heb les in een diesel, maar vind de benzine van mn ouders geen probleem. ook in het begin niet. je moet alleen wat eerder gas bij geven. maar dat voel je ook wel.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 15:46 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
Ik liet normaal altijd de koppeling lang opkomen voordat ik pas gas gaf. Nu zal dat denk ik niet meer kunnen. Zijn er nog mensen die hier in het begin problemen mee hebben gehad? Waar moet je aan denken?
quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 14:36 schreef EsDe het volgende:
[..]
hehe mijn instructeur zei altijd " voet weg bij de koppeling, alleen vrouwen houden hun voet continue erop/erboven hangen "![]()
Leuk hequote:* EsDe heeft nu overigens al een aantal weken het rijbewijs en al heel wat kilometertjes gemaakt!![]()
Echt heerlijk zo zelf autorijden!!!![]()
ik laat m altijd gewoon langzaam opkomen en geef wat gas bij.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 16:08 schreef -Menn0- het volgende:
Je moet het nu eigelijk andersom doen, eerst wat gas geven en dan pas de koppeling op laten komen![]()
Ach, k heb al 2 keer eerder om 8 uur afgereden, dus ben er wel aan gewendquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:57 schreef rena het volgende:
Sylvana, eindelijk! Spannend! Wel een kut tijd zeg..![]()
succes, hoop dat je het haalt!!quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 19:01 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ach, k heb al 2 keer eerder om 8 uur afgereden, dus ben er wel aan gewendAnders had ik tot half december moeten wachten
3 keer om 8 uur is gewoon scheepsrecht
Poeh, ff denken hoor, ben al 4 keer gezaktquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 22:03 schreef karoltje het volgende:
Waar was je de vorige keren op gezakt?
ik blijf er bij.. (behalve die auto/fietser over het hoofd zien) maar. alle andere keren ben je gewoon genaait..quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 22:11 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Poeh, ff denken hoor, ben al 4 keer gezakt
Uhm, invoegen op de snelweg, dat ik achter een vrachtwagen invoegde en ervoor had moeten invoegen, dat ik Stichtse Rotonde opwilde terwijl het niet kon ( 2 keer achter elkaar) auto/fietser van rechts over het hoofd zien, naar examinators mening te hard door een straat met aan allebei de kanten veel geparkeerde auto's. Ik reed niet boven de maximumsnelheid, maar had toch zachter gemoeten. Dat was het geloof ik.
Dan nog kunnen er auto's van rechts komen die geen voorrang hebben maar het wel nemen hoorquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 16:41 schreef rena het volgende:
Gisteren voor het eerst uit geweest met de auto, om half 3 's nachts is heerlijk rustig op de weg![]()
quote:Op zondag 29 oktober 2006 08:14 schreef ivetje het volgende:
[..]
Dan nog kunnen er auto's van rechts komen die geen voorrang hebben maar het wel nemen hoor![]()
Is juist een relaxte tijdquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:57 schreef rena het volgende:
Gefeliciteerd vriendje van miss_d![]()
Sylvana, eindelijk! Spannend! Wel een kut tijd zeg..![]()
En ik heb toch BNOR-examen, dus dat duurt toch langer dan een gewoon examen en rij dus vast ook nog wel als het weer wat rustiger op de weg isquote:Op zondag 29 oktober 2006 11:23 schreef tralalala het volgende:
[..]
Is juist een relaxte tijdvind ik dan
Lekker druk, achter andere auto's aanrijden en ik kijk als het druk is automatisch veel meer![]()
Successs alvast!quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:26 schreef Sylvana het volgende:
Ik weet mn examendatum![]()
![]()
Donderdag 23 november om 8 uur
En dan dinsdag 7 november en donderdag 16 november iig nog ff lessen
ja valt me idd goed mee jaquote:Op zondag 29 oktober 2006 21:40 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Successs alvast!Valt nog mee qua wachttijd, of niet dan?
Je krijgt er sowieso 2, maar meestal wel meer. Bij een bochtje achteruit moet je daarna ook gewoon recht achteruit rijden en bij het CBR weer voor-of achteruit inparkeren. Meestal krijg je er wel 2 of 3 en soms wel 4 dusquote:Op zondag 29 oktober 2006 22:15 schreef leroytje het volgende:
Ikke moet donderdag 2 november op![]()
maareh een vriend van mij zei dat je maar 1 bijzondere verrichting krijgt op je examen,
Weet iemand of dit klopt en of hoe het eigelijk zit??
Ik vond de TTT zelf wel fijn omdat je eens van iemand anders hoort hoe je ervoor staat. Maar als je helemaal op je instructeur aankan valt dat voordeel natuurlijk weg.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:38 schreef Johnns het volgende:
voor de mensen die al examen hebben gedaan of dat binnenkort gaan doen , hebben jullie een TTT gehad?
mn instructeur vertelde gisteren dat hij een TTT maar onnodig vond; het kostte de student bijna evenveel als een echt examen en als je aan het eind slaagt heb je nog steeds je rijbewijos niet.
ik heb wel de laatste les(sen) dat mn instructeur kijkt als een examinator, zeg maar een soort TTT zonder het officiele gebeuren.
wat vinden jullie?
Nou, dan weet ik iig zeker dat ik deze topicreeks t/m 23 november blijf volgenquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:26 schreef Sylvana het volgende:
Ik weet mn examendatum![]()
![]()
Donderdag 23 november om 8 uur
En dan dinsdag 7 november en donderdag 16 november iig nog ff lessen
quote:Op zondag 29 oktober 2006 08:14 schreef ivetje het volgende:
[..]
Dan nog kunnen er auto's van rechts komen die geen voorrang hebben maar het wel nemen hoor![]()
Leuk is dat, ik ga een datum prikken na mijn TTT, en ik hield rekening met eind november. Nou ja, dan ga ik wel gewoon wat minder lessen per week nemenquote:Op maandag 30 oktober 2006 09:07 schreef JapieGijs het volgende:
23 december mag ik pas weer![]()
lekker die wachtlijsten![]()
Dat het bij hem zo lang duurt wil niet zeggen dat het overal zo lang wachten is hequote:Op maandag 30 oktober 2006 09:57 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Leuk is dat, ik ga een datum prikken na mijn TTT, en ik hield rekening met eind november. Nou ja, dan ga ik wel gewoon wat minder lessen per week nemen
Ja ik heb een beetje rondgevraagd, en het is inderdaad afhankelijk van de regio waar je rijdt (logisch) en de vooruit ingekochte data door je rijschool... Nu rijd ik bij een redelijk grote school (Noordzee), dus ik hou nog hoop op een mooie datumquote:Op maandag 30 oktober 2006 09:58 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dat het bij hem zo lang duurt wil niet zeggen dat het overal zo lang wachten is he
Van mij is het deze week aangevraagd en ik mag 23 november al
Ik rij bij een eenmansbedrijfje, en die koopt geen data vooraf in en het duurde dus nog geen 4 wekenquote:Op maandag 30 oktober 2006 10:04 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja ik heb een beetje rondgevraagd, en het is inderdaad afhankelijk van de regio waar je rijdt (logisch) en de vooruit ingekochte data door je rijschool... Nu rijd ik bij een redelijk grote school (Noordzee), dus ik hou nog hoop op een mooie datum![]()
Oh oke, alhoewel het natuurlijk wel uitmaakt dat je BNOR-examen doetquote:Op maandag 30 oktober 2006 10:07 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik rij bij een eenmansbedrijfje, en die koopt geen data vooraf in en het duurde dus nog geen 4 weken
Dat vind ik altijd zo'n onzin! Als jij gewoon kan rijden en het inzicht hebt, maakt het niet uit waar je gaat lessen. Een rijschool heeft daar geen invloed op. JMO!quote:Op maandag 30 oktober 2006 14:38 schreef DolleMina het volgende:
Ik heb trouwens wel een van de rijscholen met een van de hoogste slagingspercentages van de omgeving.
Dat vind ik dan weer onzin. Een goede instructeur ziet veel sneller dingen die je moet verbeteren dan een gemiddelde wat zeker wel helpt om een betere verkeersdeelnemer te worden in een kortere tijd.quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:00 schreef Jenny_ het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zo'n onzin! Als jij gewoon kan rijden en het inzicht hebt, maakt het niet uit waar je gaat lessen. Een rijschool heeft daar geen invloed op. JMO!
Ook wel weer waar.quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:02 schreef BazzieK het volgende:
Dat vind ik dan weer onzin. Een goede instructeur ziet veel sneller dingen die je moet verbeteren dan een gemiddelde wat zeker wel helpt om een betere verkeersdeelnemer te worden in een kortere tijd.
Tuurlijk wel, waarom zouden de percentages anders zo wisselen?quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:00 schreef Jenny_ het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zo'n onzin! Als jij gewoon kan rijden en het inzicht hebt, maakt het niet uit waar je gaat lessen. Een rijschool heeft daar geen invloed op. JMO!
Ik heb ook 2 lessen gehad en hij is ook 2x afgeslagen, beide door te remmen zonder de koppelingquote:Op maandag 30 oktober 2006 16:02 schreef Alcarin het volgende:
Ik meld me ook aan!
Heb net mijn tweede les gehad en ik vind het geweldig. Je moet alleen wel op veel dingen tegelijk letten... Maar goed, de motor is totaal nog maar 2x afgeslagen (allebei vandaag..stomme bestelbusjes die vanuit het niets opduiken enzo!).
Het is leuk!
iets kunnen zeggen over de banden, wat de lichtjes op het dashboard en de knopjes in de auto betekenen, wat er onder de motorkap zitquote:Op maandag 30 oktober 2006 17:03 schreef Miss_S het volgende:
8 november heb ik eindelijk praktijk examen nu zat ik op de site van cbr te kijken en nu las ik iets over voorbereidings- en controlehandelingen, wat bedoelen ze daar precies mee?
HOe kan je dóór een ambulance héén rijdenquote:Op maandag 30 oktober 2006 10:18 schreef Mathijz het volgende:
Vandaag weer aan het rijden geweest, ging helaas niet zo lekker, pakte stoeprandje mee en ik moest door een ambulance heen rijden. Ik had groen, hij dus rood. Maar hij had alleen zwaailicht aanNu heeft mn instructeur wel gelijk dat ik het recht had om door te rijden, maar dannog.
Verder ging straatje keren wel goed, en de motor is de hele tijd aangeblevenAlleen de eerste terugschakelen kwam hij in zn vrij. Daarna ook niet meer fout gedaan.
16 november ga ik op voor mij theorie.
het is niet zo heel moeilijk, meestal krijg je het de laatste les of als je naar het cbr gaat te horenquote:Op maandag 30 oktober 2006 17:19 schreef Miss_S het volgende:
ow ok
raar dat ik daar eigenlijk nog nooit iets over gehoort heb
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |