abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40570415
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:06 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Kijk, ik maakte al eerder deze opmerking. Als moslims het hebben over de gouden eeuw dan hebben ze het niet over de tijd van wetenschap en creativiteit, maar over de veroveringen en een gefantaseerde ideale islamitische maatschappij. En in dat ideaal is geen enkele ruimte voor wetenschap en creativiteit.
Dat er een bloeiperiode is geweest is niet dankzij de islam, maar ondanks de islam. En naarmate de islam meer greep kreeg op de mensen verdween de wetenschap en originaliteit. De beroemde wetenschapper en filosoof Averroes is een mooi voorbeeld. Die man is uiteindelijk verbannen onder invloed van islamitische fundamentalisten, en zijn meeste werk is vernietigd, verbrand dóór die fundamentalisten. En dat allemaal in de 12e eeuw.
[..]

(voor meer info kuun je beter de engelstalige wiki gebruiken, maar goed)

Het zijn de Bin Ladens, de "ware" moslims die zelf een einde gemaakt hebben aan die, in onze ogen bloei van wetenschap en cultuur, en in hun ogen verdervelijke godslastering.
[..]

Zie hier, de essentie van de islam in twee regels
Dat is natuurlijk een verdaaiing van de geschiedenis. Doordat er Islamitische fundamentalistische waren, zeggen dat de Islam het dus heeft gedaan. De bloeiperiode was er DANKZIJ de islam, die enigszins een hierarchie aanbracht in de samenleving, en een collectief vormde. Het is niet toevallig, dat exact in de periode dat de Islam overheerste er weldegelijk een "gouden eeuw" was. Als je stellingen zogenaamd waar zijn geweest, verklaart het niet hoe via dezelfde Islamitische wereld, bepaalde uitvindingen het westen hebben bereikt, het verklaard ook niet waarom er tal van medrassa's werden gesticht. Tevens verklaart het niet de stichting van bijv. universiteiten (in Fes bijvoorbeeld, die was er nog eerder dan de Sorbonne in Frankrijk ). Men was toch tegen wetenschap? Dat is vreemd! Als ze tegen wetenschap waren, waarom bewaarden de moslims dan allerlei belangrijke stukken afkomstig uit Perzie, India, Griekenland etc. etc.? Waarom staan de pyramides er uberhaupt nog in Egypte? Laten we voor de rest niet over de voortgang in de zorg (medicijnen etc etc), praten en ja Godslasteraar, de Islamitische Gouden Eeuw duurde van 750 tot 1200

Het feit dat jij Bin Landens, " ware moslims" noemt, zegt al genoeg.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 7 augustus 2006 @ 13:25:11 #102
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40570452
Precies, dus ik zeg, something fishy happened just after WWII.

Oh wacht, daar gaat 't toevallig ook over in The Power of Nightmares.

Zijn ze jaloers? Zijn ze boos? Zijn ze beledigd? Hebben ze daar misschien redenen voor?

Wanneer trekken wij onze invloeden terug uit het Midden-Oosten? Wanneer stoppen wij met het steunen van dictaturen om onszelf via die wijze te verrijken met McDonalds, en blote tieten op TV all night long?

Hand in eigen boezem, toch?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_40570476
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:17 schreef Gia het volgende:

[..]

In elk geval in veiligheid. Dat kunnen de libanezen ook doen. Echter heb ik sterk het idee dat hezbollah het zo geweldig vindt dat ze de hele wereld zoveeeeel doden kunnen laten zien, dat ze liever niemand in veiligheid brengen en de mensen verbieden zichzelf in veiligheid te brengen.
Ja, het is een propaganda-oorlog.
quote:
And joining us now here Washington Anne Compton who covers the White House for ABC News, and Thomas Ricks, Pentagon reporter for "The Washington Post" and author of the new book "Fiasco: The American Military Adventure in Iraq."

Tom Ricks, you've covered a number of military conflicts, including Iraq, as I just mentioned. Is civilian casualties increasingly going to be a major media issue? In conflicts where you don't have two standing armies shooting at each other? THOMAS RICKS, REPORTER, "THE WASHINGTON POST": I think it will be. But I think civilian casualties are also part of the battlefield play for both sides here. One of the things that is going on, according to some U.S. military analysts, is that Israel purposely has left pockets of Hezbollah rockets in Lebanon, because as long as they're being rocketed, they can continue to have a sort of moral equivalency in their operations in Lebanon.

KURTZ: Hold on, you're suggesting that Israel has deliberately allowed Hezbollah to retain some of it's fire power, essentially for PR purposes, because having Israeli civilians killed helps them in the public relations war here?

RICKS: Yes, that's what military analysts have told me.

KURTZ: That's an extraordinary testament to the notion that having people on your own side killed actually works to your benefit in that nobody wants to see your own citizens killed but it works to your benefit in terms of the battle of perceptions here.

RICKS: Exactly. It helps you with the moral high ground problem, because you know your operations in Lebanon are going to be killing civilians as well.
[ bron ]
pi_40570506
Sinds Godslasteraar zo'n fan is van Wiki, heeft ie dit vast ook gelezen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_Golden_Age

Maar wacht, wikipedia is een dhimmi-site
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 7 augustus 2006 @ 13:28:18 #105
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40570552
"The rise of the politics of fear begins in 1949 with two men whose radical ideas would inspire the attack of 9/11 and influence the neo-conservative movement that dominates Washington."

http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/3755686.stm
pi_40570934
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 11:53 schreef Drugshond het volgende:
Blijf het wel typerend vinden... dat zelfs Reuters (en dat is al een heel behoorlijke naam met veel credits) ligt te knoeien met foto's en dergelijke. Daar zullen ze nu heel veel spijt van hebben.
Another Fake Reuters Photo from Lebanon

Wat een prutser.

Verder, Thomas Ricks, journalist voor o.a. de Washington Post, heeft in een interview met CNN gezegd dat Israël bepaalde raketinstallaties van Hezbollah voor PR doeleinden intact laat. Hij heeft dat naar eigen zeggen van militaire analisten gehoord.

klik hier voor transcript

Je weet onderhand niet meer wat je wel of niet moet geloven .
  maandag 7 augustus 2006 @ 13:50:27 #107
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40571233
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:40 schreef schatje het volgende:

Another Fake Reuters Photo from Lebanon

Wat een prutser.

Verder, Thomas Ricks, journalist voor o.a. de Washington Post, heeft in een interview met CNN gezegd dat Israël bepaalde raketinstallaties van Hezbollah voor PR doeleinden intact laat. Hij heeft dat naar eigen zeggen van militaire analisten gehoord.

klik hier voor transcript

Je weet onderhand niet meer wat je wel of niet moet geloven .
Kinderen. Spelen spelletjes. Willen graag winnen. Spelen soms vals.

Je weet sowieso nooit wat je wel of niet moet geloven

Heerlijk, niet?

Geen nood, het enige dat gij dient te geloven is datgene wat gij ziet als gij in den spiegel kijkt
pi_40571308
Wel een fijne vent, die fotograaf, . Het is goed dat het zo openbaar is, jammer dat het masturbatievoer is voor die rechtsextremistische, fanatische weblogs, maar dat is dan maar zo.
  maandag 7 augustus 2006 @ 13:56:19 #109
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40571436
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:52 schreef Monidique het volgende:
Wel een fijne vent, die fotograaf, . Het is goed dat het zo openbaar is, jammer dat het masturbatievoer is voor die rechtsextremistische, fanatische weblogs, maar dat is dan maar zo.
Het is toch list en bedrog all over the place? Waarom? Omdat WIJ het willen?

Kijkcijfers, oplagecijfers, zijn alles bepalend.

Photoshop is standaard hulpmiddel.

Al die foto's van modellen? List en bedrog. Ik heb 't van de eerste hand, I used to date a model.

Schatje weet er alles van, zij is visagiste, ze werkt er zelf aan mee!

Situaties tijdens sensationele gebeurtenissen worden in scene gezet, opnieuw nagespeeld, daarvoor zijn speciale bureau's, om beelden te leveren, zodat wij lekker met onze kant en klaar maaltijd DUBBEL kunnen smullen.

Goed bezig met z'n allen!

Het is mens eigen, om overal een kuntsmatig laagje overheen te leggen, zelfs over onze eigen lichaamsgeur

Dat SCOORT tenminste !
pi_40571671
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:18 schreef Hallulama het volgende:
WAAR is een damian5700 als je hem NODIG hebt?
Wel vooruit! Nog eventjes dan. Waarmee kan ik je helpen?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  maandag 7 augustus 2006 @ 14:04:35 #111
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40571696
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 14:03 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Wel vooruit! Nog eventjes dan. Waarmee kan ik je helpen?
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 12:59 schreef damian5700 het volgende:

In plaats dat mysterie te ontrafelen zou het de wereld dunken wanneer men zich constructief voor de mensheid zou inzetten, lijkt me.
Oja, en een spiegel is voor het proces ook vereist.
Hand in eigen boezem, prima, ik ben voor!

Maar wat gaan wij dan doen? Wij als in het westen?
  maandag 7 augustus 2006 @ 14:10:08 #112
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40571860
Meer mensen zien door het bedrog heen, van een Amerikaans forum:

One thing I’ve noticed watching IDF soldiers on CNN.

They are all smiling they are all looking like they have fun and support each other.
Next time, try and see the soldiers in the back ground, the ones who are further from the camera, the soldiers who probably haven’t noticed yet that the camera is catching a glimpse of themselves.
They look tired, annoyed.
But keep that same soldier in your eyesight, as soon has they see the camera, then a big smile comes to their face, they start talking and patting each others back.

I am not believing that “happiness” just one bit.

Why do people want to accomplish their deeds by deceit?

You really think it stops at this?

Ja, toevallig nu even een verhaal over de IDF, maar je begrijpt wat ik bedoel, dergelijke zaken spelen in beide kampen.

We're SOOOOOOOOOO good in tricking ourselves
  Moderator maandag 7 augustus 2006 @ 14:10:20 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40571869
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik denk dat de belangrijkste reden inderdaad angst is. Maar wel angst voor represailles van hezbollah.
ja dat of dat ze onderweg beschoten worden door overijverige straaljagerpiloten
quote:
Voor de Israëli's geldt hetzelfde. Ook daar zijn mensen arm, ziek, oud of jong, maar toch vertrekken die allemaal wel.
totaal niet vergelijkbaar

in Israel is het een kwestie van een uur rijden om uit de buurt van het gevaar te komen, in Libanon moet je je een weg banen door stukgeschoten bruggen en wegen en gebouwen om ergens te komen waar ook gebombardeerd wordt.

Voor een straaljagerpiloot is het niet duidelijk wie er in die auto's zitten die in de killzone rondjes aan het rijden zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_40571949
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:25 schreef Hallulama het volgende:

eey, die heb ik toevallig net gekeken.. Geweldige docu

docu is van de BBC en duurt 3 uur.
must see imo:

The Power of Nightmares
part1
part2
part3
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_40571958
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:25 schreef Hallulama het volgende:

Zijn ze jaloers? Zijn ze boos? Zijn ze beledigd? Hebben ze daar misschien redenen voor?

Wanneer trekken wij onze invloeden terug uit het Midden-Oosten? Wanneer stoppen wij met het steunen van dictaturen om onszelf via die wijze te verrijken met McDonalds, en blote tieten op TV all night long?

Hand in eigen boezem, toch?
Volgens mij gaat het wel verder terug, maar wanneer je het over het Arabisch facisme hebt klopt het wel. Tijdens het interbellum en de Tweede Wereldoorlog is het opgekomen door samenwerking met de Duitsers.
Tijdens de oorlog steunen Arabische nationalisten de Duitsers, omdat zij ervan uitgaan dat Duitse overwinningen zullen leiden tot een einde van de aanwezigheid van de Fransen, Engelsen en Joden in het Midden-Oosten. Andersom krijgen deze Arabieren steun van de Duitsers in hun strijd tegen de Fransen en Engelsen. Mein Kampf is herschreven door nazi's (of althans gepoogd) om het idee de wereld in te krijgen dat Arabieren Semitische wortels zouden hebben.

Echter de crux zit hem in het feit dat de islam verschoven is van een rationele theologie naar mystiek.
pi_40571963
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 14:10 schreef Hallulama het volgende:
Meer mensen zien door het bedrog heen, van een Amerikaans forum:

One thing I’ve noticed watching IDF soldiers on CNN.

They are all smiling they are all looking like they have fun and support each other.
Next time, try and see the soldiers in the back ground, the ones who are further from the camera, the soldiers who probably haven’t noticed yet that the camera is catching a glimpse of themselves.
They look tired, annoyed.
But keep that same soldier in your eyesight, as soon has they see the camera, then a big smile comes to their face, they start talking and patting each others back.

I am not believing that “happiness” just one bit.

Why do people want to accomplish their deeds by deceit?

You really think it stops at this?

Ja, toevallig nu even een verhaal over de IDF, maar je begrijpt wat ik bedoel, dergelijke zaken spelen in beide kampen.

We're SOOOOOOOOOO good in tricking ourselves
Dit is heel iets anders dan paraderen en poseren met kinderlijkjes
  maandag 7 augustus 2006 @ 14:15:37 #117
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40572035
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 14:13 schreef Refragmental het volgende:

Dit is heel iets anders dan paraderen en poseren met kinderlijkjes
Ooooooohhhhhhh.........

Je WEET nou inmiddels toch wel dat iedere club het op zijn eigen manier doet, op een manier toelaatbaar in zijn eigen cultuur?

Nep is nep, punt uit!

En het ergste is, dat beide partijen hun eigen volk in de maling nemen daarmee.
  maandag 7 augustus 2006 @ 14:15:40 #118
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_40572037
@ Godslasteraar (anderen mag ook)

Heeft iemand een kaartje of bron hoe de Soenieten en Shi'iten verdeeld zitten in de Arabische wereld ? Van Irak weet ik het uiteraard wel en van andere landen ook wel, maar een totaaloverzicht kan ik zelf nergens vinden.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_40572105
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 14:04 schreef Hallulama het volgende:

[..]

[..]

Hand in eigen boezem, prima, ik ben voor!

Maar wat gaan wij dan doen? Wij als in het westen?
Sorry, ik was weer aan het lezen.

Ik heb de wijsheid ook niet in pacht, dus dit is eigenlijk een vraag die mij ontstijgt.

Mijn mening echter is dat Het Westen de voorwaarden moet blijven garanderen en verdedigen die individuele vrije ontplooiing waarborgen, ongeacht welke invloed (van binnen- of buitenaf) dan ook.
Het zelfbeschikkingsrecht heeft in elk geval geen windeieren gelegd voor de mensheid en ik zie niet in waarom dat aangepast of veranderd zou moeten worden.
pi_40572174
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 14:15 schreef elcastel het volgende:

Heeft iemand een kaartje of bron hoe de Soenieten en Shi'iten verdeeld zitten in de Arabische wereld ? Van Irak weet ik het uiteraard wel en van andere landen ook wel, maar een totaaloverzicht kan ik zelf nergens vinden.
In Libanon wonen sji'ieten, vooral in het zuiden geloof ik, dan krijg je het soennietische Syrië en Jordanië en alles wat daar ten westen van ligt. Het zuiden en het midden van Irak is sji'ietisch en de kleine oliestaatjes aan de Golf en het oosten van Saoedi-Arabië. Dat is het zo'n beetje. O, en Iran, natuurlijk en een gedeelte van Pakistan en Afghanistan.
  maandag 7 augustus 2006 @ 14:20:03 #121
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40572180
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 14:15 schreef elcastel het volgende:

• Kaart (PDF)
  • Bron
  • O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
    pi_40572242
      maandag 7 augustus 2006 @ 14:22:42 #123
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40572267
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 14:17 schreef damian5700 het volgende:

Mijn mening echter is dat Het Westen de voorwaarden moet blijven garanderen en verdedigen die individuele vrije ontplooiing waarborgen, ongeacht welke invloed (van binnen- of buitenaf) dan ook.
    Het zelfbeschikkingsrecht heeft in elk geval geen windeieren gelegd voor de mensheid en ik zie niet in waarom dat aangepast of veranderd zou moeten worden.
    Dat is wat er aan de oppervlakte drijft, vrijheid, democratie, zelfbeschikkingsrecht, etc., allemaal prachtig, maar, daarmee is het einde nog lang niet in zicht.

Probeer eens te achterhalen wat er zoal voor nodig is om onze samenleving te laten gedijen op de manier waarop deze het nu doet.

Zie eventueel Het Grote Verborgen Schaakspel
      maandag 7 augustus 2006 @ 14:26:43 #124
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40572391
    quote:
    "Religious Tolerance

When Islam was laying the foundations of its civilisation; it did not adopt a narrow-minded attitude to other religions. The behaviour toward other religions was in keeping with the principles laid down in the Quran:

"Let there be no compulsion in religion: Truth stands out clear from error… (Al-Baqarah 256)"

Het wordt me steeds duidelijker.

Islam wordt misbruikt door mensen in de niet-westerse wereld om de strijd aan te gaan met de westerse wereld. Waarom? Zelfbeschikking? Grondstoffen?

Op dezelfde manier wordt een zogenaamde bedreiging van vrijheid en democratie in de westerse wereld misbruikt om een strijd aan te gaan met de niet-westerse wereld. Waarom? Zelfbeschikking? Grondstoffen?

Nogmaals: Het Grote Verborgen Schaakspel

De meeste interessante grondstoffen vandaag de dag bevinden zich op locaties BUITEN de westerse wereld.

Trek je conclusie.

(en onthoud: List & Bedrog)
    pi_40572465
    Waarom zou de Islam misbruikt worden om grondstoffen als het ook gebruikt kan worden omdat men er nou eenmaal in gelooft?
      maandag 7 augustus 2006 @ 14:29:37 #126
    22416 elcastel
    Maggot Brain
    pi_40572481
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 14:20 schreef Hallulama het volgende:
    Precies wat ik zocht, bedankt (Monidique ook).
    The Hick from French Lick
    The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
      maandag 7 augustus 2006 @ 14:30:58 #127
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40572527
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 14:29 schreef Monidique het volgende:
    Waarom zou de Islam misbruikt worden om grondstoffen als het ook gebruikt kan worden omdat men er nou eenmaal in gelooft?
    Er zijn mensen, in beide kampen, die graag macht willen, en geld, en die hebben pionnen nodig om hun te helpen in het verkrijgen daarvan.

Komen die pionnen in actie als ze eerlijk te horen krijgen dat het hun leiders om macht en geld gaat?

Neen.

Komen die pionnen in actie als ze te horen krijgen dat het gaat om de Islam, de strijd tegen de ongelovigen, onrechtvaardigheid, of de bescherming van vrijheid en democratie?

Ja.
    pi_40572542
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 14:22 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Dat is wat er aan de oppervlakte drijft, vrijheid, democratie, zelfbeschikkingsrecht, etc., allemaal prachtig, maar, daarmee is het einde nog lang niet in zicht.

Probeer eens te achterhalen wat er zoal voor nodig is om onze samenleving te laten gedijen op de manier waarop deze het nu doet.

Zie eventueel Het Grote Verborgen Schaakspel
    Wat bedoel je met 'daarmee is het einde nog lang niet in zicht'?

Ik heb het inderdaad over idealen en geen feilloos systeem. Het is wel de basis waarop het contract tussen de samenleving en de staat is gestoeld. Dat voorziet in een aantal fundamentele rechten waar samenlevingen van andere naties slechts over kunnen dromen.
    pi_40572613
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 14:30 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Er zijn mensen, in beide kampen, die graag macht willen, en geld, en die hebben pionnen nodig om hun te helpen in het verkrijgen daarvan.

Komen die pionnen in actie als ze eerlijk te horen krijgen dat het hun leiders om macht en geld gaat?

Neen.

Komen die pionnen in actie als ze te horen krijgen dat het gaat om de Islam, de strijd tegen de ongelovigen, onrechtvaardigheid, of de bescherming van vrijheid en democratie?

Ja.
    Dat ongetwijfeld, maar je wekte de indruk van mening te zijn dat al het Islamitisch geweld slechts de Islam misbruikt om in feite grondstoffen, of iets dergelijks, terwijl er genoeg moslims zijn die voor hun geloof, voor de Islam willen sterven. Kijk maar naar onze Mohammed Beyouri.
      maandag 7 augustus 2006 @ 14:34:11 #130
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40572631
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 14:31 schreef damian5700 het volgende:

Wat bedoel je met 'daarmee is het einde nog lang niet in zicht'?

Ik heb het inderdaad over idealen en geen feilloos systeem. Het is wel de basis waarop het contract tussen de samenleving en de staat is gestoeld. dat voorziet in een aantal fundamentele rechten waar samenlevingen van andere naties slechts over kunnen dromen.
    Absoluut. Alleen de manier waarop onze vrijheid zichzelf manifesteert is niet echt om over naar huis te schrijven, althans, dat zou men kunnen stellen.

Armere mensen kunnen rijkere mensen zwart maken door te wijzen op bijvoorbeeld het milieu, overmatige consumptie, decadentie, verloedering, vervaging van normen en waarden bij het instandhouden van hun rijkdommen, etc., en dan hebben ze nog een punt ook, in iedergeval goed genoeg om intern te kunnen verkopen.
      maandag 7 augustus 2006 @ 14:35:28 #131
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40572663
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 14:33 schreef Monidique het volgende:

Dat ongetwijfeld, maar je wekte de indruk van mening te zijn dat al het Islamitisch geweld slechts de Islam misbruikt om in feite grondstoffen, of iets dergelijks, terwijl er genoeg moslims zijn die voor hun geloof, voor de Islam willen sterven. Kijk maar naar onze Mohammed Beyouri.
    Dat is ook zo, maar was dat altijd al zo, of is dat inmiddels zo gegroeid, door de nadruk er op te leggen?

The way I see it, somebody created a monster.

Voorbeeld: De Hofstadgroep, zou deze ooit zijn ontstaan ZONDER 9/11 en al dat gelul over THE WAR ON TERROR en met name het gelul dat daar als reactie op terugkwam?
    pi_40572765
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 14:35 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Dat is ook zo, maar was dat altijd al zo, of is dat inmiddels zo gegroeid, door de nadruk er op te leggen?

Voorbeeld: De Hofstadgroep, zou deze ooit zijn ontstaan ZONDER 9/11 en al dat gelul over THE WAR ON TERROR en het gelul dat daar als reactie op terugkwam?
    Dat heb je zojuist ge-quoted. Religieuze tolerantie was in het begin van de islamitische gouden eeuw gemeengoed. De focus van rationele theologie naar mystiek is inderdaad gegroeid. De val van Bagdad is ondermeer debet aan die verandering geweest.
      maandag 7 augustus 2006 @ 14:39:42 #133
    78780 deedeetee
    rustig doorgaan met ademhalen
    pi_40572799
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 14:15 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Ooooooohhhhhhh.........

Je WEET nou inmiddels toch wel dat iedere club het op zijn eigen manier doet, op een manier toelaatbaar in zijn eigen cultuur?

Nep is nep, punt uit!

En het ergste is, dat beide partijen hun eigen volk in de maling nemen daarmee.
    Het ene is je groot houden voor het oog( wellicht ziet je familie de beelden op tv ) en het andere is .... tsja hoe kun je zoiets noemen ? Als dat *toelaatbaar* is in hun cultuur dan noem ik het maar liever niks.........
    Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
    pi_40572849
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 14:35 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Voorbeeld: De Hofstadgroep, zou deze ooit zijn ontstaan ZONDER 9/11 en al dat gelul over THE WAR ON TERROR en met name het gelul dat daar als reactie op terugkwam?
    Kijk ook eens naar de literatuur die in het Midden-Oosten wordt vervaardigd. Het is echt niet alleen Amerika of de Joden (gechargeerd, ik weet het). Hongerige monden moeten gevoed worden en met hapklare propagandabrokken wordt het bestaan snel gevuld.
      † In Memoriam † maandag 7 augustus 2006 @ 14:42:24 #135
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_40572879
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 13:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Moeten ze die kinderen weghalen uit de gevaarlijke zones, samen met alle onschuldige burgers.

Maar nee, die mogen niet weg, want dan krijgen ze lekker veel slachtoffers en kunnen ze fijn in de zo bekende slachtofferrol kruipen.
    Ach ach ach...

Anders sta je ook vooraan te roepen dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen daden.

Zitten er Hezbollah piloten in de Israelische jets?

Maar goed, het zijn voornamelijk moslims in Zuid Libanon dus allang geen mensen meer voor een aantal hier. Een goede moslim is een dode moslim. En die kinderen zouden anders moslim zijn geworden dus dat ze dood zijn is prima.
      maandag 7 augustus 2006 @ 14:46:17 #136
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40573008
    NorthernStar, zullen we het wijzen met vingertjes voortaan reserveren voor momenten waarop men voor de spiegel staat?
      maandag 7 augustus 2006 @ 14:52:25 #137
    107125 dancemacabre
    is niet zo heel erg
    pi_40573200
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 14:42 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ach ach ach...

Anders sta je ook vooraan te roepen dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen daden.

Maar goed, het zijn voornamelijk moslims in Zuid Libanon dus allang geen mensen meer voor een aantal hier. Een goede moslim is een dode moslim. En die kinderen zouden anders moslim zijn geworden dus dat ze dood zijn is prima.
    Dat is onzin i t t de alomtegenwoordige islam agressie dat vroeg of laat om een reactie vraagt, uitgezonderd in het lakse Westen.
    pi_40573249
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 14:42 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ach ach ach...

Zwijm jij even in geveinst zelfmedelijden...
    pi_40573267
    Maar ik moet weg. Tot later.
      maandag 7 augustus 2006 @ 14:55:20 #140
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40573297
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 14:52 schreef dancemacabre het volgende:

Dat is onzin i t t de alomtegenwoordige islam agressie dat vroeg of laat om een reactie vraagt, uitgezonderd in het lakse Westen.
    Ik wil zo graag weten waar deze agressie vandaan komt, weet jij dat toevallig?
      maandag 7 augustus 2006 @ 14:58:03 #141
    107125 dancemacabre
    is niet zo heel erg
    pi_40573385
    De typische reflex komt bovendrijven, op de pan arabische confrentie wordt Israël beschuldigd van agressie, over Hizbullah en Iran dat deze terreurbeweging schiep en controlleert geen woord.
    Niets gedaan zoals steeds.
      maandag 7 augustus 2006 @ 15:03:05 #142
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40573539
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 14:58 schreef dancemacabre het volgende:
    De typische reflex komt bovendrijven, op de pan arabische confrentie wordt Israël beschuldigd van agressie, over Hizbullah en Iran dat deze terreurbeweging schiep en controlleert geen woord.
    Niets gedaan zoals steeds.
    Die eenzijdigheid moet nu maar eens afgelopen zijn ja. Praat men daar wel eens over hand in eigen boezem?

We hebben 't al eerder gehad over anti-Israël protesten door Israëliërs in Israël (FUCK ALT-137), maar waar zijn de protesten in de Islamitische wereld tegen de eenzijdigheid en het geweld wat daar zijn oorsprong vindt?
      † In Memoriam † maandag 7 augustus 2006 @ 15:03:06 #143
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_40573541
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 14:46 schreef Hallulama het volgende:
    NorthernStar, zullen we het wijzen met vingertjes voortaan reserveren voor momenten waarop men voor de spiegel staat?
    Ik wijs niet naar, ik wijs op. Op het simpele feit dat die, inmiddels 925 doden volgens de Libaneze regering, door Israel gedood zijn en door niemand anders. Net zoals de Israeli's die omkomen door Hezbollah raketten door Hezbollah gedood worden (hoewel dat door niemand betwist wordt).
      † In Memoriam † maandag 7 augustus 2006 @ 15:09:25 #144
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_40573741
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 14:55 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Wat verwacht je? Het zijn moslims, untermenschen, allemaal hetzelfde.

Of zoals actrice Maureen Lipman het zei op de BBC

"human life is not cheap to the Israelis, and human life on the other side is quite cheap actually..."

Zie je? Zelfs hun leven is minder waard.
      maandag 7 augustus 2006 @ 15:20:59 #145
    111909 B4CO
    PanneNkoek
    pi_40574111
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 14:46 schreef Hallulama het volgende:
    Wel knap van hem dat hij nog steeds terug komt, ik neem m toch al niet serieus..
    geen energie in m steken werkt t beste!
    Trotse papa van Eden
      maandag 7 augustus 2006 @ 15:23:14 #146
    111909 B4CO
    PanneNkoek
    pi_40574185
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 15:09 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

[afbeelding]

"human life is not cheap to the Israelis, and human life on the other side is quite cheap actually..."

Maureen Lipman
    Trotse papa van Eden
    pi_40574320
    quote:

[..]

[afbeelding]

Volgens mij interpeteer je die uitspraak verkeerd.

Voor de Hezbollah is iedere dood er weer 1 die door de propaganda machina kan. Hoe meer hoe beter... en het liefst zoveel mogelijk onschuldige burgers, nog beter zelfs... kinderen en vrouwen.

Israel betreurt iedere dode en doet er zoveel mogelijk aan om zo min mogelijk burgerslachtoffers te maken mbv preciesiebombardementen en waarschuwt ook, soms zelfs dagen van tevoren, met flyers.
    Hezbollah boeit het geen flikker en lanceert raketten vanuit woonwijken en naast ziekenhuizen willekeurig richting Israel... deze raketten zitten ook nog eens vol met kogellagers voor maximale schade en terror-effect. Israelische burgers heb slechts 15-30 seconden de tijd om zichzelf in veiligheid te brengen.

Vertel me nu nog eens... wie acht wiens leven nu minder waard.
      maandag 7 augustus 2006 @ 15:28:53 #148
    78780 deedeetee
    pi_40574372
    quote:

[..]

Gekrenkt ego, ze moeten volgens hun religie ver boven de ongelovigen staan en de realiteit wijst iets heel anders uit. Dat is niet te rijmen en daar worden ze niet vrolijk van.
    Gevoel voor humor en met name om je zelf lachen zit er ook al niet in, kritiek op 't geloof is ook verboden, tsja dan word het moeilijk.....
      maandag 7 augustus 2006 @ 15:31:49 #149
    78780 deedeetee
    pi_40574467
    quote:

Dat vinden ze zelf dat blijkt al uit de zelfmoord moordenaars die ze zo graag op pad sturen.
    En dat gezeul met kinderlijken geeft nou ook niet bepaald het beeld van mensen die respect hebben voor een leven.
      maandag 7 augustus 2006 @ 15:40:42 #150
    99379 fjs
    Zo dat is ook weer gezegd.
    pi_40574769
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 15:03 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ik wijs niet naar, ik wijs op. Op het simpele feit dat die, inmiddels 925 doden volgens de Libaneze regering, door Israel gedood zijn en door niemand anders. Net zoals de Israeli's die omkomen door Hezbollah raketten door Hezbollah gedood worden (hoewel dat door niemand betwist wordt).
    Als Israel net zo zou reageren als de Engelsen in de tweede wereldoorlog (die kregen ook V1 en V2 raketten op hun steden, zou Libanon inclusief hezbollah van de kaart zijn geveegt inclusief de burgers.

Daarintegen schiet Israel op doelen vanwaar zij beschoten worden, maar omdat die ongelooflijke laffe hezbolla burgers (mis)gebruikt vallen er ook burger slagtoffers.

Maar lag je het aan mij dan mag Israel nu echt gaan beginnen. Ik wil wel meedoen
      maandag 7 augustus 2006 @ 15:44:11 #151
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40574886
    quote:

Mijn leven zou ook minder waard zijn wanneer ik zou zijn overtuigd van het feit dat er ik weet niet hoeveel maagden op mij wachten in het paradijs.
    pi_40574895
    quote:

[..]

Deze agressie komt omdat 95% van de Moslims in het midden-oosten qua geloofsbelevenis nog in de middel-eeuwen leven.
    pi_40575884
    quote:
    Op zondag 6 augustus 2006 22:39 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Maar ja, de Joden hebben natuurlijk weer die vreselijke mentaliteit van oog-om-oog, tand-om-tand, da's dan wel weer jammer, ik weet niet of dat de ultieme rechtvaardigheid is namelijk. De ultieme rechtvaardigheid is de andere partij zover krijgen dat ze inkeer tonen, en berouw, en het voortaan beter kunnen, willen, durven.
    Die oog om oog, tand om tand mentaliteit zorgt ervoor dat de spiraal van geweld maar niet ophoud. Het is een vicieuze cirkel geworden. beide partijen hebben die nare mentalitiet.

Ik denk ook dat Israel de eerste stap moet zetten en nog meer goodwill tonen dan dat het tot nu toe gedaan heeft. Te beginnen met ALLE nederzettingen opgeven tot we terug zijn bij de situatie voor 1967. Verder de Palestijnen een staat geven met Jeruzalem als hoofdstad. de partijen aan de andere kant moeten de staat Israel erkennen.

Zolang de occupation niet stopt blijft er conflict imo.

Hiermee wil ik overigens niet het geweld van Hamas, Hizbollah en andere organisaties goedpraten.
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_40575999
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 16:15 schreef venomsnake het volgende:
    Ik denk ook dat Israel de eerste stap moet zetten
    Natuurlijk, zodra die Hezbollah-honden dood zijn.
    Beiroet: de gekste!
    pi_40576095
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 16:19 schreef Recovering het volgende:

[..]

oog om oog, tand om tand.

De enige manier om Hizbollah kapot te maken is door te zorgen dat de bevolking zo'n beweging niet meer steunt, en dat lukt je niet door een land kapot te bombarderen..
      maandag 7 augustus 2006 @ 16:23:12 #156
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_40576126
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 16:19 schreef Recovering het volgende:

[..]

Zo komen we natuurlijk nooit een stap verder...
    pi_40576245
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 16:15 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Die oog om oog, tand om tand mentaliteit zorgt ervoor dat de spiraal van geweld maar niet ophoud. Het is een vicieuze cirkel geworden. beide partijen hebben die nare mentalitiet.

Ik denk ook dat Israel de eerste stap moet zetten en nog meer goodwill tonen dan dat het tot nu toe gedaan heeft. Te beginnen met ALLE nederzettingen opgeven tot we terug zijn bij de situatie voor 1967. Verder de Palestijnen een staat geven met Jeruzalem als hoofdstad. de partijen aan de andere kant moeten de staat Israel erkennen.

Zolang de occupation niet stopt blijft er conflict imo.

Hiermee wil ik overigens niet het geweld van Hamas, Hizbollah en andere organisaties goedpraten.
    De eerste stap als in een staak-het-vuren?
    Dezelfde staak-het-vuren waarbij de hezbollah nog vrolijk door bleef gaan met raketten te lanceren vanuit woonwijken?

Of bezette gebieden teruggeven... zoals ze bij de palestijnen hebben gedaan?
    Dezelfde palestijnen die, toen ze voor het eerst in hun bestaan eigen grondgebied hadden, als stank voor dank vanaf datzelfde stukje grond raketten begon af te vuren richting israel?
    http://www.honestreportin(...)istorted_Imagery.asp (onderaan ergens)

Israel heeft al vaker eerste stappen gezet. En iedere keer weer werd dat door de andere partij gezien als een overwinning op het zionistische israel en verhefdigden ze de gevechten.
    pi_40576399
    Er is nu een persconferentie 'live' op zenders als CNN, BBC, Sky News etc, van Bush en Condoleezza Rice met verslaggevers. Het is alleen audio, maar persoonlijk vond ik het veel te perfect klinken. Vraag me af of het echt live was. Iemand dit ook opgemerkt? De antwoorden van Bush bijv kwamen exact achter de vragen, terwijl dit normaal eventjes duurt. Ook was er "breaking news", tegelijk tijdens de persconferentie, dat Condoleeza Rice morgen besprekingen heeft met ambassadeurs, terwijl dit niet in haar speech met Bush genoemd werd. Beetje vaag. Iemand gezien?
    pi_40576419
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 15:44 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Deze agressie komt omdat 95% van de Moslims in het midden-oosten qua geloofsbelevenis nog in de middel-eeuwen leven.
    Net zo'n feit als dat 95 % van de Israeliers Nazi's zijn.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_40576423
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 16:22 schreef venomsnake het volgende:
    Zo is het,
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 16:23 schreef remlof het volgende:
    Zo komen we natuurlijk nooit een stap verder...
    maar net.

Desalniettemin: eerst even Hezbollah verdelgen, daarna (heel misschien) praten en eventueel die arme Libanezen helpen.
    pi_40576462
    Dat is wel een goede oplossing, ja. Eventjes Hezbollah vernietigen.
    pi_40576500
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 16:33 schreef Monidique het volgende:
    Dat is wel een goede oplossing, ja. Eventjes Hezbollah vernietigen.
    Kost een beetje...
    pi_40576527
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 16:33 schreef Recovering het volgende:

[..]

Kost een beetje...
    Het derde rijk moet koste wat het kost verdedigd worden, dus dat geeft niet.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_40576633
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 16:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Net zo'n feit als dat 95 % van de Israeliers Nazi's zijn.
    Nou nee,
    pi_40576634
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 16:34 schreef Mutant01 het volgende:
    Het derde rijk moet koste wat het kost verdedigd worden, dus dat geeft niet.
    Nah, da's niet echt te vergelijken hoor.
    Maar mocht 'het rijk Israel' serieus ten onder dreigen te gaan maken ze de omgeving gewoon zwart. Letterlijk. Niet leuk, wel reëel.
    pi_40576661
    Mutant01, zijn die racistische anti Israel opmerkingen nodig ?
      maandag 7 augustus 2006 @ 16:38:00 #167
    78780 deedeetee
    pi_40576665
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 16:22 schreef venomsnake het volgende:

[..]

De enige manier om Hizbollah kapot te maken is door te zorgen dat de bevolking zo'n beweging niet meer steunt, en dat lukt je niet door een land kapot te bombarderen..
    Dat lukte ook niet daarvoor toen het met 't land veel beter ging.
    pi_40576719
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 16:38 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat lukte ook niet daarvoor toen het met 't land veel beter ging.
    Door de simpele reden dat een criminele organisatie zoals Hezbollah het conflict zelf in stand wilt houden. Zonder conflict hebben ze geen bestaansrecht, status, macht en inkomen.
    pi_40576733
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 16:26 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Israel heeft al vaker eerste stappen gezet. .
    ach kom nou..

Verlaat gewoon ALLE nederzettingen, niet 2, niet 4, nee allemaal. Daar hoef je niet over te onderhandelen. dat moeten ze gewoon eens DOEN! Israel krijgt mijn steun als Hamas en andere organisaties op Israel blijven schieten als Israel ALLE maar dan ook ALLE nederzettingen heeft opgegeven, die muur op hun eigen grond bouwt, hun eigen grond wil zeggen dat je de lijn trekt als voor 1967.
    Dan toon je goodwill, dan laat je aan de Arabische en de rest van de wereld zien dat je serieus bent.
    Ik vraag me af hoeveel mensen dan nog achter partijen als Hamas gaan staan mochten die doorgaan met hun acties, ik denk een stuk minder..
    pi_40576930
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 16:39 schreef venomsnake het volgende:
    Verlaat gewoon ALLE nederzettingen
    Hebben ze in Gaza gedaan, gewoon achtergelaten zoals ze het aantroffen.
    Nou, da's een succes geworden. Die Pallies weten echt van wanten.
    Ze vreten ondertussen hun eigen poep.

(Whehehe. )
    pi_40577168
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 16:31 schreef michael2- het volgende:
    Er is nu een persconferentie 'live' op zenders als CNN, BBC, Sky News etc, van Bush en Condoleezza Rice met verslaggevers. Het is alleen audio, maar persoonlijk vond ik het veel te perfect klinken. Vraag me af of het echt live was. Iemand dit ook opgemerkt?
    Beetje vreemd ja..

waarom niet gewoon met beeld...
    pi_40577267
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 16:52 schreef venomsnake het volgende:
    Beetje vreemd ja..

waarom niet gewoon met beeld...
    Hallo, Venomsnake, poep eten in Gaza, gaat heel erg goed daar, gunnen elkaar het licht in de ogen enzo...

Topland!
    pi_40577379
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 16:54 schreef Recovering het volgende:

[..]

Hallo, Venomsnake.
    Hoi, poep is niet kosjer.
      † In Memoriam † maandag 7 augustus 2006 @ 16:59:00 #174
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_40577429
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 15:27 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Volgens mij interpeteer je die uitspraak verkeerd.

Vertel me nu nog eens... wie acht wiens leven nu minder waard.
    Volgens mij ontgaat je het punt volkomen.
    quote:

On a major BBC programme, Maureen Lipman, a Jew and promoter of selective good causes, is allowed to say, without serious challenge, that "human life is not cheap to the Israelis, and human life on the other side is quite cheap actually..."

Let Lipman see the children of Gaza laid out after an Israeli bombing run, their parents petrified with grief. Let her watch as a young Palestinian woman - and there have been many of them - screams in pain as she gives birth in the back seat of a car at night at an Israeli roadblock, having been wilfully refused right of passage to a hospital. Then let Lipman watch the child's father carry his newborn across freezing fields until it turns blue and dies.

Empire and Israel

De uitspraak op zich getuigt al van zoveel arrogantie en overtuiging van eigen moraal en rechtvaardigheid dat je er misselijk van wordt. En ondertussen in vier weken tijd duizend mensen de dood in jagen.

Zoals de schrijver zegt, ga eens in Gaza kijken, of op de Westbank, en vertel dan nog eens hoe humaan Israel is.
    pi_40577691
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 16:57 schreef venomsnake het volgende:
    Hoi, poep is nie kosjer.
    Nee, heb je gelijk in, maar voor Pallies ook niet.
    Maar ik weet zeker dat ze nu zo'n fijne Israelische Courgette, Aubergine of Artisjok in hun menu willen hebben zitten, net als vroegâh. En ze willen ook gewoon vers rund- of lamsvlees, da's lekker, in je menu. Da's nu stuk, ze hebben niks en vreten nu ALEEN rijst en andere shit van de VN.

Goed idee hè? Dat vrijgeven van goede landbouwgronden. (die er voorheen niet waren, toen 'zij' de boel nog deden..)

Venomsnake: Jamaar!, jamaar! Die kutJoden hebben alles afgebroken ja!!!!!!

Lul niet, er zijn miljarden en miljarden vanuit de VS en EU richting Palestijnse Autoriteiten gegaan, ze vonden het echter nodig het te besteden aan Benzen met gordijntjes. Tja, zo kan het ook.
      maandag 7 augustus 2006 @ 17:06:01 #176
    99379 fjs
    Zo dat is ook weer gezegd.
    pi_40577731
    Hoezo teruggeven. Het land is historisch van Israël.
    Laat Israël doorgaan en met wortel en tak die hufters uitroeien!
    pi_40577877
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 17:05 schreef Recovering het volgende:

blaaat..
    verwacht je nu een serieus antwoord??
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 17:06 schreef fjs het volgende:
    Thats the spirit. uitroeien, dan lost het probleem zich vanzelf wel op....
      † In Memoriam † maandag 7 augustus 2006 @ 17:10:02 #178
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_40577899
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 16:39 schreef venomsnake het volgende:

Verlaat gewoon ALLE nederzettingen, niet 2, niet 4, nee allemaal. Daar hoef je niet over te onderhandelen. dat moeten ze gewoon eens DOEN! Israel krijgt mijn steun als Hamas en andere organisaties op Israel blijven schieten als Israel ALLE maar dan ook ALLE nederzettingen heeft opgegeven, die muur op hun eigen grond bouwt, hun eigen grond wil zeggen dat je de lijn trekt als voor 1967.
    Exact!
      maandag 7 augustus 2006 @ 17:12:31 #179
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_40578000
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 17:06 schreef fjs het volgende:
    De joden hadden al eeuwenlang geen eigen staat meer voor de kunstmatige recreatie van Israel:
    quote:
    The Muslims conquered the land from the Byzantine Empire in 638 CE. The area was ruled by various Muslim states (interrupted by the rule of the Crusaders) before becoming part of the Ottoman Empire in 1517.
    bron
    pi_40578017
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 16:59 schreef NorthernStar het volgende:

De uitspraak op zich getuigt al van zoveel arrogantie en overtuiging van eigen moraal en rechtvaardigheid dat je er misselijk van wordt. En ondertussen in vier weken tijd duizend mensen de dood in jagen.
    Hmm, arrogantie en overtuiging van eigen moraal gaat ook op voor actie's van de VN natuurlijk.
    Die presteren het ook in korte tijd duizenden onschuldige slachtoffers te maken onder het mom
    van "goed bezig zijn".

Wordt je daar ook misselijk van?
    pi_40578028
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 17:09 schreef venomsnake het volgende:
    Blaat zeggen, dat kan iedereen. Ga er gewoon eens op in joh.
    Klopt er iets niet?
      maandag 7 augustus 2006 @ 17:13:58 #182
    78780 deedeetee
    pi_40578065
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 16:39 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Door de simpele reden dat een criminele organisatie zoals Hezbollah het conflict zelf in stand wilt houden. Zonder conflict hebben ze geen bestaansrecht, status, macht en inkomen.
    Zonder de mensen die daar wonen was 't anders ook niet zo eenvoudig geweest nietwaar ? Hoe zijn ze anders in 't parlement terecht gekomen ?
      † In Memoriam † maandag 7 augustus 2006 @ 17:16:51 #183
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_40578178
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 17:12 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Hmm, arrogantie en overtuiging van eigen moraal gaat ook op voor actie's van de VN natuurlijk.
    Die presteren het ook in korte tijd duizenden onschuldige slachtoffers te maken onder het mom
    van "goed bezig zijn".

Wordt je daar ook misselijk van?
    De Verenigde Naties? Hoe bedoel je dat?
    pi_40578220
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 17:12 schreef Recovering het volgende:
    Klopt er iets niet?
    Er is gewoon HELEMAAL NIKS MEER!

Wat ontgaat jou aan dit verhaal?
    Is dat niet belangrijk? De 'strijd' is belangrijker?
    Mensen hebben gewoon niks te vreten daar hoor, ja Nestle en Unilever-shit wat niet te betalen is, bedoel je dat?
    Zo van, 'het is er best wel'? Laat me niet lachen man.

Ga dáár nou een op in.
    pi_40578377
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 17:17 schreef Recovering het volgende:

[..]

Ga dáár nou een op in.
    heb je het tegen mij?

Je hebt mijn antwoord al gegeven ja. en daar zelfs al op gereageerd.
    quote:
    Venomsnake: Jamaar!, jamaar! Die kutJoden hebben alles afgebroken ja!!!!!!

Lul niet, er zijn miljarden en miljarden vanuit de VS en EU richting Palestijnse Autoriteiten gegaan, ze vonden het echter nodig het te besteden aan Benzen met gordijntjes. Tja, zo kan het ook.
    pi_40578419
    quote:
    Reuters withdraws all photos by Lebanese freelance

ONDON, Aug 7 (Reuters) - Reuters withdrew all 920 photographs by a freelance Lebanese photographer from its database on Monday after an urgent review of his work showed he had altered two images from the conflict between Israel and the armed group Hizbollah.

Global Picture Editor Tom Szlukovenyi called the measure precautionary but said the fact that two of the images by photographer Adnan Hajj had been manipulated undermined trust in his entire body of work.

"There is no graver breach of Reuters standards for our photographers than the deliberate manipulation of an image," Szlukovenyi said in a statement.

"Reuters has zero tolerance for any doctoring of pictures and constantly reminds its photographers, both staff and freelance, of this strict and unalterable policy."

The news and information agency announced the decision in an advisory note to its photo service subscribers. The note also said Reuters had tightened editing procedures for photographs from the conflict and apologised for the case.

Removing the images from the Reuters database excludes them from future sale.

Reuters ended its relationship with Hajj on Sunday after it found that a photograph he had taken of the aftermath of an Israeli air strike on suburban Beirut had been manipulated using Photoshop software to show more and darker smoke rising from buildings.

An immediate enquiry began into Hajj's other work.

It established on Monday that a photograph of an Israeli F-16 fighter over Nabatiyeh, southern Lebanon and dated Aug 2, had also been doctored to increase the number of flares dropped by the plane from one to three.

"Manipulating photographs in this way is entirely unacceptable and contrary to all the principles consistently held by Reuters throughout its long and distinguished history. It undermines not only our reputation but also the good name of all our photographers," Szlukovenyi said.

"This doesn't mean that every one of his 920 photographs in our database was altered. We know that not to be the case from the majority of images we have looked at so far but we need to act swiftly and in a precautionary manner."

The two altered photographs were among 43 that Hajj filed directly to the Reuters Global Pictures Desk since the start of the conflict on July 12 rather than through an editor in Beirut, as was the case with the great majority of his images.

Filing drills have been tightened in Lebanon and only senior staff will now edit pictures from the Middle East on the Global Pictures Desk, with the final check undertaken by the Editor-in-Charge, Reuters said.

Hajj worked for Reuters as a non-staff contributing photographer from 1993 until 2003 and again since April 2005. Most of his work was in sports photography, much of it outside Lebanon.

Hajj was not in Beirut on Monday and was not responding to calls. He told Reuters on Sunday that the image of the Israeli air strike on Beirut had dust marks which he had wanted to remove.

Questions about the accuracy of the photograph arose after it appeared on news Web sites on Saturday.

Several blogs, including a number which accuse the media of distorted coverage of the Middle East conflict, said the photograph had been doctored.
    bron
    pi_40578454
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 17:16 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

De Verenigde Naties? Hoe bedoel je dat?
    Kosovo, bombardementen op onschuldige burgers en burgerdoelen. (toen wel
    acceptabel voor de goegemeente).
    Daarnaast het UCK niets in de weg leggen om hun eigen genocide uit te voeren??

Om nog maar te zwijgen van plaatsten waar niet ingegrepen werd/wordt.
    pi_40578458
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 17:22 schreef venomsnake het volgende:
    Je hebt mijn antwoord al gegeven ja. en daar zelfs al op gereageerd.
    Ah, Ironie is lastig. Whehehe.

Maar goed, je sluit jezelf nu dus uit als serieuze discussiepartner, je bent gewoon een ordinaire schreeuwert.

(Zég dat dan..)
      maandag 7 augustus 2006 @ 17:26:36 #189
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40578530
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 17:24 schreef Incomplete het volgende:

Pardon, maar zijn sommige mensen daarom misschien een beetje boos geworden?

Zou me niets verbazen...
    pi_40578550
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 17:24 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Dat was een NAVO-aanval en werd en wordt bekritiseerd door veel mensen, van alle politieke kleuren.
    pi_40578567
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 17:26 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Pardon, maar zijn sommige mensen daarom misschien een beetje boos geworden?

Zou me niets verbazen...
    Kun je iets specifieker zijn?
      maandag 7 augustus 2006 @ 17:30:29 #192
    78780 deedeetee
    pi_40578671
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 17:23 schreef schatje het volgende:

[..]

bron
    Goed van Reuter, wat een sukkel van een vent om zo stom te doen en foto 's te vervalsen......
    pi_40578705
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 17:30 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Goed van Reuter, wat een sukkel van een vent om zo stom te doen en foto 's te vervalsen......
    Hij heeft kennelijk een verborgen agenda.
    pi_40578817
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 17:27 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat was een NAVO-aanval en werd en wordt bekritiseerd door veel mensen, van alle politieke kleuren.
    Yep en lijkt me ook wel enigszins terecht.
    Ondanks dat het een Navo-aanval was viel deze toch onder de auspicien van de VN,
    of ik moet me vergissen.
    Mij ging het in een voorgaande post om het moralistische vingertje van de VN in veel
    zaken terwijl deze organisatie zelf meer dan voldoende boter op het hoofd heeft.

maandag 7 augustus 2006 @ 17:35:19 #195
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40578842
    Galloway wipes the floor with Sky News anchor

Deze was al voorbij gekomen, neem ik aan?
      maandag 7 augustus 2006 @ 17:35:45 #196
    21467 franske19
    Hit the deck!
    pi_40578855
    Hier weer een mooi filmpje van Hezbollah dat een gebouw (hoogstwaarschijnlijk gevuld met geestelijk gehandicapte kinderen of bejaarden) als lanceer plek van raketten gebruikt. En iedereen die Hezbollah verdedigt is zelf dus ook niet goed bij z'n hoofd.
      maandag 7 augustus 2006 @ 17:35:57 #197
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40578867
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 17:30 schreef deedeetee het volgende:

Zou het ANP hier ook last van hebben?

Mooie MOGELIJKE propaganda actie trouwens, ik zou best voor elkaar willen krijgen dat het volk het beeldmateriaal van mijn vijand niet meer zou vertrouwen.
      maandag 7 augustus 2006 @ 17:42:03 #198
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40579096
    Anyway, hoe dan ook, Galloway heeft gelijk betreffende het feit dat de oorlog door zal gaan totdat Israël zichzelf terugtrekt tot de grenzen van 1967, alle politieke gevangenen vrijlaat, en de Palestijnen een eigen staat hebben.

Mochten er dan nog steeds anti-Israëlische acties worden uitgevoerd, dan schrijf ik mij in bij de IDF.

Is daarover hier op het forum al enige consensus trouwens? Zo ja, dan kunnen we gaan nadenken over hoe zover te komen, right?

In plaats van eindeloos met de vingertjes te blijven wijzen.
    pi_40579232
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 15:44 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Mijn leven zou ook minder waard zijn wanneer ik zou zijn overtuigd van het feit dat er ik weet niet hoeveel maagden op mij wachten in het paradijs.
    Geen 70 maagden maar 70 druiven.
    De tekst is verkeerd vertaald.
    normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
      maandag 7 augustus 2006 @ 17:47:37 #200
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_40579246
    Net op CNN: Het IDF waarschuwt burgers in heel zuid Libanon vanaf 19:30GMT binnenshuis te blijven.

Wat zijn ze nu weer van plan?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')