Ja idd, je bent dan echt blij met de kleine dingenquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 11:38 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
zoals het er nu naar uit ziet komt het helemaal goedgelukkig. maar ja we zijn nu ook erg blij met kleine dingen zoals: ze staat, ze kan zelf naar de wc (zonder katheter), ze is gaan winkelen in de rolstoel, ze loopt al kleine stukjes. eigenlijk gewoon de kleinde dingen in het leven, die je zo vanzelfsprekend vind. en het revalidatiecentrum denkt dat ze over een jaar weer alles kan doen (ik hoop het maar, want ik heb voor de gein tegen haar gezegt: ik ga niet naar een kapper zolang jij mijn haar niet kan knippen, omdat ze zelf namelijk kapster is, en mijn haar het beste kent.)
ach, komt meer omdat ik het weekeind voordat ze dat ongeluk kreeg had besloten om mijn haar weer door haar te laten knippen, maar ja vergeten te bellen, en toen kwam dat ongeluk om de hoek. en lang haar wil ik al heel lang weer, maar heb elke keer weer een excuus om het af te knippen dus nu moet het maar groeien. en ze vind het zelf ook super leuk dat ik dat doe. er zijn ook vaste klanten van haar die nu weigeren naar de kapster te gaan, want zij is gewoon de bestequote:Op vrijdag 27 oktober 2006 11:47 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ja idd, je bent dan echt blij met de kleine dingenJe gaat het leven meer waarderen denk ik ook door zoiets...
Wel grappig dat je je haar neit laat knippen tot je nichtje het weer kanVind het wel een mooi "gebaar" eigenlijk naar haar toe
Smartie, gefeli!!
Zo... dat doe je goed!quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 11:38 schreef Smart-Einstein het volgende:
*Heeft vanmorgen zijn rijbewijs gehaaldin 1 keer... ben nu 4 weken 18
![]()
yeah feels good... maandag ophalen
Laten zweven van je voet boven de koppeling?? Explain plzquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:05 schreef DolleMina het volgende:
Ik heb gisteren weer rijles gehad en het ging best wel goed. Moet weer even wennen aan de auto en moet wat slechte gewoontes afleren die ik heb aangeleerd bij de vorige instructeurs, zoals het laten zweven van mijn voet boven de koppeling.
Niet netjes je voet naast het pedaal zetten maar er half op/naast laten staan. Volgens mij weet je best dat ik dat bedoelde...quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:10 schreef ivetje het volgende:
[..]
Laten zweven van je voet boven de koppeling?? Explain plz
quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 11:41 schreef Sylvana het volgende:
[..]
gefeliciteerd Smartie, doe je goed![]()
Voet laten rusten op de koppeling, bedoel je? Dat was zo'n beetje het eerste dat m'n instructeur me afleerde.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:15 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Niet netjes je voet naast het pedaal zetten maar er half op/naast laten staan. Volgens mij weet je best dat ik dat bedoelde...
De instructrice die ik nu heb dus ook. De anderen die ik heb gehad merkten het alleen op dat het niet moest, maar het me echt afleren hebben ze dus niet.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:27 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Voet laten rusten op de koppeling, bedoel je? Dat was zo'n beetje het eerste dat m'n instructeur me afleerde.
Dat van dat ongeveer 5 km te snel rijden zei mijn instructeur ook, toen dacht ik eerst ook wel van huh, maakt dat dan niet uit bij het examen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 23:01 schreef immortalsean het volgende:
[..]
ik blijf het wel telkens vragen, "weet je zeker dat een examinator dat ook goed vindt?", en hij antwoord telkens bevestigend, dus ik geloof 'm maar.![]()
idd, lijkt mij ook erg vermoeiend om je voet de hele tijd te laten zwevenquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 16:44 schreef MelvinB het volgende:
Tijdens mijn lessen zag mijn instructrice het niet altijd goed of ik mijn voet wel op de steun naast de koppeling liet rusten. Elke keer als ze ging kijken, wipte ik ff met mijn linker-voet op en neer om te laten zien dat ik hem gewoon op de steun naast de koppeling liet rusten.
Ik liet mijn voet altijd op de steun rusten als ik de koppeling niet nodig had. Ik kan me niet voorstellen dat je het een uurtje volhoudt om je voet boven de koppeling te laten zweven.
Ik snap met inhalen enzo wel dat je harder moet/mag rijden...maar gewoon binnen de bebouwde kom etc. niet. Als er 80 staat zal dat niet voor niets zijn denk ik altijd maarquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 17:15 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Dat van dat ongeveer 5 km te snel rijden zei mijn instructeur ook, toen dacht ik eerst ook wel van huh, maakt dat dan niet uit bij het examen.
Maar heb het eigenlijk nooit gevraagd, en inderdaad bij het examen bleek achteraf dat de examinator vond dat ik toch af en toe wel snel reed.(wel geslaagd overigens.)
Bij inhalen snap ik het ook wel, en daar tik ik nu ook nog wel is 130 aan.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 17:17 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ik snap met inhalen enzo wel dat je harder moet/mag rijden...maar gewoon binnen de bebouwde kom etc. niet. Als er 80 staat zal dat niet voor niets zijn denk ik altijd maarHeb ook alleen maar te hard gereden op de snelweg bij het inhalen dus
Inhalen moest ik idd ook met 10 km/u harder dan toegestaanquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 17:24 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Bij inhalen snap ik het ook wel, en daar tik ik nu ook nog wel is 130 aan.
Maar ik moest ook in de bebouwde kom op 50 wegen rond de 55 gaan rijden.
Dat heb ik na me examen mezelf wel weer gauw afgeleerd want autorijden is zonder bonnen al duur genoeg
neee, vanmorgen nog aangevraagd met spoedprocedure.. Mijn buurman werkt bij de gemeente en geeft officiele documenten uit. Hij wist me te vertellen dat tot 1 januari de spoedprocedure niets extra's kostquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 11:40 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
maandag? ja aanvragen en dan nog 5 werkdagen wachten.
Tijdens het examen reed ik op de snelweg tegen de begrenzer aan (90km/h op de teller) had ik pas na een minuut ofzo door. Toen maar afgezakt naar iets boven de 80. Examinator keek wel even, maar had er niks van gezegd. Ook gewoon geslaagd overigens.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 17:15 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Dat van dat ongeveer 5 km te snel rijden zei mijn instructeur ook, toen dacht ik eerst ook wel van huh, maakt dat dan niet uit bij het examen.
Maar heb het eigenlijk nooit gevraagd, en inderdaad bij het examen bleek achteraf dat de examinator vond dat ik toch af en toe wel snel reed.(wel geslaagd overigens.)
He? Dat kost wel wat extra hoor.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 18:24 schreef Smart-Einstein het volgende:
[..]
neee, vanmorgen nog aangevraagd met spoedprocedure.. Mijn buurman werkt bij de gemeente en geeft officiele documenten uit. Hij wist me te vertellen dat tot 1 januari de spoedprocedure niets extra's kost
Bronquote:Het is mogelijk om het rijbewijsdocument sneller te krijgen met een spoedprocedure. Het nieuwe rijbewijs kan dan na één werkdag worden afgehaald, indien de aanvraag voor 14.00 uur is ingediend bij de gemeente. Voor deze procedure worden extra leges in rekening gebracht.
Je TTT en je examen een dag na elkaar? Hoezo dat?quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 18:12 schreef Baan1980 het volgende:
Zow, laatste les gehad en het ging kut vond ik. stoepie meepakken met +/- 50. Onnodige noodstop moeten maken, het inrijden van een verboden in de rijden weg, voorinvoegen op de verkeerde rijbaan, etc, etc. Hopelijk gaat het maandag beter tijdens me TTT en dinsdag met m`n examen........
Maar heb al gelezen dat een slechte laatste les erbij hoort, dus hopen maar![]()
Weet ik, maar door een foutje bij de gemeente opsterland hoef je tot 1 januari voor de spoedprocedure niets extra's te betalenquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:01 schreef MelvinB het volgende:
[..]
He? Dat kost wel wat extra hoor.
In mijn gemeente moet je dan ¤40 neerleggen en dan kan je hem de volgende dag ophalen.
-edit-
[..]
Bron
Omdat het pas erg laat geregeld werd. Doe een spoedcursus en ben 2 weken geleden begonnen. Toen is ook m`n examen geregeld en er was toen geen TTT plaatje meer beschikbaar (nu dus toch wel). Heb ik iig vrijstelling voor kunsjes + ik weet hoe het een beetje werkt zo`n examen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:32 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Je TTT en je examen een dag na elkaar? Hoezo dat?
Ik heb het wel gedaan en vond het erg handig, zo leer je toch de gang van zaken bij het CBR al een beetje kennen en krijg je van een onafhankelijk iemand te horen hoe je rijdt, dat is toch anders dan wanneer je instructeur iets tegen je zegtquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:38 schreef Johnns het volgende:
voor de mensen die al examen hebben gedaan of dat binnenkort gaan doen , hebben jullie een TTT gehad?
mn instructeur vertelde gisteren dat hij een TTT maar onnodig vond; het kostte de student bijna evenveel als een echt examen en als je aan het eind slaagt heb je nog steeds je rijbewijos niet.
ik heb wel de laatste les(sen) dat mn instructeur kijkt als een examinator, zeg maar een soort TTT zonder het officiele gebeuren.
wat vinden jullie?
Blij dat ik ttt gedaan heb, weet nou wat ik kan verwachten tijdens de praktijk toets, lekker vrijstelling verdient en heb nu ook van iemand anders gehoord wat ik nog moet verbeteren en dan ga je er toch beter op letten.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:38 schreef Johnns het volgende:
voor de mensen die al examen hebben gedaan of dat binnenkort gaan doen , hebben jullie een TTT gehad?
mn instructeur vertelde gisteren dat hij een TTT maar onnodig vond; het kostte de student bijna evenveel als een echt examen en als je aan het eind slaagt heb je nog steeds je rijbewijos niet.
ik heb wel de laatste les(sen) dat mn instructeur kijkt als een examinator, zeg maar een soort TTT zonder het officiele gebeuren.
wat vinden jullie?
Bumperklever!quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 21:50 schreef tralalala het volgende:
[..]
Blij dat ik ttt gedaan heb, weet nou wat ik kan verwachten tijdens de praktijk toets, lekker vrijstelling verdient en heb nu ook van iemand anders gehoord wat ik nog moet verbeteren en dan ga je er toch beter op letten.
Ik heb net uitslagformulier via de mail gehad5 kruisjes
Formulier ziet er trouwens zo uit:
[afbeelding]
Ik heb wel een ogentest gedaan![]()
Dat was op de snelweg en er kwam invoegend verkeer, ik wou naar de links om ze de gelegenheid te geven, maar daar was het te druk, eigenlijk had ik toen gas los moeten laten, want het invoegend verkeer reed natuurlijk langzamer.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 22:08 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Bumperklever!
Maar dankjewel, interessant om die onderdelen een keer te zien
Of je een TTT nodig hebt of wilt is denk ik ook erg persoonlijk. Ikzelf heb zoals al eerder door iemand anders genoemd, ook wel eens een opmerking van een 'vreemd' iemand nodig. Hier doe ik vaak meer mee dan met dezelfde opmerking van een 'bekend en vertrouwd' iemand. En ik vind het zelf ook wel een fijn idee om te weten hoe alles precies gaat tijdens het examen..quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 22:29 schreef Babbel1 het volgende:
Hier even een tegenbericht voor de TTT... Ik heb 27 september mijn rijbewijs gehaald, zonder TTT.
Ik denk dat het alleen nuttig is voor mensen die normaal een beetje faalangst hebben ofzo. Je instructeur weet heus wel waar je op moet letten voor je rijbewijs. Ik zie het zo: Je kan rijden, of je kan het niet.. Als je het kan, haal je je rijbewijs ook wel zonder TTT, als je het niet kan, geeft je instructeur wel aan wat er moet veranderen, en dan neem je een paar extra lessen, lijkt me een betere besteding van je geld dan zo'n TTT. Ik vind het geldklopperij van het CBR!![]()
Oja, en op de speciale verrichtingen kan je toch niet zakken, behalve als je niet goed kijkt..Was wel duidelijk, bij mijn halve draai tijdens het examen ging ik op 10cm van de stoep af (ja, ik weet ook niet hoe ik het voor elkaar krijg, het was een grooot plein!
) en bij het achteruit inparkeren stond ik ook zo scheef als een deur!
Anders bel je hem?quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 14:08 schreef Sylvana het volgende:
Ik zit echt hele tijd naar telefoon te staren of instructeur nou al es belt
hehe mijn instructeur zei altijd " voet weg bij de koppeling, alleen vrouwen houden hun voet continue erop/erboven hangen "quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:05 schreef DolleMina het volgende:
Ik heb gisteren weer rijles gehad en het ging best wel goed. Moet weer even wennen aan de auto en moet wat slechte gewoontes afleren die ik heb aangeleerd bij de vorige instructeurs, zoals het laten zweven van mijn voet boven de koppeling.
Ja, dat werkt wel ff wat anders en moet je aan wennen. Nu moet je fifty-fifty doen, dus als je de koppeling bijna volledig hebt laten opkomen, rustig gas bijgeven. Niet te snel, want dan slaat de auto waarschijnlijk af.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 15:46 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
Morgen voor het eerst in een benzine rijden (gelest in een diesel, thuis zelf ook een diesel, maar nu in de auto van mijn vader)...Ben toch benieuwd of dat anders rijdt...
Ik liet normaal altijd de koppeling lang opkomen voordat ik pas gas gaf. Nu zal dat denk ik niet meer kunnen. Zijn er nog mensen die hier in het begin problemen mee hebben gehad? Waar moet je aan denken?
Ga der maar wel van uit dat 't anders rijdt ja..quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 15:46 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
Morgen voor het eerst in een benzine rijden (gelest in een diesel, thuis zelf ook een diesel, maar nu in de auto van mijn vader)...Ben toch benieuwd of dat anders rijdt...
Ja hij zal ongetwijfeld een paar keer afslaanquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 15:46 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
Morgen voor het eerst in een benzine rijden (gelest in een diesel, thuis zelf ook een diesel, maar nu in de auto van mijn vader)...Ben toch benieuwd of dat anders rijdt...
Je moet het nu eigelijk andersom doen, eerst wat gas geven en dan pas de koppeling op laten komenquote:Ik liet normaal altijd de koppeling lang opkomen voordat ik pas gas gaf. Nu zal dat denk ik niet meer kunnen. Zijn er nog mensen die hier in het begin problemen mee hebben gehad? Waar moet je aan denken?
heb les in een diesel, maar vind de benzine van mn ouders geen probleem. ook in het begin niet. je moet alleen wat eerder gas bij geven. maar dat voel je ook wel.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 15:46 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
Ik liet normaal altijd de koppeling lang opkomen voordat ik pas gas gaf. Nu zal dat denk ik niet meer kunnen. Zijn er nog mensen die hier in het begin problemen mee hebben gehad? Waar moet je aan denken?
quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 14:36 schreef EsDe het volgende:
[..]
hehe mijn instructeur zei altijd " voet weg bij de koppeling, alleen vrouwen houden hun voet continue erop/erboven hangen "![]()
Leuk hequote:* EsDe heeft nu overigens al een aantal weken het rijbewijs en al heel wat kilometertjes gemaakt!![]()
Echt heerlijk zo zelf autorijden!!!![]()
ik laat m altijd gewoon langzaam opkomen en geef wat gas bij.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 16:08 schreef -Menn0- het volgende:
Je moet het nu eigelijk andersom doen, eerst wat gas geven en dan pas de koppeling op laten komen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |