Klopt, Met veel geluk over zo'n 2,5 week. anders over ongeveer 4 wekenquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:52 schreef Yankee_One het volgende:
Jammer Rob
je was toch bezig met een versnelde cursus? wanneer mag je weer examen doen?
Als je mijn verhaal gevolgd heb dan weet je dat er waarschijnlijk iets is op medische grond waardoor ik geen inzicht heb en daarom steeds gezakt ben. Ik heb geen faalangst, maar waarschijnlijk mis ik een stukje in me hersenen waardoor ik geen inzicht heb, en ze gaan nou dus kijken of daar wat aan te doen is zodat ik gewoon me rijbewijs kan halen...quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:02 schreef crossover het volgende:
Ik vraag me af of je na zoveel keer zakken wel geschikt bent om aan het verkeer deel te nemen.
Je kunt idd niet aan ze zien of je gezakt bent of niet. Daar zijn ze een ster in blijkbaar.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:49 schreef Robbiej het volgende:
Dank jullie wel voor de support
Baal er echt als een stekker van.. het ging nog zo goed. ik had echt het gevoel dat ik het gehaald had toen ik uit de auto stapte. en de examinator ook best vrolijk. komen we bij z'n tafeltje aan: zegt 'ie ineens "Rob, je bent gezakt" nou dat komt aan als een baksteen hoor kan ik je vertellen
niet iedereen houdt zich bezig met al jouw soresquote:Op woensdag 30 augustus 2006 00:14 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Als je mijn verhaal gevolgd heb dan weet je dat er waarschijnlijk iets is op medische grond waardoor ik geen inzicht heb en daarom steeds gezakt ben. Ik heb geen faalangst, maar waarschijnlijk mis ik een stukje in me hersenen waardoor ik geen inzicht heb, en ze gaan nou dus kijken of daar wat aan te doen is zodat ik gewoon me rijbewijs kan halen...
het is meerdere keren gezegd in verschillende topics, maar goed, blijkbaar leest niet iedereen die hier post alles mee, dat kanquote:Op woensdag 30 augustus 2006 00:21 schreef Knuffelslet het volgende:
[..]
niet iedereen houdt zich bezig met al jouw sores
en dan nog is zijn vraag terecht: ik hoop oprecht voor je dat er iets aan te doen valt en dat je ook kunt gaan rijden, serieus waar, maar zoals ik het wél gevolgd heb, vraag ik me ook af of het veilig zou zijn als jij auto zou gaan rijden, zowel voor de medeweggebruikers, maar vooral voor jezelf...
en geloof me, dit bedoel ik goed..
Kan BNOR daar iets aan doen? (serieuze vraag)quote:Op woensdag 30 augustus 2006 00:14 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Als je mijn verhaal gevolgd heb dan weet je dat er waarschijnlijk iets is op medische grond waardoor ik geen inzicht heb en daarom steeds gezakt ben. Ik heb geen faalangst, maar waarschijnlijk mis ik een stukje in me hersenen waardoor ik geen inzicht heb, en ze gaan nou dus kijken of daar wat aan te doen is zodat ik gewoon me rijbewijs kan halen...
Nope, het gaat puur om wat het CBR vind, hoe het met die rijtest gaat. Maak ik dan veel inschattingsfouten, mag ik waarschijnlijk geen examen doen en moet ik getest worden, gaat het toevallig tijdens die rijtest goed, mag ik waarschijnlijk gewoon examen doen.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 00:24 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Kan BNOR daar iets aan doen? (serieuze vraag)
Meestal 'lenen' rijscholen hetzelfde stuk terrein voor de motorvaardigheden, of ze pakken een groot parkeerterrein dat meestal leeg is. (bij Breda wordt vaak het parkeerterrein bij het NAC-stadion gebruikt, ikzelf reed m'n achtjes op een stuk fabrieksterrein in Roosendaal).quote:Op woensdag 30 augustus 2006 00:37 schreef FranticDJ het volgende:
Nou ben dus verhuisd naar r'dam en wil hier graag verder gaan met A rijbewijs, B blijf ik gewoon in zeeland doen.. (binnekort hopelijk voor de laatste keer op :S)
Maar heeft iemand tips voor rijscholen voor het A rijbewijs in Rotterdam? Zag op een terrein in de buurt van de kuip een (motor)rijschool zitten? Weet niet of dit terrein van hun is, of een parking, zag het ook maar in het voorbijgaan..
Wat voor brief moet je van de rijschool krijgen danquote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:01 schreef Robbiej het volgende:
Verdorie.. nu moet ik dus wachten op bericht van mijn rijschool. krijg er nog een brief van. zal nog wel minimaal een week op zich laten wachten denk ik..
Ja er word ook examen voor me aangevraagd. en daar krijg ik dan uiterlijk volgende week bericht van. dat bedoelde ikquote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:15 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Wat voor brief moet je van de rijschool krijgen danIk kon altijd gewoon meteen weer examen aanvragen, nooit een brief gehad ergens van
Aha okequote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:42 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Ja er word ook examen voor me aangevraagd. en daar krijg ik dan uiterlijk volgende week bericht van. dat bedoelde ik
inderdaad, vindt ik ook al een beetje vreemdquote:Op woensdag 30 augustus 2006 16:56 schreef Sylvana het volgende:
wtf, na 29 lessen nog nooit ingeparkeerd?
heb je wel andere bijzondere verrichtingen gedaan, of ook nog niet?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:05 schreef diertjuh het volgende:
[..]
inderdaad, vindt ik ook al een beetje vreemd![]()
Dat hoop ik ook!quote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:34 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Dank u.
Jij veel succes bij je herkansing, komt snel goed hoop ik![]()
Bedankt!quote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:38 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook!
Veel plezier op de Motor! (Wat voor motor ga/wil je kopen?)
heb zelf gisteren voor het eerst file geparkeert. was in les 25. ook niet al te betijds dus, maar dit was de laatste bijzondere verrichting.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 16:56 schreef Sylvana het volgende:
Ook nog niet.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:21 schreef Sylvana het volgende:
[..]
heb je wel andere bijzondere verrichtingen gedaan, of ook nog niet?
grootlicht bij zicht minder dan 50 meter? dus jij gaat in hevige mist je grootlicht aandoen?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 12:02 schreef Knuffelslet het volgende:
stadslicht mag je niet gebruiken![]()
waarom het er nog op zit? geen idee!
Maar dimlicht en grootlicht zijn de enige verlichtingen die je als automobilist mag voeren.
groot licht alleen bij zicht minder dan 50 meter![]()
Klopt, alleen mag je grootlicht overdag niet aan hebben, alleen om te seinen. Ook niet als je iemand verblindt, dus zowel tegenliggers als mensen voor je (die verblind je door de binnenspiegel).quote:Op donderdag 31 augustus 2006 12:48 schreef Robbiej het volgende:
[..]
mistlicht achter geld voor minder dan 50m de rest kan je mistlicht voor doen.
grootlicht mag altijd mits je niemand verblind of er lastig mee valt.
Op een fietsstrook met ononderbroken streep mag je niet rijden en stilstaan. Met een onderbroken streep mag je er wel op rijden. Stilstaan weet ik niet of dat mag. Parkeren iig niet.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:16 schreef Babbel1 het volgende:
[..]
Klopt, alleen mag je grootlicht overdag niet aan hebben, alleen om te seinen. Ook niet als je iemand verblindt, dus zowel tegenliggers als mensen voor je (die verblind je door de binnenspiegel).
Nog een andere vraag over parkeren/stilstaan op fietsstroken:
In mijn theorieboek uit 2003 staat dat je niet op een strook mag staan die bedoeld is voor andere weggebruikers, zoals een fietsstrook of een busstrook. Maar in mijn cbr examen kwam er een vraag in voor over het parkeren op een fietssuggestiestrook en toen mocht het wel. Op een internetsite vond ik als extra opmerking dat een gewone rode baan een fietssuggestiestrook is, pas als er een afbeelding van een fiets op staat, is het echt een fietsstrook?
Betekent dat dan dat je wèl op een fietssuggestiestrook mag stil staan en niet op een fietsstrook? En heeft een doorgetrokken of een onderbroken witte lijn nog invloed op het wel/niet mogen parkeren op die suggestiestrook?
Bedankt!![]()
Waar staat dat het voeren van alleen stadslicht verboden is?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 12:02 schreef Knuffelslet het volgende:
stadslicht mag je niet gebruiken![]()
waarom het er nog op zit? geen idee!
Maar dimlicht en grootlicht zijn de enige verlichtingen die je als automobilist mag voeren.
groot licht alleen bij zicht minder dan 50 meter![]()
ik kreeg het van mijn instructeur te horenquote:Op donderdag 31 augustus 2006 16:27 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Waar staat dat het voeren van alleen stadslicht verboden is?
Voor zover ik weet mag stadslicht gewoon, mits bij dag en normale weersomstandigheden.
Ik heb het even opgezocht maar kan er niks over vinden. (google: RVV1990)
btw, grootlicht mag niet bij dag worden gevoerd.
Gaaf! waar ben je naartoe gereden?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:21 schreef BazzieK het volgende:
Net zo'n 150 kilometer op mijn eigen motor gezet, heerlijk![]()
succes ermee!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 18:14 schreef Sylvana het volgende:
Zo, ik ben weer terug van rijles. Ging op zich best goed, veel dingen die ik wel goed in zag, maar ook wel een paar dingen die ik niet zagRijden zelf ging wel lekker, al was het wel ff wennen na 2 maanden niet gereden te hebben. Ben erg benieuwd hoe het maandag gaat. Eerst een uurtje van te voren rijden, dan een half uur rondrijden met die man van het CBR en daarna het gesprek, spannend!
Werd ook wel tijd hè.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 18:39 schreef Sylvana het volgende:
Ben echt blij voor je dat je het gehaald heb nou![]()
![]()
Zowel op de motor als in de auto zet ik ook altijd m'n dimlicht aan, is idd wel zo veilig.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:05 schreef Knuffelslet het volgende:
[..]
ik kreeg het van mijn instructeur te horen
nou ja, ik voer overdag ALTIJD dimlicht, wil gewoon gezien worden![]()
Gefeliciteerd man!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 18:37 schreef alwaysthebest het volgende:
Ja vandaag dus mijn examen bij BNOR gehad.
Whehe, geslaagd!!!!![]()
![]()
Succes! en zet 'm op he!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 20:21 schreef Maxxieh het volgende:
[..]
Jup 1e keer, en jij uiteraard gefeliciteerd!
Toenstraks naar helmond en terug en in de buurt binnendoor. En toennet omliggende dorpen en wegen ertussen onveilig gemaaktquote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:53 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Gaaf! waar ben je naartoe gereden?
Gefeliciteerd!quote:
quote:Op donderdag 31 augustus 2006 18:37 schreef alwaysthebest het volgende:
Ja vandaag dus mijn examen bij BNOR gehad.
.
[...]
Whehe, geslaagd!!!!![]()
![]()
pff gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 1 september 2006 12:04 schreef Maxxieh het volgende:
Pfff net 1e examen gehad..
![]()
Gewoon geslaagd!![]()
![]()
gefeliciteerdquote:Op vrijdag 1 september 2006 12:04 schreef Maxxieh het volgende:
![]()
Gewoon geslaagd!![]()
![]()
Bional Nervovit extra sterk, te koop voor ongeveer 10 euro bij de drogist en moet je een week van te voren mee beginnen ongeveerquote:Op vrijdag 1 september 2006 14:13 schreef MisterDico het volgende:
ik heb er een goed gevoel bij. het hele afrijden, maar weet iemand hier alvast wat je kan nemen tegen de zenuwen? die je eventueel krijgt?
Bij welke rijschool les je, Dirktator?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 15:13 schreef Dirktator het volgende:
Pfoe...net een proefexamen gehad, daar krijg ik er nog een paar van...Ging best wel goed eigenlijk! Heb me overal goed uit kunnen werken. Enig verwijt was dat ik teveel in mijn linkerspiegel en te weinig in mijn binnenspiegel keek bij het invoegen en dat ik nog wel eens vaak te hard een kruising nader. Verder vond de instructeur het een goede rit!![]()
Teeuwen in Koningslust.quote:Op vrijdag 1 september 2006 16:03 schreef wetgos het volgende:
Bij welke rijschool les je, Dirktator?
Da's niet zo vreemd hoor, ik heb pas mijn bijzondere verrichtingen ook gehad, na 30 lessen ofzoquote:Op woensdag 30 augustus 2006 16:56 schreef Sylvana het volgende:
Je leeft nog.quote:Op vrijdag 1 september 2006 21:00 schreef alwaysthebest het volgende:
Net even in mijn vaders auto gereden (met paps erlangs natuurlijk). Wat een horror.
. Alsof alles ontzettend los zit in die auto. Plus nog een stuk in België, met vreemde snelheden (70, 90 e.d.) en nog in het donker. Erg irritant, je ziet al minder, plus nog al die lichten die op je af komen...
Maar ja, beetje wennen en het lukt wel..
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 1 september 2006 12:04 schreef Maxxieh het volgende:
![]()
Gewoon geslaagd!![]()
![]()
Nog een enkele tegenligger verblind de sloot in zien karren?quote:Op zaterdag 2 september 2006 00:07 schreef Maxxieh het volgende:
Ik leef ook nog, na 4 uur in de auto te hebben gezeten (uiteraard pauzes gehouden!).. Ben vooral op de donkere wegen geweest, dat was erg wennen zeg! Maarja geen tegenliggers en geen auto's voor me, groot licht gebruikt! Wat een relaxt licht is dat zeg!:P
Volgens mij niet!quote:Op zaterdag 2 september 2006 10:51 schreef TNA het volgende:
[..]
Nog een enkele tegenligger verblind de sloot in zien karren?![]()
4 uur is ook wel lang meteen.quote:Op zaterdag 2 september 2006 00:07 schreef Maxxieh het volgende:
Ik leef ook nog, na 4 uur in de auto te hebben gezeten (uiteraard pauzes gehouden!).. Ben vooral op de donkere wegen geweest, dat was erg wennen zeg! Maarja geen tegenliggers en geen auto's voor me, groot licht gebruikt! Wat een relaxt licht is dat zeg!:P
En u ook van harte gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 2 september 2006 12:37 schreef thiamat het volgende:
Nou, heb gister m'n eerste rijexamen gehad en gehaald. Het ging niet helemaal vlekkeloos, dat niet!
Motor sloeg tijdens het examen af, wel op een druk stuk. Ik dacht: "ooh dit wordt een klassieker en ik ben gezakt" .
Maar heb de hele rit constant veilig gereden en goed gekeken. Bijzondere verrichtingen gingen redelijk. Misschien geeft sommigen dit hier wat hoop! Gewoon goed kijken, dan hoeft de rest niet zo goed. Ik ben namelijk zelf ook niet zo'n courreur die de auto door en door kent.
als ik überhaupt langer dan een jaar nodig heb voor dat ik voor een praktijkexamen kan gaan, is er toch iets faliekant mis, en kan het dus ook geen kwaad nog een keertje de theorie over te doen.quote:Op zaterdag 2 september 2006 13:27 schreef alwaysthebest het volgende:
Kun je niet beter eerst wachten met voor je theorie op te gaan? Die is maar een jaar geldig. Als je dan ook pas begint met lessen ben je al meteen een hele tijd verder.
gefeliciteerdquote:Op zaterdag 2 september 2006 12:37 schreef thiamat het volgende:
Nou, heb gister m'n eerste rijexamen gehad en gehaald.
Als je niet als sommigen 1 les in de week doet maar gewoon 2 lessen achter elkaar 2 x in de week dan heb je hem binnen een maand of 2 / 3 / 4quote:Op zaterdag 2 september 2006 13:27 schreef alwaysthebest het volgende:
Kun je niet beter eerst wachten met voor je theorie op te gaan? Die is maar een jaar geldig. Als je dan ook pas begint met lessen ben je al meteen een hele tijd verder.
O, dus jij bent een natuurtalent denk je?quote:Op zaterdag 2 september 2006 13:39 schreef immortalsean het volgende:
[..]
als ik überhaupt langer dan een jaar nodig heb voor dat ik voor een praktijkexamen kan gaan, is er toch iets faliekant mis, en kan het dus ook geen kwaad nog een keertje de theorie over te doen.![]()
Kom op zeg. Ik ben ook niet van plan om een jaar over m'n rijbewijs te gaan doen. Het is net hoeveel lessen je in de week wilt volgen. Als je er vier per week doet, ben je binnen een jaar echt wel geslaagd. Zelfs al zou je 200 lessen nodig hebben.quote:Op zaterdag 2 september 2006 14:20 schreef rena het volgende:
[..]
O, dus jij bent een natuurtalent denk je?
Je zult niet de eerste zijn die zich daar op verkijkt. Een arm in het gips kan al een reden zijnquote:Op zaterdag 2 september 2006 13:39 schreef immortalsean het volgende:
[..]
als ik überhaupt langer dan een jaar nodig heb voor dat ik voor een praktijkexamen kan gaan, is er toch iets faliekant mis, en kan het dus ook geen kwaad nog een keertje de theorie over te doen.![]()
en dan breek je je enkel of je arm en kun je een half jaar niet rijdenquote:Op zaterdag 2 september 2006 14:28 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Kom op zeg. Ik ben ook niet van plan om een jaar over m'n rijbewijs te gaan doen. Het is net hoeveel lessen je in de week wilt volgen. Als je er vier per week doet, ben je binnen een jaar echt wel geslaagd. Zelfs al zou je 200 lessen nodig hebben.
dan ga ik me echt niet druk maken nog eens ¤35 neer te leggen voor een theorie-examen.quote:Op zaterdag 2 september 2006 14:39 schreef Sylvana het volgende:
[..]
en dan breek je je enkel of je arm en kun je een half jaar niet rijden
Pfft, dat kan inderdaad, maar is niet erg waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 2 september 2006 14:36 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Je zult niet de eerste zijn die zich daar op verkijkt. Een arm in het gips kan al een reden zijn
hoe bedoel je dat als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 2 september 2006 18:06 schreef Yankee_One het volgende:
oktober examen aanvragen? denk het niet vriend...
als je dit jaar nog wil afrijden zul je ongeveer in oktober je examen moeten aanvragen (uitgaande van een wachtlijst van 8 weken). denk niet dat hij in 4 weken het autorijden al zo goed beheerstquote:Op zaterdag 2 september 2006 18:19 schreef Robbiej het volgende:
[..]
hoe bedoel je dat als ik vragen mag?
Idd, daar moet je wel rekening mee houden ja, dat je wel minimaal 2 maanden moet wachten voor je mag afrijdenquote:Op zaterdag 2 september 2006 18:25 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
als je dit jaar nog wil afrijden zul je ongeveer in oktober je in oktober ongeveer je examen aanvragen (uitgaande van een wachtlijst van 8 weken). denk niet dat hij in 4 weken het autorijden al zo goed beheerst
Ai. Dat is niet zo tof. Dus ik kan het het beste nu alvast maar aanvragen?quote:Op zaterdag 2 september 2006 18:29 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Idd, daar moet je wel rekening mee houden ja, dat je wel minimaal 2 maanden moet wachten voor je mag afrijden
quote:Op zaterdag 2 september 2006 18:31 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Ai. Dat is niet zo tof. Dus ik kan het het beste nu alvast maar aanvragen?
tja, als jij jezelf zo'n grote druk op wilt leggen moet je dat vooral doenquote:Op zaterdag 2 september 2006 18:31 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Ai. Dat is niet zo tof. Dus ik kan het het beste nu alvast maar aanvragen?
Zo'n grote druk is het niet, heb het ook gedaan en het enige irritante is dat het altijd te lang duurtquote:Op zaterdag 2 september 2006 18:40 schreef Sylvana het volgende:
[..]
tja, als jij jezelf zo'n grote druk op wilt leggen moet je dat vooral doen
mijn examendatum wordt ook vastgesteld voordat ik met lessen begin. en dan wordt naar het examen toegewerkt.quote:Op zaterdag 2 september 2006 18:42 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Zo'n grote druk is het niet, heb het ook gedaan en het enige irritante is dat het altijd te lang duurt
tuurlijk niet. mensen komen toch van verschillende gemeentes om af te rijdenquote:Op zondag 3 september 2006 12:01 schreef Jenny_ het volgende:
Vraagje: vandaag hoorde ik van een vriendinnetje dat de examinators van het CBR zoveel procent moet laten zakken op een dag. Dit omdat de gemeente maar 500 rijbewijzen per maand mag geven. Ik vind het echt klink klare onzin... maar wie heef hier nog meer iets van gehoord?
(moet over een klein weekje op, om 15:00... is dit een slechte tijd?)
wat een onzin zegquote:Op zondag 3 september 2006 12:01 schreef Jenny_ het volgende:
Vraagje: vandaag hoorde ik van een vriendinnetje dat de examinators van het CBR zoveel procent moet laten zakken op een dag. Dit omdat de gemeente maar 500 rijbewijzen per maand mag geven. Ik vind het echt klink klare onzin... maar wie heef hier nog meer iets van gehoord?
(moet over een klein weekje op, om 15:00... is dit een slechte tijd?)
Fiewh... gelukkig niet waar dus.quote:Op zondag 3 september 2006 12:10 schreef Sylvana het volgende:
[..]
wat een onzin zeg
en 15.00 uur is een mooie tijd hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |