abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94624470
Dat is het leuke aan oude auto's... je voelt of hoort iets en het blijkt er is iets stuk en je doet die motorkap open en je gaat het repareren. Tegenwoordig krijg je een melding dat er iets mis is maar je kan niet zelf kijken en als je toch onder de motorkap wilt is alles ten eerste bedekt met plastic wat je dan weer los moet halen en dan blijkt het uiteindelijk 1 of andere sensor te zijn wat je uit moet lezen via een computer. En die sensors gaan altijd vaker stuk dan het uiteindelijke onderdeel dat ze moeten meten.... :X
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 25 maart 2011 @ 23:52:28 #102
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_94624508
Omdat de BMW mijn daily is en deze naar mijn idee al teveel haken en ogen heeft laat ik deze doen door een collega. Heeft bij BMW gewerkt en weet er zo'n beetje alles van. Bovendien is hij véél minder duur dan een dealer en doet véél beter werk (alles nalopen, schoonmaken en terug monteren etc. Iets wat bij een dealer niet gedaan wordt tot het vastgerot zit en dan betaal je je blauw aan manuren). Ook de motor laat ik doen, andere auto's zijn ouder en doe ik zelf en/of met hulp. Simpele techniek FTW.

En idd, waarom moet ik ¤ 100,- per uur neer leggen voor een MBO automonteur? Dat kost ik zelf als engineer niet eens man :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 00:00:25 #103
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_94624846
Een kennis met specifieke BMW-kennis is helemaal ideaal ja. Die moet ik helaas nog opduikelen...tot dan doe ik het met e46fanatics en bmwportal, inclusief mijn minikrik en assteunen :P. Daarmee kom je ver genoeg, als je maar wil en durft.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 00:01:38 #104
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_94624906
En bereid bent om leergeld te betalen ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 00:57:06 #105
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_94626982
True... maar een hoop is te ondervangen als je van tevoren goed research doet en kan inschatten wat je waarschijnlijk wel of niet kan. Als het te risicovol is: toch naar de garage en dan goed meekijken. Maar zo lang het mechanisch is en vooral bestaat uit schroefjes en boutjes, heb je er geen HTS autotechniek voor nodig ;).

Dan nog loop je natuurlijk een risico(otje), maar dat is te overzien.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 08:04:38 #106
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_94630090
Zoals ik eerder al zei; als beginneling mis je de ervaring en know-how hoe je dingetjes aan moet pakken. En dat staat niet in de boeken.
Bovendien mis je een hoop speciaal gereedschap, wat op veel auto's tegenwoordig toch echt nodig is.

Ervaring krijg je alleen door dingen te doen, maar denken dat je een monteur bent omdat je een boekje hebt gelezen is toch wel weg naief.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_94630842
quote:
Op vrijdag 25 maart 2011 23:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat is het leuke aan oude auto's... je voelt of hoort iets en het blijkt er is iets stuk en je doet die motorkap open en je gaat het repareren. Tegenwoordig krijg je een melding dat er iets mis is maar je kan niet zelf kijken en als je toch onder de motorkap wilt is alles ten eerste bedekt met plastic wat je dan weer los moet halen en dan blijkt het uiteindelijk 1 of andere sensor te zijn wat je uit moet lezen via een computer. En die sensors gaan altijd vaker stuk dan het uiteindelijke onderdeel dat ze moeten meten.... :X
+1...
De E39 zit precies op het randje wat dat betreft...
My car is like drugs and sex in one: Dope as F*ck
  zaterdag 26 maart 2011 @ 10:54:12 #108
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_94632494
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 23:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat is het leuke aan oude auto's... je voelt of hoort iets en het blijkt er is iets stuk en je doet die motorkap open en je gaat het repareren. Tegenwoordig krijg je een melding dat er iets mis is maar je kan niet zelf kijken en als je toch onder de motorkap wilt is alles ten eerste bedekt met plastic wat je dan weer los moet halen en dan blijkt het uiteindelijk 1 of andere sensor te zijn wat je uit moet lezen via een computer. En die sensors gaan altijd vaker stuk dan het uiteindelijke onderdeel dat ze moeten meten.... :X
Wow, euhm dit is een mijlpaal.
Ik ben het eens een keer met je eens.

Het heerlijke van oude auto's is dat je ook een stuk meer betrokken bent bij 't autorijden, de auto grijpt ook niet in (TC, ESP, ABS), en denkt ook niet na.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_94634442
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 12:21 schreef Gokhan03 het volgende:[..]Is het een V8 of een V12?Voor de rest:Wanneer jullie je auto wassen he, hoe krijg je je auto bij de wasbox net zo schoon als bij een wasstraat?Ik heb de laatste 2 keer mijn auto gewassen bij de wasbox maar ik reed weer nat naar huis waardoor de auto binnen 1 week vies is geworden(stof)Bij de wasstraat blijft mijn auto echt 1 maand schoon.
Niet naar de wasbox. Beste manier om 'm goed (en lang) schoon te houden? Eenmalig wat duurdere spullen aanschaffen en op een zonnige dag je dag weggooien aan poetsen ;).

Ik ga binnenkort ook weer:

Spoelen, wassen, spoelen, drogen, kleien, spoelen, drogen, wax.

En dan doe ik eigenlijk nog niet eens aan dingen zoals polijsten, maar dan kost 't hele gebeuren me al een uur of 4-6.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 12:30:27 #110
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_94635139
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 12:04 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Niet naar de wasbox. Beste manier om 'm goed (en lang) schoon te houden? Eenmalig wat duurdere spullen aanschaffen en op een zonnige dag je dag weggooien aan poetsen ;).

Ik ga binnenkort ook weer:

Spoelen, wassen, spoelen, drogen, kleien, spoelen, drogen, wax.

En dan doe ik eigenlijk nog niet eens aan dingen zoals polijsten, maar dan kost 't hele gebeuren me al een uur of 4-6.
Na het kleien alleen wax erop?
Kleien is eigenlijk nog het minst belangrijk, verwijdert vooral oppervlakkig vuil. Een cleaner moet je daarna nog gebruiken voor chemische verontreiniging dan pas is de lak echt schoon en kun je hem weer voeden en nieuwe glans geven met een goede polish (belangrijkste stap). Dan pas heb je hoogglans waar je vervolgens de wax op kunt doen om de glans te beschermen.
pi_94635248
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 12:30 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Na het kleien alleen wax erop?
Kleien is eigenlijk nog het minst belangrijk, verwijdert vooral oppervlakkig vuil. Een cleaner moet je daarna nog gebruiken voor chemische verontreiniging dan pas is de lak echt schoon en kun je hem weer voeden en nieuwe glans geven met een goede polish (belangrijkste stap). Dan pas heb je hoogglans waar je vervolgens de wax op kunt doen om de glans te beschermen.
Yes, meestal wel. Laatste keer kleien was op m'n E30, en daar kwam nog een hoop troep vanaf eigenlijk. Lak was erna mooi weer spiegelglad.

En ik weet 't v/d polish, maar ik heb geen polijstmachine en ben eigenlijk te lui om tussendoor ook nog 's te gaan polijsten (of uberhaupt sealen) met de hand. Misschien dat ik dat van de zomer nog 's doe, maar voorlopig eerst even deze stappen. Dan kan 'ie ook nog wat vooruit.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 12:56:56 #112
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_94635952
Autoglym Super Resin Polish is niet zo duur en geeft super resultaat voor een snelle beurt, kun je gewoon met de hand opbrengen na het kleien (desnoods laat je dat kleien weg), geeft een veel diepere glans dan alleen wax erover, vooral op donkere kleuren (daarna wel waxen voor beschermlaag)
pi_94639930
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 12:56 schreef Microtubuli het volgende:
Autoglym Super Resin Polish is niet zo duur en geeft super resultaat voor een snelle beurt, kun je gewoon met de hand opbrengen na het kleien (desnoods laat je dat kleien weg), geeft een veel diepere glans dan alleen wax erover, vooral op donkere kleuren (daarna wel waxen voor beschermlaag)
Mmm, misschien dat ik 't toch 'seen keer probeer dan.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 15:12:14 #114
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_94640309
Wassen... heb ik toch geen tijd voor man :P

Wasstraat it is.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 16:18:27 #115
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_94642205
Haarbal dude, 4 à 6 uur wassen? Ik vind klussen best aardig, maar daar heb ik echt het geduld niet voor. Kwam wel via bmwportal aan een contact die het als bijbeunhobby doet, dan is het voor een aardige prijs nog wel te overwegen :). Alleen zo zonde dat je er maar kort van geniet, aangezien de remstof zo weer op de velgen zit en je na een regenbui het meeste resultaat alweer kwijt bent ;(
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_94643948
Was vandaag even naar Maaral in Alkmaar geweest om een onderdeel op te halen voor een klant van mn neef. Ik vroeg ook meteen hoe duur de raamlijsten zijn.
Per kant ongeveer 20 euro (netto, dat is exbtw neem ik aan?)

Daar werkt wel een leuke dame bij de receptie ^O^

Maargoed de medewerker printe een prijslijst voor mijn producten waar ik om vroeg, kortom goede service
  zaterdag 26 maart 2011 @ 17:50:38 #117
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_94645071
Neue Bremsen


Neue Scheiben eigenlijk. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_94647179
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 17:13 schreef Gokhan03 het volgende:
Was vandaag even naar Maaral in Alkmaar geweest om een onderdeel op te halen voor een klant van mn neef. Ik vroeg ook meteen hoe duur de raamlijsten zijn.
Per kant ongeveer 20 euro (netto, dat is exbtw neem ik aan?)

Daar werkt wel een leuke dame bij de receptie ^O^

Maargoed de medewerker printe een prijslijst voor mijn producten waar ik om vroeg, kortom goede service
Wel veel slechte verhalen over Maaral Alkmaar gehoord verder... dus niet je auto daar kopen ;)

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 10:54 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Wow, euhm dit is een mijlpaal.
Ik ben het eens een keer met je eens.

Het heerlijke van oude auto's is dat je ook een stuk meer betrokken bent bij 't autorijden, de auto grijpt ook niet in (TC, ESP, ABS), en denkt ook niet na.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rijdt je E28 nou nog wel Rizzo?
Facts don't care about your feelings
pi_94654590
quote:
Op zaterdag 26 maart 2011 17:13 schreef Gokhan03 het volgende:
Was vandaag even naar Maaral in Alkmaar geweest om een onderdeel op te halen voor een klant van mn neef. Ik vroeg ook meteen hoe duur de raamlijsten zijn.
Per kant ongeveer 20 euro (netto, dat is exbtw neem ik aan?)

Daar werkt wel een leuke dame bij de receptie ^O^

Maargoed de medewerker printe een prijslijst voor mijn producten waar ik om vroeg, kortom goede service
¤20 euro? Voor de raamlijsten?
Damn das een koopje...

Ben laatst ook wezen vragen voor mijn wagen... Kwam op een kleine 500 ex btw voor 8 chromeline lijstjes...
My car is like drugs and sex in one: Dope as F*ck
pi_94655284
Hmm bedoel je niet de raamrubbers Gokhan?
Facts don't care about your feelings
pi_94656382
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 22:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmm bedoel je niet de raamrubbers Gokhan?
Nou raamrubbers zijn wat anders. Dat zijn de rubbers waar je raam in glijd. Dat zei de dealer vandaag :)

Heb hier ook een foto van mijn linker raamlijst:


Prijslijst:
Onderdeel 51218198053 (Ruitlijst buiten links) 22.08 euro
Onderdeel 51218198054 (Ruitlijst buiten rechts) 22.08 euro
Onderdeel 51728146765 (KANTBESCHERMER LINKS) 25.25 euro
Onderdeel 51728146766 (KANTBESCHERMER RECHTS) 25.25 euro
Totaal 112,66 incl btw zie ik
  zondag 27 maart 2011 @ 01:35:05 #122
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_94663390
Mja, met de raamlijsten wordt meestal blackline, chromeline of shadowline bedoeld, dan heb je het over de raamlijsten zoals bij de B-stijl.

Die zijn toch wel een andere prijs ;).
http://realoem.com/bmw/sh(...)=51_3267&hg=51&fg=20
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 27 maart 2011 @ 11:00:07 #123
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_94667763
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 22:28 schreef Gokhan03 het volgende:
...Heb hier ook een foto van mijn linker raamlijst:
[ afbeelding ]

...
Heeft die spiegel(-bevestiging) last van aluminiumrot :@ ?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_94670015
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 16:18 schreef Mikkie het volgende:
Haarbal dude, 4 à 6 uur wassen? Ik vind klussen best aardig, maar daar heb ik echt het geduld niet voor. Kwam wel via bmwportal aan een contact die het als bijbeunhobby doet, dan is het voor een aardige prijs nog wel te overwegen :). Alleen zo zonde dat je er maar kort van geniet, aangezien de remstof zo weer op de velgen zit en je na een regenbui het meeste resultaat alweer kwijt bent ;(
Ach, op een zonnige dag met een muziekje erbij.

Een goede wasbeurt zie je maanden. Als dat ding goed is gewassen spoel je het vuil er voor 95% gewoon af de keren erna.
  zondag 27 maart 2011 @ 12:48:00 #125
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_94670158
Iets voor de mensen hier?

http://www.1dayfly.com/

Ik denk er nog even over na. 150 euro is niet duur, maar jammer dat er nog ruim 100 euro aan kosten bij komt :{.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')