Wij hebben hier in het dorp een 4 baans weg, mag je maar 50. Eerste paar lessen moest ik strikt 50 houden, nu mag ik 60/65quote:Op donderdag 26 oktober 2006 06:33 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik pas me er helemaal niet op aan. Wat ze doen moeten ze zelf weten, ik ga er niet langzamer of sneller door rijden.
Ik heb ruim 4 jaar geleden al een stukje "het nieuwe rijden" meegekregen. Ik moest bij de 2000 toeren schakelen. In mijn lesdieselstationvolkswagen was dat elke 20km.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 23:09 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ik moest schakelen bij 2500 toeren, doe het nu idd ook vaak pas bij 3000 omdat ik het op gehoor doe. Dat te hard rijden mocht niet, alleen bij inhaalmanouvres. Zowiezo reed ik eerder te zacht dan te hard, dus als ik al 50 reed waar dat mocht was het al heel wat
Succes!quote:Op donderdag 26 oktober 2006 12:02 schreef karoltje het volgende:
Ik ga zo afrijden..!!!!!!!!!
Veel succesquote:Op donderdag 26 oktober 2006 12:02 schreef karoltje het volgende:
Ik ga zo afrijden..!!!!!!!!!
Ene keer moet je wel met het verkeer meetuffen, en andere keer weer nietquote:Op donderdag 26 oktober 2006 10:30 schreef Mathijz het volgende:
[..]
Wij hebben hier in het dorp een 4 baans weg, mag je maar 50. Eerste paar lessen moest ik strikt 50 houden, nu mag ik 60/65![]()
Met 50 ben je daar ookwel gevaarlijk.
Damn, wat erg zeg, om zoiets tijdens je rijles mee te makenquote:Vrouw in lesauto rijdt fietser dood
Uitgegeven: 26 oktober 2006 09:36
Laatst gewijzigd: 26 oktober 2006 10:42
GROESBEEK - De 31-jarige bestuurster van een lesauto heeft woensdagavond op de doorgaande weg van Nijmegen naar Groesbeek een 66-jarige fietser aangereden. De man is in de nacht van woensdag op donderdag in het ziekenhuis aan zijn verwondingen overleden, aldus een politiewoordvoerder.
De fietser uit Groesbeek reed op het fietspad langs de doorgaande weg, maar begon plotseling te slingeren en reed de rijbaan op. De bestuurster uit Mook kon de fietser niet meer ontwijken en reed hem in volle vaart aan.
Bron: nu.nl
Ik heb nu ongeveer 3 maanden m'n rijbewijs en ik mocht afgelopen zondag in dit schatje rijdenquote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:55 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Stond er zelf opzich best van te kijken hoeveel mensen me de sleutel praktisch in handen duwde
Het stuk waar ik iets harder mocht rijden is ook geen examenroute. Op de examenroutes in en rond de stad mag ik ook beslist niet boven de Vmaxquote:Op donderdag 26 oktober 2006 12:11 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ene keer moet je wel met het verkeer meetuffen, en andere keer weer niet.
Begin er eigenlijk wel een beetje genoeg van te krijgen. Iedere keer dat gezanik aan me kop, oohj dit kan beter en dit... Dat me 2e instructeur niet een keer snapt dat ik er genoeg van kan hebben, dat er iemand aan me kop loop te zeuren...
Man ik maak toch geen ongelukken, rij met het verkeer mee. En die ervaring dat doe ik in de loop tijd wel op. Merk steeds vaker dat ik wat , geirriteerd achter het stuur zit en al die weggetjes weer ken en de geintjes.
Dat soort auto's moet dus echt verboden worden!! Als die in mijn auto was gereden hadden we het zeker niet overleeft, aangezien deze dan precies in je deur ramt ipv op de kooi-constructie. Vroeger snapte ik ook niet dat dit soort auto's een gevaar zijn, maar nu ik mijn autootje heb gezien na een aanrijding met een ford (normale auto) ben ik erg blij dat er niet zo'n bakbeest in is gescheurd. Levensgevaarlijk die dingen, als je er zelf in zit is het misschien een veiliger gevoel...maar degene die je aanrijdt zal er echt niet vrolijk van wordenquote:Op donderdag 26 oktober 2006 12:15 schreef wetgos het volgende:
[..]
Ik heb nu ongeveer 3 maanden m'n rijbewijs en ik mocht afgelopen zondag in dit schatje rijden![]()
![]()
[afbeelding]
Kreeg ook zowat de sleutels in m'n handen geduwd. Ik had zelfs m'n pantoffels nog aan mja, ik zeg geen nee tegen zo'n aanbod.
Tja, gelukkig heeft niemand iets...had me wel anders gevoeld als dat wel zo was denk ik. We gaan alleen niet meer voor een blauwe clio, mijn vriend heeft 2 total losse auto's gehad en beide blauwquote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:12 schreef karoltje het volgende:
Jeetje ivetje je auto ziet er niet zo heel mooi meer uit! Je zal je wel kapot geschrokken zijn!! Fijn dat met jou alles goed is.
quote:Lesauto rijdt fietser dood
Gepost door Joop (Athlon_2o0o) - Bron: NU.nl
Gepubliceerd: donderdag 26 oktober 2006 @ 13:09
Een 31-jarige bestuurster van een lesauto heeft woensdagavond in Groesbeek een 66-jarige fietser doodgereden. De vrouw was aan het lessen op de doorgaande weg van Nijmegen naar Groesbeek, toen de fietser plotseling tevoorschijn kwam.
De fietser reed op het fietspad langs de doorgaande weg, maar begon plotseling te slingeren. Toen hij op de rijbaan terecht kwam kon de bestuurster uit Mook de fietser niet meer ontwijken en reed hem met volle snelheid aan. Ook de begeleider in de lesauto kon niets meer doen om het ongeluk te vermijden.
De man overleed niet onmiddellijk, maar werd eerst naar het ziekenhuis vervoerd. Een politiewoordvoerder heeft gemeld dat hij daar in de nacht van woensdag op donderdag is overleden.
Bron: www.fok.nl
Me tooquote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:41 schreef Sylvana het volgende:
dat bericht had ik ook al gepost, maar dat heeft iedereen over het hoofd gezien
Staat iets naar boven
Ik had hem niet over het hoofd gezien hoorquote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:41 schreef Sylvana het volgende:
dat bericht had ik ook al gepost, maar dat heeft iedereen over het hoofd gezien
Staat iets naar boven
ik geef je hier helemaal gelijk in hoor ivetje. maar dat is meer door omstandigheden. mijn nicht heeft namelijk 2 maand geleden een motorongeluk gehad (zij op de motor, de andere persoon in zown heerlijke bak). als doktoren na de hand zeggen: als ze in een auto had gezeten was ze op slag dood geweest, nu mag je hopen dat ze het misschien overleefd. (gelukkig heeft ze het overleefd, maar wel met: gescheurde lever, gebroken enkel, onderbeen, bovenbeen, bekken, onderarm, bovenarm, gesloopte geslachtsdelen en ga zo maar door. maar ze zal over 2 jaar weer alles normaal kunnen doen, gelukkig).quote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:08 schreef ivetje het volgende:
[..]
Dat soort auto's moet dus echt verboden worden!! Als die in mijn auto was gereden hadden we het zeker niet overleeft, aangezien deze dan precies in je deur ramt ipv op de kooi-constructie. Vroeger snapte ik ook niet dat dit soort auto's een gevaar zijn, maar nu ik mijn autootje heb gezien na een aanrijding met een ford (normale auto) ben ik erg blij dat er niet zo'n bakbeest in is gescheurd. Levensgevaarlijk die dingen, als je er zelf in zit is het misschien een veiliger gevoel...maar degene die je aanrijdt zal er echt niet vrolijk van worden
Ja idd, zo'n auto ziet er veilig uit voor jezelf...maar voor de ander dus niet. Het redt echt je leven als een auto tegen je aanrijdt op de kooi-constructie en dat doen zulke auto's helaas niet. Kijk, in amerika rijdt iedereen in zo'n bak dan is het wat andersquote:Op donderdag 26 oktober 2006 14:08 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
ik geef je hier helemaal gelijk in hoor ivetje. maar dat is meer door omstandigheden. mijn nicht heeft namelijk 2 maand geleden een motorongeluk gehad (zij op de motor, de andere persoon in zown heerlijke bak). als doktoren na de hand zeggen: als ze in een auto had gezeten was ze op slag dood geweest, nu mag je hopen dat ze het misschien overleefd. (gelukkig heeft ze het overleefd, maar wel met: gescheurde lever, gebroken enkel, onderbeen, bovenbeen, bekken, onderarm, bovenarm, gesloopte geslachtsdelen en ga zo maar door. maar ze zal over 2 jaar weer alles normaal kunnen doen, gelukkig).
Dit komt mij opeens heel bekend voorquote:Op donderdag 26 oktober 2006 14:08 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
ik reed op een voorrangsweg en diegene knalde er even voor, zag mij, en ging stil staan (lekker slim ook). maar was wel sneller dan de instructeurde rest van de les dus voor alles (maar dan ook alles) in paniek geremd gewoon uit schrik. hopelijk is dat er volgende week weer een beetje af.
Lang leve de meetcorrectiesquote:Op woensdag 25 oktober 2006 23:40 schreef Chr1st1aan het volgende:
[..]
Kom je later wel achter als je dat toch standaard doet. Leuk hoor boetes van 2/3/4 km teveelVooral doen
![]()
Ben gisteren dus al ff 2 blokken gereden naar mijn schoonoudersquote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:16 schreef Jenny_ het volgende:
Gefeliciteerd idd!![]()
ivetje, ik had je verhaal gelezen. Wat klote zeg... maar goed kan gebeuren (hoe stom 't ook klinkt) ik hoop dat je snel weer de weg op gaat/durft...!
Thanxquote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:21 schreef Jenny_ het volgende:
Goed van je!
Ikzelf heb het de eerste paar keren ook gehad, dat ik het moeilijk vond om in mijn eentje in de auto te stappen (niet dat ik een ongeluk heb gehad). Maar gelukkig ben ik over die drempel gestapt, anders gaat het alleen maar moeilijker worden. Veel succes ermee!
Verschil moet er wezen uiteraardquote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:25 schreef FranticDJ het volgende:
* FranticDJ had tijdens rijles al vaak genoeg zonder instructeur gereden :x
Hij moet verboden worden van lelijkheid jaquote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:08 schreef ivetje het volgende:
[..]
Dat soort auto's moet dus echt verboden worden!! Als die in mijn auto was gereden hadden we het zeker niet overleeft, aangezien deze dan precies in je deur ramt ipv op de kooi-constructie. Vroeger snapte ik ook niet dat dit soort auto's een gevaar zijn, maar nu ik mijn autootje heb gezien na een aanrijding met een ford (normale auto) ben ik erg blij dat er niet zo'n bakbeest in is gescheurd. Levensgevaarlijk die dingen, als je er zelf in zit is het misschien een veiliger gevoel...maar degene die je aanrijdt zal er echt niet vrolijk van worden
Het verschilt wel degelijk of een auto op je kooi-constructie erin knalt of precies er tussenin. Daar gaat het mij om. Vrachtauto's ok, daar valt weinig aan te doen maar die zijn weer hoger dan zo'n auto dus die raakt je ook voornamelijk een stukje hoger. Dit soort auto's ramt gewoon je deur ofzo. Ik heb nu nog het geluk gehad dat die balk onder bij de deur zit en dat heb je bij zo'n hoge auto niet. Die zit gewoon midden op je deur en raakt pas bij het voorwiel zowat die balk onderin. Da's het erge eraan, je deur zit dus een heel stuk verder naar binnen dan wat nu het geval was.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 17:27 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Hij moet verboden worden van lelijkheid ja![]()
Maar even serieus.. wat voor auto je ook rijd, er zijn altijd grotere (vracht)autos. En als die normale auto 30 km harder had gereden had de afloop ook anders geweest, en dat had ie ongetwijfelt gekunt.. dus dan allemaal maar in botsautojes met rolkooi gaan rijden (en begrenst op 50)
Gaat niet werken he.. de auto doet er niet toe, het zijn sowieso wel moordwapens.. het zijn de bestuurders die het probleem zijn (zowat alle ongelukken zijn fouten van (1 van de) bestuurders) Richt liever je pijlen op al die ongelovelijke idioten op de weg
Dat zou heel erg van de persoon afhangen, maar ik zou denk ik eerst een keer naast diegene willen zitten in een andere autoquote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:55 schreef Robin__ het volgende:
Algemeen vraagje.. zouden jullie je autotje (in de toekomst) uitlenen aan iemand met net een paar dagen zn rijbewijs?
Hehe, die weg ken ik wel jaquote:Op donderdag 26 oktober 2006 10:30 schreef Mathijz het volgende:
[..]
Wij hebben hier in het dorp een 4 baans weg, mag je maar 50. Eerste paar lessen moest ik strikt 50 houden, nu mag ik 60/65![]()
Met 50 ben je daar ookwel gevaarlijk.
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:13 schreef karoltje het volgende:
Ik ben eindelijk geslaaaaaaaaaaaaaagd!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
bijzondere verrichtingen had ik toen ook allemaal al gedaan, snelweg nog nietquote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:22 schreef miss_bleu het volgende:
Heb net rijles 5 gehad.
Is het normaal dat je dan al file parkeren, straatje keren, achteruit inparkeren, en zelf snelweg mag rijden met kijken?
En dat voor iemand die echt bang in de auto was en niet drufde ?
Ik heb namelijk geen idee of dit nou snel of langzaam is?
bij les 5 had ik ook het keren. file parkeren nog niet gedaan.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:22 schreef miss_bleu het volgende:
Heb net rijles 5 gehad.
Is het normaal dat je dan al file parkeren, straatje keren, achteruit inparkeren, en zelf snelweg mag rijden met kijken?
En dat voor iemand die echt bang in de auto was en niet drufde ?
Ik heb namelijk geen idee of dit nou snel of langzaam is?
heb de eerste les alleen maar gestuurd. Heb een ongeluk meegemaakt waardoor ik onwijs bang was in de auto.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 23:09 schreef Johnns het volgende:
[..]
bij les 5 had ik ook het keren. file parkeren nog niet gedaan.
ik reed direct de eerste les al zelfstandig (dus niet dat de instructeur voor me schakelde of ook aan de pedalen zat). snelweg / ringweg was bij les 2/3 aan de orde. moet zeggen dat het me goed afgaat.
waar was je precies bang voor in de auto? wellicht dat de instructeur wilde kijken wat je kon, durft, initiatief toont etc. aanpak verschilt natuurlijk per instructeur
Bij mij was het tijdens de eerste les ook al zo dat ik alles (op koppeling & schakelen na) moest doen, en was er aan het einde ook een stukje snelweg. Ik was er zelf ook wel verrast door, maar ik denk dat het een moderne aanpak is en dat de instructeur kijkt of het wel/niet verstandig is? In ieder geval is het in de randstad wel erg van belang dat je gewend raakt aan de snelweg.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:30 schreef Robin__ het volgende:
Ik mocht de eerste les al alles doen, en ook de snelweg op (almere > bussum) deed ie anders nooit zei ie, geloofde ik niet echt, maar alsnog vond ik het een hele prestatie van mezelf dat het allemaal goed gingik weet nog steeds niet of ie dat nu wel of niet bij iedereen doet :p
Ik heb de eerste les ook alleen maar gestuurd en gas gegeven, gingen hier in Vianen naar het industrieterrein om te kijken hoe je bochten neemt etc. Of je een beetje inzicht hebt in de plek op de weg etc. 2e les hetzelfde, moest toen wel de koppeling intrappen als ze dat aangaf maar niet zelf schakelen. Ik heb schakelen wat langzaam onder de knie gekregen, dus vandaar. De 3e les ging ik over de snelweg, aangezien je in vianen weinig anders kan dan snelweg nemen als je in Utrecht les hebtquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 09:34 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
heb de eerste les alleen maar gestuurd. Heb een ongeluk meegemaakt waardoor ik onwijs bang was in de auto.
zoals het er nu naar uit ziet komt het helemaal goedquote:Op donderdag 26 oktober 2006 14:43 schreef ivetje het volgende:
[..]
Wat een geluk heeft je nichtje overigens gehad!! Hopelijk komt het weer helemaal goed met haar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |