*zingt "You got a friend in me"quote:Op woensdag 6 december 2006 17:19 schreef Morrigun99 het volgende:
Toy Story
Blijft genieten wat mij betreft.
Een coproductie wil volgens mij nog niet zeggen dat er acteurs/producenten uit verschillende landen bij betrokken zijn. Dat heet denk ik gewoon een 'internationale coproductie'quote:
99 in roman is XCIXquote:Op woensdag 6 december 2006 23:50 schreef Falco het volgende:
Dit moet deel XCIX zijn, of moet het dan juist IC zijn?
Die heb ik ook recentelijk uitgezeten. Het blijft knap dat Eisenstein die mensenmassa's zo kan laten rondlopen. Het levert steeds onoverzichtelijkere situaties op. Het komt in dit geval het verhaal ook niet ten goede. Dat zal wel de schuld van de censuur van de tijd zijn. Het moest vooral duidelijk zijn dat het volk er volledig achter stond.quote:Op woensdag 6 december 2006 23:50 schreef Falco het volgende:
Oktyabr
Mooi propagandaspektakel van Sergei Eisenstein, dat hij maakte ter ere van de tiende verjaardag van de Oktoberrevolutie. Cijfer: 7
Die koets en die vrouw op de ophaalbrug vond ik het indrukwekkendst, daarna zaten er ook wel aardige scenes tussen, maar het werd wel wat minder allemaal ja. Ik denk dat deze film meer tot zijn recht zou komen als die niet zo lang duurde. Daarnaast is het idd zonde dat de censuur er flink overgegaan is. Trotski kwam nauwelijks aan bod en de verdere inhoud blijft natuurlijk ietwat dubieus.quote:Op donderdag 7 december 2006 15:07 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Die heb ik ook recentelijk uitgezeten. Het blijft knap dat Eisenstein die mensenmassa's zo kan laten rondlopen. Het levert steeds onoverzichtelijkere situaties op. Het komt in dit geval het verhaal ook niet ten goede. Dat zal wel de schuld van de censuur van de tijd zijn. Het moest vooral duidelijk zijn dat het volk er volledig achter stond.
Maar de film was na een kwartier al over zijn hoogtepunt heen. Daarna ging het alleen maar omlaag. Net als die koets op de ophaalbrug. Heel tekenend voor de film.
Is die ¼ iets nieuws, of doe je dat al langer?quote:Op donderdag 7 december 2006 12:22 schreef Gorro het volgende:
The Holiday (Nancy Meyers, 2006)
Op papier is het een enorme chick flick, maar dankzij het spel van de leuke hoofdrolspelers stoort het nooit als zodanig. Het is een prima vermakelijke film. Ik had dan ook totaal niet in de gaten dat de film meer dan twee uur en een kwartier duurde. Jammer alleen dat ik tijdens het Diaz/Law verhaal op een gegeven moment begon te merken dat ik veel liever naar het Winslet/Black verhaal keek. ***¼
The Quiet (Jamie Babbit, 2005)
Dit is typisch zo'n geval van een film die heel graag "independent" wil zijn, maar haast ten onder gaat aan dat verlangen. Het is een beetje een zooitje geworden, maar op zich nog best vermakelijk door de twee hoofdrolspeelsters. Ik hoop dat Camilla Belle in de toekomst wat betere scripts krijgt om mee te werken. ***
Volgens mij is het nieuw, want dat viel mij ook opquote:Op donderdag 7 december 2006 16:22 schreef Mainport het volgende:
[..]
Is die ¼ iets nieuws, of doe je dat al langer?
Ik heb het af en toe eerder gedaan. De film is eigenlijk precies een 6.5 en kon niet kiezen welke van de twee waarderingen ik nou neer moest zettenquote:Op donderdag 7 december 2006 16:53 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Volgens mij is het nieuw, want dat viel mij ook op
Hé cool is daar ook een film van.quote:Op vrijdag 8 december 2006 15:53 schreef Karina het volgende:
Desu nôto (Death Note)
Live Action Movie.
Jongen, zoon van een politieagent, vindt een notitieblok, als hij daar een naam in schrijft, sterft die persoon binnen 49 seconden aan een hartaanval OF wanneer en hoe de jongen bepaalt. Een appel etende demon (Ryuk) houdt e.e.a. in de gaten, hij is ook degene die deze Death Note de wereld in heeft "gestuurd". Light (de jongen) krijgt er natuurlijk plezier in en uiteindelijk worden niet alleen criminelen (wat het oorspronkelijke plan was) de dood in gejaagd. Een slimme jongen (L) helpt de politie hem te ontmaskeren.
Leuke film! De demon zag er een beetje stom uit, maar voor de rest heb ik mij prima vermaakt.
[afbeelding]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
* eensquote:Op vrijdag 8 december 2006 13:23 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The Devil Wears Prada (2006)
DE Guilty Pleasure van het jaar.
Meryl Streep![]()
Anne Hathaway![]()
cijfer: 7.5
quote:Op vrijdag 8 december 2006 18:11 schreef cwk het volgende:
Is er een anime serie EN live action? Ik volgde de manga trouw,Ja, dan moet je de anime ook gaan kijken. Ziet er fantastisch uit en ze zijn nu bij episode 11, dus dat kan je makkelijk bijhalen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die was ook tof. Vooral omdat hij het prototype is wat in Lucky Luke altijd ge-tar and feathered wordt. Sowieso is De Postkoets gebaseerd op Stagecoach vermoed ik. Ehm, ok, een hele vrije interpretatie.quote:Op zaterdag 9 december 2006 14:18 schreef California het volgende:
Ik vond vooral John Carradine wel cool.
Die is niet geregisseerd door Tim Burton.quote:Op zaterdag 9 december 2006 14:35 schreef mien-moeke het volgende:
The Nightmare before Christmas. (Tim Burton, 1993)
Zag m voor ¤7,- liggen en heb m dus maar gewoon mee genomen. En het is best een leuke film. Maar misschien toch niet helemaal geschikt voor mij. Heb me vermaakt, maar that's it.
Een 6 van mij.
Stagecoach is sowieso opgebouwd uit prototypes, meer is 't niet.quote:Op zaterdag 9 december 2006 15:14 schreef cwk het volgende:
Die was ook tof. Vooral omdat hij het prototype is wat in Lucky Luke altijd ge-tar and feathered wordt. Sowieso is De Postkoets gebaseerd op Stagecoach vermoed ik. Ehm, ok, een hele vrije interpretatie.![]()
Prototype?quote:Op zaterdag 9 december 2006 15:14 schreef cwk het volgende:
[..]
Die was ook tof. Vooral omdat hij het prototype is wat in Lucky Luke altijd ge-tar and feathered wordt. Sowieso is De Postkoets gebaseerd op Stagecoach vermoed ik. Ehm, ok, een hele vrije interpretatie.![]()
quote:Op zaterdag 9 december 2006 21:59 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Jij weet toch ook wel dat hij stereotype bedoelt.![]()
Die verwachting is wederzijds, maar dat wist je natuurlijk wel.quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:04 schreef Doff het volgende:
[..]
![]()
Ik wacht trouwens nog steeds op recensies van je.
Leuk dat je ook de titel vermeldt... Niet iedereen kan raden dat het 'Yojimbo' is.quote:Op zondag 10 december 2006 02:17 schreef dvdfreak het volgende:
[afbeelding]
Ichi zoekt rust in een dorp dat sinds zijn vorige bezoek in handen is gekomen van Boss Masagoro, de zoon van een handelaar waarover geruchten de ronde doen dat deze goud heeft gestolen van een Shogunate. De Boss heeft Yojimbo ingehuurd als zijn krijger, echter, Yojimbo is een spion voor de Shogunate en verliefd op het onwillige liefje van de handelaar, genaamd Umeno. Ichi laat zich inhuren als de masseur van de handelaar en koopt de vrijheid van Umeno. Yojimbo verbreekt de samenwerking met Ichi en gaat de vader en zoon en hun bendes tegen elkaar uit te spelen. Als de twee kampen vechten, vindt Ichi het goud en zet hij een laatste confrontatie op.
7.5/10
Ja. Hij is gebanned omdat ie zo slecht is.quote:Op zondag 10 december 2006 08:39 schreef Camplo het volgende:
Ben em nu aant downloaden. Waarom is deze film gebanned in 50 landen?
http://upload4.postimage.(...)/1842771/gaming.html
En iemand hem toevallig gezien?
Het is geen Yojimbo, maar Zatoîchi to Yôjinbô. Vond 'm zelf wat tegenvallen.quote:Op zondag 10 december 2006 02:42 schreef PDOA het volgende:
[..]
Leuk dat je ook de titel vermeldt... Niet iedereen kan raden dat het 'Yojimbo' is.
Toffe film trouwens.
quote:Op zondag 10 december 2006 01:32 schreef Gillingham het volgende:
En speciaal voor Doff:
Vertigo 8/10
[afbeelding]
Mijn vijfde en in mijn ogen tot nu toe beste film van The Master of Suspense. Erg mooi gebruik gemaakt van het Vertigo-effect. De laatste plottwist had iets zorgvuldiger kunnen worden uitgewerkt, maar de rest is absoluut puik werk.
Boksuneun naui geot or: Sympathy for Mr. Vengeance 7/10
Leuke opwarmer voor Oldboy, maar meer dan dat eigenlijk ook niet. Het verhaal is nu eenmaal net niet interessant genoeg om het broodnodige geweld volledig te rechtvaardigen én te dragen.
I Vitelloni 7/10
Fellini liet in deze periode nog zeker niet zien wat hij later in zijn mars bleek te hebben. Natuurlijk valt er wel wat terug te vinden. Gewoon aardig, verder valt er niet veel over te zeggen. Bovendien alweer een tijdje geleden.
Kaos 8/10
Mooie film. De eerste twee verhalen waren wat mij betreft meteen de beste. Met het derde verhaal zakte het niveau wat in de verkeerde richting. Het grappige gedeelte hadden ze van mij wel mogen weglaten. Het vierde deel kruipt weer wat omhoog en het laatste deel is niet zo bijzonder, maar wel een mooie afsluiter. De intro vond ik erg sterk, die vogel wist me wel te fascineren.
Dat het een matige film is met hooguit een paar aardige momenten die uiteindelijk niet weet te overtuigend en verzuipt in zijn eigen absurditeiten?quote:Op zondag 10 december 2006 01:32 schreef Gillingham het volgende:
Perfume volgt nog, maar wat valt daar eigenlijk over te zeggen?![]()
Ja, ik ben tegenwoordig wat strenger dan ooit eens het geval was. Maar dat is denk ik ook onvermijdelijk naarmate je meer films te zien krijgt. Word je toch iets kieskeuriger van en veel heb je al eens eerder (beter) gezien.quote:Op zondag 10 december 2006 13:15 schreef Doff het volgende:
[..]
![]()
Waarderingen hadden hier en daar iets hoger gemogen maar ben het voor grootste deel met je eens. Overigens vond ik Sympathy for Mr. Vengeance op sommige vlakken net zo sterk als Oldboy.
[..]
quote:Op zondag 10 december 2006 13:15 schreef Doff het volgende:
Dat het een matige film is met hooguit een paar aardige momenten die uiteindelijk niet weet te overtuigend en verzuipt in zijn eigen absurditeiten?![]()
* eens, alleen denk dat `t einde sterker was geweest wanneerquote:Op zaterdag 9 december 2006 22:13 schreef Doff het volgende:
Umberto D. (Vittorio de Sica, 1952)
Indrukwekkend en bijzonder ontroerend portret van gepensioneerde, arme man met hondje. Klinkt misschien wat flauw sentimenteel maar niets is minder waar. De film is vrij sober opgezet en spectaculaire gebeurtenissen ontbreken, iets dat het geheel heel realistisch doet overkomen. Naarmate het einde van de film dichterbij komt wordt het steeds ontroerender en uiteindelijk hield ik het zelfs maar nauwelijks droog.
[afbeelding]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig
Ja, eigenlijk is alles over Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb wel eens gezegd. Ik vond 'm fantastisch; het verhaal is tof, de acteurs zijn allemaal leuk en het soort humor kan me ook wel bekoren. Terecht de status van een klassieker, met nog een eerzame vermelding voor de eindshots.quote:Op zondag 10 december 2006 16:52 schreef Gillingham het volgende:
[...]
ps. Waar blijven jouw recensies???
quote:Op zondag 10 december 2006 17:29 schreef Timo20 het volgende:
[..]
* eens, alleen denk dat `t einde sterker was geweest wanneerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. In plaats daarvan krijg je nog een flink stuk uitgerekt geneuzel op dat eind. Dat is ook weer meteen een nadeel van alle drie de films. Ze duren erg lang en dan wordt het erg moeilijk om continu geboeid te blijven. Cijfer: 6
Karakters waarmee ik sympathiseerde:
Gollum!!!
Gimli
Gandalf
De Ents
Karakters waarmee ik niet sympathiseerde:
Frodo
Eowyn
Agent Smith
en natuurlijk die vervelende orcs
[ Bericht 0% gewijzigd door Falco op 11-12-2006 17:21:59 ]<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
Over de homo-erotische tinten in Tolkiens boeken zijn volgens mij boeken vol geschreven.quote:Op maandag 11 december 2006 17:20 schreef cwk het volgende:
Ik denk dat was me het meest opviel aan de hele triologie was niet het gevecht met de Balrog, maar de homoseksuele innuendo tussen de hobbits. De grenzen van Hollywood zijn sindsdien verlegd, ook hobbits mogen openlijk homo zijn.
Het is een sience-fiction, doet me een beetje denken aan back to the future, maar dan andersomquote:Op zondag 10 december 2006 14:36 schreef Karina het volgende:
Deja Vu
Ongeloofwaardig verhaal met een heel voorspelbaar einde. En ik had ook een deja vu, iets soortgelijks had ik al eens gezien in een tv-serie van een paar jaar geleden.
Ja, ik weet dat het SF is, maar wel heel voorspelbaar allemaal. En The Holiday zou ik nou echt NOOIT naar toe gaan, al kreeg ik geld toe.quote:Op maandag 11 december 2006 18:05 schreef Skorpija het volgende:
[..]
Het is een sience-fiction, doet me een beetje denken aan back to the future, maar dan andersom
Het is geen film om een leuk met je vriendin naartoe te gaan denk ik. Dan kan je beter naar The Holiday gaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 3.5 / imdb 3.2
[ Bericht 5% gewijzigd door Mike op 12-12-2006 18:34:24 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
quote:Op zondag 10 december 2006 23:24 schreef Doff het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk is alles over Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb wel eens gezegd. Ik vond 'm fantastisch; het verhaal is tof, de acteurs zijn allemaal leuk en het soort humor kan me ook wel bekoren. Terecht de status van een klassieker, met nog een eerzame vermelding voor de eindshots.
En Ran staat nog steeds in de kast.
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Net terug uit de bios:
El Laberinto Del Fauno (Pan`s Labyrinth)
Na de verfilming van Hellboy is Guillermo Del Toro weer terug gegaan naar de Spaans-talige films. Ik was dan na Hellboy en alle uitermate positieve recensies die ik over Pan`s Labyrinth erg benieuwd en de verwachtingen waren hoog gespannen. Die verwachtingen werder zonder meer ingelost.
Del Toro maakt een uiterst creatieve en degelijke mix van een oorlogs-,fantasy- en horror film. In het begin van de film had ik wel m`n vraagtekens bij het oorlogsgedeelte en of dat goed zou uitpakken. Maar na afloop bijken die vraagtekens nergens voor nodig te zijn geweest. Alhoewel ik het fantasy gedeelte het beste vond, was het oorlogs gedeelte ook zeker de moeite waard waarbij Sergi Lopez als kapitein Vidal een heerlijke rol neerzet.
Het gedeelte waar ik het meest van heb genoten was dus, zoals gezegd, het fantasy/horror gedeelte van de film. Dit, en overigens de complete film, zit er fantastisch uit qua production design, camera werk en effecten. Het is spannend en er zit de juiste hoeveelheid aan drama in. De effecten zijn prachtig en de soundtrack is briljant en voegt een extra dimensie toe.
Ook het einde is mooi en de film verveelt dan ook geen moment en ik denk dat dit een film is die je zeker vaker kunt zien en van kunt genieten.
Alle lovende kritieken zijn dus absoluut terecht.
Guillermo Del Toro heeft met Pan`s Labyrinth 1 van de beste, mooiste en meest sfeervolle films van het jaar afgeleverd en hij zal dan ook heel hoog op m`n lijstje van beste films van 2006 komen.
IMDB Cijfer: 8,4/10
Mijn Cijfer: 8,8/10How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig
quote:Op maandag 11 december 2006 21:27 schreef Lambiekje het volgende:
The Wicker Man 2006
oei oei wat is dit slecht. Hoe in vredesnaam beland Nicolas Cage in dit gedrocht van een remake.Misschien is een spoilertag hier op zijn plaatsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 3.5 / imdb 3.2
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
Zit wel in Nederland, maar vlak bij de Belgische grens. Ben dus naar Belgie gegaan om `m te kijken. Ben met 20 minuutjes in de biosquote:Op dinsdag 12 december 2006 00:23 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Draait die al? Of zit je niet in Nederland op het moment?
quote:Op dinsdag 12 december 2006 00:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
In Hoensbroek zal hij al wel draaien, in de rest van Nederland komt hij in maart in de bioscoop.
...Auhm...*kuch*...ok...quote:Op woensdag 13 december 2006 22:12 schreef Timo20 het volgende:
Zeker een aanrader, de ¤ 2,- die de dvd kostte zijn zeer goed besteed
quote:Op donderdag 14 december 2006 22:01 schreef Kolkus het volgende:
Mar Adentro
Mooi, innemend drama waarbij de boodschap over euthenasie juist krachtig is doordat deze niet aan de kijker opgedrongen wordt. Alle ruimte is er om je eigen mening te vormen.
Daarnaast is het visueel indrukwekkend, met name bij de flashbacks en spirituele droomscenes.
Er wordt erg indrukwekkend geacteerd, met als uitschieter hoofdrolspeler Javier Bardem, die met zijn charisma ervoor zorgt dat dit een film is geworden die niet snel uit mijn geheugen verdwenen zal zijn.
Erg mooie film.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Boeiende docu, vooral de sportgedeeltes waren leuk om te zienquote:This playful film is at once a documentary of a day in the life of the Soviet Union, a documentary of the filming of said documentary, and a depiction of an audience watching the film. Even the editing of the film is documented. We often see the cameraman who is purportedly making the film, but we rarely, if ever, see any of the footage he seems to be in the act of shooting!
Zat je toen in de sneak? Ik was namelijk aan 't werkquote:Op vrijdag 15 december 2006 14:28 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat je nog bent gegaan na de commentaren van woensdag
Mensenkinderen, wat een boutfilm was dat zeg
Ik zou Barbarella geen 9 geven, maar vermakelijk is 'ie inderdaad wel.quote:Op vrijdag 15 december 2006 19:46 schreef Falco het volgende:
Barbarella
[afbeelding]
[afbeelding]
Ontzettend cult en ook ontzettend stiekum leuk. De slechterik van het stuk was de inspiratiebron voor de naam van de popgroep Duran Duran. Cijfer: 9.
quote:Op vrijdag 15 december 2006 22:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
Tom yum goong
De actiescenes waren erg okay, vrij bruut. Het verhaal was een tikkeltje minder.
Met een tikkeltje minder bedoel dan ik eigenlijk een beetje tegenvallend.
Een beetje tegenvallend, overhellend naar niet zo erg goed.
Met niet zo goed doel ik meer op vrij matig.
Vrij matig als in redelijk zwak.
Nou ja, redelijk zwak, eerder verontrustend slecht.
Enorm kut is eigenlijk accurater.
Of gewoon heel, heel, heel erg belachelijk als in "Ze hebben mijn olifantje gepikt en nu vallen BMX-ers mij aan met TL-lampen, gelukkig kan ik rekenen op mijn slecht gedubde partner en mijn handige CGI-flashbacks over beestenpoten."
Ja echt belachelijk laagquote:Op vrijdag 15 december 2006 21:27 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Ik zou Barbarella geen 9 geven, maar vermakelijk is 'ie inderdaad wel.
Toch wel een lage score op Imdb met een 5,4.
Heb ik ook opgenomen, vind de Iraanse cinema erg interessant. Het alternatief was die Zatoîchi-film, maar die komt morgenavond ook.quote:Op vrijdag 15 december 2006 23:03 schreef JelleS het volgende:
Ik ga toch maar Een tijd voor dronken paarden kijken denk ik, nog weinig van de hedendaagse Iraanse cinema gezien.
Heb je Waking Life ook gezien?quote:Op donderdag 7 december 2006 00:17 schreef Lonewolf2003 het volgende:
A Scanner Darkly (2006)
Mijn reacties tijdens deze film:
Wat ongelovelijk gaaf gedaan.
cijfer: 8.5
De animatie van Waking Life is een stuk minder gelikter dan die van A Scanner Darkly. Maar Waking Life vind ik qua inhoud zó veel interessanter. Linklater hangt daar écht de amateur filosoof uit en dat zie ik hem graag doen. Sowieso staat de animatie veel meer in dienst van hetgeen wat verteld wordt.quote:
Daargelaten dat ik het allebei waardeloze films vind kan ik onderschrijven dat de animatie bij WL inderdaad een duidelijk doel dient, en voor diegene die er van houden de film nog onvergetelijker maakt.quote:Op zaterdag 16 december 2006 16:09 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
De animatie van Waking Life is een stuk minder gelikter dan die van A Scanner Darkly. Maar Waking Life vind ik qua inhoud zó veel interessanter. Linklater hangt daar écht de amateur filosoof uit en dat zie ik hem graag doen. Sowieso staat de animatie veel meer in dienst van hetgeen wat verteld wordt.
* hier is er 1quote:Op zaterdag 16 december 2006 00:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
The Bridge on the River Kwai
Disclaimer: voor de verloren zielen die deze film dus ook nog niet hebben gezien, heb ik deze beschouwing spoilervrij gemaakt.
quote:Op zaterdag 16 december 2006 17:42 schreef Lonewolf2003 het volgende:
De aantal keren dat ik echt gelachen heb zijn op één hand te tellen. En dat terwijl de biertjes die ik gisteravond op hand niet op één hand te tellen waren en dus in prima conditie verkeerde voor een film van dit kaliber.
Dat staat er toch.quote:Op zaterdag 16 december 2006 18:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
FTR.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
quote:Op zondag 17 december 2006 11:57 schreef Piovan het volgende:
- Corpse Bride
- Snow Day
- Get Carter
- The game
- Butterfly effect
- The 40 year old virgin
En dat allemaal gisteravond
quote:Op zondag 17 december 2006 12:16 schreef Piovan het volgende:
[..]
En vergeten te vermelden, 's middags ook
Leuk film idd, kijkt lekker weg!quote:Op zaterdag 16 december 2006 17:42 schreef Lonewolf2003 het volgende:
My Super Ex-Girlfriend (2006)
Een film, die ik vanwege het leuke concept wou zien. En ik moet zeggen dat de uitwerking me na de mindere reviews en laag imdb cijfer alles meevalt. Het is imo een geslaagd soort van romcom geworden. Het is geen pareltje in de filmgeschiedenis, maar ik heb me 90 minuten lang prima vermaakt. En bijna niet geërgerd. Luke is altijd mijn favoriet van de Wilson broertjes geweest. Uma is zeer geschikt om de overjaloerse gestoorde sexy superwoman en haar nerdy alter-ego te spelen. En Eddie Izzard is leuk als de superschurk.
cijfer: 7
Absoluut. Ik zit nu op een stuk of 135.quote:Op zondag 17 december 2006 17:23 schreef Arcee het volgende:
Ben je de IMBb Top 250 aan het afwerken, ziggy3?
Ik werk de lijst zoveel mogelijk af van boven naar beneden en ik zie bijna altijd op tegen het moeten kijken van een film. Achteraf ben ik dan meestal erg blij dat ik die film heb gezien en, uitzonderingen daargelaten, kan ik wel begrijpen waarom ze zo goed gewaardeerd worden. Het is een prettige manier van films kijken, al begint het een beetje een obsessie te worden en kom ik nauwelijks meer toe aan andere films, zoals voor tournaments.quote:Op zondag 17 december 2006 17:25 schreef cwk het volgende:
Ziggy werkt al een tijdje gestaag naar die 250 toe. Is het een beetje leuk? Of zet je de tanden op elkaar. Ik ben absoluut geen lijstjeskijkers, moet t meer van de impuls van t moment hebben.
Ik zit rond de 180, maar 't valt me zwaar er verder mee te komen. Alles wat me enigszins interessant leek heb ik wel gezien en afgezien van een stuk of 10 redelijk recente films die ik nog wel kan kijken, blijven er toch 50 a 60 films over waar ik geen zin in heb. Ik denk dat er uiteindelijk zo'n 40 films overblijven waar ik écht geen zin in heb en dat zijn wel veel films om met tegenzin te gaan kijken.quote:Op zondag 17 december 2006 17:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Absoluut. Ik zit nu op een stuk of 135.
http://twofifty.org/user/ziggyziggyziggy/
Daar zit ik al een paar jaar op te wachten, maar volgens mij is ie nog niet op t.v. geweest.quote:Op zondag 17 december 2006 17:43 schreef Arcee het volgende:
A Christmas Story moet je echt even kijken met de Kerst.
Ja, dat is het een beetje. Ik kijk liever geen films waar ik in begin tegen op zie. Soms lees ik eerst wat voor over een film om zin te maken maar er staat genoeg in de top 250 (zoals Arcee al zegt) wat ik gewoon echt niet ga kijken.quote:Op zondag 17 december 2006 17:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik werk de lijst zoveel mogelijk af van boven naar beneden en ik zie bijna altijd op tegen het moeten kijken van een film. Achteraf ben ik dan meestal erg blij dat ik die film heb gezien en, uitzonderingen daargelaten, kan ik wel begrijpen waarom ze zo goed gewaardeerd worden. Het is een prettige manier van films kijken, al begint het een beetje een obsessie te worden en kom ik nauwelijks meer toe aan andere films, zoals voor tournaments.
Ervaringen met films die soortgelijk lijken.quote:Op zondag 17 december 2006 17:47 schreef Sokolsky het volgende:
Arcee: wat zorgt ervoor dat je in een film écht geen zin hebt?
Toevallig. Die heb ik vanmiddag ook gekeken. En om eerlijk te zijn kon ik er niet veel mee. Het tempo lag mijns inziens te laag en de dialogen waren niet scherp genoeg om me de hele tijd geïnteresseerd te houden. Wel een paar sterke scenes en een sterke climax.quote:Op zondag 17 december 2006 17:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
The Manchurian Candidate (#70)
De 1962-versie, welteverstaan. Leuke, intrigerende thriller over een groot hersenspoelcomplot van de Russen. Angela "Murder She Wrote" Lansbury was even wennen in haar rol van obsessief ambitieuze moeder, maar wel ijzersterk.
Ik weet wel dat dit een "jonge" James Bond moet voorstellen, maar om dit karakter nou mijlenver van de James Bond die we kennen af te plaatsen, dat snap ik niet. Dit stel je je namelijk absoluut niet voor bij een jonge James Bond. Ik niet althans. Het was dat af en toe de muziek van James Bond onder de beelden zat anders had het net zo goed Mission Impossible 4 kunnen zijn ofzo.quote:Op zondag 17 december 2006 21:50 schreef JelleS het volgende:
Dan heb je toch niet goed opgelet. Casino Royale toont de overgang van Bond van een vechterbaas naar de gladde spion zoals we hem kennen. Omdat het hem allemaal niets meer uitmaakt. Vond het zelf één van de beste Bonds. Een 8 waard zelfs.
Ook gezien vandaag en ben het met je eens; film had wat mij betreft zelfs wat langer mogen zijn. Wat meer nadruk op de zombies had de film geen kwaad gedaan.quote:Op zondag 17 december 2006 13:06 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Dawn of the Dead (2004)
Erg vermakelijke zombie-slasher, al mocht er van mij wel iets minder in gezeken en iets meer in gezombieslasht worden.
cijfer: 7
quote:Op zondag 17 december 2006 23:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Some Like It Hot (#74)
Wat een vervelende film. Komedie betekende zevenenvijftig jaar geleden toch iets anders dan nu. Het was alsof ik naar zo'n naar blijspel van de TROS zat te kijken. Je weet wel, die met Piet Bambergen en Rudy Falkenhage. En dan zat er ook nog een Marilyn Monroe bij, die me al na vijf minuten op de zenuwen werkte met haar irritante maniertjes en haar geforceerde acteerwerk en haar poe-poe-pie-doe.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
Whoops. Het is natuurlijk nog maar zevenenveertig jaar geleden. Dat verandert de hele zaak. Geweldige film!quote:Op zondag 17 december 2006 23:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Some Like It Hot (#74)
Wat een vervelende film. Komedie betekende zevenenvijftig jaar geleden toch iets anders dan nu. Het was alsof ik naar zo'n naar blijspel van de TROS zat te kijken. Je weet wel, die met Piet Bambergen en Rudy Falkenhage. En dan zat er ook nog een Marilyn Monroe bij, die me al na vijf minuten op de zenuwen werkte met haar irritante maniertjes en haar geforceerde acteerwerk en haar poe-poe-pie-doe.
En wat vond je van deel 2?quote:Op dinsdag 12 december 2006 18:08 schreef hornage het volgende:
Azumi
Voor de derde keer. Deze film is gewoon geniaal gaaf. De hele look en feeling is zeer anime en comic en de actie is erg gaaf. Deze film zou mij zeker niet gaan vervelen als ik hem nog vaker ga zien. Smullen. Ik gaf hem al eerder een 8 en blijf daar zeker bij.
niet zo goed als de eerste. Het doet wel meer van hetzelfde, veel hakken, zelfde sfeertje. Is alleen nu wel een hele erge hakfilm. In deel 1 had je iig die opbouw van karakters. Dat ze weggaan bij hun heuvel etc.quote:
Ik vond dat wel echt een zwaktebod van de docu, dat het voor jan met de pet op bijna niet te begrijpen was. Maar het bleef zo verdomde interessant.quote:Op maandag 18 december 2006 12:51 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Enron: The Smartest Guys in the Room (2005)
cijfer: 8
Ik moet iedere keer weer hardop lachen om het optreden van The Wise Janitor.quote:Op dinsdag 19 december 2006 00:46 schreef Professional het volgende:
Not Another Teen Movie
Persiflages op andere teencomedy en een zeer geslaagde ook nog. Zeker 10 films worden op de hak genomen en het is nog allemaal grappig ook. Het verhaal van de film is hetzelfde als She`s All That, waar een populaire jongen een lelijk eendje op de school moet veranderen in een prinses. 3de keer dat ik deze film zag en hij blijft lachen.
Mr. T.quote:Op dinsdag 19 december 2006 01:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik moet iedere keer weer hardop lachen om het optreden van The Wise Janitor.En Molly Ringwald natuurlijk.
The Token Black Guy.quote:Op dinsdag 19 december 2006 01:15 schreef Professional het volgende:
[..]
Mr. T.
Vooral de Breakfast Club persiflages vind ik erg lachen. En ook de donkere gast die hele tijd hetzelfde zeg zoals Shit of Wacked. Ook als hij op het feest nog een donkere jongen ziet en hij vertelt dat hij de enige in de film hoort te zijn.![]()
Jezus !!! een 8 voor deze film. Wat geef jy dan in hemelsnaam voor films als Road Trip, Rat Race. Dit is z'n ontiegelijk slechte film. En Amsterdam is ook nog eens gewoon in Praag gefilmd. Dit is een zeer fout film en NIET leuk.quote:Op maandag 18 december 2006 23:30 schreef Mikkie het volgende:
Eurotrip
Weer een tienerkomedie, zullen velen denken. Van de ene kant: helemaal gelijk. Van de andere kant: zo'n ramp is dat toch niet? Amper een verhaallijn, veel humor en gewoon niet nadenken. Ik was vrij gaar, maar heb me prima vermaakt, er zaten absoluut leuke stukjes in (o.a. de David Hasselhoff-fantasie en de jonge Heinrich die Hitler nadoet)
Funfactor: 8/10
quote:Op dinsdag 19 december 2006 18:59 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Je moet wel goed lezen. De film zelf krijgt geen 8, maar de funfactor. Die is het belangrijkst bij deze film, ik heb gewoon kunnen lachen, daar ging het me om.
Qua film zelf is het een vijf, omdat het allemaal knullig in elkaar zit inderdaad.
Nog geen 400. Weet niet precies op hoeveel ik uit ga komen. Ligt er een beetje aan hoeveel ik tijdens de kerstvakantie kijk. Dit jaar wat meer met andere dingen bezig geweest.quote:Op zondag 17 december 2006 15:35 schreef Arcee het volgende:
Hoeveel films heb jij dit jaar gezien, Gorro?
Prachtige film vond ik dit. Het verhaal is gewoon geweldig bedacht (ja, het blijft oppervlakkig maar dat is het hele punt van deze film). Actie alom, Jason Statham is één van de coolste britten op de planeet (samen met Vinnie Jones) en dat spat van het scherm af.quote:Op dinsdag 19 december 2006 21:56 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Crank (2006)
Jason Statham is hard op weg om zo'n iemand te worden, die een genre op zichzelf is. En Crank is een iets mindere film in dat genre, maar nog steeds erg vermakelijk. Het low budget wat van het scherm afspat is echter soms wat ergerlijk.
cijfer: 6.5
Misschien was ie ook gewoon niet zo bijzonder.quote:Op woensdag 20 december 2006 15:04 schreef Cheiron het volgende:
Misschien was ik te ziek, of misschien moet ik mij voortaan midden op de dag gaan bezatten, maar ik vond Borat maar weinig aan
Oke dat is dan duidelijk, maar ik kreeg kromme tenen van de grappen. Deuce Bigalo 2, Dumb and Dumberer 2 waren ook draken van films.quote:Op dinsdag 19 december 2006 18:59 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Je moet wel goed lezen. De film zelf krijgt geen 8, maar de funfactor. Die is het belangrijkst bij deze film, ik heb gewoon kunnen lachen, daar ging het me om.
Qua film zelf is het een vijf, omdat het allemaal knullig in elkaar zit inderdaad.
Crankquote:Op woensdag 20 december 2006 14:03 schreef washandje het volgende:
[..]
Prachtige film vond ik dit. Het verhaal is gewoon geweldig bedacht (ja, het blijft oppervlakkig maar dat is het hele punt van deze film). Actie alom, Jason Statham is één van de coolste britten op de planeet (samen met Vinnie Jones) en dat spat van het scherm af.
Reeve was ook niet gekozen voor zijn acteertalent. Spacey vond ik een beetje te cliché de grote hollywoodvedette spelen die even de badguy komt neerzettenquote:Op donderdag 21 december 2006 00:56 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Over Brandon Routh kan ik kort zijn: De man is niet gekozen voor zijn acteertalent. En ik heb verklede mensen gezien, die overtuigender waren als Superman.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.6/10Who knew?
Hoe kan een subjectief cijfer nou overdreven zijn? Hij heeft zich er blijkbaar uitstekend mee vermaakt en daar gaat het om, wat een film met je doet.quote:Op dinsdag 19 december 2006 09:31 schreef Lambiekje het volgende:
Jezus !!! een 8 voor deze film. Wat geef jy dan in hemelsnaam voor films als Road Trip, Rat Race. Dit is z'n ontiegelijk slechte film. En Amsterdam is ook nog eens gewoon in Praag gefilmd. Dit is een zeer fout film en NIET leuk.
Ik snap dat je het wel een leuke film vindt maar een 8 is wel heel erg overdreven.
Naar mijn idee waren deze films zo beneden elke peil. dat het omdat het stom weer leuk wordt zelfs niet opgaat.quote:Op donderdag 21 december 2006 23:44 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat was zó slecht dat het gewoon leuk was
Rare link, ik kom terecht bij kakkende barça-voetballersquote:
Haha! Het VI nieuws! Ik heb het linkje maar even gefixed.quote:Op vrijdag 22 december 2006 12:35 schreef Falco het volgende:
[..]
Rare link, ik kom terecht bij kakkende barça-voetballers
Wahahaha.quote:Op vrijdag 22 december 2006 12:35 schreef Falco het volgende:
Rare link, ik kom terecht bij kakkende barça-voetballers
En nu nog JFK II - The Bush Connection bekijken.quote:Op zaterdag 23 december 2006 11:35 schreef Falco het volgende:
JFK
Als kleine Falco was ik vele jaren geleden bij deze film afgehaakt, omdat ik het toen niet snap ofzo. Maar nu vond ik het wel erg boeiend, ondanks dat het een ingewikkelde puzzel is. Enige voorkennis is wel vereist om ten minste de grote lijn van het verhaal te zien. Er zaten wel wat onboeiende gedeeltes in en ik denk dat de theorie van Oliver Stone/Garrison beter tot recht komt in boekvorm. Verder ergerde ik me in het begin ook aan de lelijke pruik van Joe Pesci, maar later werd duidelijk hoe dat zat. Cijfer: 7.
Tof. Heb het meeste vroeger wel gezien, maar ik zou dat ook best eens terug willen zien. Blijft mooie humorquote:Op zaterdag 23 december 2006 23:42 schreef Lambiekje het volgende:
Arjan Ederveens - 30 minuten
Arjan Ederveens 14 quasi-docu aflveringen van "30 Minuten" is nu eindelijk op DVD.
Dit is toch wel een meesterwerk van hem. Voor nu heb ik even 4 afleverigen bekeken.Geboren in verkeerd lichaam - (de beroemde Groningse Bosneger docu)
Groningse boerjongen vind dat ie in een verkeerd lichaam zit. Je ziet het proces dat hij langzamehand transformeert naar een lid van of andere stam uit Zaire.
Briljant die scene dat z'n vrouw trommelles krijgt en vervolgens dat hij in z'n hok zit een trommelt en dat zijj dan hoort dat hij zich gesneden heeft en dat zoontje de pleisters moet brengen. Wat de aflevering helemaal af maakt is dat de ouders ook nog wat mogen zeggen over hun zoonRondom Ons
Simone Kleinsma en Reinier van de Berg hebben last van omroepsyndroom. Ze hebben last van herkenning op straat.
Simone gaat altijd boodschappen doen in regenjas met zonnebril en Reinier draagt een blauwe muts met kwastje.
Geweldig geweldig hoe absurd deze gesprekken lopen. Wat echt helemaal top is dat ze mogen filmen in de Omroepkliniek. Waar je Gordon, Tineke, Jack van gelder ziet rondlopen of Jef van GTST die samen met Peter van der Poot (die roodharig Kreatief met kurk-debiel) aan het knippen en plakken is.Scenes behind the Scenes
Nu speelt hij z'n gemaakte ster, genaamd Ron Selling, filmster, eigen parfum lijn, elpees en wat niet meer zij.
Hij geeft dan een interview in z'n 'kasteel' van een huis. Mijn god wat heeft hij hier een foute blouse aan. Doet gewoon zeer aan je ogen. En oei wat een lelijke vrouw, je kan bijna de parfum door de TV ruiken.Vrije verstrekking
Arjan speelt hier zo goed een drugsverslaafde dat jy bijna zou denken dat het echt z'n figuur is.
Voor bepaalde hele speciale mensen. We weten allemaal over wie we het hebben:quote:Op zaterdag 23 december 2006 23:22 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
En nu nog JFK II - The Bush Connection bekijken.
Jaja pappa Bush is de dader en niet Oswald. Wat hier allemaal aan het licht komt. Dat is zo extreem complex.
Maar heb je JFK2 gezien?quote:Op zondag 24 december 2006 00:44 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Voor bepaalde hele speciale mensen. We weten allemaal over wie we het hebben:
Die mensen die ondanks hun opleiding en achtergrond grote complotten weten te ontmaskeren en te doorzien.
Dankjewel voor zulke mensen, ze moeten wel heel bijzonder zijn.
Voor alle anderen, kijk eens hier voor zeker 100 feitelijke fouten in JFK :
http://www.jfk-online.com/jfk100menu.html
Inderdaad, fantastische televisie.quote:Op zaterdag 23 december 2006 23:42 schreef Lambiekje het volgende:
Arjan Ederveens - 30 minuten
Arjan Ederveens 14 quasi-docu aflveringen van "30 Minuten" is nu eindelijk op DVD.
Dit is toch wel een meesterwerk van hem.
Ik ben het 100% met je eens.quote:Op zaterdag 23 december 2006 18:35 schreef kinky_queen het volgende:
SL8N8
SLACHTNACHT/SLAUGHTER NIGHT
De beste Nederlandstalige film die ik heb gezien. Hier ben ik lekker kort over zijn. Deze horrorfilm heeft de juiste toon voor fans die de kleine verwijzingen naar andere genrefilms natuurlijk meteen ontdekken zoals de hintjes naar EVIL DEAD
Heerlijke film die zeker in mijn collectie gaat komen!
En waarom dan?quote:Op zondag 24 december 2006 02:30 schreef rew- het volgende:
The Departed. Wat een ontzettende kutfilm.
Hoezo dat dan.?! DiCaprio speelt zeer overtuigend. Om eerlijk te zijn is het een van de hoogte punten van 2006.quote:Op zondag 24 december 2006 02:30 schreef rew- het volgende:
Ik ben benieuwd of er hier meer zijn die het met mij eens zijn, in de bioscoop waren de meningen zo'n beetje unaniem, maar ik heb even op IMDB gekeken en daar hebben ze een heel andere mening...
Wel vreemd, ik vond Casino wel een goede film...
De Lift blijft natuurlijk neerlands horrortopperquote:Op zondag 24 december 2006 02:12 schreef victorinox het volgende:
[..]
Ik ben het 100% met je eens.
Na het zien van Dood Eind had ik weinig hoop meer in de Nederhorror. Gelukkig zie ik het door SL8N8 weer wat positiever in.
Begin januari komt Horizonica uit (waarschijnlijk alleen in Eindhoven). Dat is mijn volgende hoop op een leuke Nederhorrorfilm.
Ik vind die scene prachtig dat die al die adrenaline in dat ziekenhuis tot zich heeft genomen en vervolgens als een razende datzelfde ziekenhuis uitrent. Effectieve montage ook op dat moment.quote:Op zondag 24 december 2006 10:46 schreef Lambiekje het volgende:
Crank (2006)
Griebel wat is dit een moordend hoogtempo.
Gast wordt wakker en ziet via videoboodschapt dat ie vergiftigd is. Al snel komt ie er achter dat als hij adreline in zn lichaam heeft dat het goedje vertraagd. Die gast blijkt een huurmoordenaar te zijn.
En dan die scene met Amy Smart midden in Chinatown ... en dan al die chinezenBriljant.
Door dat het een moordend tempo is en opzwepende muziek werkt de film. Wat al eerder is gezegd. Hij lijkt wel gewoon een opdracht binnen Grand Theft Auto.
Kutfilm gaat nogal ver. Ik vond hem wel een stuk minder goed dan veel mensen beweren. DiCaprio vond ik slecht, Matt Damon wel zeer goed (dat is overigens omdat ik bevooroordeeld ben, dan is dat ook meteen de wereld uit). De rol van Jack Nicholson was geniaal, maar op één supporting actor kan je niet bouwen natuurlijk. Ik vond de film vooral wat aan de lange kant, maar best aardig.quote:Op zondag 24 december 2006 02:30 schreef rew- het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |