abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95255672
SHOW ME zeg ik :(
Facts don't care about your feelings
pi_95261986
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 12:45 schreef YoshiBignose het volgende:
SHOW ME zeg ik :(
Google zelf jong :P
  zaterdag 9 april 2011 @ 20:34:27 #253
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_95273989
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 18:55 schreef Mikkie het volgende:
Een Pierburg los hoeft geen probleem te zijn, maar die mag ook weer niet te veel kosten. Losse Pierburg plaats je gewoon in de bestaande behuizing, niks met statiegeld enzo.

Je zou even moeten googlen of op BMWportal moeten kijken of je unit opnieuw ingelezen moet worden. Zo niet, dan kun je voor om en nabij de 100 euro klaar zijn geloof ik.
Nou, ik ben eigenlijk tot de conclusie gekomen dat:

• BMW veel te veel vraagt voor de Bosch (313 euro).
• De originele Bosch daarentegen voor +- 200 euro (nieuw) te vinden is op het internet (maf-sensors)
• Pierburg alleen losse modules verkoopt
• Waarbij bovengenoemde eerder problemen gaat geven, maar;
• De module niet zozeer het probleem is, maar juist de behuizing die de module vervuilt.

Waarmee ik met het laatste punt tot de vraag kom: wat is er dan anders aan die nieuwe behuizing die BMW zogenaamd levert? Op die van mij staat PBT-GF30 en op alle onderdelen die ik kan vinden (inclusief behuizing dus) staat datzelfde nummer... Of is dat enkel bij de diesel uitvoering? EDIT: Ja dus.

Hoe dan ook, ik ga het liever 'safe' spelen, maar wil liever minder dan 200 euro uitgeven. Nou zijn er wel leveranciers in Duitsland, zoals http://cgi.ebay.nl/BOSCH-(...)&hash=item3cb670af00 en http://cgi.ebay.nl/Luftma(...)&hash=item19c40669b5 maar is daar iets mee dat ik over het hoofd zie?

Anders bestel ik 'gewoon' een van die twee...

Bedankt.

[ Bericht 0% gewijzigd door TommyGun op 09-04-2011 23:48:25 ]
pi_95274247
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 15:44 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Google zelf jong :P
Ja dag :O
pi_95275802
http://img151.imageshack.us/img151/4739/yellow1a.jpg (copy/paste deze link)
My car is like drugs and sex in one: Dope as F*ck
pi_95276703
Lelijk!
pi_95276914
Woehaha.....

Smaak jonguh.... !!! :)

Ik vind 1-delig in de meeste gevallen saai en lelijk..
pi_95281089
Dat zijn velgen in de trend van: Ik heb een E46 en doe net alsof het een E30 M3 is :{
Ze zien er 15 jaar te oud uit en in grote maten staan die velgen juist aso met die dikke gepolijste rand.

Mijn favorieten zijn toch wel CSL velgen (zoals Roderik heeft), BBS CH en BBS RX2 als je dan toch tweedelige wilt.
  zaterdag 9 april 2011 @ 23:49:47 #259
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_95282662
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 april 2011 20:34 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Nou, ik ben eigenlijk tot de conclusie gekomen dat:

• BMW veel te veel vraagt voor de Bosch (313 euro).
• De originele Bosch daarentegen voor +- 200 euro (nieuw) te vinden is op het internet (maf-sensors)
• Pierburg alleen losse modules verkoopt
• Waarbij bovengenoemde eerder problemen gaat geven, maar;
• De module niet zozeer het probleem is, maar juist de behuizing die de module vervuilt.

Waarmee ik met het laatste punt tot de vraag kom: wat is er dan anders aan die nieuwe behuizing die BMW zogenaamd levert? Op die van mij staat PBT-GF30 en op alle onderdelen die ik kan vinden (inclusief behuizing dus) staat datzelfde nummer... Of is dat enkel bij de diesel uitvoering?

Hoe dan ook, ik ga het liever 'safe' spelen, maar wil liever minder dan 200 euro uitgeven. Nou zijn er wel leveranciers in Duitsland, zoals http://cgi.ebay.nl/BOSCH-(...)&hash=item3cb670af00 en http://cgi.ebay.nl/Luftma(...)&hash=item19c40669b5 maar is daar iets mee dat ik over het hoofd zie?

Anders bestel ik 'gewoon' een van die twee...

Bedankt.
Mja, het fijne kan ik je ook niet vertellen uit het blote hoofd. Heb me laatst wel even ingelezen in de perikelen rondom de diesel, maar kwam er ondertussen achter dat er niets met m'n LMM aan de hand was :). Qua onderdeelnummers ben ik dus niet helemaal op de hoogte, al zien die eBay advertenties er prima uit.

Als je slim bent zoek je even op BMWportal, waar je toch al lid bent. Daar lopen complete topics over de LMM en kun je de info voor jouw model er zo uit filteren. Kun je onderdeelnummers e.d. vergelijken. Voor een uitgave van 150 euro kun je vast wel een kwartiertje lezen ;).
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 10 april 2011 @ 00:05:51 #260
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_95283572
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 23:49 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Mja, het fijne kan ik je ook niet vertellen uit het blote hoofd. Heb me laatst wel even ingelezen in de perikelen rondom de diesel, maar kwam er ondertussen achter dat er niets met m'n LMM aan de hand was :). Qua onderdeelnummers ben ik dus niet helemaal op de hoogte, al zien die eBay advertenties er prima uit.

Als je slim bent zoek je even op BMWportal, waar je toch al lid bent. Daar lopen complete topics over de LMM en kun je de info voor jouw model er zo uit filteren. Kun je onderdeelnummers e.d. vergelijken. Voor een uitgave van 150 euro kun je vast wel een kwartiertje lezen ;).
Bedankt voor je antwoord. (Ik had m'n post overigens nog aangepast, die nieuwe behuizing geldt alleen voor de diesels).

Maar ik heb wel wat langer gelezen dan 15 minuten hoor, vooral op BMW Portal ;). De onderdeelnummers die ik heb komen overeen met het BMW OEM nummer en het Bosch nummer (staat dus ook op mijn LMM). Daarnaast heb ik bij beide adverteerders nog navraag gedaan en ook zij bevestigen dat dit de juiste zou moeten zijn.

Bestellen it is :)

[ Bericht 0% gewijzigd door TommyGun op 10-04-2011 00:11:01 ]
  zondag 10 april 2011 @ 00:15:15 #261
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_95284030
Kijk, dat is weer kennis die ik niet had (over die behuizing bij diesels), handig om te weten!

Maar als de onderdeelnummers matchen zou ik inderdaad gewoon bestellen! Montage schijnt relatief eenvoudig te zijn, dus gewoon voor gaan.
Zerg schreef:
  zondag 10 april 2011 @ 00:19:37 #262
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_95284226
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 00:15 schreef Mikkie het volgende:
Kijk, dat is weer kennis die ik niet had (over die behuizing bij diesels), handig om te weten!

Maar als de onderdeelnummers matchen zou ik inderdaad gewoon bestellen! Montage schijnt relatief eenvoudig te zijn, dus gewoon voor gaan.
Yup, zie hier: http://www.bmwportal.nl/e(...)hilit=Wel%20en%20wee

Vermoedelijk zal de Pierburg module dus wel goed werken (vraag is hoe lang) bij de benzine-uitvoeringen, maar daar vragen ze op maf-sensors ook nog 190 euro voor, dus dan kan je net zo goed voor een Bosch gaan voor ongeveer hetzelfde bedrag aldaar. De diesel variant van Pierburg is goedkoper (eveneens op maf-sensors): 109 euro. Dus ik kan het wel begrijpen dat sommige (Diesel-eigenaren) die overwegen.
pi_95299650
quote:
Op zaterdag 9 april 2011 23:17 schreef MadMarky het volgende:
Dat zijn velgen in de trend van: Ik heb een E46 en doe net alsof het een E30 M3 is :{
Ze zien er 15 jaar te oud uit en in grote maten staan die velgen juist aso met die dikke gepolijste rand.

Mijn favorieten zijn toch wel CSL velgen (zoals Roderik heeft), BBS CH en BBS RX2 als je dan toch tweedelige wilt.
Wat is er in Godesnaam nou aso aan een gepolijste rand?

Ps. Ik zelf rij met BBS RX2 in 19" ... Deze hebben ook standaard een gepolijste rand.... :)
As we speak worden ze opnieuw gepolijst
pi_95302332
Logisch dat je het zelf dan niet ziet. Als ik een oorbel, 2 gouden tanden en 10kg aan goud aan m'n nek had hangen vond ik dat waarschijnlijk ook wel kunnen. BBS RX2 19 inch met gepolijste rand is aso, of je het nou wilt of niet :P
pi_95310209
Gepolijste randen :9~

2 delig is zeker niet per definitie oud, ligt eraan hoe je ze opmaakt :Y

Maarja, BBS is zowieso :9~
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_95330759
Hmmm... Lekker kortzichtig.. :)

Ik val nou niet bepaald in jou aso-hokje...
Aso in mijn mening zijn het type die meerdelige BBS niet eens kunnen betalen en waarvan het rij-gedrag schrikbarend triest is!

Maar ja... Daar kan je oeverloos over blijven discussiëren ...
pi_95332111
Hoorde vandaag een geluid alsof 1 band (LV) veel meer 'rol lawaai' (je weet wel, als je grote banden hebt hoor je ze gewoon meer door de rolweerstand etc) maakt. Het is overigens meteen weg als ik ook maar een BEETJE naar links stuur (gewicht komt dan op rechts). Dit doet mij denken aan de wiellager, maar het geluid is ook meteen weg als ik een beetje rem. Het is ook niet een hoogtonig geluidje zoals je meestal hoort als je wiellager aan het overlijden is / overleden is.

Aanlopende rem? Bandenspanning niet hoog genoeg? ( :P kan dat nu niet controleren) of toch wiellager?
  maandag 11 april 2011 @ 09:39:27 #268
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95332862
M'n zomerbanden + nieuwe velg eronder geplempt dit weekend:

pi_95333947
Nieuwe velg?
  maandag 11 april 2011 @ 10:25:30 #270
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95334002
Ja. Velgen voor m'n winterbanden, en velgen voor m'n zomerbanden. Had nieuwe zomerbanden nodig, dus meteen velgen erbij gekocht. Lang leve marktplaats. 4 Runflat banden, als nieuw, plus 4 originele onbeschadige BMW velgen.. voor 475 Euro.
pi_95334059
Ohh op die manier, ik dacht al, als je echt nieuwe velgen had gekocht dan koop je toch gelijk wat grotere met een iets platter bandje.
Maar dit is wel een leuk koopje ja als je er verder niet zoveel om de looks geeft :Y
  maandag 11 april 2011 @ 10:56:49 #272
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_95335010
Ik blijf erbij dat ik ze niet super vind. Ze zijn niet lelijk ofzo, maar ik vind ze te 'onvolwassen' :). Hoe is het comfort van die RF's? Ik lees vaak dat je op comfort inlevert... dan maar een conventioneel reservewiel. En wat voor merk banden ligt erop?
Zerg schreef:
  maandag 11 april 2011 @ 10:58:32 #273
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95335066
MIchelin. En ik rij al jaren RF, dus weet niet beter. 1 serie is sowieso niet comfort, maar sportief. Had trilling in 't stuur, dus voorwielen laten balanceren. Nog steeds trilling in 't stuur. Dus tegen beter weten in de achterwielen laten balanceren. Dat hielp, vreemd genoeg.
pi_95339712
Saaie velgen... voor onder een saaie lease-auto :)
  maandag 11 april 2011 @ 13:42:19 #275
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95340640
Ik noem het volwassen velgen, voor volwassen mensen. Ik begrijp dat het geen stoere pubervelgen zijn. Maargoed, dat probeer ik dan ook net niet uit te stralen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')