Dus je geeft totaal geen gas in een bocht?quote:Op maandag 30 oktober 2006 18:44 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Ik heb juist geleerd dat je in een bocht nóóit mag remmen, alleen voor de bocht remmen en in de bocht zelf gewoon voet van het gas... Wanneer je de bocht 'uit' komt, weer beetje gas bij...
Onze versies komen niet echt overeen?
Mmja maar ik zat zelf op dat moment niet in een bocht, kwam er net uit dus gaf wel net wat gas bij, stond er misschien een beetje onduidelijk.quote:Op maandag 30 oktober 2006 18:24 schreef leroytje het volgende:
hmz ja als et goed is heb je geleerd dat je in een bocht de rem vast moet houden totdat de bocht voorbij is. Dit gebeurt in de praktijk natuurlijk niet, maar natuurlijk wel erg schrikken ja
Jawel, maar GEEN gas bijgeven, en NIET remmen in de bocht. Dan slinger je toch sneller uit de bocht als je dat doet?quote:Op maandag 30 oktober 2006 18:46 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Dus je geeft totaal geen gas in een bocht?![]()
Heel veel succesquote:Op maandag 30 oktober 2006 18:55 schreef Baan1980 het volgende:
Vanmiddag nog ff doorgelesd en morgenochtend weer en dan s`middags om 13:05 voor het echie!!!!
En dan heb ik weer geleerd om in het midden van de bocht weer rustig gas te gaan geven... die rijscholen zijn het blijkbaar niet eens of je wel of geen gas moet geven in een bochtquote:Op maandag 30 oktober 2006 19:48 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Jawel, maar GEEN gas bijgeven, en NIET remmen in de bocht. Dan slinger je toch sneller uit de bocht als je dat doet?
Ja klopt, maar dacht uit je post af te lezen dat je totaal geen gas gaf in de bochtquote:Op maandag 30 oktober 2006 19:48 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Jawel, maar GEEN gas bijgeven, en NIET remmen in de bocht. Dan slinger je toch sneller uit de bocht als je dat doet?
Wat ik altijd heb geleerd: standgas. Zoveel gas geven dat je een constante snelheid houdt in de bocht.quote:Op maandag 30 oktober 2006 22:01 schreef Simsfan88 het volgende:
[..]
En dan heb ik weer geleerd om in het midden van de bocht weer rustig gas te gaan geven... die rijscholen zijn het blijkbaar niet eens of je wel of geen gas moet geven in een bocht![]()
Inderdaad, remmen voor de bochtquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 06:13 schreef Sylvana het volgende:
ik heb geleerd niet meer remmen in de bocht en pas gas geven als je de bocht weer uit bent
Je hebt geen eens tijd om vooruit te kijken met al die spiegels en dooie hoekenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:00 schreef Sjengdanny het volgende:
Ik denk dat het probleem vaak voorkomt bij leerlingen, vooruit kijken..
Ik wil ook mijn rijbewijsquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:28 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
Gisteren en vandaag eindelijk eens gereden na een maand te hebben "gewacht" op mijn rijbewijs. Pfoe, 's avonds rijden is toch wel een stuk anders zeg! Moest meteen een moeilijke manoeuvre maken toen ik vanuit een zijweggetje een drukke voorrangsweg opwilde, maar tegelijkertijd ook een vrachtwagen het zijweggetje inwilde (sluiproute, gvd klotechauffeurs!!)...Dus ik achteruit, in een hele slechte berm teruggereden, daarna weer vooruit gestoken zodat de trekker met oplegger er nét langskon (paar cm). Dat was wel even een zweetmomentje, hoor.
Vandaag even naar Duitsland geweest, lekker hard op de autosnelweg. Maar wel raar om te zien dat je daar nog wel in de dorpskernen gewoon hard (minimaal 50, maar vaak 70) mag rijden.
Deze dagen nog maar veel oefenen, want inderdaad als je rijbewijs hebt, dan ben je er nog langggggg niet.
Een Volkswagen Golf, diesel...quote:
Ach ja, kan er ook om gaan janken maar daar wordt de auto niet beter vanquote:Op zondag 29 oktober 2006 10:54 schreef rena het volgende:
[..]
Dat je er grapjes over kunt maken, gek mens
![]()
![]()
Ik was het deze keer niet die de weg opreed hoor!!!quote:Op maandag 30 oktober 2006 17:48 schreef 61neorej het volgende:
Pff gisteravond bijna mijn eerste ongeluk gehad.![]()
Reed op een voorrangsweg waar je 80 mag, is echter wel een smalle bochtige weg met aan beide kanten bomen.
Ik naderde dus een zijweg en zag tussen de bomen door een auto aankomen, maar je gaat er vanuit dat je door kan rijden want je rijd op een voorrangsweg.
De auto leek echter nauwelijks af te remmen dus ik begon al wat zachter te rijden, op het laatste moment stond de andere auto toch nog bijna stil waardoor ik stopte met remmen.
Vlak voor ik bij de zijweg was schoot de ander toch ineens een meter de weg op en bleef daar stil staan.
Ik moest dus echt vol de rem intrappen en kwam ongeveer een halve meter voor de deur van de ander stilstaan.
Het is echt mijn en zijn redding geweest dat ik 65-70 reed omdat de weg zo bochtig is in plaats van de toegestane snelheid want anders had mijn auto echt compleet in zijn zijkant geboord.
Totaal niet mijn fout ofzo maar ben me wel kapot geschrokken.![]()
Ja, m'n rijschool koopt dus al allemaal plaatsen, en ik paste er nog mooi tussen. Pff, ik ben benieuwd. Dankjewelquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:17 schreef Sylvana het volgende:
Zo das wel snel zeg Warrel, rustig blijven en veel succes
Balen zeg baan1980
een weekje later dan ik zelf had verwacht, maar achquote:Johnns: 14 december 13.05, Groningen (auto)
dat mag je zelf toevoegen op de wiki ( zie OP) en dan komt het er bij het volgend topic inquote:Op woensdag 1 november 2006 17:48 schreef Johnns het volgende:
misschien dat iemand mijn examen datum kan toevoegen aan de OP?
is goedquote:Op woensdag 1 november 2006 17:54 schreef Sylvana het volgende:
[..]
dat mag je zelf toevoegen op de wiki ( zie OP) en dan komt het er bij het volgend topic in
Zo weer terug van mn rijles. Ik zag er dus eigenlijk tegen op, maar toen ik in de auto zat, viel dat er een last van mijn schouders. Zo voelde het eigenlijk. Wel wat foutjes gemaakt. Bijvoorbeeld naar de verkeerde rijstrook rijden..dom dom dom.quote:Op woensdag 1 november 2006 17:01 schreef Sylvana het volgende:
In het donker rijden is in het begin ff wennen, maar op zich niet echt moeilijk, want je ziet auto's beter aankomen door hun lichtenAlleen je moet dus wel goed oppassen voor fietsers zonder licht ( dan ga je pas beseffen hoe irritant fietsers zonder licht zijn en ga je snel zelf je licht ook opdoen als je het anders niet deed
)
quote:Op donderdag 2 november 2006 02:28 schreef Knuffelslet het volgende:
even een quote van ons aller BazzieK met zijn toestemming:
Bas says:
je doet maar, ben toch al mateloos populair daar
Bas says:
ja volgens mij zijn wij de enige uit het rijles topic die beide geslaagd zijn en een beetje kunnen rijden![]()
Veel succesquote:Op donderdag 2 november 2006 08:36 schreef leroytje het volgende:
Spannend!!! nog 4,5 uur! dan is ikke aan de beurt
![]()
Begin nu wel zenuwachtig te worden![]()
Wish me luck
Daar hoef je geen tweakert voor te zijn...quote:Op donderdag 2 november 2006 10:07 schreef Dirktator het volgende:
Kan een Tweakert mij misschien uit de OP halen? Ben al een dikke maand in het bezit van het rijbewijs B. En nee, ik weet niet hoe ik het zelf moet doen / ik ben te lui / ik ben een naab op dat gebied.
Verder gaat alles goed! Lekker veel kilometers maken, 's avonds en 's nachts rijden, in klote weersomstandigheden, in downtown Brussel (dat is ook vrij apart), moeilijke manoeuvres maken.
Veel succes ermee!quote:Op donderdag 2 november 2006 10:14 schreef leroytje het volgende:
ik heb trouwens net nog een rijles gehad en om 12.00 uur nog 1ntje
en dan 1uur examen, het ging net wel heel erg behoorlijk, maar nou moet ik niet overmoedig en TE relax worden
succesquote:Op donderdag 2 november 2006 08:36 schreef leroytje het volgende:
Spannend!!! nog 4,5 uur! dan is ikke aan de beurt
![]()
Begin nu wel zenuwachtig te worden![]()
Wish me luck
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |