik heb wel wat beters te doen in het weekend.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:04 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Niet naar de wasbox. Beste manier om 'm goed (en lang) schoon te houden? Eenmalig wat duurdere spullen aanschaffen en op een zonnige dag je dag weggooien aan poetsen.
Ik ga binnenkort ook weer:
Spoelen, wassen, spoelen, drogen, kleien, spoelen, drogen, wax.
En dan doe ik eigenlijk nog niet eens aan dingen zoals polijsten, maar dan kost 't hele gebeuren me al een uur of 4-6.
Laat even weten hoe het was danquote:Op dinsdag 29 maart 2011 05:15 schreef Okeuj het volgende:
Ik heb hem een tijd terug ook maar gekocht toen ie online stond. Het zal pas ergens volgend jaar worden dat ik hem kan verzilveren, ben benieuwd!
Zon erbij en ik klaag niet. Beter dat dan door de krasstraat. + Wordt de auto ook nog 's schoner, beter beschermd en beter behouden.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 10:50 schreef fathank het volgende:
[..]
4 tot 6 uur je auto wassen? Ik heb wel wat beters te doen in het weekend.
Mijn ervaring is dat een wasstraat waar je "doorheen getrokken" word een stuk beter schoonmaakt dan een standaard tankstation wasstraat. Ik heb hier ook nooit krassen gekregen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:55 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zon erbij en ik klaag niet. Beter dat dan door de krasstraat. + Wordt de auto ook nog 's schoner, beter beschermd en beter behouden.
M'n vorige E30 stond gewoon nog super in de lak toen ik 'm verkocht. Kopers konden ook niet geloven dat de auto al ruim 22 jaar oud was. Mooi ook voor de verkoopbaarheid dus.
Als het zo makelijk is, waarom doe jij het dan nietquote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:51 schreef YoshiBignose het volgende:
E64?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:15 schreef HFdude het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat een wasstraat waar je "doorheen getrokken" word een stuk beter schoonmaakt dan een standaard tankstation wasstraat. Ik heb hier ook nooit krassen gekregen.
ps, kan topicstarter de OP aanpassen? Heb mn e61 ingeruild tegen een e64!
Een 6-serie cabrio! Leuk speelgoed, maar helaas heeft het laatste model een pooier-imago. Niet dat je je daar ook maar iets van moet aantrekken, maar tochquote:
Ik heb een handgeschakelde 645Ci met S pakket gekocht uit 2004 met 140k op de teller. Pooier imago is absoluut waar, moet me ook overal verantwoorden met deze autoquote:Op woensdag 30 maart 2011 12:43 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Een 6-serie cabrio! Leuk speelgoed, maar helaas heeft het laatste model een pooier-imago. Niet dat je je daar ook maar iets van moet aantrekken, maar toch. Wel grappig trouwens, de reacties die je altijd meteen krijgt als je zegt dat je een BMW rijdt. Je bent een aso etc.
.
Wat voor uitvoering heb je gekocht, HF?
Tja, moet je even een modje vragen, als je er zo graag in wilt. Of wachten op een volgend deel. Ik heb ook niet bedacht dat je na 48 uur niet meer kunt editten.quote:
Ok, was mij onbekendquote:Op woensdag 30 maart 2011 16:03 schreef k_man het volgende:
[..]
Tja, moet je even een modje vragen, als je er zo graag in wilt. Of wachten op een volgend deel. Ik heb ook niet bedacht dat je na 48 uur niet meer kunt editten.
erg goede keus voor je budget, je zou evt ook een e39 kunnen overwegen die net groot onderhoud heeft gehad, moet ook te vinden zijn voor rond de 5-6k. Als je voor de e46 gaan zou ik wel een 6 cylinder nemen, stuk fijner in gebruik en degelijker qua onderhoud...quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:47 schreef Maxco het volgende:
Ik ben een beetje aan het kijken voor een nieuwe auto. Budget is zo'n 5500. De 3-serie e46 bevalt me opzich wel, maar kan me herinneren dat er met de eerdere modellen wat problemen waren?
Wat zeggen jullie? Een goede moet lukken of kan ik beter naar een andere merk/model kijken?
Ja hoi, wat moet ik waar precies aanpassen?quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:06 schreef HFdude het volgende:
[..]
Ok, was mij onbekendzal ff een modje zoeken!
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:15 schreef HFdude het volgende:
ps, kan topicstarter de OP aanpassen? Heb mn e61 ingeruild tegen een e64!
Hangt er vanaf wat je precies wil. De keuze van de auto is uitstekend, maar met dat budget zit je sowieso aan een sedan, en een 6cyl zit er niet snel in. Althans, een beetje nette auto's met wat optiesquote:Op woensdag 30 maart 2011 15:47 schreef Maxco het volgende:
Ik ben een beetje aan het kijken voor een nieuwe auto. Budget is zo'n 5500. De 3-serie e46 bevalt me opzich wel, maar kan me herinneren dat er met de eerdere modellen wat problemen waren?
Wat zeggen jullie? Een goede moet lukken of kan ik beter naar een andere merk/model kijken?
Het is ook de bedoeling om voor de sedan te gaan, een coupe zit er niet voor dat bedrag in had ik al gezien. Ik wil ook zeker géén 6cyl. maar ben aan het kijken naar de 316 en 318. Maar ik las ergens dat er problemen met sommige motorblokken waren, kan dat kloppen?quote:Op woensdag 30 maart 2011 20:52 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wat je precies wil. De keuze van de auto is uitstekend, maar met dat budget zit je sowieso aan een sedan, en een 6cyl zit er niet snel in. Althans, een beetje nette auto's met wat opties
Niks saais aan een E46, en veel mooier dan E36 iddquote:Op woensdag 30 maart 2011 21:46 schreef Maxco het volgende:
[..]
Het is ook de bedoeling om voor de sedan te gaan, een coupe zit er niet voor dat bedrag in had ik al gezien. Ik wil ook zeker géén 6cyl. maar ben aan het kijken naar de 316 en 318. Maar ik las ergens dat er problemen met sommige motorblokken waren, kan dat kloppen?
Het is niet zo dat ik perse een bmw wil, ben me ook op andere merken/modellen aan het oriënteren. Verder ben ik opzoek naar een model van ná 2000, dus e36 valt af (vind ik ook niet erg mooi om eerlijk te zijn).
Edit: Dus mocht het met al deze eisen een saaie e46 met gebreken worden, dan wijk ik (helaas) af naar een ander merk![]()
Sgoed! Plan is om hem op de Ring te doen. Wel even ruim 100 euro bij betalen, maar ach. 4 rondjes ring in zulk speelgoed; altijd al een keer willen doen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 10:52 schreef Anne het volgende:
[..]
Laat even weten hoe het was dan?
Actie komt wel vaker voorbij, maar elke keer twijfel ik weer.
Vette bakquote:Op donderdag 31 maart 2011 02:13 schreef MadMarky het volgende:
Ik zal me hier ook eens melden. Ik rij al een tijdje in deze Z3 Coupe:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is een 3.0 uit 2000.
Ach, slijtage/onderhoud hoort er bij! Wil je dat niet dan ga je maar met de trein.quote:Op woensdag 30 maart 2011 22:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Whatever, een auto heeft ook onderhoud nodig en kost maandelijks ook geld. Als jij 5500 te besteden hebt dan wil je geen E46 4-cilinder met 2 ton op de teller die om de poepende scheet problemen heeft wat je weer geld kost. Ik heb een 318ci van na 2000 en die was iets duurder dan het budget waar jij over praat en die heeft me ook het nodige kosten door de jaren heen. Just saying... het blijft niet alleen bij het aankoopbedrag.
Je moet uiteraard altijd wat achter de hand hebben voor onderhoud, dat zonder meerquote:Op donderdag 31 maart 2011 11:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat is ook zo, maar veel mensen denken ik heb nog net wel het budget voor een nieuwer model / type terwijl met bijkomende kosten het dan heel krap gaat worden, waardoor je gaat bezuinigen op onderhoud etc. etc. Natuurlijk kun je voor 5500 ook wel een E46 sedan 4-cilinder vinden, daar zijn er zat van.
Geinig bakkie.quote:Op donderdag 31 maart 2011 02:13 schreef MadMarky het volgende:
...
Het is een 3.0 uit 2000.
Bruut!quote:Op donderdag 31 maart 2011 02:13 schreef MadMarky het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is een 3.0 uit 2000.
Nee dus, dit noem ik ook een eckte bimmer.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh alleen als je een dikke nieuwe bak koopt is het een echte bimmer?
quote:Op donderdag 31 maart 2011 17:33 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Bruut!![]()
Maar draag je een helm in de auto?
Fijn, jou noem ik een eckte kneus.quote:Op donderdag 31 maart 2011 17:33 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Nee dus, dit noem ik ook een eckte bimmer.
Op het circuit wel jaquote:Op donderdag 31 maart 2011 17:33 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Bruut!![]()
Maar draag je een helm in de auto?
Geef mij deze maar:quote:Op vrijdag 1 april 2011 15:41 schreef Hyperdude het volgende:
Rare M3![]()
http://www.youtube.com/user/GRIPChannel#p/u/6/InzrWj6NCIg
Want een uitgesproken mening hebben staat gelijk aan trollen?quote:Op vrijdag 1 april 2011 08:31 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je moet z'n postgeschiedenis maar 's checken. Kort antwoord: ja
Ik kwam net van mijn werk en ze gingen ook random autos van de weg halen. Ik mocht wel doorrijden met mn bmwquote:Op vrijdag 1 april 2011 17:05 schreef YoshiBignose het volgende:
M'n vader leende even de E21. Werd ie direct alweer aangehouden in A'dam, even de lichten controleren en papieren etc. Opvallend genoeg pakte ze alleen maar BMW's, marokkanen en poolse auto's er tussen uit. Echt zo triest
Een tijd terug reed ik achter zo n 2002 aan met mijn E39 523i. Ik dacht hem even in te halen.quote:
Technisch erg netjes, maar gepimpte AMG velgen onder een BMW?quote:Op vrijdag 1 april 2011 20:43 schreef FalleNk810i het volgende:
Zo, zag net een filmpje met de mooiste E36 die ik ooit gezien heb, wat een monster!
BMW zelf heeft nou eenmaal geen geschikte velg voor deze wagenquote:Op zaterdag 2 april 2011 00:35 schreef MadMarky het volgende:
[..]
Technisch erg netjes, maar gepimpte AMG velgen onder een BMW?
Een uitgesproken mening hebben is prima, maar onzin verkondigen kan beter in ONZ. Ik zal er verder geen woorden aan vuil maken, want dat is niet nodig in dit topic.quote:Op vrijdag 1 april 2011 18:51 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Want een uitgesproken mening hebben staat gelijk aan trollen?
+1 ...quote:Op zaterdag 2 april 2011 10:19 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
BMW zelf heeft nou eenmaal geen geschikte velg voor deze wagen![]()
AMG of niet, het staat er echt super onder
quote:Op zondag 3 april 2011 09:51 schreef Rizkant het volgende:
Btw...
Elke auto die M.Burroughs aanraakt
veranderd in goud als je het mij vraagt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |