Beerfest (2006)Dat (Noord-West) Europeanen Amerikanen er op elke dag van de week uitdrinken met twee vingers in hun neus is algemeen bekend. Nu is dat eindelijk verfilmd in het begin van deze film, waar een paar Amerikanen onder tafel worden gedronken tijdens Oktoberfesten. Maar de Amerikanen pikken dit niet. Dus gaan ze in biertraining om volgend jaar kampioen te worden.
Het team bestaat uit een aantal bordkartonnen karakters, die absoluut nooit interessant worden. Er zit zelfs een Jood tussen, die meedoet om de Duitsers te verslaan. En wat één van de twee broertjes in de film deed was me ook een raadsel. Meer vooroordelen over onze Oosteburen passen er niet in één film.
Maar dat is allemaal vergevelijk waren het niet, dat voor een film over dronken gasten de goede grappen wel erg minimaal waren. De aantal keren dat ik echt gelachen heb zijn op één hand te tellen. En dat terwijl de biertjes die ik gisteravond op hand niet op één hand te tellen waren en dus in prima conditie verkeerde voor een film van dit kaliber. Wat cwk ea. in deze film zagen snap ik niet.
cijfer: 5
My Super Ex-Girlfriend (2006)Een film, die ik vanwege het leuke concept wou zien. En ik moet zeggen dat de uitwerking me na de mindere reviews en laag imdb cijfer alles meevalt. Het is imo een geslaagd soort van romcom geworden. Het is geen pareltje in de filmgeschiedenis, maar ik heb me 90 minuten lang prima vermaakt. En bijna niet geërgerd. Luke is altijd mijn favoriet van de Wilson broertjes geweest. Uma is zeer geschikt om de overjaloerse gestoorde sexy superwoman en haar nerdy alter-ego te spelen. En Eddie Izzard is leuk als de superschurk.
cijfer: 7