abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42934839
Nog ongeveer 5/6 lessen voor me examen, tijd gaat echt snel zeg

Wat hebben de geslaagde eigenlijk aan de instructeur gegeven? Ik wil in ieder geval wel iets leuks geven
pi_42934951
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 21:24 schreef tralalala het volgende:
Wat hebben de geslaagde eigenlijk aan de instructeur gegeven? Ik wil in ieder geval wel iets leuks geven
42,50 per uur, dat vond ik wel zat
pi_42934970
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 21:28 schreef BazzieK het volgende:

[..]

42,50 per uur, dat vond ik wel zat
Mja, dat is ook weer waar...
pi_42935016
Vandaag m'n eerste ritje gemaakt. Ik had al gehoord dat je toch behoorlijk moet wennen aan de koppeling bij een overstap van diesel naar benzine, maar het viel me toch nog flink tegen. Het is een heel raar gevoel om al gas te geven voordat je de koppeling voelt aanslaan. De eerste stoplichten waren dan ook eehm.. apart .

In mijn poging om de goede dosering gas te vinden bij het wegrijden van het stoplicht was ik iets te enthousiast met het indrukken van het gaspedaal, met als gevolg flink piepende banden bij het wegrijden. Ik keek nog boos om me heen om te kijken welke eikel nou weer zo agressief optrok, totdat ik de boze/verbaasde blik van mijn moeder in m'n ooghoeken zag .

Maar na een uurtje rondrijden ging het eigenlijk best lekker. Ik merkte wel dat ik al snel bepaalde routines van het lessen eruit gooide, bijvoorbeeld de dode hoek checken bij iedere bocht en iedere keer het rijtje binnenspiegel-buitenspiegel-dode hoek afwerken af je wilt afslaan.

Al met al een leuk ritje, ik hoop alleen dat de koppeling snel went .
Is not this the true romantic feeling - not to desire to escape life, but to prevent life from escaping you?
pi_42936207
binnenkort eens kijken voor het E rijbewijs
want zonder E rondrijden met een aanhanger van 3,5 ton is niet zo goed
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_42936301
Vandaag kon ik dan eindelijk m'n rijbewijs ophalen, gelijk maar een stukkie gereden en dat ging wel goed. Koppeling/gas was effe wennen want ik lesde in een diesel en mn ouders rijden benzine. En in je eentje rijden is wel lekker ipv constant een instructeur naast je . Morgen weer, want de tank is nog niet leeg .
pi_42936833
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 22:02 schreef densmee het volgende:
binnenkort eens kijken voor het E rijbewijs
want zonder E rondrijden met een aanhanger van 3,5 ton is niet zo goed
Heb ik ook gedaan. Ik moest m'n BE halen voor m'n werk. Als je al kunt rijden met een aanhanger is het geen kunst aan. Het is zelfs makkelijker om te rijden met een grote tandemasser ipv een kleine middenasser (klein karretje zie je niet in de spiegels).
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 22:28:28 #33
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_42937114
Ben net even stukje gaan rijden in een benzine-auto, bij het uitparkeren ging het nog redelijk. Daarna ff kijken hoe hij remt, want dat is ook bij alle auto's weer anders en ik heb de rem wel erg nodig blijkt Vergat koppeling in te stampen, dus afgeslagen. Starten, meteen weer afgeslagen Daarna ging het redelijk, wel overal langzaam rijden en goed kijken of er echt nergens iets aan kwam...nog geremd voor iemand van rechts en mijn vriend zat al meteen "stop!!!" te roepen Hoezo vertrouwen in je vriendin is weg
To infinity…and beyond!
pi_42937638
ff klein update'tje:

gister eindelijk m'n eerste les op de snelweg gehad, mocht er nou ook wel eens van komen, 'k zit nu toch al lang over de helft van m'n lespakket. 't rijd veel relaxter dan in de stad, je hoeft niet elk zijstraatje in te kijken, alleen voor en achter en bij het inhalen en van baan wisselen overal ff kijken. enige wat niet helemaal super ging was dat ik telkens vergat m'n richtingaanwijzers weer in neutraal te zetten 'k was er juist helemaal aan gewend dat ze vanzelf uit gingen bij scherpe bochten in de stad, maar dat is toch niet genoeg voor van baan wisselen.
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 21:29 schreef Noud_ het volgende:
Het is een heel raar gevoel om al gas te geven voordat je de koppeling voelt aanslaan.
hmmz, ik geef juist met diesel ook al gas voordat hij aanslaat, gewoon lekker geleidelijk net zoals in benzine alleen dan wat later beginnen ermee. dit werd me ook door m'n instructeur aangeraden.

trouwens, ook wel grappig:
naja, ik had dus al iets van 5 keer gehad dat ik achteruit fileparkeren moest, die gingen allemaal helemaal perfect. maar nu had ik dus gister echt twee keer achter elkaar dat ik op 50cm van de stoeprand uitkwam ... uiteindelijk besefte ik me dat ik m'n achteruitkijkspiegel niet helemaal goed had afgestelt ik zal het ff uitleggen, ik heb geleerd om tijdens het achteruit fileparkeren, als ik al naar de stoeprand toerijd, dat ik dan wacht tot de stoeprand uit het beeld van m'n achteruitkijkspiegel is verdwenen, en dan terug stuur. maar ik had die spiegel dus te ver naar boven gericht, dat ik de achterkant van de hoedeplank niet meer zag, en dus stuurde ik al terug voordat dat moest, want de stoeprand was al buiten beeld ... en ik me maar afvragen wat ik nou fout deed


ah, en het belangrijkste: vandaag over drie weken zal ik m'n rijbewijs gehaald hebben.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 22:48:41 #35
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_42937722
Bij mij werd tijdens de les geleerd dat je (in een diesel) de koppeling helemaal moet laten opkomen en dan pas gas gaat geven. Dat is me dus afgelopen weekend bijna fataal geworden en leer ik dus ook snel weer af
To infinity…and beyond!
pi_42937862
Moet niet.. Het is gewoon mogelijk.. Daarbij als je in diesel ook gelijk gas in trapt ben je sneller weg
pi_42937879
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 22:48 schreef ivetje het volgende:
Bij mij werd tijdens de les geleerd dat je (in een diesel) de koppeling helemaal moet laten opkomen en dan pas gas gaat geven. Dat is me dus afgelopen weekend bijna fataal geworden en leer ik dus ook snel weer af
ik kwam ook erg langzaam weg totdat ik gas erbij ging geven en hij zei dat dat wel normaal was. en ik doe niet anders meer, ik wil niet langzaam een kruispunt oprijden, en zoals jij nu helaas heb ondervonden is het maar goed ook dat ik het zo aanleer.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 22:53:44 #38
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_42937888
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 22:52 schreef FranticDJ het volgende:
Moet niet.. Het is gewoon mogelijk.. Daarbij als je in diesel ook gelijk gas in trapt ben je sneller weg
Nou, het moet niet nee maar is me wel een beetje zo aangeleerd. En tja, dat sneller weg zijn is soms handig ja
To infinity…and beyond!
  woensdag 25 oktober 2006 @ 22:55:07 #39
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_42937930
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 22:53 schreef immortalsean het volgende:

[..]

ik kwam ook erg langzaam weg totdat ik gas erbij ging geven en hij zei dat dat wel normaal was. en ik doe niet anders meer, ik wil niet langzaam een kruispunt oprijden, en zoals jij nu helaas heb ondervonden is het maar goed ook dat ik het zo aanleer.
Ja idd, begon het mezelf ook net aan te leren in onze auto Maar is een beetje dat nieuwe rijden enzo, wel stom dat ze het zo aanleren eigenlijk want anderen verwachten niet dat je zo langzaam optrekt. Nu snap ik ook waarom ik altijd langzamer ben dan de mensen naast me bij een stoplicht
To infinity…and beyond!
pi_42938013
Bazziek, die examens die al geweest zijn kunnen wel uit de OP trouwens
pi_42938090
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 22:55 schreef ivetje het volgende:

[..]

Ja idd, begon het mezelf ook net aan te leren in onze auto Maar is een beetje dat nieuwe rijden enzo, wel stom dat ze het zo aanleren eigenlijk want anderen verwachten niet dat je zo langzaam optrekt. Nu snap ik ook waarom ik altijd langzamer ben dan de mensen naast me bij een stoplicht
whehe, da's ook weer zoiets:
mijn instructeur heeft schijt aan dat 'nieuwe rijden' , ik mag pas schakelen als ik de motor een beetje hoor brullen (tegen 3000rpm, terwijl je volgens het 'nieuwe rijden' met diesel al bij 2000 rpm moet schakelen) en standaard overal de maximale-snelheid + 5-7 km/uur extra rijden (dus 35 ipv 30, 55 ipv 50, 86 ipv 80 etc)
pi_42938143
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 22:59 schreef immortalsean het volgende:

[..]

whehe, da's ook weer zoiets:
mijn instructeur heeft schijt aan dat 'nieuwe rijden' , ik mag pas schakelen als ik de motor een beetje hoor brullen (tegen 3000rpm, terwijl je volgens het 'nieuwe rijden' met diesel al bij 2000 rpm moet schakelen) en standaard overal de maximale-snelheid + 5-7 km/uur extra rijden (dus 35 ipv 30, 55 ipv 50, 86 ipv 80 etc)
ik blijf het wel telkens vragen, "weet je zeker dat een examinator dat ook goed vindt?", en hij antwoord telkens bevestigend, dus ik geloof 'm maar.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 23:08:37 #43
146730 R81
Ech wel...
pi_42938386
Ik wil mn motorrijbewijs halen.
Ik heb het nu nog even iets te druk ( nieuw huis gekocht ) maar ik wil er wel zo snel mogelijk aan beginnen
The most beautiful view is the one I share with you.
Mijn trots!
  woensdag 25 oktober 2006 @ 23:09:21 #44
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_42938407
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 22:59 schreef immortalsean het volgende:

[..]

whehe, da's ook weer zoiets:
mijn instructeur heeft schijt aan dat 'nieuwe rijden' , ik mag pas schakelen als ik de motor een beetje hoor brullen (tegen 3000rpm, terwijl je volgens het 'nieuwe rijden' met diesel al bij 2000 rpm moet schakelen) en standaard overal de maximale-snelheid + 5-7 km/uur extra rijden (dus 35 ipv 30, 55 ipv 50, 86 ipv 80 etc)
Ik moest schakelen bij 2500 toeren, doe het nu idd ook vaak pas bij 3000 omdat ik het op gehoor doe. Dat te hard rijden mocht niet, alleen bij inhaalmanouvres. Zowiezo reed ik eerder te zacht dan te hard, dus als ik al 50 reed waar dat mocht was het al heel wat
To infinity…and beyond!
pi_42938808
@immortalsean ik had ook precies zoiemand.. En tja een golf tdi met 195 pk.. Dan vraag je er om ook he
pi_42938920
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 23:19 schreef FranticDJ het volgende:
@immortalsean ik had ook precies zoiemand.. En tja een golf tdi met 195 pk.. Dan vraag je er om ook he
tja, mijn lesauto is een peugeot 206 hdi (volgens mij 1.4) dus 't optrekken gaat helaas niet lekker, zelfs als ik 'm plankgas geef gaat het optrekken niet echt snel
pi_42939721
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 22:59 schreef immortalsean het volgende:

[..]
standaard overal de maximale-snelheid + 5-7 km/uur extra rijden (dus 35 ipv 30, 55 ipv 50, 86 ipv 80 etc)
Kom je later wel achter als je dat toch standaard doet. Leuk hoor boetes van 2/3/4 km teveel Vooral doen
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 23:47:29 #48
142185 kcin22
Koekje derbij?
pi_42940051
Ik heb vanmorgen ook mijn eerste les gehad. Naar mijn idee ging het redelijk goed, alleen iets te enthousisast met gas geven en het oplaten komen van de koppel. Maar autorijden is echt vet

En wat een heerlijk gevoel geeft het als je met 30 km/h op een rotonde afgaat, 100 meter van te voren al van het gas afmoet en dat je de vrouw in de BMW achter je ziet vloeken omdat het zo langzaam gaat. Heerlijk
pi_42940128
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 23:47 schreef kcin22 het volgende:
En wat een heerlijk gevoel geeft het als je met 30 km/h op een rotonde afgaat, 100 meter van te voren al van het gas afmoet en dat je de vrouw in de BMW achter je ziet vloeken omdat het zo langzaam gaat. Heerlijk
Ja, ik doe het nu nog wel eens om bumperklevers te treiteren Als mensen dicht achterop me gaan rijden kunnen ze er op rekenen dat ik helemaal niet meer door ga rijden
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_42943800
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 23:50 schreef rena het volgende:

[..]

Ja, ik doe het nu nog wel eens om bumperklevers te treiteren Als mensen dicht achterop me gaan rijden kunnen ze er op rekenen dat ik helemaal niet meer door ga rijden
Ik pas me er helemaal niet op aan. Wat ze doen moeten ze zelf weten, ik ga er niet langzamer of sneller door rijden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')