abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40570415
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:06 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Kijk, ik maakte al eerder deze opmerking. Als moslims het hebben over de gouden eeuw dan hebben ze het niet over de tijd van wetenschap en creativiteit, maar over de veroveringen en een gefantaseerde ideale islamitische maatschappij. En in dat ideaal is geen enkele ruimte voor wetenschap en creativiteit.
Dat er een bloeiperiode is geweest is niet dankzij de islam, maar ondanks de islam. En naarmate de islam meer greep kreeg op de mensen verdween de wetenschap en originaliteit. De beroemde wetenschapper en filosoof Averroes is een mooi voorbeeld. Die man is uiteindelijk verbannen onder invloed van islamitische fundamentalisten, en zijn meeste werk is vernietigd, verbrand dóór die fundamentalisten. En dat allemaal in de 12e eeuw.
[..]

(voor meer info kuun je beter de engelstalige wiki gebruiken, maar goed)

Het zijn de Bin Ladens, de "ware" moslims die zelf een einde gemaakt hebben aan die, in onze ogen bloei van wetenschap en cultuur, en in hun ogen verdervelijke godslastering.
[..]

Zie hier, de essentie van de islam in twee regels
Dat is natuurlijk een verdaaiing van de geschiedenis. Doordat er Islamitische fundamentalistische waren, zeggen dat de Islam het dus heeft gedaan. De bloeiperiode was er DANKZIJ de islam, die enigszins een hierarchie aanbracht in de samenleving, en een collectief vormde. Het is niet toevallig, dat exact in de periode dat de Islam overheerste er weldegelijk een "gouden eeuw" was. Als je stellingen zogenaamd waar zijn geweest, verklaart het niet hoe via dezelfde Islamitische wereld, bepaalde uitvindingen het westen hebben bereikt, het verklaard ook niet waarom er tal van medrassa's werden gesticht. Tevens verklaart het niet de stichting van bijv. universiteiten (in Fes bijvoorbeeld, die was er nog eerder dan de Sorbonne in Frankrijk ). Men was toch tegen wetenschap? Dat is vreemd! Als ze tegen wetenschap waren, waarom bewaarden de moslims dan allerlei belangrijke stukken afkomstig uit Perzie, India, Griekenland etc. etc.? Waarom staan de pyramides er uberhaupt nog in Egypte? Laten we voor de rest niet over de voortgang in de zorg (medicijnen etc etc), praten en ja Godslasteraar, de Islamitische Gouden Eeuw duurde van 750 tot 1200

Het feit dat jij Bin Landens, " ware moslims" noemt, zegt al genoeg.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 7 augustus 2006 @ 13:25:11 #102
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40570452
Precies, dus ik zeg, something fishy happened just after WWII.

Oh wacht, daar gaat 't toevallig ook over in The Power of Nightmares.

Zijn ze jaloers? Zijn ze boos? Zijn ze beledigd? Hebben ze daar misschien redenen voor?

Wanneer trekken wij onze invloeden terug uit het Midden-Oosten? Wanneer stoppen wij met het steunen van dictaturen om onszelf via die wijze te verrijken met McDonalds, en blote tieten op TV all night long?

Hand in eigen boezem, toch?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_40570476
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:17 schreef Gia het volgende:

[..]

In elk geval in veiligheid. Dat kunnen de libanezen ook doen. Echter heb ik sterk het idee dat hezbollah het zo geweldig vindt dat ze de hele wereld zoveeeeel doden kunnen laten zien, dat ze liever niemand in veiligheid brengen en de mensen verbieden zichzelf in veiligheid te brengen.
Ja, het is een propaganda-oorlog.
quote:
And joining us now here Washington Anne Compton who covers the White House for ABC News, and Thomas Ricks, Pentagon reporter for "The Washington Post" and author of the new book "Fiasco: The American Military Adventure in Iraq."

Tom Ricks, you've covered a number of military conflicts, including Iraq, as I just mentioned. Is civilian casualties increasingly going to be a major media issue? In conflicts where you don't have two standing armies shooting at each other? THOMAS RICKS, REPORTER, "THE WASHINGTON POST": I think it will be. But I think civilian casualties are also part of the battlefield play for both sides here. One of the things that is going on, according to some U.S. military analysts, is that Israel purposely has left pockets of Hezbollah rockets in Lebanon, because as long as they're being rocketed, they can continue to have a sort of moral equivalency in their operations in Lebanon.

KURTZ: Hold on, you're suggesting that Israel has deliberately allowed Hezbollah to retain some of it's fire power, essentially for PR purposes, because having Israeli civilians killed helps them in the public relations war here?

RICKS: Yes, that's what military analysts have told me.

KURTZ: That's an extraordinary testament to the notion that having people on your own side killed actually works to your benefit in that nobody wants to see your own citizens killed but it works to your benefit in terms of the battle of perceptions here.

RICKS: Exactly. It helps you with the moral high ground problem, because you know your operations in Lebanon are going to be killing civilians as well.
[ bron ]
pi_40570506
Sinds Godslasteraar zo'n fan is van Wiki, heeft ie dit vast ook gelezen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_Golden_Age

Maar wacht, wikipedia is een dhimmi-site
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 7 augustus 2006 @ 13:28:18 #105
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40570552
"The rise of the politics of fear begins in 1949 with two men whose radical ideas would inspire the attack of 9/11 and influence the neo-conservative movement that dominates Washington."

http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/3755686.stm
pi_40570934
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 11:53 schreef Drugshond het volgende:
Blijf het wel typerend vinden... dat zelfs Reuters (en dat is al een heel behoorlijke naam met veel credits) ligt te knoeien met foto's en dergelijke. Daar zullen ze nu heel veel spijt van hebben.
Another Fake Reuters Photo from Lebanon

Wat een prutser.

Verder, Thomas Ricks, journalist voor o.a. de Washington Post, heeft in een interview met CNN gezegd dat Israël bepaalde raketinstallaties van Hezbollah voor PR doeleinden intact laat. Hij heeft dat naar eigen zeggen van militaire analisten gehoord.

klik hier voor transcript

Je weet onderhand niet meer wat je wel of niet moet geloven .
  maandag 7 augustus 2006 @ 13:50:27 #107
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40571233
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:40 schreef schatje het volgende:

Another Fake Reuters Photo from Lebanon

Wat een prutser.

Verder, Thomas Ricks, journalist voor o.a. de Washington Post, heeft in een interview met CNN gezegd dat Israël bepaalde raketinstallaties van Hezbollah voor PR doeleinden intact laat. Hij heeft dat naar eigen zeggen van militaire analisten gehoord.

klik hier voor transcript

Je weet onderhand niet meer wat je wel of niet moet geloven .
Kinderen. Spelen spelletjes. Willen graag winnen. Spelen soms vals.

Je weet sowieso nooit wat je wel of niet moet geloven

Heerlijk, niet?

Geen nood, het enige dat gij dient te geloven is datgene wat gij ziet als gij in den spiegel kijkt
pi_40571308
Wel een fijne vent, die fotograaf, . Het is goed dat het zo openbaar is, jammer dat het masturbatievoer is voor die rechtsextremistische, fanatische weblogs, maar dat is dan maar zo.
  maandag 7 augustus 2006 @ 13:56:19 #109
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40571436
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:52 schreef Monidique het volgende:
Wel een fijne vent, die fotograaf, . Het is goed dat het zo openbaar is, jammer dat het masturbatievoer is voor die rechtsextremistische, fanatische weblogs, maar dat is dan maar zo.
Het is toch list en bedrog all over the place? Waarom? Omdat WIJ het willen?

Kijkcijfers, oplagecijfers, zijn alles bepalend.

Photoshop is standaard hulpmiddel.

Al die foto's van modellen? List en bedrog. Ik heb 't van de eerste hand, I used to date a model.

Schatje weet er alles van, zij is visagiste, ze werkt er zelf aan mee!

Situaties tijdens sensationele gebeurtenissen worden in scene gezet, opnieuw nagespeeld, daarvoor zijn speciale bureau's, om beelden te leveren, zodat wij lekker met onze kant en klaar maaltijd DUBBEL kunnen smullen.

Goed bezig met z'n allen!

Het is mens eigen, om overal een kuntsmatig laagje overheen te leggen, zelfs over onze eigen lichaamsgeur

Dat SCOORT tenminste !
pi_40571671
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:18 schreef Hallulama het volgende:
WAAR is een damian5700 als je hem NODIG hebt?
Wel vooruit! Nog eventjes dan. Waarmee kan ik je helpen?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  maandag 7 augustus 2006 @ 14:04:35 #111
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40571696
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 14:03 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Wel vooruit! Nog eventjes dan. Waarmee kan ik je helpen?
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 12:59 schreef damian5700 het volgende:

In plaats dat mysterie te ontrafelen zou het de wereld dunken wanneer men zich constructief voor de mensheid zou inzetten, lijkt me.
Oja, en een spiegel is voor het proces ook vereist.
Hand in eigen boezem, prima, ik ben voor!

Maar wat gaan wij dan doen? Wij als in het westen?
  maandag 7 augustus 2006 @ 14:10:08 #112
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40571860
Meer mensen zien door het bedrog heen, van een Amerikaans forum:

One thing I’ve noticed watching IDF soldiers on CNN.

They are all smiling they are all looking like they have fun and support each other.
Next time, try and see the soldiers in the back ground, the ones who are further from the camera, the soldiers who probably haven’t noticed yet that the camera is catching a glimpse of themselves.
They look tired, annoyed.
But keep that same soldier in your eyesight, as soon has they see the camera, then a big smile comes to their face, they start talking and patting each others back.

I am not believing that “happiness” just one bit.

Why do people want to accomplish their deeds by deceit?

You really think it stops at this?

Ja, toevallig nu even een verhaal over de IDF, maar je begrijpt wat ik bedoel, dergelijke zaken spelen in beide kampen.

We're SOOOOOOOOOO good in tricking ourselves
  Moderator maandag 7 augustus 2006 @ 14:10:20 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40571869
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik denk dat de belangrijkste reden inderdaad angst is. Maar wel angst voor represailles van hezbollah.
ja dat of dat ze onderweg beschoten worden door overijverige straaljagerpiloten
quote:
Voor de Israëli's geldt hetzelfde. Ook daar zijn mensen arm, ziek, oud of jong, maar toch vertrekken die allemaal wel.
totaal niet vergelijkbaar

in Israel is het een kwestie van een uur rijden om uit de buurt van het gevaar te komen, in Libanon moet je je een weg banen door stukgeschoten bruggen en wegen en gebouwen om ergens te komen waar ook gebombardeerd wordt.

Voor een straaljagerpiloot is het niet duidelijk wie er in die auto's zitten die in de killzone rondjes aan het rijden zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_40571949
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:25 schreef Hallulama het volgende:

eey, die heb ik toevallig net gekeken.. Geweldige docu

docu is van de BBC en duurt 3 uur.
must see imo:

The Power of Nightmares
part1
part2
part3
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_40571958
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:25 schreef Hallulama het volgende:

Zijn ze jaloers? Zijn ze boos? Zijn ze beledigd? Hebben ze daar misschien redenen voor?

Wanneer trekken wij onze invloeden terug uit het Midden-Oosten? Wanneer stoppen wij met het steunen van dictaturen om onszelf via die wijze te verrijken met McDonalds, en blote tieten op TV all night long?

Hand in eigen boezem, toch?
Volgens mij gaat het wel verder terug, maar wanneer je het over het Arabisch facisme hebt klopt het wel. Tijdens het interbellum en de Tweede Wereldoorlog is het opgekomen door samenwerking met de Duitsers.
Tijdens de oorlog steunen Arabische nationalisten de Duitsers, omdat zij ervan uitgaan dat Duitse overwinningen zullen leiden tot een einde van de aanwezigheid van de Fransen, Engelsen en Joden in het Midden-Oosten. Andersom krijgen deze Arabieren steun van de Duitsers in hun strijd tegen de Fransen en Engelsen. Mein Kampf is herschreven door nazi's (of althans gepoogd) om het idee de wereld in te krijgen dat Arabieren Semitische wortels zouden hebben.

Echter de crux zit hem in het feit dat de islam verschoven is van een rationele theologie naar mystiek.
pi_40571963
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 14:10 schreef Hallulama het volgende:
Meer mensen zien door het bedrog heen, van een Amerikaans forum:

One thing I’ve noticed watching IDF soldiers on CNN.

They are all smiling they are all looking like they have fun and support each other.
Next time, try and see the soldiers in the back ground, the ones who are further from the camera, the soldiers who probably haven’t noticed yet that the camera is catching a glimpse of themselves.
They look tired, annoyed.
But keep that same soldier in your eyesight, as soon has they see the camera, then a big smile comes to their face, they start talking and patting each others back.

I am not believing that “happiness” just one bit.

Why do people want to accomplish their deeds by deceit?

You really think it stops at this?

Ja, toevallig nu even een verhaal over de IDF, maar je begrijpt wat ik bedoel, dergelijke zaken spelen in beide kampen.

We're SOOOOOOOOOO good in tricking ourselves
Dit is heel iets anders dan paraderen en poseren met kinderlijkjes
  maandag 7 augustus 2006 @ 14:15:37 #117
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40572035
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 14:13 schreef Refragmental het volgende:

Dit is heel iets anders dan paraderen en poseren met kinderlijkjes
Ooooooohhhhhhh.........

Je WEET nou inmiddels toch wel dat iedere club het op zijn eigen manier doet, op een manier toelaatbaar in zijn eigen cultuur?

Nep is nep, punt uit!

En het ergste is, dat beide partijen hun eigen volk in de maling nemen daarmee.
  maandag 7 augustus 2006 @ 14:15:40 #118
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_40572037
@ Godslasteraar (anderen mag ook)

Heeft iemand een kaartje of bron hoe de Soenieten en Shi'iten verdeeld zitten in de Arabische wereld ? Van Irak weet ik het uiteraard wel en van andere landen ook wel, maar een totaaloverzicht kan ik zelf nergens vinden.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_40572105
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 14:04 schreef Hallulama het volgende:

[..]

[..]

Hand in eigen boezem, prima, ik ben voor!

Maar wat gaan wij dan doen? Wij als in het westen?
Sorry, ik was weer aan het lezen.

Ik heb de wijsheid ook niet in pacht, dus dit is eigenlijk een vraag die mij ontstijgt.

Mijn mening echter is dat Het Westen de voorwaarden moet blijven garanderen en verdedigen die individuele vrije ontplooiing waarborgen, ongeacht welke invloed (van binnen- of buitenaf) dan ook.
Het zelfbeschikkingsrecht heeft in elk geval geen windeieren gelegd voor de mensheid en ik zie niet in waarom dat aangepast of veranderd zou moeten worden.
pi_40572174
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 14:15 schreef elcastel het volgende:

Heeft iemand een kaartje of bron hoe de Soenieten en Shi'iten verdeeld zitten in de Arabische wereld ? Van Irak weet ik het uiteraard wel en van andere landen ook wel, maar een totaaloverzicht kan ik zelf nergens vinden.
In Libanon wonen sji'ieten, vooral in het zuiden geloof ik, dan krijg je het soennietische Syrië en Jordanië en alles wat daar ten westen van ligt. Het zuiden en het midden van Irak is sji'ietisch en de kleine oliestaatjes aan de Golf en het oosten van Saoedi-Arabië. Dat is het zo'n beetje. O, en Iran, natuurlijk en een gedeelte van Pakistan en Afghanistan.
  maandag 7 augustus 2006 @ 14:20:03 #121
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40572180
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 14:15 schreef elcastel het volgende:

• Kaart (PDF)
  • Bron
  • O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
    pi_40572242
      maandag 7 augustus 2006 @ 14:22:42 #123
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40572267
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 14:17 schreef damian5700 het volgende:

Mijn mening echter is dat Het Westen de voorwaarden moet blijven garanderen en verdedigen die individuele vrije ontplooiing waarborgen, ongeacht welke invloed (van binnen- of buitenaf) dan ook.
    Het zelfbeschikkingsrecht heeft in elk geval geen windeieren gelegd voor de mensheid en ik zie niet in waarom dat aangepast of veranderd zou moeten worden.
    Dat is wat er aan de oppervlakte drijft, vrijheid, democratie, zelfbeschikkingsrecht, etc., allemaal prachtig, maar, daarmee is het einde nog lang niet in zicht.

Probeer eens te achterhalen wat er zoal voor nodig is om onze samenleving te laten gedijen op de manier waarop deze het nu doet.

Zie eventueel Het Grote Verborgen Schaakspel
      maandag 7 augustus 2006 @ 14:26:43 #124
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40572391
    quote:
    "Religious Tolerance

When Islam was laying the foundations of its civilisation; it did not adopt a narrow-minded attitude to other religions. The behaviour toward other religions was in keeping with the principles laid down in the Quran:

"Let there be no compulsion in religion: Truth stands out clear from error… (Al-Baqarah 256)"

Het wordt me steeds duidelijker.

Islam wordt misbruikt door mensen in de niet-westerse wereld om de strijd aan te gaan met de westerse wereld. Waarom? Zelfbeschikking? Grondstoffen?

Op dezelfde manier wordt een zogenaamde bedreiging van vrijheid en democratie in de westerse wereld misbruikt om een strijd aan te gaan met de niet-westerse wereld. Waarom? Zelfbeschikking? Grondstoffen?

Nogmaals: Het Grote Verborgen Schaakspel

De meeste interessante grondstoffen vandaag de dag bevinden zich op locaties BUITEN de westerse wereld.

Trek je conclusie.

(en onthoud: List & Bedrog)
    pi_40572465
    Waarom zou de Islam misbruikt worden om grondstoffen als het ook gebruikt kan worden omdat men er nou eenmaal in gelooft?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')