Je moet denken dat niemand kan rijden behalve jij.quote:Op vrijdag 3 november 2006 20:51 schreef Alcarin het volgende:
Weer wat geleerd: regels zijn leuk, maar je moet er niet vanuit gaan dat iedereen zich eraan houdt..
Maareh, ga je daar niet zo'n beetje failliet aan dan? Bij mijn rijschool kost een her 208 euroquote:Op vrijdag 3 november 2006 17:09 schreef broodmonkeh het volgende:
Maar blijf moed houden , 4e weer over 2 weken
Een her is duurder dan een 1e examen?! Dat is afzetterij. Mijn 1e examen gaat me 180 euro kosten. Alsnog duur, en ik vrees voor de prijs van m'n rijbewijs op het gemeentehuis.. Een uittreksel kost al 5 euroquote:Op vrijdag 3 november 2006 21:58 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maareh, ga je daar niet zo'n beetje failliet aan dan? Bij mijn rijschool kost een her 208 euro
Het eerste kostte 227, dus nee, niet duurderquote:Op vrijdag 3 november 2006 22:03 schreef warrel het volgende:
[..]
Een her is duurder dan een 1e examen?! Dat is afzetterij. Mijn 1e examen gaat me 180 euro kosten. Alsnog duur, en ik vrees voor de prijs van m'n rijbewijs op het gemeentehuis.. Een uittreksel kost al 5 euro
gefeliciteerdquote:Op zaterdag 4 november 2006 00:06 schreef Stealth-B2 het volgende:
Sorry mensen, moest na me exame werken.
maar nu ben ik weer thuis en ik kan jullie goed nieuws vertellen.
ik ben geslaagd, 1e keer.
en ik ben blij:D:D:D
maandag ff rijbewijs aanvragen
quote:Op zaterdag 4 november 2006 00:06 schreef Stealth-B2 het volgende:
jazeker jammer, maar goed kan er niks aan doen meer.quote:Op zaterdag 4 november 2006 06:10 schreef warrel het volgende:
[..]
![]()
Maar wat jammer dat je eerst moet werken, nu moet je een weekend extra op je rijbewijs wachten![]()
Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 4 november 2006 00:06 schreef Stealth-B2 het volgende:
Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 4 november 2006 00:06 schreef Stealth-B2 het volgende:
Dat mag je zelf doen op de wiki ( Zie OP)quote:Op zaterdag 4 november 2006 17:09 schreef JH87 het volgende:
Oh, zet me maar in de lijst. 22 november, 8.55u praktijkexamen in Groningen.![]()
Oh, bij het CBR hier geven ze die gegevens sowieso pas op het eind van de dag door, dus dezelfde dag zou het geen zin hebben om te gaanquote:Op zaterdag 4 november 2006 06:10 schreef warrel het volgende:
[..]
![]()
Maar wat jammer dat je eerst moet werken, nu moet je een weekend extra op je rijbewijs wachten![]()
Als jij bent afgereden, en jij hebt het papiertje waarop staat dat je je rijbewijs op mag halen, heeft het CBR er toch niets meer mee te maken?quote:Op zaterdag 4 november 2006 17:43 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
[..]
Oh, bij het CBR hier geven ze die gegevens sowieso pas op het eind van de dag door, dus dezelfde dag zou het geen zin hebben om te gaan![]()
Je krijgt ook geen papiertje meer meequote:Op maandag 6 november 2006 10:50 schreef warrel het volgende:
Als jij bent afgereden, en jij hebt het papiertje waarop staat dat je je rijbewijs op mag halen, heeft het CBR er toch niets meer mee te maken?
Oh? Maar vroeger toch wel?quote:Op maandag 6 november 2006 10:51 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Je krijgt ook geen papiertje meer mee
ja vroeger ja, maar sinds het nieuwe rijbewijs is ingevoerd op 1 oktober niet meer dusquote:Op maandag 6 november 2006 11:16 schreef warrel het volgende:
[..]
Oh? Maar vroeger toch wel?
Maar nu kan je dus écht pas de volgende dag naar het gemeentehuis? Wat gemeen!![]()
Volgens mij pas sinds heel kort idd, want in augustus kon het wel....quote:Op maandag 6 november 2006 11:16 schreef warrel het volgende:
[..]
Oh? Maar vroeger toch wel?
Maar nu kan je dus écht pas de volgende dag naar het gemeentehuis? Wat gemeen!![]()
Je kunt toch ook gewoon lessen als je ouders thuis zijn? Zeg het gewoon tegen een hele goede vriend/vriendin, en ga daarmee afspreken en ondertussen lessen. Heb je een excuus voor je ouders, en je staat ook niet meer onder druk van het geheimhouden, want je hebt iemand om je ervaringen mee te delen.quote:Op maandag 6 november 2006 19:50 schreef DolleMina het volgende:
Omdat ik er gek van word als ik mezelf moet 'verantwoorden'. Dat maakt de druk nog groter, zodat ik me alleen nog maar meer druk zit te maken en het als gevolg daarvan al helemaal niet meer gaat...![]()
Zat ik eindelijk redelijk rustig in de auto (voor mijn doen dan), gooit ze alsnog roet in het eten...![]()
dan laat je je toch niet voor de deur ophalen maar spreek je op een andere plek af waar je instructeur je dan ophaalt, bijvoorbeeld op het station ofzo?quote:Op maandag 6 november 2006 19:50 schreef DolleMina het volgende:
Omdat ik er gek van word als ik mezelf moet 'verantwoorden'. Dat maakt de druk nog groter, zodat ik me alleen nog maar meer druk zit te maken en het als gevolg daarvan al helemaal niet meer gaat...![]()
Zat ik eindelijk redelijk rustig in de auto (voor mijn doen dan), gooit ze alsnog roet in het eten...![]()
:$ Ik heb niks gezegd :$quote:Op maandag 6 november 2006 19:59 schreef DolleMina het volgende:
Dat zou kunnen, als ik vrienden had...![]()
ja, maar ze wil dus niet dat haar ouders het wetenquote:Op maandag 6 november 2006 20:02 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
:$ Ik heb niks gezegd :$
Dan lijkt me het plan van Sylvana het beste, of je neemt gewoon je moeder/vader als vertrouwenspersoon nemen, en het alleen aan hen vertellen.
Ah ok, ik dacht dus dat je het meer zag dat je je niet tegen iedereen wilt verantwoorden, dus ik dacht dat alleen je vader of alleen je moeder nog wel zou kunnen.quote:Op maandag 6 november 2006 20:06 schreef DolleMina het volgende:
Ja, maar laat het, zoals Sylvana al zegt, nu net die personen zijn waar ik zo kriegel van word als ze weten dat ik les.En het gaat er niet om dat ik niet gezien wil worden als ik opgehaald word want ik stap al in op een alternatieve locatie, maar dat ik op tijden weg ben waarop ik nooit weg ben en ook geen goede verklaring voor kan geven waarom ik weg ben. En dan willen ze weer van alles weten waarom ik weg ben. Ik kan misschien een weekje wegkomen met een smoes, maar niet wekenlang...
![]()
jemig, das lastig als je je zo moet verantwoorden danquote:Op maandag 6 november 2006 20:06 schreef DolleMina het volgende:
Ja, maar laat het, zoals Sylvana al zegt, nu net die personen zijn waar ik zo kriegel van word als ze weten dat ik les.En het gaat er niet om dat ik niet gezien wil worden als ik opgehaald word want ik stap al in op een alternatieve locatie, maar dat ik op tijden weg ben waarop ik nooit weg ben en ook geen goede verklaring voor kan geven waarom ik weg ben. En dan willen ze weer van alles weten waarom ik weg ben. Ik kan misschien een weekje wegkomen met een smoes, maar niet wekenlang...
![]()
Nee ik reed ook nooit op vaste tijden ofzo. Ik heb echt op alle mogelijke tijden gelest, meestal 1 keer in de week, maar ook vaak zat dat er een week of 2 of zelfs nog langer tussen zatquote:Op maandag 6 november 2006 20:15 schreef DolleMina het volgende:
Nou ja, een oplossing zou zijn dat mijn instructrice wat flexibeler was.Is het zo erg als je niet regelmatig lest?
![]()
misschien snap ik het niet goed, maar waarom zeg je niet gewoon dat je rijles hebt en even weg bent?quote:Op maandag 6 november 2006 20:06 schreef DolleMina het volgende:
![]()
Omdat ik niet wil dat ze weten dat ik rijles heb. Want dan willen ze weer het naadje van de kous weten(zeg je dat zo?) en daar word ik gek van. Dan zit ik echt niet meer lekker achter het stuur en ik zit sowieso meestal al niet echt lekker achter het stuur...quote:Op maandag 6 november 2006 20:18 schreef Johnns het volgende:
[..]
misschien snap ik het niet goed, maar waarom zeg je niet gewoon dat je rijles hebt en even weg bent?
maken je ouders er een probleem van dat je weg bent?
hmmquote:Op maandag 6 november 2006 20:23 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Omdat ik niet wil dat ze weten dat ik rijles heb. Want dan willen ze weer het naadje van de kous weten(zeg je dat zo?) en daar word ik gek van. Dan zit ik echt niet meer lekker achter het stuur en ik zit sowieso meestal al niet echt lekker achter het stuur...![]()
Dat heb ik al eens geprobeerd, zonder succes. Dan vragen ze het niet, maar dan zie je die ogen als je thuiskomt. Blijven ze je net zolang 'aanstaren', tot je maar antwoord geeft...quote:Op maandag 6 november 2006 20:26 schreef Johnns het volgende:
[..]
hmm![]()
misschien gewoon je ouders eens ermee confronteren dat ze je het er niet echt gemakkelijker opmaken, en je het op prijs zou stellen als ze in het vervolg zich er niet meer mee bemoeiden.
Snel op jezelf gaan wonen dan maarquote:Op maandag 6 november 2006 20:28 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Dat heb ik al eens geprobeerd, zonder succes. Dan vragen ze het niet, maar dan zie je die ogen als je thuiskomt. Blijven ze je net zolang 'aanstaren', tot je maar antwoord geeft...![]()
Nou ja, als jij al een afspraak hebt, is het wel logisch dat ze afzeggen niet zo prettig vindt, heeft mijns inziens niet met niet flexibel te maken, maar gewoon met nakomen van je afspraken.quote:Op maandag 6 november 2006 20:15 schreef DolleMina het volgende:
Nou ja, een oplossing zou zijn dat mijn instructrice wat flexibeler was.Is het zo erg als je niet regelmatig lest?
![]()
Ik had van tevoren al gezegd dat ik niet zeker wist of de afspraak door kon gaan, omdat ik al wat vermoedde, dus dat heeft niets te maken met het niet nakomen van je afspraken...quote:Op maandag 6 november 2006 20:29 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou ja, als jij al een afspraak hebt, is het wel logisch dat ze afzeggen niet zo prettig vindt, heeft mijns inziens niet met niet flexibel te maken, maar gewoon met nakomen van je afspraken.
Ja, oké, maar zo'n rijschool heeft echt wel meer te doen dan rekening houden met dit soort 'eventueelheden'. Deze keer kan je nog afzeggen om die reden, maar ik kan me goed voorstellen dat men daar in de toekomst geen zin in heeft: als ze die uren niet weten te vullen kost het ze geld. Is er echt geen smoes die je naar je ouders toe kunt bedenken? Desnoods een cursus op het buurthuis, de sportschool of iets voor je studie/werk of zo?quote:Op maandag 6 november 2006 20:35 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Ik had van tevoren al gezegd dat ik niet zeker wist of de afspraak door kon gaan, omdat ik al wat vermoedde, dus dat heeft niets te maken met het niet nakomen van je afspraken...
misschien moet je gewoon niks van je ouders aantrekken. na je les thuis met je ouders even kopje thee drinken, vertel je gewoon even hoe je dag was / les ging. dan is de zaak toch afgerond?quote:Op maandag 6 november 2006 20:35 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Ik had van tevoren al gezegd dat ik niet zeker wist of de afspraak door kon gaan, omdat ik al wat vermoedde, dus dat heeft niets te maken met het niet nakomen van je afspraken...
Jij kent mijn voorgeschiedenis niet. Ik maak er geen groter probleem van dan het is. Ik ben bang dat ik gewoon zal moeten accepteren dat een rijbewijs er voor mij niet inzit, als de instructrice niet mee wil werken met geheimhouding.quote:Op maandag 6 november 2006 20:41 schreef Johnns het volgende:
[..]
misschien moet je gewoon niks van je ouders aantrekken. na je les thuis met je ouders even kopje thee drinken, vertel je gewoon even hoe je dag was / les ging. dan is de zaak toch afgerond?
mn ouders weten altijd wanneer ik les (boekje met tijden ligt dan ook in de keuken) en na de les vragen ze altijd even hoe het was. maar niet meer.
misschien maak je er een groter probleem van dat het is?
En wat ik dan zei, op kamers gaan wonen? Zit dat er ook voorlopig nog niet in dan?quote:Op maandag 6 november 2006 22:36 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Jij kent mijn voorgeschiedenis niet. Ik maak er geen groter probleem van dan het is. Ik ben bang dat ik gewoon zal moeten accepteren dat een rijbewijs er voor mij niet inzit, als de instructrice niet mee wil werken met geheimhouding.![]()
Kan ik wel doen, maar dan heb ik geen geld meer over voor rijlessen, dus dat schiet ook niet op...quote:Op maandag 6 november 2006 22:37 schreef Sylvana het volgende:
[..]
En wat ik dan zei, op kamers gaan wonen? Zit dat er ook voorlopig nog niet in dan?
Dan zou ik nu stoppen met lessen, je geld opsparen, zodat je zodra je op jezelf zit genoeg geld hebt om te lessen. Je instructrice zal best mee willen werken aan geheimhouding, maar niet als dat elke keer haar schema in de war schopt, hetgeen ook heel logisch is.quote:Op maandag 6 november 2006 22:36 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Jij kent mijn voorgeschiedenis niet. Ik maak er geen groter probleem van dan het is. Ik ben bang dat ik gewoon zal moeten accepteren dat een rijbewijs er voor mij niet inzit, als de instructrice niet mee wil werken met geheimhouding.![]()
Dan stop je lekkerquote:Op maandag 6 november 2006 23:39 schreef DolleMina het volgende:
Ik ben gewoon helemaal klaar met die rijlessen. Ik ben twee jaar intensief bezig geweest, zat iedere dag dat ik les had te janken. Ben even gestopt om mezelf rust te geven, nu weer begonnen, maar nu zitten er alweer kinken in de kabel. Het is gewoon klaar, einde verhaal, DolleMina zal nooit een rijbewijs hebben. Ik vertik het mijn leven verder te laten vergallen door iets wat ik niet per se hoef te hebben.![]()
Ik ben trouwens klant bij een rijschool, dus dan zou je verwachten dat ze wel wat meer service geven voor die ruim 40 euro per uur. Ze hebben maar rekening te houden met me en anders gaat het geld gewoon naar iemand anders.quote:Op maandag 6 november 2006 20:38 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, oké, maar zo'n rijschool heeft echt wel meer te doen dan rekening houden met dit soort 'eventueelheden'. Deze keer kan je nog afzeggen om die reden, maar ik kan me goed voorstellen dat men daar in de toekomst geen zin in heeft: als ze die uren niet weten te vullen kost het ze geld. Is er echt geen smoes die je naar je ouders toe kunt bedenken? Desnoods een cursus op het buurthuis, de sportschool of iets voor je studie/werk of zo?
Ja, hallo, tuurlijk ben je klant, maar als jij je les afzegt, vangen ze die 40 euro per uur niet van jou -ben je op dat moment ook geen klant-, en als ze geen vervanger kunnen vinden voor die uren ook niet van een ander. Dus dat heeft niks met service te maken. En mijn rijschool is bijv. druk genoeg, ze hebben écht niet iemand nodig die om dit soort redenen afzegt, dus die zouden je veel plezier wensen bij het uitgeven van je geld aan andere dingenquote:Op dinsdag 7 november 2006 10:24 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Ik ben trouwens klant bij een rijschool, dus dan zou je verwachten dat ze wel wat meer service geven voor die ruim 40 euro per uur. Ze hebben maar rekening te houden met me en anders gaat het geld gewoon naar iemand anders.Nou ja, iets anders, in mijn geval...
![]()
Inderdaad, als je een beetje leert, kan je gewoon niet zakken.quote:Op maandag 6 november 2006 21:01 schreef wobbel het volgende:
8 December theorie auto 15:00, lijkt me fluitje van een cent(ben er redelijk goed in hoor
)
(Moet te doen zijn toch, krijg volgende week m'n spullen om te oefenenen de online test had ik voldoende zonder ook maar iets te leren
)
Dan zou ik idd voorlopig lekker stoppen en rustig aan doen. Mocht je ooit nog een rijbewijs nodig hebben voor werk oid, dan kun je het altijd nog halen, en dan misschien onder gunstiger omstandigheden (oftewel zonder ouders 'breathing down your neck, all the livelong day').quote:Op maandag 6 november 2006 23:39 schreef DolleMina het volgende:
Ik ben gewoon helemaal klaar met die rijlessen. Ik ben twee jaar intensief bezig geweest, zat iedere dag dat ik les had te janken. Ben even gestopt om mezelf rust te geven, nu weer begonnen, maar nu zitten er alweer kinken in de kabel. Het is gewoon klaar, einde verhaal, DolleMina zal nooit een rijbewijs hebben. Ik vertik het mijn leven verder te laten vergallen door iets wat ik niet per se hoef te hebben.![]()
quote:Op dinsdag 7 november 2006 15:42 schreef warrel het volgende:Ik ben gezakt. En het ging allemaal vet goed, ik was zelfs nog best relaxt ook..
Alleen toen reed ik een straat in 'verboden in te rijden over 50 meter' dacht dat ik ervoor nog wel af zou gaan slaan. Nee dus, dus ik straatje keren en wil weer verder, is er opeens een fiets waarvoor m'n examinatrice voor remt..![]()
Ik had het godver gewoon in 1x moeten halen.. alles ging goed![]()
![]()
![]()
ja, iedereen had het in een keer 'moeten' halen, ik ookquote:Op dinsdag 7 november 2006 15:42 schreef warrel het volgende:Ik ben gezakt. En het ging allemaal vet goed, ik was zelfs nog best relaxt ook..
Alleen toen reed ik een straat in 'verboden in te rijden over 50 meter' dacht dat ik ervoor nog wel af zou gaan slaan. Nee dus, dus ik straatje keren en wil weer verder, is er opeens een fiets waarvoor m'n examinatrice voor remt..![]()
Ik had het godver gewoon in 1x moeten halen.. alles ging goed![]()
![]()
![]()
Voor die 40 euro hoeven ze geen undercover-rijschool te worden hoorquote:Op dinsdag 7 november 2006 10:24 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Ik ben trouwens klant bij een rijschool, dus dan zou je verwachten dat ze wel wat meer service geven voor die ruim 40 euro per uur. Ze hebben maar rekening te houden met me en anders gaat het geld gewoon naar iemand anders.Nou ja, iets anders, in mijn geval...
![]()
Inderdaad! En zonde van die verrichting.. dat wel...quote:Op dinsdag 7 november 2006 16:54 schreef Knuffelslet het volgende:
[..]
ja, iedereen had het in een keer 'moeten' halen, ik ook
maargoed
je zat niet fout door die straat in te rijden, want het mocht! Tot 50 meter, en jij kan niet in haar hoofd kijken dat ze daar eigenlijk verder wilde rijden ofzo
nou ja.. volgende keer beter![]()
Behoorlijk slordige blunder zeg, hopen dattie nog kan worden omgezet dan! Ben je je helemaal aan het voorbereiden op over 2 weken, kan je een maand langer wachten...quote:Op dinsdag 7 november 2006 20:45 schreef Sylvana het volgende:
Ik had het niet verwacht, maar rijles ging best lekker eigenlijk vandaagInstructeur heeft wel paar keer gezegd van waarom rij je niet zo op je examens, dan haal je het gewoon en ga zo door enzo en dat het zo'n lekker ritje was
Alleen ben wel kwaad op mn instructeur
Vroeg zo hoe BNOR-examen dan ging enzo, waarvandaan het start, of je ook langer rondrijdt, of dat het gewoon langer duurt omdat praatje langer is enzo, blijkt hij helemaal geen BNOR-examen aangevraagd te hebben, maar een gewoon examen
Dus nou gaat ie proberen of hij dat toch kan omzetten dat ik de 23e gewoon BNOR-examen kan doen en anders moet ie het weer opnieuw aanvragen en duurt het dus weer een week of 6
Ik heb geen idee, maar ik wil niet de gok wagen door gewoon examen te doen, met BNOR-examen maak ik toch wel wat meer kans denk ikquote:Op dinsdag 7 november 2006 20:52 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Behoorlijk slordige blunder zeg, hopen dattie nog kan worden omgezet dan! Ben je je helemaal aan het voorbereiden op over 2 weken, kan je een maand langer wachten...
Maar is een BNOR niet verplicht na je 4e examen? Of is het een optie?
Oei, da's wel balen, 6 weken, zal dus zo'n 4 weken later worden dan je nu geplande examen. Hou vol hèquote:Op dinsdag 7 november 2006 20:45 schreef Sylvana het volgende:
Ik had het niet verwacht, maar rijles ging best lekker eigenlijk vandaagInstructeur heeft wel paar keer gezegd van waarom rij je niet zo op je examens, dan haal je het gewoon en ga zo door enzo en dat het zo'n lekker ritje was
Alleen ben wel kwaad op mn instructeur
Vroeg zo hoe BNOR-examen dan ging enzo, waarvandaan het start, of je ook langer rondrijdt, of dat het gewoon langer duurt omdat praatje langer is enzo, blijkt hij helemaal geen BNOR-examen aangevraagd te hebben, maar een gewoon examen
Dus nou gaat ie proberen of hij dat toch kan omzetten dat ik de 23e gewoon BNOR-examen kan doen en anders moet ie het weer opnieuw aanvragen en duurt het dus weer een week of 6
Waarom niet, Sylvana? Zijn fout, dus als hij betaalt... misschien ben je zo relax dat je het gewoon haalt, zou toch een hoop schelen?quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:27 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, maar ik wil niet de gok wagen door gewoon examen te doen, met BNOR-examen maak ik toch wel wat meer kans denk ik
het is dan wel zijn fout, no way dat hij gaat betalen hoorquote:Op dinsdag 7 november 2006 23:32 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Waarom niet, Sylvana? Zijn fout, dus als hij betaalt... misschien ben je zo relax dat je het gewoon haalt, zou toch een hoop schelen?
congratsquote:Op woensdag 8 november 2006 09:41 schreef Venco16 het volgende:
Woooooo, ik ben geslaagdEerste keer gezakt.
Maar nu heb ik hem, ging helemaal goed, 1 klein puntje maar verder niet.
Eindelijk van de geles af![]()
Tsja, alleen had ik mezelf al zo zien wapperen met m'n rijbewijsje.. En met een steigend saldo..quote:Op dinsdag 7 november 2006 16:54 schreef Knuffelslet het volgende:
[..]
ja, iedereen had het in een keer 'moeten' halen, ik ook
maargoed
je zat niet fout door die straat in te rijden, want het mocht! Tot 50 meter, en jij kan niet in haar hoofd kijken dat ze daar eigenlijk verder wilde rijden ofzo
nou ja.. volgende keer beter![]()
Nou, die ging weer vet goed!quote:Op dinsdag 7 november 2006 20:49 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Inderdaad! En zonde van die verrichting.. dat wel...
Hopelijk kan ik dit nog in november ook posten. Ik hoop dat m'n rijinstructeur snel weer een plekje voor me vrij heeft aangezien hij alle examens al gekocht heeft.quote:Op woensdag 8 november 2006 09:41 schreef Venco16 het volgende:
gefeliciteerdquote:Op woensdag 8 november 2006 09:41 schreef Venco16 het volgende:
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 8 november 2006 11:32 schreef Miss_S het volgende:geslaagd
eigenlijk ging alles goed, was ook niet zenuwachtig
meteen mijn rijbewijs aangevraagd en kan hem morgen ophalen
Dus als ik 8:55 op moet, kan ik nog wel dezelfde dag het rijbewijs aanvragen?quote:Op woensdag 8 november 2006 13:59 schreef Knuffelslet het volgende:
als je voor 2 uur bent kan het nog![]()
Jep.quote:Op woensdag 8 november 2006 14:05 schreef tralalala het volgende:
[..]
Dus als ik 8:55 op moet, kan ik nog wel dezelfde dag het rijbewijs aanvragen?
quote:Op woensdag 8 november 2006 11:32 schreef Miss_S het volgende:geslaagd
eigenlijk ging alles goed, was ook niet zenuwachtig
meteen mijn rijbewijs aangevraagd en kan hem morgen ophalen
Lekker is dat.quote:Op woensdag 8 november 2006 17:46 schreef Sylvana het volgende:
Godver de godver de godver![]()
![]()
Kan pas 8 januari weer
Ja, hij gaat wel proberen of er keer gaatje vrij is, maar baal hier echt van
* Sylvana gaat examendatum maar weer uit wiki halen
Ik mag hem geloof ik echt niet halen
Iedereen bedankt.quote:
Pff, in zo'n situatie zit ik nu dus ook, het wordt allemaal wel héél erg krapjes.. Succes alvast!quote:Op woensdag 8 november 2006 17:22 schreef Pino_666 het volgende:
Even een update:
Maandag 20 november ga ik voor de tweede keer examen doen. De vorige keer was ik gezakt omdat ik kruispunten niet goed benaderde. Ik moest meer scannen en m'n snelheid beter aanpassen aan de situatie. Inmiddels een x aantal lessen gehad (en enkele honderden euro's lichter) en ik heb er wel een beter gevoel over dan vlak voor mijn eerste examen. Mijn instructeur hoeft weinig tot niets meer te zeggen (hij heeft natuurlijk altijd wel wat te zeuren, maar goed) en dan geeft wel vertrouwen. Nu is het nog een kwestie van de zenuwen onder controle houden en rijden maar.... ik hoop het zo ! Het probleem is een beetje dat wanneer ik nog een keer zak, ik op korte termijn het geld niet heb om nog een keer examen te doen. Het moet deze keer gewoon lukken !
![]()
Hij wil die extra rijles die ik nou nodig heb al niet eens betalenquote:Op woensdag 8 november 2006 21:12 schreef warrel het volgende:
[..]
@ Sylvana: Wat ontzettend gemeen! Dat kan ie niet maken hoor! Is er echt geen mogelijkheid dat hij je CBR-examen betaald?
Smells like geldklopperij..quote:Op woensdag 8 november 2006 21:14 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Hij wil die extra rijles die ik nou nodig heb al niet eens betalenLaat staan mn hele examen
ik heb nog wel 20 cd'tjes liggen gekopieerdquote:Op woensdag 8 november 2006 21:43 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Waar kan ik ook alweer online theorie examens oefenen?
Nou, dat scheelt dan weer iets, maar wat een waaaaaaaardeloze rijschool zegquote:Op donderdag 9 november 2006 12:45 schreef Sylvana het volgende:
Ik mag toch eerder afrijden, was toch nog een gaatje vrijgekomen en mag nou 28 november om 10 voor 11
Inderdaad, ik had allang adios gezegtquote:Op donderdag 9 november 2006 12:54 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou, dat scheelt dan weer iets, maar wat een waaaaaaaardeloze rijschool zeg... Ik hoop dat je het nu haalt!
Ik denk ook niet echt dat als je al snel in de stress zit over je rijexamen, het dan bevoordelijk is om een maand voor je afrijdt in een andere auto met een andere instructeur te gaan rijdenquote:Op donderdag 9 november 2006 13:20 schreef tralalala het volgende:
[..]
Inderdaad, ik had allang adios gezegtof zit je vast aan een pakket?
leroytje succes!
Mja, dat is ook weer zoquote:Op donderdag 9 november 2006 14:01 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ik denk ook niet echt dat als je al snel in de stress zit over je rijexamen, het dan bevoordelijk is om een maand voor je afrijdt in een andere auto met een andere instructeur te gaan rijden
Ik ook! maar als je hem nu niet haalt zou ik het echt heel serieus overwegen hoorquote:Op donderdag 9 november 2006 17:46 schreef Sylvana het volgende:
Overstappen lijkt mij ook niet echt handig, moet je weer aan nieuwe auto wennen enzo, maar ik hoop echt dat ik hem de 28e gewoon haal en van alles af ben
quote:Op donderdag 9 november 2006 18:50 schreef leroytje het volgende:
@ Alcarin het is 50 volgens mij
maargoed ik had vandaag dus examen, alles wat er fout kon gaan ging fout!, men ergste autorijles in 3 maanden
(...)
Oftewel; KUT!
Aha okequote:Op donderdag 9 november 2006 19:45 schreef leroytje het volgende:
nee Sylvana niet snel, ik ga langzaam meer zekerheid opbouwen tijdens het lessen, men instructeur gaat in december 6 weken op vakantie dus word pas weer eind Januari
Het is 50. Daarom zijn die invalidenwagens begrenst op 45, zodat ze niet de autoweg op mogen.quote:Op donderdag 9 november 2006 18:44 schreef Alcarin het volgende:
Jeej, weer een les gehad vandaag! Les 5.
Sinds vandaag kan ik fileparkeren en keren dmv halve draai (dat keren was meer zoiets van 'dit is erg simpel, maar dat is de truc, je moet wel blijven opletten, dus we doen 'm maar een keertje').
Ook nog hellingproef en keren dmv steken geoefend, ging goed!
Het is zo leuk allemaal![]()
Oh, nog een vraagje, mijn instructeur zei dat op autowegen alleen voertuigen mogen komen die minstens 45 km/u kunnen rijden. Ik dacht (en heb op verschillende sites zien staan) dat dat 50 km/u was. Wie heeft er betrouwbare theorieboekjes oid en weet het zeker?(dit was trouwens een autoweg binnen de bebouwde kom, waar je 70 mag)
Mijne zit nu ook een weekje in Turkije, eindelijk weer is een keer Dinsdag en Donderdag uitslapenquote:Op vrijdag 10 november 2006 11:28 schreef Me_Wesley het volgende:
JAmmer leroytje inderdaad!
En over het lessen bij een vervanger, dat heb ik zelf een keer gedaan en dat beviel kut. Andere auto, andere instructeur die alles weer op zijn eigen manier uitlegt en andere normen stelt. Het is wel jammer dat je instructeur zo lang gaat, mijne gaat meestal meerdere keren per jaar 1 of 2 weken.
Succes dalijkquote:Op vrijdag 10 november 2006 13:06 schreef diertjuh het volgende:
Straks om 3 uur theorie examen. Gister gelest. Ging erg slecht, was er met mijn gedachten niet echt bij. Maar sinds ik bij een andere rij instructeur zit, heb ik het wel veel meer naar mijn zin, tijdens het rijlessen. Dat is dan wel weer een positief punt
succesquote:Op vrijdag 10 november 2006 13:06 schreef diertjuh het volgende:
Straks om 3 uur theorie examen.
quote:
Dankje, maar helaas gezakt 9 fout. Vorige keer was het 11 fout, dus het gaat al wat beter. Maarja..het is wel balen.quote:
Nee, ik heb geen theorie-cursus gedaan. Ben ik ook niet van plan om te doen. Ik heb het idee dat ik het zelf wel kan. Ookal ben ik 2 keer gezakt, liever 9 fout dan 7 fout. En ik doe toch al veelste lang over het rijlessen. Dus als je het totaal plaatje bekijkt, zit het sowieso niet mee.quote:Op vrijdag 10 november 2006 17:27 schreef Sylvana het volgende:
Balen zeg Diertjuh
Heb je theorie-cursus gedaan bij je rijschool? Anders zou ik je dat aanraden als je al 2 keer gezakt bent met zoveel fouten
ja, maar als je 2 keer gezakt bent dan denk ik dat je het toch niet zelf kan ( mijn mening) en dan lijkt mij een theorie-cursus erg handig, en dan is de kans veel groter om te slagen en als je geslaagd bent dan kun je ook pas weer examen doen, dus lijkt mij wel handig als je dat theorie-examen toch zo snel mogelijk probeert te halen, anders duurt alles nog veel langer ( uit eigen ervaring) Veel succes ermee iig, wat je ook doetquote:Op vrijdag 10 november 2006 17:33 schreef diertjuh het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen theorie-cursus gedaan. Ben ik ook niet van plan om te doen. Ik heb het idee dat ik het zelf wel kan. Ookal ben ik 2 keer gezakt, liever 9 fout dan 7 fout. En ik doe toch al veelste lang over het rijlessen. Dus als je het totaal plaatje bekijkt, zit het sowieso niet mee.
Waarom heb je het idee dat je het zelf wel kan dan, had je niet goed geleerd of zo? Juist die lessen geven je namelijk een beeld van waar je staat en wat je zwakke punten zijn. Je hebt toch niet zoveel te verliezen, baat het niet dan schaadt het niet en zo?quote:Op vrijdag 10 november 2006 17:33 schreef diertjuh het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen theorie-cursus gedaan. Ben ik ook niet van plan om te doen. Ik heb het idee dat ik het zelf wel kan. Ookal ben ik 2 keer gezakt, liever 9 fout dan 7 fout. En ik doe toch al veelste lang over het rijlessen. Dus als je het totaal plaatje bekijkt, zit het sowieso niet mee.
Zo denk ik er ook over. Ik heb zelf geen theorie-cursus gedaan, omdat ik gewoon van mezelf weet dat ik goed kan leren en ben dan ook 2 keer in 1 keer geslaagd ( 1 keer met 3 fout, 1 keer met 2 fout) Maar als ik zou zakken dan zou ik echt wel zo'n cursus gaan doenquote:Op vrijdag 10 november 2006 18:53 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Waarom heb je het idee dat je het zelf wel kan dan, had je niet goed geleerd of zo? Juist die lessen geven je namelijk een beeld van waar je staat en wat je zwakke punten zijn. Je hebt toch niet zoveel te verliezen, baat het niet dan schaadt het niet en zo?
idd. ik heb het zelf ook geleerd , en ben in 1x geslaagd (2 fout). maar als ik al 2 x gezakt ben op mn theorie zou ik zeker nadenken over eventuele theorielessen. misschien 1 of 2 lesjes, maar dan heb je grote kans dat je het haalt. want als je het nou net niet gehaald hebt, maar 11 en 9 fout is ook ruim over de grens.quote:Op vrijdag 10 november 2006 18:57 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Zo denk ik er ook over. Ik heb zelf geen theorie-cursus gedaan, omdat ik gewoon van mezelf weet dat ik goed kan leren en ben dan ook 2 keer in 1 keer geslaagd ( 1 keer met 3 fout, 1 keer met 2 fout) Maar als ik zou zakken dan zou ik echt wel zo'n cursus gaan doenEn ook als ik van mezelf zou weten dat ik niet goed zou kunnen leren
ja dus niet iedereen kan het in 1 keer halen. En ik weet zelf ook wel waar mijn fouten liggen. Jij vindt 11 en 9 fout ruim over de grens. 11 wel. 9 niet. Ik doe het gewoon nog een keer weer. Daarnaast heb ik ook sinds kort een nieuwe rij instructeur.. dus dat onderwerp theorie hebben we nog helemaal niet gehad. Ik doe er misschien wat langer over en mss wat meer fouten dan anderen, maar dat wil niet zeggen dat ik het niet alleen kan.quote:Op vrijdag 10 november 2006 21:14 schreef Johnns het volgende:
[..]
idd. ik heb het zelf ook geleerd , en ben in 1x geslaagd (2 fout). maar als ik al 2 x gezakt ben op mn theorie zou ik zeker nadenken over eventuele theorielessen. misschien 1 of 2 lesjes, maar dan heb je grote kans dat je het haalt. want als je het nou net niet gehaald hebt, maar 11 en 9 fout is ook ruim over de grens.
maarja, just my 2 cents![]()
Ja, die heb ik geleerd. Plus een cd-rom waar ook examenvragen opstaan. Daar is ook wat van blijven hangen, en ik weet zelf wel waar ik problemen mee heb. Daar probeer ik ook wel gewoon meer op te oefenen. Maar het punt is met een theorie-cursus, heb ik gewoon zelf het idee dat ik toch niet veel verder kom. Daarnaast heb ik ook dingen voor school te leren. Misschien handig om dan even te stoppen met rijlessen en theorie tot het met school wat rustiger gaat. Die optie heb ik ook al overwogen.quote:Op vrijdag 10 november 2006 21:37 schreef warrel het volgende:
@ Diertjuh: Heb je al de examenvragen geoefend? Want ik had het hele boekje geleerd, maar van de voorbeeldexamenvragen leerde ik nog veel meer. En de dingen die ik dan leerde bleven veel beter hangen.
Maar waarom wil je het per se in je eentje doenquote:Op vrijdag 10 november 2006 21:35 schreef diertjuh het volgende:
Ik doe er misschien wat langer over en mss wat meer fouten dan anderen, maar dat wil niet zeggen dat ik het niet alleen kan.
Ik had m'n theorieexamen ook zo uitgesteld dat het in de zomervakantie uitkwam. Ik had het ook niet tussen m'n (stresserige) tentamens moeten doen.. En dan misschien toch jezelf even overgeven aan zo'n cursusje. Baat 't niet, dan schaadt 't niet. Toch?quote:Op vrijdag 10 november 2006 21:40 schreef diertjuh het volgende:
[..]
Ja, die heb ik geleerd. Plus een cd-rom waar ook examenvragen opstaan. Daar is ook wat van blijven hangen, en ik weet zelf wel waar ik problemen mee heb. Daar probeer ik ook wel gewoon meer op te oefenen. Maar het punt is met een theorie-cursus, heb ik gewoon zelf het idee dat ik toch niet veel verder kom. Daarnaast heb ik ook dingen voor school te leren. Misschien handig om dan even te stoppen met rijlessen en theorie tot het met school wat rustiger gaat. Die optie heb ik ook al overwogen.
Voor 40 Euro extra komt je aanvraag bovenop de stapel te liggen. Dan heb je 'm morgen al.quote:Op zaterdag 11 november 2006 12:58 schreef Venco16 het volgende:
Of je plant je examen op maandag of dinsdag, even een weekendje niks voor school en wat leren en dan haal je het ook wel. Vooral veel vragen oefenen, dat werkt erg goed heb ik ervaren.
Pff ik kan pas donderdag mn rijbewijs ophalen, die lui bij het gemeentenhuis hebben ook nooit van werken gehoord. Dan duurt het altijd wel 5 werkdagen, maar zo'n pasje moet toch sneller kunnen...
als je fotos laat maken bij de fotozaak en je zegt dat het voor je rijbewijs is, moet het wel goed komen.quote:Op zondag 12 november 2006 12:56 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Voor je theorie-examen moet je twee pasfoto's meenemen, die vervolgens ook weer op je rijbewijs komen. Maar zijn ze bij het CBR net zo streng voor pasfoto's als bij de gemeente? Iemand enig idee?
Vrij recent heb ik foto's laten maken, maar die zijn dus helaas niet goed genoeg voor een identiteitsbewijs. Kan het er dan nog wel mee door voor een rijbewijs?quote:Op zondag 12 november 2006 13:14 schreef Johnns het volgende:
[..]
als je fotos laat maken bij de fotozaak en je zegt dat het voor je rijbewijs is, moet het wel goed komen.
of wil je oudere fotos gebruiken?
Neutraal, neutraal... Vriendje staat erop alsof ie net is opgepakt voor het een of het ander, het enige dat ontbreekt is het bordje met gevangenennummerquote:Op zondag 12 november 2006 13:22 schreef warrel het volgende:
Ohnee, moet er op je rijbewijs zo'n 'neutrale' foto?!
Nou, als ze net zo streng zijn als voor een id, dan is het eerder een boze foto. Glimlachen mag al niet eens.quote:Op zondag 12 november 2006 13:22 schreef warrel het volgende:
Ohnee, moet er op je rijbewijs zo'n 'neutrale' foto?!
Hehe, ik ben bang dat er bij mij ook een chagrijnige blik komt. Tenzij ik geil probeer te kijken? HIhiquote:Op zondag 12 november 2006 13:23 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Neutraal, neutraal... Vriendje staat erop alsof ie net is opgepakt voor het een of het ander, het enige dat ontbreekt is het bordje met gevangenennummer
Nope, naar vind ik dat.. En pasfoto's maken is bij mij al zo'n gedoe..quote:Op zondag 12 november 2006 13:25 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Nou, als ze net zo streng zijn als voor een id, dan is het eerder een boze foto. Glimlachen mag al niet eens.
Ja voor die 40 euro wacht ik wel een weekje. Die lui moeten gewoon doorwerken..quote:Op zaterdag 11 november 2006 20:27 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Voor 40 Euro extra komt je aanvraag bovenop de stapel te liggen. Dan heb je 'm morgen al.
Hmm, morgen maar eens kijken of m'n hoofd fotogeniekachtig wakker wordt.quote:Op zondag 12 november 2006 16:52 schreef rena het volgende:
Ik sta op mijn rijbewijs met een gezicht alsof ik geblowed heb of zoEcht fantastisch. Ik lach stiekem een heel klein beetje
Maar dat hebben ze niet gezien denk ik.
![]()
Klopt. Ik heb nog nooit m'n rijbewijs moeten laten zien aan een agent. Zelfs niet aan de baas toen ik werkte als storingsmonteur en een busje meekreeg.quote:Op zondag 12 november 2006 16:47 schreef Knuffelslet het volgende:
ach, ik sta ook op mn rijbewijs als een der ' most wanted' mensen
maar soit, als het goed is hoef je hem toch nooit te laten zien
Ik heb er redelijk vertrouwen in dus het moet wel goed komenquote:Op woensdag 8 november 2006 21:12 schreef warrel het volgende:
[..]
Pff, in zo'n situatie zit ik nu dus ook, het wordt allemaal wel héél erg krapjes.. Succes alvast!
Zo'n gezicht ken ik maar al te goedquote:Op zondag 12 november 2006 16:52 schreef rena het volgende:
Ik sta op mijn rijbewijs met een gezicht alsof ik geblowed heb of zoEcht fantastisch. Ik lach stiekem een heel klein beetje
Maar dat hebben ze niet gezien denk ik.
![]()
YEAH! Iemand die vertrouwen in mij heeft!quote:Op maandag 13 november 2006 00:50 schreef Pino_666 het volgende:
[..]
Ik heb er redelijk vertrouwen in dus het moet wel goed komen![]()
[..]
De foto's zitten er vandaag niet in ben ik bang. Het regentquote:Zo'n gezicht ken ik maar al te goed![]()
Ik moet over 8 dagen examen doen dus deze ook maar ff zulke foto's maken![]()
gefeliciteerdquote:Op maandag 13 november 2006 16:56 schreef Hamilton het volgende:
Veel meegelezen, maar nu heb ik het ook zelf binnen.Het was mijn tweede keer en opnieuw was het verre van vlekkeloos, maar het is dus gelukt.
![]()
YEAH! Goed gedaan!quote:Op maandag 13 november 2006 16:56 schreef Hamilton het volgende:
Veel meegelezen, maar nu heb ik het ook zelf binnen.Het was mijn tweede keer en opnieuw was het verre van vlekkeloos, maar het is dus gelukt.
![]()
succesquote:Op maandag 13 november 2006 18:37 schreef warrel het volgende:
[..]
YEAH! Goed gedaan!
Morgen moet ik ook weer, voor de 2e keer. Ieh, ik ben zo benieuwd wat ik er van ga bakken!![]()
Gek is dat hequote:Op zondag 12 november 2006 20:30 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb nog nooit m'n rijbewijs moeten laten zien aan een agent. Zelfs niet aan de baas toen ik werkte als storingsmonteur en een busje meekreeg.
veel succesquote:Op maandag 13 november 2006 18:37 schreef warrel het volgende:
[..]
YEAH! Goed gedaan!
Morgen moet ik ook weer, voor de 2e keer. Ieh, ik ben zo benieuwd wat ik er van ga bakken!![]()
ik zat vorige jaar oktober in dit topic, waar ik mijn BNOR-examen eindelijk succesvol afronde (ben nog steeds onmetelijk blijquote:
ja, ik zit hier al sinds januari 2005, dus al wel ffquote:Op maandag 13 november 2006 19:05 schreef Grumpey het volgende:
[..]
ik zat vorige jaar oktober in dit topic, waar ik mijn BNOR-examen eindelijk succesvol afronde (ben nog steeds onmetelijk blij), maar volgens mij zat jij toen ook al in dit topic.....klopt dat, en hoe staat het er nu voor?
Nog 2 keer dusquote:Op maandag 13 november 2006 17:15 schreef tralalala het volgende:
Morgen weer lessen, nog maar 3 keer gelukkig (als ik in 1 keer slaag natuurlijk) ben het lessen nu eigenlijk wel zat...
ik moet ook donderdag op voor de theorie. wel zenuwachtig maar ga het wel redden.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:04 schreef Mathijz het volgende:
Donderdag theorie, moet ik toch wel halen
En het is juist de bedoeling dat je dat zo overdreven en zo vaak mogelijk doet. Succes!!quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:37 schreef Johnns het volgende:
kan haast niet over mn schouder kijken
quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:18 schreef warrel het volgende:
[..]
Tevergeefs, ik ben gezakt godverdomme..![]()
![]()
Een fietser verkeerd ingeschat bij rotonde, wilde er nog even snel langs ipv rustig wachten. Ik sorteerde ergens verkeerd voor en kwam na de bocht op de verkeerde baan uit, maar dat kan ik me helemaal niet meer herinneren. Ik zag een oversteker te laat en remde te plotseling..quote:
nooit overdreven doenquote:Op dinsdag 14 november 2006 12:34 schreef mrcool het volgende:
[..]
En het is juist de bedoeling dat je dat zo overdreven en zo vaak mogelijk doet. Succes!!
He, zonde allemaal... niet te boos op jezelf zijn, kan nu eenmaal gebeuren (en ook wel vaker dan eens). Hoe ga je nu verder, weer wat lessen nemen eerst?quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:26 schreef warrel het volgende:
[..]
Een fietser verkeerd ingeschat bij rotonde, wilde er nog even snel langs ipv rustig wachten. Ik sorteerde ergens verkeerd voor en kwam na de bocht op de verkeerde baan uit, maar dat kan ik me helemaal niet meer herinneren. Ik zag een oversteker te laat en remde te plotseling..
Ja, alleen het invoegen op de snelweg vond ie geweldig.
Bah, ben nu zo boos op mezelf..'t Ging nu nog slechter dan de eerste keer..
goed rijdenquote:Op dinsdag 14 november 2006 23:19 schreef koen_pijl het volgende:
Ik meot morgen afrijden... Hebben jullie nog tips?
Jah..quote:
Hopelijk kan ik weer zo snel mogelijk, binnen 2 weken. Dan neem ik nog 2 rijlesjes.. En anders? En verder mogen paps en mams voor de $tjes zorgen..quote:Op dinsdag 14 november 2006 17:44 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
He, zonde allemaal... niet te boos op jezelf zijn, kan nu eenmaal gebeuren (en ook wel vaker dan eens). Hoe ga je nu verder, weer wat lessen nemen eerst?
Ik weet niet meer hoe ie heet. Maar hij was kaal en had een cone-head. Arme man.quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:59 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Balen Warrel!
Ik heb zelf ook afgereden in Leiden, en een fijne stad is het niet !![]()
Ik ben door Wassenaar geleidt.. Lekker langs het Adelbert College en langs die Digros aldaar!
Echte instinkers helaas.. Wie was je examinator?
Pff, Dankjequote:Op dinsdag 14 november 2006 23:14 schreef Grumpey het volgende:
ik ben 4x gezakt in leiden, maar ook 1x geslaagd dus het is mogelijk daar.....sterkte in ieder geval! (Had je overigens die vrouw met dubbele naam als examinator? Die heb ik dus 2x gehad
![]()
)
Succes!quote:Op dinsdag 14 november 2006 23:19 schreef koen_pijl het volgende:
Ik meot morgen afrijden... Hebben jullie nog tips?
Netjes.quote:Op woensdag 15 november 2006 11:36 schreef immortalsean het volgende:
GESLAAGD !!!![]()
![]()
2,5 maanden bezig geweest, en ik heb het voor elkaar gekregen !!!
Gefeliciteerd,quote:Op woensdag 15 november 2006 11:36 schreef immortalsean het volgende:
GESLAAGD !!!![]()
![]()
gefeliciteerdquote:Op woensdag 15 november 2006 11:36 schreef immortalsean het volgende:
GESLAAGD !!!![]()
![]()
Veel succesquote:Op woensdag 15 november 2006 11:38 schreef Brembo het volgende:
[..]
ik moet over ongeveer 1,5 uur afrijden voor de 2e keer in het prachtige zutphen. Het enigste dorp zonder snelweg! Dus ja hoop dat ik slaag
...
Snelweg Deventer heen is al een kwartier dus dat red je nooit...quote:Op woensdag 15 november 2006 12:07 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Veel succes
Maar dan moet je toch wel gewoon de snelweg naar Deventer ofzo pakken? Zover weg is dat dat niet?
Gezakt...quote:Op woensdag 15 november 2006 14:00 schreef warrel het volgende:
Snelweg.. Daar ben ik juist supergoed in. Ik ben de Queen of the Highway!![]()
Helaas maakte mijn fantastische snelwegacties de rest van m'n rijden niet meer goed..
Maar succes Brembo, en feli Immortal. Ik doe het je niet meer na in 2.5 maanden
Hoort er niet bij nee.quote:Op woensdag 15 november 2006 16:21 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Das niet zo tof, Brembo. Klinkt niet echt alsof je ernstige fouten gemaakt hebt ofzo.Mag je snel weer of moet je lang wachten?
Overigens, vanavond theorie-examen dus even een vraagje: klopt het dat de vluchtstrook niet tot de rijbaan behoort?
Awwquote:Op woensdag 15 november 2006 14:28 schreef Brembo het volgende:
[..]
Gezakt...
Ging weer nergens over en vond tevens een eikel van een examinator...
Maar ja daar moet het niet aanliggen, begin nu meer te twijfelen of ik uberhaupt ooit de nederlandse weg op mag. Denk het niet... Maar ja, je moet het overal perfect doen, nergens fouten maken...
Had paar dingetjes fout gedaan;
Te vroeg gestopt voor de stopstreep, zag het dorp dus ik stop, maar ja stond 3 m voor de stop streep. Rustig rijden, gaat die vent tegen me aan lullen dat hier de stopstreep was...
Boerenwegetje met fietspad ernaast(doorgetrokken streep), en er kwam dan nog een knipper-streep (ja hoe heet zo'n ding) naast, en ik volgde de doorgetrokken streep, was niet goed.
En af en toe niet te veel doorrijden, vond dat ik te veel treuzelde...
Ik heb het nu persoonlijk wel gehad met de eikels van het CBR. Heb het gevoel dat ik pas bij 30 examens de weg op mag. Maar ja voor de rest valt er niet veel tegen te doen, behalve opnieuw doen en weer proberen.
*theorieboek pakt*quote:Op woensdag 15 november 2006 16:21 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Overigens, vanavond theorie-examen dus even een vraagje: klopt het dat de vluchtstrook niet tot de rijbaan behoort?
euhm lijkt me toch duidelijk. een vluchtstrook is niet bestemd voor rijdende voertuigen. alleen voor pechgevallen en pechdiensten (zoals politie en brandweer)quote:Op woensdag 15 november 2006 20:14 schreef Alcarin het volgende:
[..]
*theorieboek pakt*
'Een vluchthaven of vluchtstrook is een weggedeelte dat door een doorgetrokken streep is afgescheiden van de doorgaande rijbaan van de autoweg of autosnelweg (...)'
'Een rijbaan is een weggedeelte dat bestemd is voor rijdende voertuigen.'
Dus zou je zeggen dat de vluchtstrook bij de rijbaan hoort. Maar vervolgens staat er weer een plaatje waarin staat dat de vluchtstrook niet bij de rijbaan hoort...![]()
Het lijkt me heel raar als ze dit gaan vragen, en al doen ze het: dat is maar 1 fout![]()
de vluchtstrook is ook helemaal niet bestemd voor rijdende voertuigen, er worden daarop wel uitzonderingen gemaakt voor noodsituaties en voorrangsvoertuigen.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:14 schreef Alcarin het volgende:
[..]
...
'Een rijbaan is een weggedeelte dat bestemd is voor rijdende voertuigen.'
Dus zou je zeggen dat de vluchtstrook bij de rijbaan hoort. Maar vervolgens staat er weer een plaatje waarin staat dat de vluchtstrook niet bij de rijbaan hoort...![]()
...
nope.quote:Op woensdag 15 november 2006 22:45 schreef Mathijz het volgende:
Is een uitreksel van de gemeente nog wel verplicht? Staat namelijk niet op het kaartje maar hoor iemand zeggen van wel. En voor morgen ochtend 8 uur kan ik geen uitreksel meer halen natuurlijk
huh, voor én mijn theorie én mijn rij-examen zelf had ik dat uittreksel nodig ... of heb je het niet over categorie B?quote:Op woensdag 15 november 2006 22:50 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
nope.
enne nog even en ik ga denken dat je tegelijkertijd met mij theorie moet doen in dezelfde lokatie. voor mij rotterdam om kwart voor 9/9 uur
Weet het , denk volgende keer toch wat kalmeringspilletjes neemquote:Op woensdag 15 november 2006 19:19 schreef warrel het volgende:
[..]
Aww, schale troost, je bent niet de enige..
quote:Op woensdag 15 november 2006 22:50 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
nope.
enne nog even en ik ga denken dat je tegelijkertijd met mij theorie moet doen in dezelfde lokatie. voor mij rotterdam alkmaar om kwart voor 9/9 uur
nieuwe regel sinds 1 oktober, staat ook op de site van het cbr. ik heb nu alleen een pasfoto volgens de nieuwe regels en een legitimatiebewijs nodig. en een of ander formulier wat je daar kan halen/kopen of zoiets.quote:Op woensdag 15 november 2006 23:07 schreef immortalsean het volgende:
[..]
huh, voor én mijn theorie én mijn rij-examen zelf had ik dat uittreksel nodig ... of heb je het niet over categorie B?
ah, dat zou kunnen, ik heb m'n theorie al in september gehaald ... maar ik heb wel gewoon m'n uittreksel mee moeten nemen naar m'n rij-examen vandaag, daar heeft m'n instructeur nog speciaal naar gevraagd toen hij keek of ik alles bij me had ... en de examinator zei ook niet van "dit hoeft niet" toen hij m'n verklaring gezondheid, uittreksel, oproep, en theoriecertificaat aannam" ... dus je hebt hem waarschijnlijk dan iig nodig voor het echte examen.quote:Op woensdag 15 november 2006 23:18 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
nieuwe regel sinds 1 oktober, staat ook op de site van het cbr. ik heb nu alleen een pasfoto volgens de nieuwe regels en een legitimatiebewijs nodig. en een of ander formulier wat je daar kan halen/kopen of zoiets.
enne succes mathijzzal maar niet aan je denken, voordat ik mijn eigen theorie verknal
Ik hoefde alleen oproepkaart en idquote:Op woensdag 15 november 2006 23:54 schreef immortalsean het volgende:
[..]
ah, dat zou kunnen, ik heb m'n theorie al in september gehaald ... maar ik heb wel gewoon m'n uittreksel mee moeten nemen naar m'n rij-examen vandaag, daar heeft m'n instructeur nog speciaal naar gevraagd toen hij keek of ik alles bij me had ... en de examinator zei ook niet van "dit hoeft niet" toen hij m'n verklaring gezondheid, uittreksel, oproep, en theoriecertificaat aannam" ... dus je hebt hem waarschijnlijk dan iig nodig voor het echte examen.
dan zal ik even gaan queten van het cbr.quote:Op woensdag 15 november 2006 23:54 schreef immortalsean het volgende:
[..]
ah, dat zou kunnen, ik heb m'n theorie al in september gehaald ... maar ik heb wel gewoon m'n uittreksel mee moeten nemen naar m'n rij-examen vandaag, daar heeft m'n instructeur nog speciaal naar gevraagd toen hij keek of ik alles bij me had ... en de examinator zei ook niet van "dit hoeft niet" toen hij m'n verklaring gezondheid, uittreksel, oproep, en theoriecertificaat aannam" ... dus je hebt hem waarschijnlijk dan iig nodig voor het echte examen.
e80 dan zou je wel heel genaaid zijn ... hier is het e6.71quote:Op woensdag 15 november 2006 23:58 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik hoefde alleen oproepkaart en id. Maar ja 80 euro voor een a4, wist niet dat inkt zo duur was
.
gefeliciteerdquote:Op woensdag 15 november 2006 16:56 schreef immortalsean het volgende:
En het belangrijkste, IK HEB HET GEHAALD!!!!
vaag dan idd, want het is echt niet meer nodig dusquote:Op donderdag 16 november 2006 00:14 schreef immortalsean het volgende:
dat klopt ja, ik zie het nu ook op die site ... toch wel raar, dat mijn instructeur er specifiek naar vroeg, en de examinator niet vreemd opkeek.
feliquote:Op donderdag 16 november 2006 11:48 schreef Mathijz het volgende:
Ik heb ook mijn theorie3 fouten. ik gok dat dat 55% geslaagd was
De gezakten kijken volgens mij vooral boos naar het CBR (en terecht soms, als ik sommige ervaringen hier lees en de ervaring van m'n vriendje...)... het is gewoon zuur, maar ik denk niet dat iemand het een ander nou echt misguntquote:Op donderdag 16 november 2006 11:50 schreef gothic-blackie het volgende:
trouwens was het nou mijn verbeelding of kijken de gezakten echt boos naar de geslaagden. kan trouwens ook zijn omdat het voor mij de eerste keer was, en voor de meeste gezakten de zoveelste keer.
bij theorie kunnen ze moeilijk boos op het CBR zijn, dat moet je toch echt zelf doen, met praktijk is dat anders jaquote:Op donderdag 16 november 2006 12:09 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
De gezakten kijken volgens mij vooral boos naar het CBR (en terecht soms, als ik sommige ervaringen hier lees en de ervaring van m'n vriendje...)... het is gewoon zuur, maar ik denk niet dat iemand het een ander nou echt misgunt![]()
bij mij begonnen ze vooraan, en ik was nummer 35. dus het word steeds luidruchtiger, en dan zit je echt: noemde ze nou mijn nummer of niet.quote:Op donderdag 16 november 2006 12:07 schreef Mathijz het volgende:
Nee meer teleurgesteld. Ik had tafel 1, en ze begonnen achteraan met opnoemen wie er gezakt waren. En mn buurvrouw was gezakt....
Iemand achter me dacht tussen 4 en 8 fout, had ze ermaar 1
Bij ons kwam ze langs de tafels lopen en de gezakten kregen een briefje, echt een stressmoment toen ze langs mijn tafel kwam en naar het bovenste blad keek... gelukkig ( voor mij ) kreeg mijn buurvrouw hemquote:Op donderdag 16 november 2006 15:05 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
bij mij begonnen ze vooraan, en ik was nummer 35. dus het word steeds luidruchtiger, en dan zit je echt: noemde ze nou mijn nummer of niet.
Gefeliciteerd! Dat is wel netjes gedaan met 17 lessen,quote:Op donderdag 16 november 2006 15:11 schreef PrinceSL het volgende:
Whoei! Net geslaagd voor m'n praktijk! 17 lessen gehad en vandaag dus geslaagd!![]()
![]()
Ben best wel blij nu
![]()
![]()
Gefeliciteerd, doe je goedquote:Op donderdag 16 november 2006 15:11 schreef PrinceSL het volgende:
Whoei! Net geslaagd voor m'n praktijk! 17 lessen gehad en vandaag dus geslaagd!![]()
![]()
Ben best wel blij nu
![]()
![]()
Ik had het ook over praktijk jaquote:Op donderdag 16 november 2006 14:06 schreef Sylvana het volgende:
[..]
bij theorie kunnen ze moeilijk boos op het CBR zijn, dat moet je toch echt zelf doen, met praktijk is dat anders ja
Echt?! Ik moet vaker dit topic lezenquote:Op donderdag 16 november 2006 15:27 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb vanavond laatste rijles voor examen
de 28equote:Op donderdag 16 november 2006 15:33 schreef Jenny_ het volgende:
[..]
Echt?! Ik moet vaker dit topic lezen![]()
Wanneer moet je precies op?
Super! Ik ga 't onthouden!quote:Op donderdag 16 november 2006 15:35 schreef Sylvana het volgende:
de 28e( zou eerst 23e zijn, maar ging niet door omdat instructeur gewoon examen had aanegvraagd ipv BNOR)
succes alvast! Komt vast goed!quote:Op donderdag 16 november 2006 15:35 schreef Sylvana het volgende:
[..]
de 28e( zou eerst 23e zijn, maar ging niet door omdat instructeur gewoon examen had aanegvraagd ipv BNOR)
Volgens mij zijn dat allemaal kleine foutjes die een examinator door de vingers ziet, als de rest goed gaat. Zolang je maar...kijkt!!!quote:Op donderdag 16 november 2006 17:31 schreef bakayarou het volgende:
<foutjes>
3e en 4e lesquote:Op donderdag 16 november 2006 18:14 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Oja, vraagje: Ik heb nu 7 lessen gehad, en ik wil nu wel eens de snelweg op!!! Hardste dat ik heb gereden is 80, nu wil ik wel eens echt gas geven! Wanneer mochten jullie op de snelweg rijden?
Hmm ok...Tja, ik rijd nu gewoon rondjes Rotterdam en omstreken, daar heb je geen snelweg voor nodig. En op zich is er genoeg te leren zonder de snelweg op te gaan, maar toch...quote:Op donderdag 16 november 2006 18:32 schreef ivetje het volgende:
3e en 4e lesMaar dat komt vooral omdat je vanuit Vianen gewoon niet anders naar Utrecht kan
En wat zegt je instructeur als je vraagt wanneer je de snelweg op mag?quote:Op donderdag 16 november 2006 18:14 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Oja, vraagje: Ik heb nu 7 lessen gehad, en ik wil nu wel eens de snelweg op!!! Hardste dat ik heb gereden is 80, nu wil ik wel eens echt gas geven! Wanneer mochten jullie op de snelweg rijden?
Dat...vraag ik hem niet...quote:Op donderdag 16 november 2006 19:10 schreef Robin__ het volgende:
En wat zegt je instructeur als je vraagt wanneer je de snelweg op mag?
Gefeliciteerd!quote:
Gefeliciteerdquote:
Hehe dacht ik al ja, er valt toch echt geen pijl op te trekken.. sommige gaan de eerste les al, en anderen pas een paar lessen voor het einde, iedere instructeur heeft toch zn eigen manier van lesgeven.quote:Op donderdag 16 november 2006 20:17 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Dat...vraag ik hem niet...
Ik vind het zo ongeduldig overkomen, die man geeft al 30 jaar of langer rijles, en goed ook. Dus hij weet wel hoe het moet...ofzo. Ik wacht gewoon af, rijden in de stad gaat ook nog niet helemaal goed, dus voorlopig vermaak ik me wel.
Tweede lesquote:Op donderdag 16 november 2006 18:14 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Pff saai juist...quote:Op vrijdag 17 november 2006 07:42 schreef rena het volgende:
En nu vind ik het bijna het leukste van alles![]()
Heb je van te voren geen uitleg gekregen over hoe je moet invoegen?quote:Op vrijdag 17 november 2006 07:42 schreef rena het volgende:
Bij mij kwam de snelweg als een complete verrassingWas er ook nog niet echt aan toe voor mijn gevoel. Ineens zei hij: Ga hier maar naar rechts. En ik zo: Maar dat is snelweg
![]()
![]()
En nu vind ik het bijna het leukste van alles![]()
binnensteden zijn veel beter als oefening maar ik vind buitenweggetjes leuker. gewoon een beetje blazen. het risico dat af en toe ergens iets uitkomt.quote:Op vrijdag 17 november 2006 07:38 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Hehe dacht ik al ja, er valt toch echt geen pijl op te trekken.. sommige gaan de eerste les al, en anderen pas een paar lessen voor het einde, iedere instructeur heeft toch zn eigen manier van lesgeven.
Kan me voorstellen dat je wel een keer de snelweg op wilt, maar er is eigenlijk heel weinig aanbinnensteden etc zijn veel moeilijker.
Door de posbank (veluwe) heen is vetquote:Op vrijdag 17 november 2006 10:31 schreef B_BOY het volgende:
[..]
binnensteden zijn veel beter als oefening maar ik vind buitenweggetjes leuker. gewoon een beetje blazen. het risico dat af en toe ergens iets uitkomt.
euhm als het voor je theorie is, dan is het noord, spijkernisse en nog eentje (weet ze zo niet uit mijn hoofd). voor praktijk kan je wel op zuid afrijden, daar vlakbij stopt tram 23. maar op noord kan je ook met het ov gaan hoor. moet je alleen iets van 15 minuten lopen om op het cbr te komen.quote:Op vrijdag 17 november 2006 10:50 schreef Alcarin het volgende:
Raar vraagje misschien: weten jullie een examencentrum (beetje in de buurt van Rotterdam, maar een uur reizen kan best) dat goed te bereiken is met het openbaar vervoer?
Die in Rotterdam zijn nogal moeilijk namelijk, krijg je alleen een routebeschrijving voor met de auto...Handig, als ik mijn theorieexamen wil doen heb ik per definitie nog niet mijn rijbewijs, dus ik rijd er niet even heen ofzo.
(en het geweldige 'waar moet ik zijn' op de CBR-site doet het ook al niet...)
Ik ging pas ergens tussen de 15e en 20e les de snelweg op.quote:Op donderdag 16 november 2006 18:14 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Dat is het dus...niet dat ik geen zin heb om te lopen, ik heb alleen geen zin om te verdwalen en daar ben ik erg goed inquote:Op vrijdag 17 november 2006 10:57 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
euhm als het voor je theorie is, dan is het noord, spijkernisse en nog eentje (weet ze zo niet uit mijn hoofd). voor praktijk kan je wel op zuid afrijden, daar vlakbij stopt tram 23. maar op noord kan je ook met het ov gaan hoor. moet je alleen iets van 15 minuten lopen om op het cbr te komen.
een cbr ligt meestal in de middle of niksquote:Op vrijdag 17 november 2006 11:45 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Dat is het dus...niet dat ik geen zin heb om te lopen, ik heb alleen geen zin om te verdwalen en daar ben ik erg goed in![]()
Ik zou het liefst een examencentrum hebben dat gewoon naast een station/halte ligt..
Succes !quote:Op vrijdag 17 november 2006 10:30 schreef B_BOY het volgende:
om 13.30 theorie examen. de oefenexamens slaagde ik allemaalvoor dus moet wel oke zitten.
zometeen nog ff 2 uurtjes rijden
lekker relaxt.
Vette foto !quote:Op vrijdag 17 november 2006 10:44 schreef tralalala het volgende:
[..]
Door de posbank (veluwe) heen is vet![]()
[afbeelding]
Ja he? Daar zie ik ook tegenop ! Jammer dat je niets tijdelijks mee krijgt ofzo...quote:Op vrijdag 17 november 2006 13:48 schreef Yankee_One het volgende:
Net rijbewijs aangevraagd en wat is dat wachten kut zegAnders had ik dit weekend thuis lekker kunnen cruisen
Absoluutquote:Op vrijdag 17 november 2006 10:31 schreef B_BOY het volgende:
[..]
binnensteden zijn veel beter als oefening maar ik vind buitenweggetjes leuker. gewoon een beetje blazen. het risico dat af en toe ergens iets uitkomt.
Maar de 12e keer vond je het vast niet al te spannend meerquote:Op vrijdag 17 november 2006 10:03 schreef tralalala het volgende:
[..]
Heb je van te voren geen uitleg gekregen over hoe je moet invoegen?![]()
Dat deed mijn instructeur en toen heb ik wel iets van 12 keer achter elkaar moeten invoegen op de A30![]()
Ik mocht volgens mij de 3e les de snelweg op.
Met het examen had ik wel zoiets o shit als ik er maar tussenkom (met TTT was het echt heel druk en ging het niet helemaal goedquote:Op vrijdag 17 november 2006 15:34 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Absoluut![]()
Maar ik woon in de polderKan je wel hard rijden maar daar is ook geen fuck aan eigenlijk..
bochtjes
![]()
[..]
Maar de 12e keer vond je het vast niet al te spannend meeren de volgende les zal je er ook een stuk minder zwaar over gedacht hebben.. het komt immers echt altijd wel goed
en dat is belangrijk, sommige mensen vinden het gewoon eng (zelfs als ze op examen moeten.. en dan OF de examinator vind je bang/onzeker overkomen OF je slaagt en dan moet je de volgende keer alleen (dat zal dan wel helemaal doodeng zijn))
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |