abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42928840
De 'lessers':

Meld hier:
  • wanneer je begonnen bent, wanneer je gaat beginnen met rijles;
  • wanneer je examen hebt en je mentale steun kan gebruiken;
  • of en wanneer je geslaagd bent (en de nodige felicitaties);
  • hoeveel lessen je hebt gehad;
  • hoevaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen;
  • natuurlijk ook alles over je motor/brommer rijbewijs en al het andere wat met je rijbewijs te maken heeft.

Veel gestelde vragen
  • Waar staat TTT voor?
    Tussentijdse toets; het is een toets die verloopt als een echt praktijkexamen. Hiermee kun je alvast wennen aan het examen en een vrijstelling verdienen voor bijzondere verrichtingen zoals file parkeren of bochtje achteruit.

• Waar staat BNOR voor?
    Voor Bureau Nader Onderzoek Rijvaardigheid, vroeger Staatsexamen geheten.

• Wat moet je meenemen naar je Theorie examen?
    Een geldige theoriekaart (te verkrijgen bij het cbr/je instructeur), een pasfoto, een uittreksel GBA(binnenkort niet meer nodig) en een identiteitsbewijs.

• Wat moet je meenemen naar je TTT?
    Je theoriecertificaat, uittreksel GBA (binnenkort niet meer nodig) en een identiteitsbewijs.

• Wat moet je meenemen naar je Praktijkexamen?
    Een theoriecertificaat, uittreksel GBA (binnenkort niet meer nodig), een identiteitsbewijs, een pasfoto!, oproepkaart praktijkexamen en eventueel het uitslagformulier van je TTT.

• Wanneer kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
    Als je in de afgelopen vijf jaar vier keer bent gezakt voor een praktijkexamen bij het CBR, moet je het vijfde praktijkexamen bij het BNOR afleggen. Dat geldt ook voor de eventuele volgende examens in diezelfde categorie rijbewijs. Voor theorie bestaat er geen BNOR-examen.

• Hoe vaak kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
    Als je de eerste keer gezakt bent voor het praktijkexamen bij het BNOR, neemt het BNOR ook de volgende praktijkexamens in die categorie af. Je kunt bij het BNOR examen doen tot je geslaagd bent; er is geen wettelijke limiet.

• Wat is het verschil tussen een CBR- en een BNOR-praktijkexamen?
    Het BNOR-examen duurt iets langer dan het reguliere CBR examen, daardoor is er meer tijd om de kandidaat op zijn gemak te stellen.

• Wat kan ik doen tegen de zenuwen?
    Er zijn veel dingen wat je tegen de zenuwen kunt doen. Je kunt bananen eten vlak voor dat je op moet (of thuis vertrekt), voor sommigen helpt het knabbelen op pepermunt.. Maar voor weer andere werken middelen van de huisarts beter. Hierbij kun je denken aan oa Nervovit. Een aantal van deze middelen zijn alleen op doktersrecept beschikbaar, maar anderen kun je gewoon bij de drogist op de hoek halen.

• Ik draag een bril, krijg ik nu een aantekening op mijn rijbewijs?
    NEE! Dat krijg je niet. Je krijgt pas een aantekening als je, ondanks je bril/lenzen/ooglasering, slecht ziet.

Gesloten topics:
    1|2|3|4|5|6|7|8|9|10|11|12|13|14|15|16|17|18|19|20|21|22|23|24|25|27|28|29|30|31|32|33|34|35|36|37|38|39|40|
    41|42|43|44|44|45|46|47|48|49|50|51|52|53|54|55|56|57|58|59|60|61|62|63|64|65|66|67|68|69|70

De geslaagden van 2004 en 2005 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2006:
    - Asmooh (2 januari)
    - Drizzt_DoUrden (2 januari)
    - Metalman (4 januari)
    - Popples (4 januari)
    - SuperBosch (10 januari)
    - RMU (11 januari)
    - bravo (12 januari)
    - garnage-patrick (12 januari)
    - Santjuh (13 januari)
    - Houniet (13 januari)
    - Devilnl (17 januari)
    - Toad (18 januari)
    - GrupoBalança (19 januari)
    - GotC (24 januari)
    - lokkie (24 januari)
    - Dribbel79 (24 januari) Motorrijbewijs
    - den smee (26 januari)
    - XxxPimxxX (26 januari)
    - lambrusco_bianco (27 januari)
    - sungaMsunitraM (31 januari)
    - WesHell (31 januari)
    - Trebweb (6 februari)
    - Jurrio (8 februari)
    - ASroma (9 februari)
    - MatiCe (14 februari)
    - nevetS (14 februari)A rijbewijs
    - Vogel87 (15 februari)
    - blup (20 februari)
    - Gronnaephos (21 februari)
    - WorkingClassHero_9 (24 februari)
    - Repeat (1 maart)
    - ALPER (2 maart)
    - reul_lb (7 maart)
    - Maikalo (17 maart)
    - MCH (20 maart)
    - WalkingDisaster (21 maart)
    - dikkedoelie (24 maart)
    - Nuna (31 maart)
    - Minisuisse (6 april)
    - CoolyBoy (7 april)
    - Thomas B (6 april)
    - Knoekie (6 april)
    - Arnout109 (12 april)
    - GSi (18 april)
    - -Jean- (21 april)
    - Randysgz (27 april)
    - Asmodean (2 mei)
    - JosvG (9 mei)
    - Tranqualizer (10 mei)
    - Mirrie1986 (11 mei)
    - Zonnestraaltje (15 mei)
    - TheUnreal (15 mei)
    - Fatality (16 mei)
    - LV (22 mei)
    - Giorgio (22 mei)
    - Mahsun (24 mei)
    - 14.gif (30 mei)
    - Kroen (30 mei)
    - MissyMirjaM (1 juni)
    - qu63 (CCV-B Administratie) (8 juni)
    - Radjesh ( 8 juni )
    - Intronic ( 6 juni )
    - JosvG (13 juni) CCV-B Verkeer
    - TNA (14 juni)
    - captain.lefteye (15 juni)
    - CrazyDaisy85 (26 juni)
    - Robin__ (28 juni)
    - Jorie (29 juni)
    - Demonic(30 juni)
    - JosvG (7 juli) CCV-B Techniek
    - Shirley (11 juli)
    - JosvG (12 juli) CCV-B Administratie
    - Thrilled (13 juli)
    - Jump (18 juli)
    - JNA (18 juli)
    - wetgos (27 juli)
    - FritsFluitketel (4 augustus)
    - GnAgn (4 augustus)
    - Descendant (9 augustus)
    - Korenaga (15 augustus)
    - JosvG (18 augustus) CCV-B Praktijk
    - Lotjeb (22 augustus)
    - Ridocar (29 augustus) CCV-B Verkeer
    - Alwaysthebest (31 augustus)
    - Maxxieh (1 september)
    - Ridocar (4 september) CCV-B Techniek
    - Ridocar (6 september) CCV-B Administratie
    - zijle (7 september)
    - Misterdico (11 september)
    - rena (18 september)
    - FranticDJ (18 september) Auto
    - FritsFlits (18 september)
    - EsDe (18 september)
    - Doekje (19 september)
    - gurlie (21 september)
    - DR878 (25 september)
    - Ms_Furious (26 september)
    - ivetje (26 september)
    - Corleone (27 september)
    - Babbel1 (27 september)
    - Lunar (28 september)
    - Ridocar (29 september) CCV-B Praktijk
    - FranticDJ (3 oktober) Motor
    - MelvinB (3 oktober) Auto
    - Stormqueen (9 oktober)
    - Jenny_ (11 oktober)
    - TweakersOnly (12 oktober)
    - 4gent_Orang3(12 oktober)*O*
    - Robbiej (12 oktober)

Geslaagden Gefeliciteerd

Aankomende examens!
    13 oktober: Stevie, Groningen, 10.45 (auto)
    16 oktober: RealZeus, Groningen, 08.00 (E achter C)
    23 oktober: Noud_, Rotterdam, 9.50 (auto)
    31 oktober: Baan1980, Rotterdam Zuid, 13.05 (auto)
    31 oktober: Me_Wesley, Rijswijk, 13.05 (TTT-auto)
    07 november: danny18,helmond 08:00 (TTT-auto)
    15 November: ImmortalSean, Apeldoorn, 09:50 (auto)
    05 december: d4nny18 , helmond 08:00 (auto)

Iedereen die de komende tijd moet afrijden of zijn theorie moet halen, succes! Zet hem op!

Ben je geslaagd of les je nog? Dan kun je jezelf toevoegen in de OP. De openingspost kan hier terug gevonden worden! Klik op bewerken (bovenaan) en sla de pagina op. Het volgende topic sta jij er dan bij. Zorg ook even dat je jouw avatar weghaalt bij de lessers als je geslaagd bent

En daar gaan we weer
  • pi_42928877
    Vandaag theorie gehaald met 2 fout

En vanavond gaat rij-isntructeur bnor-examen aanvragen, ben benieuwd wanneer ik weer op mag
    pi_42928988
    quote:
    Op woensdag 25 oktober 2006 18:20 schreef BazzieK het volgende:
    [..]
    Volgens mij is je geheugen even slecht als je rijvaardigheid
    O, en waarom heb ik dan mijn rijbewijs gehaald

Sylvana, gefeliciteerd!
    And you know I might
    Have just flown too far from the floor this time
    Cause they calling me by my name..
      woensdag 25 oktober 2006 @ 18:28:31 #4
    154854 Jenny_
    Don't be hasty
    pi_42929064
    quote:
    Op woensdag 25 oktober 2006 18:22 schreef Sylvana het volgende:
    Vandaag theorie gehaald met 2 fout

En vanavond gaat rij-isntructeur bnor-examen aanvragen, ben benieuwd wanneer ik weer op mag
    Joehoe! Gefeliciteerd! Laat je 't weten wanneer je op moet?
    Dreams do come true
    pi_42929065
    quote:
    Op woensdag 25 oktober 2006 18:26 schreef rena het volgende:

[..]

O, en waarom heb ik dan mijn rijbewijs gehaald
    Rijbewijs is verre van een bewijs dat je goed kan rijden Maar je moet me niet zo serieus nemen
    pi_42929105
    quote:
    Op woensdag 25 oktober 2006 18:28 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Rijbewijs is verre van een bewijs dat je goed kan rijden Maar je moet me niet zo serieus nemen
    Ik vind van mezelf dat ik best goed kan rijden overigens. Ik neem je ook totaal niet serieus, schat.
    And you know I might
    pi_42929170
    Thnx iedereen
    quote:
    Op woensdag 25 oktober 2006 18:28 schreef Jenny_ het volgende:

[..]

Joehoe! Gefeliciteerd! Laat je 't weten wanneer je op moet?
    Ja, denk het wel ja, kunnen jullie allemaal voor me duimen
      woensdag 25 oktober 2006 @ 18:37:11 #8
    154854 Jenny_
    Don't be hasty
    pi_42929314
    quote:
    Op woensdag 25 oktober 2006 18:32 schreef Sylvana het volgende:
    Ja, denk het wel ja, kunnen jullie allemaal voor me duimen
    Dat komt goed!

Ik ga fitnessen
    Dreams do come true
    pi_42929372
    Ja, gefeliciteerd Sylvana!!!

Ondertussen ben ik ook nog druk aan het lessen. Opzich gaat het rijden goed, zowel technisch als met het verkeer enzo. Maar moet nog ff wat dingetjes afleren. Voet laten rusen, dus niet boven de koppeling laten hangen; niet te ver over me schouder heen kijken met de dooiehoek en dat ik pas ga knippere als ik gekeke heb.....

Werd van de week opgebeld door me toekomstige werkgever waar ik op 1 November begin, met de vraag of ik wel of niet me rijbewijs had (wisten ze eigelijk al, maar goei). Ik nog een keer uitgelegd dat ik de 31e examen doe, zeg die "Ohw nou euh, ok. Dan bestel ik alvast je ooto"
    (nu moet ik wel slage denk ik)
    pi_42929823
    Ik hoop in een maand of twee aan rijlessen te kunnen beginnen als ik weer terug ben in Nederland en het is voor mij van belang dat ik deze snel heb, dus wil ik een snel cursus doen bij de ANWB. Heeft iemand hier ervaring mee?
    pi_42929827
    quote:
    Op woensdag 25 oktober 2006 16:56 schreef ivetje het volgende:

[..]

Ik heb tot nu toe nog niet in een benzine-auto gereden en zie dat ook niet zo snel gebeuren aangezien wij zelf geen benzine rijden en ik vast niet in iemand anders z'n auto mag rijden Zal dus nog wel een tijdje diesel blijven aan deze kant, eerst die maar eens goed onder controle krijgen

Algemeen vraagje.. zouden jullie je autotje (in de toekomst) uitlenen aan iemand met net een paar dagen zn rijbewijs?

Zou het wel doen.. niet dat ik dat heel prettig zou vinden, maar zou het wel doen

Stond er zelf opzich best van te kijken hoeveel mensen me de sleutel praktisch in handen duwde
    pi_42930155
    quote:
    Op woensdag 25 oktober 2006 18:55 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Algemeen vraagje.. zouden jullie je autotje (in de toekomst) uitlenen aan iemand met net een paar dagen zn rijbewijs?

Zou het wel doen.. niet dat ik dat heel prettig zou vinden, maar zou het wel doen

Stond er zelf opzich best van te kijken hoeveel mensen me de sleutel praktisch in handen duwde
    Heb ik wel eens gedaan, m'n auto uitgeleend. Dan zit je wel als een soort instructeur naast.
    Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
      woensdag 25 oktober 2006 @ 19:34:04 #13
    11458 ivetje
    To infinity...and beyond!!
    pi_42930922
    Hieronder even de pics van onze lease-auto (van mijn vriend dan).

Rechterkant :

Voorkant :

Punt waar de ander erin is gereden :

Mijn deur :

Het voorwiel :

De binnenkant, radio hebben we er zelf uitgetrokken dus dat hing niet zo door de klap :

Achterkant :

Voorruit die gescheurd is :

Zo, laat de eacties nu maar komen...voel me toch al lullig hierover
    To infinity…and beyond!
      woensdag 25 oktober 2006 @ 19:36:57 #14
    11458 ivetje
    pi_42931013
    quote:

[..]

Ik weet het niet Als ik zo naar mezelf kijk zou ik hem niet uitlenen maar goed Ik denk maar zo, dit had iemand met 40 jaar z'n rijbewijs ook kunnen overkomen en vrienden die tijdens het ongeluk bij me in de auto zaten stappen ook zo weer in bij me. Het is denk ik maar net hoeveel je die persoon vertrouwt en kent. Ik weet van mezelf dat ik rustig rijdt, mijn examen ging perfect, ik rij (bijna) nooit te hard, eerder te langzaam. Doe geen gekke dingen etc. dus dat scheelt al. Je hebt mensen die na het halen van hun rijbewijs wat overmoedig worden en denken dat ze meteen alles kunnen enzo...dan zou ik wel ff 2 keer nadenken voordat ik de auto meegeef

Maar zoals je ziet, een ongeluk zit in een klein hoekje...en een beschermengel zit dan hopelijk op je schouder
    To infinity…and beyond!
    pi_42931388
    Mooie auto hoor ivetje
      woensdag 25 oktober 2006 @ 19:59:07 #16
    11458 ivetje
    pi_42931818
    Ja he Er zit alleen wel een krasje op de deur, da's jammer

Ik ga trouwens zometeen voor het eerst sinds het ongeluk weer rijden, ritje van paar honderd meter naar mijn schoonouders...en het is een benzine-auto
    To infinity…and beyond!
    pi_42931820
    Jemig ivetje
    And you know I might
    pi_42931823
    Tvp, nog steeds geen échte afrijdatum in het vooruitzicht.
    En Ivetje, lukt het nu nu weer om te gaan rijden of ben je er toch nog huiverig voor? Zo te zien was het een flinke klap.
    I will take the sun in my mouth
    pi_42931895
    tvp-tje

morgen weer les
    you and I ain't done Zeke!
    pi_42931942
    Ik heb gemist wat er is gebeurt met Ivetje, maar het is een aardige klap geweest zeg! Maar goed, wees blij dat er niemand gewond is en dat alleen de auto beschadigd is.

Enne Sylvana! Gefeliciteerd! Jij bent één van de redenen dat ik hier nog af en toe lees, de dag dat jij je rijbewijs haalt wordt volgens mij een historische dag in PTA, want er zullen feesttopics geopend worden.
    Back in business.
      woensdag 25 oktober 2006 @ 20:04:32 #21
    11458 ivetje
    pi_42932010
    In het vorige topic staat een post van mij met wat er is gebeurt

En idd, het was een aardige knal, ik stond zowat stil maar meneer van links kwam met 70 gok ik erin rijden. Ben wel een beetje huiverig, zeker voor alles wat van links komt gok ik zo. Maar goed, je moet er toch weer een keer aan beginnen en dat kan je dan maar beter snel doen. Ik heb mijn rijbewijs toch niet voor nix gehaald, dus ergens kan ik het best

En sylvana, gefeli he!!
    To infinity…and beyond!
    pi_42932346
    Thnx Shirley en Ivetje en ik kijk echt uit naar die dag dat ik slaag

Word wel es tijd na bijna 2 jaar
    pi_42932626
    bijna 20!! oei

pi_42932900
    quote:
    Op woensdag 25 oktober 2006 20:22 schreef Robin__ het volgende:
    bijna 20!! oei

nouja, duurt nog wel tot januari hoor
    pi_42933745
    Gister in een Golf gelest. Grote overstap van een Volvo S40 naar een Golf. Maar ik denk dat dit me beter gaan bevallen dan die Volvo. Rijden ging ook redelijk goed. Vergat alleen steeds in de spiegels te kijken.

Volgende week gaan we daaraan werken en aan kruispunten. En natuurlijk de bijzondere verrichtingen. Die ik na 33 lessen nog niet gedaan had bij mijn vorige rij instructeur. Ik vertelde dat ook tegen die man, waar ik nu bij les, hij was totaal verbaasd dat ik nog niets aan bijzondere verrichtingen gedaan had. Waarschijnlijk ook beter dat ik nu bij iemand anders les.

10 november weer opnieuw voor de theorie. Hopen dat ik nu slaag des te eerder kan ik aanvragen voor rij examen.
    pi_42934839
    Nog ongeveer 5/6 lessen voor me examen, tijd gaat echt snel zeg

Wat hebben de geslaagde eigenlijk aan de instructeur gegeven? Ik wil in ieder geval wel iets leuks geven
    pi_42934951
    quote:
    Op woensdag 25 oktober 2006 21:24 schreef tralalala het volgende:
    Wat hebben de geslaagde eigenlijk aan de instructeur gegeven? Ik wil in ieder geval wel iets leuks geven
    42,50 per uur, dat vond ik wel zat
    pi_42934970
    quote:
    Op woensdag 25 oktober 2006 21:28 schreef BazzieK het volgende:

[..]

42,50 per uur, dat vond ik wel zat
    Mja, dat is ook weer waar...
    pi_42935016
    Vandaag m'n eerste ritje gemaakt. Ik had al gehoord dat je toch behoorlijk moet wennen aan de koppeling bij een overstap van diesel naar benzine, maar het viel me toch nog flink tegen. Het is een heel raar gevoel om al gas te geven voordat je de koppeling voelt aanslaan. De eerste stoplichten waren dan ook eehm.. apart .

In mijn poging om de goede dosering gas te vinden bij het wegrijden van het stoplicht was ik iets te enthousiast met het indrukken van het gaspedaal, met als gevolg flink piepende banden bij het wegrijden. Ik keek nog boos om me heen om te kijken welke eikel nou weer zo agressief optrok, totdat ik de boze/verbaasde blik van mijn moeder in m'n ooghoeken zag .

Maar na een uurtje rondrijden ging het eigenlijk best lekker. Ik merkte wel dat ik al snel bepaalde routines van het lessen eruit gooide, bijvoorbeeld de dode hoek checken bij iedere bocht en iedere keer het rijtje binnenspiegel-buitenspiegel-dode hoek afwerken af je wilt afslaan.

Al met al een leuk ritje, ik hoop alleen dat de koppeling snel went .
    Is not this the true romantic feeling - not to desire to escape life, but to prevent life from escaping you?
    pi_42936207
    binnenkort eens kijken voor het E rijbewijs
    want zonder E rondrijden met een aanhanger van 3,5 ton is niet zo goed
    Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
    pi_42936301
    Vandaag kon ik dan eindelijk m'n rijbewijs ophalen, gelijk maar een stukkie gereden en dat ging wel goed. Koppeling/gas was effe wennen want ik lesde in een diesel en mn ouders rijden benzine. En in je eentje rijden is wel lekker ipv constant een instructeur naast je . Morgen weer, want de tank is nog niet leeg .
    pi_42936833
    quote:
    Op woensdag 25 oktober 2006 22:02 schreef densmee het volgende:
    binnenkort eens kijken voor het E rijbewijs
    want zonder E rondrijden met een aanhanger van 3,5 ton is niet zo goed
    Heb ik ook gedaan. Ik moest m'n BE halen voor m'n werk. Als je al kunt rijden met een aanhanger is het geen kunst aan. Het is zelfs makkelijker om te rijden met een grote tandemasser ipv een kleine middenasser (klein karretje zie je niet in de spiegels).
      woensdag 25 oktober 2006 @ 22:28:28 #33
    11458 ivetje
    pi_42937114
    Ben net even stukje gaan rijden in een benzine-auto, bij het uitparkeren ging het nog redelijk. Daarna ff kijken hoe hij remt, want dat is ook bij alle auto's weer anders en ik heb de rem wel erg nodig blijkt Vergat koppeling in te stampen, dus afgeslagen. Starten, meteen weer afgeslagen Daarna ging het redelijk, wel overal langzaam rijden en goed kijken of er echt nergens iets aan kwam...nog geremd voor iemand van rechts en mijn vriend zat al meteen "stop!!!" te roepen Hoezo vertrouwen in je vriendin is weg
    To infinity…and beyond!
    pi_42937638
    ff klein update'tje:

gister eindelijk m'n eerste les op de snelweg gehad, mocht er nou ook wel eens van komen, 'k zit nu toch al lang over de helft van m'n lespakket. 't rijd veel relaxter dan in de stad, je hoeft niet elk zijstraatje in te kijken, alleen voor en achter en bij het inhalen en van baan wisselen overal ff kijken. enige wat niet helemaal super ging was dat ik telkens vergat m'n richtingaanwijzers weer in neutraal te zetten 'k was er juist helemaal aan gewend dat ze vanzelf uit gingen bij scherpe bochten in de stad, maar dat is toch niet genoeg voor van baan wisselen.
    quote:
    Op woensdag 25 oktober 2006 21:29 schreef Noud_ het volgende:
    Het is een heel raar gevoel om al gas te geven voordat je de koppeling voelt aanslaan.
    hmmz, ik geef juist met diesel ook al gas voordat hij aanslaat, gewoon lekker geleidelijk net zoals in benzine alleen dan wat later beginnen ermee. dit werd me ook door m'n instructeur aangeraden.

trouwens, ook wel grappig:
    naja, ik had dus al iets van 5 keer gehad dat ik achteruit fileparkeren moest, die gingen allemaal helemaal perfect. maar nu had ik dus gister echt twee keer achter elkaar dat ik op 50cm van de stoeprand uitkwam ... uiteindelijk besefte ik me dat ik m'n achteruitkijkspiegel niet helemaal goed had afgestelt ik zal het ff uitleggen, ik heb geleerd om tijdens het achteruit fileparkeren, als ik al naar de stoeprand toerijd, dat ik dan wacht tot de stoeprand uit het beeld van m'n achteruitkijkspiegel is verdwenen, en dan terug stuur. maar ik had die spiegel dus te ver naar boven gericht, dat ik de achterkant van de hoedeplank niet meer zag, en dus stuurde ik al terug voordat dat moest, want de stoeprand was al buiten beeld ... en ik me maar afvragen wat ik nou fout deed

ah, en het belangrijkste: vandaag over drie weken zal ik m'n rijbewijs gehaald hebben.
      woensdag 25 oktober 2006 @ 22:48:41 #35
    11458 ivetje
    pi_42937722
    Bij mij werd tijdens de les geleerd dat je (in een diesel) de koppeling helemaal moet laten opkomen en dan pas gas gaat geven. Dat is me dus afgelopen weekend bijna fataal geworden en leer ik dus ook snel weer af
    To infinity…and beyond!
    pi_42937862
    Moet niet.. Het is gewoon mogelijk.. Daarbij als je in diesel ook gelijk gas in trapt ben je sneller weg
    pi_42937879
    quote:
    Op woensdag 25 oktober 2006 22:48 schreef ivetje het volgende:
    Bij mij werd tijdens de les geleerd dat je (in een diesel) de koppeling helemaal moet laten opkomen en dan pas gas gaat geven. Dat is me dus afgelopen weekend bijna fataal geworden en leer ik dus ook snel weer af
    ik kwam ook erg langzaam weg totdat ik gas erbij ging geven en hij zei dat dat wel normaal was. en ik doe niet anders meer, ik wil niet langzaam een kruispunt oprijden, en zoals jij nu helaas heb ondervonden is het maar goed ook dat ik het zo aanleer.
      woensdag 25 oktober 2006 @ 22:53:44 #38
    11458 ivetje
    pi_42937888
    quote:
    Op woensdag 25 oktober 2006 22:52 schreef FranticDJ het volgende:
    Moet niet.. Het is gewoon mogelijk.. Daarbij als je in diesel ook gelijk gas in trapt ben je sneller weg
    Nou, het moet niet nee maar is me wel een beetje zo aangeleerd. En tja, dat sneller weg zijn is soms handig ja
    To infinity…and beyond!
      woensdag 25 oktober 2006 @ 22:55:07 #39
    11458 ivetje
    pi_42937930
    quote:
    Op woensdag 25 oktober 2006 22:53 schreef immortalsean het volgende:

[..]

ik kwam ook erg langzaam weg totdat ik gas erbij ging geven en hij zei dat dat wel normaal was. en ik doe niet anders meer, ik wil niet langzaam een kruispunt oprijden, en zoals jij nu helaas heb ondervonden is het maar goed ook dat ik het zo aanleer.
    Ja idd, begon het mezelf ook net aan te leren in onze auto Maar is een beetje dat nieuwe rijden enzo, wel stom dat ze het zo aanleren eigenlijk want anderen verwachten niet dat je zo langzaam optrekt. Nu snap ik ook waarom ik altijd langzamer ben dan de mensen naast me bij een stoplicht
    To infinity…and beyond!
    pi_42938013
    Bazziek, die examens die al geweest zijn kunnen wel uit de OP trouwens
    pi_42938090
    quote:
    Op woensdag 25 oktober 2006 22:55 schreef ivetje het volgende:

[..]

Ja idd, begon het mezelf ook net aan te leren in onze auto Maar is een beetje dat nieuwe rijden enzo, wel stom dat ze het zo aanleren eigenlijk want anderen verwachten niet dat je zo langzaam optrekt. Nu snap ik ook waarom ik altijd langzamer ben dan de mensen naast me bij een stoplicht
    whehe, da's ook weer zoiets:
    mijn instructeur heeft schijt aan dat 'nieuwe rijden' , ik mag pas schakelen als ik de motor een beetje hoor brullen (tegen 3000rpm, terwijl je volgens het 'nieuwe rijden' met diesel al bij 2000 rpm moet schakelen) en standaard overal de maximale-snelheid + 5-7 km/uur extra rijden (dus 35 ipv 30, 55 ipv 50, 86 ipv 80 etc)
    pi_42938143
    quote:
    Op woensdag 25 oktober 2006 22:59 schreef immortalsean het volgende:

[..]

mijn instructeur heeft schijt aan dat 'nieuwe rijden' , ik mag pas schakelen als ik de motor een beetje hoor brullen (tegen 3000rpm, terwijl je volgens het 'nieuwe rijden' met diesel al bij 2000 rpm moet schakelen) en standaard overal de maximale-snelheid + 5-7 km/uur extra rijden (dus 35 ipv 30, 55 ipv 50, 86 ipv 80 etc)
    ik blijf het wel telkens vragen, "weet je zeker dat een examinator dat ook goed vindt?", en hij antwoord telkens bevestigend, dus ik geloof 'm maar.
      woensdag 25 oktober 2006 @ 23:08:37 #43
    146730 R81
    Ech wel...
    pi_42938386
    Ik wil mn motorrijbewijs halen.
    Ik heb het nu nog even iets te druk ( nieuw huis gekocht ) maar ik wil er wel zo snel mogelijk aan beginnen
    The most beautiful view is the one I share with you.
    Mijn trots!
      woensdag 25 oktober 2006 @ 23:09:21 #44
    11458 ivetje
    pi_42938407
    quote:

[..]

Ik moest schakelen bij 2500 toeren, doe het nu idd ook vaak pas bij 3000 omdat ik het op gehoor doe. Dat te hard rijden mocht niet, alleen bij inhaalmanouvres. Zowiezo reed ik eerder te zacht dan te hard, dus als ik al 50 reed waar dat mocht was het al heel wat
    To infinity…and beyond!
    pi_42938808
    @immortalsean ik had ook precies zoiemand.. En tja een golf tdi met 195 pk.. Dan vraag je er om ook he
    pi_42938920
    quote:
    Op woensdag 25 oktober 2006 23:19 schreef FranticDJ het volgende:
    @immortalsean ik had ook precies zoiemand.. En tja een golf tdi met 195 pk.. Dan vraag je er om ook he
    tja, mijn lesauto is een peugeot 206 hdi (volgens mij 1.4) dus 't optrekken gaat helaas niet lekker, zelfs als ik 'm plankgas geef gaat het optrekken niet echt snel
    pi_42939721
    quote:

[..]
    standaard overal de maximale-snelheid + 5-7 km/uur extra rijden (dus 35 ipv 30, 55 ipv 50, 86 ipv 80 etc)
    Kom je later wel achter als je dat toch standaard doet. Leuk hoor boetes van 2/3/4 km teveel Vooral doen
    Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
      woensdag 25 oktober 2006 @ 23:47:29 #48
    142185 kcin22
    Koekje derbij?
    pi_42940051
    Ik heb vanmorgen ook mijn eerste les gehad. Naar mijn idee ging het redelijk goed, alleen iets te enthousisast met gas geven en het oplaten komen van de koppel. Maar autorijden is echt vet

En wat een heerlijk gevoel geeft het als je met 30 km/h op een rotonde afgaat, 100 meter van te voren al van het gas afmoet en dat je de vrouw in de BMW achter je ziet vloeken omdat het zo langzaam gaat. Heerlijk
    pi_42940128
    quote:
    Op woensdag 25 oktober 2006 23:47 schreef kcin22 het volgende:
    En wat een heerlijk gevoel geeft het als je met 30 km/h op een rotonde afgaat, 100 meter van te voren al van het gas afmoet en dat je de vrouw in de BMW achter je ziet vloeken omdat het zo langzaam gaat. Heerlijk
    Ja, ik doe het nu nog wel eens om bumperklevers te treiteren Als mensen dicht achterop me gaan rijden kunnen ze er op rekenen dat ik helemaal niet meer door ga rijden
    And you know I might
    pi_42943800
    quote:
    Op woensdag 25 oktober 2006 23:50 schreef rena het volgende:

[..]

Ja, ik doe het nu nog wel eens om bumperklevers te treiteren Als mensen dicht achterop me gaan rijden kunnen ze er op rekenen dat ik helemaal niet meer door ga rijden
    Ik pas me er helemaal niet op aan. Wat ze doen moeten ze zelf weten, ik ga er niet langzamer of sneller door rijden.
    pi_42945975
    quote:
    Op donderdag 26 oktober 2006 06:33 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik pas me er helemaal niet op aan. Wat ze doen moeten ze zelf weten, ik ga er niet langzamer of sneller door rijden.
    Wij hebben hier in het dorp een 4 baans weg, mag je maar 50. Eerste paar lessen moest ik strikt 50 houden, nu mag ik 60/65

Met 50 ben je daar ookwel gevaarlijk.
    pi_42947784
    quote:
    Op woensdag 25 oktober 2006 23:09 schreef ivetje het volgende:

[..]

Ik moest schakelen bij 2500 toeren, doe het nu idd ook vaak pas bij 3000 omdat ik het op gehoor doe. Dat te hard rijden mocht niet, alleen bij inhaalmanouvres. Zowiezo reed ik eerder te zacht dan te hard, dus als ik al 50 reed waar dat mocht was het al heel wat
    Ik heb ruim 4 jaar geleden al een stukje "het nieuwe rijden" meegekregen. Ik moest bij de 2000 toeren schakelen. In mijn lesdieselstationvolkswagen was dat elke 20km.

Als ik dat in mijn huidige auto zou doen slaat ie af. Stationair draait mijn opeltje al 1000 toeren. ik zou 40 in zijn 5 moeten rijden wil ik niet over de 2000 toeren
    Game Over :: Anoniem torrents downloaden @ Seedr :: Lees hier waarom
    pi_42947983
    ik moet schakelen bij 2500 toeren, en te hard rijden mag ik niet, ja, hooguit 2 km per uur ofzo, maar echt niet 6/7 km harder
    pi_42948480
    Ik ga zo afrijden..!!!!!!!!!
    pi_42948567
    quote:
    Op donderdag 26 oktober 2006 12:02 schreef karoltje het volgende:
    Succes!

En Sylvana, gefeli met het behalen van je theorie. Nu wel es slagen voor het rij-examen he?
    ]I[ Melvin ]|[
    pi_42948709
    quote:
    Op donderdag 26 oktober 2006 12:02 schreef karoltje het volgende:
    Veel succes

thnx Melvin, ik hoop het wel ja
    pi_42948745
    quote:
    Op donderdag 26 oktober 2006 10:30 schreef Mathijz het volgende:

[..]

Wij hebben hier in het dorp een 4 baans weg, mag je maar 50. Eerste paar lessen moest ik strikt 50 houden, nu mag ik 60/65

Ene keer moet je wel met het verkeer meetuffen, en andere keer weer niet .

Begin er eigenlijk wel een beetje genoeg van te krijgen . Iedere keer dat gezanik aan me kop, oohj dit kan beter en dit... Dat me 2e instructeur niet een keer snapt dat ik er genoeg van kan hebben, dat er iemand aan me kop loop te zeuren...
    Man ik maak toch geen ongelukken, rij met het verkeer mee. En die ervaring dat doe ik in de loop tijd wel op. Merk steeds vaker dat ik wat , geirriteerd achter het stuur zit en al die weggetjes weer ken en de geintjes .
    pi_42948762
    quote:
    Vrouw in lesauto rijdt fietser dood

Uitgegeven: 26 oktober 2006 09:36
    Laatst gewijzigd: 26 oktober 2006 10:42

GROESBEEK - De 31-jarige bestuurster van een lesauto heeft woensdagavond op de doorgaande weg van Nijmegen naar Groesbeek een 66-jarige fietser aangereden. De man is in de nacht van woensdag op donderdag in het ziekenhuis aan zijn verwondingen overleden, aldus een politiewoordvoerder.

De fietser uit Groesbeek reed op het fietspad langs de doorgaande weg, maar begon plotseling te slingeren en reed de rijbaan op. De bestuurster uit Mook kon de fietser niet meer ontwijken en reed hem in volle vaart aan.

Bron: nu.nl
    Damn, wat erg zeg, om zoiets tijdens je rijles mee te maken
    pi_42948834
    quote:

[..]

Ik heb nu ongeveer 3 maanden m'n rijbewijs en ik mocht afgelopen zondag in dit schatje rijden

Kreeg ook zowat de sleutels in m'n handen geduwd. Ik had zelfs m'n pantoffels nog aan mja, ik zeg geen nee tegen zo'n aanbod.
    pi_42949377
    quote:
    Op donderdag 26 oktober 2006 12:11 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ene keer moet je wel met het verkeer meetuffen, en andere keer weer niet .

Begin er eigenlijk wel een beetje genoeg van te krijgen . Iedere keer dat gezanik aan me kop, oohj dit kan beter en dit... Dat me 2e instructeur niet een keer snapt dat ik er genoeg van kan hebben, dat er iemand aan me kop loop te zeuren...
    Man ik maak toch geen ongelukken, rij met het verkeer mee. En die ervaring dat doe ik in de loop tijd wel op. Merk steeds vaker dat ik wat , geirriteerd achter het stuur zit en al die weggetjes weer ken en de geintjes .
    Het stuk waar ik iets harder mocht rijden is ook geen examenroute. Op de examenroutes in en rond de stad mag ik ook beslist niet boven de Vmax
      donderdag 26 oktober 2006 @ 13:08:06 #61
    11458 ivetje
    pi_42950515
    quote:
    Op donderdag 26 oktober 2006 12:15 schreef wetgos het volgende:

[..]

Ik heb nu ongeveer 3 maanden m'n rijbewijs en ik mocht afgelopen zondag in dit schatje rijden

[afbeelding]

Kreeg ook zowat de sleutels in m'n handen geduwd. Ik had zelfs m'n pantoffels nog aan mja, ik zeg geen nee tegen zo'n aanbod.
    Dat soort auto's moet dus echt verboden worden!! Als die in mijn auto was gereden hadden we het zeker niet overleeft, aangezien deze dan precies in je deur ramt ipv op de kooi-constructie. Vroeger snapte ik ook niet dat dit soort auto's een gevaar zijn, maar nu ik mijn autootje heb gezien na een aanrijding met een ford (normale auto) ben ik erg blij dat er niet zo'n bakbeest in is gescheurd. Levensgevaarlijk die dingen, als je er zelf in zit is het misschien een veiliger gevoel...maar degene die je aanrijdt zal er echt niet vrolijk van worden
    To infinity…and beyond!
    pi_42950640
    Jeetje ivetje je auto ziet er niet zo heel mooi meer uit! Je zal je wel kapot geschrokken zijn!! Fijn dat met jou alles goed is.
      donderdag 26 oktober 2006 @ 13:14:46 #63
    11458 ivetje
    pi_42950700
    quote:
    Op donderdag 26 oktober 2006 13:12 schreef karoltje het volgende:
    Jeetje ivetje je auto ziet er niet zo heel mooi meer uit! Je zal je wel kapot geschrokken zijn!! Fijn dat met jou alles goed is.
    Tja, gelukkig heeft niemand iets...had me wel anders gevoeld als dat wel zo was denk ik. We gaan alleen niet meer voor een blauwe clio, mijn vriend heeft 2 total losse auto's gehad en beide blauw Wordt dus nu een ander kleurtje, want blauw is niet veilig voor ons. Wel weer een clio gok ik overigens. Komt het beste uit die bots-tests etc. en dat hebben we gemerkt. En gordijn-airbags komen er ook zeker weer in, die kunnen je leven echt redden!!
    Waarschijnlijk wordt het donkergrijs trouwens
    To infinity…and beyond!
    pi_42951316
    Hey leuk topic ik ben van de zomer begonne met lessen, heb nu 30 lessen gehad
    en 2 november examen!
    ----> Schumacher, je was een groot sportman! <----
    pi_42951398
    Dan sta je ook ff de shaken op je bene......
    quote:
    Lesauto rijdt fietser dood
    Gepost door Joop (Athlon_2o0o) - Bron: NU.nl
    Gepubliceerd: donderdag 26 oktober 2006 @ 13:09
    Een 31-jarige bestuurster van een lesauto heeft woensdagavond in Groesbeek een 66-jarige fietser doodgereden. De vrouw was aan het lessen op de doorgaande weg van Nijmegen naar Groesbeek, toen de fietser plotseling tevoorschijn kwam.

De fietser reed op het fietspad langs de doorgaande weg, maar begon plotseling te slingeren. Toen hij op de rijbaan terecht kwam kon de bestuurster uit Mook de fietser niet meer ontwijken en reed hem met volle snelheid aan. Ook de begeleider in de lesauto kon niets meer doen om het ongeluk te vermijden.

De man overleed niet onmiddellijk, maar werd eerst naar het ziekenhuis vervoerd. Een politiewoordvoerder heeft gemeld dat hij daar in de nacht van woensdag op donderdag is overleden.
    Bron: www.fok.nl
    pi_42951449
    dat bericht had ik ook al gepost, maar dat heeft iedereen over het hoofd gezien

Staat iets naar boven
    pi_42951491
    quote:
    Op donderdag 26 oktober 2006 13:41 schreef Sylvana het volgende:

Staat iets naar boven
    Me too
      donderdag 26 oktober 2006 @ 13:46:17 #68
    11458 ivetje
    pi_42951598
    quote:
    Op donderdag 26 oktober 2006 13:41 schreef Sylvana het volgende:

Staat iets naar boven
    Ik had hem niet over het hoofd gezien hoor
    Lijkt me idd vreselijk...vraag me af of je dan nog wel ooit durft te rijden eigenlijk. Wat ik zelf ook al zei, als bij ons ongeluk iemand dood was zou ik ook zeker aan mezelf twijfelen wat autorijden betreft
    To infinity…and beyond!
    pi_42952237
    quote:
    Op donderdag 26 oktober 2006 13:08 schreef ivetje het volgende:

[..]

Dat soort auto's moet dus echt verboden worden!! Als die in mijn auto was gereden hadden we het zeker niet overleeft, aangezien deze dan precies in je deur ramt ipv op de kooi-constructie. Vroeger snapte ik ook niet dat dit soort auto's een gevaar zijn, maar nu ik mijn autootje heb gezien na een aanrijding met een ford (normale auto) ben ik erg blij dat er niet zo'n bakbeest in is gescheurd. Levensgevaarlijk die dingen, als je er zelf in zit is het misschien een veiliger gevoel...maar degene die je aanrijdt zal er echt niet vrolijk van worden
    ik geef je hier helemaal gelijk in hoor ivetje. maar dat is meer door omstandigheden. mijn nicht heeft namelijk 2 maand geleden een motorongeluk gehad (zij op de motor, de andere persoon in zown heerlijke bak). als doktoren na de hand zeggen: als ze in een auto had gezeten was ze op slag dood geweest, nu mag je hopen dat ze het misschien overleefd. (gelukkig heeft ze het overleefd, maar wel met: gescheurde lever, gebroken enkel, onderbeen, bovenbeen, bekken, onderarm, bovenarm, gesloopte geslachtsdelen en ga zo maar door. maar ze zal over 2 jaar weer alles normaal kunnen doen, gelukkig).

ben trouwens zelf net terug van mijn rijles. en die ging op zich wel lekker, uitgezondert het laatste kwartier. moest namelijk een noodstop maken (fout van andere bestuurder), ik reed op een voorrangsweg en diegene knalde er even voor, zag mij, en ging stil staan (lekker slim ook). maar was wel sneller dan de instructeur de rest van de les dus voor alles (maar dan ook alles) in paniek geremd gewoon uit schrik. hopelijk is dat er volgende week weer een beetje af.
    verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
      donderdag 26 oktober 2006 @ 14:43:49 #70
    11458 ivetje
    pi_42953455
    quote:
    Op donderdag 26 oktober 2006 14:08 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

ik geef je hier helemaal gelijk in hoor ivetje. maar dat is meer door omstandigheden. mijn nicht heeft namelijk 2 maand geleden een motorongeluk gehad (zij op de motor, de andere persoon in zown heerlijke bak). als doktoren na de hand zeggen: als ze in een auto had gezeten was ze op slag dood geweest, nu mag je hopen dat ze het misschien overleefd. (gelukkig heeft ze het overleefd, maar wel met: gescheurde lever, gebroken enkel, onderbeen, bovenbeen, bekken, onderarm, bovenarm, gesloopte geslachtsdelen en ga zo maar door. maar ze zal over 2 jaar weer alles normaal kunnen doen, gelukkig).
    Ja idd, zo'n auto ziet er veilig uit voor jezelf...maar voor de ander dus niet. Het redt echt je leven als een auto tegen je aanrijdt op de kooi-constructie en dat doen zulke auto's helaas niet. Kijk, in amerika rijdt iedereen in zo'n bak dan is het wat anders Hier rijdt ht overgrote deel nog in een "normale" auto en vind het eigenlijk best belangrijk dat daarop gelet wordt bij het invoeren van auto's etc. Bedenk ook eens wat voor schade je bij de ander aanricht bij een ongeluk, daar kijken veel mensen niet naar helaas

Wat een geluk heeft je nichtje overigens gehad!! Hopelijk komt het weer helemaal goed met haar
    To infinity…and beyond!
      donderdag 26 oktober 2006 @ 14:45:18 #71
    11458 ivetje
    pi_42953504
    quote:
    Op donderdag 26 oktober 2006 14:08 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

ik reed op een voorrangsweg en diegene knalde er even voor, zag mij, en ging stil staan (lekker slim ook). maar was wel sneller dan de instructeur de rest van de les dus voor alles (maar dan ook alles) in paniek geremd gewoon uit schrik. hopelijk is dat er volgende week weer een beetje af.
    Dit komt mij opeens heel bekend voor Ik was zelf ook zo slim om stil te gaan staan (van schrik ). Maar dat heeft uiteindelijk wel een hoop schade aan de inzittende gescheeld bij onze auto gelukkig.
    To infinity…and beyond!
    pi_42953822
    quote:
    Op woensdag 25 oktober 2006 23:40 schreef Chr1st1aan het volgende:

[..]

Kom je later wel achter als je dat toch standaard doet. Leuk hoor boetes van 2/3/4 km teveel Vooral doen
    Lang leve de meetcorrecties
    'And I called your name,
    like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
    pi_42954405
    Ik ben eindelijk geslaaaaaaaaaaaaaagd!!!
      donderdag 26 oktober 2006 @ 15:13:52 #74
    11458 ivetje
    pi_42954420
    Gefeliciteerd!!
    To infinity…and beyond!
      donderdag 26 oktober 2006 @ 15:16:37 #75
    154854 Jenny_
    Don't be hasty
    pi_42954515
    Gefeliciteerd idd!

ivetje, ik had je verhaal gelezen. Wat klote zeg... maar goed kan gebeuren (hoe stom 't ook klinkt) ik hoop dat je snel weer de weg op gaat/durft...!
    Dreams do come true
      donderdag 26 oktober 2006 @ 15:19:12 #76
    11458 ivetje
    pi_42954597
    quote:
    Op donderdag 26 oktober 2006 15:16 schreef Jenny_ het volgende:
    Gefeliciteerd idd!

ivetje, ik had je verhaal gelezen. Wat klote zeg... maar goed kan gebeuren (hoe stom 't ook klinkt) ik hoop dat je snel weer de weg op gaat/durft...!
    Ben gisteren dus al ff 2 blokken gereden naar mijn schoonouders Wel langzaam, leek wel een oud omaatje zoals ik reed Moet ook nog een keer zelf langs de plek van het ongeluk rijden, beetje uit de richting maar is wel goed voor het "verwerken" ervan. Ik ga toch zelf weer langzaam steeds verder rijden, het is ook zo zonde om nu gewoon helemaal niet meer in de auto te stappen he En idd, ik blijf ook maar denken dat dit iedereen had kunnen overkomen en heb er wel van geleerd dat ik nog niet zo snel handel in de auto en dus ook vooral niet snel nog ergens voor door moet willen
    To infinity…and beyond!
      donderdag 26 oktober 2006 @ 15:21:55 #77
    154854 Jenny_
    Don't be hasty
    pi_42954676
    Goed van je!

Ikzelf heb het de eerste paar keren ook gehad, dat ik het moeilijk vond om in mijn eentje in de auto te stappen (niet dat ik een ongeluk heb gehad). Maar gelukkig ben ik over die drempel gestapt, anders gaat het alleen maar moeilijker worden. Veel succes ermee!
    Dreams do come true
      donderdag 26 oktober 2006 @ 15:23:14 #78
    11458 ivetje
    pi_42954713
    quote:
    Op donderdag 26 oktober 2006 15:21 schreef Jenny_ het volgende:
    Goed van je!

Ikzelf heb het de eerste paar keren ook gehad, dat ik het moeilijk vond om in mijn eentje in de auto te stappen (niet dat ik een ongeluk heb gehad). Maar gelukkig ben ik over die drempel gestapt, anders gaat het alleen maar moeilijker worden. Veel succes ermee!
    Thanx
    Het stomme is dat ik er totaal geen moeite mee had om de eerste keer zonder instructrice te rijden enzo. Ging allemaal heel goed en was ook eigenlijk niet bang ofzo. Niet dat ik onverantwoord rondreed etc. maar had geen angst ervoor. En nu valt het me ook nog reuze mee met de angst, alleen alles van links is eng
    To infinity…and beyond!
    pi_42954751
    gefeliciteerd Karoltje
    pi_42954790
    * FranticDJ had tijdens rijles al vaak genoeg zonder instructeur gereden :x

Instructeur zat in de vrachtwagen die voor mij reed
      donderdag 26 oktober 2006 @ 15:29:49 #81
    154854 Jenny_
    Don't be hasty
    pi_42954968
    quote:
    Op donderdag 26 oktober 2006 15:25 schreef FranticDJ het volgende:
    * FranticDJ had tijdens rijles al vaak genoeg zonder instructeur gereden :x
    Verschil moet er wezen uiteraard
    Dreams do come true
    pi_42956015
    Dankuwel allemaaal!!
    pi_42959050
    quote:
    Op donderdag 26 oktober 2006 13:08 schreef ivetje het volgende:

[..]

Hij moet verboden worden van lelijkheid ja

Maar even serieus.. wat voor auto je ook rijd, er zijn altijd grotere (vracht)autos. En als die normale auto 30 km harder had gereden had de afloop ook anders geweest, en dat had ie ongetwijfelt gekunt.. dus dan allemaal maar in botsautojes met rolkooi gaan rijden (en begrenst op 50)

Gaat niet werken he.. de auto doet er niet toe, het zijn sowieso wel moordwapens.. het zijn de bestuurders die het probleem zijn (zowat alle ongelukken zijn fouten van (1 van de) bestuurders) Richt liever je pijlen op al die ongelovelijke idioten op de weg
      donderdag 26 oktober 2006 @ 17:36:06 #84
    11458 ivetje
    pi_42959303
    quote:
    Op donderdag 26 oktober 2006 17:27 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Hij moet verboden worden van lelijkheid ja

Maar even serieus.. wat voor auto je ook rijd, er zijn altijd grotere (vracht)autos. En als die normale auto 30 km harder had gereden had de afloop ook anders geweest, en dat had ie ongetwijfelt gekunt.. dus dan allemaal maar in botsautojes met rolkooi gaan rijden (en begrenst op 50)

Gaat niet werken he.. de auto doet er niet toe, het zijn sowieso wel moordwapens.. het zijn de bestuurders die het probleem zijn (zowat alle ongelukken zijn fouten van (1 van de) bestuurders) Richt liever je pijlen op al die ongelovelijke idioten op de weg
    Het verschilt wel degelijk of een auto op je kooi-constructie erin knalt of precies er tussenin. Daar gaat het mij om. Vrachtauto's ok, daar valt weinig aan te doen maar die zijn weer hoger dan zo'n auto dus die raakt je ook voornamelijk een stukje hoger. Dit soort auto's ramt gewoon je deur ofzo. Ik heb nu nog het geluk gehad dat die balk onder bij de deur zit en dat heb je bij zo'n hoge auto niet. Die zit gewoon midden op je deur en raakt pas bij het voorwiel zowat die balk onderin. Da's het erge eraan, je deur zit dus een heel stuk verder naar binnen dan wat nu het geval was.
    En ja, er lopen natuurlijk lompe mensen rond en er heeft er bijna altijd wel 1 schuld. Maar met dit soort auto's is de persoon die je aanrijdt er gewoon vaak slechter aan toe dan met een gewone lage auto. En daar denken mensen niet aan als ze zo'n vette, veilige, hoge auto kopen
    To infinity…and beyond!
      donderdag 26 oktober 2006 @ 17:52:56 #85
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_42959807
    quote:
    Dat zou heel erg van de persoon afhangen, maar ik zou denk ik eerst een keer naast diegene willen zitten in een andere auto En dan tijdig uitstappen natuurlijk.
    quote:
    Op donderdag 26 oktober 2006 10:30 schreef Mathijz het volgende:

[..]

Hehe, die weg ken ik wel ja
    quote:
    Op donderdag 26 oktober 2006 15:13 schreef karoltje het volgende:
    Ik ben eindelijk geslaaaaaaaaaaaaaagd!!!
    Gefeliciteerd!

Sylvana - nog gefeliciteerd met je theorie! Ik liep een beetje achter hier
    Jenny_ - nog gefeliciteerd met het onder de knie krijgen van het koppeling-op-laten-komen in een bezineauto Is hopelijk goed voor je zelfvertrouwen in de auto
    pi_42961037
    mag over 4 week examen doen

heb nu 9 lessen gehad en moet vooral nog wat werken aan mn besluitvaardigheid. laat nogal eens een fietser voorgaan terwijl ik gewoon voorrang heb
    pi_42961422
    Je kan beter aangereden door een Peugot 205 dan door zo'n Hummer-bak! Ik heb een tijdje geleden op tv reconstructies gezien van wat zo'n bakbeest kan aanrichten bij een aanrijding. Alhoewel je als bestuurder (van de hummer dus) echt geen schrammetje oploopt!
    pi_42963703
    3 november 11.40 mot ik rije Rotterdam noorderbocht
    ik zoek een huis heb jij wat voor me?
    als je naar rechts kijk zie je links niets
      Nerd met benen donderdag 26 oktober 2006 @ 22:22:09 #89
    18073 miss_bleu
    pi_42968427
    Heb net rijles 5 gehad.
    Is het normaal dat je dan al file parkeren, straatje keren, achteruit inparkeren, en zelf snelweg mag rijden met kijken?

En dat voor iemand die echt bang in de auto was en niet drufde ?

Ik heb namelijk geen idee of dit nou snel of langzaam is?
    pi_42968646
    quote:
    Op donderdag 26 oktober 2006 22:22 schreef miss_bleu het volgende:
    Heb net rijles 5 gehad.
    Is het normaal dat je dan al file parkeren, straatje keren, achteruit inparkeren, en zelf snelweg mag rijden met kijken?

bijzondere verrichtingen had ik toen ook allemaal al gedaan, snelweg nog niet
    pi_42968738
    Ligt aan de aanpak van de instructeur, je moet niet vergeten dat de instructeur behalve het gasgeven, alles kan vanaf de passagiers stoel.. dus of hij bouwt je zelfvertrouwen langzaam op, of hij gooit je in het diepe (volgende keer weet je dat het vorige keren ook goed ging, dus denk je er makkelijker over) en jij voelt je goed en je zelfvertrouwen gaat omhoog en je zit steeds relaxter in de auto (wat belangrijk is.. je moet je op je gemak gaan voelen en weten dat je alles onder controlle hebt)

Ik mocht de eerste les al alles doen, en ook de snelweg op (almere > bussum) deed ie anders nooit zei ie, geloofde ik niet echt, maar alsnog vond ik het een hele prestatie van mezelf dat het allemaal goed ging ik weet nog steeds niet of ie dat nu wel of niet bij iedereen doet :p
      FOK!fotograaf donderdag 26 oktober 2006 @ 22:40:33 #92
    159915 -Menn0-
    MNO
    pi_42969163
    Toch wel even wennen zo'n benzine auto

Maar het is wel TE vet om zelfstandig te rijden!!!
    ,,/
    pi_42970028
    quote:
    Op donderdag 26 oktober 2006 22:22 schreef miss_bleu het volgende:
    Heb net rijles 5 gehad.

bij les 5 had ik ook het keren. file parkeren nog niet gedaan.

ik reed direct de eerste les al zelfstandig (dus niet dat de instructeur voor me schakelde of ook aan de pedalen zat). snelweg / ringweg was bij les 2/3 aan de orde. moet zeggen dat het me goed afgaat.

waar was je precies bang voor in de auto? wellicht dat de instructeur wilde kijken wat je kon, durft, initiatief toont etc. aanpak verschilt natuurlijk per instructeur
    pi_42973931
    Karoltje gefeliciteerd!
      Nerd met benen vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:34:50 #95
    18073 miss_bleu
    pi_42976944
    quote:
    Op donderdag 26 oktober 2006 23:09 schreef Johnns het volgende:

[..]

bij les 5 had ik ook het keren. file parkeren nog niet gedaan.

ik reed direct de eerste les al zelfstandig (dus niet dat de instructeur voor me schakelde of ook aan de pedalen zat). snelweg / ringweg was bij les 2/3 aan de orde. moet zeggen dat het me goed afgaat.

waar was je precies bang voor in de auto? wellicht dat de instructeur wilde kijken wat je kon, durft, initiatief toont etc. aanpak verschilt natuurlijk per instructeur
    heb de eerste les alleen maar gestuurd. Heb een ongeluk meegemaakt waardoor ik onwijs bang was in de auto.
    pi_42977676
    Ik heb aanstaande dinsdag (31 okt) mijn eerste rijles kan niet wachten
    If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
      vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:05:36 #97
    47571 ForeverEternalFreak
    Per sempre vita eterna
    pi_42978741
    Hier meldt zich ook een beginnende lesser (2 lessen) .
    quote:
    Op donderdag 26 oktober 2006 22:30 schreef Robin__ het volgende:
    Ik mocht de eerste les al alles doen, en ook de snelweg op (almere > bussum) deed ie anders nooit zei ie, geloofde ik niet echt, maar alsnog vond ik het een hele prestatie van mezelf dat het allemaal goed ging ik weet nog steeds niet of ie dat nu wel of niet bij iedereen doet :p
    Bij mij was het tijdens de eerste les ook al zo dat ik alles (op koppeling & schakelen na) moest doen, en was er aan het einde ook een stukje snelweg. Ik was er zelf ook wel verrast door, maar ik denk dat het een moderne aanpak is en dat de instructeur kijkt of het wel/niet verstandig is? In ieder geval is het in de randstad wel erg van belang dat je gewend raakt aan de snelweg.

MarcoD, veel plezier en gefeliciteerd karoltje!
    It's a silly time to learn to swim when you start to drown
    It's a silly time to learn to swim on the way down
    pi_42978902
    morgenmiddag krijg ik als het goed is mn examendatum te horen
      vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:27:19 #99
    11458 ivetje
    pi_42979278
    quote:
    Op vrijdag 27 oktober 2006 09:34 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

heb de eerste les alleen maar gestuurd. Heb een ongeluk meegemaakt waardoor ik onwijs bang was in de auto.
    Ik heb de eerste les ook alleen maar gestuurd en gas gegeven, gingen hier in Vianen naar het industrieterrein om te kijken hoe je bochten neemt etc. Of je een beetje inzicht hebt in de plek op de weg etc. 2e les hetzelfde, moest toen wel de koppeling intrappen als ze dat aangaf maar niet zelf schakelen. Ik heb schakelen wat langzaam onder de knie gekregen, dus vandaar. De 3e les ging ik over de snelweg, aangezien je in vianen weinig anders kan dan snelweg nemen als je in Utrecht les hebt En om nou 2 uur achter elkaar in Vianen rond te rijden is ook niet echt handig.
    To infinity…and beyond!
    pi_42979597
    quote:
    Op donderdag 26 oktober 2006 14:43 schreef ivetje het volgende:

[..]

Wat een geluk heeft je nichtje overigens gehad!! Hopelijk komt het weer helemaal goed met haar
    zoals het er nu naar uit ziet komt het helemaal goed gelukkig. maar ja we zijn nu ook erg blij met kleine dingen zoals: ze staat, ze kan zelf naar de wc (zonder katheter), ze is gaan winkelen in de rolstoel, ze loopt al kleine stukjes. eigenlijk gewoon de kleinde dingen in het leven, die je zo vanzelfsprekend vind. en het revalidatiecentrum denkt dat ze over een jaar weer alles kan doen (ik hoop het maar, want ik heb voor de gein tegen haar gezegt: ik ga niet naar een kapper zolang jij mijn haar niet kan knippen, omdat ze zelf namelijk kapster is, en mijn haar het beste kent.)
    pi_42979612
    *Heeft vanmorgen zijn rijbewijs gehaald in 1 keer... ben nu 4 weken 18

yeah feels good... maandag ophalen
      Nerd met benen vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:40:34 #102
    18073 miss_bleu
    pi_42979657
    quote:
    Op vrijdag 27 oktober 2006 11:38 schreef Smart-Einstein het volgende:

maandag? ja aanvragen en dan nog 5 werkdagen wachten.
      vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:40:37 #103
    98259 mstr
    Een jonge God!
    pi_42979659
    quote:

Gefeliciteerd
    pi_42979693
    quote:

gefeliciteerd Smartie, doe je goed
      vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:47:05 #105
    11458 ivetje
    pi_42979824
    quote:
    Op vrijdag 27 oktober 2006 11:38 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

zoals het er nu naar uit ziet komt het helemaal goed gelukkig. maar ja we zijn nu ook erg blij met kleine dingen zoals: ze staat, ze kan zelf naar de wc (zonder katheter), ze is gaan winkelen in de rolstoel, ze loopt al kleine stukjes. eigenlijk gewoon de kleinde dingen in het leven, die je zo vanzelfsprekend vind. en het revalidatiecentrum denkt dat ze over een jaar weer alles kan doen (ik hoop het maar, want ik heb voor de gein tegen haar gezegt: ik ga niet naar een kapper zolang jij mijn haar niet kan knippen, omdat ze zelf namelijk kapster is, en mijn haar het beste kent.)
    Ja idd, je bent dan echt blij met de kleine dingen Je gaat het leven meer waarderen denk ik ook door zoiets...
    Wel grappig dat je je haar neit laat knippen tot je nichtje het weer kan Vind het wel een mooi "gebaar" eigenlijk naar haar toe

Smartie, gefeli!!
    To infinity…and beyond!
    pi_42981157
    quote:
    Op vrijdag 27 oktober 2006 11:47 schreef ivetje het volgende:

[..]

Ja idd, je bent dan echt blij met de kleine dingen Je gaat het leven meer waarderen denk ik ook door zoiets...
    Wel grappig dat je je haar neit laat knippen tot je nichtje het weer kan Vind het wel een mooi "gebaar" eigenlijk naar haar toe

Smartie, gefeli!!
    ach, komt meer omdat ik het weekeind voordat ze dat ongeluk kreeg had besloten om mijn haar weer door haar te laten knippen, maar ja vergeten te bellen, en toen kwam dat ongeluk om de hoek. en lang haar wil ik al heel lang weer, maar heb elke keer weer een excuus om het af te knippen dus nu moet het maar groeien. en ze vind het zelf ook super leuk dat ik dat doe. er zijn ook vaste klanten van haar die nu weigeren naar de kapster te gaan, want zij is gewoon de beste dus zodra ze weer mag beginnen met werken komt er een waslijst van klanten langs.
      vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:51:58 #107
    154854 Jenny_
    Don't be hasty
    pi_42983371
    quote:

Zo... dat doe je goed!

Gefeliciteerd, heb je de taart al gekocht?
    Dreams do come true
      vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:33:20 #108
    16266 MissHobje
    Dat zou ik ook zeggen!
    pi_42984630
    Wow Smartie

Super tof !!!!!!!!! en dém snel ook

gefeliciteerd joe

Dus binnenkort kom je aanwaaien ?
    [b]Hobbelicious is back!
    [/b]
      vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:05:42 #109
    159416 DolleMina
    roept maar wat...
    pi_42985609
    Ik heb gisteren weer rijles gehad en het ging best wel goed. Moet weer even wennen aan de auto en moet wat slechte gewoontes afleren die ik heb aangeleerd bij de vorige instructeurs, zoals het laten zweven van mijn voet boven de koppeling.

Maar ik merkte wel dat ik goed op zat te letten, de verkeersborden goed opmerkte enzo. Dat gaf toch wel goede moed, want ik zat me alweer redelijk op te vreten, een paar uur voor de les...
      vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:10:14 #110
    11458 ivetje
    pi_42985756
    quote:
    Op vrijdag 27 oktober 2006 15:05 schreef DolleMina het volgende:
    Ik heb gisteren weer rijles gehad en het ging best wel goed. Moet weer even wennen aan de auto en moet wat slechte gewoontes afleren die ik heb aangeleerd bij de vorige instructeurs, zoals het laten zweven van mijn voet boven de koppeling.
    Laten zweven van je voet boven de koppeling?? Explain plz
    To infinity…and beyond!
      vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:15:54 #111
    159416 DolleMina
    roept maar wat...
    pi_42985925
    quote:
    Op vrijdag 27 oktober 2006 15:10 schreef ivetje het volgende:

[..]

Laten zweven van je voet boven de koppeling?? Explain plz
    Niet netjes je voet naast het pedaal zetten maar er half op/naast laten staan. Volgens mij weet je best dat ik dat bedoelde...
      vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:20:28 #112
    13903 _van_puffelen
    Wil je mijn tieten zien?
    pi_42986070
    quote:
    Op vrijdag 27 oktober 2006 11:41 schreef Sylvana het volgende:

[..]

gefeliciteerd Smartie, doe je goed

Maar Smart gefeliciteerd men, doe je goed
    pi_42986306
    quote:
    Op vrijdag 27 oktober 2006 15:15 schreef DolleMina het volgende:

[..]

Niet netjes je voet naast het pedaal zetten maar er half op/naast laten staan. Volgens mij weet je best dat ik dat bedoelde...
    Voet laten rusten op de koppeling, bedoel je? Dat was zo'n beetje het eerste dat m'n instructeur me afleerde.
      vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:44:39 #114
    159416 DolleMina
    roept maar wat...
    pi_42986869
    quote:
    Op vrijdag 27 oktober 2006 15:27 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Voet laten rusten op de koppeling, bedoel je? Dat was zo'n beetje het eerste dat m'n instructeur me afleerde.
    De instructrice die ik nu heb dus ook. De anderen die ik heb gehad merkten het alleen op dat het niet moest, maar het me echt afleren hebben ze dus niet.
    pi_42987044
    Mijn instructeur ging altijd telkens met z'n voet de koppeling intrappen en dan weer loslaten, zodat mijn voet die bewegingen van de koppeling voelde. Niets irritanter dan dat, had het heel snel afgeleerd.
    pi_42988315
    Ik liet tot ook altijd mn voet op (of boven?) de pedaal rusten. Helemaal zonder dat ik het door had. Mn instructeur zat er eeuwig over te zeuren maar ik deed het gewoon automatisch . Van de zenuwen deed ik het tijdens mn examen ook, toen de examinator er een opmerking over maakte heb ik het nooit meer gedaan haha.

En kramp in mn linkervoet elke keer na de les! .
      vrijdag 27 oktober 2006 @ 16:39:56 #117
    11458 ivetje
    pi_42988556
    Ik trapte hem in het begin nog weleens per ongeluk in idd, maar heb snel geleerd mijn veot naast het pedaal te zetten als ik de koppeling niet nodig heb. Het lijkt me ook vrij vermoeiend als je telkens je voet omhoog moet houden boven de koppeling. Zeker op de snelweg
    To infinity…and beyond!
    pi_42988698
    Tijdens mijn lessen zag mijn instructrice het niet altijd goed of ik mijn voet wel op de steun naast de koppeling liet rusten. Elke keer als ze ging kijken, wipte ik ff met mijn linker-voet op en neer om te laten zien dat ik hem gewoon op de steun naast de koppeling liet rusten.

Ik liet mijn voet altijd op de steun rusten als ik de koppeling niet nodig had. Ik kan me niet voorstellen dat je het een uurtje volhoudt om je voet boven de koppeling te laten zweven.
    ]I[ Melvin ]|[
      vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:15:27 #119
    69559 61neorej
    Geeft licht in het donker
    pi_42989741
    quote:
    Op woensdag 25 oktober 2006 23:01 schreef immortalsean het volgende:

[..]

ik blijf het wel telkens vragen, "weet je zeker dat een examinator dat ook goed vindt?", en hij antwoord telkens bevestigend, dus ik geloof 'm maar.
    Dat van dat ongeveer 5 km te snel rijden zei mijn instructeur ook, toen dacht ik eerst ook wel van huh, maakt dat dan niet uit bij het examen.
    Maar heb het eigenlijk nooit gevraagd, en inderdaad bij het examen bleek achteraf dat de examinator vond dat ik toch af en toe wel snel reed. (wel geslaagd overigens.)
    silence can say more than thousand words
    pi_42989775
    quote:
    Op vrijdag 27 oktober 2006 16:44 schreef MelvinB het volgende:
    Tijdens mijn lessen zag mijn instructrice het niet altijd goed of ik mijn voet wel op de steun naast de koppeling liet rusten. Elke keer als ze ging kijken, wipte ik ff met mijn linker-voet op en neer om te laten zien dat ik hem gewoon op de steun naast de koppeling liet rusten.

Ik liet mijn voet altijd op de steun rusten als ik de koppeling niet nodig had. Ik kan me niet voorstellen dat je het een uurtje volhoudt om je voet boven de koppeling te laten zweven.
    idd, lijkt mij ook erg vermoeiend om je voet de hele tijd te laten zweven

k ben echt benieuwd wanneer ik weer mag afrijden, hoop echt dat het snel is
      vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:17:30 #121
    11458 ivetje
    pi_42989792
    quote:
    Op vrijdag 27 oktober 2006 17:15 schreef 61neorej het volgende:

[..]

Dat van dat ongeveer 5 km te snel rijden zei mijn instructeur ook, toen dacht ik eerst ook wel van huh, maakt dat dan niet uit bij het examen.
    Maar heb het eigenlijk nooit gevraagd, en inderdaad bij het examen bleek achteraf dat de examinator vond dat ik toch af en toe wel snel reed. (wel geslaagd overigens.)
    Ik snap met inhalen enzo wel dat je harder moet/mag rijden...maar gewoon binnen de bebouwde kom etc. niet. Als er 80 staat zal dat niet voor niets zijn denk ik altijd maar Heb ook alleen maar te hard gereden op de snelweg bij het inhalen dus
    To infinity…and beyond!
      vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:24:10 #122
    69559 61neorej
    pi_42989983
    quote:
    Op vrijdag 27 oktober 2006 17:17 schreef ivetje het volgende:

[..]

Ik snap met inhalen enzo wel dat je harder moet/mag rijden...maar gewoon binnen de bebouwde kom etc. niet. Als er 80 staat zal dat niet voor niets zijn denk ik altijd maar Heb ook alleen maar te hard gereden op de snelweg bij het inhalen dus
    Bij inhalen snap ik het ook wel, en daar tik ik nu ook nog wel is 130 aan.

Maar ik moest ook in de bebouwde kom op 50 wegen rond de 55 gaan rijden.
    Dat heb ik na me examen mezelf wel weer gauw afgeleerd want autorijden is zonder bonnen al duur genoeg
      vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:28:36 #123
    11458 ivetje
    pi_42990101
    quote:
    Op vrijdag 27 oktober 2006 17:24 schreef 61neorej het volgende:

[..]

Bij inhalen snap ik het ook wel, en daar tik ik nu ook nog wel is 130 aan.

Maar ik moest ook in de bebouwde kom op 50 wegen rond de 55 gaan rijden.
    Dat heb ik na me examen mezelf wel weer gauw afgeleerd want autorijden is zonder bonnen al duur genoeg
    Inhalen moest ik idd ook met 10 km/u harder dan toegestaan En ben wel blij dat ik het verder nergens "mocht" want je doet het dan idd ook al snel als je alleen rijdt. En die bonnen zijn idd niet leuk (heb er nog nooit 1 gehad, maar zie ze weleens binnenkomen van mijn vriend).
    To infinity…and beyond!
    pi_42991077
    Zow, laatste les gehad en het ging kut vond ik. stoepie meepakken met +/- 50. Onnodige noodstop moeten maken, het inrijden van een verboden in de rijden weg, voorinvoegen op de verkeerde rijbaan, etc, etc. Hopelijk gaat het maandag beter tijdens me TTT en dinsdag met m`n examen........

Maar heb al gelezen dat een slechte laatste les erbij hoort, dus hopen maar
    pi_42991353
    quote:
    Op vrijdag 27 oktober 2006 11:40 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

maandag? ja aanvragen en dan nog 5 werkdagen wachten.
    neee, vanmorgen nog aangevraagd met spoedprocedure.. Mijn buurman werkt bij de gemeente en geeft officiele documenten uit. Hij wist me te vertellen dat tot 1 januari de spoedprocedure niets extra's kost

ty allemaal.. ben er erg blij mee!

en idd hobje, komt binnenkort wel is aanwaaien
    pi_42991467
    quote:
    Op vrijdag 27 oktober 2006 17:15 schreef 61neorej het volgende:

[..]

Tijdens het examen reed ik op de snelweg tegen de begrenzer aan (90km/h op de teller) had ik pas na een minuut ofzo door. Toen maar afgezakt naar iets boven de 80. Examinator keek wel even, maar had er niks van gezegd. Ook gewoon geslaagd overigens.
    pi_42992147
    quote:
    Op vrijdag 27 oktober 2006 18:24 schreef Smart-Einstein het volgende:

[..]

neee, vanmorgen nog aangevraagd met spoedprocedure.. Mijn buurman werkt bij de gemeente en geeft officiele documenten uit. Hij wist me te vertellen dat tot 1 januari de spoedprocedure niets extra's kost
    He? Dat kost wel wat extra hoor.

In mijn gemeente moet je dan ¤40 neerleggen en dan kan je hem de volgende dag ophalen.

-edit-
    quote:
    Het is mogelijk om het rijbewijsdocument sneller te krijgen met een spoedprocedure. Het nieuwe rijbewijs kan dan na één werkdag worden afgehaald, indien de aanvraag voor 14.00 uur is ingediend bij de gemeente. Voor deze procedure worden extra leges in rekening gebracht.
    Bron
    ]I[ Melvin ]|[
      vrijdag 27 oktober 2006 @ 19:32:27 #128
    159416 DolleMina
    roept maar wat...
    pi_42992810
    quote:
    Op vrijdag 27 oktober 2006 18:12 schreef Baan1980 het volgende:
    Zow, laatste les gehad en het ging kut vond ik. stoepie meepakken met +/- 50. Onnodige noodstop moeten maken, het inrijden van een verboden in de rijden weg, voorinvoegen op de verkeerde rijbaan, etc, etc. Hopelijk gaat het maandag beter tijdens me TTT en dinsdag met m`n examen........

Maar heb al gelezen dat een slechte laatste les erbij hoort, dus hopen maar
    Je TTT en je examen een dag na elkaar? Hoezo dat?
    pi_42992877
    quote:
    Op vrijdag 27 oktober 2006 19:01 schreef MelvinB het volgende:

[..]

He? Dat kost wel wat extra hoor.

In mijn gemeente moet je dan ¤40 neerleggen en dan kan je hem de volgende dag ophalen.

-edit-
    [..]

Bron
    Weet ik, maar door een foutje bij de gemeente opsterland hoef je tot 1 januari voor de spoedprocedure niets extra's te betalen
    pi_42992937
    voor de mensen die al examen hebben gedaan of dat binnenkort gaan doen , hebben jullie een TTT gehad?

mn instructeur vertelde gisteren dat hij een TTT maar onnodig vond; het kostte de student bijna evenveel als een echt examen en als je aan het eind slaagt heb je nog steeds je rijbewijos niet.

ik heb wel de laatste les(sen) dat mn instructeur kijkt als een examinator, zeg maar een soort TTT zonder het officiele gebeuren.

wat vinden jullie?
    pi_42993049
    Ik, en mijn instructeur... vinden het juist erg handig

Het kan zijn dat je bij een bepaalde handeling niet meer zo goed naar je instructeur luistert en denkt dat ie beetje aant zeuren is. Als een derde hier dan naar gaat kijken dan heb je een objectieve mening waar je wsch meer van aan trekt. Het schijnt het slagingspercentage enorm ten goede te komen + het feit dat je al weet hoe een examen in het echt gaat.

Houden dit..
    pi_42993090
    quote:
    Op vrijdag 27 oktober 2006 19:32 schreef DolleMina het volgende:

[..]

Je TTT en je examen een dag na elkaar? Hoezo dat?
    Omdat het pas erg laat geregeld werd. Doe een spoedcursus en ben 2 weken geleden begonnen. Toen is ook m`n examen geregeld en er was toen geen TTT plaatje meer beschikbaar (nu dus toch wel). Heb ik iig vrijstelling voor kunsjes + ik weet hoe het een beetje werkt zo`n examen.
      vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:15:32 #133
    11458 ivetje
    pi_42993755
    Ik heb een TTT gehad en vond het zeer nuttig!! Je weet een beetje hoe een examen gaat en het neemt wat spanning weg voor het echte examen.
    Een TTT een dag voor je examen vind ik erg onzinnig eigenlijk De TTT is er juist om te zien waar je nog aan moet werken, als je dat een dag van tevoren te horen krijgt kan je er dus weinig meer aan doen lijkt me
    To infinity…and beyond!
      vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:27:37 #134
    69559 61neorej
    pi_42994070
    Ik heb RIS gedaan en dan heb je voor de TTT ook nog een toets bij het cbr waar je helemaal niks mee kan eigenlijk, maar wel 150 euro voor betaald dus.
    Die test vond ik dan eigenlijk ook maar grote onzin en pure geldverspilling, de TTT zelf vond ik opzich best nuttig om ook even het gevoel te hebben hoe het gaat als er een examinator naast je zit.
    pi_42995061
    Ja, mijn instructeur raadt de TTT ook erg aan. Maar ook mijn vrienden zeggen dat ze bij de TTT veel meer gespannen waren dan bij hun echte examen, dus dat helpt wel. Het slagingspercentage ( voor de eerste keer afrijden ) ligt mét TTT ook 20% hoger dan zonder.

Voorderest vind ik het zelf veel fijner om op mijn examen gewoon rond te kunnen rijden zonder onderbrekingen voor bijzondere verrichtingen, maar dat is uiteraard persoonlijk.

Overigens, aanstaande dinsdag heb ik mijn TTT En heb er (nu nog wel) zin in!

[ Bericht 1% gewijzigd door Me_Wesley op 27-10-2006 21:11:25 ]
    'And I called your name,
    pi_42995763
    quote:
    Op vrijdag 27 oktober 2006 19:38 schreef Johnns het volgende:
    voor de mensen die al examen hebben gedaan of dat binnenkort gaan doen , hebben jullie een TTT gehad?

mn instructeur vertelde gisteren dat hij een TTT maar onnodig vond; het kostte de student bijna evenveel als een echt examen en als je aan het eind slaagt heb je nog steeds je rijbewijos niet.

ik heb wel de laatste les(sen) dat mn instructeur kijkt als een examinator, zeg maar een soort TTT zonder het officiele gebeuren.

wat vinden jullie?
    Ik heb het wel gedaan en vond het erg handig, zo leer je toch de gang van zaken bij het CBR al een beetje kennen en krijg je van een onafhankelijk iemand te horen hoe je rijdt, dat is toch anders dan wanneer je instructeur iets tegen je zegt

Een TTT 1 dag voor je examen lijkt me wel nutteloos, want een TTT is er ook voor om te kijken waar je nog aan moet werken voor je examen en als je dat dus 1 dag van te voren doet heb je daar niet echt tijd meer voor...
    pi_42996294
    quote:

wat vinden jullie?
    Blij dat ik ttt gedaan heb, weet nou wat ik kan verwachten tijdens de praktijk toets, lekker vrijstelling verdient en heb nu ook van iemand anders gehoord wat ik nog moet verbeteren en dan ga je er toch beter op letten.
    Ik heb net uitslagformulier via de mail gehad 5 kruisjes

Formulier ziet er trouwens zo uit:

Ik heb wel een ogentest gedaan
    pi_42996778
    quote:
    Op vrijdag 27 oktober 2006 21:50 schreef tralalala het volgende:

[..]

Blij dat ik ttt gedaan heb, weet nou wat ik kan verwachten tijdens de praktijk toets, lekker vrijstelling verdient en heb nu ook van iemand anders gehoord wat ik nog moet verbeteren en dan ga je er toch beter op letten.
    Ik heb net uitslagformulier via de mail gehad 5 kruisjes

Formulier ziet er trouwens zo uit:

[afbeelding]

Ik heb wel een ogentest gedaan
    Bumperklever!

Maar dankjewel, interessant om die onderdelen een keer te zien
    'And I called your name,
    pi_42997245
    quote:
    Op vrijdag 27 oktober 2006 22:08 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Bumperklever!

Maar dankjewel, interessant om die onderdelen een keer te zien
    Dat was op de snelweg en er kwam invoegend verkeer, ik wou naar de links om ze de gelegenheid te geven, maar daar was het te druk, eigenlijk had ik toen gas los moeten laten, want het invoegend verkeer reed natuurlijk langzamer.
    In no-time zat ik er te dicht achter
    pi_42997310
    Hier even een tegenbericht voor de TTT... Ik heb 27 september mijn rijbewijs gehaald, zonder TTT.

Ik denk dat het alleen nuttig is voor mensen die normaal een beetje faalangst hebben ofzo. Je instructeur weet heus wel waar je op moet letten voor je rijbewijs. Ik zie het zo: Je kan rijden, of je kan het niet.. Als je het kan, haal je je rijbewijs ook wel zonder TTT, als je het niet kan, geeft je instructeur wel aan wat er moet veranderen, en dan neem je een paar extra lessen, lijkt me een betere besteding van je geld dan zo'n TTT. Ik vind het geldklopperij van het CBR!

Oja, en op de speciale verrichtingen kan je toch niet zakken, behalve als je niet goed kijkt.. Was wel duidelijk, bij mijn halve draai tijdens het examen ging ik op 10cm van de stoep af (ja, ik weet ook niet hoe ik het voor elkaar krijg, het was een grooot plein! ) en bij het achteruit inparkeren stond ik ook zo scheef als een deur!
    pi_42997856
    quote:
    Op vrijdag 27 oktober 2006 22:29 schreef Babbel1 het volgende:
    Hier even een tegenbericht voor de TTT... Ik heb 27 september mijn rijbewijs gehaald, zonder TTT.

Ik denk dat het alleen nuttig is voor mensen die normaal een beetje faalangst hebben ofzo. Je instructeur weet heus wel waar je op moet letten voor je rijbewijs. Ik zie het zo: Je kan rijden, of je kan het niet.. Als je het kan, haal je je rijbewijs ook wel zonder TTT, als je het niet kan, geeft je instructeur wel aan wat er moet veranderen, en dan neem je een paar extra lessen, lijkt me een betere besteding van je geld dan zo'n TTT. Ik vind het geldklopperij van het CBR!

Oja, en op de speciale verrichtingen kan je toch niet zakken, behalve als je niet goed kijkt.. Was wel duidelijk, bij mijn halve draai tijdens het examen ging ik op 10cm van de stoep af (ja, ik weet ook niet hoe ik het voor elkaar krijg, het was een grooot plein! ) en bij het achteruit inparkeren stond ik ook zo scheef als een deur!
    Of je een TTT nodig hebt of wilt is denk ik ook erg persoonlijk. Ikzelf heb zoals al eerder door iemand anders genoemd, ook wel eens een opmerking van een 'vreemd' iemand nodig. Hier doe ik vaak meer mee dan met dezelfde opmerking van een 'bekend en vertrouwd' iemand. En ik vind het zelf ook wel een fijn idee om te weten hoe alles precies gaat tijdens het examen..
    'And I called your name,
      zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:17:20 #142
    159416 DolleMina
    roept maar wat...
    pi_43006451
    Ik heb al een paar keer examen gedaan, dus ik heb geen TTT meer nodig om te weten hoe het eraan toe gaat. Met mijn speciale verrichtingen heb ik ook geen moeite, dus daar hoef ik het ook niet om te doen.
    pi_43008610
    Ik zit echt hele tijd naar telefoon te staren of instructeur nou al es belt
    pi_43009069
    quote:
    Op zaterdag 28 oktober 2006 14:08 schreef Sylvana het volgende:
    Ik zit echt hele tijd naar telefoon te staren of instructeur nou al es belt
    Anders bel je hem?
      zaterdag 28 oktober 2006 @ 14:36:18 #145
    132262 EsDe
    Frituurkoning
    pi_43009213
    quote:
    Op vrijdag 27 oktober 2006 15:05 schreef DolleMina het volgende:
    hehe mijn instructeur zei altijd " voet weg bij de koppeling, alleen vrouwen houden hun voet continue erop/erboven hangen "

* EsDe heeft nu overigens al een aantal weken het rijbewijs en al heel wat kilometertjes gemaakt!
    Echt heerlijk zo zelf autorijden!!!
    Show me someone without an ego, and I'll show you a loser.
    pi_43009590
    * FranticDJ had in 1 week 1500 km :x

Leuk.. Stage
      zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:46:40 #147
    151176 Alberto_Vermicelli
    Ook wel: Meneer Spaghetti
    pi_43010717
    Morgen voor het eerst in een benzine rijden (gelest in een diesel, thuis zelf ook een diesel, maar nu in de auto van mijn vader)...Ben toch benieuwd of dat anders rijdt...

Ik liet normaal altijd de koppeling lang opkomen voordat ik pas gas gaf. Nu zal dat denk ik niet meer kunnen. Zijn er nog mensen die hier in het begin problemen mee hebben gehad? Waar moet je aan denken?
    "Ik heb begrepen dat mijn DNA voor 99 procent overeenkomt met dat van Bokito. Maar voor die ene procent ben ik wel heel erg dankbaar" - Frans Timmermans, Staatssecretaris van Europese Zaken, 2007
    pi_43010852
    quote:
    Op zaterdag 28 oktober 2006 15:46 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
    Morgen voor het eerst in een benzine rijden (gelest in een diesel, thuis zelf ook een diesel, maar nu in de auto van mijn vader)...Ben toch benieuwd of dat anders rijdt...

Ik liet normaal altijd de koppeling lang opkomen voordat ik pas gas gaf. Nu zal dat denk ik niet meer kunnen. Zijn er nog mensen die hier in het begin problemen mee hebben gehad? Waar moet je aan denken?
    Ja, dat werkt wel ff wat anders en moet je aan wennen. Nu moet je fifty-fifty doen, dus als je de koppeling bijna volledig hebt laten opkomen, rustig gas bijgeven. Niet te snel, want dan slaat de auto waarschijnlijk af.
    ]I[ Melvin ]|[
    pi_43010946
    quote:
    Ga der maar wel van uit dat 't anders rijdt ja..
      FOK!fotograaf zaterdag 28 oktober 2006 @ 16:08:26 #150
    159915 -Menn0-
    MNO
    pi_43011134
    quote:
    Ja hij zal ongetwijfeld een paar keer afslaan
    quote:
    Je moet het nu eigelijk andersom doen, eerst wat gas geven en dan pas de koppeling op laten komen
    ,,/
    pi_43011732
    quote:
    heb les in een diesel, maar vind de benzine van mn ouders geen probleem. ook in het begin niet. je moet alleen wat eerder gas bij geven. maar dat voel je ook wel.

dus gewoon koppeling langzaam op laten komen en als je voelt dat je begint te rijden geef je wat gas bij tijdens het rijden gewoon even wat mee kloten, dan heb je het gevoel zo.
    pi_43011806
    quote:
    Op zaterdag 28 oktober 2006 14:36 schreef EsDe het volgende:
    [..]
    hehe mijn instructeur zei altijd " voet weg bij de koppeling, alleen vrouwen houden hun voet continue erop/erboven hangen "
    Ik weet niet wat hij voor vrouwen kent
    quote:
    * EsDe heeft nu overigens al een aantal weken het rijbewijs en al heel wat kilometertjes gemaakt!
    Echt heerlijk zo zelf autorijden!!!
    Leuk he Ik heb pas 1 dag niet gereden in de tijd dat ik mijn rijbewijs heb Gisteren voor het eerst uit geweest met de auto, om half 3 's nachts is heerlijk rustig op de weg
    And you know I might
    pi_43011810
    quote:
    Op zaterdag 28 oktober 2006 16:08 schreef -Menn0- het volgende:
    Je moet het nu eigelijk andersom doen, eerst wat gas geven en dan pas de koppeling op laten komen
    ik laat m altijd gewoon langzaam opkomen en geef wat gas bij.

om even een donkere bladzijde uit mijn leven er bij te pakken :p heb toen ik 16 was wel eens in onze auto gereden en gaf toen gas (te veel ) en liet toen de koppeling opkomen. in stoten en schokken
    wel raar, want had daarvoor nooit echt problemen met autorijden gehad
    pi_43012647
    mn instructeur heeft niet gebeld en neemt zelf zijn telefoon niet op nu

Aaaarg ik wil het weten
      † In Memoriam † zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:08:26 #155
    43556 miss_dynastie
    pi_43013869
    Yeah, mijn vriendje is geslaagd
    Instructeur wist nog wel te vermelden dat hij de vorige keer niet had mogen zakken, maar de pech had af te rijden bij iemand die geen verstand had van de rijopleiding in stappen
    Nou ja, binnen is binnen, en in januari begin ik ik heb nu even te weinig tijd om elke week te lessen, dus dan maar volgend jaar, wil wel regelmaat hebben
    pi_43014338
    Ik weet mn examendatum

Donderdag 23 november om 8 uur

En dan dinsdag 7 november en donderdag 16 november iig nog ff lessen

[ Bericht 20% gewijzigd door _Hestia_ op 28-10-2006 18:50:54 ]
    pi_43015081
    Gefeliciteerd vriendje van miss_d

Sylvana, eindelijk! Spannend! Wel een kut tijd zeg..
    And you know I might
    pi_43015157
    quote:
    Op zaterdag 28 oktober 2006 18:57 schreef rena het volgende:

Ach, k heb al 2 keer eerder om 8 uur afgereden, dus ben er wel aan gewend Anders had ik tot half december moeten wachten

3 keer om 8 uur is gewoon scheepsrecht
    pi_43015247
    Inderdaad, daar gaan we voor
    And you know I might
      zaterdag 28 oktober 2006 @ 19:23:36 #160
    132262 EsDe
    Frituurkoning
    pi_43015687
    quote:
    Op zaterdag 28 oktober 2006 19:01 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ach, k heb al 2 keer eerder om 8 uur afgereden, dus ben er wel aan gewend Anders had ik tot half december moeten wachten

3 keer om 8 uur is gewoon scheepsrecht
    succes, hoop dat je het haalt!!
    Show me someone without an ego, and I'll show you a loser.
    pi_43016011
    Spannend Sylvana!
    pi_43019409
    Ja zeker spannend, hoop echt zo dat ik het nou haal
    pi_43019894
    Waar was je de vorige keren op gezakt?
    pi_43020098
    quote:
    Op zaterdag 28 oktober 2006 22:03 schreef karoltje het volgende:
    Waar was je de vorige keren op gezakt?
    Poeh, ff denken hoor, ben al 4 keer gezakt

Uhm, invoegen op de snelweg, dat ik achter een vrachtwagen invoegde en ervoor had moeten invoegen, dat ik Stichtse Rotonde opwilde terwijl het niet kon ( 2 keer achter elkaar ) auto/fietser van rechts over het hoofd zien, naar examinators mening te hard door een straat met aan allebei de kanten veel geparkeerde auto's. Ik reed niet boven de maximumsnelheid, maar had toch zachter gemoeten. Dat was het geloof ik.
      zaterdag 28 oktober 2006 @ 23:55:05 #165
    25079 Devilnl
    The bigger the better!
    pi_43022937
    quote:
    Op zaterdag 28 oktober 2006 22:11 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Poeh, ff denken hoor, ben al 4 keer gezakt

Uhm, invoegen op de snelweg, dat ik achter een vrachtwagen invoegde en ervoor had moeten invoegen, dat ik Stichtse Rotonde opwilde terwijl het niet kon ( 2 keer achter elkaar ) auto/fietser van rechts over het hoofd zien, naar examinators mening te hard door een straat met aan allebei de kanten veel geparkeerde auto's. Ik reed niet boven de maximumsnelheid, maar had toch zachter gemoeten. Dat was het geloof ik.
    ik blijf er bij.. (behalve die auto/fietser over het hoofd zien) maar. alle andere keren ben je gewoon genaait..

gewoon telkens examinators met een pest humeur tegen gekomen
      zondag 29 oktober 2006 @ 08:14:45 #166
    11458 ivetje
    pi_43028281
    quote:
    Op zaterdag 28 oktober 2006 16:41 schreef rena het volgende:

Gisteren voor het eerst uit geweest met de auto, om half 3 's nachts is heerlijk rustig op de weg
    Dan nog kunnen er auto's van rechts komen die geen voorrang hebben maar het wel nemen hoor

Heb in de benzine-auto (leen) die we nu hebben ook niet zo heel veel problemen, mede omdat ik in de diesel ook net begon met gasgeven als de koppeling nog lang niet helemaal op was. Bij een diesel kan dat ook gewoon, en bij een benzine MOET het Dus veel verschil is er niet echt, alleen benzine is veel gevoeliger. Als je iets te snel gaat ofzo slaat ie al af, dat heb je met een diesel veel minder
    To infinity…and beyond!
    pi_43029874
    quote:
    Op zondag 29 oktober 2006 08:14 schreef ivetje het volgende:
    [..]
    Dan nog kunnen er auto's van rechts komen die geen voorrang hebben maar het wel nemen hoor
    Dat je er grapjes over kunt maken, gek mens
    And you know I might
    pi_43030514
    quote:
    Op zaterdag 28 oktober 2006 18:57 schreef rena het volgende:
    Gefeliciteerd vriendje van miss_d

Is juist een relaxte tijd vind ik dan
    Lekker druk, achter andere auto's aanrijden en ik kijk als het druk is automatisch veel meer
    pi_43030558
    quote:
    Op zondag 29 oktober 2006 11:23 schreef tralalala het volgende:

[..]

Is juist een relaxte tijd vind ik dan
    Lekker druk, achter andere auto's aanrijden en ik kijk als het druk is automatisch veel meer
    En ik heb toch BNOR-examen, dus dat duurt toch langer dan een gewoon examen en rij dus vast ook nog wel als het weer wat rustiger op de weg is
    pi_43047485
    vrijdag heb ik een motorles gehad..

tijdens les..
    benzine op..
    reserve ook op

wacht even eens..

instructeur zei:: HELEMAAL OP!!, shit...
    na 15 min kwam ie met benzine terug...

weer verder les en wel 3 lesuren lang.. op zware motor hoor!!.
    Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
    pi_43048576
    quote:
    Op zaterdag 28 oktober 2006 18:26 schreef Sylvana het volgende:
    Ik weet mn examendatum

Successs alvast! Valt nog mee qua wachttijd, of niet dan?
    pi_43050183
    Ikke moet donderdag 2 november op
    maareh een vriend van mij zei dat je maar 1 bijzondere verrichting krijgt op je examen,
    Weet iemand of dit klopt en of hoe het eigelijk zit??
    pi_43051062
    Je krijgt er sowieso meer dan 1. Reken maar zeker op: keren in een straat, bocht achteruit en achteruitrijden (dat is één verrichting) fileparkeren en bij het CBR vooruit inparkeren.

Dus eigenlijk is het 3 + 1, en dat is vrij standaard.
    ^_
    pi_43051217
    quote:
    Op zondag 29 oktober 2006 21:40 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Successs alvast! Valt nog mee qua wachttijd, of niet dan?
    ja valt me idd goed mee ja thnx
    pi_43051285
    quote:
    Op zondag 29 oktober 2006 22:15 schreef leroytje het volgende:
    Ikke moet donderdag 2 november op
    maareh een vriend van mij zei dat je maar 1 bijzondere verrichting krijgt op je examen,
    Weet iemand of dit klopt en of hoe het eigelijk zit??
    Je krijgt er sowieso 2, maar meestal wel meer. Bij een bochtje achteruit moet je daarna ook gewoon recht achteruit rijden en bij het CBR weer voor-of achteruit inparkeren. Meestal krijg je er wel 2 of 3 en soms wel 4 dus En als je maar goed kijkt kun je er niet op zakken, je hoeft niet persee recht te staan ofzo
    pi_43051996
    Ik heb maar 1 bijzondere verrichting gehad en die ging niet eens goed. Soms zijn ze relaxed
    And you know I might
      zondag 29 oktober 2006 @ 23:03:16 #177
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_43052206
    quote:

wat vinden jullie?
    Ik vond de TTT zelf wel fijn omdat je eens van iemand anders hoort hoe je ervoor staat. Maar als je helemaal op je instructeur aankan valt dat voordeel natuurlijk weg.
    quote:
    Op zaterdag 28 oktober 2006 18:26 schreef Sylvana het volgende:
    Ik weet mn examendatum

Nou, dan weet ik iig zeker dat ik deze topicreeks t/m 23 november blijf volgen
    quote:
    Op zondag 29 oktober 2006 08:14 schreef ivetje het volgende:

[..]

pi_43058333
    23 december mag ik pas weer
    lekker die wachtlijsten
    pi_43059101
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 09:07 schreef JapieGijs het volgende:
    23 december mag ik pas weer
    lekker die wachtlijsten
    Leuk is dat, ik ga een datum prikken na mijn TTT, en ik hield rekening met eind november. Nou ja, dan ga ik wel gewoon wat minder lessen per week nemen
    'And I called your name,
    pi_43059133
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 09:57 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Leuk is dat, ik ga een datum prikken na mijn TTT, en ik hield rekening met eind november. Nou ja, dan ga ik wel gewoon wat minder lessen per week nemen
    Dat het bij hem zo lang duurt wil niet zeggen dat het overal zo lang wachten is he

Van mij is het deze week aangevraagd en ik mag 23 november al
    pi_43059237
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 09:58 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dat het bij hem zo lang duurt wil niet zeggen dat het overal zo lang wachten is he

Van mij is het deze week aangevraagd en ik mag 23 november al
    Ja ik heb een beetje rondgevraagd, en het is inderdaad afhankelijk van de regio waar je rijdt (logisch) en de vooruit ingekochte data door je rijschool... Nu rijd ik bij een redelijk grote school (Noordzee), dus ik hou nog hoop op een mooie datum
    'And I called your name,
    pi_43059288
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 10:04 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Ja ik heb een beetje rondgevraagd, en het is inderdaad afhankelijk van de regio waar je rijdt (logisch) en de vooruit ingekochte data door je rijschool... Nu rijd ik bij een redelijk grote school (Noordzee), dus ik hou nog hoop op een mooie datum
    Ik rij bij een eenmansbedrijfje, en die koopt geen data vooraf in en het duurde dus nog geen 4 weken
    pi_43059469
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 10:07 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik rij bij een eenmansbedrijfje, en die koopt geen data vooraf in en het duurde dus nog geen 4 weken
    Oh oke, alhoewel het natuurlijk wel uitmaakt dat je BNOR-examen doet Maar, ik ga me niet druk maken, ik merk het wel.

Ohja over druk maken gesproken! Ik heb dinsdag mijn TTT, mooi op een roostervrije dag gepland. Zit ik gister op blackboard te kijken, hebben ze precies op die dinsdag de wiscat toets gepland. Dus ik schrik me de tering, maar gelukkig zit die toets al om half 9 en word ik pas 12 uur opgehaald. Wel zonde alleen, ik had liever lekker relaxed uitgeslapen enzo voor mijn TTT.
    'And I called your name,
    pi_43059488
    Vandaag weer aan het rijden geweest, ging helaas niet zo lekker, pakte stoeprandje mee en ik moest door een ambulance heen rijden. Ik had groen, hij dus rood. Maar hij had alleen zwaailicht aan Nu heeft mn instructeur wel gelijk dat ik het recht had om door te rijden, maar dannog.

Verder ging straatje keren wel goed, en de motor is de hele tijd aangebleven Alleen de eerste terugschakelen kwam hij in zn vrij. Daarna ook niet meer fout gedaan.

16 november ga ik op voor mij theorie.
      maandag 30 oktober 2006 @ 14:38:07 #185
    159416 DolleMina
    roept maar wat...
    pi_43066406
    Ik heb trouwens wel een van de rijscholen met een van de hoogste slagingspercentages van de omgeving. Dat vind ik wel relaxed dan. Behalve dan dat ik me dan weer afvraag hoeveel lessen ze daarvoor nodig vindt, voor je op mag voor de eerste keer...

De andere rijscholen waar ik bij heb gelest hebben veel lagere percentages...

[ Bericht 1% gewijzigd door DolleMina op 30-10-2006 15:12:05 ]
      maandag 30 oktober 2006 @ 16:00:40 #186
    154854 Jenny_
    Don't be hasty
    pi_43069214
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 14:38 schreef DolleMina het volgende:
    Ik heb trouwens wel een van de rijscholen met een van de hoogste slagingspercentages van de omgeving.
    Dat vind ik altijd zo'n onzin! Als jij gewoon kan rijden en het inzicht hebt, maakt het niet uit waar je gaat lessen. Een rijschool heeft daar geen invloed op. JMO!
    Dreams do come true
    pi_43069259
    Ik meld me ook aan!
    Heb net mijn tweede les gehad en ik vind het geweldig. Je moet alleen wel op veel dingen tegelijk letten... Maar goed, de motor is totaal nog maar 2x afgeslagen (allebei vandaag..stomme bestelbusjes die vanuit het niets opduiken enzo!).
    Het is leuk!
    In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
    pi_43069265
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 16:00 schreef Jenny_ het volgende:

[..]

Dat vind ik altijd zo'n onzin! Als jij gewoon kan rijden en het inzicht hebt, maakt het niet uit waar je gaat lessen. Een rijschool heeft daar geen invloed op. JMO!
    Dat vind ik dan weer onzin. Een goede instructeur ziet veel sneller dingen die je moet verbeteren dan een gemiddelde wat zeker wel helpt om een betere verkeersdeelnemer te worden in een kortere tijd.
      maandag 30 oktober 2006 @ 16:03:07 #189
    154854 Jenny_
    Don't be hasty
    pi_43069294
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 16:02 schreef Alcarin het volgende:
    Ik meld me ook aan!
    Welkom, veel succes de komende tijd!
    Dreams do come true
      maandag 30 oktober 2006 @ 16:03:54 #190
    154854 Jenny_
    Don't be hasty
    pi_43069318
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 16:02 schreef BazzieK het volgende:
    Dat vind ik dan weer onzin. Een goede instructeur ziet veel sneller dingen die je moet verbeteren dan een gemiddelde wat zeker wel helpt om een betere verkeersdeelnemer te worden in een kortere tijd.
    Ook wel weer waar.
    Dreams do come true
    pi_43069362
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 16:00 schreef Jenny_ het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, waarom zouden de percentages anders zo wisselen?
    Ik ken iemand, waarbij de instructeur gewoon rustig een blaadje gaat lezen tijdens de les of de heletijd bellen

[ Bericht 17% gewijzigd door tralalala op 30-10-2006 16:12:28 ]
    pi_43069740
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 16:02 schreef Alcarin het volgende:
    Ik meld me ook aan!
    Heb net mijn tweede les gehad en ik vind het geweldig. Je moet alleen wel op veel dingen tegelijk letten... Maar goed, de motor is totaal nog maar 2x afgeslagen (allebei vandaag..stomme bestelbusjes die vanuit het niets opduiken enzo!).
    Het is leuk!
    Ik heb ook 2 lessen gehad en hij is ook 2x afgeslagen, beide door te remmen zonder de koppeling . En je moet soms inderdaad veel tegelijk doen! Koppeling indrukken, schakelen, gas geven, op je snelheid letten EN op het verkeer letten, en dat tegelijk!

In wat voor auto les je eigenlijk?
      maandag 30 oktober 2006 @ 16:29:15 #193
    159416 DolleMina
    roept maar wat...
    pi_43070088
    Mijn omgeving merkt trouwens wel dat ik weer erg gespannen ben(al hebben ze geen idee waarom, ik heb niet verteld dat ik weer ben gaan lessen).

Kennelijk heeft het dus wel zo'n dusdanige invloed op me dat mijn moeder bijvoorbeeld vraagt of ik depressief ben ofzo...
    pi_43071360
    8 november heb ik eindelijk praktijk examen nu zat ik op de site van cbr te kijken en nu las ik iets over voorbereidings- en controlehandelingen, wat bedoelen ze daar precies mee?
    pi_43071432
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 17:03 schreef Miss_S het volgende:
    8 november heb ik eindelijk praktijk examen nu zat ik op de site van cbr te kijken en nu las ik iets over voorbereidings- en controlehandelingen, wat bedoelen ze daar precies mee?
    iets kunnen zeggen over de banden, wat de lichtjes op het dashboard en de knopjes in de auto betekenen, wat er onder de motorkap zit
    pi_43071920
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 10:18 schreef Mathijz het volgende:
    Vandaag weer aan het rijden geweest, ging helaas niet zo lekker, pakte stoeprandje mee en ik moest door een ambulance heen rijden. Ik had groen, hij dus rood. Maar hij had alleen zwaailicht aan Nu heeft mn instructeur wel gelijk dat ik het recht had om door te rijden, maar dannog.

Verder ging straatje keren wel goed, en de motor is de hele tijd aangebleven Alleen de eerste terugschakelen kwam hij in zn vrij. Daarna ook niet meer fout gedaan.

16 november ga ik op voor mij theorie.
    HOe kan je dóór een ambulance héén rijden
    pi_43071936
    ow ok
    raar dat ik daar eigenlijk nog nooit iets over gehoort heb
    pi_43072118
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 17:19 schreef Miss_S het volgende:
    ow ok
    raar dat ik daar eigenlijk nog nooit iets over gehoort heb
    het is niet zo heel moeilijk, meestal krijg je het de laatste les of als je naar het cbr gaat te horen

en vooraf controleren ze ook altijd ff de lichten, richtingaanwijzers en remmen enzo
    pi_43072179
    ok begon me al zorgen te maken
    heb nog 2 lessen en dan de dag dat ik het examen heb
      maandag 30 oktober 2006 @ 17:48:36 #200
    69559 61neorej
    pi_43073004
    Pff gisteravond bijna mijn eerste ongeluk gehad.
    Reed op een voorrangsweg waar je 80 mag, is echter wel een smalle bochtige weg met aan beide kanten bomen.

Ik naderde dus een zijweg en zag tussen de bomen door een auto aankomen, maar je gaat er vanuit dat je door kan rijden want je rijd op een voorrangsweg.
    De auto leek echter nauwelijks af te remmen dus ik begon al wat zachter te rijden, op het laatste moment stond de andere auto toch nog bijna stil waardoor ik stopte met remmen.
    Vlak voor ik bij de zijweg was schoot de ander toch ineens een meter de weg op en bleef daar stil staan.
    Ik moest dus echt vol de rem intrappen en kwam ongeveer een halve meter voor de deur van de ander stilstaan.

Het is echt mijn en zijn redding geweest dat ik 65-70 reed omdat de weg zo bochtig is in plaats van de toegestane snelheid want anders had mijn auto echt compleet in zijn zijkant geboord.

Totaal niet mijn fout ofzo maar ben me wel kapot geschrokken.
    pi_43074260
    hmz ja als et goed is heb je geleerd dat je in een bocht de rem vast moet houden totdat de bocht voorbij is. Dit gebeurt in de praktijk natuurlijk niet , maar natuurlijk wel erg schrikken ja
    pi_43074895
    Ik heb juist geleerd dat je in een bocht nóóit mag remmen, alleen voor de bocht remmen en in de bocht zelf gewoon voet van het gas... Wanneer je de bocht 'uit' komt, weer beetje gas bij...

Onze versies komen niet echt overeen?
    pi_43074954
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 18:44 schreef Zonnestraaltje het volgende:
    Ik heb juist geleerd dat je in een bocht nóóit mag remmen, alleen voor de bocht remmen en in de bocht zelf gewoon voet van het gas... Wanneer je de bocht 'uit' komt, weer beetje gas bij...

Onze versies komen niet echt overeen?
    Dus je geeft totaal geen gas in een bocht?
    pi_43075294
    Zow, vanmiddag me TTT gehad en met resultaat is dat ik vrijsteling heb voor de 'kunsjes'
    Opzich ging het best lekker maar ik kreeg wel een ingreep bij het oprijden van een rontonde.......... terug op plaats had die nogal wat kritiek op me kijkgedrag, het was namelijk te onrustig, en dat als het een examen was dat die me niet had laten slagen.....

Het was een ontzettende sago en ik heb hem mogelijk morgen bij het examen weer want ik moet me dan bij het zelfde tafeltje melden als vandaag. Vanmiddag nog ff doorgelesd en morgenochtend weer en dan s`middags om 13:05 voor het echie!!!!

Ohja, de kunsjes die ik moes doen was fileparkeren en straatjekeren
      maandag 30 oktober 2006 @ 19:26:20 #205
    69559 61neorej
    pi_43076593
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 18:24 schreef leroytje het volgende:
    hmz ja als et goed is heb je geleerd dat je in een bocht de rem vast moet houden totdat de bocht voorbij is. Dit gebeurt in de praktijk natuurlijk niet , maar natuurlijk wel erg schrikken ja
    Mmja maar ik zat zelf op dat moment niet in een bocht, kwam er net uit dus gaf wel net wat gas bij, stond er misschien een beetje onduidelijk.
    pi_43077418
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 18:46 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Dus je geeft totaal geen gas in een bocht?
    Jawel, maar GEEN gas bijgeven, en NIET remmen in de bocht. Dan slinger je toch sneller uit de bocht als je dat doet?
    pi_43078817
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 18:55 schreef Baan1980 het volgende:
    Vanmiddag nog ff doorgelesd en morgenochtend weer en dan s`middags om 13:05 voor het echie!!!!
    Heel veel succes

Mijn TTT ging ook zo, ook een ingreep op de rotonde, dan weet je gelijk wat je niet moet doen morgen Maar wel lekker vlot doorrijden natuurlijk.
    And you know I might
      maandag 30 oktober 2006 @ 20:21:34 #208
    107105 JosvG
    Wederom nieuw icoon!
    pi_43078916
    Zo, vorige week heb ik mijn eerste 2 lessen gehad in een trekker-oplegger combinatie Heel leuk om daarmee door de stad in Eindhoven te rijden Wel moeilijk en heel erg wennen, om vanuit mijn corsaatje ineens in een DAF XF95 van 16.49 meter lang te stappen Ik hoop mijn rijbewijs voor de kerstvakantie nog te hebben, dan heb ik in ieder geval mijn eerste examen.

Ik lees hier trouwens nog altijd met plezier mee, ik ben nogsteeds de datum aan het afwachten dat Sylvana het haalt, het is je echt gegund en ik hoop dat je in November meteen slaagt, dat moet toch wel kunnen?!

Verder natuurlijk alle geslaagden die ik niet gefeliciteerd heb nog even gefeliciteerd, ik post tegenwoordig nagenoeg niks meer op Fok!, dus ik reageer hier ook weinig
    With only two tools, you can fix everything:
    WD40: If something doesn't move and it should.
    Ducttape: If something moves and it shouldn't.
    pi_43084000
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 19:48 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Jawel, maar GEEN gas bijgeven, en NIET remmen in de bocht. Dan slinger je toch sneller uit de bocht als je dat doet?
    En dan heb ik weer geleerd om in het midden van de bocht weer rustig gas te gaan geven... die rijscholen zijn het blijkbaar niet eens of je wel of geen gas moet geven in een bocht
    pi_43085727
    Nou het is natuurlijk zo dat als je in een bocht een zijstraat hebt, al dan niet van links of rechts da maak nie uit, dan moet je volgens mij altijd! remmen in die bocht
    pi_43086461
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 19:48 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Ja klopt, maar dacht uit je post af te lezen dat je totaal geen gas gaf in de bocht Alhoewel ik wel geleerd ben een beetje gas bij te geven na de apex om het zo maar te noemen
    pi_43089203
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 22:01 schreef Simsfan88 het volgende:

[..]

En dan heb ik weer geleerd om in het midden van de bocht weer rustig gas te gaan geven... die rijscholen zijn het blijkbaar niet eens of je wel of geen gas moet geven in een bocht
    Wat ik altijd heb geleerd: standgas. Zoveel gas geven dat je een constante snelheid houdt in de bocht.
    Remmen of accelereren heeft een verminderde grip tot gevolg.
    pi_43092370
    ik heb geleerd niet meer remmen in de bocht en pas gas geven als je de bocht weer uit bent
      dinsdag 31 oktober 2006 @ 06:17:22 #214
    67478 Radjesh
    Dire Straits!
    pi_43092382
    quote:
    Op dinsdag 31 oktober 2006 06:13 schreef Sylvana het volgende:
    ik heb geleerd niet meer remmen in de bocht en pas gas geven als je de bocht weer uit bent
    Inderdaad, remmen voor de bocht
      dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:00:34 #215
    132726 Sjengdanny
    Ik kom er wel...
    pi_43095654
    Vanmorgen TTT gehad, ging opzich vrij aardig, alleen moest ik wat verder vooruit kijken op kruispunten en rotondes.

Ik denk dat het probleem vaak voorkomt bij leerlingen, vooruit kijken..

Gelukkig wel voor de bijzondereverrichtingen vrijstelling, pakte wel bijna een paaltje mee bij het achteruit inparkeren

[ Bericht 1% gewijzigd door Sjengdanny op 31-10-2006 15:24:33 ]
    Op ut Vriethof, op un baank.
    Gruuts op de Mestreechter Geis!
    Hendig sjiek!
    Vuilak!
    pi_43101899
    WTF

Daarnet dus TTT gehad. Rijden ging op zich nog wel, paar keer neit goed gekeken en nam een drempel iets te hard.

Maar dan de verrichtingen.

1. File achteruit. Ik heb nog nooit in mijn leven zó schuin gestaan, echt niet. Blame it on the nerves, nog geen man over boord, er komt nog een ehrkansing.

2. Straatje keren met steken. Oke denk ik, die gaat me lukken. Dus ik vrolijk pomtiedom steken. Bij mijn laatste draai vooruit, staat er dus een geparkeerde auto waar ik geen rekening mee had gehouden. Ergo: 5x steken deze keer .

Echt he, als ik die 2e verrichting 1 meter verder vooruit was gaan staan vóór ik begon had ik nu mijn vrijstelling gehad.

Maargoed, ik ga nu eerst ff wat dingen slopen.
    'And I called your name,
    pi_43102132
    quote:
    Op dinsdag 31 oktober 2006 11:00 schreef Sjengdanny het volgende:
    Ik denk dat het probleem vaak voorkomt bij leerlingen, vooruit kijken..
    Je hebt geen eens tijd om vooruit te kijken met al die spiegels en dooie hoeken
      dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:28:58 #218
    151176 Alberto_Vermicelli
    Ook wel: Meneer Spaghetti
    pi_43103173
    Gisteren en vandaag eindelijk eens gereden na een maand te hebben "gewacht" op mijn rijbewijs. Pfoe, 's avonds rijden is toch wel een stuk anders zeg! Moest meteen een moeilijke manoeuvre maken toen ik vanuit een zijweggetje een drukke voorrangsweg opwilde, maar tegelijkertijd ook een vrachtwagen het zijweggetje inwilde (sluiproute, gvd klotechauffeurs!!)...Dus ik achteruit, in een hele slechte berm teruggereden, daarna weer vooruit gestoken zodat de trekker met oplegger er nét langskon (paar cm). Dat was wel even een zweetmomentje, hoor.

Vandaag even naar Duitsland geweest, lekker hard op de autosnelweg. Maar wel raar om te zien dat je daar nog wel in de dorpskernen gewoon hard (minimaal 50, maar vaak 70) mag rijden.

Deze dagen nog maar veel oefenen, want inderdaad als je rijbewijs hebt, dan ben je er nog langggggg niet.
    "Ik heb begrepen dat mijn DNA voor 99 procent overeenkomt met dat van Bokito. Maar voor die ene procent ben ik wel heel erg dankbaar" - Frans Timmermans, Staatssecretaris van Europese Zaken, 2007
    pi_43103405
    quote:
    Op dinsdag 31 oktober 2006 15:28 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
    Gisteren en vandaag eindelijk eens gereden na een maand te hebben "gewacht" op mijn rijbewijs. Pfoe, 's avonds rijden is toch wel een stuk anders zeg! Moest meteen een moeilijke manoeuvre maken toen ik vanuit een zijweggetje een drukke voorrangsweg opwilde, maar tegelijkertijd ook een vrachtwagen het zijweggetje inwilde (sluiproute, gvd klotechauffeurs!!)...Dus ik achteruit, in een hele slechte berm teruggereden, daarna weer vooruit gestoken zodat de trekker met oplegger er nét langskon (paar cm). Dat was wel even een zweetmomentje, hoor.

Vandaag even naar Duitsland geweest, lekker hard op de autosnelweg. Maar wel raar om te zien dat je daar nog wel in de dorpskernen gewoon hard (minimaal 50, maar vaak 70) mag rijden.

Deze dagen nog maar veel oefenen, want inderdaad als je rijbewijs hebt, dan ben je er nog langggggg niet.
    Ik wil ook mijn rijbewijs Ben de lessen en alles spuugzat aan het worden.. plus mijn oma heeft zegmaar betaalt voor mijn rijbewijs ( de schat ), maar dat geld begint langzamerhand op te raken. En dan nemen pa & ma het over, maargoed die hebben ook neit erg veel te besteden. Dus beter gaat het vanaf nu wat beter
    'And I called your name,
    pi_43104499
    AAAAAAAAAAAAAAA *Panics!!! De datum is er, de 7e! Volgende week!
    En ik had het zo heel erg niet verwacht.. Ieh!!!
    Iemand? Tips, trucs? Beademing?!
    pi_43104815
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 16:17 schreef Simsfan88 het volgende:
    In wat voor auto les je eigenlijk?
    Een Volkswagen Golf, diesel...
    En na het lezen van de verhalen hier over overschakelen denk ik dat ik maar meteen een diesel moet kopen, wanneer ik mag kiezen
    In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
    pi_43106050
    Gezakt
    Zag een busje over het hoofd bij het rijbaanwisselen en het invoegen ging niet helemaal correct qua kijken. Verder geen op- of aanmerkingen

KUT, KUT EN NOG EENS KUT!!!!!
      dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:13:35 #223
    11458 ivetje
    pi_43109246
    quote:
    Op zondag 29 oktober 2006 10:54 schreef rena het volgende:

[..]

Dat je er grapjes over kunt maken, gek mens
    Ach ja, kan er ook om gaan janken maar daar wordt de auto niet beter van En inmiddels is de ergste dip wel weer over...ik kijk nu al uit naar de surprises bij mijn schoonouders. Ik verwacht een kapotte auto
    To infinity…and beyond!
    pi_43109363
    Zo das wel snel zeg Warrel, rustig blijven en veel succes

Balen zeg baan1980
      dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:18:36 #225
    11458 ivetje
    pi_43109397
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 17:48 schreef 61neorej het volgende:
    Pff gisteravond bijna mijn eerste ongeluk gehad.
    Reed op een voorrangsweg waar je 80 mag, is echter wel een smalle bochtige weg met aan beide kanten bomen.

Ik naderde dus een zijweg en zag tussen de bomen door een auto aankomen, maar je gaat er vanuit dat je door kan rijden want je rijd op een voorrangsweg.
    De auto leek echter nauwelijks af te remmen dus ik begon al wat zachter te rijden, op het laatste moment stond de andere auto toch nog bijna stil waardoor ik stopte met remmen.
    Vlak voor ik bij de zijweg was schoot de ander toch ineens een meter de weg op en bleef daar stil staan.
    Ik moest dus echt vol de rem intrappen en kwam ongeveer een halve meter voor de deur van de ander stilstaan.

Het is echt mijn en zijn redding geweest dat ik 65-70 reed omdat de weg zo bochtig is in plaats van de toegestane snelheid want anders had mijn auto echt compleet in zijn zijkant geboord.

Totaal niet mijn fout ofzo maar ben me wel kapot geschrokken.
    Ik was het deze keer niet die de weg opreed hoor!!!
    To infinity…and beyond!
      Nerd met benen dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:22:51 #226
    18073 miss_bleu
    pi_43111678
    Gisteren trouwens les 6 gehad.
    Laatste speciale verrichtingen voor de eerste keer.

Halve draai, hellingproef en keren.
    Ging goed Donderdag snelweg, kruispunten benaderen en rotondes.
    pi_43142119
    Vanavond om half 7 weer lessen. Eerste keer dat ik in het donker moet rijden. Lijkt me best eng eigenlijk. Ik zie wel hoe het gaat.
    pi_43142350
    In het donker rijden is in het begin ff wennen, maar op zich niet echt moeilijk, want je ziet auto's beter aankomen door hun lichten Alleen je moet dus wel goed oppassen voor fietsers zonder licht ( dan ga je pas beseffen hoe irritant fietsers zonder licht zijn en ga je snel zelf je licht ook opdoen als je het anders niet deed )
    pi_43142916
    quote:
    Op dinsdag 31 oktober 2006 18:17 schreef Sylvana het volgende:
    Zo das wel snel zeg Warrel, rustig blijven en veel succes

Balen zeg baan1980
    Ja, m'n rijschool koopt dus al allemaal plaatsen, en ik paste er nog mooi tussen. Pff, ik ben benieuwd. Dankjewel
    En dat van die fietsers is zo waar, ik heb nu ook altijd m'n licht aan. Ik reed al best snel in het donker door de binnenstad van Leiden

[ Bericht 16% gewijzigd door warrel op 01-11-2006 17:45:48 ]
    pi_43143892
    misschien dat iemand mijn examen datum kan toevoegen aan de OP?
    quote:
    Johnns: 14 december 13.05, Groningen (auto)
    een weekje later dan ik zelf had verwacht, maar ach

vandaag weer les gehad. wel irritant zeg, die laaghangende zon en de reflectie op het natte wegdek.

met de storm van vandaag op de snelweg was haast gevaarlijk soms ineen dik slingeren.

morgen weer
    pi_43144050
    Zo gister van 5 tot 7 ´s avonds mijn eerste 2 uur rijles gehad en het was top
    Wel een wereld van verschil zo meteen voor de 1ste keer in het donker rijden maar het ging goed, mocht al schakelen halverwege de les en heb al over de snelweg gereden .

De Instructeur was tevreden en al helemaal blij dat ik me theorie al heb verder denkt hij dat ik ongeveer 30 lessen nodig heb, ik ga 4 uur in de week lessen (2 uur zaterdag/ 2uur door de weeks) en heb dus uiterlijk januari volgend jaar me rijbewijs .

Volgende week donderdag me 3de en de 4de les en heb er nu al zin in zo vet gewoon.
    If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
    pi_43144113
    quote:
    Op woensdag 1 november 2006 17:48 schreef Johnns het volgende:
    misschien dat iemand mijn examen datum kan toevoegen aan de OP?
    dat mag je zelf toevoegen op de wiki ( zie OP) en dan komt het er bij het volgend topic in
    pi_43144440
    quote:
    Op woensdag 1 november 2006 17:54 schreef Sylvana het volgende:

[..]

dat mag je zelf toevoegen op de wiki ( zie OP) en dan komt het er bij het volgend topic in
    is goed
    pi_43149107
    quote:
    Op woensdag 1 november 2006 17:01 schreef Sylvana het volgende:
    In het donker rijden is in het begin ff wennen, maar op zich niet echt moeilijk, want je ziet auto's beter aankomen door hun lichten Alleen je moet dus wel goed oppassen voor fietsers zonder licht ( dan ga je pas beseffen hoe irritant fietsers zonder licht zijn en ga je snel zelf je licht ook opdoen als je het anders niet deed )
    Zo weer terug van mn rijles. Ik zag er dus eigenlijk tegen op, maar toen ik in de auto zat, viel dat er een last van mijn schouders. Zo voelde het eigenlijk. Wel wat foutjes gemaakt. Bijvoorbeeld naar de verkeerde rijstrook rijden..dom dom dom.

Wat verder een probleem voor me is, dat ik steeds vergeet om goed in de spiegels te kijken. Dit was dan wel weer mijn 2de les...na 4 weken ofzo niet gelest te hebben, maar toch moet ik daar beter aan gaan denken. Bij bochten en inhalen doe ik het automatisch, maar bij fietspaden vergeet ik het nog al weleens.

En sinds dat ik zelf weer een goed werkende lichten op mijn fiets heb, gebruik ik die nu ook. Toen ik in de auto zat, ging ik zelf ff nadenken over fietsers die geen licht aan hebben en hoe gevaarlijk dat kan zijn.

Sinds dat ik over gestapt ben naar een andere rij instructeur heb ik al redelijk wat dingen bijgeleerd. Terwijl ik bij vorige rij instructeur die dingen nog niet eens had gehad na 33 lessen. Nu heb ik 2 lessen gehad bij die andere en heb gekeerd op de weg en naar achteren gereden. Dus ik denk dat het een goede overstap is geweest. Kom nu ook vrolijker weer van de rijles en heb er ook wel meer zin in nu
    pi_43161148
    even een quote van ons aller BazzieK met zijn toestemming:

Bas says:
    je doet maar, ben toch al mateloos populair daar

Bas says:
    ja volgens mij zijn wij de enige uit het rijles topic die beide geslaagd zijn en een beetje kunnen rijden

Fragile like a rose on the snow...
    pi_43161154
    quote:
    Op donderdag 2 november 2006 02:28 schreef Knuffelslet het volgende:
    even een quote van ons aller BazzieK met zijn toestemming:

Bas says:
    je doet maar, ben toch al mateloos populair daar

Bas says:
    ja volgens mij zijn wij de enige uit het rijles topic die beide geslaagd zijn en een beetje kunnen rijden

pi_43161170
    iets met kolen en vuur
    pi_43161365
    quote:
    Op donderdag 2 november 2006 02:30 schreef Knuffelslet het volgende:
    iets met kolen en vuur
    pi_43162600
    Spannend!!! nog 4,5 uur! dan is ikke aan de beurt

Begin nu wel zenuwachtig te worden

Wish me luck
    pi_43162846
    quote:
    Op donderdag 2 november 2006 08:36 schreef leroytje het volgende:

Wish me luck
    Veel succes
      donderdag 2 november 2006 @ 09:50:05 #241
    159416 DolleMina
    roept maar wat...
    pi_43163700
    Succes. Blijven ademen enzo.
    pi_43163818
    Snel even bananen eten.
      donderdag 2 november 2006 @ 10:07:48 #243
    127942 Dirktator
    Temt het plebs...
    pi_43164056
    Kan een Tweakert mij misschien uit de OP halen? Ben al een dikke maand in het bezit van het rijbewijs B. En nee, ik weet niet hoe ik het zelf moet doen / ik ben te lui / ik ben een naab op dat gebied.

Verder gaat alles goed! Lekker veel kilometers maken, 's avonds en 's nachts rijden, in klote weersomstandigheden, in downtown Brussel (dat is ook vrij apart), moeilijke manoeuvres maken.
    Mag ik niet zeggen voor me moeder
    Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
    Sokkel Lolleromfg
      donderdag 2 november 2006 @ 10:08:10 #244
    127942 Dirktator
    Temt het plebs...
    pi_43164066
    Succes voor degenen die zo op moeten!
    Mag ik niet zeggen voor me moeder
    Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
    Sokkel Lolleromfg
    pi_43164210
    ik heb trouwens net nog een rijles gehad en om 12.00 uur nog 1ntje
    en dan 1uur examen, het ging net wel heel erg behoorlijk, maar nou moet ik niet overmoedig en TE relax worden
      donderdag 2 november 2006 @ 10:30:37 #246
    159416 DolleMina
    roept maar wat...
    pi_43164544
    quote:
    Op donderdag 2 november 2006 10:07 schreef Dirktator het volgende:
    Kan een Tweakert mij misschien uit de OP halen? Ben al een dikke maand in het bezit van het rijbewijs B. En nee, ik weet niet hoe ik het zelf moet doen / ik ben te lui / ik ben een naab op dat gebied.

Verder gaat alles goed! Lekker veel kilometers maken, 's avonds en 's nachts rijden, in klote weersomstandigheden, in downtown Brussel (dat is ook vrij apart), moeilijke manoeuvres maken.
    Daar hoef je geen tweakert voor te zijn...
      donderdag 2 november 2006 @ 10:44:00 #247
    159416 DolleMina
    roept maar wat...
    pi_43164783
    Heb trouwens ook meteen even topics 71, 72 en 73 aan de OP toegevoegd.
    pi_43165482
    Instructeur is volgende week een weekje op vakantie, die week erna nog 2 keer lessen en de week voor het examen nog 1 keertje en dan afrijden

Succes leroytje

[ Bericht 22% gewijzigd door tralalala op 02-11-2006 11:57:42 ]
      donderdag 2 november 2006 @ 11:43:10 #249
    154854 Jenny_
    Don't be hasty
    pi_43166081
    quote:
    Op donderdag 2 november 2006 10:14 schreef leroytje het volgende:
    ik heb trouwens net nog een rijles gehad en om 12.00 uur nog 1ntje
    en dan 1uur examen, het ging net wel heel erg behoorlijk, maar nou moet ik niet overmoedig en TE relax worden
    Veel succes ermee!
    Dreams do come true
    pi_43166339
    over een uurtje weer les hopelijk gaat het net zo goed als dat het gister ging
    quote:
    Op donderdag 2 november 2006 08:36 schreef leroytje het volgende:

Wish me luck
    succes
    pi_43174204
    zow ik zal men verhaal es ff vertellen: (Het is geen feestelijk verhaal)

12.00uur: Ik word opgehaald voor de laatste rijles. op het einde begint de instructeur een beetje te zeuren , maar verder gaat alles goed.

13.05uur: ''Alle examenkandidaten mogen naar boven komen'', Hallo meneer .........
    Bla bla, wat vraagjes, daarna de lichtjes bij de auto ff testen, alles goed.

13.10: we vertrekken, lekker begin, het gaat redelijk. na 5 minuten: ja dan gaan we hier rechts. vanuit een zijstraat een 'hoofdweg' weer op. Ik kom aangerold, zie auto's aankomen, maar ik vind dat er genoeg ruimte is, dus ik rij op: Trapt die kerel op de rem!, we zulle maar ff wachtten he

Maar wat was er nou! 1,5 minuut geleden ging het airbaglampje aan , dus de examinator: ja meneer huppeldepup, het lampje brandt ik mag zo niet verder rijden, O, O, O. daarna dus het invoegen, maarje geen concentratie daarom ging er fout. wij rijden nog 10 minuten. lampje weer uit!, die kerel zegt: we gaan hier naar rechts en we stoppen ermee Sorry, maar zo mag ik niet rijden. wij waren verdomme al 15 minuten bezig!!!

Goed *** dus, maar wel weer een ervaring rijker en de volgende keer ga ik cker slagen!
    Ik was overigens niet gezaks door de ingreep als we door waren gereden omdat hij ook dat hun bezig waren over dat lampje en daarom mijn concentratie weggeweest had kunnen zijn, dus dat was wel men mzzl geweest

maargoed nu hopen dat ik woensdag geen herkansing heb voor school anders kan ik niet eens op examen

gefrustreerde mzzltjes, leroy
    pi_43174615
    volg er niet veel van, maargoed, klote voor je
    pi_43174637
    misschien is een carriere als vrachtwagenchaufeuse wel wat voor mij
    pi_43174744
    Hoezo ging dat lampje aan dan
    Airbaglampje is toch veiligheidssysteem ofzo, gordels etc.?
    pi_43174801
    nee waarschijnlijk zat er gewoon een stekker onder de stoel los, want die stoel gaat tig keer per dag op en neer en heen en weer, maarja daar heb je tijdens et rijden niks aan
      donderdag 2 november 2006 @ 16:36:50 #256
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_43175117
    quote:
    Op donderdag 2 november 2006 16:28 schreef leroytje het volgende:
    nee waarschijnlijk zat er gewoon een stekker onder de stoel los, want die stoel gaat tig keer per dag op en neer en heen en weer, maarja daar heb je tijdens et rijden niks aan
    Je lest in een Audi A3?
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_43175177
    Lekker dan
    Ben blij dat ik in een 4 maanden oude corolla les
    pi_43175204
    Nope les in een bmw316
      donderdag 2 november 2006 @ 16:44:50 #259
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_43175384
    quote:
    Op donderdag 2 november 2006 16:39 schreef leroytje het volgende:
    Nope les in een bmw316
    Ah, ok, ik weet toevallig dat bij een Audi A3 nogal vaak het airbaglampje gaat branden als de stoel verschoven wordt, is een bekend probleem bij een bepaalde productietijd
    pi_43176918
    Bij mij brandde tijdens mijn TTT het deur-open-lampje Bleek de klep niet goed dicht te zitten.

Maar als het airbaglampje brandt mag je toch wel doorrijden lijkt me? Het is geen verplicht veiligheidssysteem dus als het niet in de auto zit of niet werkt lijkt mij dat je gewoon kan rijden...
    'And I called your name,
    pi_43177708
    quote:
    Op donderdag 2 november 2006 17:29 schreef Me_Wesley het volgende:
    Bij mij brandde tijdens mijn TTT het deur-open-lampje Bleek de klep niet goed dicht te zitten.

Maar als het airbaglampje brandt mag je toch wel doorrijden lijkt me? Het is geen verplicht veiligheidssysteem dus als het niet in de auto zit of niet werkt lijkt mij dat je gewoon kan rijden...
    Het is een defect aan het voertuig, volgens de theorie mag je dan niet doorrijden.
    Of het verplicht is of niet maakt niet uit. Als het erop zit, moet het werken.

Praktijkvoorbeeldje: Ruitenwisser voor de achterruit. Zo'n ding is niet verplicht, maar kan wel een apk-afkeurpunt zijn. Veel mensen slopen dan het kapotte wissertje eraf en drukken een dopje in het gat van de achterklep.
    pi_43181227
    quote:
    Op donderdag 2 november 2006 17:54 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Het is een defect aan het voertuig, volgens de theorie mag je dan niet doorrijden.
    Of het verplicht is of niet maakt niet uit. Als het erop zit, moet het werken.

Praktijkvoorbeeldje: Ruitenwisser voor de achterruit. Zo'n ding is niet verplicht, maar kan wel een apk-afkeurpunt zijn. Veel mensen slopen dan het kapotte wissertje eraf en drukken een dopje in het gat van de achterklep.
    Oh oke, weer wat geleerd

@Leroytje: Ik neem aan dat je nu niet voor dat nieuwe examen hoeft te betalen? Hoe gaat dat precies, neemt de rijschool de kosten op zich?
    'And I called your name,
    pi_43181334
    leroytje, wat balen Zou je woensdag dan alweer op kunnen ?
    And you know I might
      Nerd met benen donderdag 2 november 2006 @ 19:46:06 #264
    18073 miss_bleu
    pi_43181646
    Mijn rijles is net afgezegd voor vanavond
    pi_43182166
    @ me_wesley de rijschool neemt uiteraard de kosten van het volgende examen op zich en ik krijg het uur rijles voor het examen ook gratis, daarvoor nog 1 lesje die ik zelf moet betalen, daar kan ik mee leven.

@ rena, ik heb nog geen flauw id, ik krijg de uitslag morgenochtend. HOPEN!

maar ik moet wel zeggen dat ik nou veel meer kans op slagen heb woensdag, want ik weet precies hoe et gaat nu, en tog ook wel heel veel geleerd in dat kwartiertje
    pi_43182484
    quote:
    Op donderdag 2 november 2006 16:38 schreef tralalala het volgende:
    Lekker dan
    Ben blij dat ik in een 4 maanden oude corolla les
    Een 3deurs? Die van mij zal wel wat jaartjes ouder zijn geweest, maar hij trok zo lekker snel op
    Ik reed er 5 uurtjes gewonnen rijles in, examen doe ik dinsdag in een dikke mercedes
    pi_43182741
    Ga je dan nog wel een paar x rijden in die Mercedes? anders denk ik dat je een probleem krijgt omdat je niet weet hoe dat ding rijdt
    pi_43182924
    quote:
    Op donderdag 2 november 2006 20:14 schreef leroytje het volgende:
    Ga je dan nog wel een paar x rijden in die Mercedes? anders denk ik dat je een probleem krijgt omdat je niet weet hoe dat ding rijdt
    Haha, ik rij al ruim anderhalf jaar in die Mercedes.. Die 5 lessen in de Toyota had ik gewonnen en had ik gedaan nadat m'n been uit 't gips ging (gas geven deed nog flink pijn ) Dat was in november 2005.
    pi_43182970
    Ow zeg dat dan
    Dan ist goed
    pi_43183192
    quote:
    Op donderdag 2 november 2006 20:20 schreef leroytje het volgende:
    Ow zeg dat dan
    Dan ist goed
    Ik hoop het maar.. Ben bang dat ik dichtklap als ik zo'n nurkse oude man naast me heb zitten..
    Maar morgen bel ik de dokter voor van die anti-stresspilletjes. Daar rijd ik maandag mee zodat m'n rijinstucteur het (negatieve) effect aankijken en besluiten of ik het wel of niet mag slikken met m'n examen.
    Maar daar moet ik niet aan denken, want eigenlijk kan ik het gewoon. Klaar.
    pi_43183900
    ik had vandaag echt een indrukwekkende kerel naast me zitten. Ong 2 meter lang! kale kop en behoorlijk breed. dat was wel ff iets anders
    pi_43184065
    Haha, was ie wel lief voor je?
    pi_43184192
    Oh, *leest je verhaal.. Het viel tegen.
    pi_43189479
    quote:
    Op donderdag 2 november 2006 16:23 schreef Knuffelslet het volgende:
    misschien is een carriere als vrachtwagenchaufeuse wel wat voor mij
    Ik kan het je aanraden. Genoeg werk in de transport.
    pi_43196768
    quote:
    Op donderdag 2 november 2006 20:08 schreef warrel het volgende:

[..]

Een 3deurs? Die van mij zal wel wat jaartjes ouder zijn geweest, maar hij trok zo lekker snel op
    Ik reed er 5 uurtjes gewonnen rijles in, examen doe ik dinsdag in een dikke mercedes
    Nee een 5 deurs Corrola Anniversary uit mijn hoofd.

Deze:

Hij rijdt zeker wel lekker
    pi_43197607
    zo mensen
    ik mag om11.40 exametje rijden.
    ff kijken hoe goed het gaat.
    dus mensen in rotterdam noord wees gewaarschuwd.
    ik zoek een huis heb jij wat voor me?
    als je naar rechts kijk zie je links niets
    pi_43197789
    quote:
    Op vrijdag 3 november 2006 09:58 schreef Stealth-B2 het volgende:
    zo mensen
    Succes!
    And you know I might
    pi_43202428
    Voor t cbr is t verplicht dat de examenauto 5 deurs is :x
    pi_43202962
    Jemig wat balen ze Leroy, wle netjes dat je volgende examen niet zelf hoeft te betalen

Veel succes vanmiddag Stealth- B2
    pi_43203852
    Nou het volgende probleem is er Ik heb woensdag om 10.45uur examen, maar om 8.45uur begint op school mijn herkansing die 6 uur duurt
    pi_43203937
    damn, das idd mooi kut dan ja
    pi_43204182
    quote:
    Op vrijdag 3 november 2006 12:58 schreef FranticDJ het volgende:
    Voor t cbr is t verplicht dat de examenauto 5 deurs is :x
    klinkt als onzin?

bron
    pi_43204308
    quote:
    Op vrijdag 3 november 2006 13:46 schreef leroytje het volgende:
    Nou het volgende probleem is er Ik heb woensdag om 10.45uur examen, maar om 8.45uur begint op school mijn herkansing die 6 uur duurt
    Waarom heb je dan toegezegd om weer af te rijden als je wist dat je herkansing had
    And you know I might
    pi_43204533
    quote:
    Op vrijdag 3 november 2006 13:59 schreef Knuffelslet het volgende:

[..]

klinkt als onzin?

bron
    Ergens op cbr site gelezen tijden geleden.. Ff geen tijd op moment om bron te zoeken, zal ik later nog wel eens doen..
    pi_43205194
    quote:
    Op vrijdag 3 november 2006 14:03 schreef rena het volgende:

[..]

Waarom heb je dan toegezegd om weer af te rijden als je wist dat je herkansing had

vind het beetje dom...
    pi_43205600
    Nouw omdat ik niet eens wist of het wel voldoende had of niet, en woensdag was enigeste mogelijk die er was op korte termijn. Ik had simpelweg geen keuze!, het CBR heeft die datum geprikt, die datum en niet anders, dus ik kon niet anders
    pi_43207201
    nou ja, dan moet je gaan kiezen
      vrijdag 3 november 2006 @ 16:03:34 #288
    154854 Jenny_
    Don't be hasty
    pi_43207692
    quote:
    Op vrijdag 3 november 2006 14:52 schreef leroytje het volgende:
    Nouw
    Die herkansing lijkt me wel nodig ja
    Dreams do come true
      vrijdag 3 november 2006 @ 16:23:19 #289
    159416 DolleMina
    roept maar wat...
    pi_43208222
    Kom net weer terug van lessen, het ging wel redelijk, geloof ik. Ben de snelweg opgeweest. Alleen jammer dat voor de komende periode mijn rooster wat kut is, maar daar valt wel overheen te komen, hoop ik.
    pi_43208957
    quote:
    Op vrijdag 3 november 2006 16:03 schreef Jenny_ het volgende:

[..]

Die herkansing lijkt me wel nodig ja
    And you know I might
    pi_43208968
    quote:
    Op vrijdag 3 november 2006 09:58 schreef Stealth-B2 het volgende:
    zo mensen
    En, ben je geslaagd?
    And you know I might
    pi_43209544
    vanochtend 3e keer examen gedaan, bij de vorige examens ging de snelweg perfect en de binnenstad wat minder, anticiperen verhaal.

Dus ik nu met volle moed aan m'n 3e examen beginnen , want tijdens de lessen ging alles perfect. Maakte ik dus een fout op de snelweg , hij maakte daar dus een opmerking over en toen ging naar mijn gevoel alles fout. Bleken achteraf niet zoveel te zijn geweest, maar wel genoeg om te zakken. Als ze wat over een fout zeggen en andere suggesties geven tijdens het rijden nog ben je bij voorbaat al gezakt geloof ik.

Maar blijf moed houden , 4e weer over 2 weken
    pi_43209610
    Vandaag m`n theorie gehaald. 2 foutjes en de eerste keer
    pi_43209612
    Wat balen, broodmonkeh

Gefeliciteerd Gesloten
    And you know I might
    pi_43210497
    het komt weer goed met men examen, ze zijn op zoek naar een examinator die speciaal voor mij een uurtje wilt overwerken om buiten de reguliers examens donderdag of vrijdag een extra uurtje vrij willen maken voor mij word dan wel om 4 uur dan zit ik in Nijmegen wel vol in de drukte, genaamd de avondspits , maar dat komt wel goed, ben wel blij dat men instructeur veel moeite voor me heeft gedaan

Edit: erg jammer man broodmonkeh, maar idd hoe moed het komt wel goed joh
    pi_43210919
    Mooi dat ze als het goed is wat kunnen regelen leroy

Balen zeg broodmonkeh, veel succes de volgende keer, wel lekker dat je al zo snel weer kunt
      vrijdag 3 november 2006 @ 18:28:57 #297
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_43211411
    quote:

[..]

klinkt als onzin?

bron
    Het is echt zo, een rijschoolhouder kwam laatst bij mij een auto kopen (ik werk in de showroom) en vertelde precies hetzelfde, het CBR vind dat een examinator die eventueel achterin moet zitten ook gewoon via een deur kan instappen. Het is de grootste onzin die je maar kunt bedenken, maar het moet wel.
    pi_43211546
    Volgens mij staat het in de brochure Examenvoorwaarden CBR/BNOR die te downloaden is op de site van het CBR

Ik heb het idd ook wel vaker gehoord
    pi_43211671
    quote:
    Op vrijdag 3 november 2006 18:07 schreef Sylvana het volgende:
    Mooi dat ze als het goed is wat kunnen regelen leroy

Balen zeg broodmonkeh, veel succes de volgende keer, wel lekker dat je al zo snel weer kunt
    ja idd rijschool koopt veel plaatsen in. M'n 2e examen ging trouwens goed , keek alleen 2x niet naar rechts waar dat wel moest (gelijkwaardig kruispunt) en liet een omaatje die slecht ter been was niet voorgaan (zag haar niet eens). Terwijl ik ook iemand ken die dit soort fouten heeft gemaakt (behalve dat omaatje dan) incl. minder goede fileparkeren die wel gewoon geslaagd is. Maarja het blijft natuurlijk een kwestie van geluk.

Ik ga het gewoon net zolang proberen tot ik hem wel heb
    pi_43212750
    quote:

[..]

klinkt als onzin?

bron
    http://rijbewijs.cbr.nl/p(...)envoertuigen%20B.pdf

Op de tweede pagina
    'And I called your name,
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo