Nou, ik ben eigenlijk tot de conclusie gekomen dat:quote:Op vrijdag 8 april 2011 18:55 schreef Mikkie het volgende:
Een Pierburg los hoeft geen probleem te zijn, maar die mag ook weer niet te veel kosten. Losse Pierburg plaats je gewoon in de bestaande behuizing, niks met statiegeld enzo.
Je zou even moeten googlen of op BMWportal moeten kijken of je unit opnieuw ingelezen moet worden. Zo niet, dan kun je voor om en nabij de 100 euro klaar zijn geloof ik.
Mja, het fijne kan ik je ook niet vertellen uit het blote hoofd. Heb me laatst wel even ingelezen in de perikelen rondom de diesel, maar kwam er ondertussen achter dat er niets met m'n LMM aan de hand wasquote:Op zaterdag 9 april 2011 20:34 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Nou, ik ben eigenlijk tot de conclusie gekomen dat:
• BMW veel te veel vraagt voor de Bosch (313 euro).
• De originele Bosch daarentegen voor +- 200 euro (nieuw) te vinden is op het internet (maf-sensors)
• Pierburg alleen losse modules verkoopt
• Waarbij bovengenoemde eerder problemen gaat geven, maar;
• De module niet zozeer het probleem is, maar juist de behuizing die de module vervuilt.
Waarmee ik met het laatste punt tot de vraag kom: wat is er dan anders aan die nieuwe behuizing die BMW zogenaamd levert? Op die van mij staat PBT-GF30 en op alle onderdelen die ik kan vinden (inclusief behuizing dus) staat datzelfde nummer... Of is dat enkel bij de diesel uitvoering?
Hoe dan ook, ik ga het liever 'safe' spelen, maar wil liever minder dan 200 euro uitgeven. Nou zijn er wel leveranciers in Duitsland, zoals http://cgi.ebay.nl/BOSCH-(...)&hash=item3cb670af00 en http://cgi.ebay.nl/Luftma(...)&hash=item19c40669b5 maar is daar iets mee dat ik over het hoofd zie?
Anders bestel ik 'gewoon' een van die twee...
Bedankt.
Bedankt voor je antwoord. (Ik had m'n post overigens nog aangepast, die nieuwe behuizing geldt alleen voor de diesels).quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:49 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mja, het fijne kan ik je ook niet vertellen uit het blote hoofd. Heb me laatst wel even ingelezen in de perikelen rondom de diesel, maar kwam er ondertussen achter dat er niets met m'n LMM aan de hand was. Qua onderdeelnummers ben ik dus niet helemaal op de hoogte, al zien die eBay advertenties er prima uit.
Als je slim bent zoek je even op BMWportal, waar je toch al lid bent. Daar lopen complete topics over de LMM en kun je de info voor jouw model er zo uit filteren. Kun je onderdeelnummers e.d. vergelijken. Voor een uitgave van 150 euro kun je vast wel een kwartiertje lezen.
Yup, zie hier: http://www.bmwportal.nl/e(...)hilit=Wel%20en%20weequote:Op zondag 10 april 2011 00:15 schreef Mikkie het volgende:
Kijk, dat is weer kennis die ik niet had (over die behuizing bij diesels), handig om te weten!
Maar als de onderdeelnummers matchen zou ik inderdaad gewoon bestellen! Montage schijnt relatief eenvoudig te zijn, dus gewoon voor gaan.
Wat is er in Godesnaam nou aso aan een gepolijste rand?quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:17 schreef MadMarky het volgende:
Dat zijn velgen in de trend van: Ik heb een E46 en doe net alsof het een E30 M3 is![]()
Ze zien er 15 jaar te oud uit en in grote maten staan die velgen juist aso met die dikke gepolijste rand.
Mijn favorieten zijn toch wel CSL velgen (zoals Roderik heeft), BBS CH en BBS RX2 als je dan toch tweedelige wilt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |