O, en waarom heb ik dan mijn rijbewijs gehaaldquote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:20 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Volgens mij is je geheugen even slecht als je rijvaardigheid![]()
Joehoe! Gefeliciteerd! Laat je 't weten wanneer je op moet?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:22 schreef Sylvana het volgende:
Vandaag theorie gehaald met 2 fout
En vanavond gaat rij-isntructeur bnor-examen aanvragen, ben benieuwd wanneer ik weer op mag
Rijbewijs is verre van een bewijs dat je goed kan rijdenquote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:26 schreef rena het volgende:
[..]
O, en waarom heb ik dan mijn rijbewijs gehaald![]()
Ik vind van mezelf dat ik best goed kan rijden overigens.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:28 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Rijbewijs is verre van een bewijs dat je goed kan rijdenMaar je moet me niet zo serieus nemen
![]()
Ja, denk het wel ja, kunnen jullie allemaal voor me duimenquote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:28 schreef Jenny_ het volgende:
[..]
Joehoe! Gefeliciteerd! Laat je 't weten wanneer je op moet?![]()
Dat komt goed!quote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:32 schreef Sylvana het volgende:
Ja, denk het wel ja, kunnen jullie allemaal voor me duimen
quote:Op woensdag 25 oktober 2006 16:56 schreef ivetje het volgende:
[..]Ik heb tot nu toe nog niet in een benzine-auto gereden en zie dat ook niet zo snel gebeuren aangezien wij zelf geen benzine rijden en ik vast niet in iemand anders z'n auto mag rijden
Zal dus nog wel een tijdje diesel blijven aan deze kant, eerst die maar eens goed onder controle krijgen
Heb ik wel eens gedaan, m'n auto uitgeleend. Dan zit je wel als een soort instructeur naast.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:55 schreef Robin__ het volgende:
[..]
![]()
![]()
Algemeen vraagje.. zouden jullie je autotje (in de toekomst) uitlenen aan iemand met net een paar dagen zn rijbewijs?
Zou het wel doen.. niet dat ik dat heel prettig zou vinden, maar zou het wel doen![]()
Stond er zelf opzich best van te kijken hoeveel mensen me de sleutel praktisch in handen duwde
Ik weet het nietquote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:55 schreef Robin__ het volgende:
[..]
![]()
![]()
Algemeen vraagje.. zouden jullie je autotje (in de toekomst) uitlenen aan iemand met net een paar dagen zn rijbewijs?
42,50 per uur, dat vond ik wel zatquote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:24 schreef tralalala het volgende:
Wat hebben de geslaagde eigenlijk aan de instructeur gegeven? Ik wil in ieder geval wel iets leuks geven![]()
Mja, dat is ook weer waar...quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:28 schreef BazzieK het volgende:
[..]
42,50 per uur, dat vond ik wel zat![]()
Heb ik ook gedaan. Ik moest m'n BE halen voor m'n werk. Als je al kunt rijden met een aanhanger is het geen kunst aan. Het is zelfs makkelijker om te rijden met een grote tandemasser ipv een kleine middenasser (klein karretje zie je niet in de spiegels).quote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:02 schreef densmee het volgende:
binnenkort eens kijken voor het E rijbewijs
want zonder E rondrijden met een aanhanger van 3,5 ton is niet zo goed
hmmz, ik geef juist met diesel ook al gas voordat hij aanslaat, gewoon lekker geleidelijk net zoals in benzine alleen dan wat later beginnen ermee. dit werd me ook door m'n instructeur aangeraden.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:29 schreef Noud_ het volgende:
Het is een heel raar gevoel om al gas te geven voordat je de koppeling voelt aanslaan.
ik kwam ook erg langzaam weg totdat ik gas erbij ging geven en hij zei dat dat wel normaal was. en ik doe niet anders meer, ik wil niet langzaam een kruispunt oprijden, en zoals jij nu helaas heb ondervonden is het maar goed ook dat ik het zo aanleer.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:48 schreef ivetje het volgende:
Bij mij werd tijdens de les geleerd dat je (in een diesel) de koppeling helemaal moet laten opkomen en dan pas gas gaat geven. Dat is me dus afgelopen weekend bijna fataal geworden en leer ik dus ook snel weer af
Nou, het moet niet nee maar is me wel een beetje zo aangeleerd. En tja, dat sneller weg zijn is soms handig jaquote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:52 schreef FranticDJ het volgende:
Moet niet.. Het is gewoon mogelijk.. Daarbij als je in diesel ook gelijk gas in trapt ben je sneller weg
Ja idd, begon het mezelf ook net aan te leren in onze autoquote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:53 schreef immortalsean het volgende:
[..]
ik kwam ook erg langzaam weg totdat ik gas erbij ging geven en hij zei dat dat wel normaal was. en ik doe niet anders meer, ik wil niet langzaam een kruispunt oprijden, en zoals jij nu helaas heb ondervonden is het maar goed ook dat ik het zo aanleer.![]()
whehe, da's ook weer zoiets:quote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:55 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ja idd, begon het mezelf ook net aan te leren in onze autoMaar is een beetje dat nieuwe rijden enzo, wel stom dat ze het zo aanleren eigenlijk want anderen verwachten niet dat je zo langzaam optrekt. Nu snap ik ook waarom ik altijd langzamer ben dan de mensen naast me bij een stoplicht
ik blijf het wel telkens vragen, "weet je zeker dat een examinator dat ook goed vindt?", en hij antwoord telkens bevestigend, dus ik geloof 'm maar.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:59 schreef immortalsean het volgende:
[..]
whehe, da's ook weer zoiets:
mijn instructeur heeft schijt aan dat 'nieuwe rijden', ik mag pas schakelen als ik de motor een beetje hoor brullen (tegen 3000rpm, terwijl je volgens het 'nieuwe rijden' met diesel al bij 2000 rpm moet schakelen) en standaard overal de maximale-snelheid + 5-7 km/uur extra rijden (dus 35 ipv 30, 55 ipv 50, 86 ipv 80 etc)
Ik moest schakelen bij 2500 toeren, doe het nu idd ook vaak pas bij 3000 omdat ik het op gehoor doe. Dat te hard rijden mocht niet, alleen bij inhaalmanouvres. Zowiezo reed ik eerder te zacht dan te hard, dus als ik al 50 reed waar dat mocht was het al heel watquote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:59 schreef immortalsean het volgende:
[..]
whehe, da's ook weer zoiets:
mijn instructeur heeft schijt aan dat 'nieuwe rijden', ik mag pas schakelen als ik de motor een beetje hoor brullen (tegen 3000rpm, terwijl je volgens het 'nieuwe rijden' met diesel al bij 2000 rpm moet schakelen) en standaard overal de maximale-snelheid + 5-7 km/uur extra rijden (dus 35 ipv 30, 55 ipv 50, 86 ipv 80 etc)
tja, mijn lesauto is een peugeot 206 hdi (volgens mij 1.4) dus 't optrekken gaat helaas niet lekker, zelfs als ik 'm plankgas geef gaat het optrekken niet echt snelquote:Op woensdag 25 oktober 2006 23:19 schreef FranticDJ het volgende:
@immortalsean ik had ook precies zoiemand.. En tja een golf tdi met 195 pk.. Dan vraag je er om ook he
Kom je later wel achter als je dat toch standaard doet. Leuk hoor boetes van 2/3/4 km teveelquote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:59 schreef immortalsean het volgende:
[..]
standaard overal de maximale-snelheid + 5-7 km/uur extra rijden (dus 35 ipv 30, 55 ipv 50, 86 ipv 80 etc)
quote:Op woensdag 25 oktober 2006 23:47 schreef kcin22 het volgende:
En wat een heerlijk gevoel geeft het als je met 30 km/h op een rotonde afgaat, 100 meter van te voren al van het gas afmoet en dat je de vrouw in de BMW achter je ziet vloeken omdat het zo langzaam gaat.Heerlijk
Ik pas me er helemaal niet op aan. Wat ze doen moeten ze zelf weten, ik ga er niet langzamer of sneller door rijden.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 23:50 schreef rena het volgende:
[..]
Ja, ik doe het nu nog wel eens om bumperklevers te treiteren
Als mensen dicht achterop me gaan rijden kunnen ze er op rekenen dat ik helemaal niet meer door ga rijden
![]()
Wij hebben hier in het dorp een 4 baans weg, mag je maar 50. Eerste paar lessen moest ik strikt 50 houden, nu mag ik 60/65quote:Op donderdag 26 oktober 2006 06:33 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik pas me er helemaal niet op aan. Wat ze doen moeten ze zelf weten, ik ga er niet langzamer of sneller door rijden.
Ik heb ruim 4 jaar geleden al een stukje "het nieuwe rijden" meegekregen. Ik moest bij de 2000 toeren schakelen. In mijn lesdieselstationvolkswagen was dat elke 20km.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 23:09 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ik moest schakelen bij 2500 toeren, doe het nu idd ook vaak pas bij 3000 omdat ik het op gehoor doe. Dat te hard rijden mocht niet, alleen bij inhaalmanouvres. Zowiezo reed ik eerder te zacht dan te hard, dus als ik al 50 reed waar dat mocht was het al heel wat
Succes!quote:Op donderdag 26 oktober 2006 12:02 schreef karoltje het volgende:
Ik ga zo afrijden..!!!!!!!!!
Veel succesquote:Op donderdag 26 oktober 2006 12:02 schreef karoltje het volgende:
Ik ga zo afrijden..!!!!!!!!!
Ene keer moet je wel met het verkeer meetuffen, en andere keer weer nietquote:Op donderdag 26 oktober 2006 10:30 schreef Mathijz het volgende:
[..]
Wij hebben hier in het dorp een 4 baans weg, mag je maar 50. Eerste paar lessen moest ik strikt 50 houden, nu mag ik 60/65![]()
Met 50 ben je daar ookwel gevaarlijk.
Damn, wat erg zeg, om zoiets tijdens je rijles mee te makenquote:Vrouw in lesauto rijdt fietser dood
Uitgegeven: 26 oktober 2006 09:36
Laatst gewijzigd: 26 oktober 2006 10:42
GROESBEEK - De 31-jarige bestuurster van een lesauto heeft woensdagavond op de doorgaande weg van Nijmegen naar Groesbeek een 66-jarige fietser aangereden. De man is in de nacht van woensdag op donderdag in het ziekenhuis aan zijn verwondingen overleden, aldus een politiewoordvoerder.
De fietser uit Groesbeek reed op het fietspad langs de doorgaande weg, maar begon plotseling te slingeren en reed de rijbaan op. De bestuurster uit Mook kon de fietser niet meer ontwijken en reed hem in volle vaart aan.
Bron: nu.nl
Ik heb nu ongeveer 3 maanden m'n rijbewijs en ik mocht afgelopen zondag in dit schatje rijdenquote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:55 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Stond er zelf opzich best van te kijken hoeveel mensen me de sleutel praktisch in handen duwde
Het stuk waar ik iets harder mocht rijden is ook geen examenroute. Op de examenroutes in en rond de stad mag ik ook beslist niet boven de Vmaxquote:Op donderdag 26 oktober 2006 12:11 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ene keer moet je wel met het verkeer meetuffen, en andere keer weer niet.
Begin er eigenlijk wel een beetje genoeg van te krijgen. Iedere keer dat gezanik aan me kop, oohj dit kan beter en dit... Dat me 2e instructeur niet een keer snapt dat ik er genoeg van kan hebben, dat er iemand aan me kop loop te zeuren...
Man ik maak toch geen ongelukken, rij met het verkeer mee. En die ervaring dat doe ik in de loop tijd wel op. Merk steeds vaker dat ik wat , geirriteerd achter het stuur zit en al die weggetjes weer ken en de geintjes.
Dat soort auto's moet dus echt verboden worden!! Als die in mijn auto was gereden hadden we het zeker niet overleeft, aangezien deze dan precies in je deur ramt ipv op de kooi-constructie. Vroeger snapte ik ook niet dat dit soort auto's een gevaar zijn, maar nu ik mijn autootje heb gezien na een aanrijding met een ford (normale auto) ben ik erg blij dat er niet zo'n bakbeest in is gescheurd. Levensgevaarlijk die dingen, als je er zelf in zit is het misschien een veiliger gevoel...maar degene die je aanrijdt zal er echt niet vrolijk van wordenquote:Op donderdag 26 oktober 2006 12:15 schreef wetgos het volgende:
[..]
Ik heb nu ongeveer 3 maanden m'n rijbewijs en ik mocht afgelopen zondag in dit schatje rijden![]()
![]()
[afbeelding]
Kreeg ook zowat de sleutels in m'n handen geduwd. Ik had zelfs m'n pantoffels nog aan mja, ik zeg geen nee tegen zo'n aanbod.
Tja, gelukkig heeft niemand iets...had me wel anders gevoeld als dat wel zo was denk ik. We gaan alleen niet meer voor een blauwe clio, mijn vriend heeft 2 total losse auto's gehad en beide blauwquote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:12 schreef karoltje het volgende:
Jeetje ivetje je auto ziet er niet zo heel mooi meer uit! Je zal je wel kapot geschrokken zijn!! Fijn dat met jou alles goed is.
quote:Lesauto rijdt fietser dood
Gepost door Joop (Athlon_2o0o) - Bron: NU.nl
Gepubliceerd: donderdag 26 oktober 2006 @ 13:09
Een 31-jarige bestuurster van een lesauto heeft woensdagavond in Groesbeek een 66-jarige fietser doodgereden. De vrouw was aan het lessen op de doorgaande weg van Nijmegen naar Groesbeek, toen de fietser plotseling tevoorschijn kwam.
De fietser reed op het fietspad langs de doorgaande weg, maar begon plotseling te slingeren. Toen hij op de rijbaan terecht kwam kon de bestuurster uit Mook de fietser niet meer ontwijken en reed hem met volle snelheid aan. Ook de begeleider in de lesauto kon niets meer doen om het ongeluk te vermijden.
De man overleed niet onmiddellijk, maar werd eerst naar het ziekenhuis vervoerd. Een politiewoordvoerder heeft gemeld dat hij daar in de nacht van woensdag op donderdag is overleden.
Bron: www.fok.nl
Me tooquote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:41 schreef Sylvana het volgende:
dat bericht had ik ook al gepost, maar dat heeft iedereen over het hoofd gezien
Staat iets naar boven
Ik had hem niet over het hoofd gezien hoorquote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:41 schreef Sylvana het volgende:
dat bericht had ik ook al gepost, maar dat heeft iedereen over het hoofd gezien
Staat iets naar boven
ik geef je hier helemaal gelijk in hoor ivetje. maar dat is meer door omstandigheden. mijn nicht heeft namelijk 2 maand geleden een motorongeluk gehad (zij op de motor, de andere persoon in zown heerlijke bak). als doktoren na de hand zeggen: als ze in een auto had gezeten was ze op slag dood geweest, nu mag je hopen dat ze het misschien overleefd. (gelukkig heeft ze het overleefd, maar wel met: gescheurde lever, gebroken enkel, onderbeen, bovenbeen, bekken, onderarm, bovenarm, gesloopte geslachtsdelen en ga zo maar door. maar ze zal over 2 jaar weer alles normaal kunnen doen, gelukkig).quote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:08 schreef ivetje het volgende:
[..]
Dat soort auto's moet dus echt verboden worden!! Als die in mijn auto was gereden hadden we het zeker niet overleeft, aangezien deze dan precies in je deur ramt ipv op de kooi-constructie. Vroeger snapte ik ook niet dat dit soort auto's een gevaar zijn, maar nu ik mijn autootje heb gezien na een aanrijding met een ford (normale auto) ben ik erg blij dat er niet zo'n bakbeest in is gescheurd. Levensgevaarlijk die dingen, als je er zelf in zit is het misschien een veiliger gevoel...maar degene die je aanrijdt zal er echt niet vrolijk van worden
Ja idd, zo'n auto ziet er veilig uit voor jezelf...maar voor de ander dus niet. Het redt echt je leven als een auto tegen je aanrijdt op de kooi-constructie en dat doen zulke auto's helaas niet. Kijk, in amerika rijdt iedereen in zo'n bak dan is het wat andersquote:Op donderdag 26 oktober 2006 14:08 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
ik geef je hier helemaal gelijk in hoor ivetje. maar dat is meer door omstandigheden. mijn nicht heeft namelijk 2 maand geleden een motorongeluk gehad (zij op de motor, de andere persoon in zown heerlijke bak). als doktoren na de hand zeggen: als ze in een auto had gezeten was ze op slag dood geweest, nu mag je hopen dat ze het misschien overleefd. (gelukkig heeft ze het overleefd, maar wel met: gescheurde lever, gebroken enkel, onderbeen, bovenbeen, bekken, onderarm, bovenarm, gesloopte geslachtsdelen en ga zo maar door. maar ze zal over 2 jaar weer alles normaal kunnen doen, gelukkig).
Dit komt mij opeens heel bekend voorquote:Op donderdag 26 oktober 2006 14:08 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
ik reed op een voorrangsweg en diegene knalde er even voor, zag mij, en ging stil staan (lekker slim ook). maar was wel sneller dan de instructeurde rest van de les dus voor alles (maar dan ook alles) in paniek geremd gewoon uit schrik. hopelijk is dat er volgende week weer een beetje af.
Lang leve de meetcorrectiesquote:Op woensdag 25 oktober 2006 23:40 schreef Chr1st1aan het volgende:
[..]
Kom je later wel achter als je dat toch standaard doet. Leuk hoor boetes van 2/3/4 km teveelVooral doen
![]()
Ben gisteren dus al ff 2 blokken gereden naar mijn schoonoudersquote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:16 schreef Jenny_ het volgende:
Gefeliciteerd idd!![]()
ivetje, ik had je verhaal gelezen. Wat klote zeg... maar goed kan gebeuren (hoe stom 't ook klinkt) ik hoop dat je snel weer de weg op gaat/durft...!
Thanxquote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:21 schreef Jenny_ het volgende:
Goed van je!
Ikzelf heb het de eerste paar keren ook gehad, dat ik het moeilijk vond om in mijn eentje in de auto te stappen (niet dat ik een ongeluk heb gehad). Maar gelukkig ben ik over die drempel gestapt, anders gaat het alleen maar moeilijker worden. Veel succes ermee!
Verschil moet er wezen uiteraardquote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:25 schreef FranticDJ het volgende:
* FranticDJ had tijdens rijles al vaak genoeg zonder instructeur gereden :x
Hij moet verboden worden van lelijkheid jaquote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:08 schreef ivetje het volgende:
[..]
Dat soort auto's moet dus echt verboden worden!! Als die in mijn auto was gereden hadden we het zeker niet overleeft, aangezien deze dan precies in je deur ramt ipv op de kooi-constructie. Vroeger snapte ik ook niet dat dit soort auto's een gevaar zijn, maar nu ik mijn autootje heb gezien na een aanrijding met een ford (normale auto) ben ik erg blij dat er niet zo'n bakbeest in is gescheurd. Levensgevaarlijk die dingen, als je er zelf in zit is het misschien een veiliger gevoel...maar degene die je aanrijdt zal er echt niet vrolijk van worden
Het verschilt wel degelijk of een auto op je kooi-constructie erin knalt of precies er tussenin. Daar gaat het mij om. Vrachtauto's ok, daar valt weinig aan te doen maar die zijn weer hoger dan zo'n auto dus die raakt je ook voornamelijk een stukje hoger. Dit soort auto's ramt gewoon je deur ofzo. Ik heb nu nog het geluk gehad dat die balk onder bij de deur zit en dat heb je bij zo'n hoge auto niet. Die zit gewoon midden op je deur en raakt pas bij het voorwiel zowat die balk onderin. Da's het erge eraan, je deur zit dus een heel stuk verder naar binnen dan wat nu het geval was.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 17:27 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Hij moet verboden worden van lelijkheid ja![]()
Maar even serieus.. wat voor auto je ook rijd, er zijn altijd grotere (vracht)autos. En als die normale auto 30 km harder had gereden had de afloop ook anders geweest, en dat had ie ongetwijfelt gekunt.. dus dan allemaal maar in botsautojes met rolkooi gaan rijden (en begrenst op 50)
Gaat niet werken he.. de auto doet er niet toe, het zijn sowieso wel moordwapens.. het zijn de bestuurders die het probleem zijn (zowat alle ongelukken zijn fouten van (1 van de) bestuurders) Richt liever je pijlen op al die ongelovelijke idioten op de weg
Dat zou heel erg van de persoon afhangen, maar ik zou denk ik eerst een keer naast diegene willen zitten in een andere autoquote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:55 schreef Robin__ het volgende:
Hehe, die weg ken ik wel jaquote:Op donderdag 26 oktober 2006 10:30 schreef Mathijz het volgende:
[..]
Wij hebben hier in het dorp een 4 baans weg, mag je maar 50. Eerste paar lessen moest ik strikt 50 houden, nu mag ik 60/65![]()
Met 50 ben je daar ookwel gevaarlijk.
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:13 schreef karoltje het volgende:
Ik ben eindelijk geslaaaaaaaaaaaaaagd!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
bijzondere verrichtingen had ik toen ook allemaal al gedaan, snelweg nog nietquote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:22 schreef miss_bleu het volgende:
Heb net rijles 5 gehad.
Is het normaal dat je dan al file parkeren, straatje keren, achteruit inparkeren, en zelf snelweg mag rijden met kijken?
En dat voor iemand die echt bang in de auto was en niet drufde ?
Ik heb namelijk geen idee of dit nou snel of langzaam is?
bij les 5 had ik ook het keren. file parkeren nog niet gedaan.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:22 schreef miss_bleu het volgende:
Heb net rijles 5 gehad.
Is het normaal dat je dan al file parkeren, straatje keren, achteruit inparkeren, en zelf snelweg mag rijden met kijken?
En dat voor iemand die echt bang in de auto was en niet drufde ?
Ik heb namelijk geen idee of dit nou snel of langzaam is?
heb de eerste les alleen maar gestuurd. Heb een ongeluk meegemaakt waardoor ik onwijs bang was in de auto.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 23:09 schreef Johnns het volgende:
[..]
bij les 5 had ik ook het keren. file parkeren nog niet gedaan.
ik reed direct de eerste les al zelfstandig (dus niet dat de instructeur voor me schakelde of ook aan de pedalen zat). snelweg / ringweg was bij les 2/3 aan de orde. moet zeggen dat het me goed afgaat.
waar was je precies bang voor in de auto? wellicht dat de instructeur wilde kijken wat je kon, durft, initiatief toont etc. aanpak verschilt natuurlijk per instructeur
Bij mij was het tijdens de eerste les ook al zo dat ik alles (op koppeling & schakelen na) moest doen, en was er aan het einde ook een stukje snelweg. Ik was er zelf ook wel verrast door, maar ik denk dat het een moderne aanpak is en dat de instructeur kijkt of het wel/niet verstandig is? In ieder geval is het in de randstad wel erg van belang dat je gewend raakt aan de snelweg.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:30 schreef Robin__ het volgende:
Ik mocht de eerste les al alles doen, en ook de snelweg op (almere > bussum) deed ie anders nooit zei ie, geloofde ik niet echt, maar alsnog vond ik het een hele prestatie van mezelf dat het allemaal goed gingik weet nog steeds niet of ie dat nu wel of niet bij iedereen doet :p
Ik heb de eerste les ook alleen maar gestuurd en gas gegeven, gingen hier in Vianen naar het industrieterrein om te kijken hoe je bochten neemt etc. Of je een beetje inzicht hebt in de plek op de weg etc. 2e les hetzelfde, moest toen wel de koppeling intrappen als ze dat aangaf maar niet zelf schakelen. Ik heb schakelen wat langzaam onder de knie gekregen, dus vandaar. De 3e les ging ik over de snelweg, aangezien je in vianen weinig anders kan dan snelweg nemen als je in Utrecht les hebtquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 09:34 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
heb de eerste les alleen maar gestuurd. Heb een ongeluk meegemaakt waardoor ik onwijs bang was in de auto.
zoals het er nu naar uit ziet komt het helemaal goedquote:Op donderdag 26 oktober 2006 14:43 schreef ivetje het volgende:
[..]
Wat een geluk heeft je nichtje overigens gehad!! Hopelijk komt het weer helemaal goed met haar
maandag? ja aanvragen en dan nog 5 werkdagen wachten.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 11:38 schreef Smart-Einstein het volgende:
*Heeft vanmorgen zijn rijbewijs gehaaldin 1 keer... ben nu 4 weken 18
![]()
yeah feels good... maandag ophalen
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 11:38 schreef Smart-Einstein het volgende:
![]()
gefeliciteerd Smartie, doe je goedquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 11:38 schreef Smart-Einstein het volgende:
![]()
Ja idd, je bent dan echt blij met de kleine dingenquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 11:38 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
zoals het er nu naar uit ziet komt het helemaal goedgelukkig. maar ja we zijn nu ook erg blij met kleine dingen zoals: ze staat, ze kan zelf naar de wc (zonder katheter), ze is gaan winkelen in de rolstoel, ze loopt al kleine stukjes. eigenlijk gewoon de kleinde dingen in het leven, die je zo vanzelfsprekend vind. en het revalidatiecentrum denkt dat ze over een jaar weer alles kan doen (ik hoop het maar, want ik heb voor de gein tegen haar gezegt: ik ga niet naar een kapper zolang jij mijn haar niet kan knippen, omdat ze zelf namelijk kapster is, en mijn haar het beste kent.)
ach, komt meer omdat ik het weekeind voordat ze dat ongeluk kreeg had besloten om mijn haar weer door haar te laten knippen, maar ja vergeten te bellen, en toen kwam dat ongeluk om de hoek. en lang haar wil ik al heel lang weer, maar heb elke keer weer een excuus om het af te knippen dus nu moet het maar groeien. en ze vind het zelf ook super leuk dat ik dat doe. er zijn ook vaste klanten van haar die nu weigeren naar de kapster te gaan, want zij is gewoon de bestequote:Op vrijdag 27 oktober 2006 11:47 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ja idd, je bent dan echt blij met de kleine dingenJe gaat het leven meer waarderen denk ik ook door zoiets...
Wel grappig dat je je haar neit laat knippen tot je nichtje het weer kanVind het wel een mooi "gebaar" eigenlijk naar haar toe
Smartie, gefeli!!
Zo... dat doe je goed!quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 11:38 schreef Smart-Einstein het volgende:
![]()
Laten zweven van je voet boven de koppeling?? Explain plzquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:05 schreef DolleMina het volgende:
Ik heb gisteren weer rijles gehad en het ging best wel goed. Moet weer even wennen aan de auto en moet wat slechte gewoontes afleren die ik heb aangeleerd bij de vorige instructeurs, zoals het laten zweven van mijn voet boven de koppeling.
Niet netjes je voet naast het pedaal zetten maar er half op/naast laten staan. Volgens mij weet je best dat ik dat bedoelde...quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:10 schreef ivetje het volgende:
[..]
Laten zweven van je voet boven de koppeling?? Explain plz
quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 11:41 schreef Sylvana het volgende:
[..]
gefeliciteerd Smartie, doe je goed![]()
Voet laten rusten op de koppeling, bedoel je? Dat was zo'n beetje het eerste dat m'n instructeur me afleerde.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:15 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Niet netjes je voet naast het pedaal zetten maar er half op/naast laten staan. Volgens mij weet je best dat ik dat bedoelde...
De instructrice die ik nu heb dus ook. De anderen die ik heb gehad merkten het alleen op dat het niet moest, maar het me echt afleren hebben ze dus niet.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:27 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Voet laten rusten op de koppeling, bedoel je? Dat was zo'n beetje het eerste dat m'n instructeur me afleerde.
Dat van dat ongeveer 5 km te snel rijden zei mijn instructeur ook, toen dacht ik eerst ook wel van huh, maakt dat dan niet uit bij het examen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 23:01 schreef immortalsean het volgende:
[..]
ik blijf het wel telkens vragen, "weet je zeker dat een examinator dat ook goed vindt?", en hij antwoord telkens bevestigend, dus ik geloof 'm maar.![]()
idd, lijkt mij ook erg vermoeiend om je voet de hele tijd te laten zwevenquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 16:44 schreef MelvinB het volgende:
Tijdens mijn lessen zag mijn instructrice het niet altijd goed of ik mijn voet wel op de steun naast de koppeling liet rusten. Elke keer als ze ging kijken, wipte ik ff met mijn linker-voet op en neer om te laten zien dat ik hem gewoon op de steun naast de koppeling liet rusten.
Ik liet mijn voet altijd op de steun rusten als ik de koppeling niet nodig had. Ik kan me niet voorstellen dat je het een uurtje volhoudt om je voet boven de koppeling te laten zweven.
Ik snap met inhalen enzo wel dat je harder moet/mag rijden...maar gewoon binnen de bebouwde kom etc. niet. Als er 80 staat zal dat niet voor niets zijn denk ik altijd maarquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 17:15 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Dat van dat ongeveer 5 km te snel rijden zei mijn instructeur ook, toen dacht ik eerst ook wel van huh, maakt dat dan niet uit bij het examen.
Maar heb het eigenlijk nooit gevraagd, en inderdaad bij het examen bleek achteraf dat de examinator vond dat ik toch af en toe wel snel reed.(wel geslaagd overigens.)
Bij inhalen snap ik het ook wel, en daar tik ik nu ook nog wel is 130 aan.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 17:17 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ik snap met inhalen enzo wel dat je harder moet/mag rijden...maar gewoon binnen de bebouwde kom etc. niet. Als er 80 staat zal dat niet voor niets zijn denk ik altijd maarHeb ook alleen maar te hard gereden op de snelweg bij het inhalen dus
Inhalen moest ik idd ook met 10 km/u harder dan toegestaanquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 17:24 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Bij inhalen snap ik het ook wel, en daar tik ik nu ook nog wel is 130 aan.
Maar ik moest ook in de bebouwde kom op 50 wegen rond de 55 gaan rijden.
Dat heb ik na me examen mezelf wel weer gauw afgeleerd want autorijden is zonder bonnen al duur genoeg
neee, vanmorgen nog aangevraagd met spoedprocedure.. Mijn buurman werkt bij de gemeente en geeft officiele documenten uit. Hij wist me te vertellen dat tot 1 januari de spoedprocedure niets extra's kostquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 11:40 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
maandag? ja aanvragen en dan nog 5 werkdagen wachten.
Tijdens het examen reed ik op de snelweg tegen de begrenzer aan (90km/h op de teller) had ik pas na een minuut ofzo door. Toen maar afgezakt naar iets boven de 80. Examinator keek wel even, maar had er niks van gezegd. Ook gewoon geslaagd overigens.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 17:15 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Dat van dat ongeveer 5 km te snel rijden zei mijn instructeur ook, toen dacht ik eerst ook wel van huh, maakt dat dan niet uit bij het examen.
Maar heb het eigenlijk nooit gevraagd, en inderdaad bij het examen bleek achteraf dat de examinator vond dat ik toch af en toe wel snel reed.(wel geslaagd overigens.)
He? Dat kost wel wat extra hoor.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 18:24 schreef Smart-Einstein het volgende:
[..]
neee, vanmorgen nog aangevraagd met spoedprocedure.. Mijn buurman werkt bij de gemeente en geeft officiele documenten uit. Hij wist me te vertellen dat tot 1 januari de spoedprocedure niets extra's kost
Bronquote:Het is mogelijk om het rijbewijsdocument sneller te krijgen met een spoedprocedure. Het nieuwe rijbewijs kan dan na één werkdag worden afgehaald, indien de aanvraag voor 14.00 uur is ingediend bij de gemeente. Voor deze procedure worden extra leges in rekening gebracht.
Je TTT en je examen een dag na elkaar? Hoezo dat?quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 18:12 schreef Baan1980 het volgende:
Zow, laatste les gehad en het ging kut vond ik. stoepie meepakken met +/- 50. Onnodige noodstop moeten maken, het inrijden van een verboden in de rijden weg, voorinvoegen op de verkeerde rijbaan, etc, etc. Hopelijk gaat het maandag beter tijdens me TTT en dinsdag met m`n examen........
Maar heb al gelezen dat een slechte laatste les erbij hoort, dus hopen maar![]()
Weet ik, maar door een foutje bij de gemeente opsterland hoef je tot 1 januari voor de spoedprocedure niets extra's te betalenquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:01 schreef MelvinB het volgende:
[..]
He? Dat kost wel wat extra hoor.
In mijn gemeente moet je dan ¤40 neerleggen en dan kan je hem de volgende dag ophalen.
-edit-
[..]
Bron
Omdat het pas erg laat geregeld werd. Doe een spoedcursus en ben 2 weken geleden begonnen. Toen is ook m`n examen geregeld en er was toen geen TTT plaatje meer beschikbaar (nu dus toch wel). Heb ik iig vrijstelling voor kunsjes + ik weet hoe het een beetje werkt zo`n examen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:32 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Je TTT en je examen een dag na elkaar? Hoezo dat?
Ik heb het wel gedaan en vond het erg handig, zo leer je toch de gang van zaken bij het CBR al een beetje kennen en krijg je van een onafhankelijk iemand te horen hoe je rijdt, dat is toch anders dan wanneer je instructeur iets tegen je zegtquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:38 schreef Johnns het volgende:
voor de mensen die al examen hebben gedaan of dat binnenkort gaan doen , hebben jullie een TTT gehad?
mn instructeur vertelde gisteren dat hij een TTT maar onnodig vond; het kostte de student bijna evenveel als een echt examen en als je aan het eind slaagt heb je nog steeds je rijbewijos niet.
ik heb wel de laatste les(sen) dat mn instructeur kijkt als een examinator, zeg maar een soort TTT zonder het officiele gebeuren.
wat vinden jullie?
Blij dat ik ttt gedaan heb, weet nou wat ik kan verwachten tijdens de praktijk toets, lekker vrijstelling verdient en heb nu ook van iemand anders gehoord wat ik nog moet verbeteren en dan ga je er toch beter op letten.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:38 schreef Johnns het volgende:
voor de mensen die al examen hebben gedaan of dat binnenkort gaan doen , hebben jullie een TTT gehad?
mn instructeur vertelde gisteren dat hij een TTT maar onnodig vond; het kostte de student bijna evenveel als een echt examen en als je aan het eind slaagt heb je nog steeds je rijbewijos niet.
ik heb wel de laatste les(sen) dat mn instructeur kijkt als een examinator, zeg maar een soort TTT zonder het officiele gebeuren.
wat vinden jullie?
Bumperklever!quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 21:50 schreef tralalala het volgende:
[..]
Blij dat ik ttt gedaan heb, weet nou wat ik kan verwachten tijdens de praktijk toets, lekker vrijstelling verdient en heb nu ook van iemand anders gehoord wat ik nog moet verbeteren en dan ga je er toch beter op letten.
Ik heb net uitslagformulier via de mail gehad5 kruisjes
Formulier ziet er trouwens zo uit:
[afbeelding]
Ik heb wel een ogentest gedaan![]()
Dat was op de snelweg en er kwam invoegend verkeer, ik wou naar de links om ze de gelegenheid te geven, maar daar was het te druk, eigenlijk had ik toen gas los moeten laten, want het invoegend verkeer reed natuurlijk langzamer.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 22:08 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Bumperklever!
Maar dankjewel, interessant om die onderdelen een keer te zien
Of je een TTT nodig hebt of wilt is denk ik ook erg persoonlijk. Ikzelf heb zoals al eerder door iemand anders genoemd, ook wel eens een opmerking van een 'vreemd' iemand nodig. Hier doe ik vaak meer mee dan met dezelfde opmerking van een 'bekend en vertrouwd' iemand. En ik vind het zelf ook wel een fijn idee om te weten hoe alles precies gaat tijdens het examen..quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 22:29 schreef Babbel1 het volgende:
Hier even een tegenbericht voor de TTT... Ik heb 27 september mijn rijbewijs gehaald, zonder TTT.
Ik denk dat het alleen nuttig is voor mensen die normaal een beetje faalangst hebben ofzo. Je instructeur weet heus wel waar je op moet letten voor je rijbewijs. Ik zie het zo: Je kan rijden, of je kan het niet.. Als je het kan, haal je je rijbewijs ook wel zonder TTT, als je het niet kan, geeft je instructeur wel aan wat er moet veranderen, en dan neem je een paar extra lessen, lijkt me een betere besteding van je geld dan zo'n TTT. Ik vind het geldklopperij van het CBR!![]()
Oja, en op de speciale verrichtingen kan je toch niet zakken, behalve als je niet goed kijkt..Was wel duidelijk, bij mijn halve draai tijdens het examen ging ik op 10cm van de stoep af (ja, ik weet ook niet hoe ik het voor elkaar krijg, het was een grooot plein!
) en bij het achteruit inparkeren stond ik ook zo scheef als een deur!
Anders bel je hem?quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 14:08 schreef Sylvana het volgende:
Ik zit echt hele tijd naar telefoon te staren of instructeur nou al es belt
hehe mijn instructeur zei altijd " voet weg bij de koppeling, alleen vrouwen houden hun voet continue erop/erboven hangen "quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:05 schreef DolleMina het volgende:
Ik heb gisteren weer rijles gehad en het ging best wel goed. Moet weer even wennen aan de auto en moet wat slechte gewoontes afleren die ik heb aangeleerd bij de vorige instructeurs, zoals het laten zweven van mijn voet boven de koppeling.
Ja, dat werkt wel ff wat anders en moet je aan wennen. Nu moet je fifty-fifty doen, dus als je de koppeling bijna volledig hebt laten opkomen, rustig gas bijgeven. Niet te snel, want dan slaat de auto waarschijnlijk af.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 15:46 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
Morgen voor het eerst in een benzine rijden (gelest in een diesel, thuis zelf ook een diesel, maar nu in de auto van mijn vader)...Ben toch benieuwd of dat anders rijdt...
Ik liet normaal altijd de koppeling lang opkomen voordat ik pas gas gaf. Nu zal dat denk ik niet meer kunnen. Zijn er nog mensen die hier in het begin problemen mee hebben gehad? Waar moet je aan denken?
Ga der maar wel van uit dat 't anders rijdt ja..quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 15:46 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
Morgen voor het eerst in een benzine rijden (gelest in een diesel, thuis zelf ook een diesel, maar nu in de auto van mijn vader)...Ben toch benieuwd of dat anders rijdt...
Ja hij zal ongetwijfeld een paar keer afslaanquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 15:46 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
Je moet het nu eigelijk andersom doen, eerst wat gas geven en dan pas de koppeling op laten komenquote:Ik liet normaal altijd de koppeling lang opkomen voordat ik pas gas gaf. Nu zal dat denk ik niet meer kunnen. Zijn er nog mensen die hier in het begin problemen mee hebben gehad? Waar moet je aan denken?
heb les in een diesel, maar vind de benzine van mn ouders geen probleem. ook in het begin niet. je moet alleen wat eerder gas bij geven. maar dat voel je ook wel.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 15:46 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
Ik liet normaal altijd de koppeling lang opkomen voordat ik pas gas gaf. Nu zal dat denk ik niet meer kunnen. Zijn er nog mensen die hier in het begin problemen mee hebben gehad? Waar moet je aan denken?
quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 14:36 schreef EsDe het volgende:
[..]
hehe mijn instructeur zei altijd " voet weg bij de koppeling, alleen vrouwen houden hun voet continue erop/erboven hangen "![]()
Leuk hequote:* EsDe heeft nu overigens al een aantal weken het rijbewijs en al heel wat kilometertjes gemaakt!![]()
Echt heerlijk zo zelf autorijden!!!![]()
ik laat m altijd gewoon langzaam opkomen en geef wat gas bij.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 16:08 schreef -Menn0- het volgende:
Je moet het nu eigelijk andersom doen, eerst wat gas geven en dan pas de koppeling op laten komen![]()
Ach, k heb al 2 keer eerder om 8 uur afgereden, dus ben er wel aan gewendquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:57 schreef rena het volgende:
Sylvana, eindelijk! Spannend! Wel een kut tijd zeg..![]()
succes, hoop dat je het haalt!!quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 19:01 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ach, k heb al 2 keer eerder om 8 uur afgereden, dus ben er wel aan gewendAnders had ik tot half december moeten wachten
3 keer om 8 uur is gewoon scheepsrecht
Poeh, ff denken hoor, ben al 4 keer gezaktquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 22:03 schreef karoltje het volgende:
Waar was je de vorige keren op gezakt?
ik blijf er bij.. (behalve die auto/fietser over het hoofd zien) maar. alle andere keren ben je gewoon genaait..quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 22:11 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Poeh, ff denken hoor, ben al 4 keer gezakt
Uhm, invoegen op de snelweg, dat ik achter een vrachtwagen invoegde en ervoor had moeten invoegen, dat ik Stichtse Rotonde opwilde terwijl het niet kon ( 2 keer achter elkaar) auto/fietser van rechts over het hoofd zien, naar examinators mening te hard door een straat met aan allebei de kanten veel geparkeerde auto's. Ik reed niet boven de maximumsnelheid, maar had toch zachter gemoeten. Dat was het geloof ik.
Dan nog kunnen er auto's van rechts komen die geen voorrang hebben maar het wel nemen hoorquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 16:41 schreef rena het volgende:
Gisteren voor het eerst uit geweest met de auto, om half 3 's nachts is heerlijk rustig op de weg![]()
quote:Op zondag 29 oktober 2006 08:14 schreef ivetje het volgende:
[..]
Dan nog kunnen er auto's van rechts komen die geen voorrang hebben maar het wel nemen hoor![]()
Is juist een relaxte tijdquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:57 schreef rena het volgende:
Gefeliciteerd vriendje van miss_d![]()
Sylvana, eindelijk! Spannend! Wel een kut tijd zeg..![]()
En ik heb toch BNOR-examen, dus dat duurt toch langer dan een gewoon examen en rij dus vast ook nog wel als het weer wat rustiger op de weg isquote:Op zondag 29 oktober 2006 11:23 schreef tralalala het volgende:
[..]
Is juist een relaxte tijdvind ik dan
Lekker druk, achter andere auto's aanrijden en ik kijk als het druk is automatisch veel meer![]()
Successs alvast!quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:26 schreef Sylvana het volgende:
Ik weet mn examendatum![]()
![]()
Donderdag 23 november om 8 uur
En dan dinsdag 7 november en donderdag 16 november iig nog ff lessen
ja valt me idd goed mee jaquote:Op zondag 29 oktober 2006 21:40 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Successs alvast!Valt nog mee qua wachttijd, of niet dan?
Je krijgt er sowieso 2, maar meestal wel meer. Bij een bochtje achteruit moet je daarna ook gewoon recht achteruit rijden en bij het CBR weer voor-of achteruit inparkeren. Meestal krijg je er wel 2 of 3 en soms wel 4 dusquote:Op zondag 29 oktober 2006 22:15 schreef leroytje het volgende:
Ikke moet donderdag 2 november op![]()
maareh een vriend van mij zei dat je maar 1 bijzondere verrichting krijgt op je examen,
Weet iemand of dit klopt en of hoe het eigelijk zit??
Ik vond de TTT zelf wel fijn omdat je eens van iemand anders hoort hoe je ervoor staat. Maar als je helemaal op je instructeur aankan valt dat voordeel natuurlijk weg.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:38 schreef Johnns het volgende:
wat vinden jullie?
Nou, dan weet ik iig zeker dat ik deze topicreeks t/m 23 november blijf volgenquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:26 schreef Sylvana het volgende:
Ik weet mn examendatum![]()
![]()
Donderdag 23 november om 8 uur
En dan dinsdag 7 november en donderdag 16 november iig nog ff lessen
quote:Op zondag 29 oktober 2006 08:14 schreef ivetje het volgende:
[..]
Dan nog kunnen er auto's van rechts komen die geen voorrang hebben maar het wel nemen hoor![]()
Leuk is dat, ik ga een datum prikken na mijn TTT, en ik hield rekening met eind november. Nou ja, dan ga ik wel gewoon wat minder lessen per week nemenquote:Op maandag 30 oktober 2006 09:07 schreef JapieGijs het volgende:
23 december mag ik pas weer![]()
lekker die wachtlijsten![]()
Dat het bij hem zo lang duurt wil niet zeggen dat het overal zo lang wachten is hequote:Op maandag 30 oktober 2006 09:57 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Leuk is dat, ik ga een datum prikken na mijn TTT, en ik hield rekening met eind november. Nou ja, dan ga ik wel gewoon wat minder lessen per week nemen
Ja ik heb een beetje rondgevraagd, en het is inderdaad afhankelijk van de regio waar je rijdt (logisch) en de vooruit ingekochte data door je rijschool... Nu rijd ik bij een redelijk grote school (Noordzee), dus ik hou nog hoop op een mooie datumquote:Op maandag 30 oktober 2006 09:58 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dat het bij hem zo lang duurt wil niet zeggen dat het overal zo lang wachten is he
Van mij is het deze week aangevraagd en ik mag 23 november al
Ik rij bij een eenmansbedrijfje, en die koopt geen data vooraf in en het duurde dus nog geen 4 wekenquote:Op maandag 30 oktober 2006 10:04 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja ik heb een beetje rondgevraagd, en het is inderdaad afhankelijk van de regio waar je rijdt (logisch) en de vooruit ingekochte data door je rijschool... Nu rijd ik bij een redelijk grote school (Noordzee), dus ik hou nog hoop op een mooie datum![]()
Oh oke, alhoewel het natuurlijk wel uitmaakt dat je BNOR-examen doetquote:Op maandag 30 oktober 2006 10:07 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik rij bij een eenmansbedrijfje, en die koopt geen data vooraf in en het duurde dus nog geen 4 weken
Dat vind ik altijd zo'n onzin! Als jij gewoon kan rijden en het inzicht hebt, maakt het niet uit waar je gaat lessen. Een rijschool heeft daar geen invloed op. JMO!quote:Op maandag 30 oktober 2006 14:38 schreef DolleMina het volgende:
Ik heb trouwens wel een van de rijscholen met een van de hoogste slagingspercentages van de omgeving.
Dat vind ik dan weer onzin. Een goede instructeur ziet veel sneller dingen die je moet verbeteren dan een gemiddelde wat zeker wel helpt om een betere verkeersdeelnemer te worden in een kortere tijd.quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:00 schreef Jenny_ het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zo'n onzin! Als jij gewoon kan rijden en het inzicht hebt, maakt het niet uit waar je gaat lessen. Een rijschool heeft daar geen invloed op. JMO!
Ook wel weer waar.quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:02 schreef BazzieK het volgende:
Dat vind ik dan weer onzin. Een goede instructeur ziet veel sneller dingen die je moet verbeteren dan een gemiddelde wat zeker wel helpt om een betere verkeersdeelnemer te worden in een kortere tijd.
Tuurlijk wel, waarom zouden de percentages anders zo wisselen?quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:00 schreef Jenny_ het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zo'n onzin! Als jij gewoon kan rijden en het inzicht hebt, maakt het niet uit waar je gaat lessen. Een rijschool heeft daar geen invloed op. JMO!
Ik heb ook 2 lessen gehad en hij is ook 2x afgeslagen, beide door te remmen zonder de koppelingquote:Op maandag 30 oktober 2006 16:02 schreef Alcarin het volgende:
Ik meld me ook aan!
Heb net mijn tweede les gehad en ik vind het geweldig. Je moet alleen wel op veel dingen tegelijk letten... Maar goed, de motor is totaal nog maar 2x afgeslagen (allebei vandaag..stomme bestelbusjes die vanuit het niets opduiken enzo!).
Het is leuk!
iets kunnen zeggen over de banden, wat de lichtjes op het dashboard en de knopjes in de auto betekenen, wat er onder de motorkap zitquote:Op maandag 30 oktober 2006 17:03 schreef Miss_S het volgende:
8 november heb ik eindelijk praktijk examen nu zat ik op de site van cbr te kijken en nu las ik iets over voorbereidings- en controlehandelingen, wat bedoelen ze daar precies mee?
HOe kan je dóór een ambulance héén rijdenquote:Op maandag 30 oktober 2006 10:18 schreef Mathijz het volgende:
Vandaag weer aan het rijden geweest, ging helaas niet zo lekker, pakte stoeprandje mee en ik moest door een ambulance heen rijden. Ik had groen, hij dus rood. Maar hij had alleen zwaailicht aanNu heeft mn instructeur wel gelijk dat ik het recht had om door te rijden, maar dannog.
Verder ging straatje keren wel goed, en de motor is de hele tijd aangeblevenAlleen de eerste terugschakelen kwam hij in zn vrij. Daarna ook niet meer fout gedaan.
16 november ga ik op voor mij theorie.
het is niet zo heel moeilijk, meestal krijg je het de laatste les of als je naar het cbr gaat te horenquote:Op maandag 30 oktober 2006 17:19 schreef Miss_S het volgende:
ow ok
raar dat ik daar eigenlijk nog nooit iets over gehoort heb
Dus je geeft totaal geen gas in een bocht?quote:Op maandag 30 oktober 2006 18:44 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Ik heb juist geleerd dat je in een bocht nóóit mag remmen, alleen voor de bocht remmen en in de bocht zelf gewoon voet van het gas... Wanneer je de bocht 'uit' komt, weer beetje gas bij...
Onze versies komen niet echt overeen?
Mmja maar ik zat zelf op dat moment niet in een bocht, kwam er net uit dus gaf wel net wat gas bij, stond er misschien een beetje onduidelijk.quote:Op maandag 30 oktober 2006 18:24 schreef leroytje het volgende:
hmz ja als et goed is heb je geleerd dat je in een bocht de rem vast moet houden totdat de bocht voorbij is. Dit gebeurt in de praktijk natuurlijk niet, maar natuurlijk wel erg schrikken ja
Jawel, maar GEEN gas bijgeven, en NIET remmen in de bocht. Dan slinger je toch sneller uit de bocht als je dat doet?quote:Op maandag 30 oktober 2006 18:46 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Dus je geeft totaal geen gas in een bocht?![]()
Heel veel succesquote:Op maandag 30 oktober 2006 18:55 schreef Baan1980 het volgende:
Vanmiddag nog ff doorgelesd en morgenochtend weer en dan s`middags om 13:05 voor het echie!!!!
En dan heb ik weer geleerd om in het midden van de bocht weer rustig gas te gaan geven... die rijscholen zijn het blijkbaar niet eens of je wel of geen gas moet geven in een bochtquote:Op maandag 30 oktober 2006 19:48 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Jawel, maar GEEN gas bijgeven, en NIET remmen in de bocht. Dan slinger je toch sneller uit de bocht als je dat doet?
Ja klopt, maar dacht uit je post af te lezen dat je totaal geen gas gaf in de bochtquote:Op maandag 30 oktober 2006 19:48 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Jawel, maar GEEN gas bijgeven, en NIET remmen in de bocht. Dan slinger je toch sneller uit de bocht als je dat doet?
Wat ik altijd heb geleerd: standgas. Zoveel gas geven dat je een constante snelheid houdt in de bocht.quote:Op maandag 30 oktober 2006 22:01 schreef Simsfan88 het volgende:
[..]
En dan heb ik weer geleerd om in het midden van de bocht weer rustig gas te gaan geven... die rijscholen zijn het blijkbaar niet eens of je wel of geen gas moet geven in een bocht![]()
Inderdaad, remmen voor de bochtquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 06:13 schreef Sylvana het volgende:
ik heb geleerd niet meer remmen in de bocht en pas gas geven als je de bocht weer uit bent
Je hebt geen eens tijd om vooruit te kijken met al die spiegels en dooie hoekenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:00 schreef Sjengdanny het volgende:
Ik denk dat het probleem vaak voorkomt bij leerlingen, vooruit kijken..
Ik wil ook mijn rijbewijsquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:28 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
Gisteren en vandaag eindelijk eens gereden na een maand te hebben "gewacht" op mijn rijbewijs. Pfoe, 's avonds rijden is toch wel een stuk anders zeg! Moest meteen een moeilijke manoeuvre maken toen ik vanuit een zijweggetje een drukke voorrangsweg opwilde, maar tegelijkertijd ook een vrachtwagen het zijweggetje inwilde (sluiproute, gvd klotechauffeurs!!)...Dus ik achteruit, in een hele slechte berm teruggereden, daarna weer vooruit gestoken zodat de trekker met oplegger er nét langskon (paar cm). Dat was wel even een zweetmomentje, hoor.
Vandaag even naar Duitsland geweest, lekker hard op de autosnelweg. Maar wel raar om te zien dat je daar nog wel in de dorpskernen gewoon hard (minimaal 50, maar vaak 70) mag rijden.
Deze dagen nog maar veel oefenen, want inderdaad als je rijbewijs hebt, dan ben je er nog langggggg niet.
Een Volkswagen Golf, diesel...quote:
Ach ja, kan er ook om gaan janken maar daar wordt de auto niet beter vanquote:Op zondag 29 oktober 2006 10:54 schreef rena het volgende:
[..]
Dat je er grapjes over kunt maken, gek mens
![]()
![]()
Ik was het deze keer niet die de weg opreed hoor!!!quote:Op maandag 30 oktober 2006 17:48 schreef 61neorej het volgende:
Pff gisteravond bijna mijn eerste ongeluk gehad.![]()
Reed op een voorrangsweg waar je 80 mag, is echter wel een smalle bochtige weg met aan beide kanten bomen.
Ik naderde dus een zijweg en zag tussen de bomen door een auto aankomen, maar je gaat er vanuit dat je door kan rijden want je rijd op een voorrangsweg.
De auto leek echter nauwelijks af te remmen dus ik begon al wat zachter te rijden, op het laatste moment stond de andere auto toch nog bijna stil waardoor ik stopte met remmen.
Vlak voor ik bij de zijweg was schoot de ander toch ineens een meter de weg op en bleef daar stil staan.
Ik moest dus echt vol de rem intrappen en kwam ongeveer een halve meter voor de deur van de ander stilstaan.
Het is echt mijn en zijn redding geweest dat ik 65-70 reed omdat de weg zo bochtig is in plaats van de toegestane snelheid want anders had mijn auto echt compleet in zijn zijkant geboord.
Totaal niet mijn fout ofzo maar ben me wel kapot geschrokken.![]()
Ja, m'n rijschool koopt dus al allemaal plaatsen, en ik paste er nog mooi tussen. Pff, ik ben benieuwd. Dankjewelquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:17 schreef Sylvana het volgende:
Zo das wel snel zeg Warrel, rustig blijven en veel succes
Balen zeg baan1980
een weekje later dan ik zelf had verwacht, maar achquote:Johnns: 14 december 13.05, Groningen (auto)
dat mag je zelf toevoegen op de wiki ( zie OP) en dan komt het er bij het volgend topic inquote:Op woensdag 1 november 2006 17:48 schreef Johnns het volgende:
misschien dat iemand mijn examen datum kan toevoegen aan de OP?
is goedquote:Op woensdag 1 november 2006 17:54 schreef Sylvana het volgende:
[..]
dat mag je zelf toevoegen op de wiki ( zie OP) en dan komt het er bij het volgend topic in
Zo weer terug van mn rijles. Ik zag er dus eigenlijk tegen op, maar toen ik in de auto zat, viel dat er een last van mijn schouders. Zo voelde het eigenlijk. Wel wat foutjes gemaakt. Bijvoorbeeld naar de verkeerde rijstrook rijden..dom dom dom.quote:Op woensdag 1 november 2006 17:01 schreef Sylvana het volgende:
In het donker rijden is in het begin ff wennen, maar op zich niet echt moeilijk, want je ziet auto's beter aankomen door hun lichtenAlleen je moet dus wel goed oppassen voor fietsers zonder licht ( dan ga je pas beseffen hoe irritant fietsers zonder licht zijn en ga je snel zelf je licht ook opdoen als je het anders niet deed
)
quote:Op donderdag 2 november 2006 02:28 schreef Knuffelslet het volgende:
even een quote van ons aller BazzieK met zijn toestemming:
Bas says:
je doet maar, ben toch al mateloos populair daar
Bas says:
ja volgens mij zijn wij de enige uit het rijles topic die beide geslaagd zijn en een beetje kunnen rijden![]()
Veel succesquote:Op donderdag 2 november 2006 08:36 schreef leroytje het volgende:
Spannend!!! nog 4,5 uur! dan is ikke aan de beurt
![]()
Begin nu wel zenuwachtig te worden![]()
Wish me luck
Daar hoef je geen tweakert voor te zijn...quote:Op donderdag 2 november 2006 10:07 schreef Dirktator het volgende:
Kan een Tweakert mij misschien uit de OP halen? Ben al een dikke maand in het bezit van het rijbewijs B. En nee, ik weet niet hoe ik het zelf moet doen / ik ben te lui / ik ben een naab op dat gebied.
Verder gaat alles goed! Lekker veel kilometers maken, 's avonds en 's nachts rijden, in klote weersomstandigheden, in downtown Brussel (dat is ook vrij apart), moeilijke manoeuvres maken.
Veel succes ermee!quote:Op donderdag 2 november 2006 10:14 schreef leroytje het volgende:
ik heb trouwens net nog een rijles gehad en om 12.00 uur nog 1ntje
en dan 1uur examen, het ging net wel heel erg behoorlijk, maar nou moet ik niet overmoedig en TE relax worden
succesquote:Op donderdag 2 november 2006 08:36 schreef leroytje het volgende:
Spannend!!! nog 4,5 uur! dan is ikke aan de beurt
![]()
Begin nu wel zenuwachtig te worden![]()
Wish me luck
Je lest in een Audi A3?quote:Op donderdag 2 november 2006 16:28 schreef leroytje het volgende:
nee waarschijnlijk zat er gewoon een stekker onder de stoel los, want die stoel gaat tig keer per dag op en neer en heen en weer, maarja daar heb je tijdens et rijden niks aan![]()
Ah, ok, ik weet toevallig dat bij een Audi A3 nogal vaak het airbaglampje gaat branden als de stoel verschoven wordt, is een bekend probleem bij een bepaalde productietijdquote:Op donderdag 2 november 2006 16:39 schreef leroytje het volgende:
Nope les in een bmw316
Het is een defect aan het voertuig, volgens de theorie mag je dan niet doorrijden.quote:Op donderdag 2 november 2006 17:29 schreef Me_Wesley het volgende:
Bij mij brandde tijdens mijn TTT het deur-open-lampjeBleek de klep niet goed dicht te zitten.
Maar als het airbaglampje brandt mag je toch wel doorrijden lijkt me? Het is geen verplicht veiligheidssysteem dus als het niet in de auto zit of niet werkt lijkt mij dat je gewoon kan rijden...
Oh oke, weer wat geleerdquote:Op donderdag 2 november 2006 17:54 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het is een defect aan het voertuig, volgens de theorie mag je dan niet doorrijden.
Of het verplicht is of niet maakt niet uit. Als het erop zit, moet het werken.
Praktijkvoorbeeldje: Ruitenwisser voor de achterruit. Zo'n ding is niet verplicht, maar kan wel een apk-afkeurpunt zijn. Veel mensen slopen dan het kapotte wissertje eraf en drukken een dopje in het gat van de achterklep.
Een 3deurs? Die van mij zal wel wat jaartjes ouder zijn geweest, maar hij trok zo lekker snel opquote:Op donderdag 2 november 2006 16:38 schreef tralalala het volgende:
Lekker dan![]()
Ben blij dat ik in een 4 maanden oude corolla les![]()
Haha, ik rij al ruim anderhalf jaar in die Mercedes.. Die 5 lessen in de Toyota had ik gewonnen en had ik gedaan nadat m'n been uit 't gips ging (gas geven deed nog flink pijnquote:Op donderdag 2 november 2006 20:14 schreef leroytje het volgende:
Ga je dan nog wel een paar x rijden in die Mercedes? anders denk ik dat je een probleem krijgt omdat je niet weet hoe dat ding rijdt
Ik hoop het maar.. Ben bang dat ik dichtklap als ik zo'n nurkse oude man naast me heb zitten..quote:
Ik kan het je aanraden. Genoeg werk in de transport.quote:Op donderdag 2 november 2006 16:23 schreef Knuffelslet het volgende:
misschien is een carriere als vrachtwagenchaufeuse wel wat voor mij![]()
Nee een 5 deurs Corrola Anniversary uit mijn hoofd.quote:Op donderdag 2 november 2006 20:08 schreef warrel het volgende:
[..]
Een 3deurs? Die van mij zal wel wat jaartjes ouder zijn geweest, maar hij trok zo lekker snel op
Ik reed er 5 uurtjes gewonnen rijles in, examen doe ik dinsdag in een dikke mercedes![]()
Succes!quote:Op vrijdag 3 november 2006 09:58 schreef Stealth-B2 het volgende:
zo mensen
ik mag om11.40 exametje rijden.
ff kijken hoe goed het gaat.
dus mensen in rotterdam noord wees gewaarschuwd.
klinkt als onzin?quote:Op vrijdag 3 november 2006 12:58 schreef FranticDJ het volgende:
Voor t cbr is t verplicht dat de examenauto 5 deurs is :x
Waarom heb je dan toegezegd om weer af te rijden als je wist dat je herkansing hadquote:Op vrijdag 3 november 2006 13:46 schreef leroytje het volgende:
Nou het volgende probleem is erIk heb woensdag om 10.45uur examen, maar om 8.45uur begint op school mijn herkansing die 6 uur duurt
Ergens op cbr site gelezen tijden geleden.. Ff geen tijd op moment om bron te zoeken, zal ik later nog wel eens doen..quote:
quote:Op vrijdag 3 november 2006 14:03 schreef rena het volgende:
[..]
Waarom heb je dan toegezegd om weer af te rijden als je wist dat je herkansing had![]()
Die herkansing lijkt me wel nodig jaquote:Op vrijdag 3 november 2006 14:52 schreef leroytje het volgende:
Nouw
quote:Op vrijdag 3 november 2006 16:03 schreef Jenny_ het volgende:
[..]
Die herkansing lijkt me wel nodig ja![]()
En, ben je geslaagd?quote:Op vrijdag 3 november 2006 09:58 schreef Stealth-B2 het volgende:
zo mensen
ik mag om11.40 exametje rijden.
ff kijken hoe goed het gaat.
dus mensen in rotterdam noord wees gewaarschuwd.
Het is echt zo, een rijschoolhouder kwam laatst bij mij een auto kopen (ik werk in de showroom) en vertelde precies hetzelfde, het CBR vind dat een examinator die eventueel achterin moet zitten ook gewoon via een deur kan instappen. Het is de grootste onzin die je maar kunt bedenken, maar het moet wel.quote:
ja iddquote:Op vrijdag 3 november 2006 18:07 schreef Sylvana het volgende:
Mooi dat ze als het goed is wat kunnen regelen leroy
Balen zeg broodmonkeh, veel succes de volgende keer, wel lekker dat je al zo snel weer kunt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |