Succes met de zoektocht...quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:03 schreef YoshiBignose het volgende:
Deze wil ik![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:44 schreef Okeuj het volgende:
Even de eer redden van de E92:
[ afbeelding ]
Kan toch echt weinig tegen op!
Is die Le Mans Interlagos blauwe E92 van jou?quote:Op donderdag 24 maart 2011 23:17 schreef Okeuj het volgende:
Het filmpje hierboven is precies de reden waarom ik voor de e92 gekozen heb. Ding is heerlijk te cruisen en vlamt echt wel als het moet. Op het circuit heb je zeker liever de CSL, maar aangezien ik daar maar zelden zit, verkies ik toch de "allrounder".
Ik zie het ook nu pas staan in de OP:quote:Op donderdag 24 maart 2011 23:22 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Is die Le Mans Interlagos blauwe E92 van jou?
Voor een dagelijkse auto lijkt me deze M3 al stukken meer in onderhoud kosten dan een 335i of d, of valt dit mee?quote:Op donderdag 24 maart 2011 23:38 schreef Tom_ het volgende:
[..]
Ik zie het ook nu pas staan in de OP:
- M
Okeuj, E92 M3
Kan me voorstellen dat een CSL voor een 'daily' iets teveel van het goede is, errug gaaf ding die M3![]()
Je woont niet meer in NL aan die kentekenplaat te zien?
Moet je ook reëel in zijn. Los van dat de keuze M3 vs. CSL voor de meesten hier nooit aan de orde zal zijn, is de CSL gewoon meer hardcore dan de M3. Leuk voor trackdays enzo, maar dagelijks...nee.quote:Op donderdag 24 maart 2011 23:17 schreef Okeuj het volgende:
Het filmpje hierboven is precies de reden waarom ik voor de e92 gekozen heb. Ding is heerlijk te cruisen en vlamt echt wel als het moet. Op het circuit heb je zeker liever de CSL, maar aangezien ik daar maar zelden zit, verkies ik toch de "allrounder".
Tja ze hadden 't eerst door gesoldeerd bij mij, want ik had ook zoiets van; liever gaat ie overbodig af dan niet... maar achteraf denk ik: het gaat hier om 3 airbags, toch een prijzig grapje. Dus nu zit er een nieuwe mat in, de kosten ik meen 160 euro.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:07 schreef Mikkie het volgende:
Kun je me eens laten weten wat er voor die airbagmat op de bon staat? Ik heb er laatst een dummyplug in geprikt en de melding laten resetten. Gevolg: de airbag gaat altijd af als ik een aanrijding heb, of er nou iemand op de passagiersstoel zit of niet. Positief als ik ben, ga ik er vanuit dat ik óf geen aanrijding krijg, of 'm dan wel zo in de poeier rij dat ik me om die airbag ook niet meer druk hoef te maken... Was twee tientjes voor een dummy, begreep dat een nieuwe mat + inbouw tegen de 300 euro kon lopen. Functionaliteit is nagenoeg hetzelfde, alleen wat meer risico voor mij nu.
Het enige dat zo'n dummy-unit doet, ik het systeem laten denken dat er iemand op de bestuurdersstoel zit. Meer is het niet. De werking van het systeem wordt verder niet beïnvloed, dus de veiligheid is net zo goed als voorheen.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:13 schreef daNpy het volgende:
Er zit een heel algoritme achter om de airbag af te laten gaan. Ga je daarmee lopen spelen, gaat je systeem in noodmodus en gaat hoogstwaarschijnlijk wel af, maar wellicht niet op de juiste tijd.
Waardoor je passagier alsnog het dashboard kopt of zijn gezicht heerlijk verbrand!
Simpelweg klotekwaliteit. De mat ging bij mij kapot in een tijd dat er niemand recent op de stoel had gezeten, gewoon ineens *poef* een lampje, vanuit het niets. Een nieuwe mat kost rond de 80 euro begreep ik, maar de hele stoel moet eruit, bekleding moet eraf e.d., daarna nog de melding resetten... je betaalt dus vooral bizar veel uurloon.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:24 schreef Microtubuli het volgende:
Waarom gaan die airbag lampjes dan spontaan branden en waarom moet dat zo idioot veel kosten om ze weer op orde te krijgen? In een auto waar nog niet mee gebotst is mogen daar toch geen fouten in optreden?
Is ook prijzig, maar ja. Er zijn op Marktplaats en eBay voldoende airbagunits te koop, mocht je e.e.a. zelf willen repareren. Maar ik ga er gewoon vanuit dat ik die hele airbag niet nodig heb, omdat ik denk zelf geen ongeluk te veroorzaken. Mocht ik het wel doen: dan rij ik 'm waarschijnlijk zo hard in de poeier dat de auto toch totaled is. Zo niet: MP en eBayquote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:16 schreef TommyGun het volgende:
Tja ze hadden 't eerst door gesoldeerd bij mij, want ik had ook zoiets van; liever gaat ie overbodig af dan niet... maar achteraf denk ik: het gaat hier om 3 airbags, toch een prijzig grapje. Dus nu zit er een nieuwe mat in, de kosten ik meen 160 euro.
In een 'premium' auto mag je toch geen slechte contacten verwachten? Mijn vader had destijds ook een hoop gezeik gehad met de elektronica van zijn E39 en ik heb er al vaker slechte verhalen over gehoord, toch jammer dat het daar dan op fout moet lopen.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:26 schreef daNpy het volgende:
De lampjes gaan niet spontaan branden en ik vermoed dat het in slechte contacten/stekkers zit?
Boschstekkers van eind jaren 90 zijn van zeer slechte kwaliteit, in meerdere auto's. BMW, Alfa etc hebben er allemaal problemen mee. Erg vervelend, maar je weet vantevoren niet dat na 10 jaar stekkers het laten afweten.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:33 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
In een 'premium' auto mag je toch geen slechte contacten verwachten? Mijn vader had destijds ook een hoop gezeik gehad met de elektronica van zijn E39 en ik heb er al vaker slechte verhalen over gehoord, toch jammer dat het daar dan op fout moet lopen.
Okquote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:32 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Het enige dat zo'n dummy-unit doet, ik het systeem laten denken dat er iemand op de bestuurdersstoel zit. Meer is het niet. De werking van het systeem wordt verder niet beïnvloed, dus de veiligheid is net zo goed als voorheen.
So true. Ik vind het ook bizar, maar als je de verhalen van tegenwoordig hoort dan valt het wel mee. Sowieso gaat het qua autotechniek de verkeerde kant op: in een doorsnee Audi A4 kun je niet eens meer een lamp verwisselen zonder de voorbumper te demonteren. Waar zijn we nou mee bezig...?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Boschstekkers van eind jaren 90 zijn van zeer slechte kwaliteit, in meerdere auto's. BMW, Alfa etc hebben er allemaal problemen mee. Erg vervelend, maar je weet vantevoren niet dat na 10 jaar stekkers het laten afweten.
Ik ben het met je eens dat het bij BMW eigenlijk niet zou mogen gebeuren, maar als je soms hoort wat er bij dealers vandaag de dag allemaal gebeurt![]()
Ik vertik het. Je wordt steeds meer uitgekleed daar. Niet alleen omdat ik de dealer te duur vind, maar ook gewoon omdat het kan, probeer ik steeds meer klein onderhoud zelf te doen. Laatst wat liters olie besteld, filtertjes e.d. moeten nog binnen komen. De volgende olieservice doe ik zelf, dus als het goed is en alles blijft heel, zie ik pas weer over 30k een garage! Dan is rijden nog leuk... zelf beunen kost je vijf tientjes aan materiaal... de universele garage 120 euro en de dealer 150-200 waarschijnlijk. Makkelijk verdiend en je leert er ook nog wat van, waar je in de toekomst alleen maar profijt van kan hebbenquote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:42 schreef daNpy het volgende:
Met het feit dat de auto voor álles naar de dealer moet. Bij wijze van ook voor banden oppompen.
+1...quote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat is het leuke aan oude auto's... je voelt of hoort iets en het blijkt er is iets stuk en je doet die motorkap open en je gaat het repareren. Tegenwoordig krijg je een melding dat er iets mis is maar je kan niet zelf kijken en als je toch onder de motorkap wilt is alles ten eerste bedekt met plastic wat je dan weer los moet halen en dan blijkt het uiteindelijk 1 of andere sensor te zijn wat je uit moet lezen via een computer. En die sensors gaan altijd vaker stuk dan het uiteindelijke onderdeel dat ze moeten meten....
Wow, euhm dit is een mijlpaal.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat is het leuke aan oude auto's... je voelt of hoort iets en het blijkt er is iets stuk en je doet die motorkap open en je gaat het repareren. Tegenwoordig krijg je een melding dat er iets mis is maar je kan niet zelf kijken en als je toch onder de motorkap wilt is alles ten eerste bedekt met plastic wat je dan weer los moet halen en dan blijkt het uiteindelijk 1 of andere sensor te zijn wat je uit moet lezen via een computer. En die sensors gaan altijd vaker stuk dan het uiteindelijke onderdeel dat ze moeten meten....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
Niet naar de wasbox. Beste manier om 'm goed (en lang) schoon te houden? Eenmalig wat duurdere spullen aanschaffen en op een zonnige dag je dag weggooien aan poetsenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 12:21 schreef Gokhan03 het volgende:[..]Is het een V8 of een V12?Voor de rest:Wanneer jullie je auto wassen he, hoe krijg je je auto bij de wasbox net zo schoon als bij een wasstraat?Ik heb de laatste 2 keer mijn auto gewassen bij de wasbox maar ik reed weer nat naar huis waardoor de auto binnen 1 week vies is geworden(stof)Bij de wasstraat blijft mijn auto echt 1 maand schoon.
Na het kleien alleen wax erop?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:04 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Niet naar de wasbox. Beste manier om 'm goed (en lang) schoon te houden? Eenmalig wat duurdere spullen aanschaffen en op een zonnige dag je dag weggooien aan poetsen.
Ik ga binnenkort ook weer:
Spoelen, wassen, spoelen, drogen, kleien, spoelen, drogen, wax.
En dan doe ik eigenlijk nog niet eens aan dingen zoals polijsten, maar dan kost 't hele gebeuren me al een uur of 4-6.
Yes, meestal wel. Laatste keer kleien was op m'n E30, en daar kwam nog een hoop troep vanaf eigenlijk. Lak was erna mooi weer spiegelglad.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:30 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Na het kleien alleen wax erop?
Kleien is eigenlijk nog het minst belangrijk, verwijdert vooral oppervlakkig vuil. Een cleaner moet je daarna nog gebruiken voor chemische verontreiniging dan pas is de lak echt schoon en kun je hem weer voeden en nieuwe glans geven met een goede polish (belangrijkste stap). Dan pas heb je hoogglans waar je vervolgens de wax op kunt doen om de glans te beschermen.
Mmm, misschien dat ik 't toch 'seen keer probeer dan.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:56 schreef Microtubuli het volgende:
Autoglym Super Resin Polish is niet zo duur en geeft super resultaat voor een snelle beurt, kun je gewoon met de hand opbrengen na het kleien (desnoods laat je dat kleien weg), geeft een veel diepere glans dan alleen wax erover, vooral op donkere kleuren (daarna wel waxen voor beschermlaag)
Wel veel slechte verhalen over Maaral Alkmaar gehoord verder... dus niet je auto daar kopenquote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:13 schreef Gokhan03 het volgende:
Was vandaag even naar Maaral in Alkmaar geweest om een onderdeel op te halen voor een klant van mn neef. Ik vroeg ook meteen hoe duur de raamlijsten zijn.
Per kant ongeveer 20 euro (netto, dat is exbtw neem ik aan?)
Daar werkt wel een leuke dame bij de receptie![]()
Maargoed de medewerker printe een prijslijst voor mijn producten waar ik om vroeg, kortom goede service
quote:Op zaterdag 26 maart 2011 10:54 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Wow, euhm dit is een mijlpaal.
Ik ben het eens een keer met je eens.
Het heerlijke van oude auto's is dat je ook een stuk meer betrokken bent bij 't autorijden, de auto grijpt ook niet in (TC, ESP, ABS), en denkt ook niet na.Rijdt je E28 nou nog wel Rizzo?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facts don't care about your feelings
¤20 euro? Voor de raamlijsten?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:13 schreef Gokhan03 het volgende:
Was vandaag even naar Maaral in Alkmaar geweest om een onderdeel op te halen voor een klant van mn neef. Ik vroeg ook meteen hoe duur de raamlijsten zijn.
Per kant ongeveer 20 euro (netto, dat is exbtw neem ik aan?)
Daar werkt wel een leuke dame bij de receptie![]()
Maargoed de medewerker printe een prijslijst voor mijn producten waar ik om vroeg, kortom goede service
Nou raamrubbers zijn wat anders. Dat zijn de rubbers waar je raam in glijd. Dat zei de dealer vandaagquote:Op zaterdag 26 maart 2011 22:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmm bedoel je niet de raamrubbers Gokhan?
Heeft die spiegel(-bevestiging) last van aluminiumrotquote:Op zaterdag 26 maart 2011 22:28 schreef Gokhan03 het volgende:
...Heb hier ook een foto van mijn linker raamlijst:
[ afbeelding ]
...
Ach, op een zonnige dag met een muziekje erbij.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 16:18 schreef Mikkie het volgende:
Haarbal dude, 4 à 6 uur wassen? Ik vind klussen best aardig, maar daar heb ik echt het geduld niet voor. Kwam wel via bmwportal aan een contact die het als bijbeunhobby doet, dan is het voor een aardige prijs nog wel te overwegen. Alleen zo zonde dat je er maar kort van geniet, aangezien de remstof zo weer op de velgen zit en je na een regenbui het meeste resultaat alweer kwijt bent
Nou, die auto rot eigenlijk van alle klanten. Ik vraag me af hoe de vorige eigenaar ermee om is gegaan maar motorisch is hij in ieder geval perfect. Na 5000 kms die ik heb gereden is mijn oliepijl nog steeds op de max.quote:Op zondag 27 maart 2011 11:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heeft die spiegel(-bevestiging) last van aluminiumrot?
Tijd geleden hadden ze die aanbieding ook! Toen heb ik hem besteld, ik ga als het goed is aan het einde van het jaar.quote:Op zondag 27 maart 2011 12:48 schreef Mikkie het volgende:
Iets voor de mensen hier?
http://www.1dayfly.com/
Ik denk er nog even over na. 150 euro is niet duur, maar jammer dat er nog ruim 100 euro aan kosten bij komt.
Fuck it, ik heb 't maar in een impuls besteld haha.quote:Op zondag 27 maart 2011 12:48 schreef Mikkie het volgende:
Iets voor de mensen hier?
http://www.1dayfly.com/
Ik denk er nog even over na. 150 euro is niet duur, maar jammer dat er nog ruim 100 euro aan kosten bij komt.
Yep ;Dquote:Op maandag 28 maart 2011 13:38 schreef Anne het volgende:
Wat was het dan? Rondje rijden in 4 'supercars' oid weer?
Ah, ze hebben een "misgelopen?"-pagina.
4 tot 6 uur je auto wassen? Ik heb wel wat beters te doen in het weekend.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:04 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Niet naar de wasbox. Beste manier om 'm goed (en lang) schoon te houden? Eenmalig wat duurdere spullen aanschaffen en op een zonnige dag je dag weggooien aan poetsen.
Ik ga binnenkort ook weer:
Spoelen, wassen, spoelen, drogen, kleien, spoelen, drogen, wax.
En dan doe ik eigenlijk nog niet eens aan dingen zoals polijsten, maar dan kost 't hele gebeuren me al een uur of 4-6.
Laat even weten hoe het was danquote:Op dinsdag 29 maart 2011 05:15 schreef Okeuj het volgende:
Ik heb hem een tijd terug ook maar gekocht toen ie online stond. Het zal pas ergens volgend jaar worden dat ik hem kan verzilveren, ben benieuwd!
Zon erbij en ik klaag niet. Beter dat dan door de krasstraat. + Wordt de auto ook nog 's schoner, beter beschermd en beter behouden.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 10:50 schreef fathank het volgende:
[..]
4 tot 6 uur je auto wassen? Ik heb wel wat beters te doen in het weekend.
Mijn ervaring is dat een wasstraat waar je "doorheen getrokken" word een stuk beter schoonmaakt dan een standaard tankstation wasstraat. Ik heb hier ook nooit krassen gekregen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:55 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zon erbij en ik klaag niet. Beter dat dan door de krasstraat. + Wordt de auto ook nog 's schoner, beter beschermd en beter behouden.
M'n vorige E30 stond gewoon nog super in de lak toen ik 'm verkocht. Kopers konden ook niet geloven dat de auto al ruim 22 jaar oud was. Mooi ook voor de verkoopbaarheid dus.
Als het zo makelijk is, waarom doe jij het dan nietquote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat is het leuke aan oude auto's... je voelt of hoort iets en het blijkt er is iets stuk en je doet die motorkap open en je gaat het repareren. Tegenwoordig krijg je een melding dat er iets mis is maar je kan niet zelf kijken en als je toch onder de motorkap wilt is alles ten eerste bedekt met plastic wat je dan weer los moet halen en dan blijkt het uiteindelijk 1 of andere sensor te zijn wat je uit moet lezen via een computer. En die sensors gaan altijd vaker stuk dan het uiteindelijke onderdeel dat ze moeten meten....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |