abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 april 2006 @ 01:27:43 #101
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_36972756
Match Point

"There are moments in a tennis match where the ball hits the top of the net, and for a split second, remains in mid-air. With a litte luck, the ball goes over, and you win. Or maybe it doesn't, and you lose."

Mooi, meeslepend tragisch liefdesverhaal, zoals mooie, meeslepende tragische liefdesverhalen kunnen zijn. Scarlett Johansson schittert natuurlijk weer als vanouds, maar ook bijvoorbeeld Emily Mortimer is prima te pruimen.

Èn de film heeft een einde zoals ik dat graag zie: unsettling, licht schrijnend.

8/10

[ Bericht 2% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 15-04-2006 03:06:38 ]
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_36973487
Don't Look Now

De tagline is "A psychic thriller" en dat dekt de lading volkomen. Het verhaal is geschreven door Daphne Du Maurier, die onder andere "The Birds" heeft geschreven.

John Baxter (Donald Sutherland) en zijn vrouw Laura (Julie Christie) zijn in Venetie, waar zij twee oudere zussen ontmoeten. Een van de zussen, die blind en helderziend is, beweert hun pas verdronken dochtertje te zien. Laura gelooft de vrouw meteen, maar John is sceptisch. Als hij ook vreemde beelden ziet, begint hij te twijfelen.

Aan het einde van de film was het eventjes moeilijk te bevatten wat ik had gezien, maar opeens werd het meeste duidelijk en blijkt deze film een meesterwerkje te zijn. Hij is erg spannend en verrassend, maar hij is soms net iets te traag.
9/10
  zaterdag 15 april 2006 @ 14:24:27 #103
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_36980194
Fucking Åmål (1998)

Deze film verdient al zijn faam door zijn zeer realistische weergave van verhaal van Elin en Agnes en het stadje Åmål. Dit komt natuurlijk door het voortreffelijke spel van Alexandra Dahlström en Rebecka Liljeberg en Lukas Moodyssons goede regie. Maar ook de bijrollen zijn allemaal voortreffelijk realistisch neergezet. De oudere meer normaal conformerende zus Jessica, de macho stoere Marcus, de lievere verlegen Johan Hulth, de lieve vader, de moeder die haar dochter niet begrijpt, de vriendin in de rolstoel, die zelf ook populair wil worden, de vriendinnen van Elin, allemaal zijn ze fantatisch. En zorgen ervoor dat dit de één van de beste realistische film over tienerliefde en het opgroeien als tiener ooit is.
cijfer: 9.5

The Last Temptation of Christ (1988)
Ik vond dit wel een gepaste film voor Goede Vrijdag.
Scorsese geeft eens een andere kijk op het leven Jezus. En slaagt daar heel goed in. Door de nadruk te leggen op de menselijke kant van Jezus wordt die veel mensenlijker. Jezus wordt echt neergezet als mens met twijfels en vragen. Willem Dafoe is dan ook erg goed en overtuigend. En de cinemagrafie was erg mooi. Sommige scenes deden me door de lichtval e.d. erg denken aan 16e en 17e eeuwse schilderijen van Italiaanse en Nederlandse meesters.
De soundtrack was soms heel mooi en gepast met typisch Hebreeuws gezang. Maar af en toe zat er jammer genoeg ook een verschrikkelijk stukje jaren 80 synthesizer tussen.
Deze review is verder natuurlijk niet compleet zonder de goede bijrol van Harvey Keitel en de verassende bijrol van David Bowie te noemen.
cijfer: 8

Metropolitan (1990)
Je hebt imo twee soorten onrealistische film. De eerste soort is de bekendste, waaronder alle scifi's vallen (die verder best geloofwaardig en goed kunnen zijn.) De tweede soort is verpakt als realistische film, maar met een beetje inzicht prikt men erdoor hen. En je begrijpt al; deze film valt onder de laatste categorie.
De film gaat over een groep high-society vrienden, die elke avond bij elkaar komen en op feesten diep filoseferen en discussieren over Fourier, Jane Austen boeken, theorieën over de zelfdestructie van high-society. e.d. En er zit ook nog een liefdesverhaaltje in over een jongen die niet tot het clubje behoorden en een meisje. Dat komt in eerste instantie heel realistisch over. Maar al snel bekroop mij het idee dat het allemaal wel heel bedacht is. Wie discusieert er nu elke avond op deze manier? Niemand. Welke 20+ jarige speelt er nu bridge met zijn vrienden? Niemand. Wie gaat er elke avond naar feesten in smoking? Niemand. Wie gaat er elke avond naar feesten en afterparty zonder ooit zichtbaar één druppel alcohol te drinken? Niemand.
Nee dit is een onrealistisch wanprodukt, waarbij gedaan wordt of het gooien van namen als Tolstoj en rare zelfbedachte theorieën zorgt voor een goede film met realistische dialogen.
En de hoofdactrice was ook nog eens heel lelijk, wat het kijkplezier ook al niet vergrootte.
De film wordt op het einde als het meer verhaal krijgt en er minder loos gepraat wordt wel beter. Maar dat is te laat om de film te redden.
cijfer: 5
pi_36985394
Trois Couleurs: Bleu (1993)

Prachtige film, mooie details, muziek en sfeer.

Trois Couleurs: Blanc (1994)

Het 2e deel wat ik in z'n totaal iets beter vind dan het 1e deel, verhaal zit ook wat leuker/beter in elkaar.

Trois Couleurs: Rouge (1994)

Laatste deel in de trilogie, met de mix van 1 en 2 en nog een scheutje erbij, vooral het einde is meesterlijk gedaan

pi_36997503
Ik heb gisteravond onderstaande DVD's ontvangen en bekeken.

© Domino.

In een notendop gaat deze dvd-film over een voormalig fotomodel die een 'bountyhunter' wordt.
Met in de hoofdrol de bloedmooie Britse actrice ® Keira Knightley die de rol van de inmiddels overleden
® Domino Harvey
met verve naspeelt.
Verder wordt de film opgesierd met 'bad boy' ® Mickey Rourke, ® Lucy Liu van o.a. © Kill Bill
en natuurlijk de Charlie's Angels sequels, © Beverly Hills 90210 series ® Ian Ziering en
® Brian Austin Green
, © The Deep ® Jaqueline Bisset en ® Christopher Walken.

Het filmverhaal zit goed in elkaar,heeft vaart,en is overtuigend.
Ook de extra's op de dvd geven je een goede indruk wie nu echt
deze 'Domino Harvey was de wijze waarop deze dvd-film is geschoten is op zijn minst
baanbrekend te noemen.

8 / 10

© Flightplan

In een notendop gaat deze dvd-film over een moeder die tijdens een vliegreis
haar dochter kwijtraakt en op onwil stuit van het vliegtuigpersoneel die zich niet
kan herinneren dat zij met haar dochter ooit aan boord is gekomen.
Actrice ® Jodie Foster laat maar weer eens zien waarom zij een
van de meest gerenomeerde film-actrices is aangezien zij ook weer deze rol met verve vervult
en de film als geheel weet te dragen.
De dvd-film zelf is boeiend en bevat soms wat ® Hitchcock ingredienten om het angst-effect
verder te vergroten.
Leuk einde dat je niet verwacht.

8 / 10

© Proof.

In een notendop gaat deze dvd-film over de dochter van een langzaam aftakelende
wiskundig genie die geen raad weet met haar gevoelens en deze tussen hoop en
vrees ergens probeert te uiten.
Met in de hoofdrol actrice ® Gwyneth Paltrow verder Oscar winnaar
® Anthony Hopkins
, en © Brokeback Mountain
hoofdrolspeler ® Jake Gyllenhaal.
Deze film is geen love-story maar eerder een karakterfilm waarin alle emoties
duidelijk de overhand hebben en nader worden belicht.
Actrice ® Gwyneth Paltrow speelt heel behoorlijk en weet dan ook overtuigend over te komen
zeker als je weet dat ze naast een acteur van het kaliber ® Anthony Hopkins staat.
Zeer onderhoudende film die na afloop stof geeft tot nadenken.

9 / 10
31 december 2006: Inactive FOK!account
  zondag 16 april 2006 @ 15:08:14 #106
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_37005918
4D MAN

MASTER OF TERROR/THE EVIL FORCE

How did you get in?
Through the door...

Een geleerde vind een apparaatje uit waarmee hij harde en zachtere materie kan samenbrengen wat natuurlijk fout gaat en hij binnen een mum van tijd zelf door muren kan lopen e.d

Als je je niet stoort aan het overacten van zowat de hele cast kan dit een leuk filmpie zijn maar niets bijzonders

pi_37011827
North Country

Realistische en goede film, overtuigend acteerwerk en een verhaal wat aardig in elkaar zit.

zondag 16 april 2006 @ 18:16:33 #108
69183 biggetje
niet wat naam doet vermoeden!
pi_37011960
Gisteravond 'Fight club' voor de miljoenste keer met een groep vrienden
puurheid zonder vergankelijkheid
  zondag 16 april 2006 @ 18:25:00 #109
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_37012153

Garfield's baasje Jon zet Garfield's perfecte leventje op zijn kop als hij de domme hond Odie in huis haalt. Garfield heeft vanaf dat moment slechts één levensdoel: Odie uit zijn huis en zijn leven. Wanneer Odie echter ontvoerd wordt door een hondentrainer heeft Garfield toch wel medelijden met hem en komt in actie.
6/10
  † In Memoriam † zondag 16 april 2006 @ 18:39:24 #110
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_37012440
Fritz Langs eerste Amerikaanse film Fury (1936) heeft met massahysterie, wraak en rechtvaardigheid ongeveer dezelfde thema's als het bekendere M, maar is een stuk conventioneler. Daardoor vind ik 'm denk ik ook ietsje beter. Meeslepend verhaal, sterke montage, geweldige Spencer Tracy (die ik eigenlijk alleen uit zijn jaren '60-werk kende) en een sterke bijrol van de mij onbekende Walter Abel.
Sheridana +1
  zondag 16 april 2006 @ 19:51:46 #111
40664 Durbin
Who knows..
pi_37014210
Cry Wolf (2005, USA)

Een groep studenten spelen regelmatig onderling een spel waarbij men door bluffen en liegen de wolf tussen de schapen moet ontdekken. Wanneer een meisje van de campus wordt vermoord, besluit de groep om op deze moord in te spelen door een moordenaar en een verleden op een andere campus te verzinnen. Hun verzinsel blijkt echter steeds meer waarheid te worden. Erg vermakelijke, sfeervolle tiener-slasher dat een vleugje Cruel Intentions met zich meedraagt. Echt verrassend is de verhaallijn niet, maar de uitvoer is bovengemiddeld. Op IMDB scoort Cry Wolf niet verbazingwekkend hoog, maar wat mij betreft is het wel een aanrader voor een gemiddelde zondag-avond.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  zondag 16 april 2006 @ 20:35:42 #112
45532 ziggyziggyziggy
pi_37015391
The Mouse That Roared

Leuke komedie over het kleinste land ter wereld dat de oorlog verklaart aan de Verenigde Staten en vervolgens met een leger van twintig man New York binnenvalt.
Peter Sellers is briljant met zijn driedubbelrol, waarvan ikzelf de Grand Duchess Gloriana XII de beste vond.
pi_37015408
Vanavond naar Serenity kijken op DVD!
pi_37016050
MIIB Nu op tv...
If those who are wiser always step down, we'd be ruled by the dumb... Why do the smart always step down?
pi_37016663
quote:
Op zondag 16 april 2006 21:01 schreef EvilMistress het volgende:
MIIB Nu op tv...
maar je hebt hem al helemaal gezien?
pi_37017318
quote:
Op zondag 16 april 2006 20:36 schreef iamredleader het volgende:
Vanavond naar Serenity kijken op DVD!
is deze dan al gereleased in Nederland op dvd?
Zoja, geef ff een adresje waar jij hem vandaan hebt,bestel ik um ook want wil um ook hebben.
pi_37018728
quote:
Op zondag 16 april 2006 21:46 schreef editor2 het volgende:

[..]

Zoja, geef ff een adresje waar jij hem vandaan hebt,bestel ik um ook want wil um ook hebben.
in Engeland iig wel
  zondag 16 april 2006 @ 22:43:18 #118
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_37018917
Jules et Jim

Twee vrienden, Jules uit Duitsland en Jim uit Frankrijk, hebben een geweldige tijd in Parijs vlak na de eeuwwisseling (1900). Na diverse avontuurtjes, komt er 1 vrouw in hun leven, Catharine (JM). Met zijn drieen hebben ze een fijne periode, maar als de oorlog uitbreekt, heeft zij de zijde van Jules gekozen.
ze vechten ieder voor hun land, maar in de hoop elkaar niet te zullen raken.
na de oorlog woont Jules met vrouw en kind ergens in Duitsland. Jim komt hen, als journalist en vriend bezoeken. Jim en Catharine worden hechter dan ooit, maar Jules wil hen beiden niet kwijt.

behoorlijke film, die echter lijdt onder de grote hoeveelheid tekst die wordt uitgesproken door de verteller.
de stijl is wel apart. het verhaal zelf is goed, het spel ook.
  zondag 16 april 2006 @ 23:34:08 #119
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_37020374
JARHEAD

Elke oorlogsfilm valt in het niet bij APOCALYPSE NOW en zo ook deze, maar ik heb me toch prima vermaakt met name de eerste helft is ijzersterk, daarna zakt de film in en bloed een btje dood

pi_37021560
Ik ga ervan uit dat hij nog niet officieel in Nederland uit is anders graag een adresje
dus jij hebt of een download-versie,of een import-versie neem ik aan...

Maar ik wilde eigenlijk weten of hij kan wedijveren met © Blackhawk Down.
Jouw aangehaalde Apocalypse Now vond ik zelf een goeie film maar nou geen
maatstaaf voor een TOP oorlogsfilm.
Als ik je reactie zo doorlees dan lijkt Jarhead eerder op Full Metal Jacket.
( ook ijzersterk eerste helft en daarna inslapend)

[ Bericht 10% gewijzigd door editor2 op 17-04-2006 00:23:22 ]
  maandag 17 april 2006 @ 00:23:01 #121
45532 ziggyziggyziggy
pi_37021727
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 01:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Match Point 8/10
quote:
Op zondag 16 april 2006 20:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
The Mouse That Roared 7,5/10
En verder nog gezien dit weekend:

Lolita 7/10
The Killing 6.5/10
Quick Change 6/10
Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb 9/10
Trois Couleurs: Bleu nog niet afgekeken, dus geen cijfer
  † In Memoriam † maandag 17 april 2006 @ 00:24:52 #122
4571 Sokolsky
pi_37021786
Apocalypse Now geen topoorlogsfilm maar Black Hawk Down wel? Hm, apart.

En wat die releases betreft: zodra films als Serenity en Jarhead een Nederlandse DVD-release hebben zijn ze overal verkrijgbaar. Dat kun je zelf ook wel nazoeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sokolsky op 17-04-2006 00:32:23 ]
Sheridana +1
  † In Memoriam † maandag 17 april 2006 @ 00:25:43 #123
4571 Sokolsky
pi_37021812
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
The Killing 6.5/10
Vind ik een beetje aan de lage kant; is het niet jouw genre of viel de film gewoon tegen?
Sheridana +1
pi_37021855
Men in black 2; vanavond was die op tv.
  maandag 17 april 2006 @ 00:27:25 #125
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_37021857
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:16 schreef editor2 het volgende:
Ik ga ervan uit dat hij nog niet officieel in Nederland uit is anders graag een adresje
dus jij hebt of een download-versie,of een import-versie neem ik aan...
Ben je in de war of zo

maandag 17 april 2006 @ 00:28:04 #126
45532 ziggyziggyziggy
pi_37021869
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:25 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Vind ik een beetje aan de lage kant; is het niet jouw genre of viel de film gewoon tegen?
Ik vond hem wat tegenvallen. Sowieso zijn misdaadfilms met complotten en intriges en veel namen niet echt mijn ding. Maar wellicht ga ik hem ooit nog eens kijken en mijn cijfer herzien.
pi_37021907
@ Sokolsky & KQ:

Okay...ze zijn dan schijnbaar uit in Nederland. Mail me ff dan een adresje waar ik ze kan bestellen want ik wil die Jarhead en Serenity ook hebben namelijk.
Mail adres staat in profile.
  maandag 17 april 2006 @ 00:33:04 #128
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_37021984
JARHEAD heb ik gedownload

Vanwaar die yawnsmilie?
  † In Memoriam † maandag 17 april 2006 @ 00:33:29 #129
4571 Sokolsky
pi_37021992
Ach, laat ook maar.
Sheridana +1
  maandag 17 april 2006 @ 00:35:18 #130
40664 Durbin
Who knows..
pi_37022039
Clive Barker's Night Breed (1990, USA)

Aaron lijdt aan nachtmerries en hallicunaties en wordt daarvoor behandeld bij Dr. Decker (David Cronenberg). Door omstandigheden komt hij op een verlaten kerkhof terecht, waar allerlei mutanten ondergronds leven. Het eerste gedeelte van de film begint goed met een interessant verhaal, een paar goede scenes en leuke mutanten. Maar gaandeweg zakt het geheel af naar het niveau van een doorsnee horrorfilm. Ik heb me goed vermaakt, dat wel, maar uitermate bijzonder vond ik hem niet.

Little Manhattan (2005, USA)

De 10-jarige Gabe raakt steeds meer geïnteresseerd in de 11-jarige Rosemary en ontdekt tot zijn eigen schrik dat hij misschien wel verliefd aan het worden is. Het grootste gevaar van een film met een dergelijk verhaal is dat deze overdreven sentimenteel of geromantiseerd wordt. En dat is hier niet het geval, mede dankzij het uitstekend, frisse acteren van de jonge acteur en actrice. Daarnaast wordt het verhaal met een komische ondertoon gebracht. Een warme film, uitermate geschikt voor de komende zomerperiode.

Spring Break Shark Attack (2005, USA/South Africa)
Studenten komen in Florida bijelkaar voor spring break. Helaas voor hun hebben tientallen haaien ook hun koffers gepakt om af te reizen naar diezelfde kustlijn. De eerste helft gaat voornamelijk over relaties en bedrog tussen de studenten en komt er eigenlijk praktisch geen haai aan te pas. Als er vervolgens wat meer tijd aan de haaien wordt besteed, is het al veel te laat en zit je met smart op het einde van de film te wachten.
pi_37022317
quote:
Sokolsky schreef verder:
Apocalypse Now geen topoorlogsfilm maar Black Hawk Down wel? Hm, apart.
Voor mij niet nee. Ik vind Blackhawk Down beter dan Apocalypse Now.
Film verhaal vind ik logischer, actie-onderdelen ook, geloofwaardigheid
verhaal idem. Kortom over de hele linie beter.

Ik vind Apocalypso Now goed totdat de militairen bij de inboorlingen terecht komen.
Daarna zakt de film in teveel dialogen die verder weinig om het lijf hebben
dan obligate quasi-psychologische teksten die de film kwa vaart ophouden.
Daarintegen vind ik Apocalypse Now wel beter dan Platoon en the Deerhunter.
Ik vond dus © Boys from Company C eerder een dijk
van een film.

@ KQ:

Okay..wat ik al dacht toen je Jarhead noemde.
Jammer want hoopte dat zowel Jarhead als Serinity al uit waren in Nederland.
pi_37023180
Vrijdag en vandaag naar de bioscoop geweest, Scary Movie 4 en Inside Man. Vooral Inside Man vind ik echt een aanrader, geweldige, diepe film..
huup huup
barbatruuk
pi_37025040
quote:
Op zondag 16 april 2006 21:46 schreef editor2 het volgende:

[..]

Amazon is your hero. Heb de serie en de film gekocht online, helaas is het "maar" de 1-DVD versie, maar ik heb geen regiovrije DVD-speler. Staat nog op m'n wenslijstje

Film was net als de eerste drie keer super!
pi_37025566
quote:
Op zondag 16 april 2006 21:21 schreef pascalheister het volgende:

[..]

maar je hebt hem al helemaal gezien?
Ja eerder al een keer of drie. Maar hij blijft leuk!
If those who are wiser always step down, we'd be ruled by the dumb... Why do the smart always step down?
  maandag 17 april 2006 @ 12:22:40 #135
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_37028462
Rushmore (1998)
Deze film van Wes Anderson gaat over een jongen, Max Fisher, die allerlei neven activiteiten heeft op school en daarom aan studeren niet toe komt. Op een dag ontmoet hij de oudere industrieel Herman Blume (Bill Murray) en er onstaat een vriendschap tussen de twee. Dan wordt Max verliefd op de oudere lerares Rosemary Cross. Nadat Max van school gestuurd wordt en Blume ook verliefd wordt op Cross ontstaat er een twee strijd tussen de twee om haar hart te winnen.
Deze Wes Anderson viel me een beetje tegen. Het was nog steeds een erg leuke film. Maar de karakters waren nog niet zo compleet over the top zoals in Life Aquatic. Bill Murray was weer fantastisch. En ook Jason Schwartzman was zeer goed.
cijfer: 7
  maandag 17 april 2006 @ 13:12:51 #136
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_37029964
THE FLESH EATERS

Heerlijke monsterfilm met een vleugje CABIN FEVER en tevens een van de eerste goremovies samen met het beroemde BLOOD FEAST en JIGOKU

Het verhaal heeft weinig om het lijf, een groepje op een eiland krijgt te maken met vleesetende bacterien. Dat is het eigenlijk wel, maar het enthousiasme straalt eraf.

Tevens is de dvd van zeer goede kwaliteit voor een prikkie

maandag 17 april 2006 @ 13:42:03 #137
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_37030742
Als echte filmnerd wachtte ik al weken op de eerste mooie dag van het jaar, zodat ik die geheel in de bioscoop kon besteden. Gisteren was het zover, en jawel, ik zat de hele dag in de bioscoop om de hele Cremaster-cyclus te kijken. Volgens het promotiedingetje is dit 'het antwoord van de kunstwereld op Star Wars', maar behalve dat ook deze serie buiten de eigenlijke volgorde is opgenomen zijn er niet veel vergelijkingen te trekken. Laat ik eens samenvatten waar de films over gaan:
Cremaster 1: een meisje in een zappelin vingert een tafel waarna er druivenpatronen uit haar hak vallen die vervolgens worden uitgedanst door Japanse cheerladers.
Cremaster 2: twee anatomisch correcte bijenkorven hebben seks met elkaar, waarna een man een winkeltje overvalt en slijm kneedt.
Cremaster 3: reuzen metselen gaten dicht, waarna een soort van modeshow-iets uitmondt in een vrouw op glazen benen die achter de regisseur (met roze pruik) aanrent terwijl iemand slijm bakt.
Cremaster 4: de Mega Blubber Power Race van Telekids, maar dan met meer borsten.
Cremaster 5: Ursula Andress zingt een opera.

En dan zijn we alweer een uur of acht verder. Ik ben erg trots op mezelf.

Plaatje:
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  maandag 17 april 2006 @ 13:43:53 #138
13148 Shogo
Psycho...
pi_37030796
Laura (1944)

Wat een verrassende film zeg ik had een bepaalde voorstelling maar ik werd toch verrast. Het verhaal begint gelijk met de moord op Laura, maar toch krijgt het na dit begin verrassende twists. Daarbij is dit een geweldige cast wat dus met het verhaal een geweldige filmnoir oplevert.
  maandag 17 april 2006 @ 15:04:28 #139
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_37033005

Los Angeles, de jaren '50: Na een schietpartij in een restaurant proberen drie agenten van het corrupte politiecorps achter de waarheid te komen. Ed Exley, die er alles aan doet om hogerop te komen, zolang het maar via de regels gebeurt, Bud White, die z'n eigen regels hanteert en problemen heeft om z'n woede onder controle te houden, en Jack Vincennes, die het onderhouden van z'n contacten in Hollywood minstens even belangrijk vindt als z'n politiewerk.
9/10
  maandag 17 april 2006 @ 15:43:24 #140
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_37033826
Oh ja. Dit is nog een voorbeeld waarom ik het schrijven van dit soort recensietjes soms nogal saai vind:
Over Sky High wordt wel eens gezegd dat het een soort kruising tussen Harry Potter en The Incredibles is. Dat klopt. Op IMDb en MovieMeter ligt het cijfer zo tussen de zes en de zeven. Daar kan ik het ook mee eens zijn. Verder wordt nog wel eens opgemerkt dat de film een leuk bijrolletje van Bruce Capbell bevat. Ook daar valt weinig tegen in te brengen. 6,5.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sai op 17-04-2006 15:52:39 ]
pi_37036410
Vandaag heb ik mijn pas bestelde dvd Dave maar eens opgezet. Het gaat over een dubbelganger van de Amerikaanse president, die moet invallen voor de president die in coma ligt door een slippertje met een secretaresse. Gedurende film eigent de dubbelganger Dave steeds meer macht naar zich toe.
Ik vind het wel een leuk verhaal, ook leuk dat er meerdere Amerikaanse politici en tv-kopstukken een rolletje in de film spelen.

Cijfer: 8

[ Bericht 1% gewijzigd door Urquhart op 17-04-2006 17:24:27 ]
pi_37037590
Intervista

Wat Fellini bij Roma voor de stad Rome deed, doet hij nu voor zijn geliefde Cinnecitta studio's.
Namelijk een aangedikte biografie maken van zijn impressies, verleden en band met genoemde studio's.

Net als bij Roma heeft de film een wel erg los-zand-gevoel over zich en zijn lang niet alle scenes even interessant.
Toch zit er een prettige sfeer in en zitten er leuke visuele scenes in en zelf 1 memorabele, waarin Mastroianni en Ekberg zichtbaar ontroerd de bekende Trevi-fontein scene uit La Dolce Vita herkijken.

pi_37038351
In Good Company

aardige film, verhaal is leuk vertolkt, en Scarlett is weer een lust om te zien

maandag 17 april 2006 @ 21:53:57 #144
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_37045225
quote:
Op maandag 17 april 2006 18:27 schreef pascalheister het volgende:
In Good Company

[afbeelding]

en Scarlett is weer een lust om te zien

[afbeelding]
dat is geen nieuws lijkt me

Zaterdag in de bios:

Tom Yum Goong
Het verhaal slaat nogal redelijk nergens op maar de goed uitziende en gegoreografeerde actie ziet er erg strak uit en maken deze film het kijken best waard

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 6,7/10

En vandaag in de bios:
Ice Age 2: The Meltdown
Gelukkig geen slap vervolg maar een volwaardige en hele grappige animatie film. Het ziet er wederom prachtig uit, de humor is lekker droog en scherp en het tempo is hoog genoeg om de aandacht erbij te kunnen houden.
Ook Scrat is weer lekker op dreef, het einde is echt geweldig

Mijn Cijfer: 7,7/10
  maandag 17 april 2006 @ 21:56:16 #145
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_37045320
King Kong (2005)
Ik vond hem goed, mooi eerbetoon aan het origineel. En net zo'n B-film. Echt van die cliche dialogen en personages. Alleen dat stuk halverwege met die insecten en vooral die bloedzuigers had van mij niet gehoeven. Maar goed, dat is weer typisch Peter Jackson.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_37046029
Flight 93
Wat een film zeg . vond het een erg goede film, eb de hele tijd gespannen zitten kijken soms met kippenvel. Erg goede film.
pi_37048865
Inside Man

Wel aardige thriller/actiefilm over een ingenieuze en nogal onconventionele bankroof. Clive Owen speelt aardig en Denzel Washington doet z'n vaste ding als politieagent die - hoe kan het ook anders - de misdadiger als een van de weinigen lijkt te begrijpen. Jodie Fosters karakter is ronduit irritant imo en de wijze waarop ze over-the-top meedoet in de banale stoerdoenerij wordt uiteindelijk een beetje storend. Ook doen enkele kleine stijlbreukjes wat af aan het opzich aardig uitgevoerde verhaal. Een 6,5

[ Bericht 4% gewijzigd door Doff op 17-04-2006 23:34:36 ]
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  dinsdag 18 april 2006 @ 13:10:12 #148
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_37059307

Eerste speelfilm van Crichton, de auteur die onder pseudoniem al succesvolle thrillers schreef alvorens met Jurassic Park aan de commerciële top van de hedendaagse literatuur terecht te komen. Deze inventieve futuristische thriller speelt zich af in een science-fiction pretpark voor volwassenen. Voor 1000 dollar per dag kunnen alle fantasieën worden bewaarheid, of je nu een Romeinse orgie, de Middeleeuwen of het Wilde Westen wilt meemaken. De fantasiewerelden worden bevolkt door voorgeprogrammeerde humanoids die perfect hun rollen spelen. Maar dan raakt er bij een cowboy-robot een draadje los en ontstaat een strijd op leven en dood.
8/10
pi_37062837
Die was gisteravond op ZDF
pi_37064938
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 15:09 schreef editor2 het volgende:
Dus?
  dinsdag 18 april 2006 @ 17:04:40 #151
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_37066398
Szerelem is een mooie Hongaarse film over twee vrouwen die op twee manieren van één man houden en op één manier naar hem verlangen. Niet heel wereldschokkend, maar wel mooi en best ontroerend. Ook niet zwaar, wat je misschien van zo'n film uit het Hongarije van '71 zou verwachten. Aanradertje dus. 8,5.
  dinsdag 18 april 2006 @ 17:10:53 #152
13148 Shogo
Psycho...
pi_37066595
quote:
Ik meen me te herinneren dat ik hem op BBC aan het kijken was.
  dinsdag 18 april 2006 @ 17:13:31 #153
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_37066677
quote:
Volgens mij was het BBC1
pi_37067252
dvdfreak kan z'n naam beter wijzigen in tvfreak
pi_37067291
Heeft Flight 93 nu Flight 93 of United 93
pi_37067583
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 17:33 schreef tonks het volgende:
Heeft Flight 93 nu Flight 93 of United 93
ik vind er 2 op imdb http://www.imdb.com/find?s=all&q=flight+93
  dinsdag 18 april 2006 @ 17:48:48 #157
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_37067694
Het is de TV-film die nu al min of meer beschikbaar is, de "grote" film van Greengrass moet nog uitkomen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 18 april 2006 @ 23:17:09 #158
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_37081247
TERMINATOR II

SHOCKING DARK

Uitermate slechte ALIENS clone waarvan hele scenes en dialogen 'geleend' zijn.

Prima voor een avondje leedvermaak

woensdag 19 april 2006 @ 10:28:37 #159
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_37088835
quote:
Op maandag 17 april 2006 21:53 schreef Timo20 het volgende:

Zaterdag in de bios:

Tom Yum Goong
Het verhaal slaat nogal redelijk nergens op maar de goed uitziende en gegoreografeerde actie ziet er erg strak uit en maken deze film het kijken best waard

Mijn Cijfer: 6,7/10
Waar heb je hem gezien?
Ik wist niet dat ie in de bios uitkwam...
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  woensdag 19 april 2006 @ 11:34:14 #160
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_37090493
Oh, anderhalve week al niet meer in dit topic gepost, ff inhalen, resp. bios, sneak, sneak.

V for Vendetta (James McTeigue, 2005)
Tof. ****½

Lucky Number Slevin (Paul McGuigan, 2006)
Ook leuk. ***½

Last Holiday (Wayne Wang, 2006)
Op zich een best aardig verhaaltje, maar zo slecht gemaakt. Vol valse sentimenten, tenenkrommend slechte scenes en geen enkele vorm van overtuiging. Het moraal wordt in vier of vijf scenes werkelijk door je strot geduwd. *½
  woensdag 19 april 2006 @ 14:00:38 #161
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_37094286
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 17:32 schreef pascalheister het volgende:
dvdfreak kan z'n naam beter wijzigen in tvfreak

A Streetcar Named Desire is Stella de gegoede vrouw van de primitieve Stanley. De komst van haar neurotische zus Blanche verstoort het prille geluk. Brando - in een inmiddels klassieke vertolking - volgt zijn brute instinct om te voorkomen dat Blanche een wig drijft tussen hem en zijn vrouw. Brando's naturelle acteerwerk en Kazans 'gefilmde theater' bleken uiterst invloedrijk in de filmwereld.
Stellaaaaaaa!
9/10
  † In Memoriam † woensdag 19 april 2006 @ 14:01:49 #162
4571 Sokolsky
pi_37094311
Die was gisteravond op SBS
Sheridana +1
pi_37100066
Toy Story (1995)
Erg mooi gedaan qua animatie, het viel me eigenlijk niet eens op dat ik naar een film van 11 jaar geleden zat te kijken. Het verhaal is wel leuk, maar het zijn, naast de animatie, toch vooral de personages en de kleine details die deze film het kijken waard maken. Goed werk van Pixar dus (maar dat kan volgens mij ook niet anders) en het cijfer op IMDB vind ik dan ook geheel terecht.

cijfer: 8, IMDB: 8

en met deze zit ik precies op de helft van de top 250
  woensdag 19 april 2006 @ 17:34:12 #164
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_37101170
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:28 schreef victorinox het volgende:

[..]

Waar heb je hem gezien?
Ik wist niet dat ie in de bios uitkwam...
In de Kinepolis in Hasselt

Vanmiddag gezien:

Ugetsu
Prachtige film waarin een fantasie wereld en realiteit op een geweldige manier worden vermengd met elkaar. Het camerawerk en cinematografie zijn prachtig en stijlvol. Samen met het zeer sterke acteerwerk en de sterke score maakt dit Ugetsu tot een geweldige film die voorbij is voordat je er erg in hebt.

IMDB Cijfer: 8,2/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
  woensdag 19 april 2006 @ 20:21:44 #165
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_37106372
Der Krieger + Die Kaiserin

FP speelt Sissi, een verpleegster in een gesloten inrichting voor psychische patienten.
BF speelt Bodo , een man die zijn vrouw heeft verloren tijdens een ongeluk bij een tankstation, terwijl hijzelf op de wc zat.
JK speelt Walter, de broer van Bodo. hij werkt in een bank bij de kluis.
sinds het ongeluk heeft Bodo een obsessie voor tankstations en we zien dat hij enkele spullen heeft gestolen in zo'n shop. de bediendes zitten achter hem aan. hij weet middels een sprong op een tankwagen weg te komen, maar de chauffeur van die wagen is niet zo blij ermee.
daardoor bemerkt die chauffeur het rode stoplicht te laat. Sissi steekt net over en wordt aangereden. Bodo redt haar leven door adequaat ingrijpen.
als ze uit het ziekenhuis komt, gaat ze op zoek naar hem.

sterke film, die wellicht soms wat langgerekte scenes kent, maar doorgaans juist vanwege de tempowisselingen een lekker ritme kent.
en het einde is heel sterk. de tranen van Bodo zijn een mooie rode draad.
  woensdag 19 april 2006 @ 20:52:47 #166
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_37107489
Gone In 60 Seconds (1974)
De originele versie had ik nog niet gezien dus ik was benieuwd wat er in de nieuwe versie over was gehouden van het origineel. Eigenlijk beister weinig maar aan de andere kant ook eigenlijk alles. Deze film draait er niet omheen. De film gaat gewoon over mooie auto's die gejat worden en aan het einde is er flinke achtervolging met stoere situaties. De film is dan ook opeens zo afgelopen. Niets geen extra verhaal er omheen ofzo. Nee gewoon auto's jatten. Het vermaakt maar dat is alles. Een 7 dus.

Æon Flux
Toen ik de trailer zag was ik vol verwachting. Wat zou deze film brengen. Het zag er allemaal echt fantastisch uit en Charlize Theron was superhot. De film uiteindelijk is een stuk milder. De sfeer is wel super en het tempo is eigenlijk heel rustig te noemen. Neemt niet weg dat de verwachtingen van de trailer een beetje te hoog waren. Toch vind ik de film zeker niet slecht. Het verhaal wordt goed verteld. Het tempo is goed, SFX zijn ok, alles doet futuristisch aan. Geen uitspringer dus maar ook niet superslecht. Een 7.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_37108751
SEVERED

CLEARING

Aardige zombiefilm met verassend goed akteerwerk, al vind ik dat flitsende camerawerk nogal irritant. Geef mij maar het statische gedoe dan zie ik meer

Al met al een redelijke horrorfilm maar ik mis 'iets'

donderdag 20 april 2006 @ 12:35:05 #168
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_37123818
Body and Soul (Robert Rossen, 1947)
Best toffe boks-noir met een goede John Garfield. Het verhaal heeft weinig verrassingen te bieden, maar dankzij de structuur en de leuke dialogen is de film zeker de moeite waard. De vechtscenes zijn ook best tof in beeld gebracht. ****
pi_37123965
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 23:17 schreef kinky_queen het volgende:
TERMINATOR II

SHOCKING DARK

Uitermate slechte ALIENS clone waarvan hele scenes en dialogen 'geleend' zijn.

Prima voor een avondje leedvermaak

[afbeelding]
Dat is toch gewoon een afbeelding van de populaire Terminator II?
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  donderdag 20 april 2006 @ 14:19:19 #170
18008 hornage
pi_37126839
Kingdom Of Heaven
En jawel, alweer een nieuwe heldenepos in het verleden met zwaarden, Orlando Bloom en grote gevechten. Dit kon gewoon niet meer dan tegenvallen omdat er op het moment een overkill van deze films zijn. Nu had Ridley Scott als regisseur natuurlijk nog een verschil kunnen maken maar jammer genoeg is dat ook niet gebeurd. De film ziet er zeker wel goed uit en er is niet een overvloed aan gevechten o.i.d. Toch is er iets mis. Ik vond het begin veels te snel gaan zodat ik niet met de hoofdpersoon mee kon leven. Daarna volgde de rest ook heel erg oppervlakkig. Het deed me eigenlijk best wel denken aan Alexander. Die had datzelfde probleem ook. In vergelijking daarmee was Troy bijvoorbeeld eigenlijk nog best wel stukken beter. Het vermaakt dus wel maar het had zoveel mooier kunnen wezen. Een 7.
  donderdag 20 april 2006 @ 16:33:55 #171
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_37131271
quote:
Op donderdag 20 april 2006 12:40 schreef Doff het volgende:

[..]

Dat is toch gewoon een afbeelding van de populaire Terminator II?
De afbeelding is nagemaakt naar een poster van The Terminator.
Deze film is dan ook eerder uitgebracht dan Terminator 2: Judgment Day.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_37131338
valentine

vrij slecht, doch redelijk vermakelijk midden in de nacht
  donderdag 20 april 2006 @ 18:55:17 #173
133747 Lippie85
Maar ik rook niet
pi_37135638
Scary Movie 4

De Scary Movie serie is echt mijn type films! Deel 1 vond ik hilarisch, deel 2 viel me tegen en deel 3 vond ik weer heel leuk. Ook de American Pie serie vind ik leuk, deel 4 had me echt positief verrast.
Reden te meer uit te zien naar deel 4 van Scary Movie.

Helaas, wat viel hij tegen! In de voorgaande delen vond ik ze nog best creatief en verrassend.
Maar in deel 4 is het gewoon een herhaling van 'kunststukjes' uit vorige delen.
De visuele effecten zijn dit keer maar matig. Echt jammer.
Het acteerwerk is slecht, de meeste grappen matig.
Er zaten gelukkig nog stukjes in die een lach op mijn gezicht deden verschijnen.
Maar over het geheel, nee, hij viel me echt enorm tegen.
Nou maar die keepert van Brazilië, die Cantharel, die kon d'r in weze geen kloten van. Dat zag je ook bij die penalties, hij lag de hele tijd in de verkeerde hoek. Maar dan moeje ze daar niet schieten natuurlijk!!
  donderdag 20 april 2006 @ 19:20:22 #174
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_37136346
Ping
Kort Nederlands filmpje over Ping die graag een transformer wil van zijn overleden oma.

Leuk verhaaltje, maar verder niks speciaals.
De getoonde "oude" transformers zijn wel jeugdsentiment.

Shutter
Thaise horrorfilm over een fotograaf die na een auto-ongeluk de geest van een meisje op zijn foto's ziet.

Hoe origineel is een film nog die over een geest gaat in de vorm van een meisje met lange zwarte haren...
Tevens zijn de meeste schrikeffecten schrikwekkend gemaakt door een hard geluid te laten horen.
IMDb Vote History
pi_37140159
DANGEROUS SEDUCTRESS

Idioot. Niet zo idioot als DUNYAYI KURTARAN ADAM of FORBIDDEN ZONE maar mensen met gezond verstand kunnen hier waarschijnlijk niet van genieten. Ik had daar geen problemen mee

Een vrouw roept per ongeluk een demoon aan genaamd Queen of Darkness (zucht) wier borsten continu in de fik staan, en de koningin neemt het (in optima forma verkerende) lichaam over van haar en lokt mannen in de val, waar zij absoluut geen problemen mee heeft.

Dan krijgen we ... een modeshow...

...

Dan krijgen we ... nog een modeshow... Dan krijgen we een aantal grietjes die in lingerie gaan dansen (niet dat het iets met de film te maken heeft, maar tis ook niet onaangenaam )

En tot slot een finale die zich het meest laat lijken op een mix van POLTERGEIST en PHANTASM die gezien moet worden om te worden gelooft

Een zeldzaam idiote film

pi_37140412
Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse
Docu over hoe Apocalypse Now, ondanks een enorme hoeveelheid tegenslagen, uiteindelijk tóch tot stand is kunnen komen. Martin Sheen die bijna sterft, Dennis Hopper die door drangs&drugs niet aanspreekbaar is en Marlon Brando die gewoon een onmogelijke klootzak was. Tja....en dat ging Coppola zeer duidelijk niet in de koude kleren zitten. De sfeer van de uiteindelijke film is goed voelbaar in deze docu, doordat het maken van de film eigenlijk net zo absurd was als dat de film uiteindelijk ook geworden is.
pi_37145379
Welcome to Dongmakgol

Prachtige film, Drama met de nodige humor. Mooie setting en enkele meesterlijke scenes o.a die met het zwijn.

vrijdag 21 april 2006 @ 11:53:10 #178
18008 hornage
pi_37156138
Deuce Bigalow: European Gigolo
En toen was het tijd voor deze film. Ik had wel kunnen genieten van de voorganger maar ik hoorde al dat deze bende was. Toch leek hij me wel interessant omdat ie natuurlijk in Nederland speelt. Aan het begin was echter al snel te merken dat het echt een brakke film was. Het verhaal is echt te suf. De meeste grappen zijn echt op een te laag niveau om het leuk te vinden. Ik probeerde het nog grappig te gaan vinden door flink wat bier in het lichaam te gooien. Deze tacktiek mislukte ook jammer genoeg waardoor de film maar een slauw geheel bleek te wezen. Een 5 omdat hij in Nederland is. Anders een 4.
  † In Memoriam † vrijdag 21 april 2006 @ 12:44:53 #179
4571 Sokolsky
pi_37157726
The Merchant of Venice is behoorlijk oké. Mooie beelden van Venetië worden begeleid door prachtige muziek. Sterke personages, interessante thema's en Pacino is goed op dreef. Helaas vond ik het einde wat onbevredigend, en dat kwam niet alleen door het wat onnodige subplotje. Daardoor een krappe in plaats van een ruime 8.
Sheridana +1
  vrijdag 21 april 2006 @ 17:59:16 #180
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_37166509
Gisteravond in de sneak:

Last Holiday
Queen Latifah werkt op de keuken afdeling van een groot warenhuis en krijgt te horen dat ze door een terminale ziekte nog maar 3 weken te leven heeft. Ze neemt ontslag en gaat alle leuke dingen doen die ze tot dan toe nooit heeft gedaan...
De film is redelijk vermakelijk en er zitten leuke stukken in. Queen Latifah is goed in haar element, zonder haar zou de film waarschijnlijk van een bedenkelijk niveau zijn geworden. Het verhaal is nogal dun en de boodschap die geprobeerd wordt uit te dragen ligt er nogal dik op en komt af en toe nogal geforceerd over. Uiteindelijk is het iets te voorspelbaar geworden, maar wel kijkbaar. En dat is dus te danken aan Queen Latifah.

IMDB Cijfer: 6,0/10
Mijn Cijfer: 6,3/10
  vrijdag 21 april 2006 @ 18:27:19 #181
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_37167085
quote:
Op donderdag 20 april 2006 14:19 schreef hornage het volgende:
Kingdom Of Heaven
En jawel, alweer een nieuwe heldenepos in het verleden met zwaarden, Orlando Bloom en grote gevechten. Dit kon gewoon niet meer dan tegenvallen omdat er op het moment een overkill van deze films zijn. Nu had Ridley Scott als regisseur natuurlijk nog een verschil kunnen maken maar jammer genoeg is dat ook niet gebeurd. De film ziet er zeker wel goed uit en er is niet een overvloed aan gevechten o.i.d. Toch is er iets mis. Ik vond het begin veels te snel gaan zodat ik niet met de hoofdpersoon mee kon leven. Daarna volgde de rest ook heel erg oppervlakkig. Het deed me eigenlijk best wel denken aan Alexander. Die had datzelfde probleem ook. In vergelijking daarmee was Troy bijvoorbeeld eigenlijk nog best wel stukken beter. Het vermaakt dus wel maar het had zoveel mooier kunnen wezen. Een 7.
Binnenkort komt de director's cut op DVD uit. Duurt 45 minuten langer en komt de film echt ten goede.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_37170998

© The Cutting Edge going for the gold

We kennen allemaal nog wel de 1992 Cutting Edge die best redelijk voor zijn doen was.
Nu is er dus een vervolg gemaakt die eigenlijk voortborduurt op het 1992 deel.
Met in de hoofrollen de onbekende actrice ® Christy Romano en acteur ® Ross Thomas.
In een notendop gaat het verhaal over dat de hoofdrolspelers uit de 1992 versie zijn getrouwd
en een dochter hebben gekregen genaamd Jackie die ook een schaatsliefhebster is
en uiteindelijk verliefd wordt op een surfer/inline skater genaamd Alex Harrison met wie
ze een schaatskampoenschap wil winnen.
De dvd-film is verre van onderhoudend laat staan boeiend.
Beide hoofdrolspelers kunnen hun voorgangers, ® Moira Kelly en ® D.B.Sweeny niet doen vergeten
en de verhaallijn is flinterdun en oppervlakkig. Daarom behaalt deze dvd-film bij lange niet het
niveau van het origineel en is zelfs de cameo appearance van Olympisch kampioene ® Okasana Baiul en de special features met daarin een inkijk hoe de dvd-film tot stand komt ontoereikend.

6 / 10

© Edison

Deze dvd-film heeft een allstar cast en zou dus een dijk van een politie-thriller moeten zijn.
Ga maar na: ® Morgan Freeman, ® Kevin Spacey, ® LL Cool J en popartiest ® Justin Timberlake.
De dvd-film gaat in het kort over een groeiende metropool Edison waar een
onderzoek journalist Josh Pollack (Justin Timberlake) carriere probeert te maken
en politie-fraude op het spoor komt en dit bekend wil maken middels een geschreven
stuk maar wordt hierin tegengewerkt.
De politie-fraude betreft een politie-eenheid die drugdealers overvalt om de buit
gemaakte drugsgelden voor zichzelf wil houden.
De dvd-film oogt wel leuk en onderhoudend maar mist diepgang en een goed script.
Sterker nog de hele film haalt het niveau van een gemiddelde zaterdagavond politie-thriller
op televisie niet. Alle acteurs vervullen wel hun rol maar om te zeggen dat ze daarmee de
dvd-film als geheel naar een hoger plan weten te tillen? Nou nee.

7 / 10
  vrijdag 21 april 2006 @ 21:13:04 #183
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_37171040
Nieuw woord: dvd-film?
  vrijdag 21 april 2006 @ 21:45:14 #184
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_37171861
Oasis (2002)
In het begin van de film maken we kennis met Jong-du Hong, die zich gedraagt als zo'n irritante zwerver, die je terwijl je op de bus wacht om geld bedelt. Al snel komen we erachter dat hij die dag net uit de gevangenis komt. Waar hij inzat wegens een aanrijding met dodelijke afloop. Hij besluit de volgende dag op bezoek te gaan bij de familie van het slachtoffer. Daar treft hij een spastisch meisje, Gong Ju, aan. Als hij merkt dat haar broer haar alleen achter laat, besluit hij weer langs te gaan. Langzaam groeien de twee naar elkaar toe en onstaat er relatie.
De film laat zich het best omschrijven als romcom met een absurd soort relatie tussen een niet helemaal snugger iemand en een spastisch iemand. Dat klinkt niet echt leuk. Maar door het fantastische spel van beiden, leef je helemaal mee met de personage. So-ri Moon weet heel goed binnen de beperkingen van het spatisch zijn haar emoties over te brengen. Maar de echte ster van de film vond ik Kyung-gu Sol, die schitterend de hele houding, karakter trekken en maniertjes van zijn karakter speelt.
Verder heeft de film een erg goede plotopbouw waarin je de karakters en hun geschiedenis steeds beter leert kennen. Vond ik Jong-du in het begin maar een irritant persoon, langzaam kom je erachter dat die helemaal zo slecht nog niet is.
cijfer: 8.5

La Stanza del figlio (2001)
Nanni Moretti schreef, regisseerde en speelt de hoofdrol in deze schitterende film. Hij speelt Giovanni, een man die een normaal mooi gezin heeft, met een lieve mooie vrouw en twee schatten kinderen en een goede baan als psychotherapeut. Alles lijkt dus mooi en goed te gaan voor hem. Maar dan gebeurt er iets verschrikkelijks. Door een duikongeluk komt zijn zoon te overlijden. De rest van de film zien we hoe hij en de rest van de familie dat grote verdriet verwerken.
Doordat er in het begin ruim tijd wordt genomen om kennis te maken met de hele familie en de zeer realistisch manier waarop die worden geportreteerd, komt het verdriet des te harder en mooier over in het tweede deel. Het gevoel van vervreemding van de buiten wereld door dat immense verdriet, waardoor alles onbelangrijk wordt, is prachtig voelbaar. Morreti speelt dan ook ijzersterk. Maar ook Laura Morante als zijn vrouw is zeer goed, evenals Giuseppe Sanfelice als de zoon en de nog iets wat dikke Jasmine Trinca als de dochter.
cijfer: 9

Caro diario (1994)
Ook voor deze film geldt dat Nanni Moretti hem schreef, regisseerde en de hoofdrol speelt. De film is erg autobiografisch. En bestaat uit drie delen. In het eerste deel zien we hoe Nanni op zijn Vespa door Roomse wijken rijdt om die en haar bewoners te omschrijven. In het tweede deel maakt hij met een vriend een tocht langs wat eilanden om een plek om rustig te kunnen werken te vinden. En krijgen we een mooie inkijk op het leven op al die eilanden. In het laatste deel maakt Moretti een tocht langs allerlei dokteren om van zijn verschrikkelijke jeuk af te komen.
De film is erg komisch, vooral het tweede gedeelte bevat een aantal zeer komische scené's, zoals de scené dat Moretti op een vulkaan aan Amerikaanse toeristen moet gaan vragen van zijn vriend wat er in the Bold and the Beautifull gaat gebeuren. En daarnaast geeft de film een prachtige inkijk in het Italië van anno 1994, waarvan Moretti een scherpe leuke analyse maakt. En voor de echte film liefhebbers zit de film ook nog vol met verwijzingen naar oude Italiaanse klassiekers.
cijfer: 8

The Killing (1956)
Erg leuke onderhoudende film-noir van Kubrick, waarin we zien hoe een groep dieven probeert een paardenracebaan te overvallen. Door de aparte vertel structuur is de film net een puzzel, waarbij de stukjes langzaam op hun plaats vallen en het grote geheel steeds duidelijker wordt. Sterling Hayden is in vorm als Johnny Clay. En Elisha Cook Jr. speelt de rol van de domme George zo goed, dat ik het terecht vond dat hij erin geluisd werd.
cijfer: 7.5
  vrijdag 21 april 2006 @ 21:49:26 #185
67640 SaintOfKillers
pi_37171958
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 21:45 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Oasis (2002)
Dan moet je Peppermint Candy eens outchecken, zelfde regisseur en zelfde duo in de hoofdrollen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 21 april 2006 @ 22:06:30 #186
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_37172379
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 21:49 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Dan moet je Peppermint Candy eens outchecken, zelfde regisseur en zelfde duo in de hoofdrollen.
Dat was ook heel toevallig net van plan. Ik las het namelijk ook net op imdb. En kwam erachter dat ik die film ook nog heb liggen. Dus..
pi_37174955
Lord of War

Zeer sterke film, onderwerp is goed gekozen, verder sterke
scenes zowel in drama als die met een komisch tintje.
De film zet je aan het eind toch wel weer aan het denken.

zaterdag 22 april 2006 @ 11:24:18 #188
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_37180866
Æon Flux (Karyn Kusama, 2005)
Best tof verzonnen toekomstvisie. Visueel is de film erg mooi, met mooie futuristische locaties op een mooie manier in beeld gebracht. Ook het verhaal kan er nog mee door, hoewel het niet veel nieuws te bieden heeft. Wat het grootste minpunt is, zijn de rommelig in beeld gebrachte actiescenes. Zonde, want verder vond ik hem helemaal niet zo slecht als de critici verkondigden. **½
  zaterdag 22 april 2006 @ 16:29:27 #189
67640 SaintOfKillers
pi_37187423
Le Procès
Mja, mooie beelden van Welles en zo. Verhaaltje over een man die wordt aangeklaagd voor een misdaad, maar hij weet zelf niet welke. Nogal vaag verhaal dat ook enorm warrig verteld wordt. Verder wordt het na een tijdje surrealistisch en hallucinant en zo en eigenlijk haat ik dat soort films. Hier vond ik het dus ook niets. Tenslotte helpt het ook niet echt dat de hoofdrolspeler (Anthony Perkins) enorm matig staat te acteren als een irritante houten Klaas en zowat 95% van de tijd in beeld is. Nee, als zo'n snobfilm tegenvalt, dan is 't soms echt wel een heel erg zware zit.

Verder ook Slither maar dat staat in het bijhorende topic.
pi_37188533
Le Samouraï (1967)

Prachtige film, mooi plot, Alain Delon speelt z'n rol al killer erg goed. Z'n alibi is meesterlijk en het einde is verrassend te noemen.

pi_37189467

Mooie Film.
pi_37198920
usual suspects - geniaal
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_37199312
The Good Girl
Saaie film over een vrouwtje (Aniston) dat haar leven zat is, neemt een affaire met een collega, en raakt dan in de problemen. Er zat voor mijn gevoel totaal geen tempo in, ik heb stukken doorgespoeld en dan nog kon ik het volgen. Acteerwerk was wel goed, ik had niet het idee dat ik naar Rachel zat te kijken of zo. Geen slechte film, maar wel saai.

En net weer eens Mean Girls gekeken. Is en blijft een leuke film.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zondag 23 april 2006 @ 00:20:29 #194
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_37200977
Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom (oftewel: Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring)

Schitterende film, die uitblinkt door stilte en bezinning. Namen van personen heb ik niet gehoord, maar dat hoort bij het religieuze karakter van de film.

Die 8 van IMDB is zeker niet te hoog .

Zie ook de officiële website van de film.
  zondag 23 april 2006 @ 11:36:23 #195
67640 SaintOfKillers
pi_37206638
Creep
Meisje wordt in verlaten metro lastig gevallen door een creep. Dat is het zowat, het meisje is Franka Potente, de creep is een creep. Totaal niet bijzonder, deze film, maar het was wel een leuke zit. Blijkbaar stoorden anderen zich aan de look van de creep in kwestie, maar ik vond die net goed. Het zit vaak dicht bij het voorspelbare, maar doet het vaak net een tikkeltje anders.

White of the Eye
Er worden een hoop vrouwen vermoord in de regio en een lokale geluidsman wordt hiervan verdacht. Uiteraard beweert hij oschuldig te zijn, maar na een tijdje begint ook zijn vrouw hem te verdenken. Deze film valt vooral op door de mooie cinematografie (Arizona leent zich daar wel voor en de regisseur is ook schilder) en de stijlrijke moorden, vooral de openingsmoord uit de film lijkt uit een Argento film te komen. Verder is het allemaal vrij ingehouden en sfeervol, alleen op het einde wordt het een beetje te extravagant, maar uiteindelijk is het wel een goede film.
  zondag 23 april 2006 @ 11:46:22 #196
40664 Durbin
Who knows..
pi_37206854
quote:
Op zondag 23 april 2006 11:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
Creep
Die operatie-scene vond ik persoonlijk erg ok.
  zondag 23 april 2006 @ 13:55:56 #197
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_37211359
quote:
Op zondag 23 april 2006 11:46 schreef Durbin het volgende:

[..]

Die operatie-scene vond ik persoonlijk erg ok.
toffe film idd.
Heb me erg vermaakt
  zondag 23 april 2006 @ 14:49:02 #198
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_37213406
Kanaria (Canary) (2005)
Op een jaar haalde de Japanse regering alle kinderen uit de terroristische sekte, Nirvana die internationaal berucht werden na de gas aanvallen op de Tokyose metro, om ze in kinder te huizen te plaatsen. De 12-jaar oude Koichi en zijn zusje zijn twee van die kinderen. Als de opa van Koichi besluit alleen zijn zusje te adopteren, blijft Koichi alleen achter. Hij ontsnapte uit het tehuis om zijn zusje te vinden. Al snel ontmoet hij een meisje, Yuki. Die hij toevallig redt uit een bijna ontvoering. Yuki blijkt een meisje te zijn dat met beiden been diep in de realiteit staat. Thuis wordt ze mishandelt en om aan geld te komen, poseert ze naakt voor oude mannen. Yuki besluit Koichi te helpen.
De rest van de film volgt de tocht van de twee naar Tokyo. En bevat enkele flashbacks naar het leven van Koichi in de cult. De tocht moet het vooral hebben van de botsing tussen Koichi, die nog vast houdt aan de lessen van Nirvana, en de realistische Yuki, die begrijpt dat twee weggelopen kinderen soms moeten stelen om te overleven. Tijdens de flashback krijgen we een goed beeld over hoe de cult kinderen indoctrineert en wat voor een effect het heeft op kinderen als ouders zo'n besluit voor ze maken.
Al met al een goede film, alleen vond ik de Koichi van nu soms in karakter met die van de flashbacks.
cijfer: 7.5

Killer's Kiss (1955)
Deze tweede lange film van Kubrick, gaat over een bokser die ziet hoe zijn buurvrouw, Gloria, wordt aangevallen wordt door haar werkgever en haar redt. Al snel wordt hij verliefd op haar. Dit vindt die werkgever, die zelf een oogje op Gloria heeft niet leuk. Typisch film-noir gedoe dus.
Ik vond het vooral erg leuk om te zien hoe de nog jonge Kubrick duidelijk probeert te experimenteren met camarastandpunten e.d. En voor de rest was de film ook nog zeer onderhoudend voor het ruime uurtje dat het duurde.
cijfer: 7

Spartacus (1960)
Het verhaal van Spartacus, die een slaven opstand tegen Rome leidt veronderstel ik bekend. In tegenstelling tot dat andere oude dramatische epos, Ben-Hur, die ik erg vond tegenvallen, verraste Spartacus me plezierig. Toen de film begon met de openingspreek over een heidens Rooms rijk met slavernij als ziekte, was ik bang dat Spartacus net als Ben-Hur zo verschrikkelijk prekerig en waarheidsontrouw zou worden. Maar gelukkig was dit niet het geval. De film geeft naast aandacht aan Spartacus, ook aandacht aan het politieke machtspel in Rome die tegelijkertijd afspeelt. Het waren deze stukjes die ik persoonlijk het leukst en interessants vond.
Het grote slagveld op het einde tussen Spartacus' leger van slaven en de Roomse legionen is het grootste en spectaculairste tot Ran werd uitgebracht imo.
Het grootste minpunt van de film naast de prekerige openinsspeech is dat die wel heel lang duurt met 3 uur. Dit komt voornamelijk omdat het af en toe iets te veel Kirk Douglas the movie moet lijken. En er enkele te lange liefdescené's in zitten.

Paths of Glory (1957)

De verschrikkelijke impasse waarin men tijdens de loopgraven de WO I terecht was gekomen, weet iedereen met enige algemene vorming. In deze film besluiten enkele generaals dat Kirk Douglas en zijn manschappen de Ant Hill moeten in nemen. Wat een onmogelijke opgave lijkt en vele slachtoffers zou vergen. Als tijdens de operatie blijkt dat het totaal onmogelijk is om daar de Duitse linie te breken, trekken de manschappen zich terug. De generaal is daar niet blij mee. Hij besluit dat enkele mannen berecht moeten worden wegens lafheid om als voorbeeld te dienen. Kirk Douglas probeert het ondertussen op te nemen voor zijn mannen en de onmogelijkheid van de operatie aan te kaarten bij het militaire tribunaal.
De film begint als een typische oorlogsfilm. En bevat één van de mooiste WO I actie scené's ooit. Maar verandert in de tweede helft meer en meer in een drama. Waarin Kubrick heel goed het totale onbegrip tussen de legerleiding en de mensen in het veld. De houding van de generalen over het terug trekken van de manschappen en de vriendjespolitiek die zich afspeelt met het militair tribunaal staat in schril contrast met de mannen die veroordeelt moeten worden, die alleen maar willen leven en Kirk Douglas die het probeert op te nemen voor zijn soldaten. Kubrick weet dit, wat één van de grootste problemen van de WO I was, zeer goed duidelijk te maken.
cijfer: 9

Shura-yuki-hime: Urami Renga (Lady Snowblood 2: Love Song of Vengeance)(1974)
In dit tweede deel van Lady Snowblood wordt ze gevangen genomen wegens haar misdaden uit deel één. Dan wordt ze bevrijdt door de geheime politie, die haar inhuurt om een brief te stelen van een anarchistische leider. Al snel kiest Snowblood de kant van die leider.
Waar deel 1een klassieker is in dit genre. Vond ik deel twee heel heel heel erg tegenvallen. Het is echt teveel een vervolg. Het verhaal is absurd in zijn simpelheid. En heeft bijna niks meer met Lady Snowblood te maken. De hele film had ik het gevoel dat mevrouw compleet misplaats was in het verhaal als iemand die uit een eerdere tijd tijd reist naar de begin 19e eeuw.
En pas helemaal op het einde kreeg ik eindelijk waarvoor ik een film als dit op zet, wat hak en slash werk met samurai zwaarden.
cijfer: 5

[ Bericht 0% gewijzigd door Lonewolf2003 op 23-04-2006 15:11:17 ]
  zondag 23 april 2006 @ 14:56:30 #199
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_37213675
Das Wunder von Bern

het duitse voetbalelftal werd in 1954 wereldkampioen, door in de finale de onverslaanbaar geachte hongaren met 3-2 te kloppen.
het verhaal gaat naar deze overwinning toe, gezien vanuit de ogen van een jonge journalist die als reporter naar zwitserland moet. hij neemt zijn vrouw mee en ze maken er een huwelijksreis van.
daarnaast wordt het verhaal vanuit een jongetje uit essen verteld. deze Mattias is de grootste fan van Helmut Rahn (de speler die het winnende doelpunt zal scoren). we zien oa dat zijn vader in 54 uit russische krijgsgevangenschap terugkomt.
ook de beleving van t tournooi door de spelersgroep (oa verlies met 8-3 in 1e ronde tegen hongarije) wordt duidelijk gemaakt.

al met al een aardige film, die bij mij wel wat sympathie voor de duitse spelers opwekte.
vooral de manier waarop de wedstrijden worden gebracht is mooi. er worden vooral beelden van het publiek, kijkers en luisteraars getoond, waardoor de beleving voorop staat. de uitslagen zijn natuurlijk geen verrassing, dus hoeft er ook geen poging gedaan om spanning op te bouwen.
anderzijds maakt het ontbreken van de spanning en het feit dat je weet hoe het afloopt, dat het een tamelijk vlakke film wordt, die het vooral van de vorm moet hebben.
pi_37216352
Mona Lisa Smile
De eerste film waarin ik me niet ergerde aan Julia Roberts Best een aardige film, hoewel vol met cliches en zo, maar leuke acteurs en mooie sets
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')