*zingt "You got a friend in me"quote:Op woensdag 6 december 2006 17:19 schreef Morrigun99 het volgende:
Toy Story
Blijft genieten wat mij betreft.
Een coproductie wil volgens mij nog niet zeggen dat er acteurs/producenten uit verschillende landen bij betrokken zijn. Dat heet denk ik gewoon een 'internationale coproductie'quote:
99 in roman is XCIXquote:Op woensdag 6 december 2006 23:50 schreef Falco het volgende:
Dit moet deel XCIX zijn, of moet het dan juist IC zijn?
Die heb ik ook recentelijk uitgezeten. Het blijft knap dat Eisenstein die mensenmassa's zo kan laten rondlopen. Het levert steeds onoverzichtelijkere situaties op. Het komt in dit geval het verhaal ook niet ten goede. Dat zal wel de schuld van de censuur van de tijd zijn. Het moest vooral duidelijk zijn dat het volk er volledig achter stond.quote:Op woensdag 6 december 2006 23:50 schreef Falco het volgende:
Oktyabr
Mooi propagandaspektakel van Sergei Eisenstein, dat hij maakte ter ere van de tiende verjaardag van de Oktoberrevolutie. Cijfer: 7
Die koets en die vrouw op de ophaalbrug vond ik het indrukwekkendst, daarna zaten er ook wel aardige scenes tussen, maar het werd wel wat minder allemaal ja. Ik denk dat deze film meer tot zijn recht zou komen als die niet zo lang duurde. Daarnaast is het idd zonde dat de censuur er flink overgegaan is. Trotski kwam nauwelijks aan bod en de verdere inhoud blijft natuurlijk ietwat dubieus.quote:Op donderdag 7 december 2006 15:07 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Die heb ik ook recentelijk uitgezeten. Het blijft knap dat Eisenstein die mensenmassa's zo kan laten rondlopen. Het levert steeds onoverzichtelijkere situaties op. Het komt in dit geval het verhaal ook niet ten goede. Dat zal wel de schuld van de censuur van de tijd zijn. Het moest vooral duidelijk zijn dat het volk er volledig achter stond.
Maar de film was na een kwartier al over zijn hoogtepunt heen. Daarna ging het alleen maar omlaag. Net als die koets op de ophaalbrug. Heel tekenend voor de film.
Is die ¼ iets nieuws, of doe je dat al langer?quote:Op donderdag 7 december 2006 12:22 schreef Gorro het volgende:
The Holiday (Nancy Meyers, 2006)
Op papier is het een enorme chick flick, maar dankzij het spel van de leuke hoofdrolspelers stoort het nooit als zodanig. Het is een prima vermakelijke film. Ik had dan ook totaal niet in de gaten dat de film meer dan twee uur en een kwartier duurde. Jammer alleen dat ik tijdens het Diaz/Law verhaal op een gegeven moment begon te merken dat ik veel liever naar het Winslet/Black verhaal keek. ***¼
The Quiet (Jamie Babbit, 2005)
Dit is typisch zo'n geval van een film die heel graag "independent" wil zijn, maar haast ten onder gaat aan dat verlangen. Het is een beetje een zooitje geworden, maar op zich nog best vermakelijk door de twee hoofdrolspeelsters. Ik hoop dat Camilla Belle in de toekomst wat betere scripts krijgt om mee te werken. ***
Volgens mij is het nieuw, want dat viel mij ook opquote:Op donderdag 7 december 2006 16:22 schreef Mainport het volgende:
[..]
Is die ¼ iets nieuws, of doe je dat al langer?
Ik heb het af en toe eerder gedaan. De film is eigenlijk precies een 6.5 en kon niet kiezen welke van de twee waarderingen ik nou neer moest zettenquote:Op donderdag 7 december 2006 16:53 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Volgens mij is het nieuw, want dat viel mij ook op
Hé cool is daar ook een film van.quote:Op vrijdag 8 december 2006 15:53 schreef Karina het volgende:
Desu nôto (Death Note)
Live Action Movie.
Jongen, zoon van een politieagent, vindt een notitieblok, als hij daar een naam in schrijft, sterft die persoon binnen 49 seconden aan een hartaanval OF wanneer en hoe de jongen bepaalt. Een appel etende demon (Ryuk) houdt e.e.a. in de gaten, hij is ook degene die deze Death Note de wereld in heeft "gestuurd". Light (de jongen) krijgt er natuurlijk plezier in en uiteindelijk worden niet alleen criminelen (wat het oorspronkelijke plan was) de dood in gejaagd. Een slimme jongen (L) helpt de politie hem te ontmaskeren.
Leuke film! De demon zag er een beetje stom uit, maar voor de rest heb ik mij prima vermaakt.
[afbeelding]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
* eensquote:Op vrijdag 8 december 2006 13:23 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The Devil Wears Prada (2006)
DE Guilty Pleasure van het jaar.
Meryl Streep![]()
Anne Hathaway![]()
cijfer: 7.5
quote:Op vrijdag 8 december 2006 18:11 schreef cwk het volgende:
Is er een anime serie EN live action? Ik volgde de manga trouw,Ja, dan moet je de anime ook gaan kijken. Ziet er fantastisch uit en ze zijn nu bij episode 11, dus dat kan je makkelijk bijhalen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die was ook tof. Vooral omdat hij het prototype is wat in Lucky Luke altijd ge-tar and feathered wordt. Sowieso is De Postkoets gebaseerd op Stagecoach vermoed ik. Ehm, ok, een hele vrije interpretatie.quote:Op zaterdag 9 december 2006 14:18 schreef California het volgende:
Ik vond vooral John Carradine wel cool.
Die is niet geregisseerd door Tim Burton.quote:Op zaterdag 9 december 2006 14:35 schreef mien-moeke het volgende:
The Nightmare before Christmas. (Tim Burton, 1993)
Zag m voor ¤7,- liggen en heb m dus maar gewoon mee genomen. En het is best een leuke film. Maar misschien toch niet helemaal geschikt voor mij. Heb me vermaakt, maar that's it.
Een 6 van mij.
Stagecoach is sowieso opgebouwd uit prototypes, meer is 't niet.quote:Op zaterdag 9 december 2006 15:14 schreef cwk het volgende:
Die was ook tof. Vooral omdat hij het prototype is wat in Lucky Luke altijd ge-tar and feathered wordt. Sowieso is De Postkoets gebaseerd op Stagecoach vermoed ik. Ehm, ok, een hele vrije interpretatie.![]()
Prototype?quote:Op zaterdag 9 december 2006 15:14 schreef cwk het volgende:
[..]
Die was ook tof. Vooral omdat hij het prototype is wat in Lucky Luke altijd ge-tar and feathered wordt. Sowieso is De Postkoets gebaseerd op Stagecoach vermoed ik. Ehm, ok, een hele vrije interpretatie.![]()
quote:Op zaterdag 9 december 2006 21:59 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Jij weet toch ook wel dat hij stereotype bedoelt.![]()
Die verwachting is wederzijds, maar dat wist je natuurlijk wel.quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:04 schreef Doff het volgende:
[..]
![]()
Ik wacht trouwens nog steeds op recensies van je.
Leuk dat je ook de titel vermeldt... Niet iedereen kan raden dat het 'Yojimbo' is.quote:Op zondag 10 december 2006 02:17 schreef dvdfreak het volgende:
[afbeelding]
Ichi zoekt rust in een dorp dat sinds zijn vorige bezoek in handen is gekomen van Boss Masagoro, de zoon van een handelaar waarover geruchten de ronde doen dat deze goud heeft gestolen van een Shogunate. De Boss heeft Yojimbo ingehuurd als zijn krijger, echter, Yojimbo is een spion voor de Shogunate en verliefd op het onwillige liefje van de handelaar, genaamd Umeno. Ichi laat zich inhuren als de masseur van de handelaar en koopt de vrijheid van Umeno. Yojimbo verbreekt de samenwerking met Ichi en gaat de vader en zoon en hun bendes tegen elkaar uit te spelen. Als de twee kampen vechten, vindt Ichi het goud en zet hij een laatste confrontatie op.
7.5/10
Ja. Hij is gebanned omdat ie zo slecht is.quote:Op zondag 10 december 2006 08:39 schreef Camplo het volgende:
Ben em nu aant downloaden. Waarom is deze film gebanned in 50 landen?
http://upload4.postimage.(...)/1842771/gaming.html
En iemand hem toevallig gezien?
Het is geen Yojimbo, maar Zatoîchi to Yôjinbô. Vond 'm zelf wat tegenvallen.quote:Op zondag 10 december 2006 02:42 schreef PDOA het volgende:
[..]
Leuk dat je ook de titel vermeldt... Niet iedereen kan raden dat het 'Yojimbo' is.
Toffe film trouwens.
quote:Op zondag 10 december 2006 01:32 schreef Gillingham het volgende:
En speciaal voor Doff:
Vertigo 8/10
[afbeelding]
Mijn vijfde en in mijn ogen tot nu toe beste film van The Master of Suspense. Erg mooi gebruik gemaakt van het Vertigo-effect. De laatste plottwist had iets zorgvuldiger kunnen worden uitgewerkt, maar de rest is absoluut puik werk.
Boksuneun naui geot or: Sympathy for Mr. Vengeance 7/10
Leuke opwarmer voor Oldboy, maar meer dan dat eigenlijk ook niet. Het verhaal is nu eenmaal net niet interessant genoeg om het broodnodige geweld volledig te rechtvaardigen én te dragen.
I Vitelloni 7/10
Fellini liet in deze periode nog zeker niet zien wat hij later in zijn mars bleek te hebben. Natuurlijk valt er wel wat terug te vinden. Gewoon aardig, verder valt er niet veel over te zeggen. Bovendien alweer een tijdje geleden.
Kaos 8/10
Mooie film. De eerste twee verhalen waren wat mij betreft meteen de beste. Met het derde verhaal zakte het niveau wat in de verkeerde richting. Het grappige gedeelte hadden ze van mij wel mogen weglaten. Het vierde deel kruipt weer wat omhoog en het laatste deel is niet zo bijzonder, maar wel een mooie afsluiter. De intro vond ik erg sterk, die vogel wist me wel te fascineren.
Dat het een matige film is met hooguit een paar aardige momenten die uiteindelijk niet weet te overtuigend en verzuipt in zijn eigen absurditeiten?quote:Op zondag 10 december 2006 01:32 schreef Gillingham het volgende:
Perfume volgt nog, maar wat valt daar eigenlijk over te zeggen?![]()
Ja, ik ben tegenwoordig wat strenger dan ooit eens het geval was. Maar dat is denk ik ook onvermijdelijk naarmate je meer films te zien krijgt. Word je toch iets kieskeuriger van en veel heb je al eens eerder (beter) gezien.quote:Op zondag 10 december 2006 13:15 schreef Doff het volgende:
[..]
![]()
Waarderingen hadden hier en daar iets hoger gemogen maar ben het voor grootste deel met je eens. Overigens vond ik Sympathy for Mr. Vengeance op sommige vlakken net zo sterk als Oldboy.
[..]
quote:Op zondag 10 december 2006 13:15 schreef Doff het volgende:
Dat het een matige film is met hooguit een paar aardige momenten die uiteindelijk niet weet te overtuigend en verzuipt in zijn eigen absurditeiten?![]()
* eens, alleen denk dat `t einde sterker was geweest wanneerquote:Op zaterdag 9 december 2006 22:13 schreef Doff het volgende:
Umberto D. (Vittorio de Sica, 1952)
Indrukwekkend en bijzonder ontroerend portret van gepensioneerde, arme man met hondje. Klinkt misschien wat flauw sentimenteel maar niets is minder waar. De film is vrij sober opgezet en spectaculaire gebeurtenissen ontbreken, iets dat het geheel heel realistisch doet overkomen. Naarmate het einde van de film dichterbij komt wordt het steeds ontroerender en uiteindelijk hield ik het zelfs maar nauwelijks droog.
[afbeelding]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig
Ja, eigenlijk is alles over Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb wel eens gezegd. Ik vond 'm fantastisch; het verhaal is tof, de acteurs zijn allemaal leuk en het soort humor kan me ook wel bekoren. Terecht de status van een klassieker, met nog een eerzame vermelding voor de eindshots.quote:Op zondag 10 december 2006 16:52 schreef Gillingham het volgende:
[...]
ps. Waar blijven jouw recensies???
quote:Op zondag 10 december 2006 17:29 schreef Timo20 het volgende:
[..]
* eens, alleen denk dat `t einde sterker was geweest wanneerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. In plaats daarvan krijg je nog een flink stuk uitgerekt geneuzel op dat eind. Dat is ook weer meteen een nadeel van alle drie de films. Ze duren erg lang en dan wordt het erg moeilijk om continu geboeid te blijven. Cijfer: 6
Karakters waarmee ik sympathiseerde:
Gollum!!!
Gimli
Gandalf
De Ents
Karakters waarmee ik niet sympathiseerde:
Frodo
Eowyn
Agent Smith
en natuurlijk die vervelende orcs
[ Bericht 0% gewijzigd door Falco op 11-12-2006 17:21:59 ]<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
Over de homo-erotische tinten in Tolkiens boeken zijn volgens mij boeken vol geschreven.quote:Op maandag 11 december 2006 17:20 schreef cwk het volgende:
Ik denk dat was me het meest opviel aan de hele triologie was niet het gevecht met de Balrog, maar de homoseksuele innuendo tussen de hobbits. De grenzen van Hollywood zijn sindsdien verlegd, ook hobbits mogen openlijk homo zijn.
Het is een sience-fiction, doet me een beetje denken aan back to the future, maar dan andersomquote:Op zondag 10 december 2006 14:36 schreef Karina het volgende:
Deja Vu
Ongeloofwaardig verhaal met een heel voorspelbaar einde. En ik had ook een deja vu, iets soortgelijks had ik al eens gezien in een tv-serie van een paar jaar geleden.
Ja, ik weet dat het SF is, maar wel heel voorspelbaar allemaal. En The Holiday zou ik nou echt NOOIT naar toe gaan, al kreeg ik geld toe.quote:Op maandag 11 december 2006 18:05 schreef Skorpija het volgende:
[..]
Het is een sience-fiction, doet me een beetje denken aan back to the future, maar dan andersom
Het is geen film om een leuk met je vriendin naartoe te gaan denk ik. Dan kan je beter naar The Holiday gaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 3.5 / imdb 3.2
[ Bericht 5% gewijzigd door Mike op 12-12-2006 18:34:24 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |