abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 september 2006 @ 12:15:10 #151
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_41447793
Je bent niet de enige
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_41448096
Er zal wel geen maximum aantal rijbewijzen zijn dat uitgedeeld mag worden, maar ik heb wel gelezen dat het CBR een bepaald slagingspercentage hanteert. Ik vind het echt belachelijk, want als het algemene niveau over een bepaalde tijd net iets hoger ligt dan normaal, moeten er toch nog een aantal mensen zakken om maar aan het percentage te komen.

Het klinkt idioot, maar als je hoort wat voor redenen mensen krijgen te horen als ze gezakt zijn, is het misschien niet allemaal onzin... Ik had het trouwens hier gelezen.. grrr, en ik maar werken, zodat ik het straks allemaal kan betalen als ze bij mij ook zo'n geintje uit gaan halen...
  zondag 3 september 2006 @ 12:34:46 #153
88233 Steve
Still the best.
pi_41448221
Het slagingspercentage zal wel ongeveer gelijk blijven, maar ik geloof niet dat het kunstmatig op een bepaald percentage gehouden wordt hoor. . Zou een beetje vreemd zijn als de ene maand 80% slaagt, de maand erna 40%, niet? Logischerwijs blijft dat ongeveer gelijk.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_41448266
ik word echt gek, ik hoop echt zo dat ik morgen gewoon die rijtest mag doen
pi_41451281
quote:
Op zondag 3 september 2006 12:01 schreef Jenny_ het volgende:
Vraagje: vandaag hoorde ik van een vriendinnetje dat de examinators van het CBR zoveel procent moet laten zakken op een dag. Dit omdat de gemeente maar 500 rijbewijzen per maand mag geven. Ik vind het echt klink klare onzin... maar wie heef hier nog meer iets van gehoord?

(moet over een klein weekje op, om 15:00... is dit een slechte tijd?)
denk dat je wel even langs een basisschool mag rijden
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
  zondag 3 september 2006 @ 16:31:50 #156
139330 TNA
For the stars that shine
pi_41453776
quote:
Op zondag 3 september 2006 12:01 schreef Jenny_ het volgende:
Vraagje: vandaag hoorde ik van een vriendinnetje dat de examinators van het CBR zoveel procent moet laten zakken op een dag. Dit omdat de gemeente maar 500 rijbewijzen per maand mag geven. Ik vind het echt klink klare onzin... maar wie heef hier nog meer iets van gehoord?

(moet over een klein weekje op, om 15:00... is dit een slechte tijd?)
Ik ben geslaagd met een examen om 14.55 uur

Natuurlijk verdient het CBR extra geld als ze extra mensen laten zakken, maar of ze dat echt doen weet ik niet. Controle is er niet en er is altijd wel een reden om iemand te laten zakken, dus het is makkelijk geregeld. Als ze het slim verdelen tussen verschillende examinatoren valt het ook niet op. Maarja, we zullen het nooit weten Wat volgens mij wel meespeelt is de eerste algemene indruk die ze van je hebben. Als je daar aankomt in je kleding die je al een week aanhebt en asociaal kauwgom kauwend "Hé man" tegen zo'n examinator zegt kan ik me voorstellen dat je slagingskansen dalen.

Maar hé, maak een nette indruk en laat zien dat je kan rijden - dan slaag je wel
  zondag 3 september 2006 @ 16:41:25 #157
154854 Jenny_
Don't be hasty
pi_41454022
quote:
Op zondag 3 september 2006 14:49 schreef Yankee_One het volgende:

[..]

denk dat je wel even langs een basisschool mag rijden
Haha, dat dacht ik ook al ja.
Dreams do come true
  zondag 3 september 2006 @ 16:42:26 #158
154854 Jenny_
Don't be hasty
pi_41454061
quote:
Op zondag 3 september 2006 16:31 schreef TNA het volgende:
Maar hé, maak een nette indruk en laat zien dat je kan rijden - dan slaag je wel
Thnx! Ga m'n best doen, jullie horen het nog.
Dreams do come true
pi_41459024
quote:
Op zondag 3 september 2006 12:34 schreef alwaysthebest het volgende:
Het slagingspercentage zal wel ongeveer gelijk blijven, maar ik geloof niet dat het kunstmatig op een bepaald percentage gehouden wordt hoor. . Zou een beetje vreemd zijn als de ene maand 80% slaagt, de maand erna 40%, niet? Logischerwijs blijft dat ongeveer gelijk.
Nog iemand met gezond verstand

gemiddelde schommeld echt wel met een procent of 10.. tuurlijk zullen er de ene maand wel wat betere kandidaten zijn dan de andere, maar zo veel zal t niet schelen.

En waarom zou een gemeente in GODSNAAM maar 500 rijbewijsen uit mogen geven je betaald genoeg voor zo'n papiertje hoor.. echt wel dat ze dr 1 extra willen maken. zou toch wat zijn.. in amsterdam zou je dan alleen de 1e week van de maand kunnen slagen ofzo
pi_41461301
quote:
Sneller rijbewijs na lessen in simulator

door Arjen ten Cate

AMSTERDAM - Leerlingen die een deel van hun rijlessen volgen in een rijsimulator hebben een grotere kans om in één keer te slagen en zijn bovendien een stuk goedkoper uit. Dat blijkt uit onderzoek van de brancheorganisatie Bovag dat wordt ondersteund door de TU Delft en TNO.

De rijsimulator die enkele jaren geleden zijn intrede deed blijkt volgens de Bovag een enorm succes te zijn. Leerlingen beginnen hun eerste les niet direct op de openbare weg, maar leren de wagen te beheersen in een nagebootste auto die rijdt in een virtuele omgeving. Zo kunnen veelvoorkomende verkeerssituaties eenvoudig worden herhaald en worden basisvaardigheden in een mum van tijd aangeleerd.

„Meestal volgen de leerlingen vier lessen van twee uur in de simulator. Dat werkt het beste”, zegt woordvoerder Rob Boon van de Bovag. Mensen die de eerste praktijkuren in een simulator doorbrengen hebben vier procent meer kans om te slagen, zo blijkt uit onderzoek.

Geavanceerd
Daarnaast is het een stuk goedkoper voor de leerlingen. „Acht uur les in een echte auto kost 328 euro, acht uur in een simulator 225 euro”, rekent een zegsman van verkeersschool Bruinsma in Utrecht voor. Dat opleidingsinstituut heeft zeer geavanceerde simulators en is razend enthousiast over de computers.

„Het is namelijk ook kostenbesparend voor de rijschool”, aldus de woordvoerder van Bruinsma. „We gebruiken maar één instructeur voor drie leerlingen bij de simulators. Een digitale ’instructeur’ volgt de verrichtingen ook op de voet. Het kost bovendien geen benzine.”

De Bovag spreekt van een milieuvriendelijke oplossing. De leerlingen die eerst in een virtuele omgeving lessen, gaan daarna overigens gewoon de weg op.

Momenteel zijn er ongeveer 60 simulators in gebruik bij verkeersscholen die zijn aangesloten bij de brancheorganisatie. „Het is ook gewoon leuk en veilig om te beginnen in een virtuele wereld. De leerlingen gaan met meer zelfvertrouwen de echte weg op.”

Bron
pi_41464330
edit
pi_41465791
quote:
Op zondag 3 september 2006 20:58 schreef Sylvana het volgende:

[..]
mijn rijschool heeft ook zo'n simulator staan. ben toch direct begonnen met lessen op de openbare weg. die simulator staat in ede en dat is ongeveer een half uur hier vandaan.

en ik ben nog niet echt overtuigd van zo'n simulator.
pi_41465835
quote:
Op zondag 3 september 2006 12:37 schreef Sylvana het volgende:
ik word echt gek, ik hoop echt zo dat ik morgen gewoon die rijtest mag doen
HEEL VEEL SUCCES MORGEN, SYL!

Ga aan je denken! !
  zondag 3 september 2006 @ 22:49:28 #164
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_41465861
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 18:40 schreef Sylvana het volgende:

[..]

tja, als jij jezelf zo'n grote druk op wilt leggen moet je dat vooral doen
Het valt echt mee hoor, ik heb het in 3 weken gedaan en alles is gewoon te doen. Je moet er alleen wel een vakantie voor uittrekken maar dan heb je het ook.

Ik zou er gewoon voor gaan, als je het echt wilt haal je het makkelijk met zo'n snelle cursus!
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_41465981
Succes Sylvana!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_41470486
dank je wel Zonnestraaltje en Rena

*bibber*
pi_41470730
bibber?> het is niet koud

Veel succes

* FranticDJ mag van de maand misschien nog een keer op.. van de week intake bij nieuwe rijschool..

Voor zowel A als B rijbewijs..
  maandag 4 september 2006 @ 09:56:34 #168
127956 Robbiej
pi_41475079
Als ik voor Dinsdag a.s nog niks gehoord heb van mn rijschool over een nieuwe datum ga ik maar eens even bellen...
pi_41477082
thnx FranticDJ

Ik ga nu weg, dus laat jullie vanmiddag/vanavond wel horen hoe het gegaan is
pi_41477881
woeii tweede rijles gehad.

ik rij nu in een KNAL gele seat, rijdt een stuk fijner dan een golf. en de instructeur is ook prettiger. heb nu het sturen zo goed als onder de knie, en moet nu ook met gas en rem werken. helemaal blij dus.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_41480326
Nou benieuwt hoe het gaat met sylvana.. over uur begint het.

Ik heb net voor het eerst mijn rijbewijs mogen overleggen aan onze blauwe vrienden.. een weg waar je vroeger gewoon door kon rijden was nu veranderd.. en stuite na 50 meter op een bussluis. Smeris reed in de andere richting maar zag mij afslaan in zn spiegels. Ik was al aan het keren (t was zo'n ding dat omhoog komt) maar hij moest me toch ff melden dat ie me een boete zou kunnen geven voor het negeren van een bord.. gelijk papieren laten zien en de hele mikmak, lekker overdreven, ik zou met 5 seconden weer weggeweest zijn anders.

Op de terugweg zag ik het bord.. rechtdoor, uitgezonderd lijnbus.. tja
pi_41484662
Als ik me rijbewijs mag halen, kan ik lekker 5 werkdagen gaan wachten voor zo'n klote pasje
  maandag 4 september 2006 @ 16:48:03 #173
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_41484754
ben benieuwd Syl..
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_41485055
@tralalalalalalallalalla die 5 dagen kunnen er toch ook wel bij..?
  maandag 4 september 2006 @ 17:08:28 #175
127956 Robbiej
pi_41485262
Spoedaanvraag kan ook. heb je hem de volgende dag. wel dubbele aanvraag léges.
pi_41485359
quote:
Op maandag 4 september 2006 17:01 schreef Graftak72 het volgende:

Ben jij geschift ofzo, die 5 dagen zijn het kutst van allemaal
pi_41485587
Of je moet hem met spoed aanvragen dan heb je hem eerder, maar daar betaal je wel weer extra voor

Ik heb trouwens helemaal geen zin meer in lessen, geef mij dat examen maar enzo... Eerst 15e theorie examen
......Signature-loos......
pi_41485660
CCV-B techniek is binnen.
48 goed.

Nog ééntje te gaan, en dan kan ik gaan lessen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_41486215
3 oktober heb ik theorie en eind oktober eindelijk praktijk
pi_41486227
quote:
Op maandag 4 september 2006 16:43 schreef tralalala het volgende:
Als ik me rijbewijs mag halen, kan ik lekker 5 werkdagen gaan wachten voor zo'n klote pasje
Dat 'klote pasje' is wel 100 keer zo handig als dat roze vod van nu. Die gaat meestal eerder stuk dan dat je 'm moet vernieuwen.
  maandag 4 september 2006 @ 17:43:29 #181
154854 Jenny_
Don't be hasty
pi_41486318
Het is toch zo dat je niet kan zakken op je bijzondere verrichtingen als je gewoon goed hebt gekeken toch? Daar ben ik namelijk niet zo'n held in, alleen helling trekken is een eitje (bij wie niet).

Heeft er iemand verder nog bruikbare tips voor het praktijkexamen? Waar zakken de meeste mensen op (kijken)? Tips tips tips, meer als welkom...
Dreams do come true
pi_41486430
quote:
Op maandag 4 september 2006 17:40 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat 'klote pasje' is wel 100 keer zo handig als dat roze vod van nu. Die gaat meestal eerder stuk dan dat je 'm moet vernieuwen.
Dat is onzin, je moet gewoon niet zo slordig omgaan met je spullen. Ben blij met mijn roze papiertje
pi_41486794
quote:
Op maandag 4 september 2006 17:43 schreef Jenny_ het volgende:
Het is toch zo dat je niet kan zakken op je bijzondere verrichtingen als je gewoon goed hebt gekeken toch? Daar ben ik namelijk niet zo'n held in, alleen helling trekken is een eitje (bij wie niet).

Heeft er iemand verder nog bruikbare tips voor het praktijkexamen? Waar zakken de meeste mensen op (kijken)? Tips tips tips, meer als welkom...
1. Je houding. zenuwachtig, schrikachtig gedrag maakt geen goede indruk.
2. Kijken, zoals je tijdens het rij-examen kijkt zul je daarna waarschijnlijk (als het goed is) nooit meer doen. Overdreven kijken dus, al heb je het idee dat je voor schut zit. Boeie, er staat toch een L op het dak.
3. Als je in een ingewikkelde verkeerssituatie terechtkomt, kan het best zijn dat de examinator je aandacht heeft afgeleid, omdat 'ie wat aan je heeft gevraagd ofzo (niet verkeerstechnisch ofzo, maar gewoon socializen). Zeg dan even: 'een momentje alstublieft' en leg even al je aandacht aan het verkeer. Pluspunten.
4. Veel suiker en je thee/koffie, het schijnt rustig te maken, evenals bananen.
5. Stel jezelf voor dat jij de enige bent die kan rijden en de rest van het verkeer niet. Dan ben je namelijk op alles bedacht.
pi_41486821
Net intake gehad bij nieuwe rijschool.. Kan deze maand nog eensch op
pi_41486854
quote:
Op maandag 4 september 2006 17:46 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Dat is onzin, je moet gewoon niet zo slordig omgaan met je spullen. Ben blij met mijn roze papiertje
Ik ben echt geen sloddervos, m'n rijbewijs heb ik altijd in m'n portomonnee, en hij ziet er nu al uit alsof 'ie drie keer is meegewassen. En dat voor een papier van anderhalf jaar oud.
  maandag 4 september 2006 @ 18:01:33 #186
154854 Jenny_
Don't be hasty
pi_41486898
Ridocar, super bedankt! Zal ze zeker onthouden
Dreams do come true
pi_41487081
quote:
Op maandag 4 september 2006 17:01 schreef Graftak72 het volgende:
Mag je al wel gaan rijden, met een bewijs ofzo? of moet je ook echt wachten tot je het rijbewijs in je bezit hebt?
Anders is een (erg snelle) spoedcursus ook een beetje zinloos
pi_41487167
quote:
Op maandag 4 september 2006 18:08 schreef tralalala het volgende:

[..]

Mag je al wel gaan rijden, met een bewijs ofzo? of moet je ook echt wachten tot je het rijbewijs in je bezit hebt?
Anders is een (erg snelle) spoedcursus ook een beetje zinloos
Je moet echt wachten
pi_41487442

Om half 2 eerst nog een uurtje gereden, om half 3 werd ik bij het CBR verwacht. Mijn instructeur ging nog even navragen of dat echt zo was, want normaal worden er om half 3 geen examens afgenomen. Maar goed, ik had natuurlijk geen echt examen, en het klopte gewoon Om half 3 werd er omgeroepen dat ik naar de examenzaal mocht komen. Rest van de zaal allemaal opkijken, omdat ik dus als enige werd genoemd met me naam, die vonden dat wel interessant Naar boven toe, en eerst een praatje over waarom ik een rijtest ging doen enzo, eerdere examens bespreken, vertellen hoe het tijdens rijles ging enzo. Daarna gingen we naar buiten, ik hoefde alleen even een kentekenbord op te lezen, dat ging goed, dus de man van het CBR kon al uitsluiten dat het met mijn ogen te maken had. Voor we de auto instapten vroeg hij of ik er bezwaar tegen had om te kletsen tijdens de rit. Dat had ik niet, vind het altijd wel gezellig om te praten Daarna stelde hij voor dat hij niet naast mij ging zitten, maar achterin, zodat ik een vertrouwd iemand naast me had, zodat dat minder spanning zou opleveren. Mijn instructeur ging dus naast me zitten en hij mocht ook gewoon de route bepalen, die ongeveer een half uur moest duren. Hij nam echt niet de makkelijkste route, maar het ging echt super goed, reed echt veel beter dan normaal, al waren er nog wel een paar kleine aandachtspunten. Na het ritje gewoon in de auto nabespreking gedaan.

Een heel psychologisch gesprek, maar het kwam er op neer dat ik het best kan, maar dat ik meer zelfvertrouwen moet ontwikkelen, en daardoor bewustere keuzes maak. Nou denk ik vaak achteraf " gelukkig dat het goed is gegaan" en hik ik vaak tegen situaties aan die eerder fout zijn gegaan. Invoegen op de snelweg vind ik bijvoorbeeld doodeng, omdat ik me bijna een keer te pletter heb gereden tegen een vrachtwagen bijvoorbeeld. Maar ik moet dus leren om echt tegen mezelf te zeggen, "ik ben Sylvana, ik vind dat ik deze keuze kan maken, en ik doe het daarom bewust. " Ik moet er echt vertrouwen in krijgen dat ik de baas ben over de auto en de situatie en dat ik het allemaal best kan. Ook leek het de man van het CBR beter als ik in het vervolg met een andere instructeur zou gaan lessen. Met deze instructeur les ik al ruim 1,5 jaar, hebben samen heel veel meegemaakt in de lessen en het is voor hem natuurlijk ook heel frustrerend allemaal. Nou heeft mijn instructeur al een andere instructeur in dienst waar ik al wel een paar keer mee gelest hebt en waarmee het ook goed klikt. Dat was erg belangrijk volgens die man, dat ik me echt op me gemak voel in de auto, en niet tegen situaties ga aanhikken die eerder fout gingen, zoals invoegen op de snelweg.

Om een lang verhaal kort te maken: Ik ga me theorie opnieuw halen, BNOR examen aanvragen, een aantal lessen nemen bij die andere instructeur om zelfvertrouwen op te doen, en om over die zogenaamde drempel heen te komen, want volgens die man van het CBR zit ik echt heel dichtbij mijn rijbewijs, en dan ga ik dus weer opnieuw examen doen en gewoon slagen
pi_41487457
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 14:13 schreef MisterDico het volgende:
ik heb er een goed gevoel bij. het hele afrijden, maar weet iemand hier alvast wat je kan nemen tegen de zenuwen? die je eventueel krijgt?
Als je echt heel veel last hebt van zenuwen kan je aan je huisarts propranolol vragen. Het is een bloeddrukverlager die als bijeffect heeft dat hij lichamelijke kenmerken van stress tegen gaat. Mij heeft het echt enorm geholpen! Bij mijn eerste examen was ik zo zenuwachtig dat ik helemaal trilde en daardoor de koppeling niet meer normaal kon laten opkomen Bij mijn tweede examen, met propranolol, was ik wel zenuwachtig maar werke mijn lichaam gewoon mee waardoor ik me helemaal op het verkeer kon richten. Die keer ben ik geslaagd
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
  maandag 4 september 2006 @ 18:27:30 #191
154854 Jenny_
Don't be hasty
pi_41487640
quote:
Op maandag 4 september 2006 18:19 schreef Lotjeb het volgende:
Als je echt heel veel last hebt van zenuwen kan je aan je huisarts propranolol vragen.
Ja idd! Heeft bij mij ook super geholpen bij mijn theorie, en ga ze nu ook weer aanvragen voor mijn praktijk. Propranolol the best!
Dreams do come true
  maandag 4 september 2006 @ 18:38:53 #192
88233 Steve
Still the best.
pi_41487967
Fijn dat het zo goed is gegaan Sylvana. Zal je zeker een beter gevoel geven bij je volgende examen. .

Die ogentest heb ik de laatste keer niet meer hoeven doen. .
pi_41488169
Fijn Sylvana, je kunt er nu echt goed aan gaan werken denk ik. Het klinkt goed in ieder geval!
And you know I might
  maandag 4 september 2006 @ 20:40:55 #194
139330 TNA
For the stars that shine
pi_41492495
Idd, ben blij voor je Sylvana! Je houdt al zo lang vol, en nu blijkt dat je het gewoon kan zonder medische toestanden... Fijn - succes!
pi_41492736
Dank jullie wel allemaal

Ik ben er zelf ook erg blij mee en ga ze gewoon een poepie laten ruiken bij het CBR de volgende keer
pi_41498037
quote:
Op maandag 4 september 2006 18:00 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik ben echt geen sloddervos, m'n rijbewijs heb ik altijd in m'n portomonnee, en hij ziet er nu al uit alsof 'ie drie keer is meegewassen. En dat voor een papier van anderhalf jaar oud.
Ja, moet je em ook niet in je portemonnee doen, heb em netjes in een autopapieren mapje
pi_41500907
Jij reed toch motor
pi_41501461
quote:
Op maandag 4 september 2006 23:19 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Ja, moet je em ook niet in je portemonnee doen, heb em netjes in een autopapieren mapje
Zou wel handig zijn, maar dat is niet te doen voor mij, ik rij zowel motor als auto, en nog wat busjes van het werk. In m'n portomonnee weet ik zeker dat ik 'm altijd bij heb. Daarom zou een creditcard-rijbewijs wel handig zijn.

--edit--
@Sylvana
Tof dat je goed door de test bent gekomen, en dat je in ieder geval weet waar je knelpunten liggen. Dat je je theorie weer moet halen, okee, maar dan zijn je verkeersregels ook weer opgefrist, denk ik dan.

[ Bericht 8% gewijzigd door Ridocar op 05-09-2006 01:08:27 ]
pi_41501563
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 00:40 schreef FranticDJ het volgende:
Jij reed toch motor
Motorpapieren dan
pi_41509060
Hebben fietsers buiten de bebouwde kom geen voorrang van rechts?
2 boeken die iets anders zeggen
pi_41509936
goed nieuws sylvanana
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 10:40 schreef tralalala het volgende:
geen voorrang denk ik, houd het verkeer te veel op als ze van 80 naar 0 moeten om een fietser te laten passeren
  dinsdag 5 september 2006 @ 11:22:16 #202
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_41510118
Zometeen weer rijles, na mijn TTT een pakketje van 15 lessen gekocht en kom dan totaal uit op 45 lessen. Moet nu alleen nog het goed kijken onder de knie krijgen, wil nogal een zonder te kijken de weg oversteken etc. En moet ervan uitgaan dat er iets aankomt ipv niets Da's dus nog het enige, heb nu nog 4 dubbele lessen over en dan hopelijk op voor mijn examen
To infinity…and beyond!
pi_41512315
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 11:14 schreef Yankee_One het volgende:
goed nieuws sylvanana
[..]

geen voorrang denk ik, houd het verkeer te veel op als ze van 80 naar 0 moeten om een fietser te laten passeren
Wel voorrang maar veel wegen buiten de BBK zijn voorrangswegen waardoor je er geen last van hebt.
pi_41513739
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 10:40 schreef tralalala het volgende:
Gewoon de algemene volgorde aanhouden:
Aanwijzingen
Lichten
Tekens
Regels.
(ALTR)

Wordt er niks geregeld, dan gewoon de verkeersregels aanhouden, dus bestuurders van rechts hebben voorrang.
Meestal is het zo dat een normale weg buiten de bebouwde kom een voorrangsweg is. Dan hoef je de fietsers van rechts niet voor te laten gaan.
--edit-- te laat, BazzieK was me voor.
pi_41515804
Ok thanks
Morgen op voor me theorie
pi_41515844
Succes tralala!

Ik mag zo weer lessen, na 1,5 maand niet gereden te hebben. En ik ben ook nog eens ziek. Ik ben benieuwd hoe het gaat
And you know I might
  dinsdag 5 september 2006 @ 15:24:28 #207
11458 ivetje
pi_41516909
Zo, het ging vandaag echt goed!! Moet nog wel vake de binnenspiegel pakken, maar ik zag gevaarlijke situaties beter in en het kijken in zijstraten etc. ging veel beter Nog wel wat kleine foutjes, maar het kijken ging me al beter af dan ooit. Dat gaan we nu nog verder uitbouwen en als ik donderdag ook zo rijdt wordt mijn examen aangevraagd!!! Ben heel benieuwd dus
To infinity…and beyond!
pi_41517067
ik ben net geslaagd voor m'n theorie-examen!!!

het was m'n eerste en ik had 3 fout.
pi_41519154
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 15:29 schreef immortalsean het volgende:
ik ben net geslaagd voor m'n theorie-examen!!!

het was m'n eerste en ik had 3 fout.
Gefeliciteerd !

Me instructeur heeft me de komende 8 weken elke keer om 8 uur 's ochtends ingepland
pi_41520198
Hallo allemaal

Ik heb nu zelf sinds december 2005 mijn rijbewijs. Met mijn verjaardag afgelopen juli kreeg ik een auto cadeau ( opel corsa 1.4 I) van mijn vriend GEWELDIG.
Daarvoor reed ik wel af en toe maar niet veel.

Het autorijden is voor mij dus pas echt sinds 2 maanden begonnen en het gaat verder super en vindt het onwijs leuk.

Hebben jullie ( voor de al-geslaagde onder ons ) soms ook nog van die gruwelijk schaam-momenten? Dat je moter soms afslaat? Of zoals ik net bij een kleine kruising vergeten terug te schakelen naar z,n 1 en dat m,n moter begint te loeien en m,n auto te hobbelen op het moment dat ik wil wegrijden haha snel terugschakelen maarja dat komen er al net weer allemaal auto,s aan. En ben ik daar een beetje aan het stuntelen. Kortom rooie boei en een vrouw achter mij met een schuddend hoofd.
Het gebeurt niet vaak maar op dat moment schaam ik me dood en trek het me best wel aan ( zulke foutjes mogen toch niet meer als je je rijbewijs hebt ???).

Dus ben benieuwd of meer pas-beginnende-automobilisten hier ook wel eens last van hebben ( ben ik ook weer gerustgesteld ).
  dinsdag 5 september 2006 @ 17:06:29 #211
11458 ivetje
pi_41520267
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 17:04 schreef missblack het volgende:

( zulke foutjes mogen toch niet meer als je je rijbewijs hebt ???).
Nou zeg, als je dat al roept...mijn vader heeft al meer dan 30 jaar z'n rijbewijs en die slaat heel soms ook nog af hoor. Dit soort dingen gebeurt iedereen weleens, hoe lang je je rijbewijs ook hebt. Nergens voor schamen dus
To infinity…and beyond!
  dinsdag 5 september 2006 @ 17:09:43 #212
139330 TNA
For the stars that shine
pi_41520370
quote:
Hallo allemaal

Ik heb nu zelf sinds december 2005 mijn rijbewijs. Met mijn verjaardag afgelopen juli kreeg ik een auto cadeau ( opel corsa 1.4 I) van mijn vriend GEWELDIG.

Het autorijden is voor mij dus pas echt sinds 2 maanden begonnen en het gaat verder super en vindt het onwijs leuk.

Hebben jullie ( voor de al-geslaagde onder ons ) soms ook nog van die gruwelijk schaam-momenten? Dat je moter soms afslaat? Of zoals ik net bij een kleine kruising vergeten terug te schakelen naar z,n 1 en dat m,n moter begint te loeien en m,n auto te hobbelen op het moment dat ik wil wegrijden haha snel terugschakelen maarja dat komen er al net weer allemaal auto,s aan. En ben ik daar een beetje aan het stuntelen. Kortom rooie boei en een vrouw achter mij met een schuddend hoofd.
Het gebeurt niet vaak maar op dat moment schaam ik me dood en trek het me best wel aan ( zulke foutjes mogen toch niet meer als je je rijbewijs hebt ???).

Dus ben benieuwd of meer pas-beginnende-automobilisten hier ook wel eens last van hebben ( ben ik ook weer gerustgesteld ).
Laat me je geruststellen; dat mag Ik heb mijn rijbewijs nu bijna 3 maanden en ik heb op vakantie in Frankrijk aardig wat rijervaring opgedaan (zo'n 2000 kilometer). Het grootste gedeelte ging prima, maar ik had ook van die "gruwelijke schaam-momenten" Zoals bij de tolwegen een kaartje pakken met een hele rij auto's achter je, dan de motor af laten slaan, en dan snel weghobbelend onder de slagboom doorrijden Ah, zolang je veilig rijdt moeten dit soort dingen kunnen, je leert ze vanzelf wel af
pi_41520468
quote:
Hallo allemaal

Gisteren mijn motor 2 keer af laten slaan Als man geef ik dan de machine de schuld maar toch
pi_41520509
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 17:06 schreef ivetje het volgende:

[..]

Nou zeg, als je dat al roept...mijn vader heeft al meer dan 30 jaar z'n rijbewijs en die slaat heel soms ook nog af hoor. Dit soort dingen gebeurt iedereen weleens, hoe lang je je rijbewijs ook hebt. Nergens voor schamen dus
Nou het is meer dat die gedachte door m,n hoofd gaat.
Op je rijexamen zak je als het je gebeurt

Ach ben nogal van "ik mag geen fouten maken in het vekeer" gewoon een slechte eigenschap waar ik vanaf moet.Stukje onzeker weet niet. maar heb dat alleen binnen de bebouwde kom..snelweg vindt ik machtig mooi. Fouten maak je gewoon. Want de sukkeltjes die net hun rijbewijs hebben en met 60 door een 30 zone gaan is gevaarlijker dat in z,n 2 vanuit stilstand een kruising op hobbelen stuiteren...nahja ook niet ongevaarlijk maar toch...zucht voel me al weer beter
pi_41520734
Goedendag mensen Ik ben ook eind op weg
Vorige week vrijdag TTT gehad, ging verder redelijk goed, vrijstelling voor bijzondere verrichtingen en verder moest ik soms nog even wat langzamer kijken. Ik keek wat te snel denk ik
Nog paar lesjes en dan volgende week donderdag examen, dus dan zullen we het zien
Wat ik doe? Ik ontdek!
  dinsdag 5 september 2006 @ 17:22:57 #216
11458 ivetje
pi_41520779
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 17:14 schreef missblack het volgende:

[..]

Je zakt niet als je auto afslaat hoor Dat kan nl iedereen gebeuren (mede door de zenuwen).
To infinity…and beyond!
pi_41520816
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 17:22 schreef ivetje het volgende:

[..]

Je zakt niet als je auto afslaat hoor Dat kan nl iedereen gebeuren (mede door de zenuwen).
hihi maar als je in z,n 2 vanuit stilstand een kruising oprijdt

Ach gelukkig dat rij-examen hebben we gehad.
pi_41520841
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 17:21 schreef Venco16 het volgende:
Goedendag mensen Ik ben ook eind op weg
Vorige week vrijdag TTT gehad, ging verder redelijk goed, vrijstelling voor bijzondere verrichtingen en verder moest ik soms nog even wat langzamer kijken. Ik keek wat te snel denk ik
Nog paar lesjes en dan volgende week donderdag examen, dus dan zullen we het zien
Heel veel succes !!
pi_41520855
quote:

[..]

Ach ben nogal van "ik mag geen fouten maken in het vekeer" gewoon een slechte eigenschap waar ik vanaf moet.Stukje onzeker weet niet. maar heb dat alleen binnen de bebouwde kom..snelweg vindt ik machtig mooi. Fouten maak je gewoon. Want de sukkeltjes die net hun rijbewijs hebben en met 60 door een 30 zone gaan is gevaarlijker dat in z,n 2 vanuit stilstand een kruising op hobbelen stuiteren...nahja ook niet ongevaarlijk maar toch...zucht voel me al weer beter
je zakt niet als je motor afslaat op het examen. misschien als je daarna roekeloos het kruispunt opgaat, wel
pi_41521307
idd, zoals ik een paar post hiervoor zei overkwam mij het ook.. niks aan de hand want ik ben desondanks dat incident geslaagd
Op zondag 30 mei 2004 22:06 schreef Croupouque het volgende:
"De slimste van FOK!", dat is net zoiets als 'de minst stinkende drol op de mesthoop'.
pi_41521854
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 17:25 schreef missblack het volgende:

[..]

Heel veel succes !!
Dankje Duurt nog een weekje
Wat ik doe? Ik ontdek!
pi_41521904
quote:
Hallo allemaal

Nog steeds. En dan heb ik 5 jaar m'n rijbewijs.
Als je net je rijbewijs haalt kun je in ieder geval rijden zonder ongelukken te maken.
Zodra je je rijbewijs hebt begin je pas te leren.
Niks om voor te schamen dus. Niemand is geboren met het stuur in de handen.
pi_41522292
Mijn les ging lekker! Ik heb weer een beetje vertrouwen in mezelf, ook wat betreft de bijzondere verrichtingen. Nog 1,5 week en dan mag ik weer Ga nog 4 keer lessen in die tijd, waarvan ik ook een keer naar Utrecht ga. (Les normaal in Tiel)
And you know I might
pi_41522484
lalala

[ Bericht 98% gewijzigd door Robin__ op 05-09-2006 18:24:24 (nevermind) ]
pi_41522575
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:24 schreef Robin__ het volgende:
lalala
pi_41522587
quote:

[..]

Nee hoor (vond mn examen HET moment om eens te proberen in zn 3 weg te karren )
pi_41522648
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:26 schreef BazzieK het volgende:

[..]

ik poste hier iets wat totaal niet hier bedoeld was dus zsm geedit, kon niets beters bedenken
pi_41522701
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:17 schreef rena het volgende:
Mijn les ging lekker! Ik heb weer een beetje vertrouwen in mezelf, ook wat betreft de bijzondere verrichtingen. Nog 1,5 week en dan mag ik weer Ga nog 4 keer lessen in die tijd, waarvan ik ook een keer naar Utrecht ga. (Les normaal in Tiel)
ik les ook in tiel. rotondes
pi_41522768
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:26 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Dat heb ik tijdens mijn TTT geprobeerd, ging niet echt goed

Fijn dat je weer wat zelfvertrouwen hebt rena Veel succes met je laatste paar lessen
  dinsdag 5 september 2006 @ 18:36:38 #230
88233 Steve
Still the best.
pi_41522893
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:26 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Hier hellingproef in z'n twee. Al ging het wel goed. .
pi_41522985
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:28 schreef Robin__ het volgende:

[..]

ik poste hier iets wat totaal niet hier bedoeld was dus zsm geedit, kon niets beters bedenken
pi_41523013
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:32 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dat heb ik tijdens mijn TTT geprobeerd, ging niet echt goed

Fijn dat je weer wat zelfvertrouwen hebt rena Veel succes met je laatste paar lessen
Bij jou ook al niet

Tis me daarna ook nog keer gebeurt in de auto van een vriend zn ouders.. dat ding had zo'n stomme versnellingsbak.. de 1 en 2 waren haast onmogelijk dus ik zat steeds in zn 3 na 5 keer afslaan en een check of we niet mega veel zooi achterin de bus hadden liggen kwam ik alsnog weg in zn 3.. en toen reden we 50 in zn '1' toen begon er iets te daagen

Nog stommer was trouwens dat als je het hendeltje voor achteruit NIET optilde dat ie gewoon vooruit reed. (om maar even terug te komen op die blunders van missblack iemand uit zn bed trekken en zeggen dat hun auto vooruit rijd in zn achteruit valt daar ook wel onder denk ik )
pi_41523421
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:30 schreef Yankee_One het volgende:

[..]

Ik haat sommige rotondes daar echt. Vooral die als je richting de Mac bij de snelweg rijd, ik haat, haat, haat dat ding met dat rare in en uitvoegen. Weet je welke ik bedoel?
And you know I might
pi_41524217
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:54 schreef rena het volgende:

[..]

Ik haat sommige rotondes daar echt. Vooral die als je richting de Mac bij de snelweg rijd, ik haat, haat, haat dat ding met dat rare in en uitvoegen. Weet je welke ik bedoel?
met die 2 rijstroken?

ik onthoud nooit hoe we precies zijn gereden. alleen af en toe een punt van herkenning
pi_41524550
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:40 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Bij jou ook al niet

Tis me daarna ook nog keer gebeurt in de auto van een vriend zn ouders.. dat ding had zo'n stomme versnellingsbak.. de 1 en 2 waren haast onmogelijk dus ik zat steeds in zn 3 na 5 keer afslaan en een check of we niet mega veel zooi achterin de bus hadden liggen kwam ik alsnog weg in zn 3.. en toen reden we 50 in zn '1' toen begon er iets te daagen

Nog stommer was trouwens dat als je het hendeltje voor achteruit NIET optilde dat ie gewoon vooruit reed. (om maar even terug te komen op die blunders van missblack iemand uit zn bed trekken en zeggen dat hun auto vooruit rijd in zn achteruit valt daar ook wel onder denk ik )
Wat ik vaak meemaak is dat je nog door wilt schakelen op de snelweg ofzo.
Terwijl 'ie dus in 5 staat.

Gelukkig heb ik nu een automaat.
Al bedenk ik me dat m'n hand nog steeds automatisch richting pook gaat als ik af wil remmen.
Ik heb zelfs met links los in de lucht getrapt. laat daar nu net de rem zitten. Ik heb het stuur gekust. Niet tof. (moet je eens proberen voor de gein, met links remmen.)
pi_41524920
23 oktober mag ik op voor de TTT
pi_41525138
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:40 schreef Robin__ het volgende:

pi_41525352
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 19:55 schreef missblack het volgende:

[..]

dat toch kut, gaat dat ding gewoon vooruit, en hij stond al 10cm van de muur.. als ie er nou niet in wil ga ik wel zoeken naar een hendetje, knopje of kijken of ik die pook in kan duwen (handrem naast je koppeling is ook leuk trouwens) gaar ding

En over doorschakelen als je in zn 5 zit je zal maar een 6 bak gewend zijn en eens een keer in een auto met 'normale' 5 bak, waar de R naast de 4 en onder de 5 zit, rijden en m vol in zn achteruit jensen met 120 (zeg alsjeblieft dat dat beveiligd is.. geen zin om t te proberen ookal houd ik de koppeling in )
pi_41525489
[quote]Op dinsdag 5 september 2006 20:01 schreef Robin__ het volgende:

[..]

dat toch kut, gaat dat ding gewoon vooruit, en hij stond al 10cm van de muur.. als ie er nou niet in wil ga ik wel zoeken naar een hendetje, knopje of kijken of ik die pook in kan duwen (handrem naast je koppeling is ook leuk trouwens) gaar ding

En over doorschakelen als je in zn 5 zit je zal maar een 6 bak gewend zijn en eens een keer in een auto met 'normale' 5 bak, waar de R naast de 4 en onder de 5 zit, rijden en m vol in zn achteruit jensen met 120 (zeg alsjeblieft dat dat beveiligd is.. geen zin om t te proberen ookal houd ik de koppeling in )
[/quote

Ja ik moet zo lachen, omdat mijn opeltje dat ook heeft. Kreeg hem de eerste keer ook niet in z,n achteruit. Dus elke keer kopeling beetje omhoog ging ie weer vooruit.
En m,n vriend maar lachen hahahaha (nergens tegenaan geknald hoor ).
pi_41525825
Het is een pijnlijke herinnering..

Voor de duidelijkheid, ik heb die muur ook niet geraakt
pi_41525914
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 20:01 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Ook al hou je de koppeling in, de achteruit is een ongesynchroniseerde versnelling. Het zal eerder tandjespoetsen worden dan dat je 'm in z'n achteruit krijgt.
Niet proberen (het kost je je bak) maar zelfs vooruit rollend in z'n 1 krijg je 'm moeilijk in R.
pi_41526059
Ok.. ik dacht dat gesynchroniseerd betekende dat je van iedere versnelling naar iedere versnelling kon zegmaar (ik snap dat de achteruit daar buiten kan vallen) maar vanuit welke versnelling 'hoort' ie dan in zn achteruit te gaan.. of boeit dat niet zo lang je maar stil staat, en word het hoe harder je gaat moeilijker? (hoe de fuuuck werkt dat )

hoezo offtopik
pi_41526720
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 20:21 schreef Robin__ het volgende:
Ok.. ik dacht dat gesynchroniseerd betekende dat je van iedere versnelling naar iedere versnelling kon zegmaar (ik snap dat de achteruit daar buiten kan vallen) maar vanuit welke versnelling 'hoort' ie dan in zn achteruit te gaan.. of boeit dat niet zo lang je maar stil staat, en word het hoe harder je gaat moeilijker? (hoe de fuuuck werkt dat )

hoezo offtopik
In principe is het hoe sneller, hoe moeilijker in achteruit.

Vanuit stilstand is idd het beste, het maakt dan niet uit in welke versnelling je aan komt rijden.

Hoe het werkt is een heel technisch verhaaltje, ik zal het proberen uit te leggen.
Synchronisen betekent dat je versnellingsbak z'n tandwielen met gelijke snelheid probeert te laten draaien op het moment dat je schakelt. Het tandwiel van de eerste versnelling draait bijvoorbeeld veel sneller dan die van de vijfde. Dat is merkbaar door het schakelen. Op het moment dat je de pook in een versnelling duwt voel je dat 'ie even blijft steken (een fractie maar) en daarna erin 'klikt'.
Dat 'steken'is de tijd die de versnellingsbak nodig heeft om de tandwielen gelijk te zetten. Dàt is synchronisatie.

Vroeger (plm 40 jaar terug) waren versnellingsbakken nog ongesynchroniseerd. Dan moest je zelf de versnellingen synchroniseren. Opschakelen is dan niet zo moeilijk, want dan valt het toerental toch terug als je je gas loslaat. Terugschakelen is een heel ander verhaal. Dan moest je tussengas geven (in vrij, koppeling los, even gas geven, koppeling in, en dan pas naar een lagere versnelling)
want de tandwielen van de lagere versnelling draaien sneller, dus moest je de motor ook sneller laten draaien vòòrdat je schakelt. Dat noemt men double-clutchen. Dubbel-koppelen dus.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ridocar op 05-09-2006 20:52:11 (typo's) ]
pi_41528082
Begin al langzaam kriebels te krijgen voor donderdag
pi_41529594
Yes vandaag mn vrijstelling gehaald voor bijzondere verrichtingen, toch wel een wonder als ik bekijk hoe belabberd ik gisteren reed. Was wel dik en dik verkouden gisteren, maar vandaag ging bijna alles goed. Straatje keren en file parkeren gingen bijna vlekkeloos. Zelfs mn instructeur was er verbaasd over

Nu een maandje wachten totdat ik op mag voor mn examen.
pi_41529838
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 20:39 schreef Ridocar het volgende:

[..]

In principe is het hoe sneller, hoe moeilijker in achteruit.

Vanuit stilstand is idd het beste, het maakt dan niet uit in welke versnelling je aan komt rijden.

Hoe het werkt is een heel technisch verhaaltje, ik zal het proberen uit te leggen.
Synchronisen betekent dat je versnellingsbak z'n tandwielen met gelijke snelheid probeert te laten draaien op het moment dat je schakelt. Het tandwiel van de eerste versnelling draait bijvoorbeeld veel sneller dan die van de vijfde. Dat is merkbaar door het schakelen. Op het moment dat je de pook in een versnelling duwt voel je dat 'ie even blijft steken (een fractie maar) en daarna erin 'klikt'.
Dat 'steken'is de tijd die de versnellingsbak nodig heeft om de tandwielen gelijk te zetten. Dàt is synchronisatie.
ok.. de enige manier waarop een versnellingsbak mij ooit is uitgelegt is als een bak met 2 assen erdoor, 1 bevestigt aan de aandrijfas, 1 aan de koppeling en dus motor. Om die assen zitten de tandwielen met de gewenste ratio, aan 1 as zit dit vast, om de andere as kunnen ze vrij draaien (dus een andere snelheid als de as, wel zelfde richting) en door te schakelen bevestigde je 1 van die losse tandwielen aan de as (en ontkoppelde je een andere) Ik begrijp dus dat dit NIET is wat ik zal aantreffen als ik er 1 openmaak ?

Dubbel clutchen is een term die ik mn moeder ooit wel eens heb horen gebruiken toen ik mn rijbewijs had begon ze er weer over, heb het principe wel eens geprobeerd. Best hinderlijk, maar niet echt dramatisch verder..
pi_41530189
quote:

Ja hoor. Ik heb nu bijna 2 maanden m'n rijbewijs en anderhalve maand een auto, en daarnet nog sloeg m'n motor 2 keer af op een drempeltje waar ik stil moest staan. Ach, tuurlijk loop ik dan op mezelf te mopperen, en ''schaam'' ik me een beetje, maar aan de andere kant heb ik er schijt aan. kan iedereen gebeuren.
Ik heb trouwens vorige week al m'n 1e boete binnengekregen! Weliswaar voor niet betaald parkeren, maar toch! Is weer 48,25 weg voor niks. Eigen schuld.

Enne Sylvana, leuk dat je rijtest zo goed ging! Je gaat gewoon binnenkort de weg op met een roze papiertje op zak. Ik weet het zeker. De rest ook veel succes! Autorijden is tof!
Back in business.
  dinsdag 5 september 2006 @ 22:39:17 #248
127956 Robbiej
pi_41531801
heb nog steeds niks gehoord van mn rijschool... ik wacht nog 1 dag en dan ga ik aan de telefoon hangen...
pi_41539343
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 21:54 schreef Robin__ het volgende:

[..]

ok.. de enige manier waarop een versnellingsbak mij ooit is uitgelegt is als een bak met 2 assen erdoor, 1 bevestigt aan de aandrijfas, 1 aan de koppeling en dus motor. Om die assen zitten de tandwielen met de gewenste ratio, aan 1 as zit dit vast, om de andere as kunnen ze vrij draaien (dus een andere snelheid als de as, wel zelfde richting) en door te schakelen bevestigde je 1 van die losse tandwielen aan de as (en ontkoppelde je een andere) Ik begrijp dus dat dit NIET is wat ik zal aantreffen als ik er 1 openmaak ?
Jep, gewoon een bak waar twee assen uitsteken, 1 aan de koppeling, 1 aan de wielen.
Voor een indruk wat je erin aan zult treffen:

Dit is een gewone moderne 4-versnellingsbak, gesynchroniseerd en met achteruit. (nouja, moderne 4-bak )
Een vijfbak heeft gewoon een stuk of 3 tandwielen erbij. (2 voor de overbrenging, 1 voor synchronisatie). En zo zit de boel dus in elkaar.
quote:
Dubbel clutchen is een term die ik mn moeder ooit wel eens heb horen gebruiken toen ik mn rijbewijs had begon ze er weer over, heb het principe wel eens geprobeerd. Best hinderlijk, maar niet echt dramatisch verder..
In een gesynchroniseerde bak is het idd makkelijk om te oefenen. Het wordt pas anders als je echt in een kale 4-bak zit te roeren. In het begin is het alleen tandenpoetsen.
pi_41539357
Ik ben er vroeg uit omdat ik nog even ga leren enzo.
Ben straks dus naar Spijkenisse, CCV-B Administratie. Moet er om 8 uur zijn. van hieruit (Bergen op Zoom) ongeveer een uurtje rijden.
pi_41539909
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 19:24 schreef Yankee_One het volgende:

[..]

met die 2 rijstroken?

ik onthoud nooit hoe we precies zijn gereden. alleen af en toe een punt van herkenning
Ja, volgens mij bedoel ik die. Ik kom er normaal overheen, maar vraag me niet hoe.
And you know I might
pi_41540449
Denk niet dat mn baas het tof vind als ik dat nu ga lezen.. doe ik thuis wel

er vroeg uit als je niets gezegt had dacht iedereen dat je gewoon laat op was

kwart voor 4

(nee dat ik zit te fokken vind ie vast wel tof )
pi_41545212
quote:
Op woensdag 6 september 2006 08:37 schreef Robin__ het volgende:
Denk niet dat mn baas het tof vind als ik dat nu ga lezen.. doe ik thuis wel

er vroeg uit als je niets gezegt had dacht iedereen dat je gewoon laat op was

kwart voor 4

(nee dat ik zit te fokken vind ie vast wel tof )
Normaal gesproken ben ik idd nog zo laat op.
Ik ging vroeg slapen, want ik wist dat ik er vroeg uitmoest. 1.5 uur rijden om in Spijkenisse te komen.
Word ik om 3 uur wakker. Tja, normaal gesproken slaap ik ook 5 uur, dus da's niet gek.
Had ik meteen even tijd om te leren.

Het leren heeft wel geholpen, want ik ben geslaagd met 1 fout.

Eindelijk praktijk. vanmiddag heb ik al een intest.
  woensdag 6 september 2006 @ 12:20:17 #254
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_41545646
Net de één-na-laatste rijles gehad voordat ik morgen aan de TTT ga beginnen. Ging vrij lekker maar jeeremiejee wat kan die man zwetsen! Concentratie: 0. Hopen dat de examinator morgen zijn waffel dichthoudt! Verder ging ie wel lekker, mijn instructeur heeft er vertrouwen in. Ikzelf ook! Morgen nog anderhalf uur crossen en dan is het zover!

O ja, nog een mooie anecdote: op een gegeven moment zei mijn instructeur: "STOP!". Ik in paniek, wat had ik fout gedaan? Na een paar seconden ging het lichtje pas branden: ik moest wachten op de Amstel-truck die nota bene geparkeerd stond, net zoals in de reclame.
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
pi_41545791
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:20 schreef Dirktator het volgende:
Net de één-na-laatste rijles gehad voordat ik morgen aan de TTT ga beginnen. Ging vrij lekker maar jeeremiejee wat kan die man zwetsen! Concentratie: 0. Hopen dat de examinator morgen zijn waffel dichthoudt! Verder ging ie wel lekker, mijn instructeur heeft er vertrouwen in. Ikzelf ook! Morgen nog anderhalf uur crossen en dan is het zover!

O ja, nog een mooie anecdote: op een gegeven moment zei mijn instructeur: "STOP!". Ik in paniek, wat had ik fout gedaan? Na een paar seconden ging het lichtje pas branden: ik moest wachten op de Amstel-truck die nota bene geparkeerd stond, net zoals in de reclame.
Dat kun je gewoon tegen hem zeggen hoor, dat je liever niet praat tijdens je TTT Veel succes morgen
pi_41545832
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:20 schreef Dirktator het volgende:
Dat zou ook iets zijn voor mijn instructeur. Ook zo'n lolbroek
And you know I might
pi_41549275
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:30 schreef Yankee_One het volgende:

[..]

tiel is zwaar kut wat betreft rotondes... ik les daar ook normaal en moet daar aanstaande maandag afrijden.. om 11.40 uur nou het zal me benieuwen... maar ik moet wel zeggen dat de rotondes het verkeer meer door laten stromen dan die stoplichten daar bij van de valk... of waar dan ook.
maar het scheelt dat ik vrij goed ben in rotondes oprijden en verlaten.
voordat je eraf gaat... nog n keer naar rechts kijken of er geen fietsers en/ of voetgangers aankomen.
Drommels, Drommels, Drommels!!
pi_41549939
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:25 schreef rena het volgende:

[..]

Dat zou ook iets zijn voor mijn instructeur. Ook zo'n lolbroek
Mja als de politie langskomt.. dan deed mn vorige instructeur z'n deur op slot en verstopte ie zich onder z'n jas ofzo .. heeft ook politiepet en bordjes als "gassen" enzo in de auto liggen.. wel humor :p
pi_41551247
Theorie is binnen 0 fout
pi_41551286
quote:
Op woensdag 6 september 2006 15:36 schreef tralalala het volgende:
Theorie is binnen 0 fout
Gefeliciteerd! Goed joh!
And you know I might
pi_41551312
quote:
Op woensdag 6 september 2006 14:52 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Mja als de politie langskomt.. dan deed mn vorige instructeur z'n deur op slot en verstopte ie zich onder z'n jas ofzo .. heeft ook politiepet en bordjes als "gassen" enzo in de auto liggen.. wel humor :p
Instructeurs met humor
And you know I might
pi_41552380
mja goed.. nadeel aan hem is dat hij nooit echt zegt/zei wat je nu precies fout doet.. Nieuwe instructeur doet dat gelukkig wel..
pi_41554303
Zojuist m'n eerste les vrachtauto gehad.

Was wel tof. Ik kon mezelf helemaal geen voorstelling maken van hoe het zou zijn.
Waar ik nu wel erg moeite mee heb is de breedte en lengte van de wagen. Je denkt om de haverklap dat je alles raakt/omrijdt of stoepjes meepakt, maar dat viel reuze mee. Ik moet wel alle dingen die ik tijdens m'n autocarriëre heb laten verslonzen weer leren, dus dat wordt weer stuur vasthouden met twee handen, vroeg gas los/remmen, en de snelheid in de gaten houden.
Verder moet ik erg goed letten op het toerental van de motor, vroeg doorschakelen, en erg ver vooruitkijken, nog verder dan in de auto. (je zit toch hoog, dus waarom daar geen gebruik van maken?)

Stukje snelweg, bochtje achteruit en door de stad gereden. Het leek wel m'n eerste autorijles , maargoed. Met een stuk of 26 lessen zou ik er moeten zijn.
pi_41554357
quote:
Op woensdag 6 september 2006 17:14 schreef Ridocar het volgende:
Zojuist m'n eerste les vrachtauto gehad.

Was wel tof. Ik kon mezelf helemaal geen voorstelling maken van hoe het zou zijn.
Waar ik nu wel erg moeite mee heb is de breedte en lengte van de wagen. Je denkt om de haverklap dat je alles raakt/omrijdt of stoepjes meepakt, maar dat viel reuze mee. Ik moet wel alle dingen die ik tijdens m'n autocarriëre heb laten verslonzen weer leren, dus dat wordt weer stuur vasthouden met twee handen, vroeg gas los/remmen, en de snelheid in de gaten houden.
Verder moet ik erg goed letten op het toerental van de motor, vroeg doorschakelen, en erg ver vooruitkijken, nog verder dan in de auto. (je zit toch hoog, dus waarom daar geen gebruik van maken?)

Stukje snelweg, bochtje achteruit en door de stad gereden. Het leek wel m'n eerste autorijles , maargoed. Met een stuk of 26 lessen zou ik er moeten zijn.
Lijkt me best interessant vrachtwagen leren rijden
pi_41554428
Gaaf zeg Ridocar

Lijkt me echt erg apart om in een vrachtwagen te rijden en bochtje achteruit of andere bijzondere verrichtingen te moeten doen met zo'n enorm groot ding
  woensdag 6 september 2006 @ 17:54:37 #266
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_41555553
edit: -foutje-
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_41558712
quote:
Op woensdag 6 september 2006 15:36 schreef tralalala het volgende:
Theorie is binnen 0 fout
Gefeliciteerd en join the club

Morgen is het zover
pi_41558909
quote:
Op woensdag 6 september 2006 19:28 schreef zijle het volgende:

[..]

Morgen is het zover
Heel veel succes!!
And you know I might
pi_41559071
veel succes morgen Zijle
  woensdag 6 september 2006 @ 19:56:32 #270
139330 TNA
For the stars that shine
pi_41559611
quote:
Op woensdag 6 september 2006 19:28 schreef zijle het volgende:

[..]

Morgen is het zover
Goodluck!
pi_41560151
Bedankt allemaal
pi_41575736
Geslaagd!
  donderdag 7 september 2006 @ 10:00:42 #273
11458 ivetje
pi_41575800
Gefeliciteerd!!

Heb zometeen weer rijles, als ik net zo rijdt als afgelopen dinsdag dan wordt mijn examen aangevraagd!! Ben heel benieuwd.
Moet vandaag om half 12 en morgen heb ik 2 uurtjes om 11 uur
To infinity…and beyond!
  donderdag 7 september 2006 @ 10:19:32 #274
127956 Robbiej
pi_41576301
Gefeliciteerd zijle!! ook in Emmeloord hoe ging het?

ik heb nog steeds niks gehoord van mn rijschool.. als ik bel dan krijg ik te horen dat er spoed achter gezet word... ik wacht nu al 9 dagen op een fucking brief...

snif..
pi_41576331
quote:
Op donderdag 7 september 2006 09:58 schreef zijle het volgende:
Geslaagd!
Gefeliciteerd !

Net voor het eerst naar arnhem geweest (3e les) hellingproef gedaan. Ging allemaal super, alleen het kijken wil ik nog wel eens vergeten.
Maar voor de rest zei mijn instructeur, dat hij kon zien dat ik gemotiveerd was en dat hij dat ook aan het rijden kon zien
pi_41576481
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:19 schreef Robbiej het volgende:
Gefeliciteerd zijle!! ook in Emmeloord hoe ging het?

ik heb nog steeds niks gehoord van mn rijschool.. als ik bel dan krijg ik te horen dat er spoed achter gezet word... ik wacht nu al 9 dagen op een fucking brief...

snif..
Jup De rit ging vlekkeloos eigenlijk, op het einde een paar "schoonheidsfoutjes" We gingen ook niet langs lastige punten ofzo. Bijzondere verrichting was appeltje eitje (straatje keren) op een verlaten industrieterrein nota bene Examinator was erg relaxt ook, dus al met al kon het niet beter gaan!
  donderdag 7 september 2006 @ 10:34:04 #277
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_41576734
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:25 schreef zijle het volgende:
Jup De rit ging vlekkeloos eigenlijk, op het einde een paar "schoonheidsfoutjes" We gingen ook niet langs lastige punten ofzo. Bijzondere verrichting was appeltje eitje (straatje keren) op een verlaten industrieterrein nota bene Examinator was erg relaxt ook, dus al met al kon het niet beter gaan!
Proficiat!

Ik heb over een paar uurtjes de tussentijdse toets! Ben (op dit moment) absoluut nog niet zenuwachtig. Gewoon lekker rijden en dan zien we het wel. Alleen hopen dat het fileparkeren achteruit niet mislukt, zou wel zonde zijn!
Sokkel Lolleromfg
  donderdag 7 september 2006 @ 10:36:03 #278
11458 ivetje
pi_41576790
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:34 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Proficiat!

Ik heb over een paar uurtjes de tussentijdse toets! Ben (op dit moment) absoluut nog niet zenuwachtig. Gewoon lekker rijden en dan zien we het wel. Alleen hopen dat het fileparkeren achteruit niet mislukt, zou wel zonde zijn!
Mocht ie toch mislukken, kijk dan heel goed en probeer het te corrigeren. Bij mij ging ie nl ook vreseljik, maar heb em gehaald omdat ik goed om de auto heen keek en op de goede manier wilde gaan corrigeren. Hoefde verder niet meer helemaal goed te gaan staan, maar ze zag wel dat ik het kon
To infinity…and beyond!
  donderdag 7 september 2006 @ 10:38:37 #279
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_41576864
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:36 schreef ivetje het volgende:
Mocht ie toch mislukken, kijk dan heel goed en probeer het te corrigeren. Bij mij ging ie nl ook vreseljik, maar heb em gehaald omdat ik goed om de auto heen keek en op de goede manier wilde gaan corrigeren. Hoefde verder niet meer helemaal goed te gaan staan, maar ze zag wel dat ik het kon
Aah thanks voor de tip!
Sokkel Lolleromfg
  donderdag 7 september 2006 @ 11:38:54 #280
127956 Robbiej
pi_41578466
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:25 schreef zijle het volgende:

[..]

Wie had je als examinator als ik vragen mag?
pi_41579606
Ik heb mijn examen aangevraagd!! 27 september ben ik aan de beurt! Het rijden gaat eigenlijk super, het enige wat ik vergeet is het kijken bij die kleine weggetjes als je zelf op de hoofdweg rijdt, het voelt zo onlogisch om daar voor te stoppen, maar ja, als er geen borden staan is het toch een gelijkwaardig kruispunt.. Maar goed, ik ben nu helemaal gefocussed op de zijwegen, dus het komt goed!

Oja, mijn instructeur vindt dat ik schakel alsof ik in een Formule 1 auto zit.. ik doe het te snel, niet met teveel kracht, maar gewoon te snel.. ik zie niet in wat er mis mee is, hij vindt het ook niet heel erg, hij moet er wel om lachen Weet iemand of dat weer zo iets zou kunnen zijn, waarop ze je laten zakken bij t CBR?
pi_41581050
quote:
Geslaagd!
gefeliciteerd
  donderdag 7 september 2006 @ 13:43:01 #283
11458 ivetje
pi_41582099
Mijn examen wordt ook aangevraagd vandaag
To infinity…and beyond!
pi_41582369
zometeen weer rijden sinds drie weken. Volgende week woensdag tweede examen.
Ik ben het lessen zo zat!!!!!!!
This whole world is wild at heart and weird on top
  donderdag 7 september 2006 @ 14:50:33 #285
127956 Robbiej
pi_41584353
Zo.. even de rijschool gebeld. en ik heb morgen les om 10:30. en volgens de rijschool kan ik binnen nu en 2,5 week afrijden (voor de 2e keer )
  donderdag 7 september 2006 @ 15:32:07 #286
154854 Jenny_
Don't be hasty
pi_41585652
Lessen ging net super! Op naar maandag!
Dreams do come true
  donderdag 7 september 2006 @ 15:40:55 #287
127956 Robbiej
pi_41585897
Wat raden jullie mij aan?

Ik heb dus een spoedcursus gehad van een kleine 3 weken. nu ging het rijden opzich perfect. alleen ja... wel gezakt. nu ben ik dus van plan om maximaal 3 lessen te nemen om alles even op te frissen. ik moet namelijk binnen nu en 2.5 week voor de 2e keer afrijden.

wat ik wil doen is:

3-4 lesuren waarvan morgen anderhalf uur
de rest moet ik nog inplannen.

goed idee?

Citaat Instructeur: "Je gaat gewoon slagen, ik zie niet waarom jij nog zou zakken."
tja dat foutje op dat kruispunt was toch iets te erg om te mogen slagen volgens die examinator

dus.... tips?
  donderdag 7 september 2006 @ 16:04:32 #288
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_41586603
Hoppaaaaaa net tussentijdse toets gehad. Ging echt geweldig! Bijzondere verrichtingen gingen lekker (keren d.m.v. steken, parkeren in een vak), heb goed gekeken en het enige verwijt dat ik kreeg is dat ik soms de nacontrole niet deed. Okee, daar valt aan te werken! Verder zei mijn instructeur dat ik wel geslaagd zou zijn als ik zo gereden had op mijn examen! Mooi!

Nu maar hopen dat ik volgende week met het examen net zo'n gunstige situaties krijg!
Sokkel Lolleromfg
  donderdag 7 september 2006 @ 16:05:45 #289
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_41586635
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:40 schreef Robbiej het volgende:
Wat raden jullie mij aan?

Ik heb dus een spoedcursus gehad van een kleine 3 weken. nu ging het rijden opzich perfect. alleen ja... wel gezakt. nu ben ik dus van plan om maximaal 3 lessen te nemen om alles even op te frissen. ik moet namelijk binnen nu en 2.5 week voor de 2e keer afrijden.

wat ik wil doen is:

3-4 lesuren waarvan morgen anderhalf uur
de rest moet ik nog inplannen.

goed idee?

Citaat Instructeur: "Je gaat gewoon slagen, ik zie niet waarom jij nog zou zakken."
tja dat foutje op dat kruispunt was toch iets te erg om te mogen slagen volgens die examinator

dus.... tips?
Ik zou vragen of je inderdaad een aantal proefexamens kan doen van ieder 1.5 uur. Dus ongeveer 35 minuten crossen, evaluatie en dan nog aan de punten werken waar het nog schort.
Sokkel Lolleromfg
  donderdag 7 september 2006 @ 16:23:59 #290
11458 ivetje
pi_41587265
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:04 schreef Dirktator het volgende:
Verder zei mijn instructeur dat ik wel geslaagd zou zijn als ik zo gereden had op mijn examen! Mooi!
Dat is dus niet mooi, je had dus net zo goed nu je examen kunnen doen blijkbaar. Beetje raar dat je nu nog een TTT krijgt als je al op examenniveau zit. Zo'n toets is nl niet alleen maar voor die bijzondere verrichtingen, je krijgt er ook te horen wat je nog moet verbeteren. Als dat dus helemaal niets is had je net zo goed examen kunnen doen ipv een TTT. Erg raar van je rijschool om het zo laat nog te doen terwijl je dus al op het niveau van een examen zit. Dan heeft zo'n hele TTT eigenlijk weinig zin meer
To infinity…and beyond!
  donderdag 7 september 2006 @ 16:45:09 #291
139330 TNA
For the stars that shine
pi_41588043
quote:
Geslaagd!
Gefeliciteerd!
quote:
Op donderdag 7 september 2006 12:16 schreef Babbel1 het volgende:
Oja, mijn instructeur vindt dat ik schakel alsof ik in een Formule 1 auto zit.. ik doe het te snel, niet met teveel kracht, maar gewoon te snel.. ik zie niet in wat er mis mee is, hij vindt het ook niet heel erg, hij moet er wel om lachen Weet iemand of dat weer zo iets zou kunnen zijn, waarop ze je laten zakken bij t CBR?
Als je de verkeerde examinator treft vindt 'ie je misschien "te opgejaagd rijden", en ja, dat is natuurlijk "niet veilig", dus "helaas, ik moet je teleurstellen" Ik zou proberen wat rustiger te schakelen, komt beheerster over
  donderdag 7 september 2006 @ 16:49:06 #292
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_41588162
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:23 schreef ivetje het volgende:
Dat is dus niet mooi, je had dus net zo goed nu je examen kunnen doen blijkbaar. Beetje raar dat je nu nog een TTT krijgt als je al op examenniveau zit. Zo'n toets is nl niet alleen maar voor die bijzondere verrichtingen, je krijgt er ook te horen wat je nog moet verbeteren. Als dat dus helemaal niets is had je net zo goed examen kunnen doen ipv een TTT. Erg raar van je rijschool om het zo laat nog te doen terwijl je dus al op het niveau van een examen zit. Dan heeft zo'n hele TTT eigenlijk weinig zin meer
Mwah, ik moet nog perfectioneren. Dus volgende week nog 3 lesuren ofzo en dan kan ik er tegenaan. Ik heb een snelcursus gedaan, dus ben pas 3 weken geleden begonnen. Tussentijdse toets komt dan vlak voor het examen, ik vind het prima zo. Nu kan ik nog werken aan de dingetjes die nog verbeterd moeten worden (nacontrole constant houden, eerder kijken op kruispunten) zodat het volgende week perfect gaat.
Sokkel Lolleromfg
pi_41588670
Neah schiet ff niet op bij mij blijf btje op kijken hangen.
Erg vreemd ik zie het merk het op maar ik doe er niet gelijk iets mee.
Later tijdens de les ging het wel lekker, maar goed baal er ff stevig van.
Blijf hier nou al een paar lessen mee kutten.
  donderdag 7 september 2006 @ 17:33:04 #294
11458 ivetje
pi_41589328
quote:
Op donderdag 7 september 2006 17:07 schreef Graftak72 het volgende:
Dat heb ik precies hetzelfde...ik zie het wel, weet ook dat ik iets moet doen maar doe het niet Heb nu eindelijk een beetje het licht gezien en mijn examen wordt dus ook aangevraagd nu. Als ik het nu zo volhoudt heb ik het roz papiertje over niet al te lange tijd ook in handen.

Morgen komt overigens de datum van mijn examen
To infinity…and beyond!
pi_41590832
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:38 schreef Robbiej het volgende:

[..]

Wie had je als examinator als ik vragen mag?
Dhr. Liefers En bedankt voor de felicitaties iedereen, ik blijf dit topic wel in de gaten houden En voor de rest: succes
  donderdag 7 september 2006 @ 18:47:10 #296
127956 Robbiej
pi_41591214
quote:
Op donderdag 7 september 2006 17:07 schreef Graftak72 het volgende:
Dat had ik ook. gaat vanzelf over naarmate je meer lessen hebt.

mijn tip. ga naar een drukke stad ofzo. dat is ineens zo druk voor je dan dat je het gauw onder de knie hebt.
pi_41592639
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:49 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Mwah, ik moet nog perfectioneren. Dus volgende week nog 3 lesuren ofzo en dan kan ik er tegenaan. Ik heb een snelcursus gedaan, dus ben pas 3 weken geleden begonnen. Tussentijdse toets komt dan vlak voor het examen, ik vind het prima zo. Nu kan ik nog werken aan de dingetjes die nog verbeterd moeten worden (nacontrole constant houden, eerder kijken op kruispunten) zodat het volgende week perfect gaat.
Ik had precies hetzelfde bij TTT. Keek te laat en te snel bij kruispunten en soms deed ik geen nacontrole. Naja nog even 4 lesjes en dan examen. Moet wel lukken. Gewoon even een half uurtjes alles vreselijk uitgebreid doen en ze zijn blij...
Wat ik doe? Ik ontdek!
pi_41592644
Ik rij in utrecht best druk dacht ik zo..
Jammer dat het maar 1 les per week is op dit moment..
R.I. zegt ook dat het beetje hier op hangt en als ik dit gewoon beter doe.
Dat ik bijna klaar ben voor examen... maar ja.. time will tell.

In ieder geval bedankt voor jullie reactie's. zal mijn lease auto nog maar niet bestellen ;-)
pi_41592736
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:05 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Ik zou vragen of je inderdaad een aantal proefexamens kan doen van ieder 1.5 uur. Dus ongeveer 35 minuten crossen, evaluatie en dan nog aan de punten werken waar het nog schort.
Ik sluit me hier bij aan. Mijn rij-instructeur deed ook proefexamens, zodat ik een beetje wist wat ik kon verwachten en wat rustiger m,n rijexamen in zou gaan.
Na de TTT ( voor jou niet van toepassing ) deden we dezelfde rit nog een keer om door te nemen wat de knelpunten waren en waar ik beter op moest letten en wat juist wel heel goed ging.
Dit heeft veel goed gedaan voor mijn zelfvertrouwen en ben ook in 1 keer geslaagd.
pi_41607970
Gister mijn eerste rijles gehad. Was heel erg leuk, de auto 1 keer af laten slaan. Maar nu hoefde ik zelf bijna alleen maar op de koppeling te letten enz.

De volgende rijles moet ik iemand wegbrengen die zo'n 30 km verder woont. Dat gaat dan gelijk over autowegen enz.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')