abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43011732
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 15:46 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
Ik liet normaal altijd de koppeling lang opkomen voordat ik pas gas gaf. Nu zal dat denk ik niet meer kunnen. Zijn er nog mensen die hier in het begin problemen mee hebben gehad? Waar moet je aan denken?
heb les in een diesel, maar vind de benzine van mn ouders geen probleem. ook in het begin niet. je moet alleen wat eerder gas bij geven. maar dat voel je ook wel.

dus gewoon koppeling langzaam op laten komen en als je voelt dat je begint te rijden geef je wat gas bij tijdens het rijden gewoon even wat mee kloten, dan heb je het gevoel zo.
you and I ain't done Zeke!
pi_43011806
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 14:36 schreef EsDe het volgende:
[..]
hehe mijn instructeur zei altijd " voet weg bij de koppeling, alleen vrouwen houden hun voet continue erop/erboven hangen "
Ik weet niet wat hij voor vrouwen kent
quote:
* EsDe heeft nu overigens al een aantal weken het rijbewijs en al heel wat kilometertjes gemaakt!
Echt heerlijk zo zelf autorijden!!!
Leuk he Ik heb pas 1 dag niet gereden in de tijd dat ik mijn rijbewijs heb Gisteren voor het eerst uit geweest met de auto, om half 3 's nachts is heerlijk rustig op de weg
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_43011810
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 16:08 schreef -Menn0- het volgende:
Je moet het nu eigelijk andersom doen, eerst wat gas geven en dan pas de koppeling op laten komen
ik laat m altijd gewoon langzaam opkomen en geef wat gas bij.

om even een donkere bladzijde uit mijn leven er bij te pakken :p heb toen ik 16 was wel eens in onze auto gereden en gaf toen gas (te veel ) en liet toen de koppeling opkomen. in stoten en schokken
wel raar, want had daarvoor nooit echt problemen met autorijden gehad
you and I ain't done Zeke!
pi_43012647
mn instructeur heeft niet gebeld en neemt zelf zijn telefoon niet op nu

Aaaarg ik wil het weten
  † In Memoriam † zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:08:26 #155
43556 miss_dynastie
pi_43013869
Yeah, mijn vriendje is geslaagd
Instructeur wist nog wel te vermelden dat hij de vorige keer niet had mogen zakken, maar de pech had af te rijden bij iemand die geen verstand had van de rijopleiding in stappen
Nou ja, binnen is binnen, en in januari begin ik ik heb nu even te weinig tijd om elke week te lessen, dus dan maar volgend jaar, wil wel regelmaat hebben
pi_43014338
Ik weet mn examendatum

Donderdag 23 november om 8 uur

En dan dinsdag 7 november en donderdag 16 november iig nog ff lessen

[ Bericht 20% gewijzigd door _Hestia_ op 28-10-2006 18:50:54 ]
pi_43015081
Gefeliciteerd vriendje van miss_d

Sylvana, eindelijk! Spannend! Wel een kut tijd zeg..
And you know I might
pi_43015157
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 18:57 schreef rena het volgende:

Ach, k heb al 2 keer eerder om 8 uur afgereden, dus ben er wel aan gewend Anders had ik tot half december moeten wachten

3 keer om 8 uur is gewoon scheepsrecht
pi_43015247
Inderdaad, daar gaan we voor
And you know I might
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 19:23:36 #160
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_43015687
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 19:01 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ach, k heb al 2 keer eerder om 8 uur afgereden, dus ben er wel aan gewend Anders had ik tot half december moeten wachten

3 keer om 8 uur is gewoon scheepsrecht
succes, hoop dat je het haalt!!
Show me someone without an ego, and I'll show you a loser.
pi_43016011
Spannend Sylvana!
pi_43019409
Ja zeker spannend, hoop echt zo dat ik het nou haal
pi_43019894
Waar was je de vorige keren op gezakt?
pi_43020098
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 22:03 schreef karoltje het volgende:
Waar was je de vorige keren op gezakt?
Poeh, ff denken hoor, ben al 4 keer gezakt

Uhm, invoegen op de snelweg, dat ik achter een vrachtwagen invoegde en ervoor had moeten invoegen, dat ik Stichtse Rotonde opwilde terwijl het niet kon ( 2 keer achter elkaar ) auto/fietser van rechts over het hoofd zien, naar examinators mening te hard door een straat met aan allebei de kanten veel geparkeerde auto's. Ik reed niet boven de maximumsnelheid, maar had toch zachter gemoeten. Dat was het geloof ik.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 23:55:05 #165
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_43022937
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 22:11 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Poeh, ff denken hoor, ben al 4 keer gezakt

Uhm, invoegen op de snelweg, dat ik achter een vrachtwagen invoegde en ervoor had moeten invoegen, dat ik Stichtse Rotonde opwilde terwijl het niet kon ( 2 keer achter elkaar ) auto/fietser van rechts over het hoofd zien, naar examinators mening te hard door een straat met aan allebei de kanten veel geparkeerde auto's. Ik reed niet boven de maximumsnelheid, maar had toch zachter gemoeten. Dat was het geloof ik.
ik blijf er bij.. (behalve die auto/fietser over het hoofd zien) maar. alle andere keren ben je gewoon genaait..

gewoon telkens examinators met een pest humeur tegen gekomen
  zondag 29 oktober 2006 @ 08:14:45 #166
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_43028281
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 16:41 schreef rena het volgende:

Gisteren voor het eerst uit geweest met de auto, om half 3 's nachts is heerlijk rustig op de weg
Dan nog kunnen er auto's van rechts komen die geen voorrang hebben maar het wel nemen hoor

Heb in de benzine-auto (leen) die we nu hebben ook niet zo heel veel problemen, mede omdat ik in de diesel ook net begon met gasgeven als de koppeling nog lang niet helemaal op was. Bij een diesel kan dat ook gewoon, en bij een benzine MOET het Dus veel verschil is er niet echt, alleen benzine is veel gevoeliger. Als je iets te snel gaat ofzo slaat ie al af, dat heb je met een diesel veel minder
To infinity…and beyond!
pi_43029874
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 08:14 schreef ivetje het volgende:
[..]
Dan nog kunnen er auto's van rechts komen die geen voorrang hebben maar het wel nemen hoor
Dat je er grapjes over kunt maken, gek mens
And you know I might
pi_43030514
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 18:57 schreef rena het volgende:
Gefeliciteerd vriendje van miss_d

Is juist een relaxte tijd vind ik dan
Lekker druk, achter andere auto's aanrijden en ik kijk als het druk is automatisch veel meer
pi_43030558
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 11:23 schreef tralalala het volgende:

[..]

Is juist een relaxte tijd vind ik dan
Lekker druk, achter andere auto's aanrijden en ik kijk als het druk is automatisch veel meer
En ik heb toch BNOR-examen, dus dat duurt toch langer dan een gewoon examen en rij dus vast ook nog wel als het weer wat rustiger op de weg is
pi_43047485
vrijdag heb ik een motorles gehad..

tijdens les..
benzine op..
reserve ook op

wacht even eens..

instructeur zei:: HELEMAAL OP!!, shit...
na 15 min kwam ie met benzine terug...

weer verder les en wel 3 lesuren lang.. op zware motor hoor!!.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_43048576
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 18:26 schreef Sylvana het volgende:
Ik weet mn examendatum

Successs alvast! Valt nog mee qua wachttijd, of niet dan?
pi_43050183
Ikke moet donderdag 2 november op
maareh een vriend van mij zei dat je maar 1 bijzondere verrichting krijgt op je examen,
Weet iemand of dit klopt en of hoe het eigelijk zit??
----> Schumacher, je was een groot sportman! <----
pi_43051062
Je krijgt er sowieso meer dan 1. Reken maar zeker op: keren in een straat, bocht achteruit en achteruitrijden (dat is één verrichting) fileparkeren en bij het CBR vooruit inparkeren.

Dus eigenlijk is het 3 + 1, en dat is vrij standaard.
^_
pi_43051217
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 21:40 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Successs alvast! Valt nog mee qua wachttijd, of niet dan?
ja valt me idd goed mee ja thnx
pi_43051285
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 22:15 schreef leroytje het volgende:
Ikke moet donderdag 2 november op
maareh een vriend van mij zei dat je maar 1 bijzondere verrichting krijgt op je examen,
Weet iemand of dit klopt en of hoe het eigelijk zit??
Je krijgt er sowieso 2, maar meestal wel meer. Bij een bochtje achteruit moet je daarna ook gewoon recht achteruit rijden en bij het CBR weer voor-of achteruit inparkeren. Meestal krijg je er wel 2 of 3 en soms wel 4 dus En als je maar goed kijkt kun je er niet op zakken, je hoeft niet persee recht te staan ofzo
pi_43051996
Ik heb maar 1 bijzondere verrichting gehad en die ging niet eens goed. Soms zijn ze relaxed
And you know I might
  zondag 29 oktober 2006 @ 23:03:16 #177
139330 TNA
For the stars that shine
pi_43052206
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 19:38 schreef Johnns het volgende:
voor de mensen die al examen hebben gedaan of dat binnenkort gaan doen , hebben jullie een TTT gehad?

mn instructeur vertelde gisteren dat hij een TTT maar onnodig vond; het kostte de student bijna evenveel als een echt examen en als je aan het eind slaagt heb je nog steeds je rijbewijos niet.

ik heb wel de laatste les(sen) dat mn instructeur kijkt als een examinator, zeg maar een soort TTT zonder het officiele gebeuren.

wat vinden jullie?
Ik vond de TTT zelf wel fijn omdat je eens van iemand anders hoort hoe je ervoor staat. Maar als je helemaal op je instructeur aankan valt dat voordeel natuurlijk weg.
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 18:26 schreef Sylvana het volgende:
Ik weet mn examendatum

Nou, dan weet ik iig zeker dat ik deze topicreeks t/m 23 november blijf volgen
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 08:14 schreef ivetje het volgende:

[..]

pi_43058333
23 december mag ik pas weer
lekker die wachtlijsten
pi_43059101
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 09:07 schreef JapieGijs het volgende:
23 december mag ik pas weer
lekker die wachtlijsten
Leuk is dat, ik ga een datum prikken na mijn TTT, en ik hield rekening met eind november. Nou ja, dan ga ik wel gewoon wat minder lessen per week nemen
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_43059133
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 09:57 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Leuk is dat, ik ga een datum prikken na mijn TTT, en ik hield rekening met eind november. Nou ja, dan ga ik wel gewoon wat minder lessen per week nemen
Dat het bij hem zo lang duurt wil niet zeggen dat het overal zo lang wachten is he

Van mij is het deze week aangevraagd en ik mag 23 november al
pi_43059237
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 09:58 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dat het bij hem zo lang duurt wil niet zeggen dat het overal zo lang wachten is he

Van mij is het deze week aangevraagd en ik mag 23 november al
Ja ik heb een beetje rondgevraagd, en het is inderdaad afhankelijk van de regio waar je rijdt (logisch) en de vooruit ingekochte data door je rijschool... Nu rijd ik bij een redelijk grote school (Noordzee), dus ik hou nog hoop op een mooie datum
'And I called your name,
pi_43059288
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 10:04 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Ja ik heb een beetje rondgevraagd, en het is inderdaad afhankelijk van de regio waar je rijdt (logisch) en de vooruit ingekochte data door je rijschool... Nu rijd ik bij een redelijk grote school (Noordzee), dus ik hou nog hoop op een mooie datum
Ik rij bij een eenmansbedrijfje, en die koopt geen data vooraf in en het duurde dus nog geen 4 weken
pi_43059469
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 10:07 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik rij bij een eenmansbedrijfje, en die koopt geen data vooraf in en het duurde dus nog geen 4 weken
Oh oke, alhoewel het natuurlijk wel uitmaakt dat je BNOR-examen doet Maar, ik ga me niet druk maken, ik merk het wel.

Ohja over druk maken gesproken! Ik heb dinsdag mijn TTT, mooi op een roostervrije dag gepland. Zit ik gister op blackboard te kijken, hebben ze precies op die dinsdag de wiscat toets gepland. Dus ik schrik me de tering, maar gelukkig zit die toets al om half 9 en word ik pas 12 uur opgehaald. Wel zonde alleen, ik had liever lekker relaxed uitgeslapen enzo voor mijn TTT.
'And I called your name,
pi_43059488
Vandaag weer aan het rijden geweest, ging helaas niet zo lekker, pakte stoeprandje mee en ik moest door een ambulance heen rijden. Ik had groen, hij dus rood. Maar hij had alleen zwaailicht aan Nu heeft mn instructeur wel gelijk dat ik het recht had om door te rijden, maar dannog.

Verder ging straatje keren wel goed, en de motor is de hele tijd aangebleven Alleen de eerste terugschakelen kwam hij in zn vrij. Daarna ook niet meer fout gedaan.

16 november ga ik op voor mij theorie.
  maandag 30 oktober 2006 @ 14:38:07 #185
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_43066406
Ik heb trouwens wel een van de rijscholen met een van de hoogste slagingspercentages van de omgeving. Dat vind ik wel relaxed dan. Behalve dan dat ik me dan weer afvraag hoeveel lessen ze daarvoor nodig vindt, voor je op mag voor de eerste keer...

De andere rijscholen waar ik bij heb gelest hebben veel lagere percentages...

[ Bericht 1% gewijzigd door DolleMina op 30-10-2006 15:12:05 ]
  maandag 30 oktober 2006 @ 16:00:40 #186
154854 Jenny_
Don't be hasty
pi_43069214
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 14:38 schreef DolleMina het volgende:
Ik heb trouwens wel een van de rijscholen met een van de hoogste slagingspercentages van de omgeving.
Dat vind ik altijd zo'n onzin! Als jij gewoon kan rijden en het inzicht hebt, maakt het niet uit waar je gaat lessen. Een rijschool heeft daar geen invloed op. JMO!
Dreams do come true
pi_43069259
Ik meld me ook aan!
Heb net mijn tweede les gehad en ik vind het geweldig. Je moet alleen wel op veel dingen tegelijk letten... Maar goed, de motor is totaal nog maar 2x afgeslagen (allebei vandaag..stomme bestelbusjes die vanuit het niets opduiken enzo!).
Het is leuk!
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_43069265
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 16:00 schreef Jenny_ het volgende:

[..]

Dat vind ik altijd zo'n onzin! Als jij gewoon kan rijden en het inzicht hebt, maakt het niet uit waar je gaat lessen. Een rijschool heeft daar geen invloed op. JMO!
Dat vind ik dan weer onzin. Een goede instructeur ziet veel sneller dingen die je moet verbeteren dan een gemiddelde wat zeker wel helpt om een betere verkeersdeelnemer te worden in een kortere tijd.
  maandag 30 oktober 2006 @ 16:03:07 #189
154854 Jenny_
Don't be hasty
pi_43069294
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 16:02 schreef Alcarin het volgende:
Ik meld me ook aan!
Welkom, veel succes de komende tijd!
Dreams do come true
  maandag 30 oktober 2006 @ 16:03:54 #190
154854 Jenny_
Don't be hasty
pi_43069318
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 16:02 schreef BazzieK het volgende:
Dat vind ik dan weer onzin. Een goede instructeur ziet veel sneller dingen die je moet verbeteren dan een gemiddelde wat zeker wel helpt om een betere verkeersdeelnemer te worden in een kortere tijd.
Ook wel weer waar.
Dreams do come true
pi_43069362
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 16:00 schreef Jenny_ het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, waarom zouden de percentages anders zo wisselen?
Ik ken iemand, waarbij de instructeur gewoon rustig een blaadje gaat lezen tijdens de les of de heletijd bellen

[ Bericht 17% gewijzigd door tralalala op 30-10-2006 16:12:28 ]
pi_43069740
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 16:02 schreef Alcarin het volgende:
Ik meld me ook aan!
Heb net mijn tweede les gehad en ik vind het geweldig. Je moet alleen wel op veel dingen tegelijk letten... Maar goed, de motor is totaal nog maar 2x afgeslagen (allebei vandaag..stomme bestelbusjes die vanuit het niets opduiken enzo!).
Het is leuk!
Ik heb ook 2 lessen gehad en hij is ook 2x afgeslagen, beide door te remmen zonder de koppeling . En je moet soms inderdaad veel tegelijk doen! Koppeling indrukken, schakelen, gas geven, op je snelheid letten EN op het verkeer letten, en dat tegelijk!

In wat voor auto les je eigenlijk?
  maandag 30 oktober 2006 @ 16:29:15 #193
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_43070088
Mijn omgeving merkt trouwens wel dat ik weer erg gespannen ben(al hebben ze geen idee waarom, ik heb niet verteld dat ik weer ben gaan lessen).

Kennelijk heeft het dus wel zo'n dusdanige invloed op me dat mijn moeder bijvoorbeeld vraagt of ik depressief ben ofzo...
pi_43071360
8 november heb ik eindelijk praktijk examen nu zat ik op de site van cbr te kijken en nu las ik iets over voorbereidings- en controlehandelingen, wat bedoelen ze daar precies mee?
pi_43071432
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 17:03 schreef Miss_S het volgende:
8 november heb ik eindelijk praktijk examen nu zat ik op de site van cbr te kijken en nu las ik iets over voorbereidings- en controlehandelingen, wat bedoelen ze daar precies mee?
iets kunnen zeggen over de banden, wat de lichtjes op het dashboard en de knopjes in de auto betekenen, wat er onder de motorkap zit
pi_43071920
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 10:18 schreef Mathijz het volgende:
Vandaag weer aan het rijden geweest, ging helaas niet zo lekker, pakte stoeprandje mee en ik moest door een ambulance heen rijden. Ik had groen, hij dus rood. Maar hij had alleen zwaailicht aan Nu heeft mn instructeur wel gelijk dat ik het recht had om door te rijden, maar dannog.

Verder ging straatje keren wel goed, en de motor is de hele tijd aangebleven Alleen de eerste terugschakelen kwam hij in zn vrij. Daarna ook niet meer fout gedaan.

16 november ga ik op voor mij theorie.
HOe kan je dóór een ambulance héén rijden
pi_43071936
ow ok
raar dat ik daar eigenlijk nog nooit iets over gehoort heb
pi_43072118
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 17:19 schreef Miss_S het volgende:
ow ok
raar dat ik daar eigenlijk nog nooit iets over gehoort heb
het is niet zo heel moeilijk, meestal krijg je het de laatste les of als je naar het cbr gaat te horen

en vooraf controleren ze ook altijd ff de lichten, richtingaanwijzers en remmen enzo
pi_43072179
ok begon me al zorgen te maken
heb nog 2 lessen en dan de dag dat ik het examen heb
  maandag 30 oktober 2006 @ 17:48:36 #200
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_43073004
Pff gisteravond bijna mijn eerste ongeluk gehad.
Reed op een voorrangsweg waar je 80 mag, is echter wel een smalle bochtige weg met aan beide kanten bomen.

Ik naderde dus een zijweg en zag tussen de bomen door een auto aankomen, maar je gaat er vanuit dat je door kan rijden want je rijd op een voorrangsweg.
De auto leek echter nauwelijks af te remmen dus ik begon al wat zachter te rijden, op het laatste moment stond de andere auto toch nog bijna stil waardoor ik stopte met remmen.
Vlak voor ik bij de zijweg was schoot de ander toch ineens een meter de weg op en bleef daar stil staan.
Ik moest dus echt vol de rem intrappen en kwam ongeveer een halve meter voor de deur van de ander stilstaan.

Het is echt mijn en zijn redding geweest dat ik 65-70 reed omdat de weg zo bochtig is in plaats van de toegestane snelheid want anders had mijn auto echt compleet in zijn zijkant geboord.

Totaal niet mijn fout ofzo maar ben me wel kapot geschrokken.
silence can say more than thousand words
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')