SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat vind ik dus niet. Met name films die voor interpretatie vatbaar zijn vind ik de moeite waard. Als ik ooit nog regisseur zou worden (niet van plan) zou ik het liefste een film maken die jaren later de gemoederen nóg bezighoudt (Mulholland Drive, 2001: A Space Odyssey, Donnie Darko enz. enz.). Maar goed, ieder z'n mening natuurlijk.quote:Op woensdag 5 april 2006 18:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
Films waarvan je de betekenis moet gaan opzoeken, missen enigszins hun doel. Naar mijn mening.
die is echt te flauw voor woordenquote:
sorry, had verkeerd gelezenquote:Op woensdag 5 april 2006 10:04 schreef mr_cucumber het volgende:
[..]
Neehoor, het was toch echt Chelsea
http://www.moviemeter.nl/film/22875
Hoe kom je erbij iets te verwachten van Pretty Womanquote:Op woensdag 5 april 2006 18:33 schreef Sai het volgende:
Pretty Woman viel me heel erg tegen. 6,5.
quote:Op woensdag 5 april 2006 19:50 schreef California het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij iets te verwachten van Pretty Woman.
Maar het was een romantische komedie. Die bekend is. Met slechte eighties-muziek.quote:Op woensdag 5 april 2006 18:33 schreef Sai het volgende:
De meeste mensen zullen de volgende zin niet als kloppend beschouwen in combinatie met het cijfer.
Met Julia Roberts!quote:Op woensdag 5 april 2006 20:19 schreef Sai het volgende:
Maar het was een romantische komedie.
En Richard Gere!quote:Die bekend is.
En Julia Roberts!quote:Met slechte eighties-muziek.
quote:Dus dat móest wel geweldig zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.O+ BlaBlub O+
Haha, ik ben blij dat je de film nu hebt gekeken. Dat scheelt me weer een aankoop.quote:Op donderdag 6 april 2006 22:24 schreef kinky_queen het volgende:
Wat moet ik in hemelsnaam doen met die gesigneerde unrated director's cut die ik morgen ontvang...
IMDB cijfer: 8.5/10quote:A brilliant pianist, a Polish Jew, witnesses the restrictions Nazis place on Jews in the Polish capital, from restricted access to the building of the Warsaw ghetto. As his family is rounded up to be shipped off to the Nazi labor camps, he escapes deportation and eludes capture by living in the ruins of Warsaw.
The true story of Wladyslaw Szpilman who, in the 1930s, was known as the most accomplished piano player in all of Poland, if not Europe. At the outbreak of the Second World War, however, Szpilman becomes subject to the anti-Jewish laws imposed by the conquering Germans. By the start of the 1940s, Szpilman has seen his world go from piano concert halls to the Jewish Ghetto of Warsaw and then must suffer the tragedy of his family deported to a death camp, while Szpilman is conscripted into a forced German Labor Compound. At last deciding to escape, Szpilman goes into hiding as a Jewish refugee where he is witness to the Warsaw Ghetto Uprising in 1943 and the Warsaw City Revolt in August/October 1944.
IMDB cijfer: 7.1/10quote:A case of mistaken identity lands Slevin (Josh Hartnett) into the middle of a war being plotted by two of the city's most rival crime bosses: The Rabbi (Ben Kingsley) and The Boss (Morgan Freeman). Slevin is under constant surveillance by relentless Detective Brikowski (Stanley Tucci) as well as the infamous assassin Goodkat (Bruce Willis) and finds himself having to hatch his own ingenious plot to get them before they get him.
Ik heb Twenty-Four Eyes hier nog liggen. Die wou ik vandaag bekijken, maar mijzelf kennende komt dat er niet van. Toch heb ik erg veel zin hier iets te typen.quote:Op woensdag 5 april 2006 23:51 schreef Sokolsky het volgende:
27... damn. Wel een interessant verhaal, hoe zo iemand in de vergetelheid kan raken.
Hear, hear.quote:Op woensdag 5 april 2006 18:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
Films waarvan je de betekenis moet gaan opzoeken, missen enigszins hun doel. Naar mijn mening.
cijfer: 9quote:the title " The Human Condition" is perhaps misleading. The Japanese word "joken" corresponding to "condition" is not normally used in a descriptive sense, but rather, as a condition to be fulfilled or satisfied. Thus the title might be better rendered "The Condition for Being Human"
Space Oddyssey was je meteen in zijn geheel duidelijk?quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:52 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Hear, hear.
Mulholland Dr. sucks.
PS: Ik weet dat dat niet per se over de betekenis gaat, maar meer over of je de film snapt. Maar toch.
Bij die film had ik in elk geval de illusie dat ik het snapte. Of er nou nog een diepere betekenis achter zat die ik niet snapte, maakt me niet uit.quote:Op zaterdag 8 april 2006 17:11 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Space Oddyssey was je meteen in zijn geheel duidelijk?
Vind het een rukfilm met een nu al te veel uitgeholde formule, een te gekunsteld einde en matig acteerwerk.quote:Op maandag 10 april 2006 16:45 schreef Alieda1984 het volgende:
Saw 2 is super, heb hem nu 3 keer gezien maar blijf het een geweldige film vinden, veel beter dan deel 1.
Vanavond ook gezien en ik ben het met je eens.quote:Op zondag 9 april 2006 21:45 schreef kinky_queen het volgende:
FINAL DESTINATION 3
Niet zo leuk als z'n voorganger maar een aantal uitelkaar spattende lichamen doen het natuurlijk altijd goed. Lekker gory ook.
En tieten.
[afbeelding]
ik weet niet welke versie je hebt gezien, de director's cut is ook zeker de moeite waard ik meen dat die ongeveer 22 minuten langer is en het verhaal 'klopt' dan wel (anders zitten er een paar rare foutjes in)quote:Op woensdag 12 april 2006 15:57 schreef sitting_elfling het volgende:
De film Leon gezien. Toppertje van bovenste plank, eindelijk een film die mij in al die jaren weer eens ontroerde. En zelfs sinds jaren weer eindelijk dat gevoel dat je wou meejanken.![]()
![]()
![]()
8.5 op imdb
Ik niet. Ik vond het een leuk nummer, dat goed bij de sfeer van Faye paste.quote:Op donderdag 13 april 2006 16:00 schreef Sokolsky het volgende:
Een recensie over Chungking Express zonder "California Dreamin'" te noemen
Wat heb ik me groen en geel geërgerd aan dat nummer...
letterlijk en figuurlijk kutquote:Op vrijdag 14 april 2006 20:45 schreef Doff het volgende:
Laatst Baise-Moi gekeken, wat een K.U.T.film. Werkelijk geen donder aan. Abnormaal slecht acteerwerk, een voorspelbaar, simpel, onlogisch en over-the-top verhaal en onnodig gedetaileerde seksscenes. Wat een baggerfilm. Enige film op imdb die van mij een 1 krijgt.
Niet kijken dus.
maar je hebt hem al helemaal gezien?quote:Op zondag 16 april 2006 21:01 schreef EvilMistress het volgende:
MIIB Nu op tv...
quote:Op zondag 16 april 2006 20:36 schreef iamredleader het volgende:
Vanavond naar Serenity kijken op DVD!
in Engeland iig welquote:Op zondag 16 april 2006 21:46 schreef editor2 het volgende:
[..]
is deze dan al gereleased in Nederland op dvd?
![]()
Zoja, geef ff een adresje waar jij hem vandaan hebt,bestel ik um ook want wil um ook hebben.
quote:
En verder nog gezien dit weekend:quote:
Vind ik een beetje aan de lage kant; is het niet jouw genre of viel de film gewoon tegen?quote:
Ben je in de war of zoquote:Op maandag 17 april 2006 00:16 schreef editor2 het volgende:
Ik ga ervan uit dat hij nog niet officieel in Nederland uit is anders graag een adresje
dus jij hebt of een download-versie,of een import-versie neem ik aan...![]()
Ik vond hem wat tegenvallen. Sowieso zijn misdaadfilms met complotten en intriges en veel namen niet echt mijn ding. Maar wellicht ga ik hem ooit nog eens kijken en mijn cijfer herzien.quote:Op maandag 17 april 2006 00:25 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Vind ik een beetje aan de lage kant; is het niet jouw genre of viel de film gewoon tegen?
Voor mij niet nee. Ik vind Blackhawk Down beter dan Apocalypse Now.quote:Sokolsky schreef verder:
Apocalypse Now geen topoorlogsfilm maar Black Hawk Down wel? Hm, apart.
Amazon is your hero. Heb de serie en de film gekocht online, helaas is het "maar" de 1-DVD versie, maar ik heb geen regiovrije DVD-speler. Staat nog op m'n wenslijstjequote:Op zondag 16 april 2006 21:46 schreef editor2 het volgende:
[..]
is deze dan al gereleased in Nederland op dvd?
![]()
Zoja, geef ff een adresje waar jij hem vandaan hebt,bestel ik um ook want wil um ook hebben.
Ja eerder al een keer of drie. Maar hij blijft leuk!quote:Op zondag 16 april 2006 21:21 schreef pascalheister het volgende:
[..]
maar je hebt hem al helemaal gezien?
dat is geen nieuws lijkt mequote:Op maandag 17 april 2006 18:27 schreef pascalheister het volgende:
In Good Company
[afbeelding]
en Scarlett is weer een lust om te zien
[afbeelding]
Waar heb je hem gezien?quote:Op maandag 17 april 2006 21:53 schreef Timo20 het volgende:
Zaterdag in de bios:
Tom Yum Goong
Het verhaal slaat nogal redelijk nergens op maar de goed uitziende en gegoreografeerde actie ziet er erg strak uit en maken deze film het kijken best waard
IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 6,7/10
quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:32 schreef pascalheister het volgende:
dvdfreak kan z'n naam beter wijzigen in tvfreak![]()
In de Kinepolis in Hasseltquote:Op woensdag 19 april 2006 10:28 schreef victorinox het volgende:
[..]
Waar heb je hem gezien?
Ik wist niet dat ie in de bios uitkwam...
Dat is toch gewoon een afbeelding van de populaire Terminator II?quote:Op dinsdag 18 april 2006 23:17 schreef kinky_queen het volgende:
TERMINATOR II
SHOCKING DARK
Uitermate slechte ALIENS clone waarvan hele scenes en dialogen 'geleend' zijn.
Prima voor een avondje leedvermaak
[afbeelding]
De afbeelding is nagemaakt naar een poster van The Terminator.quote:Op donderdag 20 april 2006 12:40 schreef Doff het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon een afbeelding van de populaire Terminator II?
Binnenkort komt de director's cut op DVD uit. Duurt 45 minuten langer en komt de film echt ten goede.quote:Op donderdag 20 april 2006 14:19 schreef hornage het volgende:
Kingdom Of Heaven
En jawel, alweer een nieuwe heldenepos in het verleden met zwaarden, Orlando Bloom en grote gevechten. Dit kon gewoon niet meer dan tegenvallen omdat er op het moment een overkill van deze films zijn. Nu had Ridley Scott als regisseur natuurlijk nog een verschil kunnen maken maar jammer genoeg is dat ook niet gebeurd. De film ziet er zeker wel goed uit en er is niet een overvloed aan gevechten o.i.d. Toch is er iets mis. Ik vond het begin veels te snel gaan zodat ik niet met de hoofdpersoon mee kon leven. Daarna volgde de rest ook heel erg oppervlakkig. Het deed me eigenlijk best wel denken aan Alexander. Die had datzelfde probleem ook. In vergelijking daarmee was Troy bijvoorbeeld eigenlijk nog best wel stukken beter. Het vermaakt dus wel maar het had zoveel mooier kunnen wezen. Een 7.
Dan moet je Peppermint Candy eens outchecken, zelfde regisseur en zelfde duo in de hoofdrollen.quote:
Dat was ook heel toevallig net van plan.quote:Op vrijdag 21 april 2006 21:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dan moet je Peppermint Candy eens outchecken, zelfde regisseur en zelfde duo in de hoofdrollen.
Die operatie-scene vond ik persoonlijk erg ok.quote:
quote:Op zondag 23 april 2006 11:46 schreef Durbin het volgende:
[..]
Die operatie-scene vond ik persoonlijk erg ok.![]()
Geweldige film! De laatste film die ik heb gezien is euh....Flightplan. Geweldig, hele nieuwe home theater zooi aangeschaft om vervolgens ongeveer 1 film per 2 maanden te kijken. Ik lig echt grandioos achterquote:Op maandag 24 april 2006 09:48 schreef buzzer het volgende:
[afbeelding]
geregisseerd door John Hughes
met Judd Nelson, Emilio Estevez en Molly Ringwald
Een club studenten moet 's ochtends nablijven. Niemand heeft een vriend aan een ander, en ieder zit er om verschillende redenen. De opdracht die ze krijgen is het schrijven van een opstel, onder doodse stilte en zonder van plaats te veranderen. Aan het begin van de ochtend doen ze dat nog maar al snel maken ze er een puinhoop van. De film was de doorbraak voor een grote groep acteurs (de zogenaamde "Brat Pack").
het is een oudje, maar ik kan echt geen genoeg krijgen van die film. Ik heb hem eindelijk op de kop kunnen tikken op een rommelmarkt (nog ingeseald in plastic)
?quote:Op woensdag 26 april 2006 11:45 schreef RuneRose het volgende:
Oh, en natuurlijk nog die Godsvergeten Marcia Gay Harden!!![]()
Ik vind het gewoon een vreselijk wijf.quote:Op woensdag 26 april 2006 12:12 schreef Doff het volgende:
[..]
?
Is zij echt zo bagger? In Millers Crossing vond ik haar perfect gecast. Maar moet eerlijk bekennen dat er verder niet zoveel is bijgebleven van andere rollen die ze heeft gespeeld.
Het is al ff geleden dat ik hem gezien heb, maar je bedoelt hiermee de spoof op The Fifth Element?quote:Op zaterdag 29 april 2006 00:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
G.O.R.A.
het is best een fijne film met hier en daar een geslaagde parodie [...] het blokje hout).
Ja. Erg onnozel, maar met zoveel overtuiging gebracht dat het leuk werdquote:Op zaterdag 29 april 2006 01:13 schreef victorinox het volgende:
[..]
Het is al ff geleden dat ik hem gezien heb, maar je bedoelt hiermee de spoof op The Fifth Element?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
Hij is nog bezig hoor.quote:
quote:Op zondag 30 april 2006 19:53 schreef Sokolsky het volgende:Maandlijstjes!
Deze maand veel films herkeken, dus slechts 37 nieuwe.
quote:Flop-10:
10. Napoleon Dynamite (2004)
Ik had daar eerst Terminator 3 staan, en bedacht mij toen "Maar als ik Napoleon Dynamite daar neer zet krijg ik een reactie van Lonewolf", dus heb ik het maar gewijzigd. Het hoogtepunt van ND vond ik trouwens de begincredits, daarna ging het hard bergafwaarts. Ik kon geen antwoord vinden op de vraag waarom ik naar deze mensen zou moeten kijken en wat daar überhaupt leuk aan zou kunnen zijn.quote:
Het valt me op dat er soms films met minder sterren boven films met meer sterren staan? Is dat je persoonlijke rating of die van Moviemeter?quote:Op zondag 30 april 2006 21:32 schreef pascalheister het volgende:
Deze maand "slechts" 15 films gezien, in mei maar eens verandering in brengen
Totaal dit jaar 67 films( zie ook link in me sig)
1. Sommersturm (2004) [afbeelding]
2. Lonesome Jim (2005) [afbeelding]
3. The River (1951) [afbeelding]
4. Whirlpool (1949) [afbeelding]
5. Trois Couleurs: Blue (1993) [afbeelding]
6. Trois Couleurs: Blanc (1993) [afbeelding]
7. Trois Couleurs: Rouge (1994) [afbeelding]
8. North Country (2005) [afbeelding]
9. Welcome to Dongmakgol (2005) [afbeelding]
10. Lord of War (2005) [afbeelding]
11. Le Samouraï (1967) [afbeelding]
12. House of Flying Daggers (2004) [afbeelding]
13. The Royal Tenenbaums (2001) [afbeelding]
14. Ondskan (Evil) (2003) [afbeelding]
15. Call Northside 777 (1948) [afbeelding]
Dat zou het goed kunnen verklaren en lijkt ook te kloppen.quote:Op zondag 30 april 2006 22:01 schreef Sokolsky het volgende:
Ik denk dat 'ie het chronologisch heeft neergezet.
volgorde van kijkenquote:Op zondag 30 april 2006 21:41 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Het valt me op dat er soms films met minder sterren boven films met meer sterren staan? Is dat je persoonlijke rating of die van Moviemeter?
Ik wens dit aan te passen in:quote:Op zondag 30 april 2006 20:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
De shit 5 met uiteraard op 1:
1. Hostel
2. L'Éventreur de Notre-Dame
3. Legally Blonde 2: Red, White & Blonde
4. Doom
5. D.E.B.S.
Terminator had daar gerust mogen staan. ... naar mijn is het een nutteloos vervolg. Gewoon bij de 2 moeten laten.quote:Op zondag 30 april 2006 20:24 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Ik had daar eerst Terminator 3 staan, en bedacht mij toen "Maar als ik Napoleon Dynamite daar neer zet krijg ik een reactie van Lonewolf", dus heb ik het maar gewijzigd. Het hoogtepunt van ND vond ik trouwens de begincredits, daarna ging het hard bergafwaarts. Ik kon geen antwoord vinden op de vraag waarom ik naar deze mensen zou moeten kijken en wat daar überhaupt leuk aan zou kunnen zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die nerd uit de film met z'n geweldige moonboots is een hunk voor de vrouwen. De film is nu al een cultklassieker. En adje van Paul de Leeuw is er op gebaseerd.
Ik vind Napeleon Dynamite een verademing. En dat vind volgens my ook de gemiddelde voter op Imdb.
[ Bericht 4% gewijzigd door Lambiekje op 01-05-2006 16:42:03 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Dus je hebt Mad Max er gewoon voor de gein tussen gezet.quote:Op maandag 1 mei 2006 18:52 schreef Nepthys het volgende:
en 5 films waar ik helemaal niks aan vond:
The Relic (1997) - 3
Die Unendliche Geschichte - 4
Cruel Intentions 2 (2000) - 5
Mad Max (1979) - 5
Men in Black II (2002) - 5
Deuce Bigalow: Male Gigolo (1999) - 5
nee, ik kan gewoon niet tellenquote:Op dinsdag 2 mei 2006 01:22 schreef victorinox het volgende:
[..]
Dus je hebt Mad Max er gewoon voor de gein tussen gezet.
6,5.quote:Op zondag 26 maart 2006 17:44 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik vond 'm wel okay. Paar leuk gevonden.. ehm.. hulpmiddelen. Jammer dat de eerste helft echt belachelijk kut is. Besteed aandacht aan de gore of aan het verhaal, maar probeer ze niet allebei voldoende genoeg te behandelen, want dat lukt toch niet. Niets speciaals verder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |