Precies wat ik zocht, bedankt (Monidique ook).quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:20 schreef Hallulama het volgende:
Er zijn mensen, in beide kampen, die graag macht willen, en geld, en die hebben pionnen nodig om hun te helpen in het verkrijgen daarvan.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:29 schreef Monidique het volgende:
Waarom zou de Islam misbruikt worden om grondstoffen als het ook gebruikt kan worden omdat men er nou eenmaal in gelooft?
Wat bedoel je met 'daarmee is het einde nog lang niet in zicht'?quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:22 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Dat is wat er aan de oppervlakte drijft, vrijheid, democratie, zelfbeschikkingsrecht, etc., allemaal prachtig, maar, daarmee is het einde nog lang niet in zicht.
Probeer eens te achterhalen wat er zoal voor nodig is om onze samenleving te laten gedijen op de manier waarop deze het nu doet.
Zie eventueel Het Grote Verborgen Schaakspel
Dat ongetwijfeld, maar je wekte de indruk van mening te zijn dat al het Islamitisch geweld slechts de Islam misbruikt om in feite grondstoffen, of iets dergelijks, terwijl er genoeg moslims zijn die voor hun geloof, voor de Islam willen sterven. Kijk maar naar onze Mohammed Beyouri.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:30 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Er zijn mensen, in beide kampen, die graag macht willen, en geld, en die hebben pionnen nodig om hun te helpen in het verkrijgen daarvan.
Komen die pionnen in actie als ze eerlijk te horen krijgen dat het hun leiders om macht en geld gaat?
Neen.
Komen die pionnen in actie als ze te horen krijgen dat het gaat om de Islam, de strijd tegen de ongelovigen, onrechtvaardigheid, of de bescherming van vrijheid en democratie?
Ja.
Absoluut. Alleen de manier waarop onze vrijheid zichzelf manifesteert is niet echt om over naar huis te schrijven, althans, dat zou men kunnen stellen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:31 schreef damian5700 het volgende:
Wat bedoel je met 'daarmee is het einde nog lang niet in zicht'?
Ik heb het inderdaad over idealen en geen feilloos systeem. Het is wel de basis waarop het contract tussen de samenleving en de staat is gestoeld. dat voorziet in een aantal fundamentele rechten waar samenlevingen van andere naties slechts over kunnen dromen.
Dat is ook zo, maar was dat altijd al zo, of is dat inmiddels zo gegroeid, door de nadruk er op te leggen?quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:33 schreef Monidique het volgende:
Dat ongetwijfeld, maar je wekte de indruk van mening te zijn dat al het Islamitisch geweld slechts de Islam misbruikt om in feite grondstoffen, of iets dergelijks, terwijl er genoeg moslims zijn die voor hun geloof, voor de Islam willen sterven. Kijk maar naar onze Mohammed Beyouri.
Dat heb je zojuist ge-quoted. Religieuze tolerantie was in het begin van de islamitische gouden eeuw gemeengoed. De focus van rationele theologie naar mystiek is inderdaad gegroeid. De val van Bagdad is ondermeer debet aan die verandering geweest.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:35 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Dat is ook zo, maar was dat altijd al zo, of is dat inmiddels zo gegroeid, door de nadruk er op te leggen?
The way I see it, somebody created a monster.
Voorbeeld: De Hofstadgroep, zou deze ooit zijn ontstaan ZONDER 9/11 en al dat gelul over THE WAR ON TERROR en het gelul dat daar als reactie op terugkwam?
Het ene is je groot houden voor het oog( wellicht ziet je familie de beelden op tv ) en het andere is .... tsja hoe kun je zoiets noemen ? Als dat *toelaatbaar* is in hun cultuur dan noem ik het maar liever niks.........quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:15 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ooooooohhhhhhh.........
Je WEET nou inmiddels toch wel dat iedere club het op zijn eigen manier doet, op een manier toelaatbaar in zijn eigen cultuur?
Nep is nep, punt uit!
En het ergste is, dat beide partijen hun eigen volk in de maling nemen daarmee.
Kijk ook eens naar de literatuur die in het Midden-Oosten wordt vervaardigd. Het is echt niet alleen Amerika of de Joden (gechargeerd, ik weet het). Hongerige monden moeten gevoed worden en met hapklare propagandabrokken wordt het bestaan snel gevuld.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:35 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Dat is ook zo, maar was dat altijd al zo, of is dat inmiddels zo gegroeid, door de nadruk er op te leggen?
The way I see it, somebody created a monster.
Voorbeeld: De Hofstadgroep, zou deze ooit zijn ontstaan ZONDER 9/11 en al dat gelul over THE WAR ON TERROR en met name het gelul dat daar als reactie op terugkwam?
Ach ach ach...quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Moeten ze die kinderen weghalen uit de gevaarlijke zones, samen met alle onschuldige burgers.
Maar nee, die mogen niet weg, want dan krijgen ze lekker veel slachtoffers en kunnen ze fijn in de zo bekende slachtofferrol kruipen.
Dat is onzin i t t de alomtegenwoordige islam agressie dat vroeg of laat om een reactie vraagt, uitgezonderd in het lakse Westen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:42 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ach ach ach...
Anders sta je ook vooraan te roepen dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen daden.
Zitten er Hezbollah piloten in de Israelische jets?
Maar goed, het zijn voornamelijk moslims in Zuid Libanon dus allang geen mensen meer voor een aantal hier. Een goede moslim is een dode moslim. En die kinderen zouden anders moslim zijn geworden dus dat ze dood zijn is prima.
Zwijm jij even in geveinst zelfmedelijden...quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:42 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ach ach ach...
Anders sta je ook vooraan te roepen dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen daden.
Zitten er Hezbollah piloten in de Israelische jets?
Maar goed, het zijn voornamelijk moslims in Zuid Libanon dus allang geen mensen meer voor een aantal hier. Een goede moslim is een dode moslim. En die kinderen zouden anders moslim zijn geworden dus dat ze dood zijn is prima.
Ik wil zo graag weten waar deze agressie vandaan komt, weet jij dat toevallig?quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:52 schreef dancemacabre het volgende:
Dat is onzin i t t de alomtegenwoordige islam agressie dat vroeg of laat om een reactie vraagt, uitgezonderd in het lakse Westen.
Die eenzijdigheid moet nu maar eens afgelopen zijn ja. Praat men daar wel eens over hand in eigen boezem?quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:58 schreef dancemacabre het volgende:
De typische reflex komt bovendrijven, op de pan arabische confrentie wordt Israël beschuldigd van agressie, over Hizbullah en Iran dat deze terreurbeweging schiep en controlleert geen woord.
Niets gedaan zoals steeds.
Ik wijs niet naar, ik wijs op. Op het simpele feit dat die, inmiddels 925 doden volgens de Libaneze regering, door Israel gedood zijn en door niemand anders. Net zoals de Israeli's die omkomen door Hezbollah raketten door Hezbollah gedood worden (hoewel dat door niemand betwist wordt).quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:46 schreef Hallulama het volgende:
NorthernStar, zullen we het wijzen met vingertjes voortaan reserveren voor momenten waarop men voor de spiegel staat?
Wat verwacht je? Het zijn moslims, untermenschen, allemaal hetzelfde.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:55 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik wil zo graag weten waar deze agressie vandaan komt, weet jij dat toevallig?
Wel knap van hem dat hij nog steeds terug komt, ik neem m toch al niet serieus..quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:46 schreef Hallulama het volgende:
NorthernStar, zullen we het wijzen met vingertjes voortaan reserveren voor momenten waarop men voor de spiegel staat?
Maureen Lipmanquote:Op maandag 7 augustus 2006 15:09 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Wat verwacht je? Het zijn moslims, untermenschen, allemaal hetzelfde.
Of zoals actrice Maureen Lipman het zei op de BBC
[afbeelding]
"human life is not cheap to the Israelis, and human life on the other side is quite cheap actually..."
Zie je? Zelfs hun leven is minder waard.
Volgens mij interpeteer je die uitspraak verkeerd.quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:09 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Wat verwacht je? Het zijn moslims, untermenschen, allemaal hetzelfde.
Of zoals actrice Maureen Lipman het zei op de BBC
[afbeelding]
"human life is not cheap to the Israelis, and human life on the other side is quite cheap actually..."
Gekrenkt ego,quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:55 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik wil zo graag weten waar deze agressie vandaan komt, weet jij dat toevallig?
Dat vinden ze zelf dat blijkt al uit de zelfmoord moordenaars die ze zo graag op pad sturen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:09 schreef NorthernStar het volgende:
Als Israel net zo zou reageren als de Engelsen in de tweede wereldoorlog (die kregen ook V1 en V2 raketten op hun steden, zou Libanon inclusief hezbollah van de kaart zijn geveegt inclusief de burgers.quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:03 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik wijs niet naar, ik wijs op. Op het simpele feit dat die, inmiddels 925 doden volgens de Libaneze regering, door Israel gedood zijn en door niemand anders. Net zoals de Israeli's die omkomen door Hezbollah raketten door Hezbollah gedood worden (hoewel dat door niemand betwist wordt).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |