Dat is dus de vraag...quote:Op donderdag 3 augustus 2006 21:21 schreef HenryHill het volgende:
Niet echt een neutrale documentaire, maar ik weet wel dat ik niet voor dit soort belangen in het leger zou willen zitten...
Ah, dat is wel een smakelijk detail ja.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:28 schreef gorgg het volgende:
Michel Collon is trouwens actief lid van de PVDA in België. Dat is een kleine communistische partij.
Ja, denk je dat iedereen op straat zich daar bewust van is?quote:Op maandag 4 september 2006 16:19 schreef nonzz het volgende:
Waarom "verborgen schaakspel"? En waarom wordt dit gepresenteerd als iets nieuws? Er is volgens mij nog nooit een land geweest dat een ander land heeft aangevallen omdat het medelijden had met de burgers in dat andere land. Het gaat altijd om belangen, grondstoffen etc.
En dat de doelen niet humanitair of democratisch zijn is ook nogal evident. Waarom zou je immers 5 dictators steunen (of zelfs in het zadel helpen) om er 1 weg te krijgen? Dan kun je beter niets doen.
We laten conspiracy theorieen over aan de zwakzinnigen onder ons.quote:Op woensdag 20 december 2006 20:32 schreef Hallulama het volgende:
Zou dit ooit nog openlijk besproken worden, of willen we er allemaal liever niet van weten?
Je signature ("The long-term cost of welfare is the infantilization of the population." Mark Steyn) verklaart je reactiequote:Op woensdag 20 december 2006 21:03 schreef Lyrebird het volgende:
We laten conspiracy theorieen over aan de zwakzinnigen onder ons.
Dit is ook ongeveer de theorie die militair strateeg Thomas Barnett heeft. Hij gebruikt het argument van verspreiding van globalisatie, markt werking en "democratie" dat zorgt voor de groei in welvaart, educatie, gezondheid en kennis om de wereld in te delen in een goed functionerend deel (het westen, 1ste wereld landen), ontwikkelende landen (tweede wereld, china, Rusland, India) en de onderontwikkelende landen (derde wereldlanden). De eerste en tweede wereld landen zijn de drijfveer en de derdewereldlanden zijn het gat die geforceerd moeten worden (desnoods met geweld) om "te globaliseren".quote:Kort samengevat:
De doelen in Afghanistan zijn niet humanitair of democratisch, maar hebben te maken met de westerse strategie in de wereld
De NAVO is het leger van de globalisatie en van multinationals, en is bezig om de belangen van landen met grote belangen in olie te verdedigen
The New York Times: "Als de globalisatie wil functioneren mag Amerika er niet voor terugdeinzen op te treden als de alvermogende supermacht. Achter de onzichtbare hand van de markteconomie moet een harde vuist schuilgaan. McDonalds kan enkel bloeien dankzij McDonnell Douglas die de F-15 gevechtsvliegtuigen maakt."
De Taliban heeft voorgesteld om bin Laden uit te leveren aan een internationaal gerechtshof, de VS heeft dit geweigerd omdat ze liever het centrum van Azië wilde controleren in verband met de distributie en beschikbaarheid van grondstoffen, zoals olie (iets dat ik overigens 8 jaar geleden al hoorde van een gevluchte militair onderwijzer uit Afghanistan, toen een collega)
Michel Collon schreef in 2000 over de mogelijke doelwitten in de toekomst, dat waren Irak, Afghanistan, de Caucasus regio, en Congo
De internationale politiek is niet moeilijk te begrijpen
De volgende doelwitten kunnen eenvoudig worden voorspeld door te kijken naar de wereldkaart en te zoeken naar landen met grondstoffen welke westerse landen willen controleren
vind deze nogal ver gaan ik zeg niet dat er niet onderhandeld is maar het is niet de grootste drijfveer geweestquote:Op donderdag 5 oktober 2006 21:14 schreef Hallulama het volgende:
Uruzgan; Kill and Destroy missie voor Shell
ben het met je eensquote:Op woensdag 20 december 2006 23:50 schreef Supersymmetry het volgende:
Mensen zijn opportunistisch en kijken in eerste instantie naar de eigen club (land, clan, religie) en proberen daar het beste voor te regelen. Logisch gevolg dus. De vraag is ook of je er iets aan kan veranderen (denk het zelf niet).
Het bewijs bestaat niet in een wereld waarin "ziende blind" en "horende doof" de waan van de dag bepalen.quote:Op zaterdag 23 december 2006 10:22 schreef Apropos het volgende:
''McDonalds kan enkel bloeien dankzij McDonnell Douglas die de F-15 gevechtsvliegtuigen maakt."
Dat klinkt natuurlijk prachtig, maar waar is het bewijs?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop