Tijdens het examen reed ik op de snelweg tegen de begrenzer aan (90km/h op de teller) had ik pas na een minuut ofzo door. Toen maar afgezakt naar iets boven de 80. Examinator keek wel even, maar had er niks van gezegd. Ook gewoon geslaagd overigens.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 17:15 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Dat van dat ongeveer 5 km te snel rijden zei mijn instructeur ook, toen dacht ik eerst ook wel van huh, maakt dat dan niet uit bij het examen.
Maar heb het eigenlijk nooit gevraagd, en inderdaad bij het examen bleek achteraf dat de examinator vond dat ik toch af en toe wel snel reed.(wel geslaagd overigens.)
He? Dat kost wel wat extra hoor.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 18:24 schreef Smart-Einstein het volgende:
[..]
neee, vanmorgen nog aangevraagd met spoedprocedure.. Mijn buurman werkt bij de gemeente en geeft officiele documenten uit. Hij wist me te vertellen dat tot 1 januari de spoedprocedure niets extra's kost
Bronquote:Het is mogelijk om het rijbewijsdocument sneller te krijgen met een spoedprocedure. Het nieuwe rijbewijs kan dan na één werkdag worden afgehaald, indien de aanvraag voor 14.00 uur is ingediend bij de gemeente. Voor deze procedure worden extra leges in rekening gebracht.
Je TTT en je examen een dag na elkaar? Hoezo dat?quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 18:12 schreef Baan1980 het volgende:
Zow, laatste les gehad en het ging kut vond ik. stoepie meepakken met +/- 50. Onnodige noodstop moeten maken, het inrijden van een verboden in de rijden weg, voorinvoegen op de verkeerde rijbaan, etc, etc. Hopelijk gaat het maandag beter tijdens me TTT en dinsdag met m`n examen........
Maar heb al gelezen dat een slechte laatste les erbij hoort, dus hopen maar![]()
Weet ik, maar door een foutje bij de gemeente opsterland hoef je tot 1 januari voor de spoedprocedure niets extra's te betalenquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:01 schreef MelvinB het volgende:
[..]
He? Dat kost wel wat extra hoor.
In mijn gemeente moet je dan ¤40 neerleggen en dan kan je hem de volgende dag ophalen.
-edit-
[..]
Bron
Omdat het pas erg laat geregeld werd. Doe een spoedcursus en ben 2 weken geleden begonnen. Toen is ook m`n examen geregeld en er was toen geen TTT plaatje meer beschikbaar (nu dus toch wel). Heb ik iig vrijstelling voor kunsjes + ik weet hoe het een beetje werkt zo`n examen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:32 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Je TTT en je examen een dag na elkaar? Hoezo dat?
Ik heb het wel gedaan en vond het erg handig, zo leer je toch de gang van zaken bij het CBR al een beetje kennen en krijg je van een onafhankelijk iemand te horen hoe je rijdt, dat is toch anders dan wanneer je instructeur iets tegen je zegtquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:38 schreef Johnns het volgende:
voor de mensen die al examen hebben gedaan of dat binnenkort gaan doen , hebben jullie een TTT gehad?
mn instructeur vertelde gisteren dat hij een TTT maar onnodig vond; het kostte de student bijna evenveel als een echt examen en als je aan het eind slaagt heb je nog steeds je rijbewijos niet.
ik heb wel de laatste les(sen) dat mn instructeur kijkt als een examinator, zeg maar een soort TTT zonder het officiele gebeuren.
wat vinden jullie?
Blij dat ik ttt gedaan heb, weet nou wat ik kan verwachten tijdens de praktijk toets, lekker vrijstelling verdient en heb nu ook van iemand anders gehoord wat ik nog moet verbeteren en dan ga je er toch beter op letten.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:38 schreef Johnns het volgende:
voor de mensen die al examen hebben gedaan of dat binnenkort gaan doen , hebben jullie een TTT gehad?
mn instructeur vertelde gisteren dat hij een TTT maar onnodig vond; het kostte de student bijna evenveel als een echt examen en als je aan het eind slaagt heb je nog steeds je rijbewijos niet.
ik heb wel de laatste les(sen) dat mn instructeur kijkt als een examinator, zeg maar een soort TTT zonder het officiele gebeuren.
wat vinden jullie?
Bumperklever!quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 21:50 schreef tralalala het volgende:
[..]
Blij dat ik ttt gedaan heb, weet nou wat ik kan verwachten tijdens de praktijk toets, lekker vrijstelling verdient en heb nu ook van iemand anders gehoord wat ik nog moet verbeteren en dan ga je er toch beter op letten.
Ik heb net uitslagformulier via de mail gehad5 kruisjes
Formulier ziet er trouwens zo uit:
[afbeelding]
Ik heb wel een ogentest gedaan![]()
Dat was op de snelweg en er kwam invoegend verkeer, ik wou naar de links om ze de gelegenheid te geven, maar daar was het te druk, eigenlijk had ik toen gas los moeten laten, want het invoegend verkeer reed natuurlijk langzamer.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 22:08 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Bumperklever!
Maar dankjewel, interessant om die onderdelen een keer te zien
Of je een TTT nodig hebt of wilt is denk ik ook erg persoonlijk. Ikzelf heb zoals al eerder door iemand anders genoemd, ook wel eens een opmerking van een 'vreemd' iemand nodig. Hier doe ik vaak meer mee dan met dezelfde opmerking van een 'bekend en vertrouwd' iemand. En ik vind het zelf ook wel een fijn idee om te weten hoe alles precies gaat tijdens het examen..quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 22:29 schreef Babbel1 het volgende:
Hier even een tegenbericht voor de TTT... Ik heb 27 september mijn rijbewijs gehaald, zonder TTT.
Ik denk dat het alleen nuttig is voor mensen die normaal een beetje faalangst hebben ofzo. Je instructeur weet heus wel waar je op moet letten voor je rijbewijs. Ik zie het zo: Je kan rijden, of je kan het niet.. Als je het kan, haal je je rijbewijs ook wel zonder TTT, als je het niet kan, geeft je instructeur wel aan wat er moet veranderen, en dan neem je een paar extra lessen, lijkt me een betere besteding van je geld dan zo'n TTT. Ik vind het geldklopperij van het CBR!![]()
Oja, en op de speciale verrichtingen kan je toch niet zakken, behalve als je niet goed kijkt..Was wel duidelijk, bij mijn halve draai tijdens het examen ging ik op 10cm van de stoep af (ja, ik weet ook niet hoe ik het voor elkaar krijg, het was een grooot plein!
) en bij het achteruit inparkeren stond ik ook zo scheef als een deur!
Anders bel je hem?quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 14:08 schreef Sylvana het volgende:
Ik zit echt hele tijd naar telefoon te staren of instructeur nou al es belt
hehe mijn instructeur zei altijd " voet weg bij de koppeling, alleen vrouwen houden hun voet continue erop/erboven hangen "quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:05 schreef DolleMina het volgende:
Ik heb gisteren weer rijles gehad en het ging best wel goed. Moet weer even wennen aan de auto en moet wat slechte gewoontes afleren die ik heb aangeleerd bij de vorige instructeurs, zoals het laten zweven van mijn voet boven de koppeling.
Ja, dat werkt wel ff wat anders en moet je aan wennen. Nu moet je fifty-fifty doen, dus als je de koppeling bijna volledig hebt laten opkomen, rustig gas bijgeven. Niet te snel, want dan slaat de auto waarschijnlijk af.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 15:46 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
Morgen voor het eerst in een benzine rijden (gelest in een diesel, thuis zelf ook een diesel, maar nu in de auto van mijn vader)...Ben toch benieuwd of dat anders rijdt...
Ik liet normaal altijd de koppeling lang opkomen voordat ik pas gas gaf. Nu zal dat denk ik niet meer kunnen. Zijn er nog mensen die hier in het begin problemen mee hebben gehad? Waar moet je aan denken?
Ga der maar wel van uit dat 't anders rijdt ja..quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 15:46 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
Morgen voor het eerst in een benzine rijden (gelest in een diesel, thuis zelf ook een diesel, maar nu in de auto van mijn vader)...Ben toch benieuwd of dat anders rijdt...
Ja hij zal ongetwijfeld een paar keer afslaanquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 15:46 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
Je moet het nu eigelijk andersom doen, eerst wat gas geven en dan pas de koppeling op laten komenquote:Ik liet normaal altijd de koppeling lang opkomen voordat ik pas gas gaf. Nu zal dat denk ik niet meer kunnen. Zijn er nog mensen die hier in het begin problemen mee hebben gehad? Waar moet je aan denken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |