abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41545832
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:20 schreef Dirktator het volgende:
O ja, nog een mooie anecdote: op een gegeven moment zei mijn instructeur: "STOP!". Ik in paniek, wat had ik fout gedaan? Na een paar seconden ging het lichtje pas branden: ik moest wachten op de Amstel-truck die nota bene geparkeerd stond, net zoals in de reclame.
Dat zou ook iets zijn voor mijn instructeur. Ook zo'n lolbroek
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_41549275
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:30 schreef Yankee_One het volgende:

[..]

ik les ook in tiel. rotondes
tiel is zwaar kut wat betreft rotondes... ik les daar ook normaal en moet daar aanstaande maandag afrijden.. om 11.40 uur nou het zal me benieuwen... maar ik moet wel zeggen dat de rotondes het verkeer meer door laten stromen dan die stoplichten daar bij van de valk... of waar dan ook.
maar het scheelt dat ik vrij goed ben in rotondes oprijden en verlaten.
voordat je eraf gaat... nog n keer naar rechts kijken of er geen fietsers en/ of voetgangers aankomen.
Drommels, Drommels, Drommels!!
pi_41549939
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:25 schreef rena het volgende:

[..]

Dat zou ook iets zijn voor mijn instructeur. Ook zo'n lolbroek
Mja als de politie langskomt.. dan deed mn vorige instructeur z'n deur op slot en verstopte ie zich onder z'n jas ofzo .. heeft ook politiepet en bordjes als "gassen" enzo in de auto liggen.. wel humor :p
pi_41551247
Theorie is binnen 0 fout
pi_41551286
quote:
Op woensdag 6 september 2006 15:36 schreef tralalala het volgende:
Theorie is binnen 0 fout
Gefeliciteerd! Goed joh!
And you know I might
pi_41551312
quote:
Op woensdag 6 september 2006 14:52 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Mja als de politie langskomt.. dan deed mn vorige instructeur z'n deur op slot en verstopte ie zich onder z'n jas ofzo .. heeft ook politiepet en bordjes als "gassen" enzo in de auto liggen.. wel humor :p
Instructeurs met humor
And you know I might
pi_41552380
mja goed.. nadeel aan hem is dat hij nooit echt zegt/zei wat je nu precies fout doet.. Nieuwe instructeur doet dat gelukkig wel..
pi_41554303
Zojuist m'n eerste les vrachtauto gehad.

Was wel tof. Ik kon mezelf helemaal geen voorstelling maken van hoe het zou zijn.
Waar ik nu wel erg moeite mee heb is de breedte en lengte van de wagen. Je denkt om de haverklap dat je alles raakt/omrijdt of stoepjes meepakt, maar dat viel reuze mee. Ik moet wel alle dingen die ik tijdens m'n autocarriëre heb laten verslonzen weer leren, dus dat wordt weer stuur vasthouden met twee handen, vroeg gas los/remmen, en de snelheid in de gaten houden.
Verder moet ik erg goed letten op het toerental van de motor, vroeg doorschakelen, en erg ver vooruitkijken, nog verder dan in de auto. (je zit toch hoog, dus waarom daar geen gebruik van maken?)

Stukje snelweg, bochtje achteruit en door de stad gereden. Het leek wel m'n eerste autorijles , maargoed. Met een stuk of 26 lessen zou ik er moeten zijn.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_41554357
quote:
Op woensdag 6 september 2006 17:14 schreef Ridocar het volgende:
Zojuist m'n eerste les vrachtauto gehad.

Was wel tof. Ik kon mezelf helemaal geen voorstelling maken van hoe het zou zijn.
Waar ik nu wel erg moeite mee heb is de breedte en lengte van de wagen. Je denkt om de haverklap dat je alles raakt/omrijdt of stoepjes meepakt, maar dat viel reuze mee. Ik moet wel alle dingen die ik tijdens m'n autocarriëre heb laten verslonzen weer leren, dus dat wordt weer stuur vasthouden met twee handen, vroeg gas los/remmen, en de snelheid in de gaten houden.
Verder moet ik erg goed letten op het toerental van de motor, vroeg doorschakelen, en erg ver vooruitkijken, nog verder dan in de auto. (je zit toch hoog, dus waarom daar geen gebruik van maken?)

Stukje snelweg, bochtje achteruit en door de stad gereden. Het leek wel m'n eerste autorijles , maargoed. Met een stuk of 26 lessen zou ik er moeten zijn.
Lijkt me best interessant vrachtwagen leren rijden
pi_41554428
Gaaf zeg Ridocar

Lijkt me echt erg apart om in een vrachtwagen te rijden en bochtje achteruit of andere bijzondere verrichtingen te moeten doen met zo'n enorm groot ding
  woensdag 6 september 2006 @ 17:54:37 #266
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_41555553
edit: -foutje-
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_41558712
quote:
Op woensdag 6 september 2006 15:36 schreef tralalala het volgende:
Theorie is binnen 0 fout
Gefeliciteerd en join the club

Morgen is het zover
pi_41558909
quote:
Op woensdag 6 september 2006 19:28 schreef zijle het volgende:

[..]

Morgen is het zover
Heel veel succes!!
And you know I might
pi_41559071
veel succes morgen Zijle
  woensdag 6 september 2006 @ 19:56:32 #270
139330 TNA
For the stars that shine
pi_41559611
quote:
Op woensdag 6 september 2006 19:28 schreef zijle het volgende:

[..]

Morgen is het zover
Goodluck!
pi_41560151
Bedankt allemaal
pi_41575736
Geslaagd!
  donderdag 7 september 2006 @ 10:00:42 #273
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_41575800
Gefeliciteerd!!

Heb zometeen weer rijles, als ik net zo rijdt als afgelopen dinsdag dan wordt mijn examen aangevraagd!! Ben heel benieuwd.
Moet vandaag om half 12 en morgen heb ik 2 uurtjes om 11 uur
To infinity…and beyond!
  donderdag 7 september 2006 @ 10:19:32 #274
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_41576301
Gefeliciteerd zijle!! ook in Emmeloord hoe ging het?

ik heb nog steeds niks gehoord van mn rijschool.. als ik bel dan krijg ik te horen dat er spoed achter gezet word... ik wacht nu al 9 dagen op een fucking brief...

snif..
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_41576331
quote:
Op donderdag 7 september 2006 09:58 schreef zijle het volgende:
Geslaagd!
Gefeliciteerd !

Net voor het eerst naar arnhem geweest (3e les) hellingproef gedaan. Ging allemaal super, alleen het kijken wil ik nog wel eens vergeten.
Maar voor de rest zei mijn instructeur, dat hij kon zien dat ik gemotiveerd was en dat hij dat ook aan het rijden kon zien
pi_41576481
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:19 schreef Robbiej het volgende:
Gefeliciteerd zijle!! ook in Emmeloord hoe ging het?

ik heb nog steeds niks gehoord van mn rijschool.. als ik bel dan krijg ik te horen dat er spoed achter gezet word... ik wacht nu al 9 dagen op een fucking brief...

snif..
Jup De rit ging vlekkeloos eigenlijk, op het einde een paar "schoonheidsfoutjes" We gingen ook niet langs lastige punten ofzo. Bijzondere verrichting was appeltje eitje (straatje keren) op een verlaten industrieterrein nota bene Examinator was erg relaxt ook, dus al met al kon het niet beter gaan!
  donderdag 7 september 2006 @ 10:34:04 #277
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_41576734
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:25 schreef zijle het volgende:
Jup De rit ging vlekkeloos eigenlijk, op het einde een paar "schoonheidsfoutjes" We gingen ook niet langs lastige punten ofzo. Bijzondere verrichting was appeltje eitje (straatje keren) op een verlaten industrieterrein nota bene Examinator was erg relaxt ook, dus al met al kon het niet beter gaan!
Proficiat!

Ik heb over een paar uurtjes de tussentijdse toets! Ben (op dit moment) absoluut nog niet zenuwachtig. Gewoon lekker rijden en dan zien we het wel. Alleen hopen dat het fileparkeren achteruit niet mislukt, zou wel zonde zijn!
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
  donderdag 7 september 2006 @ 10:36:03 #278
11458 ivetje
pi_41576790
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:34 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Proficiat!

Ik heb over een paar uurtjes de tussentijdse toets! Ben (op dit moment) absoluut nog niet zenuwachtig. Gewoon lekker rijden en dan zien we het wel. Alleen hopen dat het fileparkeren achteruit niet mislukt, zou wel zonde zijn!
Mocht ie toch mislukken, kijk dan heel goed en probeer het te corrigeren. Bij mij ging ie nl ook vreseljik, maar heb em gehaald omdat ik goed om de auto heen keek en op de goede manier wilde gaan corrigeren. Hoefde verder niet meer helemaal goed te gaan staan, maar ze zag wel dat ik het kon
To infinity…and beyond!
  donderdag 7 september 2006 @ 10:38:37 #279
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_41576864
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:36 schreef ivetje het volgende:
Mocht ie toch mislukken, kijk dan heel goed en probeer het te corrigeren. Bij mij ging ie nl ook vreseljik, maar heb em gehaald omdat ik goed om de auto heen keek en op de goede manier wilde gaan corrigeren. Hoefde verder niet meer helemaal goed te gaan staan, maar ze zag wel dat ik het kon
Aah thanks voor de tip!
Sokkel Lolleromfg
  donderdag 7 september 2006 @ 11:38:54 #280
127956 Robbiej
pi_41578466
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:25 schreef zijle het volgende:

[..]

Wie had je als examinator als ik vragen mag?
pi_41579606
Ik heb mijn examen aangevraagd!! 27 september ben ik aan de beurt! Het rijden gaat eigenlijk super, het enige wat ik vergeet is het kijken bij die kleine weggetjes als je zelf op de hoofdweg rijdt, het voelt zo onlogisch om daar voor te stoppen, maar ja, als er geen borden staan is het toch een gelijkwaardig kruispunt.. Maar goed, ik ben nu helemaal gefocussed op de zijwegen, dus het komt goed!

Oja, mijn instructeur vindt dat ik schakel alsof ik in een Formule 1 auto zit.. ik doe het te snel, niet met teveel kracht, maar gewoon te snel.. ik zie niet in wat er mis mee is, hij vindt het ook niet heel erg, hij moet er wel om lachen Weet iemand of dat weer zo iets zou kunnen zijn, waarop ze je laten zakken bij t CBR?
pi_41581050
quote:
Geslaagd!
gefeliciteerd
  donderdag 7 september 2006 @ 13:43:01 #283
11458 ivetje
pi_41582099
Mijn examen wordt ook aangevraagd vandaag
To infinity…and beyond!
pi_41582369
zometeen weer rijden sinds drie weken. Volgende week woensdag tweede examen.
Ik ben het lessen zo zat!!!!!!!
This whole world is wild at heart and weird on top
  donderdag 7 september 2006 @ 14:50:33 #285
127956 Robbiej
pi_41584353
Zo.. even de rijschool gebeld. en ik heb morgen les om 10:30. en volgens de rijschool kan ik binnen nu en 2,5 week afrijden (voor de 2e keer )
  donderdag 7 september 2006 @ 15:32:07 #286
154854 Jenny_
Don't be hasty
pi_41585652
Lessen ging net super! Op naar maandag!
Dreams do come true
  donderdag 7 september 2006 @ 15:40:55 #287
127956 Robbiej
pi_41585897
Wat raden jullie mij aan?

Ik heb dus een spoedcursus gehad van een kleine 3 weken. nu ging het rijden opzich perfect. alleen ja... wel gezakt. nu ben ik dus van plan om maximaal 3 lessen te nemen om alles even op te frissen. ik moet namelijk binnen nu en 2.5 week voor de 2e keer afrijden.

wat ik wil doen is:

3-4 lesuren waarvan morgen anderhalf uur
de rest moet ik nog inplannen.

goed idee?

Citaat Instructeur: "Je gaat gewoon slagen, ik zie niet waarom jij nog zou zakken."
tja dat foutje op dat kruispunt was toch iets te erg om te mogen slagen volgens die examinator

dus.... tips?
  donderdag 7 september 2006 @ 16:04:32 #288
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_41586603
Hoppaaaaaa net tussentijdse toets gehad. Ging echt geweldig! Bijzondere verrichtingen gingen lekker (keren d.m.v. steken, parkeren in een vak), heb goed gekeken en het enige verwijt dat ik kreeg is dat ik soms de nacontrole niet deed. Okee, daar valt aan te werken! Verder zei mijn instructeur dat ik wel geslaagd zou zijn als ik zo gereden had op mijn examen! Mooi!

Nu maar hopen dat ik volgende week met het examen net zo'n gunstige situaties krijg!
Sokkel Lolleromfg
  donderdag 7 september 2006 @ 16:05:45 #289
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_41586635
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:40 schreef Robbiej het volgende:
Wat raden jullie mij aan?

Ik heb dus een spoedcursus gehad van een kleine 3 weken. nu ging het rijden opzich perfect. alleen ja... wel gezakt. nu ben ik dus van plan om maximaal 3 lessen te nemen om alles even op te frissen. ik moet namelijk binnen nu en 2.5 week voor de 2e keer afrijden.

wat ik wil doen is:

3-4 lesuren waarvan morgen anderhalf uur
de rest moet ik nog inplannen.

goed idee?

Citaat Instructeur: "Je gaat gewoon slagen, ik zie niet waarom jij nog zou zakken."
tja dat foutje op dat kruispunt was toch iets te erg om te mogen slagen volgens die examinator

dus.... tips?
Ik zou vragen of je inderdaad een aantal proefexamens kan doen van ieder 1.5 uur. Dus ongeveer 35 minuten crossen, evaluatie en dan nog aan de punten werken waar het nog schort.
Sokkel Lolleromfg
  donderdag 7 september 2006 @ 16:23:59 #290
11458 ivetje
pi_41587265
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:04 schreef Dirktator het volgende:
Verder zei mijn instructeur dat ik wel geslaagd zou zijn als ik zo gereden had op mijn examen! Mooi!
Dat is dus niet mooi, je had dus net zo goed nu je examen kunnen doen blijkbaar. Beetje raar dat je nu nog een TTT krijgt als je al op examenniveau zit. Zo'n toets is nl niet alleen maar voor die bijzondere verrichtingen, je krijgt er ook te horen wat je nog moet verbeteren. Als dat dus helemaal niets is had je net zo goed examen kunnen doen ipv een TTT. Erg raar van je rijschool om het zo laat nog te doen terwijl je dus al op het niveau van een examen zit. Dan heeft zo'n hele TTT eigenlijk weinig zin meer
To infinity…and beyond!
  donderdag 7 september 2006 @ 16:45:09 #291
139330 TNA
For the stars that shine
pi_41588043
quote:
Geslaagd!
Gefeliciteerd!
quote:
Op donderdag 7 september 2006 12:16 schreef Babbel1 het volgende:
Oja, mijn instructeur vindt dat ik schakel alsof ik in een Formule 1 auto zit.. ik doe het te snel, niet met teveel kracht, maar gewoon te snel.. ik zie niet in wat er mis mee is, hij vindt het ook niet heel erg, hij moet er wel om lachen Weet iemand of dat weer zo iets zou kunnen zijn, waarop ze je laten zakken bij t CBR?
Als je de verkeerde examinator treft vindt 'ie je misschien "te opgejaagd rijden", en ja, dat is natuurlijk "niet veilig", dus "helaas, ik moet je teleurstellen" Ik zou proberen wat rustiger te schakelen, komt beheerster over
  donderdag 7 september 2006 @ 16:49:06 #292
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_41588162
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:23 schreef ivetje het volgende:
Dat is dus niet mooi, je had dus net zo goed nu je examen kunnen doen blijkbaar. Beetje raar dat je nu nog een TTT krijgt als je al op examenniveau zit. Zo'n toets is nl niet alleen maar voor die bijzondere verrichtingen, je krijgt er ook te horen wat je nog moet verbeteren. Als dat dus helemaal niets is had je net zo goed examen kunnen doen ipv een TTT. Erg raar van je rijschool om het zo laat nog te doen terwijl je dus al op het niveau van een examen zit. Dan heeft zo'n hele TTT eigenlijk weinig zin meer
Mwah, ik moet nog perfectioneren. Dus volgende week nog 3 lesuren ofzo en dan kan ik er tegenaan. Ik heb een snelcursus gedaan, dus ben pas 3 weken geleden begonnen. Tussentijdse toets komt dan vlak voor het examen, ik vind het prima zo. Nu kan ik nog werken aan de dingetjes die nog verbeterd moeten worden (nacontrole constant houden, eerder kijken op kruispunten) zodat het volgende week perfect gaat.
Sokkel Lolleromfg
pi_41588670
Neah schiet ff niet op bij mij blijf btje op kijken hangen.
Erg vreemd ik zie het merk het op maar ik doe er niet gelijk iets mee.
Later tijdens de les ging het wel lekker, maar goed baal er ff stevig van.
Blijf hier nou al een paar lessen mee kutten.
  donderdag 7 september 2006 @ 17:33:04 #294
11458 ivetje
pi_41589328
quote:
Op donderdag 7 september 2006 17:07 schreef Graftak72 het volgende:
Dat heb ik precies hetzelfde...ik zie het wel, weet ook dat ik iets moet doen maar doe het niet Heb nu eindelijk een beetje het licht gezien en mijn examen wordt dus ook aangevraagd nu. Als ik het nu zo volhoudt heb ik het roz papiertje over niet al te lange tijd ook in handen.

Morgen komt overigens de datum van mijn examen
To infinity…and beyond!
pi_41590832
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:38 schreef Robbiej het volgende:

[..]

Wie had je als examinator als ik vragen mag?
Dhr. Liefers En bedankt voor de felicitaties iedereen, ik blijf dit topic wel in de gaten houden En voor de rest: succes
  donderdag 7 september 2006 @ 18:47:10 #296
127956 Robbiej
pi_41591214
quote:
Op donderdag 7 september 2006 17:07 schreef Graftak72 het volgende:
Dat had ik ook. gaat vanzelf over naarmate je meer lessen hebt.

mijn tip. ga naar een drukke stad ofzo. dat is ineens zo druk voor je dan dat je het gauw onder de knie hebt.
pi_41592639
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:49 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Mwah, ik moet nog perfectioneren. Dus volgende week nog 3 lesuren ofzo en dan kan ik er tegenaan. Ik heb een snelcursus gedaan, dus ben pas 3 weken geleden begonnen. Tussentijdse toets komt dan vlak voor het examen, ik vind het prima zo. Nu kan ik nog werken aan de dingetjes die nog verbeterd moeten worden (nacontrole constant houden, eerder kijken op kruispunten) zodat het volgende week perfect gaat.
Ik had precies hetzelfde bij TTT. Keek te laat en te snel bij kruispunten en soms deed ik geen nacontrole. Naja nog even 4 lesjes en dan examen. Moet wel lukken. Gewoon even een half uurtjes alles vreselijk uitgebreid doen en ze zijn blij...
Wat ik doe? Ik ontdek!
pi_41592644
Ik rij in utrecht best druk dacht ik zo..
Jammer dat het maar 1 les per week is op dit moment..
R.I. zegt ook dat het beetje hier op hangt en als ik dit gewoon beter doe.
Dat ik bijna klaar ben voor examen... maar ja.. time will tell.

In ieder geval bedankt voor jullie reactie's. zal mijn lease auto nog maar niet bestellen ;-)
pi_41592736
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:05 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Ik zou vragen of je inderdaad een aantal proefexamens kan doen van ieder 1.5 uur. Dus ongeveer 35 minuten crossen, evaluatie en dan nog aan de punten werken waar het nog schort.
Ik sluit me hier bij aan. Mijn rij-instructeur deed ook proefexamens, zodat ik een beetje wist wat ik kon verwachten en wat rustiger m,n rijexamen in zou gaan.
Na de TTT ( voor jou niet van toepassing ) deden we dezelfde rit nog een keer om door te nemen wat de knelpunten waren en waar ik beter op moest letten en wat juist wel heel goed ging.
Dit heeft veel goed gedaan voor mijn zelfvertrouwen en ben ook in 1 keer geslaagd.
pi_41607970
Gister mijn eerste rijles gehad. Was heel erg leuk, de auto 1 keer af laten slaan. Maar nu hoefde ik zelf bijna alleen maar op de koppeling te letten enz.

De volgende rijles moet ik iemand wegbrengen die zo'n 30 km verder woont. Dat gaat dan gelijk over autowegen enz.
  vrijdag 8 september 2006 @ 09:42:49 #301
120505 Sentry
Blood,sweat & Tears
pi_41609389
vandaag 3 uurtjes rijden. Maandag 1,5 uur rijden en dan na die 1,5 uur ne rij examen. Beter, hopelijk slaag ik nu wel, f*ck de eerste keer hehe.

ik bind ik duim ik hoop
- wij doen dingen die andere niet doen -
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')