42,50 per uur, dat vond ik wel zatquote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:24 schreef tralalala het volgende:
Wat hebben de geslaagde eigenlijk aan de instructeur gegeven? Ik wil in ieder geval wel iets leuks geven![]()
Mja, dat is ook weer waar...quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:28 schreef BazzieK het volgende:
[..]
42,50 per uur, dat vond ik wel zat![]()
Heb ik ook gedaan. Ik moest m'n BE halen voor m'n werk. Als je al kunt rijden met een aanhanger is het geen kunst aan. Het is zelfs makkelijker om te rijden met een grote tandemasser ipv een kleine middenasser (klein karretje zie je niet in de spiegels).quote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:02 schreef densmee het volgende:
binnenkort eens kijken voor het E rijbewijs
want zonder E rondrijden met een aanhanger van 3,5 ton is niet zo goed
hmmz, ik geef juist met diesel ook al gas voordat hij aanslaat, gewoon lekker geleidelijk net zoals in benzine alleen dan wat later beginnen ermee. dit werd me ook door m'n instructeur aangeraden.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:29 schreef Noud_ het volgende:
Het is een heel raar gevoel om al gas te geven voordat je de koppeling voelt aanslaan.
ik kwam ook erg langzaam weg totdat ik gas erbij ging geven en hij zei dat dat wel normaal was. en ik doe niet anders meer, ik wil niet langzaam een kruispunt oprijden, en zoals jij nu helaas heb ondervonden is het maar goed ook dat ik het zo aanleer.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:48 schreef ivetje het volgende:
Bij mij werd tijdens de les geleerd dat je (in een diesel) de koppeling helemaal moet laten opkomen en dan pas gas gaat geven. Dat is me dus afgelopen weekend bijna fataal geworden en leer ik dus ook snel weer af
Nou, het moet niet nee maar is me wel een beetje zo aangeleerd. En tja, dat sneller weg zijn is soms handig jaquote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:52 schreef FranticDJ het volgende:
Moet niet.. Het is gewoon mogelijk.. Daarbij als je in diesel ook gelijk gas in trapt ben je sneller weg
Ja idd, begon het mezelf ook net aan te leren in onze autoquote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:53 schreef immortalsean het volgende:
[..]
ik kwam ook erg langzaam weg totdat ik gas erbij ging geven en hij zei dat dat wel normaal was. en ik doe niet anders meer, ik wil niet langzaam een kruispunt oprijden, en zoals jij nu helaas heb ondervonden is het maar goed ook dat ik het zo aanleer.![]()
whehe, da's ook weer zoiets:quote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:55 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ja idd, begon het mezelf ook net aan te leren in onze autoMaar is een beetje dat nieuwe rijden enzo, wel stom dat ze het zo aanleren eigenlijk want anderen verwachten niet dat je zo langzaam optrekt. Nu snap ik ook waarom ik altijd langzamer ben dan de mensen naast me bij een stoplicht
ik blijf het wel telkens vragen, "weet je zeker dat een examinator dat ook goed vindt?", en hij antwoord telkens bevestigend, dus ik geloof 'm maar.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:59 schreef immortalsean het volgende:
[..]
whehe, da's ook weer zoiets:
mijn instructeur heeft schijt aan dat 'nieuwe rijden', ik mag pas schakelen als ik de motor een beetje hoor brullen (tegen 3000rpm, terwijl je volgens het 'nieuwe rijden' met diesel al bij 2000 rpm moet schakelen) en standaard overal de maximale-snelheid + 5-7 km/uur extra rijden (dus 35 ipv 30, 55 ipv 50, 86 ipv 80 etc)
Ik moest schakelen bij 2500 toeren, doe het nu idd ook vaak pas bij 3000 omdat ik het op gehoor doe. Dat te hard rijden mocht niet, alleen bij inhaalmanouvres. Zowiezo reed ik eerder te zacht dan te hard, dus als ik al 50 reed waar dat mocht was het al heel watquote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:59 schreef immortalsean het volgende:
[..]
whehe, da's ook weer zoiets:
mijn instructeur heeft schijt aan dat 'nieuwe rijden', ik mag pas schakelen als ik de motor een beetje hoor brullen (tegen 3000rpm, terwijl je volgens het 'nieuwe rijden' met diesel al bij 2000 rpm moet schakelen) en standaard overal de maximale-snelheid + 5-7 km/uur extra rijden (dus 35 ipv 30, 55 ipv 50, 86 ipv 80 etc)
tja, mijn lesauto is een peugeot 206 hdi (volgens mij 1.4) dus 't optrekken gaat helaas niet lekker, zelfs als ik 'm plankgas geef gaat het optrekken niet echt snelquote:Op woensdag 25 oktober 2006 23:19 schreef FranticDJ het volgende:
@immortalsean ik had ook precies zoiemand.. En tja een golf tdi met 195 pk.. Dan vraag je er om ook he
Kom je later wel achter als je dat toch standaard doet. Leuk hoor boetes van 2/3/4 km teveelquote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:59 schreef immortalsean het volgende:
[..]
standaard overal de maximale-snelheid + 5-7 km/uur extra rijden (dus 35 ipv 30, 55 ipv 50, 86 ipv 80 etc)
quote:Op woensdag 25 oktober 2006 23:47 schreef kcin22 het volgende:
En wat een heerlijk gevoel geeft het als je met 30 km/h op een rotonde afgaat, 100 meter van te voren al van het gas afmoet en dat je de vrouw in de BMW achter je ziet vloeken omdat het zo langzaam gaat.Heerlijk
Ik pas me er helemaal niet op aan. Wat ze doen moeten ze zelf weten, ik ga er niet langzamer of sneller door rijden.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 23:50 schreef rena het volgende:
[..]
Ja, ik doe het nu nog wel eens om bumperklevers te treiteren
Als mensen dicht achterop me gaan rijden kunnen ze er op rekenen dat ik helemaal niet meer door ga rijden
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |