abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94569748
quote:
Op donderdag 24 maart 2011 20:03 schreef YoshiBignose het volgende:
Deze wil ik 8-)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Succes met de zoektocht... :P
My car is like drugs and sex in one: Dope as F*ck
pi_94570481
Alle bmw's kunnen erg nette bakken zijn mits ze een beetje origineel, mooi uitgevoerd en goed onderhouden zijn.
en niet een belachelijke kleur hebben natuurlijk.

Probleem is wel.. je zet er iets te grote velgen op en het is meteen een pauperbak.

Vind de e46 wel erg mooi nog steeds. zolang je er niet te veel aan pimpt en als je niet rijdt als een pauper zal je niet snel gezien worden als een pauper.
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_94575355
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 23:44 schreef Okeuj het volgende:
Even de eer redden van de E92:

[ afbeelding ]

Kan toch echt weinig tegen op! :P

Dit komt toch wel aardig in de buurt wat mij betreft :P
pi_94576266
E46 M3 CSL > E92 M3 :P
Facts don't care about your feelings
pi_94577050

Ongeveer 3 weken terug trouwens overgestapt van e30 ('89) naar een e46 ('02), dat verschil merk je ook wel *)
  donderdag 24 maart 2011 @ 23:17:23 #81
157960 Okeuj
Ich habe es nicht gewusst
pi_94580381
Het filmpje hierboven is precies de reden waarom ik voor de e92 gekozen heb. Ding is heerlijk te cruisen en vlamt echt wel als het moet. Op het circuit heb je zeker liever de CSL, maar aangezien ik daar maar zelden zit, verkies ik toch de "allrounder".
Nee echt niet.
  donderdag 24 maart 2011 @ 23:22:22 #82
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_94580643
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 23:17 schreef Okeuj het volgende:
Het filmpje hierboven is precies de reden waarom ik voor de e92 gekozen heb. Ding is heerlijk te cruisen en vlamt echt wel als het moet. Op het circuit heb je zeker liever de CSL, maar aangezien ik daar maar zelden zit, verkies ik toch de "allrounder".
Is die Le Mans Interlagos blauwe E92 van jou? _O_
pi_94581388
quote:
17s.gif Op donderdag 24 maart 2011 23:22 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Is die Le Mans Interlagos blauwe E92 van jou? _O_
Ik zie het ook nu pas staan in de OP:

- M
Okeuj, E92 M3

Kan me voorstellen dat een CSL voor een 'daily' iets teveel van het goede is, errug gaaf ding die M3 :Y)
Je woont niet meer in NL aan die kentekenplaat te zien?
  donderdag 24 maart 2011 @ 23:47:22 #84
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_94581763
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 23:38 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Ik zie het ook nu pas staan in de OP:

- M
Okeuj, E92 M3

Kan me voorstellen dat een CSL voor een 'daily' iets teveel van het goede is, errug gaaf ding die M3 :Y)
Je woont niet meer in NL aan die kentekenplaat te zien?
Voor een dagelijkse auto lijkt me deze M3 al stukken meer in onderhoud kosten dan een 335i of d, of valt dit mee?
  vrijdag 25 maart 2011 @ 01:00:44 #85
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_94584441
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 23:17 schreef Okeuj het volgende:
Het filmpje hierboven is precies de reden waarom ik voor de e92 gekozen heb. Ding is heerlijk te cruisen en vlamt echt wel als het moet. Op het circuit heb je zeker liever de CSL, maar aangezien ik daar maar zelden zit, verkies ik toch de "allrounder".
Moet je ook reëel in zijn. Los van dat de keuze M3 vs. CSL voor de meesten hier nooit aan de orde zal zijn, is de CSL gewoon meer hardcore dan de M3. Leuk voor trackdays enzo, maar dagelijks...nee.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 01:02:15 #86
157960 Okeuj
Ich habe es nicht gewusst
pi_94584474
Hij staat nog op Amerikaanse platen, maar hij is al in Nederland; ben nu druk bezig om mn vergunning vrijstelling BPM te krijgen van de douane/belastingdienst.

Kosten vallen wel mee tov een 335. In Amerika kon je juist weer leeglopen op een 335i omdat er hier een problemen met de injectoren en brandstofpomp waren, al heeft BMW daar geloof ik wel een recall op gedaan. Maar je bent voor bepaalde dingen wel weer meer kwijt aan onderhoud, maar van de andere kant zit je met een 335i weer met twee turbo's. Ook geen goedkoop grapje als die vervangen moeten worden... Qua verbruik zit ik gemiddeld rond de 1 op 8 a 9; maar zo gek veel rijd ik ook weer niet (15-20d km p/jaar).







Nee echt niet.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 07:32:44 #87
325757 HFdude
Lancia fan, BMW rijder...
pi_94586685
Nice!
  vrijdag 25 maart 2011 @ 17:44:20 #88
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_94607250
Hopelijk is mijn E46 morgen klaar (sinds maandag bij de garage, alweer; pas 2 weken gereden van de 4 weken dat ik 'm heb). Olielekkage is verholpen (was een pakking, ik weet niet meer welke maar het was niet de nokkenas), airbag van de passagier is gerepareerd (nieuwe mat) en achter komt nog een nieuw set schokdempers (Monroe). Laatstgenoemde moet ik helaas wel zelf betalen maar ik heb toch een goeie deal kunnen maken.

Het enige wat niet verholpen is, is een uitlaat beugel die weggerot is. Deze zit onder de milieu bak bij de lambda sonde maar voor dat onderdeel moet ik blijkbaar bij BMW zelf zijn of laten lassen op een of andere manier. Maar goed, dat is nog wel eenvoudig te verhelpen op een later moment denk ik zo. Het voornaamste is weer voltooid.

Het smoren van de motor is niet meer voorgekomen verder, hopelijk blijft dat ook zo... Vreemd vind ik het wel, maar misschien dat er ergens vuil zat? Het enige wat we gedaan hebben is het inspuiten van de LMM met WD-40 maar meer ook niet.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 23:07:22 #89
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_94622305
Kun je me eens laten weten wat er voor die airbagmat op de bon staat? Ik heb er laatst een dummyplug in geprikt en de melding laten resetten. Gevolg: de airbag gaat altijd af als ik een aanrijding heb, of er nou iemand op de passagiersstoel zit of niet. Positief als ik ben, ga ik er vanuit dat ik óf geen aanrijding krijg, of 'm dan wel zo in de poeier rij dat ik me om die airbag ook niet meer druk hoef te maken... Was twee tientjes voor een dummy, begreep dat een nieuwe mat + inbouw tegen de 300 euro kon lopen :{. Functionaliteit is nagenoeg hetzelfde, alleen wat meer risico voor mij nu.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 23:13:02 #90
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_94622585
Er zit een heel algoritme achter om de airbag af te laten gaan. Ga je daarmee lopen spelen, gaat je systeem in noodmodus en gaat hoogstwaarschijnlijk wel af, maar wellicht niet op de juiste tijd.
Waardoor je passagier alsnog het dashboard kopt of zijn gezicht heerlijk verbrand!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 23:16:06 #91
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_94622755
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 23:07 schreef Mikkie het volgende:
Kun je me eens laten weten wat er voor die airbagmat op de bon staat? Ik heb er laatst een dummyplug in geprikt en de melding laten resetten. Gevolg: de airbag gaat altijd af als ik een aanrijding heb, of er nou iemand op de passagiersstoel zit of niet. Positief als ik ben, ga ik er vanuit dat ik óf geen aanrijding krijg, of 'm dan wel zo in de poeier rij dat ik me om die airbag ook niet meer druk hoef te maken... Was twee tientjes voor een dummy, begreep dat een nieuwe mat + inbouw tegen de 300 euro kon lopen :{. Functionaliteit is nagenoeg hetzelfde, alleen wat meer risico voor mij nu.
Tja ze hadden 't eerst door gesoldeerd bij mij, want ik had ook zoiets van; liever gaat ie overbodig af dan niet... maar achteraf denk ik: het gaat hier om 3 airbags, toch een prijzig grapje. Dus nu zit er een nieuwe mat in, de kosten ik meen 160 euro.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 23:24:51 #92
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_94623248
Waarom gaan die airbag lampjes dan spontaan branden en waarom moet dat zo idioot veel kosten om ze weer op orde te krijgen? In een auto waar nog niet mee gebotst is mogen daar toch geen fouten in optreden?
  vrijdag 25 maart 2011 @ 23:26:33 #93
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_94623343
De lampjes gaan niet spontaan branden en ik vermoed dat het in slechte contacten/stekkers zit?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 23:32:56 #94
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_94623667
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 23:13 schreef daNpy het volgende:
Er zit een heel algoritme achter om de airbag af te laten gaan. Ga je daarmee lopen spelen, gaat je systeem in noodmodus en gaat hoogstwaarschijnlijk wel af, maar wellicht niet op de juiste tijd.
Waardoor je passagier alsnog het dashboard kopt of zijn gezicht heerlijk verbrand!
Het enige dat zo'n dummy-unit doet, ik het systeem laten denken dat er iemand op de bestuurdersstoel zit. Meer is het niet. De werking van het systeem wordt verder niet beïnvloed, dus de veiligheid is net zo goed als voorheen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 23:24 schreef Microtubuli het volgende:
Waarom gaan die airbag lampjes dan spontaan branden en waarom moet dat zo idioot veel kosten om ze weer op orde te krijgen? In een auto waar nog niet mee gebotst is mogen daar toch geen fouten in optreden?
Simpelweg klotekwaliteit. De mat ging bij mij kapot in een tijd dat er niemand recent op de stoel had gezeten, gewoon ineens *poef* een lampje, vanuit het niets. Een nieuwe mat kost rond de 80 euro begreep ik, maar de hele stoel moet eruit, bekleding moet eraf e.d., daarna nog de melding resetten... je betaalt dus vooral bizar veel uurloon.

quote:
2s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 23:16 schreef TommyGun het volgende:
Tja ze hadden 't eerst door gesoldeerd bij mij, want ik had ook zoiets van; liever gaat ie overbodig af dan niet... maar achteraf denk ik: het gaat hier om 3 airbags, toch een prijzig grapje. Dus nu zit er een nieuwe mat in, de kosten ik meen 160 euro.
Is ook prijzig, maar ja. Er zijn op Marktplaats en eBay voldoende airbagunits te koop, mocht je e.e.a. zelf willen repareren. Maar ik ga er gewoon vanuit dat ik die hele airbag niet nodig heb, omdat ik denk zelf geen ongeluk te veroorzaken. Mocht ik het wel doen: dan rij ik 'm waarschijnlijk zo hard in de poeier dat de auto toch totaled is. Zo niet: MP en eBay :P. En als een ander 'm veroorzaakt en tegen mij aan boemelt, kan diegene dus opdraaien voor de reparatiekosten... da's niet mijn probleem.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 23:33:52 #95
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_94623701
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 23:26 schreef daNpy het volgende:
De lampjes gaan niet spontaan branden en ik vermoed dat het in slechte contacten/stekkers zit?
In een 'premium' auto mag je toch geen slechte contacten verwachten? Mijn vader had destijds ook een hoop gezeik gehad met de elektronica van zijn E39 en ik heb er al vaker slechte verhalen over gehoord, toch jammer dat het daar dan op fout moet lopen.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 23:36:17 #96
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_94623815
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 23:33 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

In een 'premium' auto mag je toch geen slechte contacten verwachten? Mijn vader had destijds ook een hoop gezeik gehad met de elektronica van zijn E39 en ik heb er al vaker slechte verhalen over gehoord, toch jammer dat het daar dan op fout moet lopen.
Boschstekkers van eind jaren 90 zijn van zeer slechte kwaliteit, in meerdere auto's. BMW, Alfa etc hebben er allemaal problemen mee. Erg vervelend, maar je weet vantevoren niet dat na 10 jaar stekkers het laten afweten.

Ik ben het met je eens dat het bij BMW eigenlijk niet zou mogen gebeuren, maar als je soms hoort wat er bij dealers vandaag de dag allemaal gebeurt :X :X
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 23:36:35 #97
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_94623830
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 23:32 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Het enige dat zo'n dummy-unit doet, ik het systeem laten denken dat er iemand op de bestuurdersstoel zit. Meer is het niet. De werking van het systeem wordt verder niet beïnvloed, dus de veiligheid is net zo goed als voorheen.
Ok :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 23:41:36 #98
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_94624047
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 23:36 schreef daNpy het volgende:

[..]

Boschstekkers van eind jaren 90 zijn van zeer slechte kwaliteit, in meerdere auto's. BMW, Alfa etc hebben er allemaal problemen mee. Erg vervelend, maar je weet vantevoren niet dat na 10 jaar stekkers het laten afweten.

Ik ben het met je eens dat het bij BMW eigenlijk niet zou mogen gebeuren, maar als je soms hoort wat er bij dealers vandaag de dag allemaal gebeurt :X :X
So true. Ik vind het ook bizar, maar als je de verhalen van tegenwoordig hoort dan valt het wel mee. Sowieso gaat het qua autotechniek de verkeerde kant op: in een doorsnee Audi A4 kun je niet eens meer een lamp verwisselen zonder de voorbumper te demonteren. Waar zijn we nou mee bezig...?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 23:42:58 #99
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_94624099
Met het feit dat de auto voor álles naar de dealer moet. Bij wijze van ook voor banden oppompen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 23:46:39 #100
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_94624281
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 23:42 schreef daNpy het volgende:
Met het feit dat de auto voor álles naar de dealer moet. Bij wijze van ook voor banden oppompen.
Ik vertik het. Je wordt steeds meer uitgekleed daar. Niet alleen omdat ik de dealer te duur vind, maar ook gewoon omdat het kan, probeer ik steeds meer klein onderhoud zelf te doen. Laatst wat liters olie besteld, filtertjes e.d. moeten nog binnen komen. De volgende olieservice doe ik zelf, dus als het goed is en alles blijft heel, zie ik pas weer over 30k een garage! Dan is rijden nog leuk... zelf beunen kost je vijf tientjes aan materiaal... de universele garage 120 euro en de dealer 150-200 waarschijnlijk. Makkelijk verdiend en je leert er ook nog wat van, waar je in de toekomst alleen maar profijt van kan hebben :).
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_94624470
Dat is het leuke aan oude auto's... je voelt of hoort iets en het blijkt er is iets stuk en je doet die motorkap open en je gaat het repareren. Tegenwoordig krijg je een melding dat er iets mis is maar je kan niet zelf kijken en als je toch onder de motorkap wilt is alles ten eerste bedekt met plastic wat je dan weer los moet halen en dan blijkt het uiteindelijk 1 of andere sensor te zijn wat je uit moet lezen via een computer. En die sensors gaan altijd vaker stuk dan het uiteindelijke onderdeel dat ze moeten meten.... :X
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 25 maart 2011 @ 23:52:28 #102
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_94624508
Omdat de BMW mijn daily is en deze naar mijn idee al teveel haken en ogen heeft laat ik deze doen door een collega. Heeft bij BMW gewerkt en weet er zo'n beetje alles van. Bovendien is hij véél minder duur dan een dealer en doet véél beter werk (alles nalopen, schoonmaken en terug monteren etc. Iets wat bij een dealer niet gedaan wordt tot het vastgerot zit en dan betaal je je blauw aan manuren). Ook de motor laat ik doen, andere auto's zijn ouder en doe ik zelf en/of met hulp. Simpele techniek FTW.

En idd, waarom moet ik ¤ 100,- per uur neer leggen voor een MBO automonteur? Dat kost ik zelf als engineer niet eens man :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 00:00:25 #103
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_94624846
Een kennis met specifieke BMW-kennis is helemaal ideaal ja. Die moet ik helaas nog opduikelen...tot dan doe ik het met e46fanatics en bmwportal, inclusief mijn minikrik en assteunen :P. Daarmee kom je ver genoeg, als je maar wil en durft.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 00:01:38 #104
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_94624906
En bereid bent om leergeld te betalen ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 00:57:06 #105
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_94626982
True... maar een hoop is te ondervangen als je van tevoren goed research doet en kan inschatten wat je waarschijnlijk wel of niet kan. Als het te risicovol is: toch naar de garage en dan goed meekijken. Maar zo lang het mechanisch is en vooral bestaat uit schroefjes en boutjes, heb je er geen HTS autotechniek voor nodig ;).

Dan nog loop je natuurlijk een risico(otje), maar dat is te overzien.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 08:04:38 #106
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_94630090
Zoals ik eerder al zei; als beginneling mis je de ervaring en know-how hoe je dingetjes aan moet pakken. En dat staat niet in de boeken.
Bovendien mis je een hoop speciaal gereedschap, wat op veel auto's tegenwoordig toch echt nodig is.

Ervaring krijg je alleen door dingen te doen, maar denken dat je een monteur bent omdat je een boekje hebt gelezen is toch wel weg naief.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_94630842
quote:
Op vrijdag 25 maart 2011 23:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat is het leuke aan oude auto's... je voelt of hoort iets en het blijkt er is iets stuk en je doet die motorkap open en je gaat het repareren. Tegenwoordig krijg je een melding dat er iets mis is maar je kan niet zelf kijken en als je toch onder de motorkap wilt is alles ten eerste bedekt met plastic wat je dan weer los moet halen en dan blijkt het uiteindelijk 1 of andere sensor te zijn wat je uit moet lezen via een computer. En die sensors gaan altijd vaker stuk dan het uiteindelijke onderdeel dat ze moeten meten.... :X
+1...
De E39 zit precies op het randje wat dat betreft...
My car is like drugs and sex in one: Dope as F*ck
  zaterdag 26 maart 2011 @ 10:54:12 #108
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_94632494
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 23:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat is het leuke aan oude auto's... je voelt of hoort iets en het blijkt er is iets stuk en je doet die motorkap open en je gaat het repareren. Tegenwoordig krijg je een melding dat er iets mis is maar je kan niet zelf kijken en als je toch onder de motorkap wilt is alles ten eerste bedekt met plastic wat je dan weer los moet halen en dan blijkt het uiteindelijk 1 of andere sensor te zijn wat je uit moet lezen via een computer. En die sensors gaan altijd vaker stuk dan het uiteindelijke onderdeel dat ze moeten meten.... :X
Wow, euhm dit is een mijlpaal.
Ik ben het eens een keer met je eens.

Het heerlijke van oude auto's is dat je ook een stuk meer betrokken bent bij 't autorijden, de auto grijpt ook niet in (TC, ESP, ABS), en denkt ook niet na.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_94634442
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 12:21 schreef Gokhan03 het volgende:[..]Is het een V8 of een V12?Voor de rest:Wanneer jullie je auto wassen he, hoe krijg je je auto bij de wasbox net zo schoon als bij een wasstraat?Ik heb de laatste 2 keer mijn auto gewassen bij de wasbox maar ik reed weer nat naar huis waardoor de auto binnen 1 week vies is geworden(stof)Bij de wasstraat blijft mijn auto echt 1 maand schoon.
Niet naar de wasbox. Beste manier om 'm goed (en lang) schoon te houden? Eenmalig wat duurdere spullen aanschaffen en op een zonnige dag je dag weggooien aan poetsen ;).

Ik ga binnenkort ook weer:

Spoelen, wassen, spoelen, drogen, kleien, spoelen, drogen, wax.

En dan doe ik eigenlijk nog niet eens aan dingen zoals polijsten, maar dan kost 't hele gebeuren me al een uur of 4-6.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 12:30:27 #110
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_94635139
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 12:04 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Niet naar de wasbox. Beste manier om 'm goed (en lang) schoon te houden? Eenmalig wat duurdere spullen aanschaffen en op een zonnige dag je dag weggooien aan poetsen ;).

Ik ga binnenkort ook weer:

Spoelen, wassen, spoelen, drogen, kleien, spoelen, drogen, wax.

En dan doe ik eigenlijk nog niet eens aan dingen zoals polijsten, maar dan kost 't hele gebeuren me al een uur of 4-6.
Na het kleien alleen wax erop?
Kleien is eigenlijk nog het minst belangrijk, verwijdert vooral oppervlakkig vuil. Een cleaner moet je daarna nog gebruiken voor chemische verontreiniging dan pas is de lak echt schoon en kun je hem weer voeden en nieuwe glans geven met een goede polish (belangrijkste stap). Dan pas heb je hoogglans waar je vervolgens de wax op kunt doen om de glans te beschermen.
pi_94635248
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 12:30 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Na het kleien alleen wax erop?
Kleien is eigenlijk nog het minst belangrijk, verwijdert vooral oppervlakkig vuil. Een cleaner moet je daarna nog gebruiken voor chemische verontreiniging dan pas is de lak echt schoon en kun je hem weer voeden en nieuwe glans geven met een goede polish (belangrijkste stap). Dan pas heb je hoogglans waar je vervolgens de wax op kunt doen om de glans te beschermen.
Yes, meestal wel. Laatste keer kleien was op m'n E30, en daar kwam nog een hoop troep vanaf eigenlijk. Lak was erna mooi weer spiegelglad.

En ik weet 't v/d polish, maar ik heb geen polijstmachine en ben eigenlijk te lui om tussendoor ook nog 's te gaan polijsten (of uberhaupt sealen) met de hand. Misschien dat ik dat van de zomer nog 's doe, maar voorlopig eerst even deze stappen. Dan kan 'ie ook nog wat vooruit.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 12:56:56 #112
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_94635952
Autoglym Super Resin Polish is niet zo duur en geeft super resultaat voor een snelle beurt, kun je gewoon met de hand opbrengen na het kleien (desnoods laat je dat kleien weg), geeft een veel diepere glans dan alleen wax erover, vooral op donkere kleuren (daarna wel waxen voor beschermlaag)
pi_94639930
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 12:56 schreef Microtubuli het volgende:
Autoglym Super Resin Polish is niet zo duur en geeft super resultaat voor een snelle beurt, kun je gewoon met de hand opbrengen na het kleien (desnoods laat je dat kleien weg), geeft een veel diepere glans dan alleen wax erover, vooral op donkere kleuren (daarna wel waxen voor beschermlaag)
Mmm, misschien dat ik 't toch 'seen keer probeer dan.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 15:12:14 #114
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_94640309
Wassen... heb ik toch geen tijd voor man :P

Wasstraat it is.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 16:18:27 #115
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_94642205
Haarbal dude, 4 à 6 uur wassen? Ik vind klussen best aardig, maar daar heb ik echt het geduld niet voor. Kwam wel via bmwportal aan een contact die het als bijbeunhobby doet, dan is het voor een aardige prijs nog wel te overwegen :). Alleen zo zonde dat je er maar kort van geniet, aangezien de remstof zo weer op de velgen zit en je na een regenbui het meeste resultaat alweer kwijt bent ;(
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_94643948
Was vandaag even naar Maaral in Alkmaar geweest om een onderdeel op te halen voor een klant van mn neef. Ik vroeg ook meteen hoe duur de raamlijsten zijn.
Per kant ongeveer 20 euro (netto, dat is exbtw neem ik aan?)

Daar werkt wel een leuke dame bij de receptie ^O^

Maargoed de medewerker printe een prijslijst voor mijn producten waar ik om vroeg, kortom goede service
  zaterdag 26 maart 2011 @ 17:50:38 #117
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_94645071
Neue Bremsen


Neue Scheiben eigenlijk. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_94647179
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 17:13 schreef Gokhan03 het volgende:
Was vandaag even naar Maaral in Alkmaar geweest om een onderdeel op te halen voor een klant van mn neef. Ik vroeg ook meteen hoe duur de raamlijsten zijn.
Per kant ongeveer 20 euro (netto, dat is exbtw neem ik aan?)

Daar werkt wel een leuke dame bij de receptie ^O^

Maargoed de medewerker printe een prijslijst voor mijn producten waar ik om vroeg, kortom goede service
Wel veel slechte verhalen over Maaral Alkmaar gehoord verder... dus niet je auto daar kopen ;)

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 10:54 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Wow, euhm dit is een mijlpaal.
Ik ben het eens een keer met je eens.

Het heerlijke van oude auto's is dat je ook een stuk meer betrokken bent bij 't autorijden, de auto grijpt ook niet in (TC, ESP, ABS), en denkt ook niet na.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rijdt je E28 nou nog wel Rizzo?
Facts don't care about your feelings
pi_94654590
quote:
Op zaterdag 26 maart 2011 17:13 schreef Gokhan03 het volgende:
Was vandaag even naar Maaral in Alkmaar geweest om een onderdeel op te halen voor een klant van mn neef. Ik vroeg ook meteen hoe duur de raamlijsten zijn.
Per kant ongeveer 20 euro (netto, dat is exbtw neem ik aan?)

Daar werkt wel een leuke dame bij de receptie ^O^

Maargoed de medewerker printe een prijslijst voor mijn producten waar ik om vroeg, kortom goede service
¤20 euro? Voor de raamlijsten?
Damn das een koopje...

Ben laatst ook wezen vragen voor mijn wagen... Kwam op een kleine 500 ex btw voor 8 chromeline lijstjes...
My car is like drugs and sex in one: Dope as F*ck
pi_94655284
Hmm bedoel je niet de raamrubbers Gokhan?
Facts don't care about your feelings
pi_94656382
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 22:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmm bedoel je niet de raamrubbers Gokhan?
Nou raamrubbers zijn wat anders. Dat zijn de rubbers waar je raam in glijd. Dat zei de dealer vandaag :)

Heb hier ook een foto van mijn linker raamlijst:


Prijslijst:
Onderdeel 51218198053 (Ruitlijst buiten links) 22.08 euro
Onderdeel 51218198054 (Ruitlijst buiten rechts) 22.08 euro
Onderdeel 51728146765 (KANTBESCHERMER LINKS) 25.25 euro
Onderdeel 51728146766 (KANTBESCHERMER RECHTS) 25.25 euro
Totaal 112,66 incl btw zie ik
  zondag 27 maart 2011 @ 01:35:05 #122
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_94663390
Mja, met de raamlijsten wordt meestal blackline, chromeline of shadowline bedoeld, dan heb je het over de raamlijsten zoals bij de B-stijl.

Die zijn toch wel een andere prijs ;).
http://realoem.com/bmw/sh(...)=51_3267&hg=51&fg=20
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 27 maart 2011 @ 11:00:07 #123
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_94667763
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 22:28 schreef Gokhan03 het volgende:
...Heb hier ook een foto van mijn linker raamlijst:
[ afbeelding ]

...
Heeft die spiegel(-bevestiging) last van aluminiumrot :@ ?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_94670015
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 16:18 schreef Mikkie het volgende:
Haarbal dude, 4 à 6 uur wassen? Ik vind klussen best aardig, maar daar heb ik echt het geduld niet voor. Kwam wel via bmwportal aan een contact die het als bijbeunhobby doet, dan is het voor een aardige prijs nog wel te overwegen :). Alleen zo zonde dat je er maar kort van geniet, aangezien de remstof zo weer op de velgen zit en je na een regenbui het meeste resultaat alweer kwijt bent ;(
Ach, op een zonnige dag met een muziekje erbij.

Een goede wasbeurt zie je maanden. Als dat ding goed is gewassen spoel je het vuil er voor 95% gewoon af de keren erna.
  zondag 27 maart 2011 @ 12:48:00 #125
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_94670158
Iets voor de mensen hier?

http://www.1dayfly.com/

Ik denk er nog even over na. 150 euro is niet duur, maar jammer dat er nog ruim 100 euro aan kosten bij komt :{.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_94670335
Zeker leuk. Zoiets moet ik ook nog 's een keer doen! :D
pi_94670640
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 11:00 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Heeft die spiegel(-bevestiging) last van aluminiumrot :@ ?
Nou, die auto rot eigenlijk van alle klanten. Ik vraag me af hoe de vorige eigenaar ermee om is gegaan maar motorisch is hij in ieder geval perfect. Na 5000 kms die ik heb gereden is mijn oliepijl nog steeds op de max.
Mijn motorkap rot ook al van de zijkant weg dus ik ben nog aan het kijken voor een 2e hands motorkap.
Ik had er laatst 1 gevonden van een e36 sedan maar dat was weer in limburg. Ik kom zelf uit beverwijk :p
pi_94677200
Voordeel van E36 is genoeg onderdelen van te vinden idd.
Facts don't care about your feelings
pi_94684409
Check discovery...je ziet daar de E36 M3 :)
pi_94686342
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 12:48 schreef Mikkie het volgende:
Iets voor de mensen hier?

http://www.1dayfly.com/

Ik denk er nog even over na. 150 euro is niet duur, maar jammer dat er nog ruim 100 euro aan kosten bij komt :{.
Tijd geleden hadden ze die aanbieding ook! Toen heb ik hem besteld, ik ga als het goed is aan het einde van het jaar.
pi_94691081
Ik weet niet waar ik dit moet plaatsen dus doe het hier maar.

Begin Maart is de auto van een maat van mij verkocht aan een persoon uit Hengelo.
Diezelfde auto staat nu ook weer te koop.
Nu is dat natuurlijk geen probleem alleen de beschrijving klopt niet helemaal en de termen "topauto, showroomstaat en topconditie" zijn echt complete bullshit.
Ik probeer niet de verkoop voor deze handelaar te verzieken maar voorkomen dat mensen er met goede bedoelingen naartoe gaan vanwege de misleidende advertentie-omschrijving.
Zag een aantal delen terug dat er wat mensen aan het kijken waren voor een leuke E46 Coupe dus vandaar dat ik het even post.
Zou lullig zijn als je helemaal vanuit Zeeland oid naar Overijssel toe rijdt om vervolgens voor een teleurstelling komt te staan.

Het gaat om deze auto
Het gaat dus om een 328CI.
Lijkt een erg leuke auto op het oog maar als je nog een keer kijkt kun je wel janken.

- Het rechter-buitenspiegelglas wordt bij mekaar gehouden met een stuk kurk
- Motorkap, voorbumper, spiegels enorm slecht gespoten
- Die ruitenwissersproei gevallen zitten vol met autolak en sproeit dus niet goed
- Zat een enorme ster in de ruit (weet niet of die nu vervangen is)
- ABS werkt echt voor geen meter in de winter
- Stoelverwarming van de bestuurder valt aldoor uit (draadbreuk oid)
- Roest aan de wielkasten, zowel voor en achter
- Roest aan de dorpels
- Nog meer roest
- Cruise-controle doet het absoluut niet!
- Voorbumper hangt kats scheef
- Die dingen die in de wielkast horen te hangen zijn compleet weg aan de voorbumperkant
- Het verstellen van de rechter-buitenspiegel gaat maar voor een paar graden
- Deuk rechter-achterscherm
- Logo motorkap verwijderd maar je kunt precies zien waar het logo heeft gezeten
- KM-stand niet NAP
- Pixel-verlies waar de S, N, P normaal staat
- Dode pixels op het display van de radio
- 3 verschillende soorten banden (maand geleden)
- Achterbanden waren compleet glad bij verkoop (kunnen nu andere opzitten)
- Meest verrotte xenon ooit, valt uit als je te hard over een drempel gaat en staat heel slecht afgesteld
- Absoluut geen M-sportonderstel zoals in de advert beschreven (verlaagd met eibach veren)
- Zat bij verkoop een 6cd wisselaar in die het prima deed dus geloof niet dat er een 10cd wisselaar nu in zit (kan het mis hebben)
- Binnen alarm module ontbreekt (kan nu gefixt zijn) Tevens zit die houder ervoor los omdat er lipjes zijn afgebroken
- Linkerportier-bekleding dinges laat los aan de onderkant. 1x hard roppen en je hebt de deurbekleding in je handen (kan nu gefixt zijn)
- Airco is zo gaar als maar kan zijn en stinkt ook (kan ook gefixt zijn nu maar betwijfel het)
- Alarm is overgevoelig
- Spoorvorming waar je U tegen zegt en dit komt niet alleen door de brede banden (245 voor en 255 achter)
- Leeslampje was kapot
- Koplampen zijn niet in hoogte verstelbaar
- Centrale deurvergrendeling werkt soms wel maar soms ook niet aan de bijrijders-kant
- Loopt bar slecht als de motor koud is
- Bonk bij hard remmen
- Vast nog wel meer

Zoals jullie zien is het een lange lijst dus vandaar dat ik het ff post. Merk toch dat hier een aantal liefhebbers zijn en hoop jullie hiermee een plezier te kunnen doen door niet helemaal die kant op te rijden voor een stuk schroot.
Omdat het hier om een handelaar gaat geloof ik er vrij weinig van dat dit allemaal verholpen is.
Ik zou het al knap vinden als hij 2 dingen heeft verholpen maar ik kan het natuurlijk mis hebben
De auto is ook helemaal afgeragd toen m'n maat de auto in z'n bezit had omdat er een M3 blok stond te wachten voor deze auto.
Aantal maanden geleden kreeg m'n maat een aanbieding om in het buitenland te gaan studeren dus is toen het M3 blok weer verkocht en is deze auto van de hand gedaan.
Om verder marktplaats te vermijden is de auto te koop aangeboden bij een website die dit soort auto's te koop aanbiedt bij handelaren en dealers.

Voor de rest is deze handelaar een heel aardige jongen zei m'n maat. Niks mis mee.

Ohja, de auto is destijds voor 5K verkocht aan deze handelaar.:)
Het is en blijft een handelaar vandaar dat de prijs dus ook 2.5K hoger ligt nu.

Nogmaals, ik probeer de handel van deze handelaar echt niet te verzieken.

Toedels.:)
pi_94691311
Bedankt voor het melden idd. Het zou natuurlijk best kunnen dat hij de auto helemaal onderhanden heeft genomen, maar het kan ook zeker geen kwaad om te melden wat de historie is geweest :) wel erg veel mis mee haha.
Facts don't care about your feelings
pi_94692251
Het zou inderdaad zo maar kunnen en hoop dat ik het mis heb maar omdat het om een handelaar gaat betwijfel ik het.
Zijn inderdaad veel dingen mis mee.:p
Was nog 1 ding vergeten te melden:

De auto bonkt als je schuin achteruit rijdt.
Lijkt net alsof je een stel lekke banden hebt. Je voelt het ook in het stuur.
pi_94692427
Dat die handelaar er nog 5k voor betaald heeft verbaast me eerlijk gezegd :') km-stand klopt dus ook niet, of geen bewijs dat het wel klopt?
Facts don't care about your feelings
pi_94693059
NAP-check is gedaan toen mijn maat die auto kocht. 7 Maand geleden ofzo.
Toen klopte de km-stand volgens de NAP niet maar maakte eigenlijk niet uit omdat er toch een M3 blok + bak in zou gaan en het zou een circuit auto worden.

Dat die vent er 5K voor betaalde verbaast mij ook. Denk niet dat die handelaar er veel verstand van had.:P
  maandag 28 maart 2011 @ 00:08:16 #136
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_94697282
5k is ook niet veel geld voor zo'n auto. Niet verkeerd om die achtergrond te kennen inderdaad, vooral omdat er een flink aantal zaken bij zit waar je tijdens een proefrit niet meteen achter komt, maar waar je er vanuit gaat dat het werkt :o
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_94697489
Dat ie gewoon roest heeft aan de wielkasten en dorpels kan ik bijna niet geloven, heb nog geen E46 echt erg zien roesten eerlijk gezegd. Wat heeft ie er in godsnaam mee gedaan?
Facts don't care about your feelings
pi_94707976
@Yoshi:
Roest aan wielkasten komt nog weleens voor bij een E46 en dan vooral de eerste serie modellen.
Ook komt roest bij de touring en sedan voor en vooral bij de deuren.
Daar kan water in blijven staan omdat een bepaald deel slecht gekit is.
Google er maar eens op.

Zou natuurlijk niet mogen want het zijn dure auto's.
Ik zeg ook niet dat de auto compleet door is gerot hoor. Is gewoon opkomende roest.
Vooral aan de voorkant, bij de aansluiting van de sideskirt zei m'n maat.
De auto is ook gekocht met roest voor een niet al te hoge prijs maar vanwege de plannen maakte die roest vrij weinig uit.
Was een leuke basis voor een circuit-auto.
pi_94708278
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 12:48 schreef Mikkie het volgende:
Iets voor de mensen hier?

http://www.1dayfly.com/

Ik denk er nog even over na. 150 euro is niet duur, maar jammer dat er nog ruim 100 euro aan kosten bij komt :{.
Fuck it, ik heb 't maar in een impuls besteld haha.
pi_94711436
Wat was het dan? Rondje rijden in 4 'supercars' oid weer?

Ah, ze hebben een "misgelopen?"-pagina B-).
pi_94711618
quote:
14s.gif Op maandag 28 maart 2011 13:38 schreef Anne het volgende:
Wat was het dan? Rondje rijden in 4 'supercars' oid weer?

Ah, ze hebben een "misgelopen?"-pagina B-).
Yep ;D
  dinsdag 29 maart 2011 @ 05:15:50 #142
157960 Okeuj
Ich habe es nicht gewusst
pi_94749197
Ik heb hem een tijd terug ook maar gekocht toen ie online stond. Het zal pas ergens volgend jaar worden dat ik hem kan verzilveren, ben benieuwd!
Nee echt niet.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 10:50:32 #143
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_94753280
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 12:04 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Niet naar de wasbox. Beste manier om 'm goed (en lang) schoon te houden? Eenmalig wat duurdere spullen aanschaffen en op een zonnige dag je dag weggooien aan poetsen ;).

Ik ga binnenkort ook weer:

Spoelen, wassen, spoelen, drogen, kleien, spoelen, drogen, wax.

En dan doe ik eigenlijk nog niet eens aan dingen zoals polijsten, maar dan kost 't hele gebeuren me al een uur of 4-6.
4 tot 6 uur je auto wassen? Ik heb wel wat beters te doen in het weekend.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_94753332
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 05:15 schreef Okeuj het volgende:
Ik heb hem een tijd terug ook maar gekocht toen ie online stond. Het zal pas ergens volgend jaar worden dat ik hem kan verzilveren, ben benieuwd!
Laat even weten hoe het was dan :Y ?
Actie komt wel vaker voorbij, maar elke keer twijfel ik weer.
pi_94757663
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 10:50 schreef fathank het volgende:

[..]

4 tot 6 uur je auto wassen? Ik heb wel wat beters te doen in het weekend.
Zon erbij en ik klaag niet. Beter dat dan door de krasstraat. + Wordt de auto ook nog 's schoner, beter beschermd en beter behouden.

M'n vorige E30 stond gewoon nog super in de lak toen ik 'm verkocht. Kopers konden ook niet geloven dat de auto al ruim 22 jaar oud was. Mooi ook voor de verkoopbaarheid dus.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 15:15:54 #146
325757 HFdude
Lancia fan, BMW rijder...
pi_94762973
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 12:55 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Zon erbij en ik klaag niet. Beter dat dan door de krasstraat. + Wordt de auto ook nog 's schoner, beter beschermd en beter behouden.

M'n vorige E30 stond gewoon nog super in de lak toen ik 'm verkocht. Kopers konden ook niet geloven dat de auto al ruim 22 jaar oud was. Mooi ook voor de verkoopbaarheid dus.
Mijn ervaring is dat een wasstraat waar je "doorheen getrokken" word een stuk beter schoonmaakt dan een standaard tankstation wasstraat. Ik heb hier ook nooit krassen gekregen.

ps, kan topicstarter de OP aanpassen? Heb mn e61 ingeruild tegen een e64! :)
pi_94764364
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 15:15 schreef HFdude het volgende:
ps, kan topicstarter de OP aanpassen?
Nee.
pi_94773659
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 23:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat is het leuke aan oude auto's... je voelt of hoort iets en het blijkt er is iets stuk en je doet die motorkap open en je gaat het repareren. Tegenwoordig krijg je een melding dat er iets mis is maar je kan niet zelf kijken en als je toch onder de motorkap wilt is alles ten eerste bedekt met plastic wat je dan weer los moet halen en dan blijkt het uiteindelijk 1 of andere sensor te zijn wat je uit moet lezen via een computer. En die sensors gaan altijd vaker stuk dan het uiteindelijke onderdeel dat ze moeten meten.... :X
Als het zo makelijk is, waarom doe jij het dan niet ;)
.
pi_94778061
Haha... geen tijd voor, laat ik uitbesteden aan monteurtjes. :6
Facts don't care about your feelings
  woensdag 30 maart 2011 @ 12:00:45 #150
325757 HFdude
Lancia fan, BMW rijder...
pi_94802899
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 15:52 schreef k_man het volgende:

[..]

Nee.
a gossie toch......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')