abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 december 2006 @ 17:29:36 #77
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_44307664
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 22:13 schreef Doff het volgende:
Umberto D. (Vittorio de Sica, 1952)
Indrukwekkend en bijzonder ontroerend portret van gepensioneerde, arme man met hondje. Klinkt misschien wat flauw sentimenteel maar niets is minder waar. De film is vrij sober opgezet en spectaculaire gebeurtenissen ontbreken, iets dat het geheel heel realistisch doet overkomen. Naarmate het einde van de film dichterbij komt wordt het steeds ontroerender en uiteindelijk hield ik het zelfs maar nauwelijks droog.

[afbeelding]
* eens, alleen denk dat `t einde sterker was geweest wanneer
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_44307786
LA BESTIA UCCIDE A SANGUE FREDDO

SLAUGHTER HOTEL/ASYLUM EROTICA/THE COLD-BLOODED BEAST

In een inrichting worden werkelijk VRE-SE-LIJK mooie dames afgeslacht (vond het eigenlijk wel zonde) omdat er allerlei zwaarden/bijlen/goedendaggen aan de muur hangen. De politie gaat op onderzoek uit na een tijdje door met de handen op de rug, pijp in de mond en het hoofd naar beneden nadenkend rond te lopen

Jammergenoeg nog steeds geen complete versie van deze giallo maar wie exploitatie zoekt moet hier wezen!!

pi_44315987
quote:
Op zondag 10 december 2006 16:52 schreef Gillingham het volgende:

[...]

ps. Waar blijven jouw recensies???
Ja, eigenlijk is alles over Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb wel eens gezegd. Ik vond 'm fantastisch; het verhaal is tof, de acteurs zijn allemaal leuk en het soort humor kan me ook wel bekoren. Terecht de status van een klassieker, met nog een eerzame vermelding voor de eindshots.
En Ran staat nog steeds in de kast.
quote:
Op zondag 10 december 2006 17:29 schreef Timo20 het volgende:

[..]

* eens, alleen denk dat `t einde sterker was geweest wanneer
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  zondag 10 december 2006 @ 23:27:08 #80
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_44316067
When a Stranger Calls
Het eerste uur van deze film bestaat uit ene Jill die door een huis wandelt en af en toe een deur of kast opent om te kijken of er niemand in zit. Af en toe wordt ze ook gebeld door een vreemde man. Als ik dit soort flauwekul wil zien, dan kijk ik wel Big Brother. Misschien was 't boeiender indien Camilla Belle meer mijn type was.

Ils
Een koppel wordt in hun huis belaagd door iets of iemand. Dit lijkt wat op de bovenstaande film, maar deze is veel, veel beter, een horrorfilm die echt eng is, niet te lang duurt en een vrij schokkend en geslaagd einde heeft, meer moet dat niet zijn.

The Devil Wears Prada
Streep is wel leuk, maar zo ontzettend interessant vond ik het allemaal niet, het verhaal is niet echt boeiend, het drama is niet echt boeiend, de humor is niet echt boeiend, de film is niet echt boeiend. En ik vond Hathaway mooier voor haar make-over.

The Road to Guantanamo
Hier kan ik weinig over vertellen, de film brengt eigenlijk gewoon wat je er van verwacht. Mijn verwachtingen waren hoog, ik werd niet teleurgesteld.

The Celestine Prophecy
Kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut. Bah, bah, bah. Godverdomme! Aaaah, aaah, aaaah . Ik heb het boek niet gelezen, maar dat is ongetwijfeld een KUTBOEK. Inzichten in mijn proces van spirituele bewustwording, daar zat ik echt op te wachten, nu is mijn dag goed. Ik hoop dat regisseur mijn aura niet kon zien toen ik naar zijn film zat te kijken. Gelukkig voor de makers doet Dr. Tancredi uit Prison Break mee, ben ik de vleesgeworden oppervlakkigheid en heb ik dit onding daarom nog een 4 geschonken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_44316923
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 14:32:14 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_44318972
Dirty Love (2005)

Wauw wat een slechte film, normaal zeg ik kijk en vorm je eigen mening en blijf dat vooral doen, maar zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb.
Carmen Electra als Wigger is gewoon niet grappig en Jenny McCarthy is ook niet grappig in deze film, die ze overigens zelf geschreven heeft, misschien dat het daar aan ligt.
1 scene vond ik wel grappig en dat was toen ze met zijn 4 in de auto zaten, dat vind ik voor een komedie veel te weinig.
Ik zou ook scheiden als ik zo'n film gemaakt zou hebben met mijn vrouw.
Btw,Eddie Kaye Thomas was oke.
I love Fok!...............................for me to poop on!
pi_44319746
http://www.moviemeter.nl/film/33965

Jezus, wat een boutfilm! Langdradig en er gebeurt echt helemaal niks
KLAAS JAN HUNTELAAR
  maandag 11 december 2006 @ 11:36:04 #84
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_44323475
The African Queen was niet helemaal de topper die ik dacht dat het was maar dat is verder geen probleem. Solide avonturenfilm van de meester Huston. Charmant, spannend en gewoon erg leuk om naar te kijken. Het Afrikaanse sfeertje zat er in ieder geval goed in. Al hoop ik dat Bogart nooit meer een nijlpaard zie na doen, dat ging niet zo goed. Ik zet nog wel enige vraagtekens bij wat plotelementen maar misschien moet ik die maar voor lief nemen. Ja, laat ik dat maar doen. ***½

Één ding staat buiten kijf als je naar Days of Heaven kijkt, de schoonheid van de fotografie. Je wordt getrakteerd op mooie zonsondergangen, uitgestrekte velden met goudglimmende tarwe, een scala aan lokale fauna en veel meer mooie dingen, waaronder Brooke Adams natuurlijk. Het betreft hier verder een film vol met stille emoties. Er is weinig concrete praat maar veel leed. Die stilte werkte niet altijd en wist mij niet écht te roeren, Het einde vereist enige overpeinzing maar sluit toch best mooi af. Speciaal werkje, maar zeker niet voor iedereen. ***½
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  maandag 11 december 2006 @ 12:20:52 #85
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_44324215
Star Wars Attack of the Clones. Had wel revenge of the Sith en The phantom menace gezien ( en natuurlijk IV, V en VI), maar II ontbrak nog.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  maandag 11 december 2006 @ 13:05:16 #86
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_44324801
oogst van het weekend:
The Proposition (2005)
Het meest memorabele aan deze western is dat die geschreven is door Nick Cave. Want de film is niet memorabel goed, noch memorabel slecht. O'ja dat het zich afspeelt in Australië ipv de VS is ook wel een beetje memorabel.
cijfer: 7

Miyamoto Musashi kanketsuhen: kettô Ganryûjima (Samurai III: Duel on Ganryu Island)
"Last but not least" is een Engels spreekwoord dat goed van toepassing is hier.
cijfer: 8

Paradise Girls (2004)
Deze drieluik bestaat uit drie verhalen over drie verschillende vrouwen, Miki, Pei Pei and Shirley. Het eerste en imo leukste verhaal richt zich op Miki, die in Tokyo een Nederlandse vriend heeft. Als hij terugkeert naar Nederland, besluit ze impulsief als ze is, hem achterna te reizen.
Het tweede verhaal laat ons zien wat die Chinezen nou doen als de Chinees dicht is. Pei Pei helpt haar vader in zijn snackbar. Verder laat dit stukje vooral de verschillende generatie en cultuurverschillen zien.
Het laaste stukje gaat over Shirley, een model in Hong-Kong, die een ziek zoontje heeft wat geopereerd moet worden. Maar waar ze natuurlijk het geld niet voor heeft.
Zoals al gezegd vond ik het eerste deel het leukste. Kei Katayama is erg aanstekelijk als de impulsieve Miki. En toen dit deel was afgelopen vond ik dat erg jammer. Eigenlijk hoopte ik de rest van de film dat ze weer zou terugkeren.Dat gebeurde jammer genoeg niet. De andere stukken waren ook prima te pruimen.
cijfer: 8

Thank You for Smoking (2005)
Hulde aan Jason Reitman, die het aandurft om zijn komedie eens niet te richten op een sympathieke hoofdpersoon, maar op iemand die je "love to hate". Thank You for Smoking is hierdoor een heerlijke satire geworden, die niet gaat voor de goedkope lachsalvo's. Maar zich subtiel richt op de goede verstaanders. De film wordt bovendien gelukkig nergens prekend of moralistisch over de gevaren van roken.
Aaron Eckhart is zeer goed als lobbyist Nick Naylor, de man je "love to hate" en gedurende de film steeds meer "hate to love". Maar ook de prestatie van de rest van de cast zijn van heel hoog niveau met o.a.; Rob Lowe als de Hollywood-agent, Sam Elliott als de zieke oude Marlboro man, David Koechner en Mario Bello als spreekbuizen van de alcohol- en wapenindustrie en Nick's enige vrienden, William H. Macy als de senator, die jacht maakt op de tabaksindustrie, Robert Duvall als de Captain en Cameron Bright als zoontje van Nick. Naar wie trouwens best een FMT-award vernoemd had kunnen worden. Alleen Katie Holmes valt weer eens door de boot. Dat meisje was leuk en lief in Dawnson's Creek, maar is hier volledig misplaatst.
cijfer: 8.5
  maandag 11 december 2006 @ 16:14:42 #87
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_44328427
Toy Story 2 (#175) Heel aardig, maar de eerste vond ik leuker. Origineler ook.

Raging Bull (#69) Mja, het kon mij niet bekoren. Ben sowieso niet zo gek op de combi Scorcese/De Niro, Taxi Driver heb ik ook uit moeten zitten.

The Treasure of the Sierra Madre (#49) Erg leuke Bogart, met een pakkend verhaal. Weet ik eindelijk ook waar de tekst "Badges? We ain't got no badges. We don't need no badges. I don't have to show you any stinking badges." vandaan komt.

Chinatown (#44) Tof. Nicholson is fantastisch en ook Faye Dunaway is een plezier om naar te kijken.

M (#51) Heerlijke Duitse film-noir. Peter Lorre is briljant.

4 Elements Fijne beelden, geen verhaal en een lust voor het oog.

Rashômon (#66) Eén moord, vier verhalen en zoek zelf maar uit wat er van waar is. Schitterend!
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 11 december 2006 @ 16:19:19 #88
45532 ziggyziggyziggy
pi_44328594
Oh ja, en gisteravond maar weer eens Gegen die Wand uit de kast getrokken. Een van mijn favoriete films, een schitterend verhaal over twee Turkse Duitsers die, terwijl ze heen en weer worden geslingerd tussen twee culturen, een relatie aangaan die zijzelf vervolgens knap onmogelijk maken. Goede muziek, goed geacteerd, mooie aftiteling.
  maandag 11 december 2006 @ 17:08:29 #89
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_44330522
Ik was er altijd wat huiverig voor, maar ik heb me er dan toch eindelijk aan gewaagd... aan de Lord of the Rings-trilogie. Elven, dwergen, trollen en al dat soort gespuis, ze kunnen me normaliter gestolen worden en ik zal ook nooit eens een boek van Tolkien lezen. Het fantasygenre is niet bepaald mijn favoriete genre, maar goed ik moest het toch gezien hebben in het kader van de algemene ontwikkeling .

Peter Jackson heeft natuurlijk een formidabele prestatie geleverd met deze trilogie. Voor hetzelfde geld waren het draken van films geweest, waarbij vele liefhebbers van Tolkiens boeken schande zouden spreken. Qua special effects en CGI zit het helemaal snor en hebben deze films ook een nieuwe hoogtepunt op dat punt bereikt. Overigens was de trilogie ook een feest van herkenning wat betreft verschillende FOK!-nicknames en usericoons enzo .

Deel 1 vond ik het minste deel. Het begon allemaal wel oke. Een hoop diverse karakters werden geïntroduceerd, het overzicht verliezen deed ik niet. Maar toch, ik moest er toch wel wat inkomen. Het duurde ook natuurlijk even voordat het hele verhaal eindelijk begon. Wat er nou in die drie uur allemaal gebeurde, is me helaas niet echt bijgebleven merk ik nu. Frodo en de ring wordt gevolgd op zijn reis en ondertussen vergezellen diverse personen hem en dat is het...? Opvallend is dat veel verteld wordt in de 'en toen... en toen... en toen'-vorm. Het einde was ook wat teleurstellend, maar volgens mij kan er hiervan ook weer geen 'op zichzelf staande' film gemaakt worden. Lastig, lastig dus. Cijfer: 6

Deel 2 was veel plezieriger. Diverse karakters werden nu gevolgd op diverse fronten. Ik ergerde me wel aan Frodo, die de hele tijd zoals op bovenstaand plaatje wanhopig probeert te kijken. Mên, wat gruwelijk irritant is hij . Gelukkig was daar Gollum, het allerprachtigste personage, wat een 'held' is hij! Ook die Ents waren erg leuk en grappig. En uiteindelijk komen dan ook die massale gevechten aan bod: erg mooi gedaan natuurlijk en tot nu toe onovertroffen. Cijfer: 7

Het derde deel had voor mij nog beter kunnen zijn dan het tweede deel, alleen de 'romance' tussen Aragorn en Eowyn verpest dat helemaal. Ik begreep later ook dat dat ook nauwelijks aan bod komt in de oorspronkelijke boeken. Ook die achterlijke lange epiloog sloeg nergens op trouwens. Ik had gehoopt dat Frodo
SPOILER
In plaats daarvan krijg je nog een flink stuk uitgerekt geneuzel op dat eind. Dat is ook weer meteen een nadeel van alle drie de films. Ze duren erg lang en dan wordt het erg moeilijk om continu geboeid te blijven. Cijfer: 6

Karakters waarmee ik sympathiseerde:
Gollum!!!
Gimli
Gandalf
De Ents

Karakters waarmee ik niet sympathiseerde:
Frodo
Eowyn
Agent Smith
en natuurlijk die vervelende orcs

[ Bericht 0% gewijzigd door Falco op 11-12-2006 17:21:59 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 11 december 2006 @ 17:20:03 #90
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_44330881
Ik denk dat was me het meest opviel aan de hele triologie was niet het gevecht met de Balrog, maar de homoseksuele innuendo tussen de hobbits. De grenzen van Hollywood zijn sindsdien verlegd, ook hobbits mogen openlijk homo zijn.
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  maandag 11 december 2006 @ 17:42:41 #91
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_44331604
quote:
Op maandag 11 december 2006 17:20 schreef cwk het volgende:
Ik denk dat was me het meest opviel aan de hele triologie was niet het gevecht met de Balrog, maar de homoseksuele innuendo tussen de hobbits. De grenzen van Hollywood zijn sindsdien verlegd, ook hobbits mogen openlijk homo zijn.
Over de homo-erotische tinten in Tolkiens boeken zijn volgens mij boeken vol geschreven.

@Falco, netjes dat je meldt dat het niet jouw genre is. En niet meteen het compleet gaat afzeiken, zoals sommige het soms doen, alleen omdat ze films met elven niks vinden. Dat siert je.
  † In Memoriam † maandag 11 december 2006 @ 18:00:48 #92
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_44332185
Wel grappig dat je ze zoveel jaar na uitgave voor het eerst ziet. Ik kan me je kritiek heel goed voorstellen en deel die ook hier en daar; ik was het misschien ook nog wel met je beoordelingen eens geweest als ik toendertijd niet zo overdonderd in de bios zat... pas in deel 3 begon ik me aan enkele facetten te storen, en dan natuurlijk met name dat vreselijk langgerekte einde.
Sheridana +1
pi_44332341
quote:
Op zondag 10 december 2006 14:36 schreef Karina het volgende:
Deja Vu
Ongeloofwaardig verhaal met een heel voorspelbaar einde. En ik had ook een deja vu, iets soortgelijks had ik al eens gezien in een tv-serie van een paar jaar geleden.
Het is een sience-fiction, doet me een beetje denken aan back to the future, maar dan andersom
Het is geen film om een leuk met je vriendin naartoe te gaan denk ik. Dan kan je beter naar The Holiday gaan
  Moderator maandag 11 december 2006 @ 18:09:35 #94
9859 crew  Karina
Woman
pi_44332431
quote:
Op maandag 11 december 2006 18:05 schreef Skorpija het volgende:

[..]

Het is een sience-fiction, doet me een beetje denken aan back to the future, maar dan andersom
Het is geen film om een leuk met je vriendin naartoe te gaan denk ik. Dan kan je beter naar The Holiday gaan
Ja, ik weet dat het SF is, maar wel heel voorspelbaar allemaal. En The Holiday zou ik nou echt NOOIT naar toe gaan, al kreeg ik geld toe.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 11 december 2006 @ 18:10:33 #95
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_44332465
Als ik ze nu zou zien zou ik ook niet zo heel enthousiast zijn, maar iedereen die toen, vooral bij deel 1 en 2 in de bios rond de feestdagen zat was erg onder de indruk. Het belang/invloed ervan is nu na een paar jaar echter al niet meer echt duidelijk, natuurlijk ook door al die slappe atreksels. Toch kijk ik wel uit naar The Hobbit, als die er nog komt, aangezien ik het als boek stukken leuker vond.
pi_44332722
Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan

Haha, echt grappig. Het gaat nergens over maar die Sacha Baron Cohen is echt geweldig!
KLAAS JAN HUNTELAAR
  maandag 11 december 2006 @ 18:21:12 #97
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_44332753
Mee eens JelleS. Minder episch, maar niet minder spannend. Bovendien laat The Hobbit zich veel makkelijker verfilmen dan LOTR.
  maandag 11 december 2006 @ 19:01:08 #98
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_44334048
Ik ben toch ook wel stiekem benieuwd naar The Hobbit. En ik ben ook benieuwd of LOTR de tand des tijds weet te doorstaan... Denk eerlijk gezegd wel dat het overhyped is geweest, ook al zal de trilogie natuurlijk veel fans blijven houden.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 11 december 2006 @ 21:27:33 #99
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_44338797
The Wicker Man 2006
oei oei wat is dit slecht. Hoe in vredesnaam beland Nicolas Cage in dit gedrocht van een remake.
Eiland vol met vrouwen die een sekte behelsen lokken Nicolas naar dat eiland.
SPOILER
cijfer 3.5 / imdb 3.2

[ Bericht 5% gewijzigd door Mike op 12-12-2006 18:34:24 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_44339074
Heb 2 weken geleden The Guardian (actie/drama met Kevin Costner en Ashton Kutcher) in de bios gezien. Hele goede film.
pi_44339341
Amores Perros
AP viel de eerste kijkbeurt een beetje tegen. Vandaar dat ik na het zien van Babel, de film nog een kans wilde geven. AP is een kwaliteitsfilm die zijn status tamelijk eer aandoet. Dat neemt niet weg dat ik persoonlijk nog steeds meer onder de indruk blijf van het, in mijn ogende, meer schrijnende 21 Grams. Mijn mening blijft gelijk dus.

A Scanner Darkly
Philip K. Dick door Linklater verfilmd. Ik geloofde zelf dat dat niet stuk zou kunnen. Niets bleek minder waar, want ASD is een prima film, maar Linklater heeft er mijns inziens niet uitgehaald wat er in zit. Ik had graag gezien dat de paranoia wat méér benadrukt werd (Nóg meer ja; dit heeft met name te maken met de lengte van de film. Hij had veel langer gemogen), het verhaal wat filosofischer van invalhsoek was (zoals Linklater het eigenlijk betaamt) en dat het geheel een duisterder randje had (zoiets als Kid's story van The Animatrix). Moeilijk concreet te bevatten wat ik mis, maar ik mis het dus wel.
  maandag 11 december 2006 @ 23:35:32 #102
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_44343565
quote:
Op zondag 10 december 2006 23:24 schreef Doff het volgende:

[..]

Ja, eigenlijk is alles over Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb wel eens gezegd. Ik vond 'm fantastisch; het verhaal is tof, de acteurs zijn allemaal leuk en het soort humor kan me ook wel bekoren. Terecht de status van een klassieker, met nog een eerzame vermelding voor de eindshots.
En Ran staat nog steeds in de kast.
[..]
SPOILER
SPOILER
Net terug uit de bios:
El Laberinto Del Fauno (Pan`s Labyrinth)
Na de verfilming van Hellboy is Guillermo Del Toro weer terug gegaan naar de Spaans-talige films. Ik was dan na Hellboy en alle uitermate positieve recensies die ik over Pan`s Labyrinth erg benieuwd en de verwachtingen waren hoog gespannen. Die verwachtingen werder zonder meer ingelost.
Del Toro maakt een uiterst creatieve en degelijke mix van een oorlogs-,fantasy- en horror film. In het begin van de film had ik wel m`n vraagtekens bij het oorlogsgedeelte en of dat goed zou uitpakken. Maar na afloop bijken die vraagtekens nergens voor nodig te zijn geweest. Alhoewel ik het fantasy gedeelte het beste vond, was het oorlogs gedeelte ook zeker de moeite waard waarbij Sergi Lopez als kapitein Vidal een heerlijke rol neerzet.
Het gedeelte waar ik het meest van heb genoten was dus, zoals gezegd, het fantasy/horror gedeelte van de film. Dit, en overigens de complete film, zit er fantastisch uit qua production design, camera werk en effecten. Het is spannend en er zit de juiste hoeveelheid aan drama in. De effecten zijn prachtig en de soundtrack is briljant en voegt een extra dimensie toe.
Ook het einde is mooi en de film verveelt dan ook geen moment en ik denk dat dit een film is die je zeker vaker kunt zien en van kunt genieten.
Alle lovende kritieken zijn dus absoluut terecht.
Guillermo Del Toro heeft met Pan`s Labyrinth 1 van de beste, mooiste en meest sfeervolle films van het jaar afgeleverd en hij zal dan ook heel hoog op m`n lijstje van beste films van 2006 komen.

IMDB Cijfer: 8,4/10
Mijn Cijfer: 8,8/10
  dinsdag 12 december 2006 @ 00:23:32 #103
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_44344945

Draait die al? Of zit je niet in Nederland op het moment?
  dinsdag 12 december 2006 @ 00:37:56 #104
45532 ziggyziggyziggy
pi_44345250
In Hoensbroek zal hij al wel draaien, in de rest van Nederland komt hij in maart in de bioscoop.
pi_44345251
quote:
Op maandag 11 december 2006 21:27 schreef Lambiekje het volgende:
The Wicker Man 2006
oei oei wat is dit slecht. Hoe in vredesnaam beland Nicolas Cage in dit gedrocht van een remake.
SPOILER
cijfer 3.5 / imdb 3.2
Misschien is een spoilertag hier op zijn plaats
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  dinsdag 12 december 2006 @ 00:42:06 #106
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_44345329
Water (Deepa Mehta, 2005)
Er zijn veel redenen te noemen waarom Water een ijzersterke film is. Niet in de eerste plaats omdat het een felle aanklacht tegen religieus fundamentalisme. Maar ook om de beelden, de prachtige muziek en de uitdieping van de karakters is die fenomenaal is. Water heeft me weer eens ouderwets gegrepen, en dat voor een onderwerp waar ik werkelijk geen enkele binding of idee bij had. Als ik aan huilen zou doen had ik het zeker gedaan. Water is de roos op een slagveld vol rottende karkassen van films die ik de afgelopen tijd heb gezien. Genoeg poëzie, gewoon zo snel mogelijk kijken. ****½

Lisa Ray (geen familie )

[ Bericht 1% gewijzigd door cwk op 12-12-2006 10:51:42 ]
  dinsdag 12 december 2006 @ 01:40:51 #107
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_44346201
Where the Truth Lies (2005)
Een jonge journaliste (Alison Lohman) wordt gevraagd om de biografie van een ex-beroemdheid (Colin Firth) te schrijven. Ze wil voor eens en altijd achter de waarheid komen achter het dode meisje, dat 15 jaar geleden bij hem en zijn partner (Kevin Bacon) in de hotelkamer werd gevonden.
Degelijke stijlvol gestyleerde thriller van Atom Egoyan met zeer degelijke perfomances van mevrouw Lohman en de heren Bacon en Firth.
  dinsdag 12 december 2006 @ 01:41:37 #108
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_44346210
Goeie ouwe Lohman. Komt altijd op voor vermoorde meisjes. Bless her heart.
pi_44363576
Running Scared
Flinterdun verhaal en erg veel cliche's. Van te voren dacht ik dat het een standaard actie film zou worden met Paul Walker. Maar dat viel alles mee, het verhaal moet je voor lief nemen want dat slaat eigenlijk nergens op. Maar de rauwe actie en flitsende montage, af en toe iets teveel van het goede, maken het een leuke actiefilm. 7.0

Bad Taste
Hehehe wat een film. Knap gemaakt voor dat budget en die middelen. Soms erg grappig. 7.5
  dinsdag 12 december 2006 @ 18:08:21 #110
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_44364011
Azumi
Voor de derde keer. Deze film is gewoon geniaal gaaf. De hele look en feeling is zeer anime en comic en de actie is erg gaaf. Deze film zou mij zeker niet gaan vervelen als ik hem nog vaker ga zien. Smullen. Ik gaf hem al eerder een 8 en blijf daar zeker bij.

Jackass Number Two
Ik mag mezelf wel een Jackass fan noemen dus ik heb de hele serie en de eerste film zag ik in de bios en toen heb ik ook echt in een schreur gelegen. Nu bij de tweede film is het niet anders. Ik heb wederom zo dubbel gelegen van het lachen. Wat een mooie domme dingen doen ze toch, en wat naaien ze elkaar lekker vaak in deze. Echt geniaal, af en toe echt te ziek voor woorden maar zeker toch erg gaaf. Aanrader, echt Een 8.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  dinsdag 12 december 2006 @ 22:32:38 #111
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_44374403
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 00:23 schreef Lonewolf2003 het volgende:

Draait die al? Of zit je niet in Nederland op het moment?
Zit wel in Nederland, maar vlak bij de Belgische grens. Ben dus naar Belgie gegaan om `m te kijken. Ben met 20 minuutjes in de bios
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 00:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
In Hoensbroek zal hij al wel draaien, in de rest van Nederland komt hij in maart in de bioscoop.
dat zou wel tof zijn. Vind ik best een idee
  dinsdag 12 december 2006 @ 23:06:51 #112
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_44375922
Vanavond gezien:

The Fallen Idol
Deze eerste van drie samenwerkingen tussen regisseur Carol Reed en Graham Greene is een mooie, stijlvolle film waarin een redelijk eenvoudig verhaal prachtig wordt uitgewerkt. Het acteerwerk is sterk, de kleine Bobby Henrey blijft makkelijk overeind tussen allen volwassen acteurs. Zowel het gebruik van licht, donker en schaduw als de composities van een groot aantal shots is fantastisch te noemen. De opbouw van het verhaal is rustig en werkt goed naar een mooie climax toe.
Vond `m niet zo sterk als The Third Man maar nog steeds de moeite waard.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
pi_44376271
Accepted

Leuke film voor een avondje, niks mis mee.

Moviemeter-cijfer 3,0/5
Mijn cijfer 3,5/5
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_44384845
Gisteren Saw III in de sneak gehad.
Echt te ranzig voor woorden.... zieke puzzels weer. Ben echt wel wat gewend, maar zelfs ik walgde van sommige slachtpartijen....
pi_44385213
The School of Rock.
Gisterenavond gezien.

Erg leuke film! Beetje voorspelbaar, maar kan Jack's humor wel waarderen en de kinderen waren ook OK.
Ik geef het een 3,5/5.

[ Bericht 42% gewijzigd door Megalomaniac op 14-12-2006 09:47:53 ]
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
  woensdag 13 december 2006 @ 13:12:39 #116
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_44389398
Kees de Jongen

Paarden, grachten, "Hé dooie" en natuurlijk de befaamde zwembadpas, het komt allemaal voor in de verfilming van Theo Thijssens boek Kees de Jongen. Met de cast zit het wel in orde met ondermeer Hans Kesting en Theo Maassen. In het Amsterdam rond het jaar 1900 wordt het eigenaardige en dromerige jochie Kees gevolgd in al zijn belevenissen rond zijn twaalfde jaar. Het boek wordt hierbij behoorlijk letterlijk genomen, wat altijd wel het probleem oplevert hoe de gedachten verwerkt worden in de film. Hier is het gedaan met een verteller (Hans Kesting) en dagdromen, die een veel kleurrijkere tint hebben dan de normale scenes. Dat werkte wel redelijk goed vond ik. Al met al is het een alleraardigste film geworden. Cijfer: 7,5

Verder heb ik ook nog Nightmare on Elm Street Part 2: Freddy's Revenge gekeken. Uiteraard als sequel wat zwakker, maar toch vermakelijk genoeg. Cijfer: 6
pi_44399833
Capturing the Friedmans

Documentaire over een ogenschijnlijk normaal gezin, moeder, vader en 3 zoons dat halverwege de jaren 80 uit elkaar wordt gerukt wanneer de vader en 1 van de zoons worden aangeklaagd voor het misbruiken van kinderen.

Knap van de regisseur dat hij voorkomt al te veel een eigen mening mee te geven in de docu. Verder is het erg indrukwekkend om te zien wat er met de familie gebeurt via de home-video's van het gezin, ook tijdens de rechtzaken.

Mooi.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  woensdag 13 december 2006 @ 18:24:19 #118
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_44399948
Harry Potter

Leuke film,binnenkort ff de rest van de delen kijken.

LOTR the fellowship of the ring

Leuke film,maar heeeeel anders dan ik me had voorgesteld. Maar wel een leuke film. Ben nu bezig met LOTR the two towers Moet nog half u. Dan strax daarna maar beginnen aan deel 3
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 13 december 2006 @ 22:12:25 #119
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_44408234
Kiss Kiss Bang Bang
Heerlijke snelle comedy/ film noir spoof waarin Val Kilmer en Robert Downey Jr. een geweldige duo vormen. Voor Downey Jr. is fantastisch met z`n coole voice over en lekker droog acteerwerk. De dialogen zijn snel, catchy en echt grappig. Daarnaast is Michelle Monaghan een (letterlijk) heerlijke toevoeging en zit het verhaal goed in elkaar.
Zeker een aanrader, de ¤ 2,- die de dvd kostte zijn zeer goed besteed

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

[ Bericht 1% gewijzigd door Timo20 op 13-12-2006 22:18:54 ]
pi_44417573
quote:
Op woensdag 13 december 2006 22:12 schreef Timo20 het volgende:
Zeker een aanrader, de ¤ 2,- die de dvd kostte zijn zeer goed besteed
...Auhm...*kuch*...ok...

WAAR?!?!?

Sherlock Jr.
Normaal gesproken ben ik een fan van de korte filmpjes van Buster Keaton. Een tijdje geleden heb ik me voor het eerst aan een 'lange' film van hem gewaagd, te weten The General. Daar was ik op vrijwel geen enkele manier over te spreken. Ik kan niet precies aanwijzen waar dat aan lag, maar ik heb me destijds echt stierlijk zitten vervelen. Dit in tegenstelling tot de lange films van Keaton's eeuwige 'rivaal' Chaplin, waar je me in principe 's nachts voor kunt wakker maken. Keaton had het wat mij betreft met The General laten afweten.
Totdat deze film de IMDB top 250 binnensloop en onder mijn aandacht kwam. Ik heb hem gisteren bekeken en ben zowaar weer overtuigd van Keatons capaciteiten. Het verhaal is, eigenlijk logischerwijs, tamelijk verwaarloosbaar. Daar staan echt prachtige klassieke slapstickscenes tegenover. Met Sherlock Jr. heeft Keaton mij, gelukkig, gewoon weer overtuigd! Stomme film op zijn best!!
pi_44420738
Click

Ik ging ervan uit dat ik een standaard komedie te zien zou krijgen maar dat was dus niet zo.
Het was meer een speelfilm/drama met wat droge grappen.
Adam Sandler heeft de hoofdrol en krijgt een afstandsbediening waarmee hij met zijn tijd kan spelen bijv terug kijken in zijn tijd en vooruitspoelen tijdens gezeur van zijn vrouw.

een 6 film is het

[ Bericht 3% gewijzigd door Sala-adin op 14-12-2006 12:19:37 ]
pi_44420923
Koyaanisqatsi (1982)
+
Powaqqatsi (1988)

Plaatjesfilms over de wereld met muziek van Phillip Glass, erg mooie films en met een boodschap, best knap zonder dialogen, koyaan is vooral kritiek over hoe wij leven (Koyaanisqatsi = live out of balance). Powaq is meer hoe het leven van de mensen verschilt en veranderd (Powaqqatsi = Live in transformation)

Legally Blonde (2001)

Lekker wijf en erg 'feel good' verhaal, wel paar keer gelachen, maar dat was het dan ook wel.
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  donderdag 14 december 2006 @ 12:59:14 #123
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_44422455
The Rocky Horror Picture Show was helemaal niets. Vind je de liedjes leuk moet het genieten zijn, ik heb me constant zitten ergeren, laat staan gelachen. *
Talladega Nights is gelukkig weer een van de betere uit de Ferrell-stal. Nergens heb ik schuddebuikend op de grond gelegen, maar er was sprake van redelijk constante lachsalvo's. Op een bepaalde manier worden ze steeds beter. Minder poep en plas, meer subtiliteit, in zijn typische stijl natuurlijk. ***½
In Grimm moest je vooral geen logica zoeken. Klassiek Van Warmerdam. Absurdistisch, soms ronduit grof en veel lachen. ***½
Oh en ik had Marathon nog staan van het Korea-toernooi, hartverwarmend en cliché ontwijkend Koreaantje. Kleine ****
pi_44439828
Mar Adentro

Mooi, innemend drama waarbij de boodschap over euthenasie juist krachtig is doordat deze niet aan de kijker opgedrongen wordt. Alle ruimte is er om je eigen mening te vormen.
Daarnaast is het visueel indrukwekkend, met name bij de flashbacks en spirituele droomscenes.
Er wordt erg indrukwekkend geacteerd, met als uitschieter hoofdrolspeler Javier Bardem, die met zijn charisma ervoor zorgt dat dit een film is geworden die niet snel uit mijn geheugen verdwenen zal zijn.

Erg mooie film.
pi_44440347
quote:
Op donderdag 14 december 2006 22:01 schreef Kolkus het volgende:
Mar Adentro

Mooi, innemend drama waarbij de boodschap over euthenasie juist krachtig is doordat deze niet aan de kijker opgedrongen wordt. Alle ruimte is er om je eigen mening te vormen.
Daarnaast is het visueel indrukwekkend, met name bij de flashbacks en spirituele droomscenes.
Er wordt erg indrukwekkend geacteerd, met als uitschieter hoofdrolspeler Javier Bardem, die met zijn charisma ervoor zorgt dat dit een film is geworden die niet snel uit mijn geheugen verdwenen zal zijn.

Erg mooie film.
SPOILER
pi_44441944
AN EVENING WITH KEVIN SMITH 2:EVENING HARDER

Heerlijk slap geouwehoer met als uitschieter de middenmoot van de Engelse Q&A

pi_44442173
Saw III
Maar goed dat een Sneak kaartje goedkoper is, want eigenlijk wil ik verder geen woorden vuil maken aan deze DRAAK van een film.
  vrijdag 15 december 2006 @ 13:48:39 #128
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_44455865
John Tucker Must Die (2006)
Plus punt: De meisjes, Sophie Bush, Brittany Snow en Arielle Kebbel zijn lekker.
Min punt: Het is geen porno die eindigt in een grote lesbische orgie, maar een high school komedie op zijn slechtst.
cijfer: 3.5

Click (2006)
Kate Beckinsale is HOTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT
Dat gezegd hebbende, moet ik zeggen dat de film me het in het begin meeviel. En lang niet zo slecht was als ik vreesde van een Adam Sandler komedie. Ik lag zelfs een paar keer in een deuk. En de film heeft verrassende bijrollen van David Hasselhoff en James Earl Jones. Maar daarna blijven de grappen achterwegen en gaat de film over op een vreselijk irritante moraliserende toon. En wordt die slechter en slechter.
cijfer: 4.5

Little Miss Sunshine (2006)
Heerlijke roadtrip komedie over een dysfuntioneel familie dat met zijn allen in een busje kilometers moet reizen omdat het dochtertje met een miss verkiezing mee wilt doen. De familie bestaat uit het dochtertje, waarvan het voor de kijker duidelijk is dat ze nooit een kans maakt om te winnen, de zoon, die Nietzsche leest en een vow of silence heeft genomen, de vader, die probeert door te breken met zijn negen stappen plan tot succes, opa, die veel scheldt en heroine gebruikt, een homofiele depressieve oom, die net uit een inrichting komt, omdat hij zelfmoord wilde plegen en de moeder, die redelijk normaal is. Zo'n soortje ongeregeld zorgt natuurlijk voor veel hilarische momenten. En hoewel het principe van de film erg cliché overkomt, weten de regisseurs Jonathan Dayton en Valerie Faris de film toch lekker fris en onvoorspelbaar te houden.
cijfer: 9

Clerks II (2006)
Het vervolg op het superieure eerdere deel. Terwijl Kevin Smith in zijn eerste paar film qua het schrijven van zinlose dialogen op hetzelfde niveau stond als Taratino, zijn de dialogen in dit vervolg maar een schimp van wat ze waren in het eerste deel. Hoogtepunten van de film waren de momenten dat Randall, de jongere werknemer Elias aan het afblaffen was. Jay en Silent Bob doen ook weer hun ding, maar zijn nergens echt grappig meer. En natuurlijk maken Ben Affleck en Jason Lee ook even een cameo.
cijfer: 6.5

[ Bericht 0% gewijzigd door Lonewolf2003 op 15-12-2006 13:56:00 ]
  vrijdag 15 december 2006 @ 13:53:33 #129
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_44456041
Déjà vu (Tony Scott, 2006)
Prima sf-thriller van Tony Scott. Eindelijk heeft hij een script gevonden waar zijn flashy montage stijl niet storend is en eigenlijk best toepasselijk is, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Man on Fire. Het resulteert in een uiterst vermakelijke twee uur, hoewel het script soms een beetje vergezocht is. Denzel doet Denzel en dat doet hij best aardig. Jim Caviezel is wel redelijk tof als baddie. ***½

Feast (John Gulager, 2005)
Leuke b-horror die behendig de een flink aantal cliches ontwijkt. De film bevat flink wat gore, zoals een goede horrorfilm betaamt. Verder is hij ook regelmatig grappig. De pacing loopt niet altijd even lekker, maar de sfeervolle verlichting met name naar het einde toe geeft de film toch een professioneel uiterlijk. Een stuk beter dan de horror-remakes die de grote studios uitpoepen tegenwoordig. ***½

DOA: Dead or Alive (Corey Yuen, 2006)
Net zo hersenloos als de spellen en even vermakelijk. Na ongeveer een uurtje heb je het wel gezien. De special effects zien er soms niet uit, maar de gevechten zijn af en toe nog best aardig. **
  vrijdag 15 december 2006 @ 13:57:24 #130
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_44456181
Gisteren The Holiday gezien. Ik had erg lage verwachtingen, dus het kon alleen maar meevallen. De verhaallijn van Law en Diaz is gewoon kut, maar Law is leuk om naar te kijken dus dat viel nog enigszins mee. Winslet en Black zijn een leuk onverwacht koppel en dat maakt het allemaal even iets interessanter. Eli Wallach is gewoon tof en zijn personage was het leukste uit de film. Voor de rest ontzettend voorspelbaar en soms grappig. Wel echt te lang voor zo'n type film. 6,5.

Ook nog Eragon gekeken me heerlijk dood lopen ergeren aan het belachelijke verhaal en de idiote dialogen. Alleen Robert Carlyle is leuk (en soms zelfs engig), maar de rest weet totaal niet te boeien. Je hebt de hele film door een ontzettend LotR-gevoel (vooral als ze bij de Varden zijn) maar het komt in de verste verte niet in de buurt qua niveau. Echt, te slecht voor woorden. 4.
  vrijdag 15 december 2006 @ 14:06:51 #131
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_44456430
Nochnoy Dozor

Een aanrader voor degenen, die getrakteerd willen worden op een compleet visueel spektakel. Ik vond het zelf een beetje overdaad van special effects en quasi-hippigheden. Het verhaal kwam hierdoor wat warrig en niet goed over. Het ging iets over een strijd tussen 'Dark' en 'Light' in het hedendaagse Moskou ofzoietsdergelijks, geloof ik . De film was in Rusland een groter succes dan Harry Potter en LotR. Cijfer: 6,5

Chelovek s kino-apparatom
quote:
This playful film is at once a documentary of a day in the life of the Soviet Union, a documentary of the filming of said documentary, and a depiction of an audience watching the film. Even the editing of the film is documented. We often see the cameraman who is purportedly making the film, but we rarely, if ever, see any of the footage he seems to be in the act of shooting!
Boeiende docu, vooral de sportgedeeltes waren leuk om te zien . Cijfer: 8
  vrijdag 15 december 2006 @ 14:28:12 #132
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_44457012
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 14:32:14 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 15 december 2006 @ 14:53:21 #133
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_44457776
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 14:28 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dat je nog bent gegaan na de commentaren van woensdag
Mensenkinderen, wat een boutfilm was dat zeg
Zat je toen in de sneak? Ik was namelijk aan 't werk .

En het publiek was wel meedogenloos, zeg. Een 5.5 is 't nou ook weer niet waard .
  vrijdag 15 december 2006 @ 19:46:07 #134
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_44466167
Barbarella

Ontzettend cult en ook ontzettend stiekum leuk. De slechterik van het stuk was de inspiratiebron voor de naam van de popgroep Duran Duran. Cijfer: 9.
pi_44469026
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 19:46 schreef Falco het volgende:
Barbarella

[afbeelding]

[afbeelding]

Ontzettend cult en ook ontzettend stiekum leuk. De slechterik van het stuk was de inspiratiebron voor de naam van de popgroep Duran Duran. Cijfer: 9.
Ik zou Barbarella geen 9 geven, maar vermakelijk is 'ie inderdaad wel.

Toch wel een lage score op Imdb met een 5,4.
  vrijdag 15 december 2006 @ 21:48:16 #136
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_44469622
Gisteren in de sneak:

Saw III
Na het fokking briljante eerste deel, het erg toffe tweede deel waren m`n verwachtingen voor dit derde deel best hoog gespannen. Jammer genoeg kwamen ze maar voor een deel uit. Zoals te verwachten viel, was ie nogal goor en vooral ranzig. De traps die gebruikt werden zijn nog wat extremer dan voorheen, en dus vooral ranziger. Maar aan de andere kant is het verhaal een stuk minder en het acteerwerk erg matig, waarbij ik vooral Shawnee Smith als Amanda er in negatieve manier bovenuit vond steken.
Het flitsende camera werk en montage kunnen dus niet verhullen dat Saw III verreweg het minste deel uit de trilogie is. Jammer, want er kan zoveel meer uit worden gehaald dan dat nu het geval is...

IMDB Cijfer: 6,5/10
Mijn Cijfer: 6,0/10
  vrijdag 15 december 2006 @ 22:32:25 #137
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_44470774
Tom yum goong
De actiescenes waren erg okay, vrij bruut. Het verhaal was een tikkeltje minder.

Met een tikkeltje minder bedoel dan ik eigenlijk een beetje tegenvallend.

Een beetje tegenvallend, overhellend naar niet zo erg goed.

Met niet zo goed doel ik meer op vrij matig.

Vrij matig als in redelijk zwak.

Nou ja, redelijk zwak, eerder verontrustend slecht.

Enorm kut is eigenlijk accurater.

Of gewoon heel, heel, heel erg belachelijk als in "Ze hebben mijn olifantje gepikt en nu vallen BMX-ers mij aan met TL-lampen, gelukkig kan ik rekenen op mijn slecht gedubde partner en mijn handige CGI-flashbacks over beestenpoten."
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 15 december 2006 @ 22:53:41 #138
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_44471324
DOA: Dead or Alive (2006)
Het zijn geile wijven, (goed uitziende vrouwen bedoel ik voor de politiek correcte onder ons) die aan vechtsporten doen, dus was ik in staat de film veel te vergeven, heel veel te vergeven. Maar de film is zo slecht, dat als die in een tournament tegenover een Uwe Boll film staat ik moeite zou hebben om te kiezen welke slechter was. Ware het niet dat deze geile wijven die aan vechtsport doen heeft.
cijfer: 4
  vrijdag 15 december 2006 @ 22:56:25 #139
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_44471400
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 22:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
Tom yum goong
De actiescenes waren erg okay, vrij bruut. Het verhaal was een tikkeltje minder.

Met een tikkeltje minder bedoel dan ik eigenlijk een beetje tegenvallend.

Een beetje tegenvallend, overhellend naar niet zo erg goed.

Met niet zo goed doel ik meer op vrij matig.

Vrij matig als in redelijk zwak.

Nou ja, redelijk zwak, eerder verontrustend slecht.

Enorm kut is eigenlijk accurater.

Of gewoon heel, heel, heel erg belachelijk als in "Ze hebben mijn olifantje gepikt en nu vallen BMX-ers mij aan met TL-lampen, gelukkig kan ik rekenen op mijn slecht gedubde partner en mijn handige CGI-flashbacks over beestenpoten."
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 december 2006 @ 23:02:04 #140
862 Arcee
Look closer
pi_44471581
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 15 december 2006 @ 23:03:25 #141
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_44471625
Ik ga toch maar Een tijd voor dronken paarden kijken denk ik, nog weinig van de hedendaagse Iraanse cinema gezien.
  zaterdag 16 december 2006 @ 00:24:22 #142
45532 ziggyziggyziggy
pi_44473837
The Bridge on the River Kwai
Die miste nog in mijn rijtje. Hoe ik hem altijd gemist heb kunnen hebben, weet ik niet, maar ik had hem dus echt nog niet gezien.
Wat een leuke film. Ja, RIP aan de nabestaanden enzo, maar ik vond hem grappig en vermakelijk. Grinnikend keek ik toe hoe A stiekem het commando overnam van B en glimschaterend aanschouwde ik het moment waarop C zich net op tijd bekeerde. Het parachutegarpje van D, de corny maar geruststellende strandscène, de E die wel erg professioneel was gebouwd... ik kon het allemaal wel waarderen.
Disclaimer: voor de verloren zielen die deze film dus ook nog niet hebben gezien, heb ik deze beschouwing spoilervrij gemaakt.
  zaterdag 16 december 2006 @ 00:51:23 #143
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_44474361
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 21:27 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Ik zou Barbarella geen 9 geven, maar vermakelijk is 'ie inderdaad wel.

Toch wel een lage score op Imdb met een 5,4.
Ja echt belachelijk laag . Jane Fonda snapt er ook niks van.

† In Memoriam † zaterdag 16 december 2006 @ 01:59:20 #144
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_44475483
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 23:03 schreef JelleS het volgende:
Ik ga toch maar Een tijd voor dronken paarden kijken denk ik, nog weinig van de hedendaagse Iraanse cinema gezien.
Heb ik ook opgenomen, vind de Iraanse cinema erg interessant. Het alternatief was die Zatoîchi-film, maar die komt morgenavond ook.
Sheridana +1
pi_44476274
JACKASS 2

OMG WAT EEN RANDDEBIELEN!!!

pi_44478711
The Last Kiss (2006)

Ik verwachtte er niet heel veel van aan de IMDB-rating te zien, maar Zach Braff zat erin dus dan moet ik het toch zien. De film was geweldig! Het begon allemaal een beetje langzaam, maar naarmate de film vorderde werd hij steeds beter. De eindscène is één van de beste en meest ontroerende die ik in mijn leven heb gezien. Echt een aanrader. 9/10

Binnenkort ga ik het origineel huren
Who knew?
  zaterdag 16 december 2006 @ 12:37:07 #147
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_44479418
Fast & the Furious Tokyo Drift; zoals verwacht, een simpele rukfilm - 4.5

American Pie The Naked Mile: Heeft vrijwel niks meer met de allereerste american pie te maken en is ook lang niet zo leuk. Zitten alleen wel een paar lekkere wijven in, dus de film is wel vol te houden - 5.5

Clerk 2: vond em erg grappig en heb me dan ook prima vermaakt! - 8.0
.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 december 2006 @ 13:17:46 #148
862 Arcee
Look closer
pi_44480195
quote:
Op donderdag 7 december 2006 00:17 schreef Lonewolf2003 het volgende:
A Scanner Darkly (2006)
Mijn reacties tijdens deze film:
Wat ongelovelijk gaaf gedaan.
cijfer: 8.5
Heb je Waking Life ook gezien?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 16 december 2006 @ 14:18:54 #149
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_44481717
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 13:17 schreef Arcee het volgende:

[..]

Heb je Waking Life ook gezien?
Nee (nog niet)
pi_44484031
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 14:18 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Nee (nog niet)
De animatie van Waking Life is een stuk minder gelikter dan die van A Scanner Darkly. Maar Waking Life vind ik qua inhoud zó veel interessanter. Linklater hangt daar écht de amateur filosoof uit en dat zie ik hem graag doen. Sowieso staat de animatie veel meer in dienst van hetgeen wat verteld wordt.
  zaterdag 16 december 2006 @ 16:11:35 #151
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_44484075
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 16:09 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

De animatie van Waking Life is een stuk minder gelikter dan die van A Scanner Darkly. Maar Waking Life vind ik qua inhoud zó veel interessanter. Linklater hangt daar écht de amateur filosoof uit en dat zie ik hem graag doen. Sowieso staat de animatie veel meer in dienst van hetgeen wat verteld wordt.
Daargelaten dat ik het allebei waardeloze films vind kan ik onderschrijven dat de animatie bij WL inderdaad een duidelijk doel dient, en voor diegene die er van houden de film nog onvergetelijker maakt.
  zaterdag 16 december 2006 @ 17:42:55 #152
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_44486253
Beerfest (2006)
Dat (Noord-West) Europeanen Amerikanen er op elke dag van de week uitdrinken met twee vingers in hun neus is algemeen bekend. Nu is dat eindelijk verfilmd in het begin van deze film, waar een paar Amerikanen onder tafel worden gedronken tijdens Oktoberfesten. Maar de Amerikanen pikken dit niet. Dus gaan ze in biertraining om volgend jaar kampioen te worden.
Het team bestaat uit een aantal bordkartonnen karakters, die absoluut nooit interessant worden. Er zit zelfs een Jood tussen, die meedoet om de Duitsers te verslaan. En wat één van de twee broertjes in de film deed was me ook een raadsel. Meer vooroordelen over onze Oosteburen passen er niet in één film.
Maar dat is allemaal vergevelijk waren het niet, dat voor een film over dronken gasten de goede grappen wel erg minimaal waren. De aantal keren dat ik echt gelachen heb zijn op één hand te tellen. En dat terwijl de biertjes die ik gisteravond op hand niet op één hand te tellen waren en dus in prima conditie verkeerde voor een film van dit kaliber. Wat cwk ea. in deze film zagen snap ik niet.
cijfer: 5

My Super Ex-Girlfriend (2006)
Een film, die ik vanwege het leuke concept wou zien. En ik moet zeggen dat de uitwerking me na de mindere reviews en laag imdb cijfer alles meevalt. Het is imo een geslaagd soort van romcom geworden. Het is geen pareltje in de filmgeschiedenis, maar ik heb me 90 minuten lang prima vermaakt. En bijna niet geërgerd. Luke is altijd mijn favoriet van de Wilson broertjes geweest. Uma is zeer geschikt om de overjaloerse gestoorde sexy superwoman en haar nerdy alter-ego te spelen. En Eddie Izzard is leuk als de superschurk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')