Mja, het fijne kan ik je ook niet vertellen uit het blote hoofd. Heb me laatst wel even ingelezen in de perikelen rondom de diesel, maar kwam er ondertussen achter dat er niets met m'n LMM aan de hand wasquote:Op zaterdag 9 april 2011 20:34 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Nou, ik ben eigenlijk tot de conclusie gekomen dat:
• BMW veel te veel vraagt voor de Bosch (313 euro).
• De originele Bosch daarentegen voor +- 200 euro (nieuw) te vinden is op het internet (maf-sensors)
• Pierburg alleen losse modules verkoopt
• Waarbij bovengenoemde eerder problemen gaat geven, maar;
• De module niet zozeer het probleem is, maar juist de behuizing die de module vervuilt.
Waarmee ik met het laatste punt tot de vraag kom: wat is er dan anders aan die nieuwe behuizing die BMW zogenaamd levert? Op die van mij staat PBT-GF30 en op alle onderdelen die ik kan vinden (inclusief behuizing dus) staat datzelfde nummer... Of is dat enkel bij de diesel uitvoering?
Hoe dan ook, ik ga het liever 'safe' spelen, maar wil liever minder dan 200 euro uitgeven. Nou zijn er wel leveranciers in Duitsland, zoals http://cgi.ebay.nl/BOSCH-(...)&hash=item3cb670af00 en http://cgi.ebay.nl/Luftma(...)&hash=item19c40669b5 maar is daar iets mee dat ik over het hoofd zie?
Anders bestel ik 'gewoon' een van die twee...
Bedankt.
Bedankt voor je antwoord. (Ik had m'n post overigens nog aangepast, die nieuwe behuizing geldt alleen voor de diesels).quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:49 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mja, het fijne kan ik je ook niet vertellen uit het blote hoofd. Heb me laatst wel even ingelezen in de perikelen rondom de diesel, maar kwam er ondertussen achter dat er niets met m'n LMM aan de hand was. Qua onderdeelnummers ben ik dus niet helemaal op de hoogte, al zien die eBay advertenties er prima uit.
Als je slim bent zoek je even op BMWportal, waar je toch al lid bent. Daar lopen complete topics over de LMM en kun je de info voor jouw model er zo uit filteren. Kun je onderdeelnummers e.d. vergelijken. Voor een uitgave van 150 euro kun je vast wel een kwartiertje lezen.
Yup, zie hier: http://www.bmwportal.nl/e(...)hilit=Wel%20en%20weequote:Op zondag 10 april 2011 00:15 schreef Mikkie het volgende:
Kijk, dat is weer kennis die ik niet had (over die behuizing bij diesels), handig om te weten!
Maar als de onderdeelnummers matchen zou ik inderdaad gewoon bestellen! Montage schijnt relatief eenvoudig te zijn, dus gewoon voor gaan.
Wat is er in Godesnaam nou aso aan een gepolijste rand?quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:17 schreef MadMarky het volgende:
Dat zijn velgen in de trend van: Ik heb een E46 en doe net alsof het een E30 M3 is![]()
Ze zien er 15 jaar te oud uit en in grote maten staan die velgen juist aso met die dikke gepolijste rand.
Mijn favorieten zijn toch wel CSL velgen (zoals Roderik heeft), BBS CH en BBS RX2 als je dan toch tweedelige wilt.
Wat voor velgen vind jij dan mooi?quote:Op maandag 11 april 2011 13:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha.. pubervelgenhe wist je dat puberteit tot ongeveer je 18e is... meeste hebben dan nog geen auto. 19" BBS is het uiterste, maar deze velgen zijn weer het andere uiterste. Begrijp me niet verkeerd, ze zien er mooi uit
maar verwacht geen opmerkingen van "WOW dikke bak", want hij ziet er gewoon hetzelfde uit als alle andere 1-serie leasebakken.
Laat valt wel mee hoor, meestal doe je dat in april. Het is nu misschien wel zonnig, maar het kan zomaar nog heel koud worden deze maand.
Waarom niet? Wel BMW, niet te groot. Sportief, voldoende vermogen. Degelijk, betrouwbaar. Prima re-sell waarde. Geweldig rij-gedrag. En BMW.quote:Op maandag 11 april 2011 13:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Waarom koop je een 1-serie danze zijn best prijzig.
Alles er tussen inquote:Op maandag 11 april 2011 14:20 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Wat voor velgen vind jij dan mooi?
Want als je 19'' BBSers niet kan waarderen en die van Oksel saai vind dan ben ik wel heel benieuwd waar je dan mee aan komt zetten..
Tja het blijft een kwestie van smaak natuurlijk. FalleNk810i zegt nietszeggend en uitstralingsloos, jij zegt lelijk aso en pauperig. Weet niet wat voor klanten jij heen moet dat een 1-serie al gewaagd is eerlijk gezegd. Zit je in de begrafenisbranche ofzoquote:Op maandag 11 april 2011 16:01 schreef Oksel het volgende:
Ja heel fijn en pimp enzo, maar ik vind het lelijk, asociaal en pauperig. Verder kan ik niet bij mijn klanten aankomen met een dikke 3/5/6/7 serie. Een 1-serie is al 'gewaagd'.
Volgens mij zijn dat toch echt CSL velgen onder die E46.quote:Op maandag 11 april 2011 15:58 schreef FalleNk810i het volgende:
Zijn allemaal van die nietszeggende velgen vind ik. Uitstralingsloos.
Alpina velgen zijn natuurlijk wel mooi, maar niet onder een 1 serie![]()
Enne, die onder de E46 toch? Zijn ook BBSen hooralleen dan 1 delig.
Vind dat Hamann altijd wel goed is in BMW's aanpassen![]()
Duurzame klanten.quote:Op maandag 11 april 2011 16:12 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Tja het blijft een kwestie van smaak natuurlijk. FalleNk810i zegt nietszeggend en uitstralingsloos, jij zegt lelijk aso en pauperig. Weet niet wat voor klanten jij heen moet dat een 1-serie al gewaagd is eerlijk gezegd. Zit je in de begrafenisbranche ofzo
Ach, ik vind dat altijd zo'n kulargument.quote:Op maandag 11 april 2011 16:01 schreef Oksel het volgende:
Ja heel fijn en pimp enzo, maar ik vind het lelijk, asociaal en pauperig. Verder kan ik niet bij mijn klanten aankomen met een dikke 3/5/6/7 serie. Een 1-serie is al 'gewaagd'.
Uiteraard blijft het een kwestie van smaakquote:Op maandag 11 april 2011 16:12 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Tja het blijft een kwestie van smaak natuurlijk. FalleNk810i zegt nietszeggend en uitstralingsloos, jij zegt lelijk aso en pauperig. Weet niet wat voor klanten jij heen moet dat een 1-serie al gewaagd is eerlijk gezegd. Zit je in de begrafenisbranche ofzo
[..]
Volgens mij zijn dat toch echt CSL velgen onder die E46.
BBS is meer dit:
[ afbeelding ]
of
[ http://img412.imageshack.us/img412/907/bmw063jp0.jpg (copy/paste deze link) ]
En dat vind ik ook aso
Comfort? Omdat ze minder inveren dan een normale band?quote:Op maandag 11 april 2011 10:56 schreef Mikkie het volgende:
Hoe is het comfort van die RF's? Ik lees vaak dat je op comfort inlevert... dan maar een conventioneel reservewiel. En wat voor merk banden ligt erop?
Ja, in Duitsland denkt men: "Damn, hij rijdt een 5-serie, dan moet hij wel goed zijn"quote:Op maandag 11 april 2011 17:29 schreef Rizkant het volgende:
Moet je in Duitsland met een 1-serie aankomen bij je klanten...
Verkoop je nog maar weinig hoor!
Inveren inderdaad. Ze schijnen stugger te zijn. Wegligging heeft ook wel met comfort te maken vind ik... een auto die bijzonder spoorgevoelig is, rijdt niet lekker rustig. Maar inderdaad, 'zomaar' vervangen is ook een duur grapje.quote:Op maandag 11 april 2011 17:38 schreef k_man het volgende:
[..]
Comfort? Omdat ze minder inveren dan een normale band?
Op de Z4 horen ook RFT's, maar die worden door velen vervangen door normaal rubber. Comfort is daarbij echter nooit het argument. Het gaat dan eerder om wegligging en gevoeligheid voor spoorvorming.
Bij mij zitten ze er echter nog gewoon onder. Ik ga ze niet vervangen als er nog heel ruim profiel op zit. Rondom vervangen kost een vermogen bij deze afmetingen.
Vroeger hadden ze bij de zaak van me pa een Opel Vectra voor de NL-klanten en een BMW 5 voor de DU-klanten... precies wat je zegt....quote:Op maandag 11 april 2011 18:23 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Ja, in Duitsland denkt men: "Damn, hij rijdt een 5-serie, dan moet hij wel goed zijn"
In Nederland denkt met: "Damn, hij rijdt een 5-serie..... en dat van mijn geld? Hij is te duur, ik ga naar een ander"
Je kan de Nederlandse bedrijfscultuur niet vergelijken met de Duitse, en ik moet wel toegeven dat ik 't gros van de velgen die hier geplaatst worden ook niet mooi vind.
Ik vind dit mooie velgen
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 11 april 2011 09:04 schreef Maharbal het volgende:
Hoorde vandaag een geluid alsof 1 band (LV) veel meer 'rol lawaai' (je weet wel, als je grote banden hebt hoor je ze gewoon meer door de rolweerstand etc) maakt. Het is overigens meteen weg als ik ook maar een BEETJE naar links stuur (gewicht komt dan op rechts). Dit doet mij denken aan de wiellager, maar het geluid is ook meteen weg als ik een beetje rem. Het is ook niet een hoogtonig geluidje zoals je meestal hoort als je wiellager aan het overlijden is / overleden is.
Aanlopende rem? Bandenspanning niet hoog genoeg? (kan dat nu niet controleren) of toch wiellager?
Die ruimte zit er zodat de auto nog kan veren.quote:Op maandag 11 april 2011 18:26 schreef FalleNk810i het volgende:
Jup, alleen te klein en te grote band en dan nog eens een ruimte tussen de band en wielkastrand waar je U tegen zegt.
Verder leuk velgje
Dat kan best een poosje duren. Ik zit al sinds oktober te wachten op post uit Duitsland.quote:Op maandag 4 april 2011 08:39 schreef YoshiBignose het volgende:
Wacht maar tot je je boetes binnen hebt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |