Ik zou zeggen, bereid jezelf voor, want jij en ik maken het einde van de vijandelijkheden in dat geval niet meer mee.quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:53 schreef lionsguy18 het volgende:
Niks terug naar 1967. Israel wordt nooit opgedeeld.
Excuses, vergeten, dom!quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:51 schreef schatje het volgende:
Ja, en tegelijkertijd moeten de Palestijnen het geweld afzweren.
De joden gebruiken de Tora als toilet paper ?quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:47 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Geen 70 maagden maar 70 druiven.
De tekst is verkeerd vertaald.
onmogelijk dit plan want je vergeet de tempelbergquote:Op maandag 7 augustus 2006 22:36 schreef Hallulama het volgende:
Dus:
1. Men stopt met het bezigen van geweld
2. Iedereen* met anti-Israël sentimenten zweert het geweld af en erkent de staat Israël volgens de grenzen van 1967
3. Israël trekt zich terug tot de grenzen van 1967 en laat de politieke gevangenen vrij
4. De Palestijnen krijgen hun eigen staat, welke wereldwijd zal worden erkent, met Oost-Jeruzalem als hoofdstad
5. Palestijnse vluchtelingen zullen terugkeren naar de Palestijnse staat, en niet naar Israël (moet te accepteren zijn, me dunkt, times have changed)
* Militante Palestijnse organisaties (o.a. Hamas), Hezbollah, Iran, etc.
Ik ben benieuwd, is dat volgens u allen hier het gewenste plan van aanpak? Zo ja, prima, zo nee, alternatieven graag!
Okay, interessant, klopt dit verhaal afkomstig van Wikipedia betreffende de Tempelberg een beetje wat jou betreft?quote:Op maandag 7 augustus 2006 22:52 schreef Boomstam het volgende:
onmogelijk dit plan want je vergeet de tempelberg
als je daar een opslossing voor vind is derest easy
ja die jaquote:Op maandag 7 augustus 2006 22:55 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Okay, interessant, klopt dit verhaal afkomstig van Wikipedia betreffende de Tempelberg een beetje wat jou betreft?
---
Laatst ook al, die Palestijnen vechten wel graag in ziekenhuizen.quote:20:47 Five Palestinians hurt as Fatah and Hamas clash in Gaza hospital
Niet zo interessant meer he, het opnoemen van slechts symptomen, of wel?quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:03 schreef Almere-Dude het volgende:
Laatst ook al, die Palestijnen vechten wel graag in ziekenhuizen.
welke lering bedoel je?quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:03 schreef Hallulama het volgende:
Ah, welnu, dan zeg ik, gewoon nog een keer proberen, en leren van het verleden!
Meki, zou jij als aanvulling bij dat plan:"de overdraging van de tempelberg aan de joden"quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:06 schreef Meki het volgende:
de plan van Hullahumama is een goede plan
waar staat de tempelberg en wat is dat voor een bergquote:Op maandag 7 augustus 2006 23:10 schreef Boomstam het volgende:
[..]
Meki, zou jij als aanvulling bij dat plan:"de overdraging van de tempelberg aan de joden"
het nog steeds een goed plan vinden?
en waarom niet/wel
lees derest van het topic even door, zo groot issie nog nietquote:Op maandag 7 augustus 2006 23:11 schreef Meki het volgende:
[..]
waar staat de tempelberg en wat is dat voor een berg
ik moet wegquote:Op maandag 7 augustus 2006 23:14 schreef Boomstam het volgende:
[..]
lees derest van het topic even door, zo groot issie nog niet
Is dat realistisch? Ik vind dat het niet aan één partij zou moeten behoren, maar aan alle drie de partijen. Is dat niet slimmer? Beter? Wijzer? Vriendelijker? Rechtvaardiger? Vrediger? Etc.quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:10 schreef Boomstam het volgende:
Meki, zou jij als aanvulling bij dat plan:"de overdraging van de tempelberg aan de joden"
het nog steeds een goed plan vinden?
en waarom niet/wel
maar wat moet er op die berg komen staan dan?quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:17 schreef Clourhide het volgende:
Ik zeg: geen opsplitsing van de Tempelberg!
Gewoon een groot hek er omheen zetten met toegangspoortjes. De even dagen zijn voor de joden en de oneven dagen voor de moslims. De christenen mogen de bewaker spelen.
(En 25 euro pp entree vragen natuurlijk, zoals in een pretpark.)![]()
Ja, maak het nou niet te moeilijk hé.quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:18 schreef Boomstam het volgende:
[..]
maar wat moet er op die berg komen staan dan?
2 moskeen of 1 tempel en 1 moskee of 1 super tempel?
Tsja, maar maakt dat de religieuzen wijs.quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:15 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Is dat realistisch? Ik vind dat het niet aan één partij zou moeten behoren, maar aan alle drie de partijen. Is dat niet slimmer? Beter? Wijzer? Vriendelijker? Rechtvaardiger? Vrediger? Etc.
Rechtvaardig als in de aarde is van ons allemaal?
Een Tempelberg is een berg met een Tempel.quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:11 schreef Meki het volgende:
[..]
waar staat de tempelberg en wat is dat voor een berg
Daar moeten we voor gaan ja. Het hen wijsmaken. It's the only way forward. Dus de keuze is simpel.quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:19 schreef Boomstam het volgende:
Tsja, maar maakt dat de religieuzen wijs.
Ja maar das niet reeel helaas.quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:20 schreef Hallulama het volgende:
Alle religies kunnen in een eventueel nieuw gebouw allen hun gebedsdiensten houden. Dat is al eerder gebeurd, lang geleden, in het Arabische rijk van toen, en sterker nog, er bestaat op dit moment ook een gecombineerde kerk/synagoge/moskee ergens in Gaza, of was het in Syrië, dat weet ik niet meer.
Joodse, Christelijke en Islamitische vrijwilligers houden daar samen de boel draaiende in iedergeval.
Zo kan het dus ook
Okay, dan proberen we het anders.quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:24 schreef Boomstam het volgende:
Ja maar das niet reeel helaas.
niet voor deze plek
een oplossing voor deze plek zorgt voor vrede.
in het wiki verhaal stond ook al het meest omstreden vierkante km
Ik zou er echt niets voor weten ook waar alle partijen mee akkoort zullen gaan
Zoals Boomstam al zegt, Oost-Jeruzalem is de grootste uitdaging, en dan met name de Tempelberg.quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:25 schreef Roi het volgende:
Ik denk dat veel Israeli's er niet veel moeite mee hebben als Israel de West bank geeft, maar een gedeelte van Jeruzalem en de tempelberg... daar zou ik heel veel moeite mee hebben! (en dat wordt natuurlijk de eis als de West-Bank is gegeven aan de Palestijnen)
Ja, okay, zo denk jij er over, en zo denken vast meerdere mensen er over, maar helaas, de mensen waar het nu net omgaat, die denken er niet zo overquote:Op maandag 7 augustus 2006 23:31 schreef remlof het volgende:
Laten we die Tempelberg gewoon ontruimen en opblazen... Hebben we een Tempelkrater.
Dat religieuze geouwehoer ook altijd
Laten we Nederland ook dan maar gewoon opblazen, ook voor veel mensen niet belangrijk.quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:31 schreef remlof het volgende:
Laten we die Tempelberg gewoon ontruimen en opblazen... Hebben we een Tempelkrater.
Dat religieuze geouwehoer ook altijd
quote:Op maandag 7 augustus 2006 22:36 schreef Hallulama het volgende:
Dus:
1. Men stopt met het bezigen van geweld
2. Iedereen* met anti-Israël sentimenten zweert het geweld af en erkent de staat Israël volgens de grenzen van 1967
3. Israël trekt zich terug tot de grenzen van 1967 en laat de politieke gevangenen vrij
4. De Palestijnen krijgen hun eigen staat, welke wereldwijd zal worden erkent, met Oost-Jeruzalem als hoofdstad
5. Palestijnse vluchtelingen zullen terugkeren naar de Palestijnse staat, en niet naar Israël (moet te accepteren zijn, me dunkt, times have changed)
* Militante Palestijnse organisaties (o.a. Hamas), Hezbollah, Iran, etc.
Ik ben benieuwd, is dat volgens u allen hier het gewenste plan van aanpak? Zo ja, prima, zo nee, alternatieven graag!
Dat zou best wel een oplossing kunnen zijn waarvoor gekozen zal worden in de toekomst. Israël beheert deze plek echter nu en de rotskoepelmoskee staat er nog steeds en moslims kunnen daar gewoon terecht.quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:28 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Okay, dan proberen we het anders.
Wat denk je er van om de VN de eigenaar en beheerder van de Tempelberg te maken? World heritage enzo? Misschien is dat een plan?
Mja moslims zien de VN nog wel is als "kleine" broer van de VSquote:Op maandag 7 augustus 2006 23:28 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Okay, dan proberen we het anders.
Wat denk je er van om de VN de eigenaar en beheerder van de Tempelberg te maken? World heritage enzo? Misschien is dat een plan?
Dus er is nu niet echt een probleem wat dat betreft, of wel?quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:37 schreef rutger05 het volgende:
Dat zou best wel een oplossing kunnen zijn waarvoor gekozen zal worden in de toekomst. Israël beheert deze plek echter nu en de rotskoepelmoskee staat er nog steeds en moslims kunnen daar gewoon terecht.
Dat hangt van alle partijen af.quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:39 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Dus er is nu niet echt een probleem wat dat betreft, of wel?
Tsja, ik ben persoonlijk ook meer voor het bouwen van een nieuwe tempel, de Tempel van Verzoening ofzo.quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:39 schreef Boomstam het volgende:
Mja moslims zien de VN nog wel is als "kleine" broer van de VS
en laat die nou christelijk zijn. met hun christelijke belangen in ook een 3de tempel.
Maar goed stel dat de VN daar beheerder van wordt.
Dan zullen de joden het nog zien als moslim gebied omdat er 2 moskeen op staan.
nee maar toch is het hierop fout gelopen tussen barak en arafatquote:Op maandag 7 augustus 2006 23:39 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Dus er is nu niet echt een probleem wat dat betreft, of wel?
quote:Hizbullah UAV shot down off Haifa coast
Aircraft was packed with explosives; IDF checking that no others were launched.
Mooie woorden wat dat betreft op de Wikipedia website, item: Messianic Age:quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:02 schreef Boomstam het volgende:
Christenen zien er trouwens een extra dimensie in. Als de 3de tempel gebouwt wordt dan is dat bij het aanbreken van de eindtijd. Bush is wel zo'n christen denk ik.
Joden zelf hebben heel de 3de tempel al als het ware als bouwpakket klaarliggen. Wachtend op het moment dat ze het kunnen bouwen.
zouden ze het op een Israelisch oorlogsschip gemunt hebben..?quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:44 schreef Roi het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Waarschijnlijk de raffinaderijen en chemische industrie die ze met de Katusja'squote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:11 schreef venomsnake het volgende:
[..]
zouden ze het op een Israelisch oorlogsschip gemunt hebben..?![]()
stoer dingetje trouwens als er geen explosieven aan hingen..
Nee hoor. Het is de vlag van de staat Israël. Volgende keer beter kijken.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:40 schreef Vassili_Z het volgende:
TS heeft een terroristische vlag
Hey!!! Daar is mister one-liner ook weerquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:40 schreef Vassili_Z het volgende:
"Als de twee ontvoerde soldaten niet worden vrijgelaten, draaien we de klok van Libanon 20 jaar terug"
Luitenant Generaal Dan Halutz
Israelische Strijdkrachten
12 Juli 2006
20 jaar geleden viel Israel ook Libanon binnen, daar doelt hij opquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:40 schreef Vassili_Z het volgende:
"Als de twee ontvoerde soldaten niet worden vrijgelaten, draaien we de klok van Libanon 20 jaar terug"
Luitenant Generaal Dan Halutz
Israelische Strijdkrachten
12 Juli 2006
Enquote:Op maandag 7 augustus 2006 19:19 schreef Recovering het volgende:
Ik vind het gewoon fantastisch, dat rellen tegen die Hezbollah-honden.
Ik hoop dat die Joden ze afschieten. Maar ja, dat zal wel weer aan mij liggen.![]()
Leuk verschil hé!quote:Op maandag 7 augustus 2006 19:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik hoop nog steeds dat Tel Aviv spoedig zal branden...
Maar dat zal dan wel weer aan mij liggen
Vassili_Z is van mening dat deze nare man, George Galloway, de waarheid aan het verkondigen is:quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:46 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Hey!!! Daar is mister one-liner ook weer![]()
Je staat zeker voor 100% achter de Hezbollah?
En dat is behoorlijk eufemistisch uitgedrukt.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 01:00 schreef Finder_elf_towns het volgende:
George Galloway is een complete nutcake.
