heb zelf gisteren voor het eerst file geparkeert. was in les 25. ook niet al te betijds dus, maar dit was de laatste bijzondere verrichting.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 16:56 schreef Sylvana het volgende:
wtf, na 29 lessen nog nooit ingeparkeerd?
Ook nog niet.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:21 schreef Sylvana het volgende:
[..]
heb je wel andere bijzondere verrichtingen gedaan, of ook nog niet?
grootlicht bij zicht minder dan 50 meter? dus jij gaat in hevige mist je grootlicht aandoen?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 12:02 schreef Knuffelslet het volgende:
stadslicht mag je niet gebruiken![]()
waarom het er nog op zit? geen idee!
Maar dimlicht en grootlicht zijn de enige verlichtingen die je als automobilist mag voeren.
groot licht alleen bij zicht minder dan 50 meter![]()
Klopt, alleen mag je grootlicht overdag niet aan hebben, alleen om te seinen. Ook niet als je iemand verblindt, dus zowel tegenliggers als mensen voor je (die verblind je door de binnenspiegel).quote:Op donderdag 31 augustus 2006 12:48 schreef Robbiej het volgende:
[..]
mistlicht achter geld voor minder dan 50m de rest kan je mistlicht voor doen.
grootlicht mag altijd mits je niemand verblind of er lastig mee valt.
Op een fietsstrook met ononderbroken streep mag je niet rijden en stilstaan. Met een onderbroken streep mag je er wel op rijden. Stilstaan weet ik niet of dat mag. Parkeren iig niet.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:16 schreef Babbel1 het volgende:
[..]
Klopt, alleen mag je grootlicht overdag niet aan hebben, alleen om te seinen. Ook niet als je iemand verblindt, dus zowel tegenliggers als mensen voor je (die verblind je door de binnenspiegel).
Nog een andere vraag over parkeren/stilstaan op fietsstroken:
In mijn theorieboek uit 2003 staat dat je niet op een strook mag staan die bedoeld is voor andere weggebruikers, zoals een fietsstrook of een busstrook. Maar in mijn cbr examen kwam er een vraag in voor over het parkeren op een fietssuggestiestrook en toen mocht het wel. Op een internetsite vond ik als extra opmerking dat een gewone rode baan een fietssuggestiestrook is, pas als er een afbeelding van een fiets op staat, is het echt een fietsstrook?
Betekent dat dan dat je wèl op een fietssuggestiestrook mag stil staan en niet op een fietsstrook? En heeft een doorgetrokken of een onderbroken witte lijn nog invloed op het wel/niet mogen parkeren op die suggestiestrook?
Bedankt!![]()
Waar staat dat het voeren van alleen stadslicht verboden is?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 12:02 schreef Knuffelslet het volgende:
stadslicht mag je niet gebruiken![]()
waarom het er nog op zit? geen idee!
Maar dimlicht en grootlicht zijn de enige verlichtingen die je als automobilist mag voeren.
groot licht alleen bij zicht minder dan 50 meter![]()
ik kreeg het van mijn instructeur te horenquote:Op donderdag 31 augustus 2006 16:27 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Waar staat dat het voeren van alleen stadslicht verboden is?
Voor zover ik weet mag stadslicht gewoon, mits bij dag en normale weersomstandigheden.
Ik heb het even opgezocht maar kan er niks over vinden. (google: RVV1990)
btw, grootlicht mag niet bij dag worden gevoerd.
Gaaf! waar ben je naartoe gereden?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:21 schreef BazzieK het volgende:
Net zo'n 150 kilometer op mijn eigen motor gezet, heerlijk![]()
succes ermee!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 18:14 schreef Sylvana het volgende:
Zo, ik ben weer terug van rijles. Ging op zich best goed, veel dingen die ik wel goed in zag, maar ook wel een paar dingen die ik niet zagRijden zelf ging wel lekker, al was het wel ff wennen na 2 maanden niet gereden te hebben. Ben erg benieuwd hoe het maandag gaat. Eerst een uurtje van te voren rijden, dan een half uur rondrijden met die man van het CBR en daarna het gesprek, spannend!
Werd ook wel tijd hè.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 18:39 schreef Sylvana het volgende:
Ben echt blij voor je dat je het gehaald heb nou![]()
![]()
Zowel op de motor als in de auto zet ik ook altijd m'n dimlicht aan, is idd wel zo veilig.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:05 schreef Knuffelslet het volgende:
[..]
ik kreeg het van mijn instructeur te horen
nou ja, ik voer overdag ALTIJD dimlicht, wil gewoon gezien worden![]()
Gefeliciteerd man!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 18:37 schreef alwaysthebest het volgende:
Ja vandaag dus mijn examen bij BNOR gehad.
Whehe, geslaagd!!!!![]()
![]()
Succes! en zet 'm op he!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 20:21 schreef Maxxieh het volgende:
[..]
Jup 1e keer, en jij uiteraard gefeliciteerd!
Toenstraks naar helmond en terug en in de buurt binnendoor. En toennet omliggende dorpen en wegen ertussen onveilig gemaaktquote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:53 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Gaaf! waar ben je naartoe gereden?
Gefeliciteerd!quote:
quote:Op donderdag 31 augustus 2006 18:37 schreef alwaysthebest het volgende:
Ja vandaag dus mijn examen bij BNOR gehad.
.
[...]
Whehe, geslaagd!!!!![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |