denk dat je wel even langs een basisschool mag rijdenquote:Op zondag 3 september 2006 12:01 schreef Jenny_ het volgende:
Vraagje: vandaag hoorde ik van een vriendinnetje dat de examinators van het CBR zoveel procent moet laten zakken op een dag. Dit omdat de gemeente maar 500 rijbewijzen per maand mag geven. Ik vind het echt klink klare onzin... maar wie heef hier nog meer iets van gehoord?
(moet over een klein weekje op, om 15:00... is dit een slechte tijd?)
Ik ben geslaagd met een examen om 14.55 uurquote:Op zondag 3 september 2006 12:01 schreef Jenny_ het volgende:
Vraagje: vandaag hoorde ik van een vriendinnetje dat de examinators van het CBR zoveel procent moet laten zakken op een dag. Dit omdat de gemeente maar 500 rijbewijzen per maand mag geven. Ik vind het echt klink klare onzin... maar wie heef hier nog meer iets van gehoord?
(moet over een klein weekje op, om 15:00... is dit een slechte tijd?)
Haha, dat dacht ik ook al ja.quote:Op zondag 3 september 2006 14:49 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
denk dat je wel even langs een basisschool mag rijden
Thnx! Ga m'n best doen, jullie horen het nog.quote:Op zondag 3 september 2006 16:31 schreef TNA het volgende:
Maar hé, maak een nette indruk en laat zien dat je kan rijden - dan slaag je wel
quote:Op zondag 3 september 2006 12:34 schreef alwaysthebest het volgende:
Het slagingspercentage zal wel ongeveer gelijk blijven, maar ik geloof niet dat het kunstmatig op een bepaald percentage gehouden wordt hoor.. Zou een beetje vreemd zijn als de ene maand 80% slaagt, de maand erna 40%, niet? Logischerwijs blijft dat ongeveer gelijk.
quote:Sneller rijbewijs na lessen in simulator
door Arjen ten Cate
AMSTERDAM - Leerlingen die een deel van hun rijlessen volgen in een rijsimulator hebben een grotere kans om in één keer te slagen en zijn bovendien een stuk goedkoper uit. Dat blijkt uit onderzoek van de brancheorganisatie Bovag dat wordt ondersteund door de TU Delft en TNO.
De rijsimulator die enkele jaren geleden zijn intrede deed blijkt volgens de Bovag een enorm succes te zijn. Leerlingen beginnen hun eerste les niet direct op de openbare weg, maar leren de wagen te beheersen in een nagebootste auto die rijdt in een virtuele omgeving. Zo kunnen veelvoorkomende verkeerssituaties eenvoudig worden herhaald en worden basisvaardigheden in een mum van tijd aangeleerd.
„Meestal volgen de leerlingen vier lessen van twee uur in de simulator. Dat werkt het beste”, zegt woordvoerder Rob Boon van de Bovag. Mensen die de eerste praktijkuren in een simulator doorbrengen hebben vier procent meer kans om te slagen, zo blijkt uit onderzoek.
Geavanceerd
Daarnaast is het een stuk goedkoper voor de leerlingen. „Acht uur les in een echte auto kost 328 euro, acht uur in een simulator 225 euro”, rekent een zegsman van verkeersschool Bruinsma in Utrecht voor. Dat opleidingsinstituut heeft zeer geavanceerde simulators en is razend enthousiast over de computers.
„Het is namelijk ook kostenbesparend voor de rijschool”, aldus de woordvoerder van Bruinsma. „We gebruiken maar één instructeur voor drie leerlingen bij de simulators. Een digitale ’instructeur’ volgt de verrichtingen ook op de voet. Het kost bovendien geen benzine.”
De Bovag spreekt van een milieuvriendelijke oplossing. De leerlingen die eerst in een virtuele omgeving lessen, gaan daarna overigens gewoon de weg op.
Momenteel zijn er ongeveer 60 simulators in gebruik bij verkeersscholen die zijn aangesloten bij de brancheorganisatie. „Het is ook gewoon leuk en veilig om te beginnen in een virtuele wereld. De leerlingen gaan met meer zelfvertrouwen de echte weg op.”
Bron
mijn rijschool heeft ook zo'n simulator staan. ben toch direct begonnen met lessen op de openbare weg. die simulator staat in ede en dat is ongeveer een half uur hier vandaan.quote:
HEEL VEEL SUCCES MORGEN, SYL!quote:Op zondag 3 september 2006 12:37 schreef Sylvana het volgende:
ik word echt gek, ik hoop echt zo dat ik morgen gewoon die rijtest mag doen
Het valt echt mee hoor, ik heb het in 3 weken gedaan en alles is gewoon te doen. Je moet er alleen wel een vakantie voor uittrekken maar dan heb je het ook.quote:Op zaterdag 2 september 2006 18:40 schreef Sylvana het volgende:
[..]
tja, als jij jezelf zo'n grote druk op wilt leggen moet je dat vooral doen
quote:Op maandag 4 september 2006 17:01 schreef Graftak72 het volgende:
@tralalalalalalallalalla die 5 dagen kunnen er toch ook wel bij..?
Dat 'klote pasje' is wel 100 keer zo handig als dat roze vod van nu. Die gaat meestal eerder stuk dan dat je 'm moet vernieuwen.quote:Op maandag 4 september 2006 16:43 schreef tralalala het volgende:
Als ik me rijbewijs mag halen, kan ik lekker 5 werkdagen gaan wachten voor zo'n klote pasje![]()
Dat is onzin, je moet gewoon niet zo slordig omgaan met je spullen. Ben blij met mijn roze papiertjequote:Op maandag 4 september 2006 17:40 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat 'klote pasje' is wel 100 keer zo handig als dat roze vod van nu. Die gaat meestal eerder stuk dan dat je 'm moet vernieuwen.
1. Je houding. zenuwachtig, schrikachtig gedrag maakt geen goede indruk.quote:Op maandag 4 september 2006 17:43 schreef Jenny_ het volgende:
Het is toch zo dat je niet kan zakken op je bijzondere verrichtingen als je gewoon goed hebt gekeken toch? Daar ben ik namelijk niet zo'n held in, alleen helling trekken is een eitje (bij wie niet).
Heeft er iemand verder nog bruikbare tips voor het praktijkexamen? Waar zakken de meeste mensen op (kijken)? Tips tips tips, meer als welkom...![]()
Ik ben echt geen sloddervos, m'n rijbewijs heb ik altijd in m'n portomonnee, en hij ziet er nu al uit alsof 'ie drie keer is meegewassen. En dat voor een papier van anderhalf jaar oud.quote:Op maandag 4 september 2006 17:46 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Dat is onzin, je moet gewoon niet zo slordig omgaan met je spullen. Ben blij met mijn roze papiertje![]()
Mag je al wel gaan rijden, met een bewijs ofzo? of moet je ook echt wachten tot je het rijbewijs in je bezit hebt?quote:Op maandag 4 september 2006 17:01 schreef Graftak72 het volgende:
@tralalalalalalallalalla die 5 dagen kunnen er toch ook wel bij..?
Je moet echt wachtenquote:Op maandag 4 september 2006 18:08 schreef tralalala het volgende:
[..]
Mag je al wel gaan rijden, met een bewijs ofzo? of moet je ook echt wachten tot je het rijbewijs in je bezit hebt?
Anders is een (erg snelle) spoedcursus ook een beetje zinloos![]()
Als je echt heel veel last hebt van zenuwen kan je aan je huisarts propranolol vragen. Het is een bloeddrukverlager die als bijeffect heeft dat hij lichamelijke kenmerken van stress tegen gaat. Mij heeft het echt enorm geholpen! Bij mijn eerste examen was ik zo zenuwachtig dat ik helemaal trilde en daardoor de koppeling niet meer normaal kon laten opkomenquote:Op vrijdag 1 september 2006 14:13 schreef MisterDico het volgende:
ik heb er een goed gevoel bij. het hele afrijden, maar weet iemand hier alvast wat je kan nemen tegen de zenuwen? die je eventueel krijgt?
Ja idd! Heeft bij mij ook super geholpen bij mijn theorie, en ga ze nu ook weer aanvragen voor mijn praktijk. Propranolol the best!quote:Op maandag 4 september 2006 18:19 schreef Lotjeb het volgende:
Als je echt heel veel last hebt van zenuwen kan je aan je huisarts propranolol vragen.
Ja, moet je em ook niet in je portemonnee doen, heb em netjes in een autopapieren mapjequote:Op maandag 4 september 2006 18:00 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik ben echt geen sloddervos, m'n rijbewijs heb ik altijd in m'n portomonnee, en hij ziet er nu al uit alsof 'ie drie keer is meegewassen. En dat voor een papier van anderhalf jaar oud.
Zou wel handig zijn, maar dat is niet te doen voor mij, ik rij zowel motor als auto, en nog wat busjes van het werk. In m'n portomonnee weet ik zeker dat ik 'm altijd bij heb. Daarom zou een creditcard-rijbewijs wel handig zijn.quote:Op maandag 4 september 2006 23:19 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Ja, moet je em ook niet in je portemonnee doen, heb em netjes in een autopapieren mapje![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |