abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43074260
hmz ja als et goed is heb je geleerd dat je in een bocht de rem vast moet houden totdat de bocht voorbij is. Dit gebeurt in de praktijk natuurlijk niet , maar natuurlijk wel erg schrikken ja
----> Schumacher, je was een groot sportman! <----
pi_43074895
Ik heb juist geleerd dat je in een bocht nóóit mag remmen, alleen voor de bocht remmen en in de bocht zelf gewoon voet van het gas... Wanneer je de bocht 'uit' komt, weer beetje gas bij...

Onze versies komen niet echt overeen?
pi_43074954
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 18:44 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Ik heb juist geleerd dat je in een bocht nóóit mag remmen, alleen voor de bocht remmen en in de bocht zelf gewoon voet van het gas... Wanneer je de bocht 'uit' komt, weer beetje gas bij...

Onze versies komen niet echt overeen?
Dus je geeft totaal geen gas in een bocht?
pi_43075294
Zow, vanmiddag me TTT gehad en met resultaat is dat ik vrijsteling heb voor de 'kunsjes'
Opzich ging het best lekker maar ik kreeg wel een ingreep bij het oprijden van een rontonde.......... terug op plaats had die nogal wat kritiek op me kijkgedrag, het was namelijk te onrustig, en dat als het een examen was dat die me niet had laten slagen.....

Het was een ontzettende sago en ik heb hem mogelijk morgen bij het examen weer want ik moet me dan bij het zelfde tafeltje melden als vandaag. Vanmiddag nog ff doorgelesd en morgenochtend weer en dan s`middags om 13:05 voor het echie!!!!

Ohja, de kunsjes die ik moes doen was fileparkeren en straatjekeren
  maandag 30 oktober 2006 @ 19:26:20 #205
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_43076593
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 18:24 schreef leroytje het volgende:
hmz ja als et goed is heb je geleerd dat je in een bocht de rem vast moet houden totdat de bocht voorbij is. Dit gebeurt in de praktijk natuurlijk niet , maar natuurlijk wel erg schrikken ja
Mmja maar ik zat zelf op dat moment niet in een bocht, kwam er net uit dus gaf wel net wat gas bij, stond er misschien een beetje onduidelijk.
silence can say more than thousand words
pi_43077418
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 18:46 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Dus je geeft totaal geen gas in een bocht?
Jawel, maar GEEN gas bijgeven, en NIET remmen in de bocht. Dan slinger je toch sneller uit de bocht als je dat doet?
pi_43078817
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 18:55 schreef Baan1980 het volgende:
Vanmiddag nog ff doorgelesd en morgenochtend weer en dan s`middags om 13:05 voor het echie!!!!
Heel veel succes

Mijn TTT ging ook zo, ook een ingreep op de rotonde, dan weet je gelijk wat je niet moet doen morgen Maar wel lekker vlot doorrijden natuurlijk.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:21:34 #208
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_43078916
Zo, vorige week heb ik mijn eerste 2 lessen gehad in een trekker-oplegger combinatie Heel leuk om daarmee door de stad in Eindhoven te rijden Wel moeilijk en heel erg wennen, om vanuit mijn corsaatje ineens in een DAF XF95 van 16.49 meter lang te stappen Ik hoop mijn rijbewijs voor de kerstvakantie nog te hebben, dan heb ik in ieder geval mijn eerste examen.

Ik lees hier trouwens nog altijd met plezier mee, ik ben nogsteeds de datum aan het afwachten dat Sylvana het haalt, het is je echt gegund en ik hoop dat je in November meteen slaagt, dat moet toch wel kunnen?!

Verder natuurlijk alle geslaagden die ik niet gefeliciteerd heb nog even gefeliciteerd, ik post tegenwoordig nagenoeg niks meer op Fok!, dus ik reageer hier ook weinig
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_43084000
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 19:48 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Jawel, maar GEEN gas bijgeven, en NIET remmen in de bocht. Dan slinger je toch sneller uit de bocht als je dat doet?
En dan heb ik weer geleerd om in het midden van de bocht weer rustig gas te gaan geven... die rijscholen zijn het blijkbaar niet eens of je wel of geen gas moet geven in een bocht
pi_43085727
Nou het is natuurlijk zo dat als je in een bocht een zijstraat hebt, al dan niet van links of rechts da maak nie uit, dan moet je volgens mij altijd! remmen in die bocht
pi_43086461
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 19:48 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Ja klopt, maar dacht uit je post af te lezen dat je totaal geen gas gaf in de bocht Alhoewel ik wel geleerd ben een beetje gas bij te geven na de apex om het zo maar te noemen
pi_43089203
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 22:01 schreef Simsfan88 het volgende:

[..]

En dan heb ik weer geleerd om in het midden van de bocht weer rustig gas te gaan geven... die rijscholen zijn het blijkbaar niet eens of je wel of geen gas moet geven in een bocht
Wat ik altijd heb geleerd: standgas. Zoveel gas geven dat je een constante snelheid houdt in de bocht.
Remmen of accelereren heeft een verminderde grip tot gevolg.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_43092370
ik heb geleerd niet meer remmen in de bocht en pas gas geven als je de bocht weer uit bent
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 06:17:22 #214
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_43092382
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 06:13 schreef Sylvana het volgende:
ik heb geleerd niet meer remmen in de bocht en pas gas geven als je de bocht weer uit bent
Inderdaad, remmen voor de bocht
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:00:34 #215
132726 Sjengdanny
Ik kom er wel...
pi_43095654
Vanmorgen TTT gehad, ging opzich vrij aardig, alleen moest ik wat verder vooruit kijken op kruispunten en rotondes.

Ik denk dat het probleem vaak voorkomt bij leerlingen, vooruit kijken..

Gelukkig wel voor de bijzondereverrichtingen vrijstelling, pakte wel bijna een paaltje mee bij het achteruit inparkeren

[ Bericht 1% gewijzigd door Sjengdanny op 31-10-2006 15:24:33 ]
Op ut Vriethof, op un baank.
Gruuts op de Mestreechter Geis!
Hendig sjiek!
Vuilak!
pi_43101899
WTF

Daarnet dus TTT gehad. Rijden ging op zich nog wel, paar keer neit goed gekeken en nam een drempel iets te hard.

Maar dan de verrichtingen.

1. File achteruit. Ik heb nog nooit in mijn leven zó schuin gestaan, echt niet. Blame it on the nerves, nog geen man over boord, er komt nog een ehrkansing.

2. Straatje keren met steken. Oke denk ik, die gaat me lukken. Dus ik vrolijk pomtiedom steken. Bij mijn laatste draai vooruit, staat er dus een geparkeerde auto waar ik geen rekening mee had gehouden. Ergo: 5x steken deze keer .

Echt he, als ik die 2e verrichting 1 meter verder vooruit was gaan staan vóór ik begon had ik nu mijn vrijstelling gehad.

Maargoed, ik ga nu eerst ff wat dingen slopen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_43102132
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 11:00 schreef Sjengdanny het volgende:
Ik denk dat het probleem vaak voorkomt bij leerlingen, vooruit kijken..
Je hebt geen eens tijd om vooruit te kijken met al die spiegels en dooie hoeken
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:28:58 #218
151176 Alberto_Vermicelli
Ook wel: Meneer Spaghetti
pi_43103173
Gisteren en vandaag eindelijk eens gereden na een maand te hebben "gewacht" op mijn rijbewijs. Pfoe, 's avonds rijden is toch wel een stuk anders zeg! Moest meteen een moeilijke manoeuvre maken toen ik vanuit een zijweggetje een drukke voorrangsweg opwilde, maar tegelijkertijd ook een vrachtwagen het zijweggetje inwilde (sluiproute, gvd klotechauffeurs!!)...Dus ik achteruit, in een hele slechte berm teruggereden, daarna weer vooruit gestoken zodat de trekker met oplegger er nét langskon (paar cm). Dat was wel even een zweetmomentje, hoor.

Vandaag even naar Duitsland geweest, lekker hard op de autosnelweg. Maar wel raar om te zien dat je daar nog wel in de dorpskernen gewoon hard (minimaal 50, maar vaak 70) mag rijden.

Deze dagen nog maar veel oefenen, want inderdaad als je rijbewijs hebt, dan ben je er nog langggggg niet.
"Ik heb begrepen dat mijn DNA voor 99 procent overeenkomt met dat van Bokito. Maar voor die ene procent ben ik wel heel erg dankbaar" - Frans Timmermans, Staatssecretaris van Europese Zaken, 2007
pi_43103405
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 15:28 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
Gisteren en vandaag eindelijk eens gereden na een maand te hebben "gewacht" op mijn rijbewijs. Pfoe, 's avonds rijden is toch wel een stuk anders zeg! Moest meteen een moeilijke manoeuvre maken toen ik vanuit een zijweggetje een drukke voorrangsweg opwilde, maar tegelijkertijd ook een vrachtwagen het zijweggetje inwilde (sluiproute, gvd klotechauffeurs!!)...Dus ik achteruit, in een hele slechte berm teruggereden, daarna weer vooruit gestoken zodat de trekker met oplegger er nét langskon (paar cm). Dat was wel even een zweetmomentje, hoor.

Vandaag even naar Duitsland geweest, lekker hard op de autosnelweg. Maar wel raar om te zien dat je daar nog wel in de dorpskernen gewoon hard (minimaal 50, maar vaak 70) mag rijden.

Deze dagen nog maar veel oefenen, want inderdaad als je rijbewijs hebt, dan ben je er nog langggggg niet.
Ik wil ook mijn rijbewijs Ben de lessen en alles spuugzat aan het worden.. plus mijn oma heeft zegmaar betaalt voor mijn rijbewijs ( de schat ), maar dat geld begint langzamerhand op te raken. En dan nemen pa & ma het over, maargoed die hebben ook neit erg veel te besteden. Dus beter gaat het vanaf nu wat beter
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_43104499
AAAAAAAAAAAAAAA *Panics!!! De datum is er, de 7e! Volgende week!
En ik had het zo heel erg niet verwacht.. Ieh!!!
Iemand? Tips, trucs? Beademing?!
I will take the sun in my mouth
pi_43104815
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 16:17 schreef Simsfan88 het volgende:
In wat voor auto les je eigenlijk?
Een Volkswagen Golf, diesel...
En na het lezen van de verhalen hier over overschakelen denk ik dat ik maar meteen een diesel moet kopen, wanneer ik mag kiezen
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_43106050
Gezakt
Zag een busje over het hoofd bij het rijbaanwisselen en het invoegen ging niet helemaal correct qua kijken. Verder geen op- of aanmerkingen

KUT, KUT EN NOG EENS KUT!!!!!
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:13:35 #223
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_43109246
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 10:54 schreef rena het volgende:

[..]

Dat je er grapjes over kunt maken, gek mens
Ach ja, kan er ook om gaan janken maar daar wordt de auto niet beter van En inmiddels is de ergste dip wel weer over...ik kijk nu al uit naar de surprises bij mijn schoonouders. Ik verwacht een kapotte auto
To infinity…and beyond!
pi_43109363
Zo das wel snel zeg Warrel, rustig blijven en veel succes

Balen zeg baan1980
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:18:36 #225
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_43109397
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 17:48 schreef 61neorej het volgende:
Pff gisteravond bijna mijn eerste ongeluk gehad.
Reed op een voorrangsweg waar je 80 mag, is echter wel een smalle bochtige weg met aan beide kanten bomen.

Ik naderde dus een zijweg en zag tussen de bomen door een auto aankomen, maar je gaat er vanuit dat je door kan rijden want je rijd op een voorrangsweg.
De auto leek echter nauwelijks af te remmen dus ik begon al wat zachter te rijden, op het laatste moment stond de andere auto toch nog bijna stil waardoor ik stopte met remmen.
Vlak voor ik bij de zijweg was schoot de ander toch ineens een meter de weg op en bleef daar stil staan.
Ik moest dus echt vol de rem intrappen en kwam ongeveer een halve meter voor de deur van de ander stilstaan.

Het is echt mijn en zijn redding geweest dat ik 65-70 reed omdat de weg zo bochtig is in plaats van de toegestane snelheid want anders had mijn auto echt compleet in zijn zijkant geboord.

Totaal niet mijn fout ofzo maar ben me wel kapot geschrokken.
Ik was het deze keer niet die de weg opreed hoor!!!
To infinity…and beyond!
  Nerd met benen dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:22:51 #226
18073 miss_bleu
pi_43111678
Gisteren trouwens les 6 gehad.
Laatste speciale verrichtingen voor de eerste keer.

Halve draai, hellingproef en keren.
Ging goed Donderdag snelweg, kruispunten benaderen en rotondes.
pi_43142119
Vanavond om half 7 weer lessen. Eerste keer dat ik in het donker moet rijden. Lijkt me best eng eigenlijk. Ik zie wel hoe het gaat.
pi_43142350
In het donker rijden is in het begin ff wennen, maar op zich niet echt moeilijk, want je ziet auto's beter aankomen door hun lichten Alleen je moet dus wel goed oppassen voor fietsers zonder licht ( dan ga je pas beseffen hoe irritant fietsers zonder licht zijn en ga je snel zelf je licht ook opdoen als je het anders niet deed )
pi_43142916
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 18:17 schreef Sylvana het volgende:
Zo das wel snel zeg Warrel, rustig blijven en veel succes

Balen zeg baan1980
Ja, m'n rijschool koopt dus al allemaal plaatsen, en ik paste er nog mooi tussen. Pff, ik ben benieuwd. Dankjewel
En dat van die fietsers is zo waar, ik heb nu ook altijd m'n licht aan. Ik reed al best snel in het donker door de binnenstad van Leiden

[ Bericht 16% gewijzigd door warrel op 01-11-2006 17:45:48 ]
I will take the sun in my mouth
pi_43143892
misschien dat iemand mijn examen datum kan toevoegen aan de OP?
quote:
Johnns: 14 december 13.05, Groningen (auto)
een weekje later dan ik zelf had verwacht, maar ach

vandaag weer les gehad. wel irritant zeg, die laaghangende zon en de reflectie op het natte wegdek.

met de storm van vandaag op de snelweg was haast gevaarlijk soms ineen dik slingeren.

morgen weer
you and I ain't done Zeke!
pi_43144050
Zo gister van 5 tot 7 ´s avonds mijn eerste 2 uur rijles gehad en het was top
Wel een wereld van verschil zo meteen voor de 1ste keer in het donker rijden maar het ging goed, mocht al schakelen halverwege de les en heb al over de snelweg gereden .

De Instructeur was tevreden en al helemaal blij dat ik me theorie al heb verder denkt hij dat ik ongeveer 30 lessen nodig heb, ik ga 4 uur in de week lessen (2 uur zaterdag/ 2uur door de weeks) en heb dus uiterlijk januari volgend jaar me rijbewijs .

Volgende week donderdag me 3de en de 4de les en heb er nu al zin in zo vet gewoon.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_43144113
quote:
Op woensdag 1 november 2006 17:48 schreef Johnns het volgende:
misschien dat iemand mijn examen datum kan toevoegen aan de OP?
dat mag je zelf toevoegen op de wiki ( zie OP) en dan komt het er bij het volgend topic in
pi_43144440
quote:
Op woensdag 1 november 2006 17:54 schreef Sylvana het volgende:

[..]

dat mag je zelf toevoegen op de wiki ( zie OP) en dan komt het er bij het volgend topic in
is goed
pi_43149107
quote:
Op woensdag 1 november 2006 17:01 schreef Sylvana het volgende:
In het donker rijden is in het begin ff wennen, maar op zich niet echt moeilijk, want je ziet auto's beter aankomen door hun lichten Alleen je moet dus wel goed oppassen voor fietsers zonder licht ( dan ga je pas beseffen hoe irritant fietsers zonder licht zijn en ga je snel zelf je licht ook opdoen als je het anders niet deed )
Zo weer terug van mn rijles. Ik zag er dus eigenlijk tegen op, maar toen ik in de auto zat, viel dat er een last van mijn schouders. Zo voelde het eigenlijk. Wel wat foutjes gemaakt. Bijvoorbeeld naar de verkeerde rijstrook rijden..dom dom dom.

Wat verder een probleem voor me is, dat ik steeds vergeet om goed in de spiegels te kijken. Dit was dan wel weer mijn 2de les...na 4 weken ofzo niet gelest te hebben, maar toch moet ik daar beter aan gaan denken. Bij bochten en inhalen doe ik het automatisch, maar bij fietspaden vergeet ik het nog al weleens.

En sinds dat ik zelf weer een goed werkende lichten op mijn fiets heb, gebruik ik die nu ook. Toen ik in de auto zat, ging ik zelf ff nadenken over fietsers die geen licht aan hebben en hoe gevaarlijk dat kan zijn.

Sinds dat ik over gestapt ben naar een andere rij instructeur heb ik al redelijk wat dingen bijgeleerd. Terwijl ik bij vorige rij instructeur die dingen nog niet eens had gehad na 33 lessen. Nu heb ik 2 lessen gehad bij die andere en heb gekeerd op de weg en naar achteren gereden. Dus ik denk dat het een goede overstap is geweest. Kom nu ook vrolijker weer van de rijles en heb er ook wel meer zin in nu
pi_43161148
even een quote van ons aller BazzieK met zijn toestemming:

Bas says:
je doet maar, ben toch al mateloos populair daar

Bas says:
ja volgens mij zijn wij de enige uit het rijles topic die beide geslaagd zijn en een beetje kunnen rijden

Fragile like a rose on the snow...
pi_43161154
quote:
Op donderdag 2 november 2006 02:28 schreef Knuffelslet het volgende:
even een quote van ons aller BazzieK met zijn toestemming:

Bas says:
je doet maar, ben toch al mateloos populair daar

Bas says:
ja volgens mij zijn wij de enige uit het rijles topic die beide geslaagd zijn en een beetje kunnen rijden

pi_43161170
iets met kolen en vuur
Fragile like a rose on the snow...
pi_43161365
quote:
Op donderdag 2 november 2006 02:30 schreef Knuffelslet het volgende:
iets met kolen en vuur
pi_43162600
Spannend!!! nog 4,5 uur! dan is ikke aan de beurt

Begin nu wel zenuwachtig te worden

Wish me luck
pi_43162846
quote:
Op donderdag 2 november 2006 08:36 schreef leroytje het volgende:

Wish me luck
Veel succes
  donderdag 2 november 2006 @ 09:50:05 #241
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_43163700
Succes. Blijven ademen enzo.
pi_43163818
Snel even bananen eten.
  donderdag 2 november 2006 @ 10:07:48 #243
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_43164056
Kan een Tweakert mij misschien uit de OP halen? Ben al een dikke maand in het bezit van het rijbewijs B. En nee, ik weet niet hoe ik het zelf moet doen / ik ben te lui / ik ben een naab op dat gebied.

Verder gaat alles goed! Lekker veel kilometers maken, 's avonds en 's nachts rijden, in klote weersomstandigheden, in downtown Brussel (dat is ook vrij apart), moeilijke manoeuvres maken.
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
  donderdag 2 november 2006 @ 10:08:10 #244
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_43164066
Succes voor degenen die zo op moeten!
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
pi_43164210
ik heb trouwens net nog een rijles gehad en om 12.00 uur nog 1ntje
en dan 1uur examen, het ging net wel heel erg behoorlijk, maar nou moet ik niet overmoedig en TE relax worden
  donderdag 2 november 2006 @ 10:30:37 #246
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_43164544
quote:
Op donderdag 2 november 2006 10:07 schreef Dirktator het volgende:
Kan een Tweakert mij misschien uit de OP halen? Ben al een dikke maand in het bezit van het rijbewijs B. En nee, ik weet niet hoe ik het zelf moet doen / ik ben te lui / ik ben een naab op dat gebied.

Verder gaat alles goed! Lekker veel kilometers maken, 's avonds en 's nachts rijden, in klote weersomstandigheden, in downtown Brussel (dat is ook vrij apart), moeilijke manoeuvres maken.
Daar hoef je geen tweakert voor te zijn...
  donderdag 2 november 2006 @ 10:44:00 #247
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_43164783
Heb trouwens ook meteen even topics 71, 72 en 73 aan de OP toegevoegd.
pi_43165482
Instructeur is volgende week een weekje op vakantie, die week erna nog 2 keer lessen en de week voor het examen nog 1 keertje en dan afrijden

Succes leroytje

[ Bericht 22% gewijzigd door tralalala op 02-11-2006 11:57:42 ]
  donderdag 2 november 2006 @ 11:43:10 #249
154854 Jenny_
Don't be hasty
pi_43166081
quote:
Op donderdag 2 november 2006 10:14 schreef leroytje het volgende:
ik heb trouwens net nog een rijles gehad en om 12.00 uur nog 1ntje
en dan 1uur examen, het ging net wel heel erg behoorlijk, maar nou moet ik niet overmoedig en TE relax worden
Veel succes ermee!
Dreams do come true
pi_43166339
over een uurtje weer les hopelijk gaat het net zo goed als dat het gister ging
quote:
Op donderdag 2 november 2006 08:36 schreef leroytje het volgende:

Wish me luck
succes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo