abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42945975
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 06:33 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik pas me er helemaal niet op aan. Wat ze doen moeten ze zelf weten, ik ga er niet langzamer of sneller door rijden.
Wij hebben hier in het dorp een 4 baans weg, mag je maar 50. Eerste paar lessen moest ik strikt 50 houden, nu mag ik 60/65

Met 50 ben je daar ookwel gevaarlijk.
pi_42947784
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 23:09 schreef ivetje het volgende:

[..]

Ik moest schakelen bij 2500 toeren, doe het nu idd ook vaak pas bij 3000 omdat ik het op gehoor doe. Dat te hard rijden mocht niet, alleen bij inhaalmanouvres. Zowiezo reed ik eerder te zacht dan te hard, dus als ik al 50 reed waar dat mocht was het al heel wat
Ik heb ruim 4 jaar geleden al een stukje "het nieuwe rijden" meegekregen. Ik moest bij de 2000 toeren schakelen. In mijn lesdieselstationvolkswagen was dat elke 20km.

Als ik dat in mijn huidige auto zou doen slaat ie af. Stationair draait mijn opeltje al 1000 toeren. ik zou 40 in zijn 5 moeten rijden wil ik niet over de 2000 toeren
Game Over :: Anoniem torrents downloaden @ Seedr :: Lees hier waarom
pi_42947983
ik moet schakelen bij 2500 toeren, en te hard rijden mag ik niet, ja, hooguit 2 km per uur ofzo, maar echt niet 6/7 km harder
pi_42948480
Ik ga zo afrijden..!!!!!!!!!
pi_42948567
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 12:02 schreef karoltje het volgende:
Succes!

En Sylvana, gefeli met het behalen van je theorie. Nu wel es slagen voor het rij-examen he?
]I[ Melvin ]|[
pi_42948709
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 12:02 schreef karoltje het volgende:
Veel succes

thnx Melvin, ik hoop het wel ja
pi_42948745
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 10:30 schreef Mathijz het volgende:

[..]

Wij hebben hier in het dorp een 4 baans weg, mag je maar 50. Eerste paar lessen moest ik strikt 50 houden, nu mag ik 60/65

Ene keer moet je wel met het verkeer meetuffen, en andere keer weer niet .

Begin er eigenlijk wel een beetje genoeg van te krijgen . Iedere keer dat gezanik aan me kop, oohj dit kan beter en dit... Dat me 2e instructeur niet een keer snapt dat ik er genoeg van kan hebben, dat er iemand aan me kop loop te zeuren...
Man ik maak toch geen ongelukken, rij met het verkeer mee. En die ervaring dat doe ik in de loop tijd wel op. Merk steeds vaker dat ik wat , geirriteerd achter het stuur zit en al die weggetjes weer ken en de geintjes .
pi_42948762
quote:
Vrouw in lesauto rijdt fietser dood

Uitgegeven: 26 oktober 2006 09:36
Laatst gewijzigd: 26 oktober 2006 10:42

GROESBEEK - De 31-jarige bestuurster van een lesauto heeft woensdagavond op de doorgaande weg van Nijmegen naar Groesbeek een 66-jarige fietser aangereden. De man is in de nacht van woensdag op donderdag in het ziekenhuis aan zijn verwondingen overleden, aldus een politiewoordvoerder.

De fietser uit Groesbeek reed op het fietspad langs de doorgaande weg, maar begon plotseling te slingeren en reed de rijbaan op. De bestuurster uit Mook kon de fietser niet meer ontwijken en reed hem in volle vaart aan.

Bron: nu.nl
Damn, wat erg zeg, om zoiets tijdens je rijles mee te maken
pi_42948834
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 18:55 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Stond er zelf opzich best van te kijken hoeveel mensen me de sleutel praktisch in handen duwde
Ik heb nu ongeveer 3 maanden m'n rijbewijs en ik mocht afgelopen zondag in dit schatje rijden

Kreeg ook zowat de sleutels in m'n handen geduwd. Ik had zelfs m'n pantoffels nog aan mja, ik zeg geen nee tegen zo'n aanbod.
pi_42949377
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 12:11 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ene keer moet je wel met het verkeer meetuffen, en andere keer weer niet .

Begin er eigenlijk wel een beetje genoeg van te krijgen . Iedere keer dat gezanik aan me kop, oohj dit kan beter en dit... Dat me 2e instructeur niet een keer snapt dat ik er genoeg van kan hebben, dat er iemand aan me kop loop te zeuren...
Man ik maak toch geen ongelukken, rij met het verkeer mee. En die ervaring dat doe ik in de loop tijd wel op. Merk steeds vaker dat ik wat , geirriteerd achter het stuur zit en al die weggetjes weer ken en de geintjes .
Het stuk waar ik iets harder mocht rijden is ook geen examenroute. Op de examenroutes in en rond de stad mag ik ook beslist niet boven de Vmax
  donderdag 26 oktober 2006 @ 13:08:06 #61
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_42950515
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 12:15 schreef wetgos het volgende:

[..]

Ik heb nu ongeveer 3 maanden m'n rijbewijs en ik mocht afgelopen zondag in dit schatje rijden

[afbeelding]

Kreeg ook zowat de sleutels in m'n handen geduwd. Ik had zelfs m'n pantoffels nog aan mja, ik zeg geen nee tegen zo'n aanbod.
Dat soort auto's moet dus echt verboden worden!! Als die in mijn auto was gereden hadden we het zeker niet overleeft, aangezien deze dan precies in je deur ramt ipv op de kooi-constructie. Vroeger snapte ik ook niet dat dit soort auto's een gevaar zijn, maar nu ik mijn autootje heb gezien na een aanrijding met een ford (normale auto) ben ik erg blij dat er niet zo'n bakbeest in is gescheurd. Levensgevaarlijk die dingen, als je er zelf in zit is het misschien een veiliger gevoel...maar degene die je aanrijdt zal er echt niet vrolijk van worden
To infinity…and beyond!
pi_42950640
Jeetje ivetje je auto ziet er niet zo heel mooi meer uit! Je zal je wel kapot geschrokken zijn!! Fijn dat met jou alles goed is.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 13:14:46 #63
11458 ivetje
pi_42950700
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 13:12 schreef karoltje het volgende:
Jeetje ivetje je auto ziet er niet zo heel mooi meer uit! Je zal je wel kapot geschrokken zijn!! Fijn dat met jou alles goed is.
Tja, gelukkig heeft niemand iets...had me wel anders gevoeld als dat wel zo was denk ik. We gaan alleen niet meer voor een blauwe clio, mijn vriend heeft 2 total losse auto's gehad en beide blauw Wordt dus nu een ander kleurtje, want blauw is niet veilig voor ons. Wel weer een clio gok ik overigens. Komt het beste uit die bots-tests etc. en dat hebben we gemerkt. En gordijn-airbags komen er ook zeker weer in, die kunnen je leven echt redden!!
Waarschijnlijk wordt het donkergrijs trouwens
To infinity…and beyond!
pi_42951316
Hey leuk topic ik ben van de zomer begonne met lessen, heb nu 30 lessen gehad
en 2 november examen!
----> Schumacher, je was een groot sportman! <----
pi_42951398
Dan sta je ook ff de shaken op je bene......
quote:
Lesauto rijdt fietser dood
Gepost door Joop (Athlon_2o0o) - Bron: NU.nl
Gepubliceerd: donderdag 26 oktober 2006 @ 13:09
Een 31-jarige bestuurster van een lesauto heeft woensdagavond in Groesbeek een 66-jarige fietser doodgereden. De vrouw was aan het lessen op de doorgaande weg van Nijmegen naar Groesbeek, toen de fietser plotseling tevoorschijn kwam.

De fietser reed op het fietspad langs de doorgaande weg, maar begon plotseling te slingeren. Toen hij op de rijbaan terecht kwam kon de bestuurster uit Mook de fietser niet meer ontwijken en reed hem met volle snelheid aan. Ook de begeleider in de lesauto kon niets meer doen om het ongeluk te vermijden.

De man overleed niet onmiddellijk, maar werd eerst naar het ziekenhuis vervoerd. Een politiewoordvoerder heeft gemeld dat hij daar in de nacht van woensdag op donderdag is overleden.
Bron: www.fok.nl
pi_42951449
dat bericht had ik ook al gepost, maar dat heeft iedereen over het hoofd gezien

Staat iets naar boven
pi_42951491
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 13:41 schreef Sylvana het volgende:

Staat iets naar boven
Me too
  donderdag 26 oktober 2006 @ 13:46:17 #68
11458 ivetje
pi_42951598
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 13:41 schreef Sylvana het volgende:

Staat iets naar boven
Ik had hem niet over het hoofd gezien hoor
Lijkt me idd vreselijk...vraag me af of je dan nog wel ooit durft te rijden eigenlijk. Wat ik zelf ook al zei, als bij ons ongeluk iemand dood was zou ik ook zeker aan mezelf twijfelen wat autorijden betreft
To infinity…and beyond!
pi_42952237
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 13:08 schreef ivetje het volgende:

[..]

Dat soort auto's moet dus echt verboden worden!! Als die in mijn auto was gereden hadden we het zeker niet overleeft, aangezien deze dan precies in je deur ramt ipv op de kooi-constructie. Vroeger snapte ik ook niet dat dit soort auto's een gevaar zijn, maar nu ik mijn autootje heb gezien na een aanrijding met een ford (normale auto) ben ik erg blij dat er niet zo'n bakbeest in is gescheurd. Levensgevaarlijk die dingen, als je er zelf in zit is het misschien een veiliger gevoel...maar degene die je aanrijdt zal er echt niet vrolijk van worden
ik geef je hier helemaal gelijk in hoor ivetje. maar dat is meer door omstandigheden. mijn nicht heeft namelijk 2 maand geleden een motorongeluk gehad (zij op de motor, de andere persoon in zown heerlijke bak). als doktoren na de hand zeggen: als ze in een auto had gezeten was ze op slag dood geweest, nu mag je hopen dat ze het misschien overleefd. (gelukkig heeft ze het overleefd, maar wel met: gescheurde lever, gebroken enkel, onderbeen, bovenbeen, bekken, onderarm, bovenarm, gesloopte geslachtsdelen en ga zo maar door. maar ze zal over 2 jaar weer alles normaal kunnen doen, gelukkig).

ben trouwens zelf net terug van mijn rijles. en die ging op zich wel lekker, uitgezondert het laatste kwartier. moest namelijk een noodstop maken (fout van andere bestuurder), ik reed op een voorrangsweg en diegene knalde er even voor, zag mij, en ging stil staan (lekker slim ook). maar was wel sneller dan de instructeur de rest van de les dus voor alles (maar dan ook alles) in paniek geremd gewoon uit schrik. hopelijk is dat er volgende week weer een beetje af.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  donderdag 26 oktober 2006 @ 14:43:49 #70
11458 ivetje
pi_42953455
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 14:08 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

ik geef je hier helemaal gelijk in hoor ivetje. maar dat is meer door omstandigheden. mijn nicht heeft namelijk 2 maand geleden een motorongeluk gehad (zij op de motor, de andere persoon in zown heerlijke bak). als doktoren na de hand zeggen: als ze in een auto had gezeten was ze op slag dood geweest, nu mag je hopen dat ze het misschien overleefd. (gelukkig heeft ze het overleefd, maar wel met: gescheurde lever, gebroken enkel, onderbeen, bovenbeen, bekken, onderarm, bovenarm, gesloopte geslachtsdelen en ga zo maar door. maar ze zal over 2 jaar weer alles normaal kunnen doen, gelukkig).
Ja idd, zo'n auto ziet er veilig uit voor jezelf...maar voor de ander dus niet. Het redt echt je leven als een auto tegen je aanrijdt op de kooi-constructie en dat doen zulke auto's helaas niet. Kijk, in amerika rijdt iedereen in zo'n bak dan is het wat anders Hier rijdt ht overgrote deel nog in een "normale" auto en vind het eigenlijk best belangrijk dat daarop gelet wordt bij het invoeren van auto's etc. Bedenk ook eens wat voor schade je bij de ander aanricht bij een ongeluk, daar kijken veel mensen niet naar helaas

Wat een geluk heeft je nichtje overigens gehad!! Hopelijk komt het weer helemaal goed met haar
To infinity…and beyond!
  donderdag 26 oktober 2006 @ 14:45:18 #71
11458 ivetje
pi_42953504
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 14:08 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

ik reed op een voorrangsweg en diegene knalde er even voor, zag mij, en ging stil staan (lekker slim ook). maar was wel sneller dan de instructeur de rest van de les dus voor alles (maar dan ook alles) in paniek geremd gewoon uit schrik. hopelijk is dat er volgende week weer een beetje af.
Dit komt mij opeens heel bekend voor Ik was zelf ook zo slim om stil te gaan staan (van schrik ). Maar dat heeft uiteindelijk wel een hoop schade aan de inzittende gescheeld bij onze auto gelukkig.
To infinity…and beyond!
pi_42953822
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 23:40 schreef Chr1st1aan het volgende:

[..]

Kom je later wel achter als je dat toch standaard doet. Leuk hoor boetes van 2/3/4 km teveel Vooral doen
Lang leve de meetcorrecties
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_42954405
Ik ben eindelijk geslaaaaaaaaaaaaaagd!!!
  donderdag 26 oktober 2006 @ 15:13:52 #74
11458 ivetje
pi_42954420
Gefeliciteerd!!
To infinity…and beyond!
  donderdag 26 oktober 2006 @ 15:16:37 #75
154854 Jenny_
Don't be hasty
pi_42954515
Gefeliciteerd idd!

ivetje, ik had je verhaal gelezen. Wat klote zeg... maar goed kan gebeuren (hoe stom 't ook klinkt) ik hoop dat je snel weer de weg op gaat/durft...!
Dreams do come true
  donderdag 26 oktober 2006 @ 15:19:12 #76
11458 ivetje
pi_42954597
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 15:16 schreef Jenny_ het volgende:
Gefeliciteerd idd!

ivetje, ik had je verhaal gelezen. Wat klote zeg... maar goed kan gebeuren (hoe stom 't ook klinkt) ik hoop dat je snel weer de weg op gaat/durft...!
Ben gisteren dus al ff 2 blokken gereden naar mijn schoonouders Wel langzaam, leek wel een oud omaatje zoals ik reed Moet ook nog een keer zelf langs de plek van het ongeluk rijden, beetje uit de richting maar is wel goed voor het "verwerken" ervan. Ik ga toch zelf weer langzaam steeds verder rijden, het is ook zo zonde om nu gewoon helemaal niet meer in de auto te stappen he En idd, ik blijf ook maar denken dat dit iedereen had kunnen overkomen en heb er wel van geleerd dat ik nog niet zo snel handel in de auto en dus ook vooral niet snel nog ergens voor door moet willen
To infinity…and beyond!
  donderdag 26 oktober 2006 @ 15:21:55 #77
154854 Jenny_
Don't be hasty
pi_42954676
Goed van je!

Ikzelf heb het de eerste paar keren ook gehad, dat ik het moeilijk vond om in mijn eentje in de auto te stappen (niet dat ik een ongeluk heb gehad). Maar gelukkig ben ik over die drempel gestapt, anders gaat het alleen maar moeilijker worden. Veel succes ermee!
Dreams do come true
  donderdag 26 oktober 2006 @ 15:23:14 #78
11458 ivetje
pi_42954713
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 15:21 schreef Jenny_ het volgende:
Goed van je!

Ikzelf heb het de eerste paar keren ook gehad, dat ik het moeilijk vond om in mijn eentje in de auto te stappen (niet dat ik een ongeluk heb gehad). Maar gelukkig ben ik over die drempel gestapt, anders gaat het alleen maar moeilijker worden. Veel succes ermee!
Thanx
Het stomme is dat ik er totaal geen moeite mee had om de eerste keer zonder instructrice te rijden enzo. Ging allemaal heel goed en was ook eigenlijk niet bang ofzo. Niet dat ik onverantwoord rondreed etc. maar had geen angst ervoor. En nu valt het me ook nog reuze mee met de angst, alleen alles van links is eng
To infinity…and beyond!
pi_42954751
gefeliciteerd Karoltje
pi_42954790
* FranticDJ had tijdens rijles al vaak genoeg zonder instructeur gereden :x

Instructeur zat in de vrachtwagen die voor mij reed
  donderdag 26 oktober 2006 @ 15:29:49 #81
154854 Jenny_
Don't be hasty
pi_42954968
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 15:25 schreef FranticDJ het volgende:
* FranticDJ had tijdens rijles al vaak genoeg zonder instructeur gereden :x
Verschil moet er wezen uiteraard
Dreams do come true
pi_42956015
Dankuwel allemaaal!!
pi_42959050
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 13:08 schreef ivetje het volgende:

[..]

Hij moet verboden worden van lelijkheid ja

Maar even serieus.. wat voor auto je ook rijd, er zijn altijd grotere (vracht)autos. En als die normale auto 30 km harder had gereden had de afloop ook anders geweest, en dat had ie ongetwijfelt gekunt.. dus dan allemaal maar in botsautojes met rolkooi gaan rijden (en begrenst op 50)

Gaat niet werken he.. de auto doet er niet toe, het zijn sowieso wel moordwapens.. het zijn de bestuurders die het probleem zijn (zowat alle ongelukken zijn fouten van (1 van de) bestuurders) Richt liever je pijlen op al die ongelovelijke idioten op de weg
  donderdag 26 oktober 2006 @ 17:36:06 #84
11458 ivetje
pi_42959303
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 17:27 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Hij moet verboden worden van lelijkheid ja

Maar even serieus.. wat voor auto je ook rijd, er zijn altijd grotere (vracht)autos. En als die normale auto 30 km harder had gereden had de afloop ook anders geweest, en dat had ie ongetwijfelt gekunt.. dus dan allemaal maar in botsautojes met rolkooi gaan rijden (en begrenst op 50)

Gaat niet werken he.. de auto doet er niet toe, het zijn sowieso wel moordwapens.. het zijn de bestuurders die het probleem zijn (zowat alle ongelukken zijn fouten van (1 van de) bestuurders) Richt liever je pijlen op al die ongelovelijke idioten op de weg
Het verschilt wel degelijk of een auto op je kooi-constructie erin knalt of precies er tussenin. Daar gaat het mij om. Vrachtauto's ok, daar valt weinig aan te doen maar die zijn weer hoger dan zo'n auto dus die raakt je ook voornamelijk een stukje hoger. Dit soort auto's ramt gewoon je deur ofzo. Ik heb nu nog het geluk gehad dat die balk onder bij de deur zit en dat heb je bij zo'n hoge auto niet. Die zit gewoon midden op je deur en raakt pas bij het voorwiel zowat die balk onderin. Da's het erge eraan, je deur zit dus een heel stuk verder naar binnen dan wat nu het geval was.
En ja, er lopen natuurlijk lompe mensen rond en er heeft er bijna altijd wel 1 schuld. Maar met dit soort auto's is de persoon die je aanrijdt er gewoon vaak slechter aan toe dan met een gewone lage auto. En daar denken mensen niet aan als ze zo'n vette, veilige, hoge auto kopen
To infinity…and beyond!
  donderdag 26 oktober 2006 @ 17:52:56 #85
139330 TNA
For the stars that shine
pi_42959807
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 18:55 schreef Robin__ het volgende:
Algemeen vraagje.. zouden jullie je autotje (in de toekomst) uitlenen aan iemand met net een paar dagen zn rijbewijs?
Dat zou heel erg van de persoon afhangen, maar ik zou denk ik eerst een keer naast diegene willen zitten in een andere auto En dan tijdig uitstappen natuurlijk.
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 10:30 schreef Mathijz het volgende:

[..]

Hehe, die weg ken ik wel ja
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 15:13 schreef karoltje het volgende:
Ik ben eindelijk geslaaaaaaaaaaaaaagd!!!
Gefeliciteerd!

Sylvana - nog gefeliciteerd met je theorie! Ik liep een beetje achter hier
Jenny_ - nog gefeliciteerd met het onder de knie krijgen van het koppeling-op-laten-komen in een bezineauto Is hopelijk goed voor je zelfvertrouwen in de auto
pi_42961037
mag over 4 week examen doen

heb nu 9 lessen gehad en moet vooral nog wat werken aan mn besluitvaardigheid. laat nogal eens een fietser voorgaan terwijl ik gewoon voorrang heb
you and I ain't done Zeke!
pi_42961422
Je kan beter aangereden door een Peugot 205 dan door zo'n Hummer-bak! Ik heb een tijdje geleden op tv reconstructies gezien van wat zo'n bakbeest kan aanrichten bij een aanrijding. Alhoewel je als bestuurder (van de hummer dus) echt geen schrammetje oploopt!
pi_42963703
3 november 11.40 mot ik rije Rotterdam noorderbocht
ik zoek een huis heb jij wat voor me?
als je naar rechts kijk zie je links niets
  Nerd met benen donderdag 26 oktober 2006 @ 22:22:09 #89
18073 miss_bleu
pi_42968427
Heb net rijles 5 gehad.
Is het normaal dat je dan al file parkeren, straatje keren, achteruit inparkeren, en zelf snelweg mag rijden met kijken?

En dat voor iemand die echt bang in de auto was en niet drufde ?

Ik heb namelijk geen idee of dit nou snel of langzaam is?
pi_42968646
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:22 schreef miss_bleu het volgende:
Heb net rijles 5 gehad.
Is het normaal dat je dan al file parkeren, straatje keren, achteruit inparkeren, en zelf snelweg mag rijden met kijken?

bijzondere verrichtingen had ik toen ook allemaal al gedaan, snelweg nog niet
pi_42968738
Ligt aan de aanpak van de instructeur, je moet niet vergeten dat de instructeur behalve het gasgeven, alles kan vanaf de passagiers stoel.. dus of hij bouwt je zelfvertrouwen langzaam op, of hij gooit je in het diepe (volgende keer weet je dat het vorige keren ook goed ging, dus denk je er makkelijker over) en jij voelt je goed en je zelfvertrouwen gaat omhoog en je zit steeds relaxter in de auto (wat belangrijk is.. je moet je op je gemak gaan voelen en weten dat je alles onder controlle hebt)

Ik mocht de eerste les al alles doen, en ook de snelweg op (almere > bussum) deed ie anders nooit zei ie, geloofde ik niet echt, maar alsnog vond ik het een hele prestatie van mezelf dat het allemaal goed ging ik weet nog steeds niet of ie dat nu wel of niet bij iedereen doet :p
  FOK!fotograaf donderdag 26 oktober 2006 @ 22:40:33 #92
159915 -Menn0-
MNO
pi_42969163
Toch wel even wennen zo'n benzine auto

Maar het is wel TE vet om zelfstandig te rijden!!!
,,/
pi_42970028
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:22 schreef miss_bleu het volgende:
Heb net rijles 5 gehad.

bij les 5 had ik ook het keren. file parkeren nog niet gedaan.

ik reed direct de eerste les al zelfstandig (dus niet dat de instructeur voor me schakelde of ook aan de pedalen zat). snelweg / ringweg was bij les 2/3 aan de orde. moet zeggen dat het me goed afgaat.

waar was je precies bang voor in de auto? wellicht dat de instructeur wilde kijken wat je kon, durft, initiatief toont etc. aanpak verschilt natuurlijk per instructeur
you and I ain't done Zeke!
pi_42973931
Karoltje gefeliciteerd!
  Nerd met benen vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:34:50 #95
18073 miss_bleu
pi_42976944
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 23:09 schreef Johnns het volgende:

[..]

bij les 5 had ik ook het keren. file parkeren nog niet gedaan.

ik reed direct de eerste les al zelfstandig (dus niet dat de instructeur voor me schakelde of ook aan de pedalen zat). snelweg / ringweg was bij les 2/3 aan de orde. moet zeggen dat het me goed afgaat.

waar was je precies bang voor in de auto? wellicht dat de instructeur wilde kijken wat je kon, durft, initiatief toont etc. aanpak verschilt natuurlijk per instructeur
heb de eerste les alleen maar gestuurd. Heb een ongeluk meegemaakt waardoor ik onwijs bang was in de auto.
pi_42977676
Ik heb aanstaande dinsdag (31 okt) mijn eerste rijles kan niet wachten
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:05:36 #97
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_42978741
Hier meldt zich ook een beginnende lesser (2 lessen) .
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:30 schreef Robin__ het volgende:
Ik mocht de eerste les al alles doen, en ook de snelweg op (almere > bussum) deed ie anders nooit zei ie, geloofde ik niet echt, maar alsnog vond ik het een hele prestatie van mezelf dat het allemaal goed ging ik weet nog steeds niet of ie dat nu wel of niet bij iedereen doet :p
Bij mij was het tijdens de eerste les ook al zo dat ik alles (op koppeling & schakelen na) moest doen, en was er aan het einde ook een stukje snelweg. Ik was er zelf ook wel verrast door, maar ik denk dat het een moderne aanpak is en dat de instructeur kijkt of het wel/niet verstandig is? In ieder geval is het in de randstad wel erg van belang dat je gewend raakt aan de snelweg.

MarcoD, veel plezier en gefeliciteerd karoltje!
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
pi_42978902
morgenmiddag krijg ik als het goed is mn examendatum te horen
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:27:19 #99
11458 ivetje
pi_42979278
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 09:34 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

heb de eerste les alleen maar gestuurd. Heb een ongeluk meegemaakt waardoor ik onwijs bang was in de auto.
Ik heb de eerste les ook alleen maar gestuurd en gas gegeven, gingen hier in Vianen naar het industrieterrein om te kijken hoe je bochten neemt etc. Of je een beetje inzicht hebt in de plek op de weg etc. 2e les hetzelfde, moest toen wel de koppeling intrappen als ze dat aangaf maar niet zelf schakelen. Ik heb schakelen wat langzaam onder de knie gekregen, dus vandaar. De 3e les ging ik over de snelweg, aangezien je in vianen weinig anders kan dan snelweg nemen als je in Utrecht les hebt En om nou 2 uur achter elkaar in Vianen rond te rijden is ook niet echt handig.
To infinity…and beyond!
pi_42979597
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 14:43 schreef ivetje het volgende:

[..]

Wat een geluk heeft je nichtje overigens gehad!! Hopelijk komt het weer helemaal goed met haar
zoals het er nu naar uit ziet komt het helemaal goed gelukkig. maar ja we zijn nu ook erg blij met kleine dingen zoals: ze staat, ze kan zelf naar de wc (zonder katheter), ze is gaan winkelen in de rolstoel, ze loopt al kleine stukjes. eigenlijk gewoon de kleinde dingen in het leven, die je zo vanzelfsprekend vind. en het revalidatiecentrum denkt dat ze over een jaar weer alles kan doen (ik hoop het maar, want ik heb voor de gein tegen haar gezegt: ik ga niet naar een kapper zolang jij mijn haar niet kan knippen, omdat ze zelf namelijk kapster is, en mijn haar het beste kent.)
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')