Saw 3Derde deel in de Saw Trilogie en naar mijn mening de minste. Hij is wel veel bloederiger als deel 1 en 2, de martelgangen zijn weer perfect in elkaar gezet en het einde is weer een twist, maar vooral het einde viel tegen. Bij deel 1 was het einde geniaal (heb hem 5 keer gezien), bij 2 had je zoiets van What The Fuck, en bij dit deel, nou ja ga maar zelf kijken.
American Pie Presents: The Naked MileNa 3 delen American Pie gaan ze nu op de American Pie Presents tour. Na Band Camp nu het 2de onofficiele vervolg op de Pie serie. Eric Stifler is een loser, en dat kan natuurlijk niet want alle andere Stiflers in zijn familie zijn helden. Hij wil sex met zijn vriendin maar zij wil wachten. Laat nu net het weekend van The Naked Mile op een universiteit aangebroken zijn en de vriendin van Eric geeft hem een weekend "vrij" om zijn horizon te verbreden. De neef van Eric is toevallig een held op deze universiteit en ze gaan een leuk weekend beleven. Deel 1 was geweldig, deel 2 was grappig, deel 3 was leuk, Band Camp was veel minder en dit is een dramatisch vervolg, werkelijk niet grappig, met veel naakt, maar gewoon niet grappig. Laat ze alsjeblieft ophouden daar met Pie Presents films te maken.
InvincibleUnderdogstory met Mark Wahlberg en Greg Kinnear over de Philidelphia Eagles die een dramatisch seizoen gedraaid hebben en een nieuwe coach aan het roer zetten. Deze organiseert een vrije training waar iedereen van de stad welkom is. Vince Papale (Wahlberg) kan goed spelen en hij besluit deze training te volgen en komt steeds dichter bij een plaats in de selectie. Gebaseerd op een waar gebeurd verhaal. Mooie en leuk verhaal.
The Librarian 2: Return to King Solomon`s MinesTVfilm en vervolg waarin Noah Wyle opnieuw de rol speelt van de Librarian die de hele wereld over moet om bepaalde historische objecten te zoeken en deze te beschermen. Het is een tvfilm en dat zie je aan alles af. Verouderde special effects, goedkope muziek, en matig geacteerd. Leuk om eens te kijken maar meer ook niet.
Hard LuckWesley Snipes speelt Lucky in deze thriller geregisseerd door Mario Van Peebles. Lucky komt net uit de gevangenis waar hij zijn straf als dealer heeft opzitten. Hij begint zijn leven te veranderen maar op een dag beland hij middenin een wapendeal. Het loopt natuurlijk gigantisch mis en Lucky moet vluchten voor de politie. Een 2de verhaallijn loopt egaal met het verhaal van Lucky en in de climax komen ze samen. Ze komen wazig samen en het 2de verhaal was voor mij eigenlijk overbodig. Warrige film.
Not Another Teen MoviePersiflages op andere teencomedy en een zeer geslaagde ook nog. Zeker 10 films worden op de hak genomen en het is nog allemaal grappig ook. Het verhaal van de film is hetzelfde als She`s All That, waar een populaire jongen een lelijk eendje op de school moet veranderen in een prinses. 3de keer dat ik deze film zag en hij blijft lachen.
The Davinci TreasureRip-off van The Davinci Code en natuurlijk een anderhalf uur verspild. Het is allemaal gefilmd met een digicam en de special effects zijn dramatisch. Het verhaal is zo ongeloofwaardig als de pest. Pistolen waar de effects op bewerkt zijn, autoachtervolgingen die niet eens spannend zijn en ga zo door. Opeens zitten ze in Afghanistan te zoeken naar een schat van Davinci. Tuurlijk, het zal allemaal wel. Een halve ster omdat er 2 lekkere wijven in rond liepen.
World Trade CenterOliver Stone waagde zich om het drama van 9/11 te verfilmen en besloot het verhaal te vertellen van 2 politieagenten die vast komen te zitten onder het puin. Het is natuurlijk een drama wat gebeurd is, maar ook de verfilming is een drama. Vroeger was Oliver Stone nog wel eens rebels en tegendraads naar Hollywood (denk aan Nixon, JFK en Natural Born Killers) maar deze films is wel zo nationalistisch gemaakt dat ik meer gelachen heb om de slechte dialogen en dramatische dingen dan dat ik het serieus moest opvatten. En dat wil voor mij heel wat zeggen. United 93 gaf een beeld hoe de angst was, maar deze film neemt zichzelf veel te serieus. Zwaar gemiste kans en Oliver Stone moet zich dat persoonlijk kwalijk nemen.