Ik mag die vent wel.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 01:00 schreef Finder_elf_towns het volgende:
George Galloway is een complete nutcake.
Hahaha!quote:
Ik vind dat hij lef heeft, recht voor z'n raap is, en goede dingen zegt, maar wie ben ik?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 01:10 schreef Refragmental het volgende:
Hahaha!
Hij kan alleen maar hard schreeuwen.
Een beetje zoals Super7Fighter constant roepen dat de Hezbollah wint.
Jeez die gast is de weg helemaal kwijt.
Ik niet. Het is een zeer onsympathieke en hypocriete man. Hij staat mij niet alleen tegen om zijn mening, maar ook als persoon. Kijk alleen maar hoe hij reageert op de interviewster.quote:
Yep, zo ken ik hem, hij heeft een tijd geleden ook het complete Amerikaanse congres flink op z'n sodemieter gegeven, fantastisch.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 01:12 schreef rutger05 het volgende:
Ik niet. Het is een zeer onsympathieke en hypocriete man. Hij staat mij niet alleen tegen om zijn mening, maar ook als persoon. Kijk alleen maar hoe hij reageert op de interviewster.
Lef... ok, je moet lef hebben om zo dom te kunnen blaten op tv en steeds maar weer clichés uit de kast te kunnen trekken.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 01:12 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik vind dat hij lef heeft, recht voor z'n raap is, en goede dingen zegt, maar wie ben ik?
Wat zegt hij dan zoal wat echt niet klopt, volgens jou? Misschien heb ik dat dan wel gemist.
Wat vond jij dan dat hij voor goede dingen zei?quote:It is now becoming clear that, despite the claims of the Palestinians and the international media's rush to blame Israel, the deaths of seven Palestinian civilians on a beach in Gaza on 9 June were not caused by the IDF. Investigations by the IDF and others over the past few days have revealed new evidence that a Hamas mine was most likely the cause of the beach blast
De 'inhoud' van deze weerzinwekkende hypocriet is al even weerzinwekkend als de man zelf. Een vuilnisbak met organisch vuil heeft na een maand te hebben gestaan in de felle zon nog een frissere inhoud dan deze man.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 01:14 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Yep, zo ken ik hem, hij heeft een tijd geleden ook het complete Amerikaanse congres flink op z'n sodemieter gegeven, fantastisch.
Maar nu even over de inhoud, okay?
Hij had het trouwens over de bezetting van Israel van Libanon.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 01:20 schreef rutger05 het volgende:
[..]
De 'inhoud' van deze weerzinwekkende hypocriet is al even weerzinwekkend als de man zelf.
Ik kan me voorstellen dat de artikelen op HonestReporting (pro-Israelische site) niet voldoende zijn voor Galloway.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 01:16 schreef Refragmental het volgende:
En wat niet klopt?
De Gaza beach incident die hij toeschrijft aan Israel bijvoorbeeld?
http://www.honestreportin(...)dy_On_Gaza_Beach.asp
http://www.honestreportin(...)Gaza_Beach_Libel.asp
Wat vond jij dan dat hij voor goede dingen zei?
Shebaa Farmsquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 01:23 schreef Refragmental het volgende:
Hij had het trouwens over de bezetting van Israel van Libanon.
Welke stukken land werden dan bezet door Israel? Ik dacht altijd dat Israel alles had teruggegeven in 2000. Weet iemand hier meer van?
Het is tevens een cliché om iemand te beschuldigen van het uit de kast trekken van clichés.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 01:16 schreef Refragmental het volgende:
Lef... ok, je moet lef hebben om zo dom te kunnen blaten op tv en steeds maar weer clichés uit de kast te kunnen trekken.
quote:
quote:While Lebanon claims to be the owner of the Shebaa Farms area, the UN has encouraged the Lebanese and Syrians to negotiate between themselves as to who is the rightful owner. If Syria were to cede ownership of the area to Lebanon, then it is probable that Israel and the UN would then reconsider the status of the territory. In the meantime, the issue of the Shebaa Farms is used simply as an excuse for the Hezbollah to maintain itself as an armed force in the region.
HonestReporting is niet pro-israelisch... deze site probeert alleen alle mediamanipulatie tegen te gaan omtrend Israel.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 01:23 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat de artikelen op HonestReporting (pro-Israelische site) niet voldoende zijn voor Galloway.
Daar staat immers tegenover de massa artikelen in de internationale pers.
Plus het feit dat Israël een internationaal onderzoek heeft geweigerd.
Voor mij persoonlijk ook niet genoeg om 100% overtuigd te geraken.
Verder niet de vraag omdraaien volgaarne.
Interessant.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 01:33 schreef Refragmental het volgende:
[..]
HonestReporting is niet pro-israelisch... deze site probeert alleen alle mediamanipulatie tegen te gaan omtrend Israel.
Het beste voorbeeld is nog dit:
[afbeelding]
Die vuile Zionisten agent valt zomaar een onschuldige palestijn aan... althans dat doet de internationale pers je geloven. Gelukkig is HonestReporting op zoek gegaan naar de waarheid.
Lees je maar eens in.
http://www.honestreportin(...)t_Started_it_All.asp
Dat is mij bekend, althans, de meningen zijn er over verdeeld, blijkt.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 01:29 schreef Refragmental het volgende:
![]()
Ik wist al dat die ging komen.
Shebaa Farms is een gebied waarop de Hezbollah helemaal geen claim mag leggen.
Het grondgebied is officieel van Syrië.
http://www.honestreportin(...)srael_Under_Fire.asp
[afbeelding]
Niet alleen interessant maar ook nog eens ontzettend manipulatief.quote:
"The United Nations views the Shebaa Farms area as Syrian territory."quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 01:42 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Dat is mij bekend, althans, de meningen zijn er over verdeeld, blijkt.
Syrië zelf heeft gezegd dat 't van Libanon is.
Maar ja, die roepen natuurlijk ook maar wat. Peres zegt dat 't Syrisch grondgebied is.
Hoe dan ook, er zijn dus mensen die vinden dat Israël nog steeds genoeg grondgebied bezet houdt dat niet van hen is.
Geef ze eens ongelijk.
Ik weet dat er vele onwaarheden dagelijks de wereld in worden geholpen, en dat sommigen uiteindelijk worden ontmanteld. Wat uiteindelijk wel en niet waar is, is mij een absoluut raadsel. Ik kan slechts zaken aannemen, en heb dus geen absolute waarheid wat dat betreft.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 01:33 schreef Refragmental het volgende:
HonestReporting is niet pro-israelisch... deze site probeert alleen alle mediamanipulatie tegen te gaan omtrend Israel.
Het beste voorbeeld is nog dit:
[afbeelding]
Die vuile Zionisten agent valt zomaar een onschuldige palestijn aan... althans dat doet de internationale pers je geloven. Gelukkig is HonestReporting op zoek gegaan naar de waarheid.
Lees je maar eens in.
http://www.honestreportin(...)t_Started_it_All.asp
Je bent met betrekking tot je laaste zin in je reactie het volgende vergeten uit het stuk Mattheüs dat je naar mijn hoofd slingert Northern Star !quote:Op maandag 24 juli 2006 05:31 schreef NorthernStar het volgende:
Als heiden weet ik natuurlijk niet zoveel van de bijbel als een echte Christen zoals jij, maar toch wel iets.
Mattheüs 22:34-40
Nu kan ik het mis hebben, maar volgens mij stelt Jezus daar dat "heb uw naaste lief als uzelf" even belangrijk is als het liefhebben van God - en dezen het grootste gebod in de wet zijn.
God dien je dus kennelijk door gedrag ("Doe als ik", zegt Jezus nietwaar) en in dat gedrag zou "heb uw naaste lief als uzelf" centraal moeten staan.
Nu mag je mij uitleggen hoe 'het liefhebben van een ander als jezelf' is te verenigen met oorlogvoeren en het ombrengen van honderden mensen, inclusief kinderen.
Tot die tijd mag jij je praatjes over partij kiezen voor de duivel voor je houden. (Mattheüs 7:1)
Wat is het nut van gechargeerd een voorstelling van zaken geven??quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 01:12 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik vind dat hij lef heeft, recht voor z'n raap is, en goede dingen zegt, maar wie ben ik?
Helemaal mee eensquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 01:55 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik weet dat er vele onwaarheden dagelijks de wereld in worden geholpen, en dat sommigen uiteindelijk worden ontmanteld. Wat uiteindelijk wel en niet waar is, is mij een absoluut raadsel. Ik kan slechts zaken aannemen, en heb dus geen absolute waarheid wat dat betreft.
Vandaar ook dat ik het niet interessant vind om over symptomen te praten, laten we het liever over oplossingen hebben.
Ik heb alweer een volgende vraag gevonden welke relevant (of eerder een barriere) kan zijn voor een mogelijke oplossing, namelijk, hoe ver mag je in het verleden teruggaan? Wat is nog acceptabel?
Immers, ik zeg zojuist wel heel gemakkelijk dat Israël zich moet terugtrekken tot de grenzen van 1967, en dat de Palestijnen daarmee akkoord dienen te gaan. Mochten ze daar geen zin in hebben, dan zullen ze in hun verweer vast en zeker stellen dat ze uberhaupt nooit akkoord zijn gegaan met de oprichting van de staat Israël, en dat de staat Israël in hun ogen dus illegaal is.
We kunnen ze dan wijzen op het feit dat het onzin is om terug in de tijd te gaan, dat de staat Israël er door fouten gemaakt in het verleden nu eenmaal is, en dat de staat Israël niet meer weg kan. Maar hoe maken we dat duidelijk? Waarom is het onjuist om zo ver terug in de tijd te gaan? Wie bepaalt dat? En hoe ver terug in de tijd mag je dan wel gaan?
Misschien meer iets voor WFL, qua filosofische discussie?
Dan is dat dus een onwaarheid van Galloway, hoewel, nog steeds bezet Israël dus grondgebied dat niet van hen is. Maar verder, wanneer iemand een keel opzet weet je dat je het zaakje met een korreltje zout moet nemen, maar toch vind ik nog steeds dat Galloway genoeg goeds zegt, al is het alleen maar de manier waarop hij de dingen zegt, bijvoorbeeld de zaken welke jij clichés vindt.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 01:51 schreef Refragmental het volgende:
"The United Nations views the Shebaa Farms area as Syrian territory."
En daarmee uit.
Dat syrie het opeens niks meer scheelt is wel duidelijk. Ze zijn tenslotte achter de schermen bezig met het opstoken van deze oorlog.
Heb geen idee welk ander grondgebied bezet zou zijn door Israel.
Het feit dat partijen met een anti-Israël sentiment het hebben over de grenzen van 1967 is wellicht een blijk van enige welwillendheid, acceptatie en genade. Ze kunnen inderdaad net zo goed hard door blijven hameren op het feit dat de staat Israël in hun ogen illegaal is.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 01:58 schreef Refragmental het volgende:
Helemaal mee eens![]()
Want waarom idd de 1967 grenzen aanhouden en niet die van 1948? Of waarom niet heel Israel weg willen hebben. Ik denk daarom ook dat de Hezbollah, de Hamas en alle andere Arabische organisaties ooit zullen stoppen met hun hetze tegen Israel, hoeveel land deze ook weer terug geeft.
Ten eerste is de claim van Hezbollah dan onterecht. Syrisch grondgebied eisen om dat vervolgens te annexeren (want het lijkt me dan dat dit gebied in Libanees (lees: Hezbollah) bezit komt) is exact hetzelfde wat zij Israël verwijten. Op zijn minst erg curieus.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 02:00 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Dan is dat dus een onwaarheid van Galloway, hoewel, nog steeds bezet Israël dus grondgebied dat niet van hen is.
Met Hamas die het volk aan de leiband heeft zal er nooit en te nimmer vrede komen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 02:03 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Het feit dat partijen met een anti-Israël sentiment het hebben over de grenzen van 1967 is wellicht een blijk van enige welwillendheid, acceptatie en genade. Ze kunnen inderdaad net zo goed hard door blijven hameren op het feit dat de staat Israël in hun ogen illegaal is.
Maar, wellicht dat ook zij begrijpen dat het volk, zowel aan Israëlische kant als aan Palestijnse kant, uiteindelijk helemaal niet zit te wachten op dergelijke principiele kwesties. Het volk wil alleen maar vrede, rust, en een kans om zichzelf te ontwikkelen.
omdat de EU altijd zo neutraal mogelijk wil blijven....quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 09:29 schreef isos het volgende:
En waarom wil de EU hezbollah ingodsnaam niet als terroritische organisatie bestempelen?
Komt door die laffe, smerige, hufterige tering-Fransen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 09:29 schreef isos het volgende:
En waarom wil de EU hezbollah ingodsnaam niet als terroritische organisatie bestempelen?
Dat gerucht over die Iraanse oliebeurs gaat nu al meer dan een jaar de ronde (hij had er in maart al moeten zijn?). Ik moet het eerste bewijs dus nog zien dat daar daadwerkelijk plannen voor zijn. De enige websites die het hier over hebben, zijn de conspiracy-sites. In alle artikels die ik tot nu toe gezien heb, worden amper of helemaal geen bronnen gegeven. Volgens mij is dat dus een fake news story, die opzettelijk verspreid wordt.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 03:28 schreef motionknight het volgende:
Dit is het voorspel van een grote oorlog in het midden-oosten, de kaarten zijn geschud en de spelers zijn aan het inzetten.
Als je goed oplet zie je dat Iran en syrie dagelijks bij het conflict betrokken worden met berichten zoals: " gevangen genomen hezbollah strijderzegt te zijn opgeleid in Iran'' ''Iraanse raketten treffen haifa'' ''Iraans geld grootsponsor hezbollah'' ''Iraanse president waarschuwt Israel met vergelding'' enz enz.
De Oil Bourse gaat in september beginnen, Iran zal olie niet meer in dollars verkopen maar in euro`s, dit zal de toch al zwakke economische gesteldheid van amerika de doodsteek betekenen.
De vraag is niet of dit uit de hand gaat lopen maar wanneer en welke landen er bij betrokken worden (rusland, china,europa).
De economische teruslag ten gevolge van de astronomische hoge olie prijs zal niet te overzien zijn.
Voor het einde van het jaar zal het schijt de ventilator raken, mark my words ladies and gentlefolks.![]()
Tja, Libanon was vroeger Frans gebied, Palestina was vroeger Brits. Dus je kan het natuurlijk evengoed hebben over "laffe, smerige, hufterige tering-Britten" (of -Amerikanen), als je het vanuit het andere standpunt bekijkt.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 09:36 schreef Recovering het volgende:
[..]
Komt door die laffe, smerige, hufterige tering-Fransen.
Ik denk dat als de katyusha raketten dezelfde lading hadden als de Bommen die Israelische vliegtuigen op Libanon gooien het dodenaantal vele malen hoger zou zijn geweest, ondanks die schuilkelders.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 09:38 schreef Virus3000 het volgende:
Ja dahag, Fransen komen pas blussen als de fik een heel huizenblok in de as heeft gelegd.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 09:46 schreef Clourhide het volgende:
Tja, Libanon was vroeger Frans gebied, Palestina was vroeger Brits. Dus je kan het natuurlijk evengoed hebben over "laffe, smerige, hufterige tering-Britten" (of -Amerikanen), als je het vanuit het andere standpunt bekijkt.
technisch gezien is Hezbollah geen terroristische organisatie, alleen de militaire takquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 09:36 schreef Recovering het volgende:
[..]
Komt door die laffe, smerige, hufterige tering-Fransen.
Neemt natuurlijk verder niet weg dat die Fransen een stelletje hondenlullen zijn.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 09:51 schreef sp3c het volgende:
technisch gezien is Hezbollah geen terroristische organisatie, alleen de militaire tak
en ondanks dat de EU het niet erkend is er nix dat andere lidstaten stopt om het zelf als terreurorganisatie te brandmerken dus de Fransen er de schuld van geven is wel erg kort door de bocht
Uit de Volkskrant.quote:In een sterk ideologisch aangezette redevoering in Los Angeles schilderde hij vorige week de wereldwijde strijd tussen extremisten en gematigden, tussen goed en kwaad. Blair sprak over een boog van extremisme, bestaande uit Hamas, Hezbollah, Syrië, Iran en de opstandelingen in Irak, die moet worden bestreden, niet alleen met militaire middelen maar ook met het propageren van eigen westerse waarden als pluralisme en vrijheid van meningsuiting.
‘Een deel van de westerse opinie denkt dat dit mondiale terrorisme gedeeltelijk onze eigen schuld is. Dat is niet het geval. Het is gebaseerd op religieus extremisme. En niet elk religieus extremisme, maar een speciale moslimversie daarvan’, zei hij.
Na aanvankelijke scepsis klinkt nu meer en meer waardering voor zijn woorden. De tegenstribbelende ministers zoals David Milliband, Jack Straw en Margaret Beckett, lijken bakzeil te hebben gehaald.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |