abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:26:22 #1
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_41300645
De 'lessers':

Meld hier:
  • wanneer je begonnen bent, wanneer je gaat beginnen met rijles;
  • wanneer je examen hebt en je mentale steun kan gebruiken;
  • of en wanneer je geslaagd bent (en de nodige felicitaties);
  • hoeveel lessen je hebt gehad;
  • hoevaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen;
  • natuurlijk ook alles over je motor/brommer rijbewijs en al het andere wat met je rijbewijs te maken heeft.

Veel gestelde vragen
  • Waar staat TTT voor?
    Tussentijdse toets; het is een toets die verloopt als een echt praktijkexamen. Hiermee kun je alvast wennen aan het examen en een vrijstelling verdienen voor bijzondere verrichtingen zoals file parkeren of bochtje achteruit.

• Waar staat BNOR voor?
    Voor Bureau Nader Onderzoek Rijvaardigheid, vroeger Staatsexamen geheten.
    Wanneer kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
    Als je in de afgelopen vijf jaar vier keer bent gezakt voor een praktijkexamen bij het CBR, moet je het vijfde praktijkexamen bij het BNOR afleggen. Dat geldt ook voor de eventuele volgende examens in diezelfde categorie rijbewijs. Voor theorie bestaat er geen BNOR-examen.

Hoe vaak kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
    Als je de eerste keer gezakt bent voor het praktijkexamen bij het BNOR, neemt het BNOR ook de volgende praktijkexamens in die categorie af. Je kunt bij het BNOR examen doen tot je geslaagd bent; er is geen wettelijke limiet.

Wat is het verschil tussen een CBR- en een BNOR-praktijkexamen?
    Het BNOR-examen duurt iets langer dan het reguliere CBR examen, daardoor is er meer tijd om de kandidaat op zijn gemak te stellen.

Gesloten topics:
    1|2|3|4|5|6|7|8|9|10|11|12|13|14|15|16|17|18|19|20|21|22|23|24|25|27|28|29|30|31|32|33|34|35|36|37|38|39|40|
    41|42|43|44|44|45|46|47|48|49|50|51|52|53|54|55|56|55|56|57|58|59|60|61|62

De geslaagden van 2004 en 2005 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2006:
    - Asmooh (2 januari)
    - Drizzt_DoUrden (2 januari)
    - Metalman (4 januari)
    - SuperBosch (10 januari)
    - RMU (11 januari)
    - bravo (12 januari)
    - garnage-patrick (12 januari)
    - Santjuh (13 januari)
    - Houniet (13 januari)
    - Devilnl (17 januari)
    - Toad (18 januari)
    - GrupoBalança (19 januari)
    - GotC (24 januari)
    - lokkie (24 januari)
    - Dribbel79 (24 januari) Motorrijbewijs
    - den smee (26 januari)
    - XxxPimxxX (26 januari)
    - lambrusco_bianco (27 januari)
    - sungaMsunitraM (31 januari)
    - WesHell (31 januari)
    - Trebweb (6 februari)
    - Jurrio (8 februari)
    - ASroma (9 februari)
    - MatiCe (14 februari)
    - nevetS (14 februari)A rijbewijs
    - Vogel87 (15 februari)
    - blup (20 februari)
    - Gronnaephos (21 februari)
    - WorkingClassHero_9 (24 februari)
    - Repeat (1 maart)
    - ALPER (2 maart)
    - reul_lb (7 maart)
    - Maikalo (17 maart)
    - MCH (20 maart)
    - WalkingDisaster (21 maart)
    - dikkedoelie (24 maart)
    - Nuna (31 maart)
    - Minisuisse (6 april)
    - CoolyBoy (7 april)
    - Thomas B (6 april)
    - Knoekie (6 april)
    - Arnout109 (12 april)
    - GSi (18 april)
    - -Jean- (21 april)
    - Randysgz (27 april)
    - Asmodean (2 mei)
    - JosvG (9 mei)
    - Tranqualizer (10 mei)
    - Mirrie1986 (11 mei)
    - Zonnestraaltje (15 mei)
    - TheUnreal (15 mei)
    - Fatality (16 mei)
    - LV (22 mei)
    - Giorgio (22 mei)
    - Mahsun (24 mei)
    - 14.gif (30 mei)
    - Kroen (30 mei)
    - MissyMirjaM (1 juni)
    - qu63 (CCV-B Administratie) (8 juni)
    - Radjesh ( 8 juni )
    - Intronic ( 6 juni )
    - JosvG (13 juni) CCV-B Verkeer
    - TNA (14 juni)
    - captain.lefteye (15 juni)
    - CrazyDaisy85 (26 juni)
    - Robin__ (28 juni)
    - Jorie (29 juni)
    - Demonic(30 juni)
    - JosvG (7 juli) CCV-B Techniek
    - Shirley (11 juli)
    - JosvG (12 juli) CCV-B Administratie
    - Thrilled (13 juli)
    - Jump (18 juli)
    - JNA (18 juli)
    - wetgos (27 juli)
    - FritsFluitketel (4 augustus)
    - GnAgn (4 augustus)
    - Descendant (9 augustus)
    - Korenaga (15 augustus)
    - JosvG (18 augustus) CCV-B Praktijk
    - Lotjeb (22 augustus)
    - Ridocar (29 augustus) CCV-B Verkeer.

Geslaagden Gefeliciteerd

Aankomende examens!
    30 Augustus: BazzieK, 's-Hertogenbosch - 13:50 (AVD - Motor)
    31 Augustus: Alwaysthebest, Weert - 9.40 (auto)
    1 September: Maxxieh, Dordrecht - 9:50 (Auto)
    4 september: Ridocar, Berkel Enschot - 14.15 (CCV-B Techniek)
    4 September: Sylvana, Leusden - 14.30 ( rijtest auto)
    6 September: Senang, Rijswijk. (Auto)
    6 september: Ridocar, Spijkenisse - 8.00 (CCV-B Administratie)
    7/8 September: zijle, Emmeloord (Auto)
    11 September: misterdico, Tiel. - 11.40 (Auto)
    ?? September: Robbiej, Emmeloord - ?.?? (Auto)
    18 September: rena, Tiel. - 10.45 (Auto)
    13 oktober: Stevie, Groningen (auto)

Iedereen die de komende tijd moet afrijden of zijn theorie moet halen, succes! Zet hem op!

Ben je geslaagd of les je nog? Dan kun je jezelf toevoegen in de OP. De openingspost kan hier terug gevonden worden! Klik op bewerken (bovenaan) en sla de pagina op. Het volgende topic sta jij er dan bij. Zorg ook even dat je jouw avatar weghaalt bij de lessers als je geslaagd bent

En daar gaan we weer

[ Bericht 2% gewijzigd door Robbiej op 29-08-2006 19:34:25 ]
  • I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
    pi_41300893
    tvp
    Xbox live: Nathan Six
    Hattrick: The Yanks
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:35:07 #3
    127956 Robbiej
    pi_41300976
    Gezakt

Op een kruising wou ik de lange bocht naar links nemen. en dacht dat de auto tegenover mij rechts af ging. maar ging dus rechtdoor. dus ik moest op de rem (geen ingreep)

Voor de rest een hele nette rit gereden. 'tis toch niet te geloven
    I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:42:34 #4
    120505 Sentry
    Blood,sweat & Tears
    pi_41301255
    zwaar kut voor je!

11 september (ojee) moet ik voor de 2e keer..
    - wij doen dingen die andere niet doen -
    pi_41301456
    Balen voor je Robbiej
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:47:35 #6
    127942 Dirktator
    Temt het plebs...
    pi_41301468
    Inderdaad klote! Ik ga 14 september voor de eerste keer...Ben benieuwd.
    Mag ik niet zeggen voor me moeder
    Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
    Sokkel Lolleromfg
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:49:00 #7
    127956 Robbiej
    pi_41301537
    Dank jullie wel voor de support

Baal er echt als een stekker van.. het ging nog zo goed. ik had echt het gevoel dat ik het gehaald had toen ik uit de auto stapte. en de examinator ook best vrolijk. komen we bij z'n tafeltje aan: zegt 'ie ineens "Rob, je bent gezakt" nou dat komt aan als een baksteen hoor kan ik je vertellen
    pi_41301717
    Jammer Rob

je was toch bezig met een versnelde cursus? wanneer mag je weer examen doen?
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:53:49 #9
    127956 Robbiej
    pi_41301744
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 19:52 schreef Yankee_One het volgende:
    Jammer Rob

je was toch bezig met een versnelde cursus? wanneer mag je weer examen doen?
    Klopt, Met veel geluk over zo'n 2,5 week. anders over ongeveer 4 weken
    pi_41304470
    nou, ik had toch iets leuks joh, mijn eerste rijles heb ik dus gehad, ging wel goed, maarrr, mijn rij instructeur ging helemaal naar rotterdam noord toe, terwijl ik in rotterdam ijsselmonde woon (de twee cbr lokaties in rotterdam), en ik wil eigenlijk afrijden in ijssemonde (veel makkelijker, bredere straten en zo). dus ik vandaag toch maar de rijschool gebeld, want ik vond het toch wel raar, het hele verhaal uitgelegd, en nu heb ik dus een andere rij instructeur. van marrokaan naar antiliaan (tja rotterdam he, elke nationaliteit rijdt in een auto rond )
    verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
    pi_41305902
    Echt onzettend balen Robbiej!

Ik heb net m'n 18e les gehad, m'n instructeur zei dat ik over 2/3 (blok)lessen mijn praktijk aan kan gaan vragen, dan zou ik dus ongeveer bij m'n 22e/24e les zitten. Gaat allemaal wat sneller dan gedacht .
    Is not this the true romantic feeling - not to desire to escape life, but to prevent life from escaping you?
    pi_41311091
    jammer Robbiej

as for me:

ik ben verliefd

Ik heb op een Diversion gelesd voor het eerst, en ik ben verkocht! Ik zag 'm staan: ik zei: daar wil ik op lessen (nieuw in het 'assortiment' van de rijschool) en ik ging en ik ging geweldig!

Door de stortbuien, door lagen water op de A4, in bochten, op de snelweg, door de wijken, ik ging top!

Diversion here I come mijn fietsie

Lessen ging dus lekker lekker gereden, moet iets rustiger nacontrole doen en iets eerder afremmen ed., maar verder prima

Op naar het examen
    Fragile like a rose on the snow...
    pi_41312565
    Terug Voor Paniek
    pi_41312765
    Balen zeg robbiej Hopelijk mag je snel weer op

Ik ben erg benieuwd hoe het donderdag gaat met lessen, dan heb ik al ruim 2 maanden niet gelest, toch wel erg lang

En ben erg benieuwd hoe die rijtest maandag zal gaan...
    pi_41312957
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 19:02 schreef crossover het volgende:
    Ik vraag me af of je na zoveel keer zakken wel geschikt bent om aan het verkeer deel te nemen.
    Als je mijn verhaal gevolgd heb dan weet je dat er waarschijnlijk iets is op medische grond waardoor ik geen inzicht heb en daarom steeds gezakt ben. Ik heb geen faalangst, maar waarschijnlijk mis ik een stukje in me hersenen waardoor ik geen inzicht heb, en ze gaan nou dus kijken of daar wat aan te doen is zodat ik gewoon me rijbewijs kan halen...
    pi_41313076
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 19:49 schreef Robbiej het volgende:
    Dank jullie wel voor de support

Baal er echt als een stekker van.. het ging nog zo goed. ik had echt het gevoel dat ik het gehaald had toen ik uit de auto stapte. en de examinator ook best vrolijk. komen we bij z'n tafeltje aan: zegt 'ie ineens "Rob, je bent gezakt" nou dat komt aan als een baksteen hoor kan ik je vertellen
    Je kunt idd niet aan ze zien of je gezakt bent of niet. Daar zijn ze een ster in blijkbaar.
    Voor m'n B (alweer 6 jaar geleden) dacht ik dat ik gezakt was, mede door de ingreep tijdens het examen. Maar toen we boven zaten (CBR Bergen op Zoom) vertelde de examinator met hetzelfde uitgestreken gezicht dat 'ie al drie kwartier had dat ik geslaagd was.
    Hetzelfde met B-E (1x gezakt, 1x geslaagd) en A (alles in 1x). (alhoewel, bij vaardigheden motor was de examinator wat 'soepeler')
    Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
    pi_41313157
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 00:14 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Als je mijn verhaal gevolgd heb dan weet je dat er waarschijnlijk iets is op medische grond waardoor ik geen inzicht heb en daarom steeds gezakt ben. Ik heb geen faalangst, maar waarschijnlijk mis ik een stukje in me hersenen waardoor ik geen inzicht heb, en ze gaan nou dus kijken of daar wat aan te doen is zodat ik gewoon me rijbewijs kan halen...
    niet iedereen houdt zich bezig met al jouw sores
    en dan nog is zijn vraag terecht: ik hoop oprecht voor je dat er iets aan te doen valt en dat je ook kunt gaan rijden, serieus waar, maar zoals ik het wél gevolgd heb, vraag ik me ook af of het veilig zou zijn als jij auto zou gaan rijden, zowel voor de medeweggebruikers, maar vooral voor jezelf...

en geloof me, dit bedoel ik goed..
    pi_41313214
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 00:21 schreef Knuffelslet het volgende:

[..]

niet iedereen houdt zich bezig met al jouw sores
    en dan nog is zijn vraag terecht: ik hoop oprecht voor je dat er iets aan te doen valt en dat je ook kunt gaan rijden, serieus waar, maar zoals ik het wél gevolgd heb, vraag ik me ook af of het veilig zou zijn als jij auto zou gaan rijden, zowel voor de medeweggebruikers, maar vooral voor jezelf...

en geloof me, dit bedoel ik goed..
    het is meerdere keren gezegd in verschillende topics, maar goed, blijkbaar leest niet iedereen die hier post alles mee, dat kan En ik hoop ook dat er wat aan te doen is, want zo ben ik idd echt een gevaar op de weg, als ik geen instructeur naast me had zitten met rijles, dan was ik allang dood geweest en ik wil idd niet dat ik zo me examen toch mag doen, slaag en dat ik dan een week later mezelf te pletter rij omdat ik een inschattingsfout maak ofzo
    pi_41313248
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 00:14 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Kan BNOR daar iets aan doen? (serieuze vraag)
    pi_41313322
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 00:24 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Kan BNOR daar iets aan doen? (serieuze vraag)
    Nope, het gaat puur om wat het CBR vind, hoe het met die rijtest gaat. Maak ik dan veel inschattingsfouten, mag ik waarschijnlijk geen examen doen en moet ik getest worden, gaat het toevallig tijdens die rijtest goed, mag ik waarschijnlijk gewoon examen doen.

Maar verwacht eerlijk gezegd niet dat het tijdens die rijtest goed gaat, want maak altijd wel 1 of meer van die fouten, alleen de ene keer gaat het dus wat beter dan de andere keer, ligt er ook aan of ik er met me hoofd bij ben enzo, of ik niet te druk ben met andere zaken, of ik goed geslapen heb enz..
    pi_41313328
    nogmaals: ik hoop dat de test iets gaat betekenen voor je, en dat je een veilige toekomst te wachten staat als automobilist, en ik kan me voorstellen hoe erg het is als je er al zoveel geld aan uitgegeven hebt, en mensen om je heen wel ziet slagen etc. etc. etc. ben zelf ook 3 keer gezakt

Maar soms moet je je ook bij dingen neerleggen: liever geen rijbewijs en 80 worden, of door een gebrek aan (vanuit medische oorzaken) inzicht jezelf misschien doodrijden en daarbij evt. anderen meenemen..

hoe dan ook: veul succes met de lessen verder en de test volgende week
    pi_41313402
    Zo denk ik er ook over hoor Knuffelslet, maar eerst maar eens kijken hoe die rijtest volgende week gaat. Thnx
    pi_41313463
    soms ben ik de rotste niet
    pi_41313682
    Nou ben dus verhuisd naar r'dam en wil hier graag verder gaan met A rijbewijs, B blijf ik gewoon in zeeland doen.. (binnekort hopelijk voor de laatste keer op :S)

Maar heeft iemand tips voor rijscholen voor het A rijbewijs in Rotterdam? Zag op een terrein in de buurt van de kuip een (motor)rijschool zitten? Weet niet of dit terrein van hun is, of een parking, zag het ook maar in het voorbijgaan..
    pi_41313735
    Metro!
    pi_41313743
    Link?
    pi_41313771
    pi_41313791
    zitten dus ook in R'dam, telefoonnummer staat op de site
    pi_41313859
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 00:37 schreef FranticDJ het volgende:
    Nou ben dus verhuisd naar r'dam en wil hier graag verder gaan met A rijbewijs, B blijf ik gewoon in zeeland doen.. (binnekort hopelijk voor de laatste keer op :S)

Maar heeft iemand tips voor rijscholen voor het A rijbewijs in Rotterdam? Zag op een terrein in de buurt van de kuip een (motor)rijschool zitten? Weet niet of dit terrein van hun is, of een parking, zag het ook maar in het voorbijgaan..
    Meestal 'lenen' rijscholen hetzelfde stuk terrein voor de motorvaardigheden, of ze pakken een groot parkeerterrein dat meestal leeg is. (bij Breda wordt vaak het parkeerterrein bij het NAC-stadion gebruikt, ikzelf reed m'n achtjes op een stuk fabrieksterrein in Roosendaal).
    pi_41316914
    tvp.. Ik ga as vrijdag mn theorie examen doen, ben benieuwd! Maar ik heb er wel vertrouwen in!
    pi_41318276
    ik ga mn motorvakantie voor volgend jaar mei even uitzetten vandaag

en daarna mensen de aspirant route mailen

2 weken Noord Engeland, 1 dag rijden, 1 dag omgeving bekijken, pubs, natuur, cultuur..
    pi_41324246
    Zojuist maakte mijn instructeur mijn definitieve examendatum bekend: 7 september 08.55 uur Hij heeft er vertrouwen in zei hij, en ik ook
    pi_41324362
    das kort dag. lekker!

en ook lekker vroeg op de dag, scheelt weer een paar uurtjes zenuwen
    pi_41324583
    Als ik slaag heb ik er precies 20 lessen over gedaan. Vantevoren ook nog even een uurtje rijden, trouwens voor het eerst dat ik zo vroeg moet. Als ik me maar niet verslaap Vandaag ook voor het eerst in een stortbui gereden, best cool!
      woensdag 30 augustus 2006 @ 14:01:26 #35
    127956 Robbiej
    pi_41326074
    Verdorie.. nu moet ik dus wachten op bericht van mijn rijschool. krijg er nog een brief van. zal nog wel minimaal een week op zich laten wachten denk ik..

ik wil gewoon weer afrijden. ik weet dat ik het kan en ik vind het gewoon jammer dat je erbij genaaid word door dat CBR..

hoop dat ik niet al te lang hoef te wachten..

damnit.. als ik geslaagd was kon ik:

Auto kopen
    Schoolboeken halen met de auto c.q naar school met de auto
    Broer helpen verhuizen met de auto
    Naar mn famillie gaan om m'n oma te helpen in de tuin

en nu moet ik nog langer wachten tot ik dat kan

</ ach en wee modus>
    pi_41328457
    life's a bitch and then you die Robbiej..

klote, kut, maar alle dingen die je HAD KUNNEN DOEN opsommen heeft geen zin...

hup, niet lamzakken en op naar de volgende keer

overigens voor de geinteresseerden:

Motorvakantie 2007
    pi_41328593
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 14:01 schreef Robbiej het volgende:
    Verdorie.. nu moet ik dus wachten op bericht van mijn rijschool. krijg er nog een brief van. zal nog wel minimaal een week op zich laten wachten denk ik..
    Wat voor brief moet je van de rijschool krijgen dan Ik kon altijd gewoon meteen weer examen aanvragen, nooit een brief gehad ergens van
      woensdag 30 augustus 2006 @ 15:42:51 #38
    127956 Robbiej
    pi_41329663
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 15:15 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Wat voor brief moet je van de rijschool krijgen dan Ik kon altijd gewoon meteen weer examen aanvragen, nooit een brief gehad ergens van
    Ja er word ook examen voor me aangevraagd. en daar krijg ik dan uiterlijk volgende week bericht van. dat bedoelde ik
    pi_41329811
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 15:42 schreef Robbiej het volgende:

[..]

Ja er word ook examen voor me aangevraagd. en daar krijg ik dan uiterlijk volgende week bericht van. dat bedoelde ik
    Aha oke Mijn rij-instructeur belt altijd meteen als ie datum weet
      woensdag 30 augustus 2006 @ 16:42:10 #40
    127956 Robbiej
    pi_41331535
    Mja mijne gaat vandaag op vakantie voor 2.5 weken. dus ik krijg een andere instructeur
    pi_41331726
    Vorige had ik een rijles en die ging echt heel slecht. De reden daarvan was dat ik 3 weken niet gelest had (bouwvakvakantie). Net weer gerijlest en het ging echt veel beter. Alleen iemand was op de weg aan het keren.. en ik kon er nog wel achter langs...maar die man was zo slim geweest om maar 1 kant op te kijken toen die achteruit reedt ...Maar moest daardoor nog wel best hard remmen, ookal reedt ik niet zo hard.

Ben blij dat het beter ging vandaag, zag er namelijk nogal tegenop

Nu 29 lessen gehad en hopelijk binnenkort een keertje inpakeren enzo. Schiet ook niet op zo...maar moet geduld hebben
    pi_41331994
    wtf, na 29 lessen nog nooit ingeparkeerd?
    pi_41332285
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 16:56 schreef Sylvana het volgende:
    inderdaad, vindt ik ook al een beetje vreemd
    pi_41332859
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 17:05 schreef diertjuh het volgende:

[..]

inderdaad, vindt ik ook al een beetje vreemd
    heb je wel andere bijzondere verrichtingen gedaan, of ook nog niet?
    pi_41333125
    Geslagen, gesloegd, geslaagd
      woensdag 30 augustus 2006 @ 17:33:00 #46
    127956 Robbiej
    pi_41333240
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 17:29 schreef BazzieK het volgende:
    Gefeliciteerd kerel!
    pi_41333269
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 17:33 schreef Robbiej het volgende:

[..]

Gefeliciteerd kerel!
    Dank u.

Jij veel succes bij je herkansing, komt snel goed hoop ik
    pi_41333282
    En natuurlijk alle andere geslaagden gefeliciteerd en gezakten veel succes de volgende keer
      woensdag 30 augustus 2006 @ 17:38:57 #49
    127956 Robbiej
    pi_41333398
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 17:34 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Dank u.

Jij veel succes bij je herkansing, komt snel goed hoop ik
    Dat hoop ik ook!

Veel plezier op de Motor! (Wat voor motor ga/wil je kopen?)
    pi_41333440
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 17:38 schreef Robbiej het volgende:

[..]

Dat hoop ik ook!

Veel plezier op de Motor! (Wat voor motor ga/wil je kopen?)
    Bedankt! Heb al 6 maanden een ZXR400 staan Die heb ik onderhand de grond in gepoetst dus nu kan er ook fatsoenlijk op gereden worden
    pi_41333851
    quote:
    gefeliciteerd
    pi_41333883
    quote:
    heb zelf gisteren voor het eerst file geparkeert. was in les 25. ook niet al te betijds dus, maar dit was de laatste bijzondere verrichting.

moest overigens weer eens in 3 keer straatje keren. ik dacht dat ik dat allang allemaal weer vergeten was, maar het bleek echt supermakkelijk te zijn. net zoals met fietsen, je verleert het niet. gelukkig
    pi_41333974
    Ik had al me bijzondere verrichtingen na 8 lesen ofzo al meerdere keren gedaan
    pi_41334206
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 17:21 schreef Sylvana het volgende:

[..]

heb je wel andere bijzondere verrichtingen gedaan, of ook nog niet?
    Ook nog niet.
    pi_41334292
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 17:53 schreef Sylvana het volgende:

[..]

gefeliciteerd
    Dank u
    pi_41335816
    Hmms ik schijn vrijdag dus echt een strenge examinatrice (?) te krijgen.. Maar ik zal haar eens een poepie laten ruiken..

En uiteraard gefeliciteerd BazzieK!
      donderdag 31 augustus 2006 @ 10:49:00 #57
    127942 Dirktator
    Temt het plebs...
    pi_41355038
    Vanmorgen weer 2 uurtjes gehad. Eerder voorbereiden, sneller de situatie inschatten...Tja, wat moet je daar nu mee? Ik probeer het zo snel mogelijk te bevatten...Na ja, straks weer 2 uurtjes ertegenaan.
    Sokkel Lolleromfg
    pi_41355513
    mn handschoenen zijn NOG niet droog

en maandag mag ik weer
    pi_41355580
    vanmiddag weer rijles, ben benieuwd hoe het gaat
    pi_41356351
    Vanmiddag om 2 uur me eerste rijles Ik heb er zin in !
    pi_41356724
    Hoihoi,

Ik heb morgen mijn theorie examen.. Ik heb het hele theorieboek doorgelezen en alle 10 de oefenexamens van de cd rom van het cbr gedaan. De eerste keer allemaal gezakt (maar met 7 tot 10 fouten). Vanmorgen opnieuw de stukken geleerd die ik moelijk vind en opnieuw de eerste 3 examens gemaakt. Nu allemaal gehaald met 1, 2 en 4 fouten. Ook even de testvragen op de cbr site gedaan, allemaal goed.

ik ga de rest van de dag ook nog de laatste 7 examens doen, maar dan heb ik wel tijd over. Denken jullie dat dit een goede voorbereiding is, of is het echt nodig om ook nog wat examens uit het oefenboek te maken?

Oja, en nog een vraag: Wat is het verschil tussen je stadslicht en dimlicht en wanneer gebruik je ze? Ik hoop dat iemand mij dit kan vertellen, bedankt!
      donderdag 31 augustus 2006 @ 11:57:24 #62
    151176 Alberto_Vermicelli
    Ook wel: Meneer Spaghetti
    pi_41356922
    Stadslicht is volgens mij vooral handig als je wilt parkeren (ook buiten de bebouwde kom). Normaal zet je (overdag en 's avonds) dimlicht aan.
    "Ik heb begrepen dat mijn DNA voor 99 procent overeenkomt met dat van Bokito. Maar voor die ene procent ben ik wel heel erg dankbaar" - Frans Timmermans, Staatssecretaris van Europese Zaken, 2007
    pi_41357082
    stadslicht mag je niet gebruiken

waarom het er nog op zit? geen idee!

Maar dimlicht en grootlicht zijn de enige verlichtingen die je als automobilist mag voeren.

groot licht alleen bij zicht minder dan 50 meter
      donderdag 31 augustus 2006 @ 12:48:07 #64
    127956 Robbiej
    pi_41358746
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 12:02 schreef Knuffelslet het volgende:

Maar dimlicht en grootlicht zijn de enige verlichtingen die je als automobilist mag voeren.

grootlicht bij zicht minder dan 50 meter? dus jij gaat in hevige mist je grootlicht aandoen?

mistlicht achter geld voor minder dan 50m de rest kan je mistlicht voor doen.

grootlicht mag altijd mits je niemand verblind of er lastig mee valt.
    pi_41359886
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 12:48 schreef Robbiej het volgende:

[..]

mistlicht achter geld voor minder dan 50m de rest kan je mistlicht voor doen.

grootlicht mag altijd mits je niemand verblind of er lastig mee valt.
    Klopt, alleen mag je grootlicht overdag niet aan hebben, alleen om te seinen. Ook niet als je iemand verblindt, dus zowel tegenliggers als mensen voor je (die verblind je door de binnenspiegel).

Nog een andere vraag over parkeren/stilstaan op fietsstroken:

In mijn theorieboek uit 2003 staat dat je niet op een strook mag staan die bedoeld is voor andere weggebruikers, zoals een fietsstrook of een busstrook. Maar in mijn cbr examen kwam er een vraag in voor over het parkeren op een fietssuggestiestrook en toen mocht het wel. Op een internetsite vond ik als extra opmerking dat een gewone rode baan een fietssuggestiestrook is, pas als er een afbeelding van een fiets op staat, is het echt een fietsstrook?

Betekent dat dan dat je wèl op een fietssuggestiestrook mag stil staan en niet op een fietsstrook? En heeft een doorgetrokken of een onderbroken witte lijn nog invloed op het wel/niet mogen parkeren op die suggestiestrook?

Bedankt!
      donderdag 31 augustus 2006 @ 13:56:18 #66
    124172 Maikalo
    Feyenoord 1908
    pi_41361125
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 13:16 schreef Babbel1 het volgende:

[..]

Klopt, alleen mag je grootlicht overdag niet aan hebben, alleen om te seinen. Ook niet als je iemand verblindt, dus zowel tegenliggers als mensen voor je (die verblind je door de binnenspiegel).

Nog een andere vraag over parkeren/stilstaan op fietsstroken:

In mijn theorieboek uit 2003 staat dat je niet op een strook mag staan die bedoeld is voor andere weggebruikers, zoals een fietsstrook of een busstrook. Maar in mijn cbr examen kwam er een vraag in voor over het parkeren op een fietssuggestiestrook en toen mocht het wel. Op een internetsite vond ik als extra opmerking dat een gewone rode baan een fietssuggestiestrook is, pas als er een afbeelding van een fiets op staat, is het echt een fietsstrook?

Betekent dat dan dat je wèl op een fietssuggestiestrook mag stil staan en niet op een fietsstrook? En heeft een doorgetrokken of een onderbroken witte lijn nog invloed op het wel/niet mogen parkeren op die suggestiestrook?

Bedankt!
    Op een fietsstrook met ononderbroken streep mag je niet rijden en stilstaan. Met een onderbroken streep mag je er wel op rijden. Stilstaan weet ik niet of dat mag. Parkeren iig niet.
    "Ja."
    "Wat ja?"
    "Ja toch!!"
      donderdag 31 augustus 2006 @ 15:13:51 #67
    127942 Dirktator
    Temt het plebs...
    pi_41363625
    Pfoe...net een proefexamen gehad, daar krijg ik er nog een paar van...Ging best wel goed eigenlijk! Heb me overal goed uit kunnen werken. Enig verwijt was dat ik teveel in mijn linkerspiegel en te weinig in mijn binnenspiegel keek bij het invoegen en dat ik nog wel eens vaak te hard een kruising nader. Verder vond de instructeur het een goede rit!
    Sokkel Lolleromfg
    pi_41365993
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 12:02 schreef Knuffelslet het volgende:

Waar staat dat het voeren van alleen stadslicht verboden is?
    Voor zover ik weet mag stadslicht gewoon, mits bij dag en normale weersomstandigheden.
    Ik heb het even opgezocht maar kan er niks over vinden. (google: RVV1990)
    btw, grootlicht mag niet bij dag worden gevoerd.
    pi_41366682
    even een TVP

hoop 11 september met mn rijlessen te beginnen

theorie-examen is de 14e
    you and I ain't done Zeke!
    pi_41367101
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 16:27 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Waar staat dat het voeren van alleen stadslicht verboden is?
    Voor zover ik weet mag stadslicht gewoon, mits bij dag en normale weersomstandigheden.
    Ik heb het even opgezocht maar kan er niks over vinden. (google: RVV1990)
    btw, grootlicht mag niet bij dag worden gevoerd.
    ik kreeg het van mijn instructeur te horen

nou ja, ik voer overdag ALTIJD dimlicht, wil gewoon gezien worden
    pi_41367593
    Net zo'n 150 kilometer op mijn eigen motor gezet, heerlijk
    pi_41368024
    tof pukkelpubertje
    pi_41368194
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 17:36 schreef Knuffelslet het volgende:
    tof pukkelpubertje
      donderdag 31 augustus 2006 @ 17:53:51 #74
    127956 Robbiej
    pi_41368537
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 17:21 schreef BazzieK het volgende:
    Net zo'n 150 kilometer op mijn eigen motor gezet, heerlijk
    Gaaf! waar ben je naartoe gereden?
    pi_41369047
    Zo, ik ben weer terug van rijles. Ging op zich best goed, veel dingen die ik wel goed in zag, maar ook wel een paar dingen die ik niet zag Rijden zelf ging wel lekker, al was het wel ff wennen na 2 maanden niet gereden te hebben. Ben erg benieuwd hoe het maandag gaat. Eerst een uurtje van te voren rijden, dan een half uur rondrijden met die man van het CBR en daarna het gesprek, spannend!
    pi_41369100
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 18:14 schreef Sylvana het volgende:
    Zo, ik ben weer terug van rijles. Ging op zich best goed, veel dingen die ik wel goed in zag, maar ook wel een paar dingen die ik niet zag Rijden zelf ging wel lekker, al was het wel ff wennen na 2 maanden niet gereden te hebben. Ben erg benieuwd hoe het maandag gaat. Eerst een uurtje van te voren rijden, dan een half uur rondrijden met die man van het CBR en daarna het gesprek, spannend!
    succes ermee!

mag morgen weer 2 uur lessen. alleen jammer dat het zo vroeg is: 11.30 . ga vanavond de stad in
      donderdag 31 augustus 2006 @ 18:37:25 #77
    88233 Steve
    Still the best.
    pi_41369662
    Ja vandaag dus mijn examen bij BNOR gehad.
    .

.

.

.

.

.

.

Whehe, geslaagd!!!!
    "Atb is lief, groetjes Peri."
    pi_41369724
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 18:37 schreef alwaysthebest het volgende:

Whehe, geslaagd!!!!
    Woehoe, goed man, gefeliciteerd

Ben echt blij voor je dat je het gehaald heb nou
      donderdag 31 augustus 2006 @ 18:53:13 #79
    88233 Steve
    Still the best.
    pi_41370219
    Dank je wel! .
    Was op zich nog maar op het nippertje. Moest door kleine dorpjes rijden i.p.v. de stad, dus dat was een eitje. Maar op de snelweg heb ik vaak dat ik als ik wil gaan inhalen of juist weer naar rechts wil gaan dat ik het gas een beetje loslaat. Doe ik echt heel vaak, dus ook op het examen, maar op het laatst deed ik het 1 keer goed gelukkig. .
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 18:39 schreef Sylvana het volgende:

Ben echt blij voor je dat je het gehaald heb nou
    Werd ook wel tijd hè. .

Hoop dat de tests bij jou een beetje goed verlopen. .
    pi_41370578
    Allemaal gefeliciteerd.. die wat te vieren hebben...

Wilde even inhaken op de bijzondere verrichtingen, volgens mij moet je hier niet echt druk om maken. Je hebt een half uur tot 20 minuten rijden, In die periode willen ze zien of je verkeersinzicht hebt, je auto onder controle hebt en of je zeker in het verkeer bent. Volgens mij laten ze je heus niet zakken als je niet kan parkeren.... althans zoiets heb ik nog nooit gelezen of gehoord. Maar kan het ook mis hebben.. Het is natuurlijk wel handig als je weet hoe het moet maar met gezond verstand moet dat wel lukken. 2 proefexamens gehad en dat half uurtje is zo om...en als je dan kijkt wat je gedaan hebt stelt het geen fuck voor. Wat rotonde's, voorangsituaties, wat drukke verkeers punten.. en hup je tijd is om. Maar goed ik weet nou niet of die proefexamens van mij vergelijkbaar zijn met de echte examens van de fokkers hier.

Dus ik hoor het graag als ik het fout heb..misschien dat jullie ook je examen is kunnen omschrijven.
    Aangezien het niet lang meer kan duren eer ik dat zelf mag onder vinden.
    pi_41370770
    Het maakt niet echt uit of je helemaal recht staat met parkeren ofzo, maar het is wel belangrijk dat je goed kijkt. Als je niet goed kijkt tijdens een bijzondere verrichting en je stopt bijvoorbeeld niet als er verkeer aan komt dan kun je wel zakken. Maar ze laten je idd niet zakken als je niet helemaal recht staat ofzo
      donderdag 31 augustus 2006 @ 19:10:27 #82
    88233 Steve
    Still the best.
    pi_41370858
    Bijzondere verrichtingen hoeven niet perfect te zijn, als je het maar veilig doet en goed kijkt.
    pi_41371196
    Morgen moet ik! Brrr..
      donderdag 31 augustus 2006 @ 19:20:17 #84
    88233 Steve
    Still the best.
    pi_41371220
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 19:19 schreef Maxxieh het volgende:
    Morgen moet ik! Brrr..
    1e keer?
    Succes!
    pi_41373292
    atb Nogmaals, ik ben super blij voor je!! Wat goed joh Wat een opluchting moet dat zijn!!
    And you know I might
    Have just flown too far from the floor this time
    Cause they calling me by my name..
    pi_41373352
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 17:05 schreef Knuffelslet het volgende:

[..]

ik kreeg het van mijn instructeur te horen

nou ja, ik voer overdag ALTIJD dimlicht, wil gewoon gezien worden
    Zowel op de motor als in de auto zet ik ook altijd m'n dimlicht aan, is idd wel zo veilig.

Vraag je instucteur eens om het betreffende artikel over stadslichten, ik ben best benieuwd.

Gelukkig ben ik er niet zo eentje die alleen z'n stadslichten aanzet, eventueel met mistlampen erbij(Ja die idioten heb je er ook tussen zitten).
    pi_41373820
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 19:20 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

1e keer?
    Succes!
    Jup 1e keer, en jij uiteraard gefeliciteerd!
      donderdag 31 augustus 2006 @ 20:26:06 #88
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_41374050
    quote:

Whehe, geslaagd!!!!
    Gefeliciteerd man! Je was al een aantal topicjes aanwezig geloof ik En iedereen die is geslaagd terwijl ik weg was.. Ook allemaal gefeliciteerd!
      donderdag 31 augustus 2006 @ 20:51:22 #89
    127956 Robbiej
    pi_41375262
    ATB!! Gefeliciteerd joh!!
      donderdag 31 augustus 2006 @ 20:51:51 #90
    127956 Robbiej
    pi_41375285
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 20:21 schreef Maxxieh het volgende:

[..]

Jup 1e keer, en jij uiteraard gefeliciteerd!
    Succes! en zet 'm op he!
    pi_41376949
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 17:53 schreef Robbiej het volgende:

[..]

Gaaf! waar ben je naartoe gereden?
    Toenstraks naar helmond en terug en in de buurt binnendoor. En toennet omliggende dorpen en wegen ertussen onveilig gemaakt
    pi_41377533
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 19:19 schreef Maxxieh het volgende:
    Morgen moet ik! Brrr..
    veel succes
      donderdag 31 augustus 2006 @ 23:03:26 #93
    88233 Steve
    Still the best.
    pi_41377628
    Bedankt allemaal. .
      donderdag 31 augustus 2006 @ 23:36:07 #94
    58318 Nesto
    Chef de Production
    pi_41378976
    Zo, vandaag m'n laatste reguliere lesdag gehad. Maandag voor de eerste keer op voor het praktijkexamen

Na in 25 lessen vier verschillende instructeurs gehad te hebben...
    Yeah, "Roundabout" was a pretty cool song, but they spent $500,000 just on the bass. My budget has no bass.
    pi_41380034
    KUT!

Volgens me instructeur moest ik die brief meenemen met die uitnodiging voor die rijtest, maar in die brief stond dat nergens en die heb ik toen dus weggegooid

Morgen maar ff me rij-instructeur bellen hoe dat dan zit, want ik wil toch echt wel maandag die rijtest doen
    pi_41380097
    Oei Sylvana Hopenlijk kun je nog wat regelen ja

Ik mag volgende week weer rijden, na 1,5 maand. Ik heb er nu wel weer zin in
    And you know I might
    pi_41380178
    Ik hoop het ook ja, ik heb echt geen zin om weer 1,5 maand ofzo te moeten wachten, wil onderhand toch wel es weten waar ik aan toe ben
    pi_41385834
    quote:
    Gefeliciteerd!
    quote:
    .

[...]

Whehe, geslaagd!!!!
    Gefeliciteerd! !
    pi_41391403
    Pfff net 1e examen gehad..

Gewoon geslaagd!
    pi_41391532
    Gefeliciteerd
      vrijdag 1 september 2006 @ 13:40:09 #101
    127956 Robbiej
    pi_41392394
    quote:
    Op vrijdag 1 september 2006 12:04 schreef Maxxieh het volgende:

Gewoon geslaagd!
    pff gefeliciteerd!
    pi_41392600
    Felis aan de geslaagden

Mijn examen wordt volgende week aangevraagd
    pi_41393051
    Ik heb me instructeur gebeld en hij gaat maandagochtend eerst ff het CBR bellen of ik gewoon kan komen, zodat we niet 's middags er voor niks heen gaan
    pi_41393067
    quote:

Gewoon geslaagd!
    gefeliciteerd
    pi_41393153
    gister heb ik even autogereden en naar de plaats geweest waar ik dus moet afrijden.. ging die allemaal uitleggen wat die examinator eventueel kan vragen als je begint.
    ook even onder de motorkap gekeken, opzich wel leuk allemaal.. zenuwen zijn er momenteel nog niet, die zullen het volgende weekend wel komen. scheelt dat ik dan bij kennissen ben, waar we schik gaan maken. maar het blijft toch meespoken in je achterhoofd.
    ik heb er een goed gevoel bij. het hele afrijden, maar weet iemand hier alvast wat je kan nemen tegen de zenuwen? die je eventueel krijgt?
    voor volgende week nog een laatste les gepland op vrijdag van 2 uur van 10 tot 12 uur.. gaan we richting den bosch knallen met die mercedes c 200 kompressor.
    Drommels, Drommels, Drommels!!
    pi_41393205
    quote:
    Op vrijdag 1 september 2006 14:13 schreef MisterDico het volgende:

ik heb er een goed gevoel bij. het hele afrijden, maar weet iemand hier alvast wat je kan nemen tegen de zenuwen? die je eventueel krijgt?
    Bional Nervovit extra sterk, te koop voor ongeveer 10 euro bij de drogist en moet je een week van te voren mee beginnen ongeveer
      vrijdag 1 september 2006 @ 14:21:48 #107
    127956 Robbiej
    pi_41393330
    Valeriaan 2 tabletjes. werkt meteen.
    pi_41394662
    ze zeggen ook dat je trossen bananen moet eten om je beetje rustiger te voelen?

klopt dit?
    Drommels, Drommels, Drommels!!
    pi_41396065
    M'n instructeur zei dat ik 2 bananen moest eten, maar ik had geen bananen meer in huis.. Helaas! Maar ik was ook aardig zenuwachtig, maar toen ik eenmaal aan het rijden was gingen de zenuwen wel mee. Vooral toen ik zag hoe rustig het op de weg was!
    pi_41396852
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 15:13 schreef Dirktator het volgende:
    Pfoe...net een proefexamen gehad, daar krijg ik er nog een paar van...Ging best wel goed eigenlijk! Heb me overal goed uit kunnen werken. Enig verwijt was dat ik teveel in mijn linkerspiegel en te weinig in mijn binnenspiegel keek bij het invoegen en dat ik nog wel eens vaak te hard een kruising nader. Verder vond de instructeur het een goede rit!
    Bij welke rijschool les je, Dirktator?
    pi_41398135
    Nog drie weken en dan begin ik met lessen.
    "There are no short cuts to any place worth going"
    - Beverly Sills
      vrijdag 1 september 2006 @ 16:43:05 #112
    127942 Dirktator
    Temt het plebs...
    pi_41398175
    quote:
    Op vrijdag 1 september 2006 16:03 schreef wetgos het volgende:
    Bij welke rijschool les je, Dirktator?
    Teeuwen in Koningslust.
    Sokkel Lolleromfg
    pi_41398866
    Als je je rijbewijs hebt gehaalt, dan ben je dus inprincipe klaar voor het verkeer..

Maar als je nou allemaal proeflessen gaat aanvragen bij verschillende rijscholen, ben je niet benieuwd wat voor pakket ze je gaan aansmeren ?
    Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
    pi_41399753
    quote:
    Da's niet zo vreemd hoor, ik heb pas mijn bijzondere verrichtingen ook gehad, na 30 lessen ofzo En dan is het appeltje eitje, omdat je die auto al helemaal onder controle hebt.
      vrijdag 1 september 2006 @ 21:00:04 #115
    88233 Steve
    Still the best.
    pi_41405449
    Net even in mijn vaders auto gereden (met paps erlangs natuurlijk ). Wat een horror. . Alsof alles ontzettend los zit in die auto. Plus nog een stuk in België, met vreemde snelheden (70, 90 e.d.) en nog in het donker. Erg irritant, je ziet al minder, plus nog al die lichten die op je af komen...
    Maar ja, beetje wennen en het lukt wel. .
    pi_41408870
    Ik heb mijn theorie examen gehaald! Ik had 5 fout, meer dan ik in de meeste proefexamens had die ik had gemaakt, maar binnen is binnen!

Wat een hoop onzin mensen lopen daar rond, trouwens. Een van mensen die er stond had de dag erna zijn praktijkexamen, dus hij moest vandaag slagen. hij zei dat hij gewoon steeds weer bij de volgende ronde erbij zou gaan zitten.. Dat kon dus niet meer, omdat om half 9 de hele reservelijst voor vandaag al vol zat.

Nu op weg naar mn prakijk!
    pi_41411182
    quote:
    Op vrijdag 1 september 2006 21:00 schreef alwaysthebest het volgende:
    Net even in mijn vaders auto gereden (met paps erlangs natuurlijk ). Wat een horror. . Alsof alles ontzettend los zit in die auto. Plus nog een stuk in België, met vreemde snelheden (70, 90 e.d.) en nog in het donker. Erg irritant, je ziet al minder, plus nog al die lichten die op je af komen...
    Maar ja, beetje wennen en het lukt wel. .
    Je leeft nog.
    Ligt niet aan jou hoor, maar aan de beroerde rijstijl van de Belgen.
    Ik heb er af en toe nog moeite mee. Zeker op de ring Antwerpen.
    pi_41411421
    Ik leef ook nog, na 4 uur in de auto te hebben gezeten (uiteraard pauzes gehouden!).. Ben vooral op de donkere wegen geweest, dat was erg wennen zeg! Maarja geen tegenliggers en geen auto's voor me, groot licht gebruikt! Wat een relaxt licht is dat zeg!:P
      zaterdag 2 september 2006 @ 10:50:41 #119
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_41418104
    quote:

Gewoon geslaagd!
    Gefeliciteerd!
      zaterdag 2 september 2006 @ 10:51:46 #120
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_41418126
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 00:07 schreef Maxxieh het volgende:
    Ik leef ook nog, na 4 uur in de auto te hebben gezeten (uiteraard pauzes gehouden!).. Ben vooral op de donkere wegen geweest, dat was erg wennen zeg! Maarja geen tegenliggers en geen auto's voor me, groot licht gebruikt! Wat een relaxt licht is dat zeg!:P
    Nog een enkele tegenligger verblind de sloot in zien karren?
    pi_41418206
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 10:51 schreef TNA het volgende:

[..]

Nog een enkele tegenligger verblind de sloot in zien karren?
    Volgens mij niet!
    Gewoon netjes groot licht uitgedaan als ik een tegenligger aan zag komen.. Vandaag weer een eindje tuffen, wat is dat heerlijk zeg! (totdat ik de benzine moet betalen.. )
    pi_41420236
    Nou, heb gister m'n eerste rijexamen gehad en gehaald . Het ging niet helemaal vlekkeloos, dat niet!

Motor sloeg tijdens het examen af , wel op een druk stuk. Ik dacht: "ooh dit wordt een klassieker en ik ben gezakt" . Maar heb de hele rit constant veilig gereden en goed gekeken. Bijzondere verrichtingen gingen redelijk. Misschien geeft sommigen dit hier wat hoop! Gewoon goed kijken, dan hoeft de rest niet zo goed. Ik ben namelijk zelf ook niet zo'n courreur die de auto door en door kent.
    Op zondag 30 mei 2004 22:06 schreef Croupouque het volgende:
    "De slimste van FOK!", dat is net zoiets als 'de minst stinkende drol op de mesthoop'.
      zaterdag 2 september 2006 @ 13:18:57 #123
    88233 Steve
    Still the best.
    pi_41421270
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 00:07 schreef Maxxieh het volgende:
    4 uur is ook wel lang meteen. .

Ineens slagen er allemaal mensen. . Gefeliciteerd zeg. .
    pi_41421392
    maandag word ik achttien, die dag dan ook gelijk na school de eerste rijles/in-test, die avond ook weer even naar de theoriecursus.

dinsdag afgemeld voor school en de laatste theorieles, gelijk gevolgd door het theorieexamen.

en daarna de komende maanden rijlessen!!!!

zaterdag 2 september 2006 @ 13:27:36 #125
    88233 Steve
    Still the best.
    pi_41421465
    Kun je niet beter eerst wachten met voor je theorie op te gaan? Die is maar een jaar geldig. Als je dan ook pas begint met lessen ben je al meteen een hele tijd verder.
      zaterdag 2 september 2006 @ 13:27:47 #126
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_41421471
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 12:37 schreef thiamat het volgende:
    Nou, heb gister m'n eerste rijexamen gehad en gehaald . Het ging niet helemaal vlekkeloos, dat niet!

Motor sloeg tijdens het examen af , wel op een druk stuk. Ik dacht: "ooh dit wordt een klassieker en ik ben gezakt" . Maar heb de hele rit constant veilig gereden en goed gekeken. Bijzondere verrichtingen gingen redelijk. Misschien geeft sommigen dit hier wat hoop! Gewoon goed kijken, dan hoeft de rest niet zo goed. Ik ben namelijk zelf ook niet zo'n courreur die de auto door en door kent.
    En u ook van harte gefeliciteerd!
    pi_41421760
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 13:27 schreef alwaysthebest het volgende:
    Kun je niet beter eerst wachten met voor je theorie op te gaan? Die is maar een jaar geldig. Als je dan ook pas begint met lessen ben je al meteen een hele tijd verder.
    als ik überhaupt langer dan een jaar nodig heb voor dat ik voor een praktijkexamen kan gaan, is er toch iets faliekant mis, en kan het dus ook geen kwaad nog een keertje de theorie over te doen.
    pi_41421846
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 12:37 schreef thiamat het volgende:
    Nou, heb gister m'n eerste rijexamen gehad en gehaald .
    gefeliciteerd
    pi_41422369
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 13:27 schreef alwaysthebest het volgende:
    Als je niet als sommigen 1 les in de week doet maar gewoon 2 lessen achter elkaar 2 x in de week dan heb je hem binnen een maand of 2 / 3 / 4

Ik schreef me in bij de rijschool, en 4 dagen later gelijk de theorie toets, je hebt alleen maar voordeel als je eerst je theorie haalt en dán pas gaat rijden..ken je de regels immers stukken beter.
    Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
    pi_41422807
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 13:39 schreef immortalsean het volgende:

[..]

als ik überhaupt langer dan een jaar nodig heb voor dat ik voor een praktijkexamen kan gaan, is er toch iets faliekant mis, en kan het dus ook geen kwaad nog een keertje de theorie over te doen.
    O, dus jij bent een natuurtalent denk je?
    And you know I might
    pi_41423025
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 14:20 schreef rena het volgende:

[..]

O, dus jij bent een natuurtalent denk je?
    Kom op zeg. Ik ben ook niet van plan om een jaar over m'n rijbewijs te gaan doen. Het is net hoeveel lessen je in de week wilt volgen. Als je er vier per week doet, ben je binnen een jaar echt wel geslaagd. Zelfs al zou je 200 lessen nodig hebben.
    - Beverly Sills
    pi_41423224
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 13:39 schreef immortalsean het volgende:

[..]

Je zult niet de eerste zijn die zich daar op verkijkt. Een arm in het gips kan al een reden zijn
    pi_41423304
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 14:28 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Kom op zeg. Ik ben ook niet van plan om een jaar over m'n rijbewijs te gaan doen. Het is net hoeveel lessen je in de week wilt volgen. Als je er vier per week doet, ben je binnen een jaar echt wel geslaagd. Zelfs al zou je 200 lessen nodig hebben.
    en dan breek je je enkel of je arm en kun je een half jaar niet rijden
    pi_41423337
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 14:39 schreef Sylvana het volgende:

[..]

en dan breek je je enkel of je arm en kun je een half jaar niet rijden
    dan ga ik me echt niet druk maken nog eens ¤35 neer te leggen voor een theorie-examen.
    pi_41423374
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 14:36 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Je zult niet de eerste zijn die zich daar op verkijkt. Een arm in het gips kan al een reden zijn
    Pfft, dat kan inderdaad, maar is niet erg waarschijnlijk.

Over drie weken begin ik met lessen en ik wil toch dit jaar echt wel m'n rijbewijs hebben. Dan maar een natuurtalent.
    - Beverly Sills
    pi_41428445
    oktober examen aanvragen? denk het niet vriend...
      zaterdag 2 september 2006 @ 18:19:59 #137
    127956 Robbiej
    pi_41428786
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 18:06 schreef Yankee_One het volgende:
    oktober examen aanvragen? denk het niet vriend...
    hoe bedoel je dat als ik vragen mag?
    pi_41428958
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 18:19 schreef Robbiej het volgende:

[..]

hoe bedoel je dat als ik vragen mag?
    als je dit jaar nog wil afrijden zul je ongeveer in oktober je examen moeten aanvragen (uitgaande van een wachtlijst van 8 weken). denk niet dat hij in 4 weken het autorijden al zo goed beheerst

[ Bericht 3% gewijzigd door Yankee_One op 02-09-2006 18:41:51 ]
    pi_41429075
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 18:25 schreef Yankee_One het volgende:

[..]

als je dit jaar nog wil afrijden zul je ongeveer in oktober je in oktober ongeveer je examen aanvragen (uitgaande van een wachtlijst van 8 weken). denk niet dat hij in 4 weken het autorijden al zo goed beheerst
    Idd, daar moet je wel rekening mee houden ja, dat je wel minimaal 2 maanden moet wachten voor je mag afrijden
    pi_41429128
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 18:29 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Idd, daar moet je wel rekening mee houden ja, dat je wel minimaal 2 maanden moet wachten voor je mag afrijden
    Ai. Dat is niet zo tof. Dus ik kan het het beste nu alvast maar aanvragen?
    - Beverly Sills
    pi_41429161
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 18:31 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

pi_41429369
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 18:31 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

tja, als jij jezelf zo'n grote druk op wilt leggen moet je dat vooral doen
    pi_41429429
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 18:40 schreef Sylvana het volgende:

[..]

tja, als jij jezelf zo'n grote druk op wilt leggen moet je dat vooral doen
    Zo'n grote druk is het niet, heb het ook gedaan en het enige irritante is dat het altijd te lang duurt
    pi_41430578
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 18:42 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Zo'n grote druk is het niet, heb het ook gedaan en het enige irritante is dat het altijd te lang duurt
    mijn examendatum wordt ook vastgesteld voordat ik met lessen begin. en dan wordt naar het examen toegewerkt.

heb dan ook het voordeel dat de rijschool examentijden heeft ingekocht, en zo is het mogelijk om ook evt bij zakken direct na het zakken een her te doen.
    you and I ain't done Zeke!
      zaterdag 2 september 2006 @ 19:50:20 #145
    127956 Robbiej
    pi_41431058
    mij is verteld dat ik binnen 3 weken weer kan met een beetje geluk.. (mijn rijschool koopt examenplaatsen vooraf in)
      zondag 3 september 2006 @ 12:01:33 #146
    154854 Jenny_
    Don't be hasty
    pi_41447444
    Vraagje: vandaag hoorde ik van een vriendinnetje dat de examinators van het CBR zoveel procent moet laten zakken op een dag. Dit omdat de gemeente maar 500 rijbewijzen per maand mag geven. Ik vind het echt klink klare onzin... maar wie heef hier nog meer iets van gehoord?

(moet over een klein weekje op, om 15:00... is dit een slechte tijd?)
    Dreams do come true
    pi_41447458
    * Knuffelslet strooit een beetje geluk in het rond
      zondag 3 september 2006 @ 12:02:50 #148
    127956 Robbiej
    pi_41447477
    quote:
    Op zondag 3 september 2006 12:01 schreef Jenny_ het volgende:
    Vraagje: vandaag hoorde ik van een vriendinnetje dat de examinators van het CBR zoveel procent moet laten zakken op een dag. Dit omdat de gemeente maar 500 rijbewijzen per maand mag geven. Ik vind het echt klink klare onzin... maar wie heef hier nog meer iets van gehoord?

tuurlijk niet. mensen komen toch van verschillende gemeentes om af te rijden

en het is een mooie tijd
    pi_41447631
    quote:
    Op zondag 3 september 2006 12:01 schreef Jenny_ het volgende:

wat een onzin zeg

en 15.00 uur is een mooie tijd hoor
      zondag 3 september 2006 @ 12:13:00 #150
    154854 Jenny_
    Don't be hasty
    pi_41447723
    quote:
    Op zondag 3 september 2006 12:10 schreef Sylvana het volgende:

[..]

wat een onzin zeg

en 15.00 uur is een mooie tijd hoor
    Fiewh... gelukkig niet waar dus.

En thnx, ga m'n best doen wil hem écht hebben!
    Dreams do come true
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')