+1...quote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat is het leuke aan oude auto's... je voelt of hoort iets en het blijkt er is iets stuk en je doet die motorkap open en je gaat het repareren. Tegenwoordig krijg je een melding dat er iets mis is maar je kan niet zelf kijken en als je toch onder de motorkap wilt is alles ten eerste bedekt met plastic wat je dan weer los moet halen en dan blijkt het uiteindelijk 1 of andere sensor te zijn wat je uit moet lezen via een computer. En die sensors gaan altijd vaker stuk dan het uiteindelijke onderdeel dat ze moeten meten....
Wow, euhm dit is een mijlpaal.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat is het leuke aan oude auto's... je voelt of hoort iets en het blijkt er is iets stuk en je doet die motorkap open en je gaat het repareren. Tegenwoordig krijg je een melding dat er iets mis is maar je kan niet zelf kijken en als je toch onder de motorkap wilt is alles ten eerste bedekt met plastic wat je dan weer los moet halen en dan blijkt het uiteindelijk 1 of andere sensor te zijn wat je uit moet lezen via een computer. En die sensors gaan altijd vaker stuk dan het uiteindelijke onderdeel dat ze moeten meten....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
Niet naar de wasbox. Beste manier om 'm goed (en lang) schoon te houden? Eenmalig wat duurdere spullen aanschaffen en op een zonnige dag je dag weggooien aan poetsenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 12:21 schreef Gokhan03 het volgende:[..]Is het een V8 of een V12?Voor de rest:Wanneer jullie je auto wassen he, hoe krijg je je auto bij de wasbox net zo schoon als bij een wasstraat?Ik heb de laatste 2 keer mijn auto gewassen bij de wasbox maar ik reed weer nat naar huis waardoor de auto binnen 1 week vies is geworden(stof)Bij de wasstraat blijft mijn auto echt 1 maand schoon.
Na het kleien alleen wax erop?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:04 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Niet naar de wasbox. Beste manier om 'm goed (en lang) schoon te houden? Eenmalig wat duurdere spullen aanschaffen en op een zonnige dag je dag weggooien aan poetsen.
Ik ga binnenkort ook weer:
Spoelen, wassen, spoelen, drogen, kleien, spoelen, drogen, wax.
En dan doe ik eigenlijk nog niet eens aan dingen zoals polijsten, maar dan kost 't hele gebeuren me al een uur of 4-6.
Yes, meestal wel. Laatste keer kleien was op m'n E30, en daar kwam nog een hoop troep vanaf eigenlijk. Lak was erna mooi weer spiegelglad.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:30 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Na het kleien alleen wax erop?
Kleien is eigenlijk nog het minst belangrijk, verwijdert vooral oppervlakkig vuil. Een cleaner moet je daarna nog gebruiken voor chemische verontreiniging dan pas is de lak echt schoon en kun je hem weer voeden en nieuwe glans geven met een goede polish (belangrijkste stap). Dan pas heb je hoogglans waar je vervolgens de wax op kunt doen om de glans te beschermen.
Mmm, misschien dat ik 't toch 'seen keer probeer dan.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:56 schreef Microtubuli het volgende:
Autoglym Super Resin Polish is niet zo duur en geeft super resultaat voor een snelle beurt, kun je gewoon met de hand opbrengen na het kleien (desnoods laat je dat kleien weg), geeft een veel diepere glans dan alleen wax erover, vooral op donkere kleuren (daarna wel waxen voor beschermlaag)
Wel veel slechte verhalen over Maaral Alkmaar gehoord verder... dus niet je auto daar kopenquote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:13 schreef Gokhan03 het volgende:
Was vandaag even naar Maaral in Alkmaar geweest om een onderdeel op te halen voor een klant van mn neef. Ik vroeg ook meteen hoe duur de raamlijsten zijn.
Per kant ongeveer 20 euro (netto, dat is exbtw neem ik aan?)
Daar werkt wel een leuke dame bij de receptie![]()
Maargoed de medewerker printe een prijslijst voor mijn producten waar ik om vroeg, kortom goede service
quote:Op zaterdag 26 maart 2011 10:54 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Wow, euhm dit is een mijlpaal.
Ik ben het eens een keer met je eens.
Het heerlijke van oude auto's is dat je ook een stuk meer betrokken bent bij 't autorijden, de auto grijpt ook niet in (TC, ESP, ABS), en denkt ook niet na.Rijdt je E28 nou nog wel Rizzo?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facts don't care about your feelings
¤20 euro? Voor de raamlijsten?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:13 schreef Gokhan03 het volgende:
Was vandaag even naar Maaral in Alkmaar geweest om een onderdeel op te halen voor een klant van mn neef. Ik vroeg ook meteen hoe duur de raamlijsten zijn.
Per kant ongeveer 20 euro (netto, dat is exbtw neem ik aan?)
Daar werkt wel een leuke dame bij de receptie![]()
Maargoed de medewerker printe een prijslijst voor mijn producten waar ik om vroeg, kortom goede service
Nou raamrubbers zijn wat anders. Dat zijn de rubbers waar je raam in glijd. Dat zei de dealer vandaagquote:Op zaterdag 26 maart 2011 22:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmm bedoel je niet de raamrubbers Gokhan?
Heeft die spiegel(-bevestiging) last van aluminiumrotquote:Op zaterdag 26 maart 2011 22:28 schreef Gokhan03 het volgende:
...Heb hier ook een foto van mijn linker raamlijst:
[ afbeelding ]
...
Ach, op een zonnige dag met een muziekje erbij.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 16:18 schreef Mikkie het volgende:
Haarbal dude, 4 à 6 uur wassen? Ik vind klussen best aardig, maar daar heb ik echt het geduld niet voor. Kwam wel via bmwportal aan een contact die het als bijbeunhobby doet, dan is het voor een aardige prijs nog wel te overwegen. Alleen zo zonde dat je er maar kort van geniet, aangezien de remstof zo weer op de velgen zit en je na een regenbui het meeste resultaat alweer kwijt bent
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |