quote:Op woensdag 6 september 2006 12:20 schreef Dirktator het volgende:
O ja, nog een mooie anecdote: op een gegeven moment zei mijn instructeur: "STOP!". Ik in paniek, wat had ik fout gedaan? Na een paar seconden ging het lichtje pas branden: ik moest wachten op de Amstel-truck die nota bene geparkeerd stond, net zoals in de reclame.![]()
![]()
![]()
tiel is zwaar kut wat betreft rotondes... ik les daar ook normaal en moet daar aanstaande maandag afrijden.. om 11.40 uur nou het zal me benieuwen... maar ik moet wel zeggen dat de rotondes het verkeer meer door laten stromen dan die stoplichten daar bij van de valk... of waar dan ook.quote:
Mja als de politie langskomt.. dan deed mn vorige instructeur z'n deur op slot en verstopte ie zich onder z'n jas ofzoquote:Op woensdag 6 september 2006 12:25 schreef rena het volgende:
[..]
![]()
Dat zou ook iets zijn voor mijn instructeur. Ook zo'n lolbroek
![]()
Gefeliciteerd! Goed joh!quote:
quote:Op woensdag 6 september 2006 14:52 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Mja als de politie langskomt.. dan deed mn vorige instructeur z'n deur op slot en verstopte ie zich onder z'n jas ofzo.. heeft ook politiepet en bordjes als "gassen" enzo in de auto liggen.. wel humor :p
Lijkt me best interessant vrachtwagen leren rijdenquote:Op woensdag 6 september 2006 17:14 schreef Ridocar het volgende:
Zojuist m'n eerste les vrachtauto gehad.![]()
Was wel tof. Ik kon mezelf helemaal geen voorstelling maken van hoe het zou zijn.
Waar ik nu wel erg moeite mee heb is de breedte en lengte van de wagen. Je denkt om de haverklap dat je alles raakt/omrijdt of stoepjes meepakt, maar dat viel reuze mee. Ik moet wel alle dingen die ik tijdens m'n autocarriëre heb laten verslonzen weer leren, dus dat wordt weer stuur vasthouden met twee handen, vroeg gas los/remmen, en de snelheid in de gaten houden.
Verder moet ik erg goed letten op het toerental van de motor, vroeg doorschakelen, en erg ver vooruitkijken, nog verder dan in de auto. (je zit toch hoog, dus waarom daar geen gebruik van maken?)
Stukje snelweg, bochtje achteruit en door de stad gereden. Het leek wel m'n eerste autorijles, maargoed. Met een stuk of 26 lessen zou ik er moeten zijn.
Heel veel succes!!quote:Op woensdag 6 september 2006 19:28 schreef zijle het volgende:
[..]
Gefeliciteerd en join the club![]()
Morgen is het zover![]()
Goodluck!quote:Op woensdag 6 september 2006 19:28 schreef zijle het volgende:
[..]
Gefeliciteerd en join the club![]()
Morgen is het zover![]()
Gefeliciteerd !quote:
Jupquote:Op donderdag 7 september 2006 10:19 schreef Robbiej het volgende:
Gefeliciteerd zijle!! ook in Emmeloordhoe ging het?
ik heb nog steeds niks gehoord van mn rijschool.. als ik bel dan krijg ik te horen dat er spoed achter gezet word... ik wacht nu al 9 dagen op een fucking brief...
snif..
Proficiat!quote:Op donderdag 7 september 2006 10:25 schreef zijle het volgende:
JupDe rit ging vlekkeloos eigenlijk, op het einde een paar "schoonheidsfoutjes"
We gingen ook niet langs lastige punten ofzo. Bijzondere verrichting was appeltje eitje (straatje keren) op een verlaten industrieterrein nota bene
Examinator was erg relaxt ook, dus al met al kon het niet beter gaan!
![]()
Mocht ie toch mislukken, kijk dan heel goed en probeer het te corrigeren. Bij mij ging ie nl ook vreseljik, maar heb em gehaald omdat ik goed om de auto heen keek en op de goede manier wilde gaan corrigeren. Hoefde verder niet meer helemaal goed te gaan staan, maar ze zag wel dat ik het konquote:Op donderdag 7 september 2006 10:34 schreef Dirktator het volgende:
[..]
Proficiat!![]()
Ik heb over een paar uurtjes de tussentijdse toets! Ben (op dit moment) absoluut nog niet zenuwachtig. Gewoon lekker rijden en dan zien we het wel. Alleen hopen dat het fileparkeren achteruit niet mislukt, zou wel zonde zijn!
Aah thanks voor de tip!quote:Op donderdag 7 september 2006 10:36 schreef ivetje het volgende:
Mocht ie toch mislukken, kijk dan heel goed en probeer het te corrigeren. Bij mij ging ie nl ook vreseljik, maar heb em gehaald omdat ik goed om de auto heen keek en op de goede manier wilde gaan corrigeren. Hoefde verder niet meer helemaal goed te gaan staan, maar ze zag wel dat ik het kon
Wie had je als examinator als ik vragen mag?quote:Op donderdag 7 september 2006 10:25 schreef zijle het volgende:
[..]
JupDe rit ging vlekkeloos eigenlijk, op het einde een paar "schoonheidsfoutjes"
We gingen ook niet langs lastige punten ofzo. Bijzondere verrichting was appeltje eitje (straatje keren) op een verlaten industrieterrein nota bene
Examinator was erg relaxt ook, dus al met al kon het niet beter gaan!
![]()
Ik zou vragen of je inderdaad een aantal proefexamens kan doen van ieder 1.5 uur. Dus ongeveer 35 minuten crossen, evaluatie en dan nog aan de punten werken waar het nog schort.quote:Op donderdag 7 september 2006 15:40 schreef Robbiej het volgende:
Wat raden jullie mij aan?
Ik heb dus een spoedcursus gehad van een kleine 3 weken. nu ging het rijden opzich perfect. alleen ja... wel gezakt. nu ben ik dus van plan om maximaal 3 lessen te nemen om alles even op te frissen. ik moet namelijk binnen nu en 2.5 week voor de 2e keer afrijden.
wat ik wil doen is:
3-4 lesuren waarvan morgen anderhalf uur
de rest moet ik nog inplannen.
goed idee?
Citaat Instructeur: "Je gaat gewoon slagen, ik zie niet waarom jij nog zou zakken."
tja dat foutje op dat kruispunt was toch iets te erg om te mogen slagen volgens die examinator
dus.... tips?
Dat is dus niet mooi, je had dus net zo goed nu je examen kunnen doen blijkbaar. Beetje raar dat je nu nog een TTT krijgt als je al op examenniveau zit. Zo'n toets is nl niet alleen maar voor die bijzondere verrichtingen, je krijgt er ook te horen wat je nog moet verbeteren. Als dat dus helemaal niets is had je net zo goed examen kunnen doen ipv een TTT. Erg raar van je rijschool om het zo laat nog te doen terwijl je dus al op het niveau van een examen zit. Dan heeft zo'n hele TTT eigenlijk weinig zin meerquote:Op donderdag 7 september 2006 16:04 schreef Dirktator het volgende:
Verder zei mijn instructeur dat ik wel geslaagd zou zijn als ik zo gereden had op mijn examen! Mooi!
Gefeliciteerd!quote:
Als je de verkeerde examinator treft vindt 'ie je misschien "te opgejaagd rijden", en ja, dat is natuurlijk "niet veilig", dus "helaas, ik moet je teleurstellen"quote:Op donderdag 7 september 2006 12:16 schreef Babbel1 het volgende:
Oja, mijn instructeur vindt dat ik schakel alsof ik in een Formule 1 auto zit.. ik doe het te snel, niet met teveel kracht, maar gewoon te snel.. ik zie niet in wat er mis mee is, hij vindt het ook niet heel erg, hij moet er wel om lachenWeet iemand of dat weer zo iets zou kunnen zijn, waarop ze je laten zakken bij t CBR?
Mwah, ik moet nog perfectioneren. Dus volgende week nog 3 lesuren ofzo en dan kan ik er tegenaan. Ik heb een snelcursus gedaan, dus ben pas 3 weken geleden begonnen. Tussentijdse toets komt dan vlak voor het examen, ik vind het prima zo. Nu kan ik nog werken aan de dingetjes die nog verbeterd moeten worden (nacontrole constant houden, eerder kijken op kruispunten) zodat het volgende week perfect gaat.quote:Op donderdag 7 september 2006 16:23 schreef ivetje het volgende:
Dat is dus niet mooi, je had dus net zo goed nu je examen kunnen doen blijkbaar. Beetje raar dat je nu nog een TTT krijgt als je al op examenniveau zit. Zo'n toets is nl niet alleen maar voor die bijzondere verrichtingen, je krijgt er ook te horen wat je nog moet verbeteren. Als dat dus helemaal niets is had je net zo goed examen kunnen doen ipv een TTT. Erg raar van je rijschool om het zo laat nog te doen terwijl je dus al op het niveau van een examen zit. Dan heeft zo'n hele TTT eigenlijk weinig zin meer
Dat heb ik precies hetzelfde...ik zie het wel, weet ook dat ik iets moet doen maar doe het nietquote:Op donderdag 7 september 2006 17:07 schreef Graftak72 het volgende:
Neah schiet ff niet op bij mij blijf btje op kijken hangen.
Erg vreemd ik zie het merk het op maar ik doe er niet gelijk iets mee.
Later tijdens de les ging het wel lekker, maar goed baal er ff stevig van.
Blijf hier nou al een paar lessen mee kutten.
Dhr. Liefersquote:Op donderdag 7 september 2006 11:38 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Wie had je als examinator als ik vragen mag?
Dat had ik ook. gaat vanzelf over naarmate je meer lessen hebt.quote:Op donderdag 7 september 2006 17:07 schreef Graftak72 het volgende:
Neah schiet ff niet op bij mij blijf btje op kijken hangen.
Erg vreemd ik zie het merk het op maar ik doe er niet gelijk iets mee.
Later tijdens de les ging het wel lekker, maar goed baal er ff stevig van.
Blijf hier nou al een paar lessen mee kutten.
Ik had precies hetzelfde bij TTT. Keek te laat en te snel bij kruispunten en soms deed ik geen nacontrole. Naja nog even 4 lesjes en dan examen. Moet wel lukken. Gewoon even een half uurtjes alles vreselijk uitgebreid doen en ze zijn blij...quote:Op donderdag 7 september 2006 16:49 schreef Dirktator het volgende:
[..]
Mwah, ik moet nog perfectioneren. Dus volgende week nog 3 lesuren ofzo en dan kan ik er tegenaan. Ik heb een snelcursus gedaan, dus ben pas 3 weken geleden begonnen. Tussentijdse toets komt dan vlak voor het examen, ik vind het prima zo. Nu kan ik nog werken aan de dingetjes die nog verbeterd moeten worden (nacontrole constant houden, eerder kijken op kruispunten) zodat het volgende week perfect gaat.
Ik sluit me hier bij aan. Mijn rij-instructeur deed ook proefexamens, zodat ik een beetje wist wat ik kon verwachten en wat rustiger m,n rijexamen in zou gaan.quote:Op donderdag 7 september 2006 16:05 schreef Dirktator het volgende:
[..]
Ik zou vragen of je inderdaad een aantal proefexamens kan doen van ieder 1.5 uur. Dus ongeveer 35 minuten crossen, evaluatie en dan nog aan de punten werken waar het nog schort.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |