Dat is natuurlijk een verdaaiing van de geschiedenis. Doordat er Islamitische fundamentalistische waren, zeggen dat de Islam het dus heeft gedaan. De bloeiperiode was er DANKZIJ de islam, die enigszins een hierarchie aanbracht in de samenleving, en een collectief vormde. Het is niet toevallig, dat exact in de periode dat de Islam overheerste er weldegelijk een "gouden eeuw" was. Als je stellingen zogenaamd waar zijn geweest, verklaart het niet hoe via dezelfde Islamitische wereld, bepaalde uitvindingen het westen hebben bereikt, het verklaard ook niet waarom er tal van medrassa's werden gesticht. Tevens verklaart het niet de stichting van bijv. universiteiten (in Fes bijvoorbeeld, die was er nog eerder dan de Sorbonne in Frankrijkquote:Op maandag 7 augustus 2006 13:06 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Kijk, ik maakte al eerder deze opmerking. Als moslims het hebben over de gouden eeuw dan hebben ze het niet over de tijd van wetenschap en creativiteit, maar over de veroveringen en een gefantaseerde ideale islamitische maatschappij. En in dat ideaal is geen enkele ruimte voor wetenschap en creativiteit.
Dat er een bloeiperiode is geweest is niet dankzij de islam, maar ondanks de islam. En naarmate de islam meer greep kreeg op de mensen verdween de wetenschap en originaliteit. De beroemde wetenschapper en filosoof Averroes is een mooi voorbeeld. Die man is uiteindelijk verbannen onder invloed van islamitische fundamentalisten, en zijn meeste werk is vernietigd, verbrand dóór die fundamentalisten. En dat allemaal in de 12e eeuw.
[..]
(voor meer info kuun je beter de engelstalige wiki gebruiken, maar goed)
Het zijn de Bin Ladens, de "ware" moslims die zelf een einde gemaakt hebben aan die, in onze ogen bloei van wetenschap en cultuur, en in hun ogen verdervelijke godslastering.
[..]
Zie hier, de essentie van de islam in twee regels![]()
Ja, het is een propaganda-oorlog.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:17 schreef Gia het volgende:
[..]
In elk geval in veiligheid. Dat kunnen de libanezen ook doen. Echter heb ik sterk het idee dat hezbollah het zo geweldig vindt dat ze de hele wereld zoveeeeel doden kunnen laten zien, dat ze liever niemand in veiligheid brengen en de mensen verbieden zichzelf in veiligheid te brengen.
[ bron ]quote:And joining us now here Washington Anne Compton who covers the White House for ABC News, and Thomas Ricks, Pentagon reporter for "The Washington Post" and author of the new book "Fiasco: The American Military Adventure in Iraq."
Tom Ricks, you've covered a number of military conflicts, including Iraq, as I just mentioned. Is civilian casualties increasingly going to be a major media issue? In conflicts where you don't have two standing armies shooting at each other? THOMAS RICKS, REPORTER, "THE WASHINGTON POST": I think it will be. But I think civilian casualties are also part of the battlefield play for both sides here. One of the things that is going on, according to some U.S. military analysts, is that Israel purposely has left pockets of Hezbollah rockets in Lebanon, because as long as they're being rocketed, they can continue to have a sort of moral equivalency in their operations in Lebanon.
KURTZ: Hold on, you're suggesting that Israel has deliberately allowed Hezbollah to retain some of it's fire power, essentially for PR purposes, because having Israeli civilians killed helps them in the public relations war here?
RICKS: Yes, that's what military analysts have told me.
KURTZ: That's an extraordinary testament to the notion that having people on your own side killed actually works to your benefit in that nobody wants to see your own citizens killed but it works to your benefit in terms of the battle of perceptions here.
RICKS: Exactly. It helps you with the moral high ground problem, because you know your operations in Lebanon are going to be killing civilians as well.
Another Fake Reuters Photo from Lebanonquote:Op maandag 7 augustus 2006 11:53 schreef Drugshond het volgende:
Blijf het wel typerend vinden... dat zelfs Reuters (en dat is al een heel behoorlijke naam met veel credits) ligt te knoeien met foto's en dergelijke. Daar zullen ze nu heel veel spijt van hebben.
Kinderen. Spelen spelletjes. Willen graag winnen. Spelen soms vals.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:40 schreef schatje het volgende:
Another Fake Reuters Photo from Lebanon
Wat een prutser.
Verder, Thomas Ricks, journalist voor o.a. de Washington Post, heeft in een interview met CNN gezegd dat Israël bepaalde raketinstallaties van Hezbollah voor PR doeleinden intact laat. Hij heeft dat naar eigen zeggen van militaire analisten gehoord.
klik hier voor transcript
Je weet onderhand niet meer wat je wel of niet moet geloven.
Het is toch list en bedrog all over the place? Waarom? Omdat WIJ het willen?quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:52 schreef Monidique het volgende:
Wel een fijne vent, die fotograaf,. Het is goed dat het zo openbaar is, jammer dat het masturbatievoer is voor die rechtsextremistische, fanatische weblogs, maar dat is dan maar zo.
Wel vooruit! Nog eventjes dan. Waarmee kan ik je helpen?quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:18 schreef Hallulama het volgende:
WAAR is een damian5700 als je hem NODIG hebt?
quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:03 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wel vooruit! Nog eventjes dan. Waarmee kan ik je helpen?
Hand in eigen boezem, prima, ik ben voor!quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:59 schreef damian5700 het volgende:
In plaats dat mysterie te ontrafelen zou het de wereld dunken wanneer men zich constructief voor de mensheid zou inzetten, lijkt me.
Oja, en een spiegel is voor het proces ook vereist.
ja dat of dat ze onderweg beschoten worden door overijverige straaljagerpilotenquote:Op maandag 7 augustus 2006 13:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik denk dat de belangrijkste reden inderdaad angst is. Maar wel angst voor represailles van hezbollah.
totaal niet vergelijkbaarquote:Voor de Israëli's geldt hetzelfde. Ook daar zijn mensen arm, ziek, oud of jong, maar toch vertrekken die allemaal wel.
eey, die heb ik toevallig net gekeken.. Geweldige docuquote:Op maandag 7 augustus 2006 13:25 schreef Hallulama het volgende:
Precies, dus ik zeg, something fishy happened just after WWII.
Oh wacht, daar gaat 't toevallig ook over in The Power of Nightmares.
Volgens mij gaat het wel verder terug, maar wanneer je het over het Arabisch facisme hebt klopt het wel. Tijdens het interbellum en de Tweede Wereldoorlog is het opgekomen door samenwerking met de Duitsers.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:25 schreef Hallulama het volgende:
Precies, dus ik zeg, something fishy happened just after WWII.
Oh wacht, daar gaat 't toevallig ook over in The Power of Nightmares.
Zijn ze jaloers? Zijn ze boos? Zijn ze beledigd? Hebben ze daar misschien redenen voor?
Wanneer trekken wij onze invloeden terug uit het Midden-Oosten? Wanneer stoppen wij met het steunen van dictaturen om onszelf via die wijze te verrijken met McDonalds, en blote tieten op TV all night long?
Hand in eigen boezem, toch?
Dit is heel iets anders dan paraderen en poseren met kinderlijkjesquote:Op maandag 7 augustus 2006 14:10 schreef Hallulama het volgende:
Meer mensen zien door het bedrog heen, van een Amerikaans forum:
One thing I’ve noticed watching IDF soldiers on CNN.
They are all smiling they are all looking like they have fun and support each other.
Next time, try and see the soldiers in the back ground, the ones who are further from the camera, the soldiers who probably haven’t noticed yet that the camera is catching a glimpse of themselves.
They look tired, annoyed.
But keep that same soldier in your eyesight, as soon has they see the camera, then a big smile comes to their face, they start talking and patting each others back.
I am not believing that “happiness” just one bit.
Why do people want to accomplish their deeds by deceit?
You really think it stops at this?
Ja, toevallig nu even een verhaal over de IDF, maar je begrijpt wat ik bedoel, dergelijke zaken spelen in beide kampen.
We're SOOOOOOOOOO good in tricking ourselves
Ooooooohhhhhhh.........quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:13 schreef Refragmental het volgende:
Dit is heel iets anders dan paraderen en poseren met kinderlijkjes
Sorry, ik was weer aan het lezen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:04 schreef Hallulama het volgende:
[..]
[..]
Hand in eigen boezem, prima, ik ben voor!
Maar wat gaan wij dan doen? Wij als in het westen?
In Libanon wonen sji'ieten, vooral in het zuiden geloof ik, dan krijg je het soennietische Syrië en Jordanië en alles wat daar ten westen van ligt. Het zuiden en het midden van Irak is sji'ietisch en de kleine oliestaatjes aan de Golf en het oosten van Saoedi-Arabië. Dat is het zo'n beetje. O, en Iran, natuurlijk en een gedeelte van Pakistan en Afghanistan.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:15 schreef elcastel het volgende:
@ Godslasteraar (anderen mag ook)
Heeft iemand een kaartje of bron hoe de Soenieten en Shi'iten verdeeld zitten in de Arabische wereld ? Van Irak weet ik het uiteraard wel en van andere landen ook wel, maar een totaaloverzicht kan ik zelf nergens vinden.
quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:15 schreef elcastel het volgende:
@ Godslasteraar (anderen mag ook)
Heeft iemand een kaartje of bron hoe de Soenieten en Shi'iten verdeeld zitten in de Arabische wereld ? Van Irak weet ik het uiteraard wel en van andere landen ook wel, maar een totaaloverzicht kan ik zelf nergens vinden.
Dat is wat er aan de oppervlakte drijft, vrijheid, democratie, zelfbeschikkingsrecht, etc., allemaal prachtig, maar, daarmee is het einde nog lang niet in zicht.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:17 schreef damian5700 het volgende:
Mijn mening echter is dat Het Westen de voorwaarden moet blijven garanderen en verdedigen die individuele vrije ontplooiing waarborgen, ongeacht welke invloed (van binnen- of buitenaf) dan ook.
Het zelfbeschikkingsrecht heeft in elk geval geen windeieren gelegd voor de mensheid en ik zie niet in waarom dat aangepast of veranderd zou moeten worden.
"Religious Tolerancequote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |