Klopt, Met veel geluk over zo'n 2,5 week. anders over ongeveer 4 wekenquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:52 schreef Yankee_One het volgende:
Jammer Rob
je was toch bezig met een versnelde cursus? wanneer mag je weer examen doen?
Als je mijn verhaal gevolgd heb dan weet je dat er waarschijnlijk iets is op medische grond waardoor ik geen inzicht heb en daarom steeds gezakt ben. Ik heb geen faalangst, maar waarschijnlijk mis ik een stukje in me hersenen waardoor ik geen inzicht heb, en ze gaan nou dus kijken of daar wat aan te doen is zodat ik gewoon me rijbewijs kan halen...quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:02 schreef crossover het volgende:
Ik vraag me af of je na zoveel keer zakken wel geschikt bent om aan het verkeer deel te nemen.
Je kunt idd niet aan ze zien of je gezakt bent of niet. Daar zijn ze een ster in blijkbaar.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:49 schreef Robbiej het volgende:
Dank jullie wel voor de support
Baal er echt als een stekker van.. het ging nog zo goed. ik had echt het gevoel dat ik het gehaald had toen ik uit de auto stapte. en de examinator ook best vrolijk. komen we bij z'n tafeltje aan: zegt 'ie ineens "Rob, je bent gezakt" nou dat komt aan als een baksteen hoor kan ik je vertellen
niet iedereen houdt zich bezig met al jouw soresquote:Op woensdag 30 augustus 2006 00:14 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Als je mijn verhaal gevolgd heb dan weet je dat er waarschijnlijk iets is op medische grond waardoor ik geen inzicht heb en daarom steeds gezakt ben. Ik heb geen faalangst, maar waarschijnlijk mis ik een stukje in me hersenen waardoor ik geen inzicht heb, en ze gaan nou dus kijken of daar wat aan te doen is zodat ik gewoon me rijbewijs kan halen...
het is meerdere keren gezegd in verschillende topics, maar goed, blijkbaar leest niet iedereen die hier post alles mee, dat kanquote:Op woensdag 30 augustus 2006 00:21 schreef Knuffelslet het volgende:
[..]
niet iedereen houdt zich bezig met al jouw sores
en dan nog is zijn vraag terecht: ik hoop oprecht voor je dat er iets aan te doen valt en dat je ook kunt gaan rijden, serieus waar, maar zoals ik het wél gevolgd heb, vraag ik me ook af of het veilig zou zijn als jij auto zou gaan rijden, zowel voor de medeweggebruikers, maar vooral voor jezelf...
en geloof me, dit bedoel ik goed..
Kan BNOR daar iets aan doen? (serieuze vraag)quote:Op woensdag 30 augustus 2006 00:14 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Als je mijn verhaal gevolgd heb dan weet je dat er waarschijnlijk iets is op medische grond waardoor ik geen inzicht heb en daarom steeds gezakt ben. Ik heb geen faalangst, maar waarschijnlijk mis ik een stukje in me hersenen waardoor ik geen inzicht heb, en ze gaan nou dus kijken of daar wat aan te doen is zodat ik gewoon me rijbewijs kan halen...
Nope, het gaat puur om wat het CBR vind, hoe het met die rijtest gaat. Maak ik dan veel inschattingsfouten, mag ik waarschijnlijk geen examen doen en moet ik getest worden, gaat het toevallig tijdens die rijtest goed, mag ik waarschijnlijk gewoon examen doen.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 00:24 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Kan BNOR daar iets aan doen? (serieuze vraag)
Meestal 'lenen' rijscholen hetzelfde stuk terrein voor de motorvaardigheden, of ze pakken een groot parkeerterrein dat meestal leeg is. (bij Breda wordt vaak het parkeerterrein bij het NAC-stadion gebruikt, ikzelf reed m'n achtjes op een stuk fabrieksterrein in Roosendaal).quote:Op woensdag 30 augustus 2006 00:37 schreef FranticDJ het volgende:
Nou ben dus verhuisd naar r'dam en wil hier graag verder gaan met A rijbewijs, B blijf ik gewoon in zeeland doen.. (binnekort hopelijk voor de laatste keer op :S)
Maar heeft iemand tips voor rijscholen voor het A rijbewijs in Rotterdam? Zag op een terrein in de buurt van de kuip een (motor)rijschool zitten? Weet niet of dit terrein van hun is, of een parking, zag het ook maar in het voorbijgaan..
Wat voor brief moet je van de rijschool krijgen danquote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:01 schreef Robbiej het volgende:
Verdorie.. nu moet ik dus wachten op bericht van mijn rijschool. krijg er nog een brief van. zal nog wel minimaal een week op zich laten wachten denk ik..
Ja er word ook examen voor me aangevraagd. en daar krijg ik dan uiterlijk volgende week bericht van. dat bedoelde ikquote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:15 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Wat voor brief moet je van de rijschool krijgen danIk kon altijd gewoon meteen weer examen aanvragen, nooit een brief gehad ergens van
Aha okequote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:42 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Ja er word ook examen voor me aangevraagd. en daar krijg ik dan uiterlijk volgende week bericht van. dat bedoelde ik
inderdaad, vindt ik ook al een beetje vreemdquote:Op woensdag 30 augustus 2006 16:56 schreef Sylvana het volgende:
wtf, na 29 lessen nog nooit ingeparkeerd?
heb je wel andere bijzondere verrichtingen gedaan, of ook nog niet?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:05 schreef diertjuh het volgende:
[..]
inderdaad, vindt ik ook al een beetje vreemd![]()
Dat hoop ik ook!quote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:34 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Dank u.
Jij veel succes bij je herkansing, komt snel goed hoop ik![]()
Bedankt!quote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:38 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook!
Veel plezier op de Motor! (Wat voor motor ga/wil je kopen?)
heb zelf gisteren voor het eerst file geparkeert. was in les 25. ook niet al te betijds dus, maar dit was de laatste bijzondere verrichting.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 16:56 schreef Sylvana het volgende:
Ook nog niet.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:21 schreef Sylvana het volgende:
[..]
heb je wel andere bijzondere verrichtingen gedaan, of ook nog niet?
grootlicht bij zicht minder dan 50 meter? dus jij gaat in hevige mist je grootlicht aandoen?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 12:02 schreef Knuffelslet het volgende:
stadslicht mag je niet gebruiken![]()
waarom het er nog op zit? geen idee!
Maar dimlicht en grootlicht zijn de enige verlichtingen die je als automobilist mag voeren.
groot licht alleen bij zicht minder dan 50 meter![]()
Klopt, alleen mag je grootlicht overdag niet aan hebben, alleen om te seinen. Ook niet als je iemand verblindt, dus zowel tegenliggers als mensen voor je (die verblind je door de binnenspiegel).quote:Op donderdag 31 augustus 2006 12:48 schreef Robbiej het volgende:
[..]
mistlicht achter geld voor minder dan 50m de rest kan je mistlicht voor doen.
grootlicht mag altijd mits je niemand verblind of er lastig mee valt.
Op een fietsstrook met ononderbroken streep mag je niet rijden en stilstaan. Met een onderbroken streep mag je er wel op rijden. Stilstaan weet ik niet of dat mag. Parkeren iig niet.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:16 schreef Babbel1 het volgende:
[..]
Klopt, alleen mag je grootlicht overdag niet aan hebben, alleen om te seinen. Ook niet als je iemand verblindt, dus zowel tegenliggers als mensen voor je (die verblind je door de binnenspiegel).
Nog een andere vraag over parkeren/stilstaan op fietsstroken:
In mijn theorieboek uit 2003 staat dat je niet op een strook mag staan die bedoeld is voor andere weggebruikers, zoals een fietsstrook of een busstrook. Maar in mijn cbr examen kwam er een vraag in voor over het parkeren op een fietssuggestiestrook en toen mocht het wel. Op een internetsite vond ik als extra opmerking dat een gewone rode baan een fietssuggestiestrook is, pas als er een afbeelding van een fiets op staat, is het echt een fietsstrook?
Betekent dat dan dat je wèl op een fietssuggestiestrook mag stil staan en niet op een fietsstrook? En heeft een doorgetrokken of een onderbroken witte lijn nog invloed op het wel/niet mogen parkeren op die suggestiestrook?
Bedankt!![]()
Waar staat dat het voeren van alleen stadslicht verboden is?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 12:02 schreef Knuffelslet het volgende:
stadslicht mag je niet gebruiken![]()
waarom het er nog op zit? geen idee!
Maar dimlicht en grootlicht zijn de enige verlichtingen die je als automobilist mag voeren.
groot licht alleen bij zicht minder dan 50 meter![]()
ik kreeg het van mijn instructeur te horenquote:Op donderdag 31 augustus 2006 16:27 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Waar staat dat het voeren van alleen stadslicht verboden is?
Voor zover ik weet mag stadslicht gewoon, mits bij dag en normale weersomstandigheden.
Ik heb het even opgezocht maar kan er niks over vinden. (google: RVV1990)
btw, grootlicht mag niet bij dag worden gevoerd.
Gaaf! waar ben je naartoe gereden?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:21 schreef BazzieK het volgende:
Net zo'n 150 kilometer op mijn eigen motor gezet, heerlijk![]()
succes ermee!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 18:14 schreef Sylvana het volgende:
Zo, ik ben weer terug van rijles. Ging op zich best goed, veel dingen die ik wel goed in zag, maar ook wel een paar dingen die ik niet zagRijden zelf ging wel lekker, al was het wel ff wennen na 2 maanden niet gereden te hebben. Ben erg benieuwd hoe het maandag gaat. Eerst een uurtje van te voren rijden, dan een half uur rondrijden met die man van het CBR en daarna het gesprek, spannend!
Werd ook wel tijd hè.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 18:39 schreef Sylvana het volgende:
Ben echt blij voor je dat je het gehaald heb nou![]()
![]()
Zowel op de motor als in de auto zet ik ook altijd m'n dimlicht aan, is idd wel zo veilig.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:05 schreef Knuffelslet het volgende:
[..]
ik kreeg het van mijn instructeur te horen
nou ja, ik voer overdag ALTIJD dimlicht, wil gewoon gezien worden![]()
Gefeliciteerd man!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 18:37 schreef alwaysthebest het volgende:
Ja vandaag dus mijn examen bij BNOR gehad.
Whehe, geslaagd!!!!![]()
![]()
Succes! en zet 'm op he!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 20:21 schreef Maxxieh het volgende:
[..]
Jup 1e keer, en jij uiteraard gefeliciteerd!
Toenstraks naar helmond en terug en in de buurt binnendoor. En toennet omliggende dorpen en wegen ertussen onveilig gemaaktquote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:53 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Gaaf! waar ben je naartoe gereden?
Gefeliciteerd!quote:
quote:Op donderdag 31 augustus 2006 18:37 schreef alwaysthebest het volgende:
Ja vandaag dus mijn examen bij BNOR gehad.
.
[...]
Whehe, geslaagd!!!!![]()
![]()
pff gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 1 september 2006 12:04 schreef Maxxieh het volgende:
Pfff net 1e examen gehad..
![]()
Gewoon geslaagd!![]()
![]()
gefeliciteerdquote:Op vrijdag 1 september 2006 12:04 schreef Maxxieh het volgende:
![]()
Gewoon geslaagd!![]()
![]()
Bional Nervovit extra sterk, te koop voor ongeveer 10 euro bij de drogist en moet je een week van te voren mee beginnen ongeveerquote:Op vrijdag 1 september 2006 14:13 schreef MisterDico het volgende:
ik heb er een goed gevoel bij. het hele afrijden, maar weet iemand hier alvast wat je kan nemen tegen de zenuwen? die je eventueel krijgt?
Bij welke rijschool les je, Dirktator?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 15:13 schreef Dirktator het volgende:
Pfoe...net een proefexamen gehad, daar krijg ik er nog een paar van...Ging best wel goed eigenlijk! Heb me overal goed uit kunnen werken. Enig verwijt was dat ik teveel in mijn linkerspiegel en te weinig in mijn binnenspiegel keek bij het invoegen en dat ik nog wel eens vaak te hard een kruising nader. Verder vond de instructeur het een goede rit!![]()
Teeuwen in Koningslust.quote:Op vrijdag 1 september 2006 16:03 schreef wetgos het volgende:
Bij welke rijschool les je, Dirktator?
Da's niet zo vreemd hoor, ik heb pas mijn bijzondere verrichtingen ook gehad, na 30 lessen ofzoquote:Op woensdag 30 augustus 2006 16:56 schreef Sylvana het volgende:
Je leeft nog.quote:Op vrijdag 1 september 2006 21:00 schreef alwaysthebest het volgende:
Net even in mijn vaders auto gereden (met paps erlangs natuurlijk). Wat een horror.
. Alsof alles ontzettend los zit in die auto. Plus nog een stuk in België, met vreemde snelheden (70, 90 e.d.) en nog in het donker. Erg irritant, je ziet al minder, plus nog al die lichten die op je af komen...
Maar ja, beetje wennen en het lukt wel..
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 1 september 2006 12:04 schreef Maxxieh het volgende:
![]()
Gewoon geslaagd!![]()
![]()
Nog een enkele tegenligger verblind de sloot in zien karren?quote:Op zaterdag 2 september 2006 00:07 schreef Maxxieh het volgende:
Ik leef ook nog, na 4 uur in de auto te hebben gezeten (uiteraard pauzes gehouden!).. Ben vooral op de donkere wegen geweest, dat was erg wennen zeg! Maarja geen tegenliggers en geen auto's voor me, groot licht gebruikt! Wat een relaxt licht is dat zeg!:P
Volgens mij niet!quote:Op zaterdag 2 september 2006 10:51 schreef TNA het volgende:
[..]
Nog een enkele tegenligger verblind de sloot in zien karren?![]()
4 uur is ook wel lang meteen.quote:Op zaterdag 2 september 2006 00:07 schreef Maxxieh het volgende:
Ik leef ook nog, na 4 uur in de auto te hebben gezeten (uiteraard pauzes gehouden!).. Ben vooral op de donkere wegen geweest, dat was erg wennen zeg! Maarja geen tegenliggers en geen auto's voor me, groot licht gebruikt! Wat een relaxt licht is dat zeg!:P
En u ook van harte gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 2 september 2006 12:37 schreef thiamat het volgende:
Nou, heb gister m'n eerste rijexamen gehad en gehaald. Het ging niet helemaal vlekkeloos, dat niet!
Motor sloeg tijdens het examen af, wel op een druk stuk. Ik dacht: "ooh dit wordt een klassieker en ik ben gezakt" .
Maar heb de hele rit constant veilig gereden en goed gekeken. Bijzondere verrichtingen gingen redelijk. Misschien geeft sommigen dit hier wat hoop! Gewoon goed kijken, dan hoeft de rest niet zo goed. Ik ben namelijk zelf ook niet zo'n courreur die de auto door en door kent.
als ik überhaupt langer dan een jaar nodig heb voor dat ik voor een praktijkexamen kan gaan, is er toch iets faliekant mis, en kan het dus ook geen kwaad nog een keertje de theorie over te doen.quote:Op zaterdag 2 september 2006 13:27 schreef alwaysthebest het volgende:
Kun je niet beter eerst wachten met voor je theorie op te gaan? Die is maar een jaar geldig. Als je dan ook pas begint met lessen ben je al meteen een hele tijd verder.
gefeliciteerdquote:Op zaterdag 2 september 2006 12:37 schreef thiamat het volgende:
Nou, heb gister m'n eerste rijexamen gehad en gehaald.
Als je niet als sommigen 1 les in de week doet maar gewoon 2 lessen achter elkaar 2 x in de week dan heb je hem binnen een maand of 2 / 3 / 4quote:Op zaterdag 2 september 2006 13:27 schreef alwaysthebest het volgende:
Kun je niet beter eerst wachten met voor je theorie op te gaan? Die is maar een jaar geldig. Als je dan ook pas begint met lessen ben je al meteen een hele tijd verder.
O, dus jij bent een natuurtalent denk je?quote:Op zaterdag 2 september 2006 13:39 schreef immortalsean het volgende:
[..]
als ik überhaupt langer dan een jaar nodig heb voor dat ik voor een praktijkexamen kan gaan, is er toch iets faliekant mis, en kan het dus ook geen kwaad nog een keertje de theorie over te doen.![]()
Kom op zeg. Ik ben ook niet van plan om een jaar over m'n rijbewijs te gaan doen. Het is net hoeveel lessen je in de week wilt volgen. Als je er vier per week doet, ben je binnen een jaar echt wel geslaagd. Zelfs al zou je 200 lessen nodig hebben.quote:Op zaterdag 2 september 2006 14:20 schreef rena het volgende:
[..]
O, dus jij bent een natuurtalent denk je?
Je zult niet de eerste zijn die zich daar op verkijkt. Een arm in het gips kan al een reden zijnquote:Op zaterdag 2 september 2006 13:39 schreef immortalsean het volgende:
[..]
als ik überhaupt langer dan een jaar nodig heb voor dat ik voor een praktijkexamen kan gaan, is er toch iets faliekant mis, en kan het dus ook geen kwaad nog een keertje de theorie over te doen.![]()
en dan breek je je enkel of je arm en kun je een half jaar niet rijdenquote:Op zaterdag 2 september 2006 14:28 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Kom op zeg. Ik ben ook niet van plan om een jaar over m'n rijbewijs te gaan doen. Het is net hoeveel lessen je in de week wilt volgen. Als je er vier per week doet, ben je binnen een jaar echt wel geslaagd. Zelfs al zou je 200 lessen nodig hebben.
dan ga ik me echt niet druk maken nog eens ¤35 neer te leggen voor een theorie-examen.quote:Op zaterdag 2 september 2006 14:39 schreef Sylvana het volgende:
[..]
en dan breek je je enkel of je arm en kun je een half jaar niet rijden
Pfft, dat kan inderdaad, maar is niet erg waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 2 september 2006 14:36 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Je zult niet de eerste zijn die zich daar op verkijkt. Een arm in het gips kan al een reden zijn
hoe bedoel je dat als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 2 september 2006 18:06 schreef Yankee_One het volgende:
oktober examen aanvragen? denk het niet vriend...
als je dit jaar nog wil afrijden zul je ongeveer in oktober je examen moeten aanvragen (uitgaande van een wachtlijst van 8 weken). denk niet dat hij in 4 weken het autorijden al zo goed beheerstquote:Op zaterdag 2 september 2006 18:19 schreef Robbiej het volgende:
[..]
hoe bedoel je dat als ik vragen mag?
Idd, daar moet je wel rekening mee houden ja, dat je wel minimaal 2 maanden moet wachten voor je mag afrijdenquote:Op zaterdag 2 september 2006 18:25 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
als je dit jaar nog wil afrijden zul je ongeveer in oktober je in oktober ongeveer je examen aanvragen (uitgaande van een wachtlijst van 8 weken). denk niet dat hij in 4 weken het autorijden al zo goed beheerst
Ai. Dat is niet zo tof. Dus ik kan het het beste nu alvast maar aanvragen?quote:Op zaterdag 2 september 2006 18:29 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Idd, daar moet je wel rekening mee houden ja, dat je wel minimaal 2 maanden moet wachten voor je mag afrijden
quote:Op zaterdag 2 september 2006 18:31 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Ai. Dat is niet zo tof. Dus ik kan het het beste nu alvast maar aanvragen?
tja, als jij jezelf zo'n grote druk op wilt leggen moet je dat vooral doenquote:Op zaterdag 2 september 2006 18:31 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Ai. Dat is niet zo tof. Dus ik kan het het beste nu alvast maar aanvragen?
Zo'n grote druk is het niet, heb het ook gedaan en het enige irritante is dat het altijd te lang duurtquote:Op zaterdag 2 september 2006 18:40 schreef Sylvana het volgende:
[..]
tja, als jij jezelf zo'n grote druk op wilt leggen moet je dat vooral doen
mijn examendatum wordt ook vastgesteld voordat ik met lessen begin. en dan wordt naar het examen toegewerkt.quote:Op zaterdag 2 september 2006 18:42 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Zo'n grote druk is het niet, heb het ook gedaan en het enige irritante is dat het altijd te lang duurt
tuurlijk niet. mensen komen toch van verschillende gemeentes om af te rijdenquote:Op zondag 3 september 2006 12:01 schreef Jenny_ het volgende:
Vraagje: vandaag hoorde ik van een vriendinnetje dat de examinators van het CBR zoveel procent moet laten zakken op een dag. Dit omdat de gemeente maar 500 rijbewijzen per maand mag geven. Ik vind het echt klink klare onzin... maar wie heef hier nog meer iets van gehoord?
(moet over een klein weekje op, om 15:00... is dit een slechte tijd?)
wat een onzin zegquote:Op zondag 3 september 2006 12:01 schreef Jenny_ het volgende:
Vraagje: vandaag hoorde ik van een vriendinnetje dat de examinators van het CBR zoveel procent moet laten zakken op een dag. Dit omdat de gemeente maar 500 rijbewijzen per maand mag geven. Ik vind het echt klink klare onzin... maar wie heef hier nog meer iets van gehoord?
Fiewh... gelukkig niet waar dus.quote:Op zondag 3 september 2006 12:10 schreef Sylvana het volgende:
[..]
wat een onzin zeg
en 15.00 uur is een mooie tijd hoor
denk dat je wel even langs een basisschool mag rijdenquote:Op zondag 3 september 2006 12:01 schreef Jenny_ het volgende:
Ik ben geslaagd met een examen om 14.55 uurquote:Op zondag 3 september 2006 12:01 schreef Jenny_ het volgende:
Haha, dat dacht ik ook al ja.quote:Op zondag 3 september 2006 14:49 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
denk dat je wel even langs een basisschool mag rijden
Thnx! Ga m'n best doen, jullie horen het nog.quote:Op zondag 3 september 2006 16:31 schreef TNA het volgende:
Maar hé, maak een nette indruk en laat zien dat je kan rijden - dan slaag je wel
quote:Op zondag 3 september 2006 12:34 schreef alwaysthebest het volgende:
Het slagingspercentage zal wel ongeveer gelijk blijven, maar ik geloof niet dat het kunstmatig op een bepaald percentage gehouden wordt hoor.. Zou een beetje vreemd zijn als de ene maand 80% slaagt, de maand erna 40%, niet? Logischerwijs blijft dat ongeveer gelijk.
quote:Sneller rijbewijs na lessen in simulator
door Arjen ten Cate
AMSTERDAM - Leerlingen die een deel van hun rijlessen volgen in een rijsimulator hebben een grotere kans om in één keer te slagen en zijn bovendien een stuk goedkoper uit. Dat blijkt uit onderzoek van de brancheorganisatie Bovag dat wordt ondersteund door de TU Delft en TNO.
De rijsimulator die enkele jaren geleden zijn intrede deed blijkt volgens de Bovag een enorm succes te zijn. Leerlingen beginnen hun eerste les niet direct op de openbare weg, maar leren de wagen te beheersen in een nagebootste auto die rijdt in een virtuele omgeving. Zo kunnen veelvoorkomende verkeerssituaties eenvoudig worden herhaald en worden basisvaardigheden in een mum van tijd aangeleerd.
„Meestal volgen de leerlingen vier lessen van twee uur in de simulator. Dat werkt het beste”, zegt woordvoerder Rob Boon van de Bovag. Mensen die de eerste praktijkuren in een simulator doorbrengen hebben vier procent meer kans om te slagen, zo blijkt uit onderzoek.
Geavanceerd
Daarnaast is het een stuk goedkoper voor de leerlingen. „Acht uur les in een echte auto kost 328 euro, acht uur in een simulator 225 euro”, rekent een zegsman van verkeersschool Bruinsma in Utrecht voor. Dat opleidingsinstituut heeft zeer geavanceerde simulators en is razend enthousiast over de computers.
„Het is namelijk ook kostenbesparend voor de rijschool”, aldus de woordvoerder van Bruinsma. „We gebruiken maar één instructeur voor drie leerlingen bij de simulators. Een digitale ’instructeur’ volgt de verrichtingen ook op de voet. Het kost bovendien geen benzine.”
De Bovag spreekt van een milieuvriendelijke oplossing. De leerlingen die eerst in een virtuele omgeving lessen, gaan daarna overigens gewoon de weg op.
Momenteel zijn er ongeveer 60 simulators in gebruik bij verkeersscholen die zijn aangesloten bij de brancheorganisatie. „Het is ook gewoon leuk en veilig om te beginnen in een virtuele wereld. De leerlingen gaan met meer zelfvertrouwen de echte weg op.”
Bron
mijn rijschool heeft ook zo'n simulator staan. ben toch direct begonnen met lessen op de openbare weg. die simulator staat in ede en dat is ongeveer een half uur hier vandaan.quote:
HEEL VEEL SUCCES MORGEN, SYL!quote:Op zondag 3 september 2006 12:37 schreef Sylvana het volgende:
ik word echt gek, ik hoop echt zo dat ik morgen gewoon die rijtest mag doen
Het valt echt mee hoor, ik heb het in 3 weken gedaan en alles is gewoon te doen. Je moet er alleen wel een vakantie voor uittrekken maar dan heb je het ook.quote:Op zaterdag 2 september 2006 18:40 schreef Sylvana het volgende:
[..]
tja, als jij jezelf zo'n grote druk op wilt leggen moet je dat vooral doen
quote:Op maandag 4 september 2006 17:01 schreef Graftak72 het volgende:
@tralalalalalalallalalla die 5 dagen kunnen er toch ook wel bij..?
Dat 'klote pasje' is wel 100 keer zo handig als dat roze vod van nu. Die gaat meestal eerder stuk dan dat je 'm moet vernieuwen.quote:Op maandag 4 september 2006 16:43 schreef tralalala het volgende:
Als ik me rijbewijs mag halen, kan ik lekker 5 werkdagen gaan wachten voor zo'n klote pasje![]()
Dat is onzin, je moet gewoon niet zo slordig omgaan met je spullen. Ben blij met mijn roze papiertjequote:Op maandag 4 september 2006 17:40 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat 'klote pasje' is wel 100 keer zo handig als dat roze vod van nu. Die gaat meestal eerder stuk dan dat je 'm moet vernieuwen.
1. Je houding. zenuwachtig, schrikachtig gedrag maakt geen goede indruk.quote:Op maandag 4 september 2006 17:43 schreef Jenny_ het volgende:
Het is toch zo dat je niet kan zakken op je bijzondere verrichtingen als je gewoon goed hebt gekeken toch? Daar ben ik namelijk niet zo'n held in, alleen helling trekken is een eitje (bij wie niet).
Heeft er iemand verder nog bruikbare tips voor het praktijkexamen? Waar zakken de meeste mensen op (kijken)? Tips tips tips, meer als welkom...![]()
Ik ben echt geen sloddervos, m'n rijbewijs heb ik altijd in m'n portomonnee, en hij ziet er nu al uit alsof 'ie drie keer is meegewassen. En dat voor een papier van anderhalf jaar oud.quote:Op maandag 4 september 2006 17:46 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Dat is onzin, je moet gewoon niet zo slordig omgaan met je spullen. Ben blij met mijn roze papiertje![]()
Mag je al wel gaan rijden, met een bewijs ofzo? of moet je ook echt wachten tot je het rijbewijs in je bezit hebt?quote:Op maandag 4 september 2006 17:01 schreef Graftak72 het volgende:
@tralalalalalalallalalla die 5 dagen kunnen er toch ook wel bij..?
Je moet echt wachtenquote:Op maandag 4 september 2006 18:08 schreef tralalala het volgende:
[..]
Mag je al wel gaan rijden, met een bewijs ofzo? of moet je ook echt wachten tot je het rijbewijs in je bezit hebt?
Anders is een (erg snelle) spoedcursus ook een beetje zinloos![]()
Als je echt heel veel last hebt van zenuwen kan je aan je huisarts propranolol vragen. Het is een bloeddrukverlager die als bijeffect heeft dat hij lichamelijke kenmerken van stress tegen gaat. Mij heeft het echt enorm geholpen! Bij mijn eerste examen was ik zo zenuwachtig dat ik helemaal trilde en daardoor de koppeling niet meer normaal kon laten opkomenquote:Op vrijdag 1 september 2006 14:13 schreef MisterDico het volgende:
ik heb er een goed gevoel bij. het hele afrijden, maar weet iemand hier alvast wat je kan nemen tegen de zenuwen? die je eventueel krijgt?
Ja idd! Heeft bij mij ook super geholpen bij mijn theorie, en ga ze nu ook weer aanvragen voor mijn praktijk. Propranolol the best!quote:Op maandag 4 september 2006 18:19 schreef Lotjeb het volgende:
Als je echt heel veel last hebt van zenuwen kan je aan je huisarts propranolol vragen.
Ja, moet je em ook niet in je portemonnee doen, heb em netjes in een autopapieren mapjequote:Op maandag 4 september 2006 18:00 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik ben echt geen sloddervos, m'n rijbewijs heb ik altijd in m'n portomonnee, en hij ziet er nu al uit alsof 'ie drie keer is meegewassen. En dat voor een papier van anderhalf jaar oud.
Zou wel handig zijn, maar dat is niet te doen voor mij, ik rij zowel motor als auto, en nog wat busjes van het werk. In m'n portomonnee weet ik zeker dat ik 'm altijd bij heb. Daarom zou een creditcard-rijbewijs wel handig zijn.quote:Op maandag 4 september 2006 23:19 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Ja, moet je em ook niet in je portemonnee doen, heb em netjes in een autopapieren mapje![]()
geen voorrang denk ik, houd het verkeer te veel op als ze van 80 naar 0 moeten om een fietser te laten passerenquote:Op dinsdag 5 september 2006 10:40 schreef tralalala het volgende:
Hebben fietsers buiten de bebouwde kom geen voorrang van rechts?
2 boeken die iets anders zeggen![]()
Wel voorrang maar veel wegen buiten de BBK zijn voorrangswegen waardoor je er geen last van hebt.quote:Op dinsdag 5 september 2006 11:14 schreef Yankee_One het volgende:
goed nieuws sylvanana
[..]
geen voorrang denk ik, houd het verkeer te veel op als ze van 80 naar 0 moeten om een fietser te laten passeren
Gewoon de algemene volgorde aanhouden:quote:Op dinsdag 5 september 2006 10:40 schreef tralalala het volgende:
Hebben fietsers buiten de bebouwde kom geen voorrang van rechts?
2 boeken die iets anders zeggen![]()
Gefeliciteerd !quote:Op dinsdag 5 september 2006 15:29 schreef immortalsean het volgende:
ik ben net geslaagd voor m'n theorie-examen!!!
het was m'n eerste en ik had 3 fout.
Nou zeg, als je dat al roept...mijn vader heeft al meer dan 30 jaar z'n rijbewijs en die slaat heel soms ook nog af hoor. Dit soort dingen gebeurt iedereen weleens, hoe lang je je rijbewijs ook hebt. Nergens voor schamen dusquote:Op dinsdag 5 september 2006 17:04 schreef missblack het volgende:
( zulke foutjes mogen toch niet meer als je je rijbewijs hebt ???).
Laat me je geruststellen; dat magquote:Op dinsdag 5 september 2006 17:04 schreef missblack het volgende:
Hallo allemaal![]()
Ik heb nu zelf sinds december 2005 mijn rijbewijs. Met mijn verjaardag afgelopen juli kreeg ik een auto cadeau ( opel corsa 1.4 I) van mijn vriend GEWELDIG.
Daarvoor reed ik wel af en toe maar niet veel.
Het autorijden is voor mij dus pas echt sinds 2 maanden begonnen en het gaat verder super en vindt het onwijs leuk.
Hebben jullie ( voor de al-geslaagde onder ons ) soms ook nog van die gruwelijk schaam-momenten? Dat je moter soms afslaat? Of zoals ik net bij een kleine kruising vergeten terug te schakelen naar z,n 1 en dat m,n moter begint te loeien en m,n auto te hobbelen op het moment dat ik wil wegrijden haha snel terugschakelen maarja dat komen er al net weer allemaal auto,s aan. En ben ik daar een beetje aan het stuntelen. Kortom rooie boei en een vrouw achter mij met een schuddend hoofd.![]()
![]()
Het gebeurt niet vaak maar op dat moment schaam ik me dood en trek het me best wel aan ( zulke foutjes mogen toch niet meer als je je rijbewijs hebt ???).
Dus ben benieuwd of meer pas-beginnende-automobilisten hier ook wel eens last van hebben ( ben ik ook weer gerustgesteld ).
Gisteren mijn motor 2 keer af laten slaanquote:Op dinsdag 5 september 2006 17:04 schreef missblack het volgende:
Hallo allemaal![]()
Ik heb nu zelf sinds december 2005 mijn rijbewijs. Met mijn verjaardag afgelopen juli kreeg ik een auto cadeau ( opel corsa 1.4 I) van mijn vriend GEWELDIG.
Het autorijden is voor mij dus pas echt sinds 2 maanden begonnen en het gaat verder super en vindt het onwijs leuk.
Hebben jullie ( voor de al-geslaagde onder ons ) soms ook nog van die gruwelijk schaam-momenten? Dat je moter soms afslaat? Of zoals ik net bij een kleine kruising vergeten terug te schakelen naar z,n 1 en dat m,n moter begint te loeien en m,n auto te hobbelen op het moment dat ik wil wegrijden haha snel terugschakelen maarja dat komen er al net weer allemaal auto,s aan. En ben ik daar een beetje aan het stuntelen. Kortom rooie boei en een vrouw achter mij met een schuddend hoofd.![]()
![]()
Het gebeurt niet vaak maar op dat moment schaam ik me dood en trek het me best wel aan ( zulke foutjes mogen toch niet meer als je je rijbewijs hebt ???).
Dus ben benieuwd of meer pas-beginnende-automobilisten hier ook wel eens last van hebben ( ben ik ook weer gerustgesteld ).
Nou het is meer dat die gedachte door m,n hoofd gaat.quote:Op dinsdag 5 september 2006 17:06 schreef ivetje het volgende:
[..]
Nou zeg, als je dat al roept...mijn vader heeft al meer dan 30 jaar z'n rijbewijs en die slaat heel soms ook nog af hoor. Dit soort dingen gebeurt iedereen weleens, hoe lang je je rijbewijs ook hebt. Nergens voor schamen dus
Je zakt niet als je auto afslaat hoorquote:Op dinsdag 5 september 2006 17:14 schreef missblack het volgende:
[..]
Nou het is meer dat die gedachte door m,n hoofd gaat.
Op je rijexamen zak je als het je gebeurt![]()
hihi maar als je in z,n 2 vanuit stilstand een kruising oprijdtquote:Op dinsdag 5 september 2006 17:22 schreef ivetje het volgende:
[..]
Je zakt niet als je auto afslaat hoorDat kan nl iedereen gebeuren (mede door de zenuwen).
Heel veel succes !!quote:Op dinsdag 5 september 2006 17:21 schreef Venco16 het volgende:
Goedendag mensenIk ben ook eind op weg
![]()
Vorige week vrijdag TTT gehad, ging verder redelijk goed, vrijstelling voor bijzondere verrichtingen en verder moest ik soms nog even wat langzamer kijken. Ik keek wat te snel denk ik![]()
Nog paar lesjes en dan volgende week donderdag examen, dus dan zullen we het zien![]()
je zakt niet als je motor afslaat op het examen. misschien als je daarna roekeloos het kruispunt opgaat, welquote:Op dinsdag 5 september 2006 17:14 schreef missblack het volgende:
[..]
Ach ben nogal van "ik mag geen fouten maken in het vekeer" gewoon een slechte eigenschap waar ik vanaf moet.Stukje onzeker weet niet. maar heb dat alleen binnen de bebouwde kom..snelweg vindt ik machtig mooi. Fouten maak je gewoon. Want de sukkeltjes die net hun rijbewijs hebben en met 60 door een 30 zone gaan is gevaarlijker dat in z,n 2 vanuit stilstand een kruising op hobbelen stuiteren...nahja ook niet ongevaarlijk maar toch...zucht voel me al weer beter![]()
Nog steeds. En dan heb ik 5 jaar m'n rijbewijs.quote:Op dinsdag 5 september 2006 17:04 schreef missblack het volgende:
Hallo allemaal![]()
![]()
Nee hoor (vond mn examen HET moment om eens te proberen in zn 3 weg te karrenquote:Op dinsdag 5 september 2006 17:14 schreef missblack het volgende:
[..]
ik poste hier iets wat totaal niet hier bedoeld was dus zsm geedit, kon niets beters bedenkenquote:
ik les ook in tiel. rotondesquote:Op dinsdag 5 september 2006 18:17 schreef rena het volgende:
Mijn les ging lekker! Ik heb weer een beetje vertrouwen in mezelf, ook wat betreft de bijzondere verrichtingen.Nog 1,5 week en dan mag ik weer
Ga nog 4 keer lessen in die tijd, waarvan ik ook een keer naar Utrecht ga. (Les normaal in Tiel)
Dat heb ik tijdens mijn TTT geprobeerd, ging niet echt goedquote:Op dinsdag 5 september 2006 18:26 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Nee hoor (vond mn examen HET moment om eens te proberen in zn 3 weg te karren)
Hier hellingproef in z'n twee. Al ging het wel goed.quote:Op dinsdag 5 september 2006 18:26 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Nee hoor (vond mn examen HET moment om eens te proberen in zn 3 weg te karren)
quote:Op dinsdag 5 september 2006 18:28 schreef Robin__ het volgende:
[..]
ik poste hier iets wat totaal niet hier bedoeld was dus zsm geedit, kon niets beters bedenken![]()
Bij jou ook al nietquote:Op dinsdag 5 september 2006 18:32 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dat heb ik tijdens mijn TTT geprobeerd, ging niet echt goed
Fijn dat je weer wat zelfvertrouwen hebt renaVeel succes met je laatste paar lessen
Ik haat sommige rotondes daar echt.quote:
met die 2 rijstroken?quote:Op dinsdag 5 september 2006 18:54 schreef rena het volgende:
[..]
Ik haat sommige rotondes daar echt.Vooral die als je richting de Mac bij de snelweg rijd, ik haat, haat, haat dat ding met dat rare in en uitvoegen. Weet je welke ik bedoel?
![]()
Wat ik vaak meemaak is dat je nog door wilt schakelen op de snelweg ofzo.quote:Op dinsdag 5 september 2006 18:40 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Bij jou ook al niet
Tis me daarna ook nog keer gebeurt in de auto van een vriend zn ouders.. dat ding had zo'n stomme versnellingsbak.. de 1 en 2 waren haast onmogelijk dus ik zat steeds in zn 3na 5 keer afslaan en een check of we niet mega veel zooi achterin de bus hadden liggen kwam ik alsnog weg in zn 3.. en toen reden we 50 in zn '1'
toen begon er iets te daagen
Nog stommer was trouwens dat als je het hendeltje voor achteruit NIET optilde dat ie gewoon vooruit reed. (om maar even terug te komen op die blunders van missblackiemand uit zn bed trekken en zeggen dat hun auto vooruit rijd in zn achteruit valt daar ook wel onder denk ik
)
quote:Op dinsdag 5 september 2006 18:40 schreef Robin__ het volgende:
Nog stommer was trouwens dat als je het hendeltje voor achteruit NIET optilde dat ie gewoon vooruit reed. (om maar even terug te komen op die blunders van missblackiemand uit zn bed trekken en zeggen dat hun auto vooruit rijd in zn achteruit valt daar ook wel onder denk ik
)
quote:
Ook al hou je de koppeling in, de achteruit is een ongesynchroniseerde versnelling. Het zal eerder tandjespoetsen worden dan dat je 'm in z'n achteruit krijgt.quote:Op dinsdag 5 september 2006 20:01 schreef Robin__ het volgende:
[..]dat toch kut, gaat dat ding gewoon vooruit, en hij stond al 10cm van de muur.. als ie er nou niet in wil ga ik wel zoeken naar een hendetje, knopje of kijken of ik die pook in kan duwen (handrem naast je koppeling is ook leuk trouwens) gaar ding
![]()
En over doorschakelen als je in zn 5 zitje zal maar een 6 bak gewend zijn en eens een keer in een auto met 'normale' 5 bak, waar de R naast de 4 en onder de 5 zit, rijden en m vol in zn achteruit jensen met 120
![]()
![]()
(zeg alsjeblieft dat dat beveiligd is.. geen zin om t te proberen ookal houd ik de koppeling in
)
In principe is het hoe sneller, hoe moeilijker in achteruit.quote:Op dinsdag 5 september 2006 20:21 schreef Robin__ het volgende:
Ok.. ik dacht dat gesynchroniseerd betekende dat je van iedere versnelling naar iedere versnelling kon zegmaar (ik snap dat de achteruit daar buiten kan vallen) maar vanuit welke versnelling 'hoort' ie dan in zn achteruit te gaan.. of boeit dat niet zo lang je maar stil staat, en word het hoe harder je gaat moeilijker? (hoe de fuuuck werkt dat)
hoezo offtopik
ok.. de enige manier waarop een versnellingsbak mij ooit is uitgelegt is als een bak met 2 assen erdoor, 1 bevestigt aan de aandrijfas, 1 aan de koppeling en dus motor. Om die assen zitten de tandwielen met de gewenste ratio, aan 1 as zit dit vast, om de andere as kunnen ze vrij draaien (dus een andere snelheid als de as, wel zelfde richting) en door te schakelen bevestigde je 1 van die losse tandwielen aan de as (en ontkoppelde je een andere) Ik begrijp dus dat dit NIET is wat ik zal aantreffen als ik er 1 openmaakquote:Op dinsdag 5 september 2006 20:39 schreef Ridocar het volgende:
[..]
In principe is het hoe sneller, hoe moeilijker in achteruit.
Vanuit stilstand is idd het beste, het maakt dan niet uit in welke versnelling je aan komt rijden.
Hoe het werkt is een heel technisch verhaaltje, ik zal het proberen uit te leggen.
Synchronisen betekent dat je versnellingsbak z'n tandwielen met gelijke snelheid probeert te laten draaien op het moment dat je schakelt. Het tandwiel van de eerste versnelling draait bijvoorbeeld veel sneller dan die van de vijfde. Dat is merkbaar door het schakelen. Op het moment dat je de pook in een versnelling duwt voel je dat 'ie even blijft steken (een fractie maar) en daarna erin 'klikt'.
Dat 'steken'is de tijd die de versnellingsbak nodig heeft om de tandwielen gelijk te zetten. Dàt is synchronisatie.
Ja hoor. Ik heb nu bijna 2 maanden m'n rijbewijs en anderhalve maand een auto, en daarnet nog sloeg m'n motor 2 keer af op een drempeltje waar ik stil moest staan.quote:Op dinsdag 5 september 2006 17:04 schreef missblack het volgende:
![]()
Jep, gewoon een bak waar twee assen uitsteken, 1 aan de koppeling, 1 aan de wielen.quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:54 schreef Robin__ het volgende:
[..]
ok.. de enige manier waarop een versnellingsbak mij ooit is uitgelegt is als een bak met 2 assen erdoor, 1 bevestigt aan de aandrijfas, 1 aan de koppeling en dus motor. Om die assen zitten de tandwielen met de gewenste ratio, aan 1 as zit dit vast, om de andere as kunnen ze vrij draaien (dus een andere snelheid als de as, wel zelfde richting) en door te schakelen bevestigde je 1 van die losse tandwielen aan de as (en ontkoppelde je een andere) Ik begrijp dus dat dit NIET is wat ik zal aantreffen als ik er 1 openmaak?
In een gesynchroniseerde bak is het idd makkelijk om te oefenen. Het wordt pas anders als je echt in een kale 4-bak zit te roeren. In het begin is het alleen tandenpoetsen.quote:Dubbel clutchen is een term die ik mn moeder ooit wel eens heb horen gebruikentoen ik mn rijbewijs had begon ze er weer over, heb het principe wel eens geprobeerd. Best hinderlijk, maar niet echt dramatisch verder..
Ja, volgens mij bedoel ik die. Ik kom er normaal overheen, maar vraag me niet hoe.quote:Op dinsdag 5 september 2006 19:24 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
met die 2 rijstroken?
ik onthoud nooit hoe we precies zijn gereden. alleen af en toe een punt van herkenning
Normaal gesproken ben ik idd nog zo laat op.quote:Op woensdag 6 september 2006 08:37 schreef Robin__ het volgende:
Denk niet dat mn baas het tof vind als ik dat nu ga lezen.. doe ik thuis wel
er vroeg uitals je niets gezegt had dacht iedereen dat je gewoon laat op was
kwart voor 4![]()
(nee dat ik zit te fokken vind ie vast wel tof)
Dat kun je gewoon tegen hem zeggen hoor, dat je liever niet praat tijdens je TTTquote:Op woensdag 6 september 2006 12:20 schreef Dirktator het volgende:
Net de één-na-laatste rijles gehad voordat ik morgen aan de TTT ga beginnen. Ging vrij lekker maar jeeremiejee wat kan die man zwetsen! Concentratie: 0. Hopen dat de examinator morgen zijn waffel dichthoudt! Verder ging ie wel lekker, mijn instructeur heeft er vertrouwen in. Ikzelf ook! Morgen nog anderhalf uur crossen en dan is het zover!
O ja, nog een mooie anecdote: op een gegeven moment zei mijn instructeur: "STOP!". Ik in paniek, wat had ik fout gedaan? Na een paar seconden ging het lichtje pas branden: ik moest wachten op de Amstel-truck die nota bene geparkeerd stond, net zoals in de reclame.![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 6 september 2006 12:20 schreef Dirktator het volgende:
O ja, nog een mooie anecdote: op een gegeven moment zei mijn instructeur: "STOP!". Ik in paniek, wat had ik fout gedaan? Na een paar seconden ging het lichtje pas branden: ik moest wachten op de Amstel-truck die nota bene geparkeerd stond, net zoals in de reclame.![]()
![]()
![]()
tiel is zwaar kut wat betreft rotondes... ik les daar ook normaal en moet daar aanstaande maandag afrijden.. om 11.40 uur nou het zal me benieuwen... maar ik moet wel zeggen dat de rotondes het verkeer meer door laten stromen dan die stoplichten daar bij van de valk... of waar dan ook.quote:
Mja als de politie langskomt.. dan deed mn vorige instructeur z'n deur op slot en verstopte ie zich onder z'n jas ofzoquote:Op woensdag 6 september 2006 12:25 schreef rena het volgende:
[..]
![]()
Dat zou ook iets zijn voor mijn instructeur. Ook zo'n lolbroek
![]()
Gefeliciteerd! Goed joh!quote:
quote:Op woensdag 6 september 2006 14:52 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Mja als de politie langskomt.. dan deed mn vorige instructeur z'n deur op slot en verstopte ie zich onder z'n jas ofzo.. heeft ook politiepet en bordjes als "gassen" enzo in de auto liggen.. wel humor :p
Lijkt me best interessant vrachtwagen leren rijdenquote:Op woensdag 6 september 2006 17:14 schreef Ridocar het volgende:
Zojuist m'n eerste les vrachtauto gehad.![]()
Was wel tof. Ik kon mezelf helemaal geen voorstelling maken van hoe het zou zijn.
Waar ik nu wel erg moeite mee heb is de breedte en lengte van de wagen. Je denkt om de haverklap dat je alles raakt/omrijdt of stoepjes meepakt, maar dat viel reuze mee. Ik moet wel alle dingen die ik tijdens m'n autocarriëre heb laten verslonzen weer leren, dus dat wordt weer stuur vasthouden met twee handen, vroeg gas los/remmen, en de snelheid in de gaten houden.
Verder moet ik erg goed letten op het toerental van de motor, vroeg doorschakelen, en erg ver vooruitkijken, nog verder dan in de auto. (je zit toch hoog, dus waarom daar geen gebruik van maken?)
Stukje snelweg, bochtje achteruit en door de stad gereden. Het leek wel m'n eerste autorijles, maargoed. Met een stuk of 26 lessen zou ik er moeten zijn.
Heel veel succes!!quote:Op woensdag 6 september 2006 19:28 schreef zijle het volgende:
[..]
Gefeliciteerd en join the club![]()
Morgen is het zover![]()
Goodluck!quote:Op woensdag 6 september 2006 19:28 schreef zijle het volgende:
[..]
Gefeliciteerd en join the club![]()
Morgen is het zover![]()
Gefeliciteerd !quote:
Jupquote:Op donderdag 7 september 2006 10:19 schreef Robbiej het volgende:
Gefeliciteerd zijle!! ook in Emmeloordhoe ging het?
ik heb nog steeds niks gehoord van mn rijschool.. als ik bel dan krijg ik te horen dat er spoed achter gezet word... ik wacht nu al 9 dagen op een fucking brief...
snif..
Proficiat!quote:Op donderdag 7 september 2006 10:25 schreef zijle het volgende:
JupDe rit ging vlekkeloos eigenlijk, op het einde een paar "schoonheidsfoutjes"
We gingen ook niet langs lastige punten ofzo. Bijzondere verrichting was appeltje eitje (straatje keren) op een verlaten industrieterrein nota bene
Examinator was erg relaxt ook, dus al met al kon het niet beter gaan!
![]()
Mocht ie toch mislukken, kijk dan heel goed en probeer het te corrigeren. Bij mij ging ie nl ook vreseljik, maar heb em gehaald omdat ik goed om de auto heen keek en op de goede manier wilde gaan corrigeren. Hoefde verder niet meer helemaal goed te gaan staan, maar ze zag wel dat ik het konquote:Op donderdag 7 september 2006 10:34 schreef Dirktator het volgende:
[..]
Proficiat!![]()
Ik heb over een paar uurtjes de tussentijdse toets! Ben (op dit moment) absoluut nog niet zenuwachtig. Gewoon lekker rijden en dan zien we het wel. Alleen hopen dat het fileparkeren achteruit niet mislukt, zou wel zonde zijn!
Aah thanks voor de tip!quote:Op donderdag 7 september 2006 10:36 schreef ivetje het volgende:
Mocht ie toch mislukken, kijk dan heel goed en probeer het te corrigeren. Bij mij ging ie nl ook vreseljik, maar heb em gehaald omdat ik goed om de auto heen keek en op de goede manier wilde gaan corrigeren. Hoefde verder niet meer helemaal goed te gaan staan, maar ze zag wel dat ik het kon
Wie had je als examinator als ik vragen mag?quote:Op donderdag 7 september 2006 10:25 schreef zijle het volgende:
[..]
JupDe rit ging vlekkeloos eigenlijk, op het einde een paar "schoonheidsfoutjes"
We gingen ook niet langs lastige punten ofzo. Bijzondere verrichting was appeltje eitje (straatje keren) op een verlaten industrieterrein nota bene
Examinator was erg relaxt ook, dus al met al kon het niet beter gaan!
![]()
Ik zou vragen of je inderdaad een aantal proefexamens kan doen van ieder 1.5 uur. Dus ongeveer 35 minuten crossen, evaluatie en dan nog aan de punten werken waar het nog schort.quote:Op donderdag 7 september 2006 15:40 schreef Robbiej het volgende:
Wat raden jullie mij aan?
Ik heb dus een spoedcursus gehad van een kleine 3 weken. nu ging het rijden opzich perfect. alleen ja... wel gezakt. nu ben ik dus van plan om maximaal 3 lessen te nemen om alles even op te frissen. ik moet namelijk binnen nu en 2.5 week voor de 2e keer afrijden.
wat ik wil doen is:
3-4 lesuren waarvan morgen anderhalf uur
de rest moet ik nog inplannen.
goed idee?
Citaat Instructeur: "Je gaat gewoon slagen, ik zie niet waarom jij nog zou zakken."
tja dat foutje op dat kruispunt was toch iets te erg om te mogen slagen volgens die examinator
dus.... tips?
Dat is dus niet mooi, je had dus net zo goed nu je examen kunnen doen blijkbaar. Beetje raar dat je nu nog een TTT krijgt als je al op examenniveau zit. Zo'n toets is nl niet alleen maar voor die bijzondere verrichtingen, je krijgt er ook te horen wat je nog moet verbeteren. Als dat dus helemaal niets is had je net zo goed examen kunnen doen ipv een TTT. Erg raar van je rijschool om het zo laat nog te doen terwijl je dus al op het niveau van een examen zit. Dan heeft zo'n hele TTT eigenlijk weinig zin meerquote:Op donderdag 7 september 2006 16:04 schreef Dirktator het volgende:
Verder zei mijn instructeur dat ik wel geslaagd zou zijn als ik zo gereden had op mijn examen! Mooi!
Gefeliciteerd!quote:
Als je de verkeerde examinator treft vindt 'ie je misschien "te opgejaagd rijden", en ja, dat is natuurlijk "niet veilig", dus "helaas, ik moet je teleurstellen"quote:Op donderdag 7 september 2006 12:16 schreef Babbel1 het volgende:
Oja, mijn instructeur vindt dat ik schakel alsof ik in een Formule 1 auto zit.. ik doe het te snel, niet met teveel kracht, maar gewoon te snel.. ik zie niet in wat er mis mee is, hij vindt het ook niet heel erg, hij moet er wel om lachenWeet iemand of dat weer zo iets zou kunnen zijn, waarop ze je laten zakken bij t CBR?
Mwah, ik moet nog perfectioneren. Dus volgende week nog 3 lesuren ofzo en dan kan ik er tegenaan. Ik heb een snelcursus gedaan, dus ben pas 3 weken geleden begonnen. Tussentijdse toets komt dan vlak voor het examen, ik vind het prima zo. Nu kan ik nog werken aan de dingetjes die nog verbeterd moeten worden (nacontrole constant houden, eerder kijken op kruispunten) zodat het volgende week perfect gaat.quote:Op donderdag 7 september 2006 16:23 schreef ivetje het volgende:
Dat is dus niet mooi, je had dus net zo goed nu je examen kunnen doen blijkbaar. Beetje raar dat je nu nog een TTT krijgt als je al op examenniveau zit. Zo'n toets is nl niet alleen maar voor die bijzondere verrichtingen, je krijgt er ook te horen wat je nog moet verbeteren. Als dat dus helemaal niets is had je net zo goed examen kunnen doen ipv een TTT. Erg raar van je rijschool om het zo laat nog te doen terwijl je dus al op het niveau van een examen zit. Dan heeft zo'n hele TTT eigenlijk weinig zin meer
Dat heb ik precies hetzelfde...ik zie het wel, weet ook dat ik iets moet doen maar doe het nietquote:Op donderdag 7 september 2006 17:07 schreef Graftak72 het volgende:
Neah schiet ff niet op bij mij blijf btje op kijken hangen.
Erg vreemd ik zie het merk het op maar ik doe er niet gelijk iets mee.
Later tijdens de les ging het wel lekker, maar goed baal er ff stevig van.
Blijf hier nou al een paar lessen mee kutten.
Dhr. Liefersquote:Op donderdag 7 september 2006 11:38 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Wie had je als examinator als ik vragen mag?
Dat had ik ook. gaat vanzelf over naarmate je meer lessen hebt.quote:Op donderdag 7 september 2006 17:07 schreef Graftak72 het volgende:
Neah schiet ff niet op bij mij blijf btje op kijken hangen.
Erg vreemd ik zie het merk het op maar ik doe er niet gelijk iets mee.
Later tijdens de les ging het wel lekker, maar goed baal er ff stevig van.
Blijf hier nou al een paar lessen mee kutten.
Ik had precies hetzelfde bij TTT. Keek te laat en te snel bij kruispunten en soms deed ik geen nacontrole. Naja nog even 4 lesjes en dan examen. Moet wel lukken. Gewoon even een half uurtjes alles vreselijk uitgebreid doen en ze zijn blij...quote:Op donderdag 7 september 2006 16:49 schreef Dirktator het volgende:
[..]
Mwah, ik moet nog perfectioneren. Dus volgende week nog 3 lesuren ofzo en dan kan ik er tegenaan. Ik heb een snelcursus gedaan, dus ben pas 3 weken geleden begonnen. Tussentijdse toets komt dan vlak voor het examen, ik vind het prima zo. Nu kan ik nog werken aan de dingetjes die nog verbeterd moeten worden (nacontrole constant houden, eerder kijken op kruispunten) zodat het volgende week perfect gaat.
Ik sluit me hier bij aan. Mijn rij-instructeur deed ook proefexamens, zodat ik een beetje wist wat ik kon verwachten en wat rustiger m,n rijexamen in zou gaan.quote:Op donderdag 7 september 2006 16:05 schreef Dirktator het volgende:
[..]
Ik zou vragen of je inderdaad een aantal proefexamens kan doen van ieder 1.5 uur. Dus ongeveer 35 minuten crossen, evaluatie en dan nog aan de punten werken waar het nog schort.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |